Stoom, klassieke beveiliging, sfeerverhalen?
Forum: Algemeen - Algemeen
23-10-2010 11:08:46
lokfuhrer
lokfuhrer
Veertien dagen geleden overheerste de stoomtractie weer op de Werrabahn tussen Eisenach en Meiningen. Voor het laatste jaar op een baanvak waar de klassieke beveiliging overheerste. Afgelopen weeekend verdwenen de armseinen op Bad Salzungen, het grootste onderwegstation.

Tijdens deze Plandampf beleef je weer een spoorwereld die in Nederland is verdwenen: Onderweg overal posten met treindienstleiders, sein- en overwegwachters. De mondelinge communicatie tussen het personeel op de post en rangeerders, wagenmeesters en machinisten en veel meer.

Gisteren tijdens het stationement in Venlo (onderweg met de DE3 114 naar Hrl.) gesproken met een mede auteur die diepgravend onderzoek doet naar o.a. spoorwegongevallen en daar m.i. zeer leesbare artikelen over schrijft (ook weer met het ingrediënt klassieke beveiliging). Omdat het bij elkaar zoeken van gegevens en het correct schrijven van de teksten de nodige tijd opslokt vroegen we ons af of er onder de lezers van de vaktijdschriften nog wel belangstelling is voor sfeerverhalen met klassieke beveiliging en klassiek materieeel (stoom, diesel en elektrisch) waarbij een tip van de sluier van het echte spoorwegbedrijf wordt opgelicht. Kunnen we ons de moeite besparen of niet?

Lokführer
 

23-10-2010 13:56:59
elizabeth
elizabeth
Bij mij in ieder geval wel en dan vooral Nederlands vervlogen verhalen.

Zeker omdat ik in Gs bij de SGB ook probeer mee te draaien in de jaren 30 sfeer van vorige eeuw.

Gr Elizabeth


jaapfan.
 

23-10-2010 14:10:45
dwem
dwem
Hoe meer hoe liever !!

Dirk
 

23-10-2010 17:17:23
kiekkiek
kiekkiek
Graag! Hoe smeuïger hoe beter.  


23-10-2010 19:44:11
taigagaai
Moderator
taigagaai
Hoe meer oud spul, hoe beter. Beter dan die SLT en VIRM meuk  

23-10-2010 19:55:34
kleine_man
kleine_man
Zolang het geen verhaal wordt van "vroeger was alles beter"  

23-10-2010 20:12:14
broek53
broek53
Feitelijke beschrijvingen met een vleugje sfeer, prima. Sfeerverhalen met uitsluitend de geur van nostalgie, spaar me!  

23-10-2010 21:28:27
Jack5812
Jack5812
Wat mij betreft zijn deze verhalen zeer welkom!