Werken bij NS.
Forum: Algemeen - Algemeen
19-10-2010 17:40:49
Ruubs
Ruubs
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen solliciteren bij de NS,
Namelijk als Service en Veiligheid medewerker, om zo later door te stromen als conductrice.
Graag zou ik hier wat meer informatie/ tips over willen vinden, al is dat moeilijk te zoeken.
Vandaar dat ik het hier probeer.
vrouw, 19jaar, mbo opleiding niveau 3 niet afgerond, werkzaam geweest in de detailhandel, horeca, en administratie.
Wie zou me wat tips kunnen geven.
Alvast Bedankt!
 

19-10-2010 17:44:40
mdewidt
mdewidt
Kijk bijv. eens op:
http://www2.werkenbijns.nl/fe/tpl_ns03.asp?s=nqBtZNfInAUiP&key=22513182&c=402323718798&pagestamp=dbomfbeyfdcwmitibj


Groeten uit Haspengouw
 

19-10-2010 17:55:25
ZJ37
ZJ37
Momenteel zijn er veel interne vacatures voor conducteur en machinist (zeker enkele tientallen). Mochten ze die intern niet geworven krijgen dan is er best kans dat het externe vacatures worden. Houd de site van NS maar goed in de gaten!  

19-10-2010 18:35:43
bart84
Moderator
bart84
Over werken bij NS gesproken.
Bij een welbekend bedrijf in de spoorbranche: ProRail; heb ik onlangs gesolliciteerd als treinverkeersleider, maar mijn opleiding (WO) kwam niet overeen met de functieomschrijving. Ik kan me niet voorstellen dat een hogere opleiding nodig was geweest, dus onder je niveau werken mag tegenwoordig ook al niet. Wel jammer, want ik zou het echt leuk hebben gevonden.


Mvg. Bart
 


19-10-2010 18:55:09
Ruubs
Ruubs
Dat had ik natuurlijk al gevonden
Toch bedankt!
 

19-10-2010 22:26:44
scooter
scooter
Voor zover ik weet zijn vooral in de randstad nog mensen nodig voor Service en Veiligheid en ik dacht ook voor het landelijk team.
Alleen zoals al opgemerkt wordt eerst intern gekeken naar mensen en daarna evt extern
 

20-10-2010 08:31:14
gvttreinen
gvttreinen
Tja, een Drs als vuilnisman is ook niet echt.....
Waarschijnlijk verwacht men dat je het salaris voor WO`s wil krijgen op een baan voor MBO`s, werkt ook niet echt.
 

20-10-2010 09:29:52
ari
ari
Quote
bart84: Over werken bij NS gesproken.
Bij een welbekend bedrijf in de spoorbranche: ProRail; heb ik onlangs gesolliciteerd als treinverkeersleider, maar mijn opleiding (WO) kwam niet overeen met de functieomschrijving. Ik kan me niet voorstellen dat een hogere opleiding nodig was geweest, dus onder je niveau werken mag tegenwoordig ook al niet. Wel jammer, want ik zou het echt leuk hebben gevonden.
Ik denk dat de inschatting is dat de kans dat iemand die onder zijn opleidingsniveau werkt het snel voor gezien houdt vrij groot is. Het is dan niet verstandig te investeren in het opleiden van iemand voor de seinzaal.
 

20-10-2010 09:34:31
diesels
diesels
Dat is mij inderdaad ook zo verteld  

20-10-2010 10:37:40
ZJ37
ZJ37
Een papiertje met daarop je opleidingsnivo zegt natuurlijk niks over je verborgen talenten, of dat nou onder of boven je papieren nivo is.  

20-10-2010 12:51:19
treintim
treintim
Quote
scooter: Voor zover ik weet zijn vooral in de randstad nog mensen nodig voor Service en Veiligheid en ik dacht ook voor het landelijk team.
Alleen zoals al opgemerkt wordt eerst intern gekeken naar mensen en daarna evt extern


Afgelopen hele maand september heeft op werkenbijns.nl nog een vacature gestaan voor medewerker Service & Veiligheid. Deze sloot op 28 sept. (uit m'n hoofd), de medische keuring was in elk geval op 12 oktober. En dat werkt dan zo: http://www.humancompany.nl/write/Bestanden/Artikelen%20nieuwspagina/In%20een%20dag%20een%20baan%20bij%20de%20ns.pdf (let op, krantenartikel in PDF-bestand over "In één dag een baan bij NS").
Men heeft inderdaad (veel) medewerkers S & V nodig op het moment. Als met de vacature van afgelopen maand hiervoor niet genoeg mensen zijn geworven, gaat men nog een tweede keer een sollicitatieprocedure hiervoor houden incl. bijbehorend selectieonderzoek (in principe is iedereen daar welkom na een sollicitatie). Dus gewoon een kwestie van de website met de vacatures goed in de gaten houden (en daarnaast vond ik die open sollicitatie ook wel een goede tip), je hebt kans dat er zo weer een vacature S & V opduikt.

Laatst bewerkt door treintim op 20-10-2010 12:59
 

20-10-2010 13:42:28
rh_ii
rh_ii
Ik begreep juist dat men bij NS nou niet echt zit te springen om open sollicitaties. Wat wel handig is: een JobAlert instellen. Zo krijg je meteen als er een vacature is in jouw interessegebied een e-mail, zodat je er in ieder geval op tijd bij bent

Bas
 

20-10-2010 15:07:37
Ruubs
Ruubs
Quote
treintim:
Quote
scooter: Voor zover ik weet zijn vooral in de randstad nog mensen nodig voor Service en Veiligheid en ik dacht ook voor het landelijk team.
Alleen zoals al opgemerkt wordt eerst intern gekeken naar mensen en daarna evt extern


Afgelopen hele maand september heeft op werkenbijns.nl nog een vacature gestaan voor medewerker Service & Veiligheid. Deze sloot op 28 sept. (uit m'n hoofd), de medische keuring was in elk geval op 12 oktober. En dat werkt dan zo: http://www.humancompany.nl/write/Bestanden/Artikelen%20nieuwspagina/In%20een%20dag%20een%20baan%20bij%20de%20ns.pdf (let op, krantenartikel in PDF-bestand over "In één dag een baan bij NS").
Men heeft inderdaad (veel) medewerkers S & V nodig op het moment. Als met de vacature van afgelopen maand hiervoor niet genoeg mensen zijn geworven, gaat men nog een tweede keer een sollicitatieprocedure hiervoor houden incl. bijbehorend selectieonderzoek (in principe is iedereen daar welkom na een sollicitatie). Dus gewoon een kwestie van de website met de vacatures goed in de gaten houden (en daarnaast vond ik die open sollicitatie ook wel een goede tip), je hebt kans dat er zo weer een vacature S & V opduikt.


kijk daar heb ik wat aan!
Bedankt!
 

20-10-2010 18:18:44
edje
edje
Hou trouwens rekening, dat bij deze functie er heel wat van je gevraagd wordt.
Aangezien alle S&V medewerkers ook Bevoegd Opsporings Ambtenaar (BOA) met geweldsbevoegsheid kun je dus psychologische, medische,en een sporttest verwachten, die behoorlijk zwaar zijn. Ook de opleiding met veel droge wettelijke teksten schijnt zeer moeilijk te zijn.
En met examens is het 1x examen + 1x herexamen en heb je het dan nog niet. Bye bye zwaai zwaai
 

21-10-2010 01:12:18
scooter
scooter
Even een kleine correctie:niet alle service en veiligheidmedewerkers zijn BOA met geweldsbevoegdheid.Een aantal medewerkers die al langer erbij zijn hebben dit niet.
Alle nieuwe medewerkers hebben het(verplicht)wel.
 

21-10-2010 12:18:23
spoorhaas
spoorhaas
Klopt, dat zijn voormalige MMC'ers ( Medewerker Mobiele Controle ), maar die zullen in de loop der tijd gaan verdwijnen en blijven er alleen Bevoegde en Beedigde S&V Medewerkers over...