Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

De 1100'en van het NSM

Maandag 27 sep 2010 - 23:32:37
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Ik las op Wikipedia dit:


# 1111 Nederlands Spoorwegmuseum (eind oktober 2009 gesloopt m.u.v. de draaistellen en de cabines)
kan iemand dit bevestigen? En zo ja, waarom is deze vorig jaar gesloopt, gezien hij eigendom van het NSM was? En waar zijn de koppen opgeslagen en zijn daar plannen mee?

Ik vind het vaag klinken eerlijk gezegd....

Iemand die er meer over weet?

Laatst bewerkt door spiketrain op Woensdag 09 mei 2012 om 10:26:18

Choo choo.....

Maandag 27 sep 2010 - 23:37:13
jochem
jochem
Lees daar meer over via deze forum.nmld.nl naar het NMLD Forum.


Maandag 27 sep 2010 - 23:58:26
thom
thom
Vertel mij eens, wat is er vreemd aan?

Je hebt 3 loccen van hetzelfde type, waarvan 2 exact hetzelfde uitgevoerd (1107/1111).
De meest gare en incomplete trek je cómpleet leeg als onderdelen voorraad voor de 2 andere en het casco wat je overhoudt, dat voer je als oud ijzer af...

Door het opofferen van die lok, is het mogelijk geworden om 1 van de andere machines op de baan te brengen, wat anders nooit mogelijk geweest was.
Immers heeft de 1125 geen motoren in diens draaistellen zitten...

Verder neemt zo'n kar ook nogeens de nodige spoorlengte in, en die 15 meter kan nu wel weer beter worden gebruikt...

Laatst bewerkt door thom op Dinsdag 28 sep 2010 om 00:09:01