Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

NS-materieel in Wildenrath

Vrijdag 12 nov 2010 - 23:43:47
dh3201
dh3201
Zit die BSI-koppeling dan zo erg in de weg? DD-AR heeft boven de BSI-koppeling nog gewoon het normale stoot en trekwerk. Alleen met uitzondering van de schroefkoppeling zelf omdat die bij het loshangen de BSI-koppeling in de weg zit. Maar die schroefkoppeling heb je toch niet nodig als je een sleepkoppeling gebruikt. Alleen als je een DD-AR aan ander materieel met normaal stoot en trekwerk wilt koppelen heb je die schroefkoppeling nodig, maar dan gebruik je die van het andere materieel waaraan je wilt koppelen.

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 13 nov 2010 - 01:13:00
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
is nog geeneens nodig, normaal stoot- en trekwerk is gewoon bereikbaar (de BSI-koppeling zit niet voor niets zo laag).


Zaterdag 13 nov 2010 - 01:57:19
MasterE
MasterE
De BSI-koppeling zit zo laag omdat er domweg geen andere plaats is, dit heeft niets te maken met het stoot- en trekwerk.

Mcn Asd.

Zaterdag 13 nov 2010 - 08:19:20
fugazi
fugazi
Quote
dlm4yjp:
-4092: Aanrijding met dwarsligger en beschadigd
-9557: Schade door buiten profiel liggende onderdelen van de trein zelf.
De 4092 is zodanig beschadigd dat het nog in Wildenrath staat en niet getransporteerd kan worden, de 9557 is in Nederland alweer een paar weken in dienst.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zaterdag 13 nov 2010 - 09:56:57
broek53
broek53
Quote
MasterE: De BSI-koppeling zit zo laag omdat er domweg geen andere plaats is, dit heeft niets te maken met het stoot- en trekwerk.Mcn Asd.
Oorzaak en gevolg: er was geen andere plaats omdat het stootwerk van de locs gehandhaafd moest blijven (en van de Bvk's feitelijk ook, omdat het ontwerp (dat van DDM-1 namelijk) anders drastisch aangepast zou moeten worden). Het trekwerk (althans de trekhaak) zit dan verder niet extra in de weg.

Zaterdag 13 nov 2010 - 12:05:47
treintim
treintim
Voor geïnteresseerden: uit betrouwbare bron- en waarneming heb ik vernomen dat er dit hele weekend niet getest zal worden met de DDAR te Wildenrath op het Siemens-testcircuit.

Zondag 14 nov 2010 - 19:02:09
p.s
p.s
Ze zouden vandaag 14-11 pas beginnen met testritten met de DDAR.

Zondag 14 nov 2010 - 19:06:46
treintim
treintim
Van wat ik heb begrepen, zou er vandaag in elk geval ook niet gereden worden. Over komende dagen/weekenden weet ik verder niets.

Laatst bewerkt door treintim op Zondag 14 nov 2010 om 19:07:11

Dinsdag 16 nov 2010 - 14:42:01
broek53
broek53
Vandaag keert de 7871 terug in NL en gaat HSA 186 116 naar Wildenrath.

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:06:09
hellfire
hellfire
Rijdt de HSA 186 116 op eigen kracht naar Wildenrath?

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:09:23
ettenrail
ettenrail
Lijkt me heel moeilijk aangezien sowieso het laatste stuk voor het testcentrum bovenleidingsloos is.

Laatst bewerkt door ettenrail op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:09:44

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:30:10
abbm
abbm
Moet wel lukken met een hoge snelheid
Ik verwacht dat die combi van diesel en elektrische traxx zal ontstaan

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:32:01
maxime
maxime
@ Ettenrail: Heerlijk zo'n antwoord op een vraag van iemand die verder niets beantwoord. Natuurlijk wordt de loc op het laatste stuk gesleept.
De vraag is dus of de loc op eigen kracht de grens over gaat totdat het niet verder kan en deze gesleept dient te worden (tot Rheydt/Mönchengladbach dus)? Ben ik zelf ook benieuwd naar trouwens.

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:33:28

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:32:35
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
volgens mij is die loc alleen uitgerust met ATB-EG, ETCS en Memor, en niet met PZB/Indusi, dus no-go...

Laatst bewerkt door SleutelMan op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:33:54


Dinsdag 16 nov 2010 - 16:32:51
wilcot
wilcot
Quote
ettenrail: Lijkt me heel moeilijk aangezien sowieso het laatste stuk voor het testcentrum bovenleidingsloos is.
sterker nog het gehele stuk vanaf Reydt heeft al geen bovenleiding meer. Dus word erg lastig.

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:33:09

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:34:59
maxime
maxime
Quote
SleutelMan: volgens mij is die loc alleen uitgerust met ATB-EG, ETCS en Memor, en niet met PZB/Indusi, dus no-go...
Heeft dat ding geen Indusi? De loc heeft toch een toelating voor DE/AT/BE/NL?

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:36:27

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:35:50
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
ow, ik dacht dat ze geen toelating hadden voor DE. Excuses..


Dinsdag 16 nov 2010 - 17:04:41
ettenrail
ettenrail
Quote
maxime: @ Ettenrail: Heerlijk zo'n antwoord op een vraag van iemand die verder niets beantwoord.
Ik beantwoord gewoon de vraag, ik kan toch ook niet ruiken of iemand wel of niet weet dat het laatste stuk dieselspoor is? Mijn antwoord was dan ook totaal niet 'vervelend' (of hoe je het wil omschrijven) bedoeld. Verder ga ik er niet op in.

Dinsdag 16 nov 2010 - 17:08:43
nielsie21
nielsie21
Quote
treintim: Van wat ik heb begrepen, zou er vandaag in elk geval ook niet gereden worden. Over komende dagen/weekenden weet ik verder niets.
Onzin , afgelopen weekend is er wel degelijk getest.

Dinsdag 16 nov 2010 - 17:32:11
treintim
treintim
En als jij dat zo goed weet, wanneer op welke dag is er getest dan? Zaterdag niet in elk geval voor zover ik weet, maar misschien weet jij meer... Persoonlijk vermoed ik dat er gisteren/eergisteren nog getest is, daar de DDAR al teruggekeerd is.

Dinsdag 16 nov 2010 - 18:15:46
rbeijers
rbeijers
Quote
broek53: Vandaag keert de 7871 terug in NL en gaat HSA 186 116 naar Wildenrath.
Stel 7871 werd rond 13:10 in Vl binnengebracht door de rode loc van het Siemens Testcenter. Om 14:15 zag ik door Dn een RRF V100 met HSA 186 op sleep richting Vl rijden.

Dinsdag 16 nov 2010 - 18:46:11
train85
train85
En die rodelok pakt dan op de terugweg de 186er mee.

www.mat64.nl

Dinsdag 16 nov 2010 - 19:46:57
Noodrem
Noodrem
Misschien een domme vraag:

Gaat er ook museum stroomlijnmaterieel heen? Of treden die storingen op de HSL alleen op als er meerde stellen van hetzelfde type in de buurt zijn?
Kan mij voorstellen dat museummaterieel wat langs de HSL rijdt ook een invloed zou kunnen hebben op de HSL...


Dinsdag 16 nov 2010 - 19:55:57
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Daar zit zo weinig bijzonders in, ik zou niet weten wat voor storingen dat moet veroorzaken. Mat'64 testen is wat dat betreft genoeg.

Dinsdag 16 nov 2010 - 20:41:26
wilcot
wilcot
op DSO staat een foto van de E 186 116 te Monchengladbach www.drehscheibe-online.de onder kopje sichtigungen (3) kopje AEG, Siemens 189; 186 mit Prüfcenterlok und mehr heute in Düsseldorf und MG laatste twee foto's

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 16 nov 2010 om 20:42:55

Dinsdag 16 nov 2010 - 20:53:10
cuneo56
cuneo56
Quote
maxime:
Quote
SleutelMan: volgens mij is die loc alleen uitgerust met ATB-EG, ETCS en Memor, en niet met PZB/Indusi, dus no-go...
Heeft dat ding geen Indusi? De loc heeft toch een toelating voor DE/AT/BE/NL?
De loks mogen "gewoon"op eigen kracht in Duitsland rijden, is ook gebruikt toen alle loks een bezoek gebracht hebben aan Bombardier in Berlijn.
Dat de lok vandaag kennelijk over het hele traject is gesleept, is meer te zoeken bij de opdrachtgever van de hele excersitie.
Trouwens de "loop jongen"van het test centrum was toch al in Venlo, dan maak je je het verder niet lastiger met materieel-bekendheid, huur, verzekering etc.

Ciao.

Dinsdag 16 nov 2010 - 21:00:49
cuneo56
cuneo56
Quote
Noodrem: Misschien een domme vraag:

Gaat er ook museum stroomlijnmaterieel heen? Of treden die storingen op de HSL alleen op als er meerde stellen van hetzelfde type in de buurt zijn?
Kan mij voorstellen dat museummaterieel wat langs de HSL rijdt ook een invloed zou kunnen hebben op de HSL...
Het gaat vooral op invloed ( storingen)die de Hsl/HSL treinen op het conventionele spoor/conventionele treinen hebben, niet andersom.
Maar het is misschien wel een punt dat er ook eens een materieel type met een ATB-E installatie wordt bekeken

Ciao.

Dinsdag 16 nov 2010 - 23:14:52
thom
thom
Ik weet niet of dat nut heeft, ATB installatie's zijn alleen ontvangers van een code in de baan, ze zenden zelf niets.

ATB-E heeft alleen een beperktere functionaliteit dan een AT-EG installatie, maar het systeem van overdracht van toegestane snelheid van spoor naar ATB Unit is exact gelijk aan EG.

Woensdag 17 nov 2010 - 19:17:39
joaska3
joaska3
Quote
cuneo56:
Quote
Noodrem: Misschien een domme vraag:

Gaat er ook museum stroomlijnmaterieel heen? Of treden die storingen op de HSL alleen op als er meerde stellen van hetzelfde type in de buurt zijn?
Kan mij voorstellen dat museummaterieel wat langs de HSL rijdt ook een invloed zou kunnen hebben op de HSL...
Het gaat vooral op invloed ( storingen)die de Hsl/HSL treinen op het conventionele spoor/conventionele treinen hebben, niet andersom.
Maar het is misschien wel een punt dat er ook eens een materieel type met een ATB-E installatie wordt bekeken

Ciao.
Volgens mij spreek je jezelf tegen als het alleen gaat over door HSL materieel veroorzaakte storingen op het conventionele spoor/treinen dan hoeft men toch alleen maar HSL materieel te testen en geen ander materieel of zie ik dat verkeerd

Laatst bewerkt door joaska3 op Woensdag 17 nov 2010 om 19:18:21

Woensdag 17 nov 2010 - 21:24:40
maxime
maxime
Ik snap hem wel. Hij vraagt zich gewoon af of de storingen ook optreden bij ATB-E en niet alleen bij ATB-EG. Geen gekke vraag op zich en Thom geeft hier duidelijk antwoord op. Alleen is het inderdaad ook op een andere manier op te vatten.

Woensdag 17 nov 2010 - 21:49:25
cuneo56
cuneo56
Wat er speelt is dat het gebruik van de HSL ( als er geen trein rijdt loopt er ook geen stroom)invloed heeft op de omgeving ( in elektrisch opzicht).
Een onderdeel van die omgeving zijn de daar rijdende treinen, en die worden nu in Wildenrath getest.
Dus museum materieel gaat er denk ik niet heen want zijn geen normaal onderdeel van de omgeving van de HSL en ook de ( simpele) techniek daarvan kan nauwelijks worden beinvloed door de retour- zwerf- of andere stromen of magnetisch invloeden ( streep zelf door waar het probleem in kan zitten)die vanaf de HSL zouden kunnen komen.
Ciao.

Woensdag 17 nov 2010 - 22:04:09
thom
thom
Naja, dat ze normaal geen onderdeel van de omgeving zijn klopt wel. Maar zoals jij het stelt zou het dus betekenen dat men accepteerd dat mogelijk de HSL platligt als er incidenteel een museumtrein voorbij komt

Woensdag 17 nov 2010 - 22:23:33
cuneo56
cuneo56
Nee, zo bedoel ik dat niet, wel (niet dat ik het kan bewijzen)dat het gewoon een kwestie van kans berekening is.
Hoevaak komt er een museum stel langs de HSL en hoe groot is de kans dat een of andere beinvloeding kan plaatsvinden.
En zou je voor dat waarschijnlijk heel kleine kansje onderzoek/ maatregelen specifiek voor dat spul doen?
Ik denk in ieder geval van niet.
En nogmaals mogelijke beinvloeding vindt plaats HSL-> Conventioneel , niet andersom.
Ciao.

Woensdag 17 nov 2010 - 22:24:30
thom
thom
Ik denk dat je dat pas kunt beantwoorden als je weet wat er nou precies een stoorsignaal veroorzaakt, en dat weten we hier nog steeds niet

Vrijdag 19 nov 2010 - 22:06:58
AlbertP
AlbertP
Het is niet het mat op de 'oude' lijn dat problemen bij de HSL veroorzaakt, maar juist andersom...
Als Mat '64 (de 522) er geen last van heeft, zal dat met bijv. de 273 ook wel zo zijn. De techniek is nog aardig hetzelfde en verder zit er geen elektronica met software in zoals bij de VIRM en SLT.

Vrijdag 19 nov 2010 - 22:09:41
thom
thom
Zoals al eerder gezegd, die 522 wordt alleen gebruikt voor de meetapparatuur en is dus zelf geen onderdeel van de proefnemingen.

Met een half treinstel kun je ook niet rijden immers

Maandag 22 nov 2010 - 20:18:48
joaska3
joaska3
Quote
thom: Ik denk dat je dat pas kunt beantwoorden als je weet wat er nou precies een stoorsignaal veroorzaakt, en dat weten we hier nog steeds niet
De HSL en de Betuweroute zijn voorzien van een 25kV energievoorziening met een frequentie van 50Hz. Volgens mij, en ik ben geen expert, wordt nu per materieelsoort de gevoeligheid voor de verstoring/beinvloeding door de 50 Hz beproeft.

Maandag 22 nov 2010 - 20:35:15
broek53
broek53
Krek, niet meer en niet minder.

Maandag 22 nov 2010 - 23:02:59
thom
thom
Aah kijk, daar komen we wat verder mee

Verwacht dat inderdaad niet als tractieprobleem voor museummaterieel

Dinsdag 23 nov 2010 - 11:33:50
evangoor
evangoor
Quote
De HSL en de Betuweroute zijn voorzien van een 25kV energievoorziening met een frequentie van 50Hz. Volgens mij, en ik ben geen expert, wordt nu per materieelsoort de gevoeligheid voor de verstoring/beinvloeding door de 50 Hz beproeft.
Zoals ik het heb begrepen wordt de productie van 25 hertz 'stoor'stromen gemeten. Zo langzamerhand is ook duidelijk dat de, van oudsher schijnbaar aanwezige productie van 25 hertz retourstromen door de boordnetten van het conventionele DC-materieel (en meer of minder 'recent' verergerd door de introductie van statische omvormers), met de 50 hertz een hinderlijke combinatie vormt voor de beveiligingsstroom die werkt op 75 hertz. Ook deze 75 hertz stoorstroom productie wordt bekeken, maar weet niet of die ook direct wordt gemeten of wordt afgeleid op basis van de meetgegevens.

Groeten,
Egbert van Goor

Dinsdag 23 nov 2010 - 12:15:27
wilcot
wilcot
Vanmorgen uit wildenrath vertrokken naar Vl de HSA 186 en de ICMm. Te Wegberg 11.15 verwachte aankomst te Vl om 13.00

Dinsdag 23 nov 2010 - 16:24:51
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Hier wat plaatjes van de ICMm 4092 met beschadigde baanruimer die provisorisch was gelijmd en HiSpeed 186 116 o.a. in Wildenrath en Wegberg.www.flickr.com

Dinsdag 23 nov 2010 - 18:45:32
rbeijers
rbeijers
Quote
wilcot: Te Wegberg 11.15 verwachte aankomst te Vl om 13.00
De combinatie kwam al om 12:40 in Vl binnenrollen: www.flickr.com HSA 186 116 werd door RRF 22 naar Wgm gebracht en maakte van 14:19 tot 14:53 een lange stop in Ehv: www.flickr.com

Dinsdag 23 nov 2010 - 21:35:30
thom
thom
Quote
wilcot: Vanmorgen uit wildenrath vertrokken naar Vl de HSA 186 en de ICMm. Te Wegberg 11.15 verwachte aankomst te Vl om 13.00
Dé HSA 186, toch museummaterieel ?

Dinsdag 23 nov 2010 - 22:12:13
wilcot
wilcot
als ze zo door gaan bij hispeed kunnen we dat wel zo stellen!! Voor de corectheid had het natuurlijk HSA E 186 116 moeten zijn met als toevoeging 'Heleen' maar gelukkig wist iedereen hier wat er bedoeld werd

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 23 nov 2010 om 22:13:10

Woensdag 24 nov 2010 - 14:27:40
jochem
jochem
De 4092 gesleept door de 4229 vertrok, na een korte stop, om 12:55 uit Zwolle richting Onnen.


Vrijdag 26 nov 2010 - 19:40:43
tonp
tonp
Als ik het goed begrijp is er van de week niets naar Duitsland vervoert? En wordt er dus niet getest? Ik ben toch in de buurt van het weekend.

Zaterdag 27 nov 2010 - 00:59:11
wilcot
wilcot
de 1700 en 1800 zijn er nog en een slt zou kunnen dat ze die testen maar zeker weten doe je het pas als er iets om 1600 gaat rijden. Persoonlijk heb ik nog geen test gezien met de twee loks.

Zaterdag 27 nov 2010 - 01:27:53
thom
thom
Om 1600 gaat rijden?

Weet je nu zelf wel wat je tikt of ben ik nou zo gek ?

Zaterdag 27 nov 2010 - 01:38:27
treintim
treintim
Zal wel de : tussen de 6 en 0 vergeten zijn, indien dat het geval is, duidt dat op een tijdsaanduiding.
Volgens mij is het een beetje te laat voor jou 's nachts, Thom.

Laatst bewerkt door treintim op Zaterdag 27 nov 2010 om 01:40:19

Zondag 28 nov 2010 - 01:04:43
thom
thom
Mja, aan die dubbele punt ertussen had ik ff niet gedacht en daarom kon ik er zo ff geen soep van maken.

Daarom is het weleens handig om als je een bericht gemaakt heb, die daarna ook nog even na te lezen voor tikfouten etc...
Moet bekennen dat ik mezelf ook vaak zat op onlogica of fouten betrap

Gr,
Thom
Pas net weer thuis, dus weer lekker op tijd

Dinsdag 30 nov 2010 - 18:00:48
broek53
broek53
Vandaag terug uit Wildenrath: de 1848.

Laatst bewerkt door broek53 op Dinsdag 30 nov 2010 om 18:07:03

Dinsdag 30 nov 2010 - 19:45:44
rbeijers
rbeijers
Check. Kwam om 11:41 langs een besneeuwd Vlgr achter de welbekende rode loc van het Siemens Testcenter: www.flickr.com De 1848 stond om 16:00 nog steeds in Vl.

Dinsdag 30 nov 2010 - 20:07:46
nls911
nls911
Zal wel in Mt bij soortgenootjes worden geplaatst.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 01 dec 2010 - 23:20:50
dh3201
dh3201
Voorlopig nog even niet. Na een bezoekje aan de kuilwielenbank te Ehv gaat die weer terug naar Wildenrath.

Shqiperise-lopers?

Maandag 06 dec 2010 - 18:17:55
rbeijers
rbeijers
Vanmiddag om 13:54 door Sm richting Vl: RRF 18 + NS 1839. Op weg naar Wildenrath?

Maandag 06 dec 2010 - 20:57:01
railmagazi
railmagazi
Twitter railmagazine Facebook RailmagazineNL
Ja.

Maandag 06 dec 2010 - 21:48:18
wilcot
wilcot
rode wildenrath lok stond om 13.30 al te wachten op Vl

Woensdag 15 dec 2010 - 18:52:07
rbeijers
rbeijers
Vanochtend kwamen loc 1731 en 1839 in Vl aan vanuit Wildenrath. Deze werden door RRF 17 naar Mt gebracht en kwamen om 15:06 door Sm: www.flickr.com

Woensdag 15 dec 2010 - 19:05:22
joaska3
joaska3
Geheel volgens de planning liggen de metingen voorlopig stil.

Donderdag 23 dec 2010 - 05:01:09
Rolffiej19
Rolffiej19
topic kick:P ik weet niet of dit er precies mee te maken hebben maar bij de hsl wordt inmiddels wel wat actie ondernomen zie : www.hsl-zuid.nl bij aflevering 49 en dan onderaan de pagina

Woensdag 05 jan 2011 - 13:38:36
maxime
maxime
Heeft er zeker mee te maken en met een beetje geluk is het eind dit jaar allemaal voorbij. Aldus de website:

Elektromagnetische Compatibiliteit (EMC)
De definitieve rapportage van de praktijkmetingen naar de EMC-risico’s is in deze verslagperiode afgerond. Om het EMC-probleem structureel te kunnen oplossen is besloten tot de bouw van vier extra AT-stations voor de energievoorziening van de HSL-Zuid. De oplevering hiervan is gepland in het derde kwartaal van 2011. AT station (Auto Transformator station): installatie die is ontworpen om de uitstraling van storende
elektromagnetische velden vanuit de 25 kV stroomvoorziening van de HSL-Zuid naar andere installaties te beperken.
(Bron: Voortgangsrapport 27 HSL, ministerie van verkeer en waterstaat)

Van de 4 AT-stations worden er 3 in Brabant gebouwd:
-Bij de zuidelijke toerit naar de HSL-brug over het Hollandsch Diep ter hoogte van de Zwaluwsedijk.
-Ten zuiden van viaduct Langeweg.
-Ter hoogte van de Grintweg nabij station Breda-Prinsenbeek

Laatst bewerkt door maxime op Woensdag 05 jan 2011 om 13:39:39

Woensdag 05 jan 2011 - 17:54:54
jacokran
jacokran
En toch denkt HSA vanaf april naar Bd te kunnen rijden. Ik dacht dat mede door de EMC problematiek niet kon?

Woensdag 05 jan 2011 - 21:00:49
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Dat is ook een probleem, de andere issue was het gebruik van de TRAXX'en onder ETCS level 2. Volgens mij liepen die testen voorspoedig maar ik heb er de laatste tijd weinig van meegekregen...


Zondag 30 jan 2011 - 11:53:21
kevinevers
kevinevers
Even een topic kickje..Zijn die twee bakken van de 522 in Wildenrath gebleven eigenlijk?


Zondag 30 jan 2011 - 13:03:54
wilcot
wilcot
Deze staan helemaal achteraan tegen de golfbaan aan. Vanaf daar zijn ze te zien. tevens staat daar een oude betuwelijn wagen. Is precies aan de andere kant van waar je normaal gesproken de foto's op Wildenrath wilt maken. Daar stonden ze bij mijn laatste bezoek op 19-1-11. Even voor de geintresseerde de Siemens Valero D staat inmiddels ook al op de planning voor ritten op de test baan.

Laatst bewerkt door wilcot op Zondag 30 jan 2011 om 13:06:39

Zondag 30 jan 2011 - 14:42:59
sik214
sik214
Wat moet ik me voorstellen bij een "oude betuwelijn wagen"? Niet vervelend bedoeld, maar ik heb geen idee.

Zondag 30 jan 2011 - 18:46:45
thom
thom
Zowieso zal er wel betuwerROUTE bedoeld worden, en ik denk dat het slaat op een wagen met daarop de 25 Kv testcontainer.

Zondag 30 jan 2011 - 19:08:19
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Quote
wilcot (zo 30 jan 2011 13:03:54 www.somda.nl): Even voor de geintresseerde de Siemens Valero D staat inmiddels ook al op de planning voor ritten op de test baan.
Zijn al bijna 2 weken bezig met testrijden. www.moebahn.de

Zondag 30 jan 2011 - 22:46:46
wilcot
wilcot
Quote
thom (zo 30 jan 2011 18:46:45 www.somda.nl): Zowieso zal er wel betuwerROUTE bedoeld worden, en ik denk dat het slaat op een wagen met daarop de 25 Kv testcontainer.
Dat is precies degene die ik bedoel. Staat Hero Betuweroute op een rode container. De Velaro D had een dag ervoor gereden en deze stond nu binnen in de eerste hal. Weet iemand of NS hispeed deze gaat gebruiken voor de ICE verbinding.

Laatst bewerkt door wilcot op Maandag 31 jan 2011 om 11:18:21

Zondag 30 jan 2011 - 23:21:19
train85
train85
Nee voorlopig niet.

www.mat64.nl

Maandag 31 jan 2011 - 08:11:15
Railprutse
Railprutse
Quote
wilcot (zo 30 jan 2011 22:46:46 somda.nl): De Valero D
De Velaro D.

Maandag 31 jan 2011 - 11:22:00
wilcot
wilcot
Bedankt is aangepast. Maar ik begrijp dat NS hispeed ze niet gaat gebruiken. Maar DB wil ze wel gaan gebruiken op deze lijn dus hoe gaan ze dit oplossen? Is de halve plan T nu de enige op de testbaan? Zo ver ik weet is namelijk alles terug. Waarom blijft hij dan daar? Volgt er nog ander materiaal? Ik heb namelijk eventueel materiaal van andere spooraanbieders gemist.

Laatst bewerkt door spiketrain op Maandag 31 jan 2011 om 12:46:52, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Maandag 31 jan 2011 - 13:07:37
daniel81
daniel81
Wat moet er opgelost worden ten aanzien van de Velaro?
Verder neem ik aan dat 186's en 189's er sowieso wel tegen kunnen aangezien die ook zelf geschikt zijn voor 25kV/50Hz. Kunnen er ook problemen met diesels ontstaan of gaat het puur om elektrisch materieel?

Maandag 31 jan 2011 - 13:16:20
wilcot
wilcot
Wat moet er opgelost worden ten aanzien van de Velaro?
Als DB met Velaro D wil rijden op traject en NS hispeed niet krijg je twee verschillende treinstellen. Kunnen deze bijvoorbeeld gekoppeld worden is nu nog niet bekend. Toelating in Nederland ook nog niet. zijn volgens mij problemen die opgelost dienen te worden voordat het kan. zie link www.mobility.siemens.com

Maandag 31 jan 2011 - 15:00:48
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Allemaal goed en aardig maar met Wildenrath (in de zin zoals we het hier bespreken) heeft dat weinig te maken.


Maandag 31 jan 2011 - 17:13:10
maxime
maxime
@ Wilcot: Zoals SleutelMan al zegt, met NS materieel in Wildenrath heeft het weinig te maken. Wildenrath is er immers ook voor het testen van ander materieel.

Om even het verhaaltje af te sluiten, zodat we weer verder kunnen met het topic: DB gaat de stellen, zoals de planning nu is, vanaf medio 2012 inzetten op binnenlandsse verbindingen evenals de internationale verbindingen Duitsland-Frankrijk-(Londen {vanaf 2013}) en Duitsland-Belgie. DB heeft met Siemens afgesproken dat de stellen wel achteraf uitgerust kunnen worden voor het Nederlandse en Zwitserse net. Wat wel zeker is, is dat de stellen gewoon gekoppeld kunnen worden met de ICE3 en ICE3M(F). In die link van je staat overigens niets over problemen hoor.

@ Daniel81: Er hoeft ten aanzien van de Velaro niets opgelost te worden, want die is er gewoon voor proefritten aangezien het een gloednieuw treinstel is voor DB. Zoals al eerder gezegd, niet alles wat in Wildenrath rondtuft doet dat voor dezelfde reden als het NS-materieel dat daar was.

Zo...alle problemen weer uit de wereld en door met NS mat in Wildenrath. Ben zelf ook wel benieuwd waarom de halve 522 daar nog is.

Maandag 31 jan 2011 - 17:52:43
cuneo56
cuneo56
Dat die halve 522 er nog is kan verklaard worden doordat men nog niet klaar is/ er een vervolg programma komt.
Zo heb ik al het woord Thalys in dit kader horen vallen.
En ook een V250 lijkt me logisch , maar dat zal dan pas weer kunnen als die in eigendom overgegaan zijn van NSFS/NMBS.
En als ik DB/Siemens een tip mag geven: ga als je toch met de Velaro in Wildenrath bent gelijk even een dagje rijden met die halve 522, hoef je dat niet later te doen als je ooit met die stellen op Amsterdam- London wilt gaan rijden. ( niet dat ik dat zie gebeuren , maar dat is een ander verhaal)
Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op Maandag 31 jan 2011 om 17:53:18

Maandag 31 jan 2011 - 17:54:58
wilcot
wilcot
bedankt voor de uitleg. Het was mij duidelijk dat er geen problemen met het treinstel zijn maar als de ene vervoerder wel iets neemt en de ander niet zouden er problemen kunnen zijn mbt tot koppelen maar dat is niet het geval.
Nu rest dus alleen de vraag waarom staat de halve plan t nog te Wildenrath als NS geen test meer willen doen?

Maandag 31 jan 2011 - 19:02:19
maxime
maxime
Het antwoord op die vraag is weer 2 minuten voor je gegeven.

Maandag 31 jan 2011 - 20:13:55
thom
thom
Quote
cuneo56 (ma 31 jan 2011 17:52:43 somda.nl):
En als ik DB/Siemens een tip mag geven: ga als je toch met de Velaro in Wildenrath bent gelijk even een dagje rijden met die halve 522, hoef je dat niet later te doen als je ooit met die stellen op Amsterdam- London wilt gaan rijden. ( niet dat ik dat zie gebeuren , maar dat is een ander verhaal)
Ciao.
En jij denk dat dat testen niks kost?

Het testbedrijf was uitbesteed aan Lloyd's die daarvoor met een aardige groep bemanning loopt, dat tesamen met het afhuren van de teststrecke en al het oor en nawerk, kost denk ik een kapitaal waar jij een knappe auto van kunt kopen.
En omdat dan maar even te doen omdat misschien ooit nogweleens een trein in NL zou kunen komen, lijkt me een beetje overdreven...

Maandag 31 jan 2011 - 20:32:39
cuneo56
cuneo56
Tsja,
Iedereen kijkt er natuurlijk anders tegen aan, maar het enige wat ik wou stellen is dat meeliften op een lopende test reeks altijd goedkoper is dan dat later allemaal apart voor één type te moeten doen.
En of je de investering van nu er later uithaalt, dat is het zelfde met elke investering: analyseren, afwegen, besluiten en hopen op een beetje mazzel.
Ciao.

Maandag 31 jan 2011 - 20:54:05
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
SleutelMan: En dat was alweer genoeg offtopic gepraat over de Velaro D. Terug naar het onderwerp.


Vrijdag 11 feb 2011 - 22:48:58
sammy
sammy
Hoi, kijk hier eens naar www.drehscheibe-foren.de Plan T richting Moers? Waarvoor?

Vrijdag 11 feb 2011 - 23:02:45
thom
thom
Vast dat stel afkomstig van Wildenrath, de 512 was dat meende ik ?

Overigens valt me nu pas op dat het stel vishaak loos gemaakt is, was dat in Wildenrath ook al?

Vrijdag 11 feb 2011 - 23:04:55
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Zover ik me kan herinneren is dat al gebeurd toen de 522 werd klaargestoomd voor de testen in Wildenrath (dus nog in NL).

Laatst bewerkt door SleutelMan op Vrijdag 11 feb 2011 om 23:14:53, reden: thanks, aangepast ;-)


Vrijdag 11 feb 2011 - 23:09:31
dh3201
dh3201
Alleen was het de 522

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 12 feb 2011 - 10:47:11
wilcot
wilcot
De vishaken waren er zeker al af toe de 522 naar wildenrath ging. De vraag die open blijft staan is waarom gaat hij op reis in duitsland als hier steeds is beweerd dat de test nog niet klaar waren? In Moers zit een werkplaats van Vossloh zou hij daarheen gegegaan zijn? Voor reparatie? De plan T op de foto is zeker de 522 gezien de aanpassingen op het rijtuig.

Laatst bewerkt door wilcot op Zaterdag 12 feb 2011 om 10:47:57

Donderdag 03 mrt 2011 - 19:39:55
joaska3
joaska3
Geheel volgens de planning starten de metingen volgende week weer. Ditmaal met ICRm A en B rijtuigen omdat deze ook statische omzetters aan boord hebben.

Laatst bewerkt door joaska3 op Vrijdag 04 mrt 2011 om 11:22:54

Donderdag 03 mrt 2011 - 19:46:29
Rolffiej19
Rolffiej19
Waneer zijn daar ICRm rijtuigen heen gegaan dan ??

Donderdag 03 mrt 2011 - 19:54:35
sik214
sik214
Waarschijnlijk worden de metingen "weer" hervat en dít keer met ICRm, niet wéér met ICRm. Ze hebben nog een week de tijd om ze over te brengen..

Donderdag 03 mrt 2011 - 20:19:58
kevinevers
kevinevers
Hij bedoelde het denk ik zo: dat de metingen weer starten en dit keer met ICRm.


Donderdag 03 mrt 2011 - 21:46:01
daniel81
daniel81
Waarom moeten rijtuigen eigenlijk getest worden? Ik had de indruk dat het alleen om tractiematerieel ging.

Donderdag 03 mrt 2011 - 21:51:11
thom
thom
In een rijtuig zitten ook verbruikers op hoogspanning, die kunnen ook zaken verstoren me dunkt.

Laatst bewerkt door thom op Donderdag 03 mrt 2011 om 21:51:37

Vrijdag 04 mrt 2011 - 07:52:41
hellfire
hellfire
En wellicht om de ATB-apparatuur in de BDs te testen?

Maandag 07 mrt 2011 - 21:02:02
wilcot
wilcot
zeer waarschijnlijk worden morgen de rijtuigen opgehaald te Vl

Dinsdag 08 mrt 2011 - 11:05:11
wilcot
wilcot
Quote
wilcot (ma 07 mrt 2011 21:02:02 www.somda.nl): zeer waarschijnlijk worden morgen de rijtuigen opgehaald te Vl
worden straks opgehaald met de Gravita van Wildenrath (de MaK is in revisie te Kiel)

Dinsdag 08 mrt 2011 - 11:33:03
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Enig idee wat 'straks' betekent? Is dat begin van de middag of juist later op de middag/avond? Is op zich wel een wezenlijk en (voor mij) interessant verschil...

En zijn de rijtuigen ondertussen dan al naar Venlo gebracht?

Dinsdag 08 mrt 2011 - 11:37:46
treintim
treintim
Ben ik ook wel benieuwd naar, als ik het nu vanuit Dv nog zou kunnen halen, zou leuk zijn.

Dinsdag 08 mrt 2011 - 12:05:15
wilcot
wilcot
het vorige materieel is een goede indicatie. Als ik de DRGL had zou ik hem plaatsen maar vragen ernaar is tegen de regels. De lok vertrekt meestal 10.30 uit Wildenrath