NedTrain locs
Forum: Algemeen - Algemeen
01-10-2010 15:31:20
jordy13
jordy13
Hallo.
Weet iemand misschien ook wat er met de vier rangeerlocjes gaat gebeuren die in Zwolle staan?
En waarom er maar een van de serie 700 dienst doet en de andere aan de kant staat?

groet Jordy

Laatst bewerkt door spiketrain op 07-11-2010 20:00, reden: Correctie topictitel
 

01-10-2010 15:37:36
TheKnitter
TheKnitter
NedTrain heeft de loc 700 (op elke locatie één*), die je veel rangeerwerk ziet doen.
In Zwolle staat de 705, maar hebben ook nog andere locjes, waaronder sowieso één Niteq. De Niteq kan diesel en elektrisch aangedreven worden, en bij zware klussen zelfs beide. Deze wordt daarom ook vaak gebruikt bij werk in de loodsen, om daar weinig uitlaatgassen achter te laten.

Wat mij bekend is, worden ze later onderverdeeld bij andere werkplaatsen.

* Wpl Hlm beschikt over een tweede, reserveloc. Dit om het revisieproces niet stil te laten leggen. Deze is 'over'

Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-10-2010 15:38
 

01-10-2010 15:41:39
jordy13
jordy13
er stonden 2 loc's eentje bij de wasstraat en eentje bij die Niteq loc maar wat doet die andere dan want die doet helemaal niets  

01-10-2010 15:44:34
TheKnitter
TheKnitter
Waarom er meer 700 locs in Zwolle staan, durf ik niet te zeggen. Er is immers maar één nodig, en al helemaal nu de wpl bijna helemaal buiten gebruik is..
De tweede 700-loc in Hlm staat ook grotendeels van de tijd stil, omdat hij niet continu nodig is.
 


01-10-2010 15:47:31
tjabbe73
tjabbe73
Quote
TheKnitter:
In Zwolle staat de 705, maar hebben ook nog andere locjes, waaronder sowieso één Niteq. De Niteq kan diesel en elektrisch aangedreven worden, en bij zware klussen zelfs beide. Deze wordt daarom ook vaak gebruikt bij werk in de loodsen, om daar weinig uitlaatgassen achter te laten.

Volgens mij zag ik net vanuit het raam de 701 rangeren, en de 709 achteraan op het calamiteitenspoor staan.
 

01-10-2010 15:50:41
TheKnitter
TheKnitter
Hmm. Ik had al een vermoeden dat mijn administratie met locs van de 700 niet klopte.. Dat blijkt nu wel.
Weet iemand dan waar welke locs wél staan?

Heb dmv de spots dit:
Hlm: 707, 708
Zl: 701, 709
Nm: 702
Mt: 703, 711
Wgm: 704, 706, 713
Tb: 710
Ehv: 705, 712
De theorie die laatst bij Hlmwpl werd verteld klopte dus niet. Die zeiden dat Hlmwpl 2 700'jes hadden, en de rest één.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-10-2010 15:56
 

01-10-2010 15:57:24
salieri
salieri
Quote
tjabbe73: Volgens mij zag ik net vanuit het raam de 701 rangeren, en de 709 achteraan op het calamiteitenspoor staan.
Klopt, de 705 is in Ehv.
 

01-10-2010 16:11:33
jordy13
jordy13
De 709 staat bij de niteq en de andere groene rangeerrobot.  

01-10-2010 17:04:50
kevinevers
kevinevers
Worden de 700'den ook met enige regelmaat gewisseld tussen de vestigingen? Aangezien ik vanaf 2006 de 703, 705, 709, 710, 711 en de 713 in Mt op foto heb.  

01-10-2010 17:06:46
treinfan
treinfan
Ja, zo nu en dan zijn er uitwisselingen, wat een beeld kan opleveren als deze: http://treinfan.waarisdetrein.nl/afbeelding2.php?n=704_1  

01-10-2010 17:58:34
maurits
maurits
Heeft de werkplaats in Hgl trouwens nog beschikking over dat kleine rangeervoertuig?


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

01-10-2010 19:51:33
1855
1855
Quote
salieri:
Quote
tjabbe73: Volgens mij zag ik net vanuit het raam de 701 rangeren, en de 709 achteraan op het calamiteitenspoor staan.
Klopt, de 705 is in Ehv.


Klopt niet, de 705 rangeert al enige weken in Tb (naast de 710).
 

01-10-2010 20:45:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
TheKnitter: Hmm. Ik had al een vermoeden dat mijn administratie met locs van de 700 niet klopte.. Dat blijkt nu wel.
Weet iemand dan waar welke locs wél staan?

Heb dmv de spots dit:
Hlm: 707, 708
Zl: 701, 709
Nm: 702
Mt: 703, 711
Wgm: 704, 706, 713
Tb: 710
Ehv: 705, 712
De theorie die laatst bij Hlmwpl werd verteld klopte dus niet. Die zeiden dat Hlmwpl 2 700'jes hadden, en de rest één.


Er zijn toch een aantal werkplekken opgeheven? Zoals de Zaanstraat, die had ook een 700


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

01-10-2010 21:04:25
TheKnitter
TheKnitter
Zaanstraat was inderdaad bekend. Maar dat zijn de locs die daar op dit moment vertoeven.  

01-10-2010 21:34:14
smarkie
smarkie
die uit de zaanstraat is naar de watergraafsmeer verhuisd


Mcn NS International Rtd
 

01-10-2010 21:39:45
aim1977
aim1977
Waar is de 700 van Bkh gebleven???  

01-10-2010 22:09:19
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Dan weet je meer dan ik, die heb ik de afgelopen 3 jaar nog nooit gezien.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 01-10-2010 22:09
 

01-10-2010 23:01:13
HZwoferink
HZwoferink
Quote
maurits: Heeft de werkplaats in Hgl trouwens nog beschikking over dat kleine rangeervoertuig?
...als het goed is moet er aan de zijkant van de werkplaats (Bij de ingang) een Niteq staan. Ooit zou er misschien nog een 700 verhuizen van Zl naar de werkplaats van Hgl.

Laatst bewerkt door HZwoferink op 01-10-2010 23:02


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

01-10-2010 23:14:48
jordy13
jordy13
een trein de loods induwen kant toch ook met een dm90.  

01-10-2010 23:20:52
dlm4yjp
dlm4yjp
Tsjah, koop jij dan een lading hulpkoppelingen in?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-10-2010 00:04:52
salieri
salieri
Waar slaat die opmerking op? Hgl onderhoud momenteel alleen nog maar DM'90...  

02-10-2010 00:24:58
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
smarkie: die uit de zaanstraat is naar de watergraafsmeer verhuisd


Correctie die is naar Haarlem verhuisd en dat was de 707 en als het goed is komt er weer een terug op de zaanstraat vanwege de nieuwe calamiteiten reiniging die nu nog in zwolle is die gaat naar de zaanstraat
 

02-10-2010 01:27:20
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
salieri: Waar slaat die opmerking op? Hgl onderhoud momenteel alleen nog maar DM'90...


Wat dacht je van het feit dat je een extra stel in dienst moet houden, onnodig? Daar is men in Nederland allergisch voor hoor


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-10-2010 03:08:45
thom
thom
Er staat te Hgl dan altijd wel een DM90 over, dus dat dat extra materieel kost is onzin, wel is een eigen locje een stuk makelijker.

Zowieso wisselen die 700 om de haverklap van plek, dus als je dat bij wilt houden, moet je dat wel actief doen...

@Roffie,
die 700 voor de zaanstraat zal dan nogwel even duren. Dat ze dar calamiteiten reiniging willen doen is wel prima, maar voor ze daar ze locatie aan gepast hebben zijn we wel even verder...

Laatst bewerkt door thom op 02-10-2010 03:09
 

02-10-2010 14:05:56
bart84
Moderator
bart84
Quote
aim1977: Waar is de 700 van Bkh gebleven???

Bedoel je niet Ldd?


Mvg. Bart
 

02-10-2010 17:04:46
Rolffiej19
Rolffiej19
prognose staat op 1 januari in gebruik maar dat lijkt me onwaarschijnlijk , het spoor wordt trouwens het oude kuilwielenbank spoor gebruikt  

02-10-2010 20:53:09
aim1977
aim1977
Quote
bart84:
Quote
aim1977: Waar is de 700 van Bkh gebleven???

Bedoel je niet Ldd?

Nee die bedoelde ik niet. Ik bedoelde de 700 van Bkh, die de rijtuigen van de 1900 serie rangeerde.
 

07-11-2010 17:16:13
AlbertP
AlbertP
In 2006 is de 707 nog op de Bkh gespot, latere meldingen van een 700 daar zijn in de spots van Somda niet te vinden.

Edit: @ Moderators: als dit topic al te oud is om weer op te reageren, verwijder dit dan maar gewoon.

Laatst bewerkt door AlbertP op 07-11-2010 17:17
 

07-11-2010 18:06:50
TheKnitter
TheKnitter
De Bkh had als laatst loc 707, die is nu bij Hlmwph.
Bkh heeft geen 700-locje meer.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 07-11-2010 18:07
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-11-2010 19:42:57
AlbertP
AlbertP
Die is ook niet meer nodig, er worden geen rijtuigen van de 1900 meer gerangeerd.  

07-11-2010 20:50:03
MDDM
MDDM
700 is er niet alleen voor om met rijtuigen heen en weer te rangeren.


Gr Joop mcn Lls
 

07-11-2010 22:39:05
HZwoferink
HZwoferink
De Niteq in Hgl rangeert nu ook heen en weer te Hgl.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

11-08-2011 18:01:12
nohab
nohab
Hebben deze locjes ATB?  

11-08-2011 18:02:19
HansBeeker
HansBeeker
Bij mijn weten niet.  

11-08-2011 18:49:58
dwem
dwem
Quote
nohab (do 11 aug 2011 18:01:12 https://www.somda.nl/forum/9212/p350075/): Hebben deze locjes ATB?


Kunnen ze veel harder dan 30 km/h dan ?

Dirk
 

11-08-2011 19:03:08
guuglurg
guuglurg
Ze kunnen 40 (maximaal 70, misschien is de snelheid beperkt zodat er geen ATB in hoeft?)  

11-08-2011 19:06:56
rob46
rob46
Een NT700 heeft geen ATB en heeft daarom ontheffing. Een 700 kan zelf niet harder dan 40 km/u rijden en gesleept kan dat met 80 km/u.


57 jaar OV-fotografie.
 

11-08-2011 21:12:16
timtrein
timtrein
Om die reden zijn ze als het goed is begrensd op 40.  

11-08-2011 21:40:31
thom
thom
En hebben ze ook geen ontheffing nodig, gezien die niet meer bestaat en het pas verplicht is boven de 40 km/u.  

12-08-2011 16:56:31
mich
mich
Enige minpuntje is dat je niet op ERTMS beveiligd spoor mag komen.  

12-08-2011 20:25:02
thom
thom
Maar dat mag met elk ander materieel niet voorzien van ERMTS ook niet  

12-08-2011 21:25:04
j.stanner
j.stanner
Jawel, de 600en van RRF mogen dat wel. en die hebben ook geen atb...  

13-08-2011 09:54:04
mich
mich
Nee, mogen ze niet. De rrf600 staat ook mede daarom aan de kant op reserve. Van Keyrail mogen ze niet van emplacement naar emplacement. (bron RRF)  

13-08-2011 20:28:41
timtrein
timtrein
Er was wel toestemming voor het overkruisen van de Havenlijn ergens, paar honderd meter geloof ik voor de bediening van een van de bedrijven. Details weet ik zo niet. Gelezen in een van de tijdschriften, maar welke en wanneer ookalweer...  

13-08-2011 20:53:27
j.stanner
j.stanner
Quote
mich (za 13 aug 2011 09:54:04 https://www.somda.nl/forum/9212/p350255/): Nee, mogen ze niet. De rrf600 staat ook mede daarom aan de kant op reserve. Van Keyrail mogen ze niet van emplacement naar emplacement. (bron RRF)
Dan heeft je bron het helaas verkeerd gehorod
 

13-08-2011 21:11:50
train85
train85
En wou is jou bronverhaal dan?  

13-08-2011 21:12:01
klaass16
klaass16
Gn heet ook een NT locje,, volgens mij de 705, ik weet het niet helemaal zeker

Edit: Bleek de 702 te zijn, Bedankt J.jager

Laatst bewerkt door klaass16 op 14-08-2011 13:40


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

13-08-2011 22:11:02
j.jager
j.jager
702 ook goed? De 705 staat op 106 km van Gn verwijderd.  

13-08-2011 23:50:27
mich
mich
Quote
j.stanner (za 13 aug 2011 20:53:27 https://www.somda.nl/forum/9212/p350332/):
Quote
mich (za 13 aug 2011 09:54:04 https://www.somda.nl/forum/9212/p350255/): Nee, mogen ze niet. De rrf600 staat ook mede daarom aan de kant op reserve. Van Keyrail mogen ze niet van emplacement naar emplacement. (bron RRF)
Dan heeft je bron het helaas verkeerd gehorod


Van emplacement naar emplacement moet je over de hoofdbaan, en dat mag niet. RRF zal het zelf wel weten he (1 uitzondering daarop, van botlek naar de theemsweg)

Laatst bewerkt door mich op 13-08-2011 23:54
 

14-08-2011 13:11:51
rick
rick
En volgens mij is dat juist wat de anderen bedoelen.  

22-12-2020 02:56:28
seinhuis
seinhuis

NS heeft deel van haar rangeerlocomotieven verkocht