Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Winterproef

Dinsdag 28 sep 2010 - 10:58:34
daniel81
daniel81
Quote
maurits: Voor reizen naar Zuid Nederland is Hgl-Zp een alternatief, Syntus rijdt de normale dienstregeling.
Sterker nog: ik denk dat dat dan nog wel voor meer reizen geldt. Apd-Hgl via Zp is 1:10, dus die dag sneller dan via Dv (en wordt dus ook door de reisplanner aangegeven). Doordat de aansluiting in Apd nogal beroerd is, is het vanuit Amf niet sneller om via Zp te reizen (kost 1 minuutje meer).
Die overstaptijd van 25 minuten in Dv vind ik echter nergens op slaan.

Dinsdag 28 sep 2010 - 11:24:56
mdeen
mdeen
Vl-Rtd/Gvc is heen ook sneller via Nm (Veolia), terug niet.
Geeft ook aan hoe asymmetrisch de dienstregeling is. Er zit vaker een half uur verschil tussen heen- en terugreis.

Dinsdag 28 sep 2010 - 11:38:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Klopt ja, zie je ook als je puur naar NS-treinen gaat kijken: voor Ddr -> Ut is de overstap op Rtd 3x zo lang als andersom

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Dinsdag 28 sep 2010 - 11:56:17
aaron
aaron
Sorry, maar nu wordt er net gedaan alsof er een verschrikkelijke ramp staat te gebeuren. Een dag, een zondag nog wel, wat langer doen over de reis dan normaal is misschien niet leuk, maar zo erg is het ook weer niet.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 28 sep 2010 - 12:51:13
zaza
zaza
En het zou mij ook niets verbazen als er deze winter nauwelijks enige sneeuw van betekenis zal vallen

Dinsdag 28 sep 2010 - 13:26:22
mren
mren
Quote
aaron: Sorry, maar nu wordt er net gedaan alsof er een verschrikkelijke ramp staat te gebeuren. Een dag, een zondag nog wel, wat langer doen over de reis dan normaal is misschien niet leuk, maar zo erg is het ook weer niet.
En met zo'n instelling glij je als land af richting bananenrepubliek. Net zoals onder het aanroepen van de Heilige Veiligheid alles wordt geslikt van 4 uur geen trein door een vergeten koffer tot het niet meer meenemen van drinken in een vliegtuig.

Dinsdag 28 sep 2010 - 14:01:34
aaron
aaron
Een bananenrepubliek? Omdat je wat langer over een treinreis doet dan gebruikelijk? Juist roepen dat je om dit soort dingen een bananenrepubliek wordt, draagt bij aan het vormen van een dergelijke republiek.

Dinsdag 28 sep 2010 - 14:15:18
mren
mren
Nee, dat je langer doet over een treinreis is helemaal niet het echte probleem. Het is het feit dat het die langere reistijd absoluut onnodig is, waarmee dus geen enkele ambitie of klantvriendelijkheid wordt getoond.

Laatst bewerkt door mren op Dinsdag 28 sep 2010 om 14:16:10

Dinsdag 28 sep 2010 - 14:29:10
broek53
broek53
Krek. Een dienstregelingmodel als zodanig "uitproberen" is volkomen onzin, zeker als het een sterk uitgedund model btreft.

Dinsdag 28 sep 2010 - 15:44:18
MDDM
MDDM
NS en Prorail hadden van de minister de opdracht gekregen, om voor 15-10-'10 een alternatieve dienstregeling uit te werken en te testen.

Gr Joop mcn Lls

Dinsdag 28 sep 2010 - 15:54:37
mren
mren
Hoe testen? Heeft Eurlings een praktijkproef met reizigers en personeel opgedragen?

Dinsdag 28 sep 2010 - 15:56:21
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Het testen hoeft echt niet in de praktijk te gebeuren. De rijtijden van stoptreinen zijn bekend en dat wat vertrek- en aankomsttijden wat anders liggen veranderd daar niks aan. De machinist en HC kunnen gewoon op hun dienstkaartje kijken wat de juiste vertrektijd is. Daar valt niks aan te testen.

Wat wel getest moet worden is of NS in staat is om op korte termijn in staat is om over te schakelen naar een nooddienstregeling. Dit betekent dus het inladen in de systemen testen en kijken of de dienstuitvoering goed opgestart wordt, iets wat prima met computersimulaties kan gebeuren.

Laatst bewerkt door maurits op Dinsdag 28 sep 2010 om 15:56:38

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Dinsdag 28 sep 2010 - 16:58:49
kleine_man
kleine_man
Quote
mren: Nee, dat je langer doet over een treinreis is helemaal niet het echte probleem. Het is het feit dat het die langere reistijd absoluut onnodig is, waarmee dus geen enkele ambitie of klantvriendelijkheid wordt getoond.
De NS zou klantvriendelijkheid tonen door reizigers die dag gratis te laten reizen. Dan kan je wel testen of het systeem werkt als er (met betalende) forenzen gereisd word. Oftewel grote hoeveelheden reizigers kan verwerken.

Deze hele opzet doet mij trouwens denken aan de vliegtuigbranche. Wat de aanleiding was weet ik niet meer, maar men wilde testen hoe snel men passagiers uit een toestel kon krijgen. Dit ging helemaal geweldig. Bij nader onderzoek bleek dat er geen prikkel was. Het toestel (of mock-up) stond aan de grond en iedereen was op de hoogte wat er ging gebeuren. Men heeft de proef herhaald, maar dan met de toevoeging dat de eerste die naar buiten kwam een leuk geld bedrag tegemoed kon zien. Het resultaat werd iets anders.

Dinsdag 28 sep 2010 - 19:02:25
jacokran
jacokran
Quote
maurits: Wat wel getest moet worden is of NS in staat is om op korte termijn in staat is om over te schakelen naar een nooddienstregeling. Dit betekent dus het inladen in de systemen testen en kijken of de dienstuitvoering goed opgestart wordt, iets wat prima met computersimulaties kan gebeuren.
Deze test is totaal ongeschikt voor dit doel. In de praktijk heb je hooguit 1 dag om over te schakelen op een nood dienstregeling. Nu heb je twee weken. Ieder goed georganiseerd bedrijf kan in twee weken een nooddienstregeling voorbereiden, misschien NS ook wel... In 1 dag overschakelen, dat is pas een prestatie.

Dinsdag 28 sep 2010 - 21:29:13
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Dit is juist een scenario dat vooraf gemaakt wordt, gericht op eventuele winterse problemen. Dit zelfde scenario blijft gewoon op de plank voor als het in de winter mis blijkt te gaan, maar die omschakeling wordt nu dus in de praktijk getest. Daar is niks meer vooraf over nagedacht ten opzichte van een situatie met winterse problemen...

Dinsdag 28 sep 2010 - 22:49:40
aaron
aaron
Quote
mren: Nee, dat je langer doet over een treinreis is helemaal niet het echte probleem. Het is het feit dat het die langere reistijd absoluut onnodig is, waarmee dus geen enkele ambitie of klantvriendelijkheid wordt getoond.
En dat rechtvaardigt het gebruik van grote woorden als 'bananenrepubliek'? Want daar gaat het mij om, het volstrekt willekeurige gebruik van zulke termen. We glijden volgens velen al sinds het begin der tijden af naar het niveau van een bananenrepubliek, wanneer is dat niveau dan daadwerkelijk bereikt? Door het testen van een dienstregelingsmodel voor het treinverkeer? Ook al is dat nog zo onnuttig..

Laatst bewerkt door spiketrain op Woensdag 29 sep 2010 om 04:58:58, reden: Quoot aangepast (was van Mren)

Woensdag 29 sep 2010 - 12:48:51
qj7141
qj7141
Quote
maurits: Het testen hoeft echt niet in de praktijk te gebeuren. De rijtijden van stoptreinen zijn bekend en dat wat vertrek- en aankomsttijden wat anders liggen veranderd daar niks aan. De machinist en HC kunnen gewoon op hun dienstkaartje kijken wat de juiste vertrektijd is. Daar valt niks aan te testen.

Wat wel getest moet worden is of NS in staat is om op korte termijn in staat is om over te schakelen naar een nooddienstregeling. Dit betekent dus het inladen in de systemen testen en kijken of de dienstuitvoering goed opgestart wordt, iets wat prima met computersimulaties kan gebeuren.
Als dat laatste juist is (en daar geloof ik wel in) dan heeft de IT-sector van Prorail nog wel iets uit te leggen. En als hun computersystemen zoiets niet kunnen simuleren ook..

Woensdag 29 sep 2010 - 21:01:16
doc_zenith
doc_zenith
Quote
jacokran: Deze test is totaal ongeschikt voor dit doel. In de praktijk heb je hooguit 1 dag om over te schakelen op een nood dienstregeling. Nu heb je twee weken. Ieder goed georganiseerd bedrijf kan in twee weken een nooddienstregeling voorbereiden, misschien NS ook wel... In 1 dag overschakelen, dat is pas een prestatie.
De systemen van ProRail kunnen niet in een keer omschakelen (behalve BEPAC...). Nu is het zo dat plannen voor de verschillende systemen (minimaal) 2 dagen van tevoren in het systeem worden geladen. Dit gaat bij een alternatieve dienstregeling problemen opleveren als je die wil laden voor de volgende dag: er zitten al plannen in het systeem die moeilijk (PRL, verlies materieelrelaties, dagovergangen) of niet (VKL, verkeersleiding) te verwijderen zijn. Nu heeft men bedacht dat het omschakelen van tevoren beslist moet worden: men laat de systemen 'leeg lopen' en gaat de avond van tevoren het alternatieve plan laden of, bij 'goed' weer, het normale plan. Nu zit er nog wel een verschil in dagovergang tussen een aantal systemen: voor sommige is dit 00:00 en andere 02:00. Om dit te overbruggen moet een hele zooi treinen verwijderd en opnieuw ingelegd worden. Dit is veel handwerk. Kon uiteindelijk wel geautomatiseerd worden, maar het gehele proces hiervan gaat de winter meemaken...
Al deze elementen zijn de afgelopen maanden wel getest, echter in een testomgeving waar slechts 1 (Ehv) van de 13 treindienstleidersposten aanwezig was. Daarnaast zijn sommige systemen afhankelijk van de data uit meerdere posten (VIEW bijv.) en konden we de trdl's niet voorzien van bijv. telefoongesprekken en een normale hoeveelheid treinbewegingen en andere activiteiten.
Ik ga niet ontkennen dat het voor een deel pr, onzin en waardeloos is, maar vanuit de kant van ProRail durft men ook niet veel en zijn de systemen inflexibel (of denkt men dat)...

Mocht er trouwens toch eerder sneeuw op komst zijn, dan heeft men naast het alternatieve plan (ADVD, alternatieve dienstregeling volgende dag) ook nog SAP (iets van 'snel alternatief plan') bedacht om snel, op de dag zelf, bij te kunnen sturen. Dit is eigenlijk niks anders dan een grote, van tevoren vastgelegde bijsturing waarbij de treinenloop zo aangepast wordt dat er 200 wissels nodig zijn voor de dienst in heel NL. Grofweg halveren daarbij overal de frequenties. Dit vergt wel veel werk van een aantal partijen en is, wederom, alleen getest met Ehv en wat verkeersleiderssystemen.

Woensdag 29 sep 2010 - 22:00:54
oudeaap
oudeaap
Dus als ik het goed begrijp kan de straks geteste dienstregeling pas in werking treden een dag na het opstarten van de systemen? Dat zou dan best wat loos alarm dienstregelingen kunnen opleveren; sneeuw verwacht, niet gevallen.

Woensdag 29 sep 2010 - 22:08:52
daniel81
daniel81
Ik mag toch aannemen (en hopen) dat het normaliter niet de bedoeling is om dit draaiboek voor 1 dag uit de kast te trekken?

Woensdag 29 sep 2010 - 22:44:14
rogier
rogier
Flickr rogierp
Nee: we gaan dit gewoon iedere dag krijgen als er sneeuw valt. Dat duurt meestal ook wel minstens een paar dagen achter elkaar.

Owja: GTBV is uiteraard niet van toepassing. Er is immers sprake van (1) overmacht en (2) een van te voren aangekondigde wijziging van de dienstregeling.

Laatst bewerkt door rogier op Woensdag 29 sep 2010 om 22:45:21

Woensdag 29 sep 2010 - 23:13:30
broek53
broek53
Voor degenen die de smiley's in bovenstaand bericht missen: de bedoeling kan niet anders zijn dan een knipoog (of breideloos cynisme, uiteraard).

Donderdag 30 sep 2010 - 13:46:01
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Om de proef wat realtistischer te maken, misschien een paar cruciale wissels 'onder laten sneeuwen', kijken wat dan van de aangepaste drgl. overeind blijft

Vrijdag 01 okt 2010 - 14:10:07
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Nog even wat nieuws over de proef, NS Hispeed meldt dat zowel voor de FYRA als de ICE International er op 10 oktober geen toeslag betaald hoeft te worden.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Zondag 03 okt 2010 - 13:08:08
JcJay
JcJay
Waar ik benieuwd naar ben: hoe de SLT'jes gaan gedragen in de voor dat type 1e winter reizigersdienst als Nederland onder sneeuw ligt...

Dinsdag 05 okt 2010 - 09:12:54
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
SLT`s worden in Tsjechië onder winterse omstandigheden getest, dus tijdens de winter die dan ook hier heerst....

Dinsdag 05 okt 2010 - 09:25:05
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Ook bij deze proef heeft NS en Prorail een gezamelijk krantje voor z`n personeel uitgebracht.
Op de dag zelf zullen medewerkers de reizigers op koffie en stroopwafels tracteren dus wie zin heeft gaat met de trein op pad

Ook te lezen:
Tussen 1/6 en 1/12 krijgen 670 IRM bakken nieuwe filters, dit wordt door Bombardier in de Nedtrainwerkplaats te Mt gedaan.
460 ICM bakken worden tot 1/12 van een nieuwe compressor en spanningsomvormer voorzien en dit gebeurd in Zwolle en Haarlem.
Tot eind 2010 zullen van 240 bakken SGM de lijnfilterspoelen worden gereinigd en geisoleerd en dit wordt in Leidschendam gedaan.
Ook wordt de voorraad spoelen op peil gebracht.

Van infrazijde:
Voor 15 oktober krijgen 2300 kritische wissels nieuwe verwarmingspijpen.
Ook de verwarmingsketels langs het spoor worden vervangen.
Nieuw is dat ook de wissels op opstelemplacementen en bij werkplaatsen voorzien worden van wisselverwarming.

Laatst bewerkt door gvttreinen op Dinsdag 05 okt 2010 om 09:26:24

Dinsdag 05 okt 2010 - 10:54:31
ZJ37
ZJ37
Zo te zien zijn er onder de Somda-lezers al genoeg mensen die op de hoogte zijn van de 'proef'. Deze week heb ik er nog niks over gelezen (behalve op ns.nl) of gehoord in de media, in de trein of op de stations. Ik mag hopen dat dit nog gebeurt, al zal je de dagjesmensen alleen via de media bereiken.

Over de proef zelf: Vooropgesteld dat ik vind dat het niet kan dat je veel reizigers dupeert door extra overstappen en langere reistijden, lijkt me het ook sterk dat zoiets nodig is om de hele dag zo'n noodplan te rijden.
Vele berichten gaan over het uitproberen van het laden van de nooddienstregeling, inclusief de omlopen en personeelsdiensten. Dat kan toch ook gewoon worden uitgeprobeerd met een zondagsdienstregeling? Of een aangepaste zondagsdienstregeling?
Wat ik ermee wil zeggen: Zo'n 'laadtest' rechtvaardigt toch niet een uitgeklede dienstregeling voor een hele dag?

Verder vraag ik me af waarom deze test alleen op het Hoofdrailnet wordt uitgevoerd. Als het in opdracht van de landelijke overheid is kan ik de achterliggende gedachte wel begrijpen omdat het de opdrachtgever is. Gaat zoiets ook nog gebeuren op de regionale lijnen die in opdracht van de provincie rijden?

In hoeverre zijn de goederenvervoerders bij deze proef aangehaakt? En de regionale vervoerders? E.e.a. heeft toch invloed op spooropstellingen en gewijzigde treinpaden, dunkt me.

Dinsdag 05 okt 2010 - 11:04:27
robbertc
robbertc
.. Bovendien moet er aardig bijgestuurd worden op buitendienststellingen en eventueel evenementen, wat normaal gesproken in de plannen verwerkt is..

Laatst bewerkt door robbertc op Dinsdag 05 okt 2010 om 11:04:37

Dinsdag 05 okt 2010 - 11:43:28
MDDM
MDDM
Quote
ZJ37: Zo te zien zijn er onder de Somda-lezers al genoeg mensen die op de hoogte zijn van de 'proef'. Deze week heb ik er nog niks over gelezen (behalve op ns.nl) of gehoord in de media, in de trein of op de stations. Ik mag hopen dat dit nog gebeurt, al zal je de dagjesmensen alleen via de media bereiken.
Of je hebt niet goed geluisterd, of helemaal niet omdat je dopjes van je mp4 in had,of je wilt gewoon even zeuren om het zeuren. Op elk station waar ik vandaag geweest ben, heeft men wel degelijk omgeroepen dat op 10-10-'10 een aangepaste dienstregeling gereden wordt.

Gr Joop mcn Lls

Dinsdag 05 okt 2010 - 11:56:40
ZJ37
ZJ37
Er staat ook (over goed lezen gesproken): "Deze week heb ik er nog niks over gelezen of gehoord". Maar ik zal de enige dan wel zijn... Ik zeg niet dat het nergens wordt omgeroepen, toch?

EDIT: Zie nu dat je machinist bent en dan zul je natuurlijk vaker een omroepbericht horen dan een doornee reiziger als ik die 's ochtends vroeg van A naar B reist (zonder mp4 overigens).

Laatst bewerkt door ZJ37 op Dinsdag 05 okt 2010 om 12:03:35

Dinsdag 05 okt 2010 - 12:17:41
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Dan zit je denk toch half te slapen, vanmorgen het bericht op Hn en Ass gehoord, op beide was ik nog geen 5 minuten. Op Shl werd het zelfs 4-talig omgeroepen

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Dinsdag 05 okt 2010 - 12:22:01
ZJ37
ZJ37
Zal vanmiddag mijn oren wijd open zetten dan. Wel jammer dat je bijna tot 'doof' wordt gekwalificeerd bij iets dat je zelf niet gehoord hebt. Een antwoord in de strekking van 'in x en y werd het wel omgeroepen' zou al ietsje aardiger zijn.

Dinsdag 05 okt 2010 - 12:27:03
MDDM
MDDM
Op de volgende stations heb ik de omroep gehoord: Lls, Alm,Ut (meerdere keren)Rhn en bij toeval ook nog op Db.

Gr Joop mcn Lls

Dinsdag 05 okt 2010 - 12:33:15
microshit
microshit
Ik hem 'm vanmorgen om ongeveer 11:50 gehoord te Tpsw


Dinsdag 05 okt 2010 - 12:41:36
noof
noof
In Emn wordt het altijd enkele minuten voor het vertrek van de treinen omgeroepen, duidelijk genoeg..

Maar goed, laten we hier maar geen opsomming van maken.

Dinsdag 05 okt 2010 - 12:45:53
waalkade
waalkade
Quote
MDDM:
Quote
ZJ37: Zo te zien zijn er onder de Somda-lezers al genoeg mensen die op de hoogte zijn van de 'proef'. Deze week heb ik er nog niks over gelezen (behalve op ns.nl) of gehoord in de media, in de trein of op de stations. Ik mag hopen dat dit nog gebeurt, al zal je de dagjesmensen alleen via de media bereiken.
Of je hebt niet goed geluisterd, of helemaal niet omdat je dopjes van je mp4 in had,of je wilt gewoon even zeuren om het zeuren. Op elk station waar ik vandaag geweest ben, heeft men wel degelijk omgeroepen dat op 10-10-'10 een aangepaste dienstregeling gereden wordt.
Dagjesmensen in automobilistenjargon zondagsrijders zullen door de week weinig op de perrons vertoeven.

Dinsdag 05 okt 2010 - 15:15:00
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
het heeft een tijdje geleden ook wel in de kranten gestaan voor zover ik me het herinner, maar een extra oproep op de radio/tv zou inderdaad geen kwaad kunnen voor de dagjesmensen.


Dinsdag 05 okt 2010 - 15:34:01
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Amf wordt 't ook gewoon omgeroepen, al meerdere keren gehoord. Waarbij overigens de verwijziging voor meer informatie per post verschilt: op Amf wordt verwezen naar www.ns.nl en www.ns.nl/winter, op Ut naar www.ns.nl en m.ns.nl.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Dinsdag 05 okt 2010 - 16:39:32
aaron
aaron
Quote
ZJ37: Zal vanmiddag mijn oren wijd open zetten dan. Wel jammer dat je bijna tot 'doof' wordt gekwalificeerd bij iets dat je zelf niet gehoord hebt. Een antwoord in de strekking van 'in x en y werd het wel omgeroepen' zou al ietsje aardiger zijn.
Doet het terzake wat jij al dan niet hebt gehoord? Hoe moeilijk is dat nou om te snappen.

Dinsdag 05 okt 2010 - 17:14:19
ZJ37
ZJ37
Hoe moeilijk is het te snappen dat ik gewoon antwoord gaf op een andermans opmerking dat ik beter moet luisteren naar de omroep?

Dinsdag 05 okt 2010 - 20:47:10
FourRoses
FourRoses
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen.. Laten we het maar gewoon bij discussiëren houden.

Dinsdag 05 okt 2010 - 22:58:02
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
@ Lw- Vs een paar posten terug

die 4:33 is normaal nog korter, normaal doe je dat namelijk in 4:23. Ik ben trouwens iemand die regelmatig Gn - Mdb reist


Dinsdag 05 okt 2010 - 23:04:56
ns1700
ns1700
en jij gaat je druk maken om 10 minuten extra reistijd en overstappen? heb reizen gezien die opliepen tot 6,5 in de planner... waar men normaal 4 tot 4,5 uur nodig hebben en dan druk maken over een reis die nu vanwege een alternatieve proef 10 minuten langer wordt? kan het nog triester?

kan begrijpen dat dit brutaal overkomt maar dit vind ik persoonlijk zelf wel een beetje overdreven voor 10 minuten. kan begrijpen dat het verwijderd wordt.

Laatst bewerkt door ns1700 op Dinsdag 05 okt 2010 om 23:11:35

groeten uit Spoorzone

Dinsdag 05 okt 2010 - 23:13:07
berkel73
berkel73
Volgens de post waarnaar wordt verwezen gaat Lw-Vs op 10/10 met 5:33 een uur langer duren dan normaal. De 4:33 was de oorspronkelijke reistijd, wat nu dus door Pim530 naar 4:23 wordt gecorrigeerd en dus nog meer extra reistijd betekent.

Laatst bewerkt door berkel73 op Dinsdag 05 okt 2010 om 23:14:04

Dinsdag 05 okt 2010 - 23:18:44
ns1700
ns1700
dat wordt er niet bij vermeld door Pim530... bedankt! nu begrijp ik het iets beter

Laatst bewerkt door ns1700 op Dinsdag 05 okt 2010 om 23:19:02

groeten uit Spoorzone

Woensdag 06 okt 2010 - 20:32:53
Virm-4
Virm-4
Heeft een van de Spoormedewerkers een idee hoe de NS zondag de 7600 Ah - Nm:

1. zo lang gaat maken dat hij op de kleine stopstations nog kan stoppen maar wel iedereen er in past? (van 8x per uur naar 2x)
2. de krappe rijtijden haalt bij noodweer terwijl hij helemaal wegslipt enz.?
3. de kering in 5 minuten gaat halen dit weekend met mooi weer maar met lang materiaal?
4. de kering in 5 minuten gaat halen bij noodweer met slecht weer en lang materiaal?

Laatst bewerkt door Virm-4 op Woensdag 06 okt 2010 om 20:33:29, reden: typefout

Woensdag 06 okt 2010 - 20:41:55
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Ik heb zo'n vermoeden dat de 7600 lang gaat keren.

'Okeh'

Woensdag 06 okt 2010 - 20:51:26
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Dan heb je wel weer meer wissels nodig, en volgens mij was het nu juist bedoeld om minder wissels te gebruiken.


Woensdag 06 okt 2010 - 20:55:47
ZJ37
ZJ37
Je hebt er niet meer nodig, maar ze moeten wel meer bediend worden inderdaad.

Woensdag 06 okt 2010 - 21:18:52
Virm-4
Virm-4
Deze zondag keren ze iig kort;)

Woensdag 06 okt 2010 - 22:43:30
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Dan mag ik wel hopen dat er VIRM wordt ingezet i.p.v. SGMm (zeker in de late middag met de studentenstroom...)

Aan de andere kant, tussen Nm en Ah passen er max 8 bakken langs de perrons, dus met SGMm moet je ook wel een eindje komen.

Laatst bewerkt door SleutelMan op Woensdag 06 okt 2010 om 22:44:23


Woensdag 06 okt 2010 - 23:01:50
tonnie12
tonnie12
hoe kom ik zondag in gouda vanuit arnhem uitgaande van uit het volle uur?

Woensdag 06 okt 2010 - 23:07:06
thom
thom
ns.nl ..

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 07 okt 2010 - 00:36:02
Rob...
Rob...
Kan het zijn dat ik in het overzicht een treinverbinding mis tussen Nijverdal en Wierden?

Donderdag 07 okt 2010 - 00:38:57
kleine_man
kleine_man
Quote
ns1700:kan begrijpen dat dit brutaal overkomt maar dit vind ik persoonlijk zelf wel een beetje overdreven voor 10 minuten. kan begrijpen dat het verwijderd wordt.
In de categorie "ervaar het OV" afgelopen weekend 4 uur bezig geweest om van Arnhem naar Amsterdam te komen. Terug was het ook 4 uur omdat ik de trein miste vanwege te vroeg vertrekken (vertrok om .55 ipv .57) en in Asd de overstap gemist ivm rondkijken op Asd. Normaal doe ik dit binnen 2 uur.

Het zal misschien ook allemaal wel mee vallen, maar als ik naar Schiphol moet met zware koffers, dan is elke overstap te veel. Ga ik met mijn oma op pad, dan is elke overstap te veel. op papier zadel je reizigers op met een reistijd verlenging van misschien 10-15 minuten, maar wat houdt dat voor de werkelijke reis in? Als ik oma meeneem en in Utrecht stappen we over van spoor 4 naar 9 in 8 minuten, dan wordt het vervelend om in 9 minuten van 4 naar 13 te lopen. De reistijd neemt dan niet met 10 minuten, maar met 40 minuten toe. Heb je ergens nog zo'n overstap ben je al gauw een uur langer onderweg. Voor dagjes mensen (en die heb je nog al eens op zondag) is dat te veel, dan hadden ze net zo goed met de auto kunnen gaan.

Donderdag 07 okt 2010 - 00:41:40
kleine_man
kleine_man
Quote
Virm-4: Heeft een van de Spoormedewerkers een idee hoe de NS zondag de 7600 Ah - Nm:

1. zo lang gaat maken dat hij op de kleine stopstations nog kan stoppen maar wel iedereen er in past? (van 8x per uur naar 2x)
2. de krappe rijtijden haalt bij noodweer terwijl hij helemaal wegslipt enz.?
3. de kering in 5 minuten gaat halen dit weekend met mooi weer maar met lang materiaal?
4. de kering in 5 minuten gaat halen bij noodweer met slecht weer en lang materiaal?
1: IRM-6 jes grbuiken
2: niet, want er is geen "noodweer" (en zie 3+4)
3+4: niet in 5, maar in 35 minuten keren

Donderdag 07 okt 2010 - 00:44:58
mren
mren
Quote
Rob...: Kan het zijn dat ik in het overzicht een treinverbinding mis tussen Nijverdal en Wierden?
Nee, want die bestaat nu ook niet

Donderdag 07 okt 2010 - 01:07:01
thijs
thijs
Quote
kleine_man:
Quote
Virm-4: Heeft een van de Spoormedewerkers een idee hoe de NS zondag de 7600 Ah - Nm:
3. de kering in 5 minuten gaat halen dit weekend met mooi weer maar met lang materiaal?
4. de kering in 5 minuten gaat halen bij noodweer met slecht weer en lang materiaal?
3+4: niet in 5, maar in 35 minuten keren
Toch blijft dit bijzonder, aangezien volgens de NS-planner serie 7600 kort keert in Nijmegen. Op spoor 4a namelijk.

Donderdag 07 okt 2010 - 01:58:37
himym
himym
Quote
mren:
Quote
Rob...: Kan het zijn dat ik in het overzicht een treinverbinding mis tussen Nijverdal en Wierden?
Nee, want die bestaat nu ook niet
Euh, jawel. Serie 7900 rijdt tussen Es en Nvd (via Wdn dus), en serie 17900 tussen Zl en Nvdw.

Donderdag 07 okt 2010 - 04:29:32
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Als ik de reisplanner bekijk rijdt de 7900 alleen tussen Nvd en Wdn. Ook wel logisch, want dan heb je in Wdn geen enkele wissel nodig. In het overzicht bij de bijzondere ritten hier ontbreekt de 7900 inderdaad.


Donderdag 07 okt 2010 - 06:12:16
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Staat nu wel vermeld

Donderdag 07 okt 2010 - 18:48:08
doc_zenith
doc_zenith
Quote
thijs: Toch blijft dit bijzonder, aangezien volgens de NS-planner serie 7600 kort keert in Nijmegen. Op spoor 4a namelijk.
In het plan van 10/10 voor post Ah staat het ook niet anders...

Donderdag 07 okt 2010 - 22:23:40
Drenthe
Drenthe
Syntus rijdt a.s. zondag in ieder geval juist meer treinen i.v.m. de Bokbierdag in Zutphen. Zie voor meer info de volgende link: www.syntus.nl

Overigens staat in de Syntus pdf bij deze aankondiging ook het volgende:
Op de trajecten Zutphen-Apeldoorn(RegioNS), Zutphen-Deventer(NS) en Zutphen-
Arnhem(NS) wordt de normale zondagdienstregeling gereden. Zowel NS als
RegioNS zetten wel langere treinen in.

Vrijdag 08 okt 2010 - 09:46:35
keesje
keesje
Dat er langere treinen worden ingezet mag ik wel hopen ja, al heb je nogal je beperkingen als je overal gaat stopperen...

Vrijdag 08 okt 2010 - 13:15:41
mdj
mdj
Dat betekent iig voor de 17800 dat die met maximaal 2xDM90 gereden kan worden; Apdm en Vem zijn niet langer.

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 08 okt 2010 - 17:26:02
kleine_man
kleine_man
Quote
thijs:
Quote
kleine_man:
Quote
Virm-4: Heeft een van de Spoormedewerkers een idee hoe de NS zondag de 7600 Ah - Nm:
3. de kering in 5 minuten gaat halen dit weekend met mooi weer maar met lang materiaal?
4. de kering in 5 minuten gaat halen bij noodweer met slecht weer en lang materiaal?
3+4: niet in 5, maar in 35 minuten keren
Toch blijft dit bijzonder, aangezien volgens de NS-planner serie 7600 kort keert in Nijmegen. Op spoor 4a namelijk.
Oooooooooooooooooooooh, je had het over Nijmegen. Ik dacht over Arnhem.........

Zondag 10 okt 2010 - 13:23:43
raymond16
raymond16
Zoals verwacht geen problemen (afgezien van de reisplanner):

www.nu.nl

Het zou ook heel erg vreemd zijn geweest als met het stralende weer de boel in de soep zou lopen. Op ns.nl is overigens een enquete in te vullen over wat je mening is over de hele winterdienstregeling.

Laatst bewerkt door raymond16 op Zondag 10 okt 2010 om 14:05:08

Zondag 10 okt 2010 - 13:37:01
kevinevers
kevinevers
Hmmm ik kom wel heel vaak op oneens uit


Zondag 10 okt 2010 - 15:31:47
rh_ii
rh_ii
Zojuist ben ik eens even poolshoogte gaan nemen te Ut. Een overvloed aan omroepberichten variërend van foutieve informatie voor de stopper Ut-Ah ivm een technische storing tot de mededeling dat er bij de kiosk en AHtogo een gratis warm kopje koffie of thee kon worden gehaald. Treinen reden op sterkte en zagen er niet bepaald druk uit, de reizigers zaten tevreden met koffie (+ gratis gevulde koek) te genieten van het zonnetje op de perrons. Ondanks alle hier geopperde schrikbeelden voor reizigers valt het mijns inziens heel erg mee en is de informatievoorziening uitstekend. NS en ProRail hadden toch beroerdere dagen uit kunnen kiezen voor een dergelijke proef

Bas

Zondag 10 okt 2010 - 15:55:45
waalkade
waalkade
Quote
kleine_man:
Quote
thijs:
Quote
kleine_man:
Quote
Virm-4: Heeft een van de Spoormedewerkers een idee hoe de NS zondag de 7600 Ah - Nm:
3. de kering in 5 minuten gaat halen dit weekend met mooi weer maar met lang materiaal?
4. de kering in 5 minuten gaat halen bij noodweer met slecht weer en lang materiaal?
3+4: niet in 5, maar in 35 minuten keren
Toch blijft dit bijzonder, aangezien volgens de NS-planner serie 7600 kort keert in Nijmegen. Op spoor 4a namelijk.
Oooooooooooooooooooooh, je had het over Nijmegen. Ik dacht over Arnhem.........
In Nm was rond 15.00 de kering te kort voor de schoonmaker, er zaten al te veel mensen in om schoon te kunnen maken.

Zondag 10 okt 2010 - 17:53:31
treinhobby
treinhobby
Wat mij opviel was dat de 1600 van Dv naar Amf allen met minstens +10 reden.

Ik neem aan dat ze in Dv de niet-bestaande aansluiting van -5 vanaf de 7000 hebben overgenomen, zodat reizigers vanaf het Oosten toch een fatsoenlijke reismogelijkheid hadden. Dus dat is wel een goede service

Qua sterkte en drukte viel het me reuze mee.
3 setjes van 2x ICM3 (4012+4061, 4021+4024, 4017+4035) en 1x ICM4 (stel 4240)

Laatst bewerkt door treinhobby op Zondag 10 okt 2010 om 19:15:13

Zondag 10 okt 2010 - 17:59:14
ZJ37
ZJ37
Ik tel 3 setjes van 2x ICM3.

Zondag 10 okt 2010 - 19:16:55
treinhobby
treinhobby
Sorry aangepast
Het was ook met zoveel drieën...

Maar tussen Apd en Dv kunnen de (stop)treinen niet langer ivm. de perronlengte in Apdo en twl.

Zondag 10 okt 2010 - 19:35:16
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
De 1600 keerde in Deventer op spoor 2. Dus extra lopen voor de reizigers.
Er was gratis koffie (ook koffie verkeerd ), zoals aangekondigd, en in Deventer geen stroopwafels, maar gevulde koeken. Wel net zo lekker. En speciale bekers, het mag wat kosten.
De 7000 keerde in Deventer op spoor 4B, de 3600 naar Zwolle ging er omheen naar spoor 4A. De 3600 kon door het ontbreken van de intercity, vlot binnenkomen.
De 7000 op spoor 4B had wel tot gevolg dat de achterste SGM3 flink vol zat en de voorste plenty ruimte had, tenminste om 16:57 had ik dat beeld.
Ook vermakelijk beeld, de 3631 was iets te laat in Deventer, een mevrouw kwam eruit sprinten naar 4A en ging ineens vol in de remmen toen ze een VIRM op spoor 4 zag. Duidelijk klopte dat beeld niet met haar verwachtingspatroon.
Mij is onduidelijk waarom diverse series net een paar minuten anders moesten rijden, zoals de 7000 om .57 uit Dv ipv .55 en de 3600 naar Zwolle om .02 en .32 uit Zutphen en .16 en .46 uit Deventer. Nu heb ik met mijn fiets flink moeten stressen om in Zutphen de aansluiting vanuit Vorden naar Deventer te halen. Stond 3652 ook nog eens op spoor 3A, dus de voorkant proppie vol, rennen naar de achterkant en die was zeer rustig.
Ook weinig omroepberichten in Deventer. De 7000 vertrok van spoor 4B en dat is toch totaal anders dan 3AB. Dus allemaal verwarde gezichten en vragende blikken naar de CTA.
Quote
treinhobby:3 setjes van 2x ICM3 (4012+4061, 4021+4024, 4017+4035) en 1x ICM4 (stel 4240)
's morgens vroeg was er nog een vierde setje: 4022+4037, die kwamen 8:34 uit Amf.

Laatst bewerkt door dvdhoven op Zondag 10 okt 2010 om 19:38:38

Dick van den Hoven

Zondag 10 okt 2010 - 20:35:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
rh_ii: de mededeling dat er bij de kiosk en AHtogo een gratis warm kopje koffie of thee kon worden gehaald.
Maar dus ook wel alleen daar, bij de andere Servex-winkels mocht je gewoon betalen

Verder mogen ze de volgende keer ook wel het ICE-personeel op de hoogte stellen: in ICE 124 werden doodleuk niet bestaande aansluitingen omgeroepen bij aankomst te Ut. Klein verschil ook of je voor Shl op spoor 5 (volgens omroep) of 14 (praktijk) moet zijn.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zondag 10 okt 2010 - 21:27:17
Alwin
Alwin
Vandaag had ik vanuit Mdb (uiteraard) alleen uitzicht op de 12100-serie en in ieder geval vanmiddag reden er 5 VIRMs: 9590, 8734, 9560, 8639, 8742. Is het dan realistisch te veronderstellen dat materieel met een nooddrgl nooit wordt uitgewisseld in Rsd of Vs en de hele dag pendelt volgens deze drgl:
12118 12120 12122 12124 12126
07:15 07:45 08:15 08:45 09:15 vs
08:17 08:47 09:17 09:47 10:17 rsd
12113 12115 12117 12119 12121
08:35 09:05 09:35 10:05 10:35 rsd
09:38 10:08 10:38 11:08 11:38 vs
12128 12130 12132 12134 12136
09:45 10:15 10:45 11:15 11:45 vs
10:47 11:17 11:47 12:17 12:47 rsd
| | | | |
12163 12165 12167 12169 12171
21:05 21:35 22:05 22:35 23:05 rsd
22:08 22:38 23:08 23:38 00:08 vs
12178 12180 12182
22:15 22:45 23:15 vs
23:17 23:47 00:17 rsd
12173 12175 12177
23:35 00:05 00:35 rsd
00:38 01:08 01:38 vs
Noot 1: Dit patroon zal vandaag niet zuiver gehaald zijn vanwege de stremming te Rb. Maximaal schrijft hierover dat het geen ongeluk en geen misdrijf was??? en dat het incident op een ongelukkig moment komt, vanwege de wintertest (maandagochtend is bijvoorbeeld minder erg???)
Noot 2: Volgens de reisplanner zijn alle (eerste) ritten vanochtend in Vs vertrokken vanaf spoor 3... Binnennemen in Vs gaat vannacht wel op verschillende sporen (in volgorde van tijd: sp3, sp3, sp2, sp2, sp1).

Zondag 10 okt 2010 - 22:54:26
mren
mren
Quote
rh_ii: Treinen reden op sterkte en zagen er niet bepaald druk uit
Oorzakelijk verband tussen winterproef en www.nrc.nl ?

Zondag 10 okt 2010 - 23:05:21
treintim
treintim
Inderdaad was rond het middaguur erg rustig (voor zover ik kan spreken, over station Zl en alle treinen daar). Alleen vanavond werd het wel weer druk, de studentenverhuizing leverde ware volksverhuizingen op vanwege het extra overstappen.

Laatst bewerkt door treintim op Zondag 10 okt 2010 om 23:06:12

Zondag 10 okt 2010 - 23:26:37
2296
2296
Wat betreft de serie 5800 is die een stuk beter geworden met de stop in Amsterdam Science Park . Kan later weg en ben eerder op het werk

Zondag 10 okt 2010 - 23:56:41
jeepee
jeepee
's avonds was het wel druk met de studentenverhuizing. Amf - Zl en Zl - Lw leverden allen staanplaatsen in de gangpaden op. Losse ICM is dan ook wel erg kansloos naar Lw. Zl - Gn zag er ook erg druk uit. Overdag kon het makkelijk met de capaciteit. Voor de avond zou 3x ICM naar Gn en 2x ICM naar Lw geen raar idee zijn. Op Zl - Amf zit je natuurlijk met de perronlengte van spoor 1a in Zl.

Maandag 11 okt 2010 - 00:04:25
ZJ37
ZJ37
Hier nog een artikel over het verloop van vandaag: www.ad.nl
Opvallend is wel dat men het op tijden rijden roemt. Is men nu al vergeten dat het vandaag prachtig weer was en waarschijnlijk niet als de dienstregeling uit de kast wordt gehaald waarvoor het nodig is (dus met sneeuw en vriezende wissels).

Maandag 11 okt 2010 - 01:31:19
treintim
treintim
Quote
jeepee: 's avonds was het wel druk met de studentenverhuizing. Amf - Zl en Zl - Lw leverden allen staanplaatsen in de gangpaden op. Losse ICM is dan ook wel erg kansloos naar Lw. Zl - Gn zag er ook erg druk uit. Overdag kon het makkelijk met de capaciteit. Voor de avond zou 3x ICM naar Gn en 2x ICM naar Lw geen raar idee zijn. Op Zl - Amf zit je natuurlijk met de perronlengte van spoor 1a in Zl.
Dat ben ik geheel met je eens, vooral de verbinding naar Gn vond ik 's avonds erg druk, maar dat komt omdat Gn een echte studentenstad is. Overigens is dit een bijkomende toevalligheid, dat de winterdienstregeling plaatsvond op een dag dat de zondagse studentenverhuizing is... Dus het staat natuurlijk wel weer een beetje los van een gemiddelde winterdienstregelingdag zonder die massale studentenstroom die zich op één avond verplaatst.
Overigens waren 4 bakken ICM op Zl-Lw overdags (en 's avonds van Lw richting Zl ook) prima te doen. De andere kant 's avonds op niet, inderdaad. Maar bijkoppelen voor een paar uurtjes is natuurlijk geen optie met een winterdienstregeling.

Laatst bewerkt door treintim op Maandag 11 okt 2010 om 01:40:36

Maandag 11 okt 2010 - 09:06:32
broek53
broek53
Toch maar weer even checken, omdat ik hier iedereen serieus op de materieelstelling zie ingaan. Ik hoop niet dat iemand ook maar een beetje de illusie heeft dat dit is wat er gaat gebeuren als de nooddienstregeling gereden wordt? Toch?

Maandag 11 okt 2010 - 09:21:18
waalkade
waalkade
ls het echt koud wordt hoop ik toch wel dat ze materieel met toiletten inzetten.
En dat het spoelwater 's nachts bijgevuld is.
Je zal maar onderweg een uurtje of wat stil moeten staan voor een sneeuwduintje.
Vroeger stapte de passagiers dan gewoon uit.
Tegenwoordig kan dat ook al niet meer.

Maandag 11 okt 2010 - 09:22:58
ZJ37
ZJ37
Vraag me sowieso af wat voor houdbaarheidsdatum die dienstregeling heeft. Die zal toch niet 1 op 1 los te laten zijn als er volgend jaar allerlei grote infraprojecten zijn op enkele grote stations zoals Ehv, Ht, Ut, Asd (en ook Gvc volgens mij).

Vervolgens is het ook de vraag of op langere termijn het wisselsaneringsbeleid van Prorail (en dus het beperken/verdwijnen van A en B perronfasen én afname van rijwegmogelijkheden) in positieve zin bijdraagt om die dienstregeling goed te kunnen uitvoeren.

Maandag 11 okt 2010 - 09:39:21
zaza
zaza
De marketing-machine heeft zijn werk volgens mij goed gedaan en de gemiddelde treinreiziger zal straks in de winter goed kunnen slapen wetende dat de trein hem of haar ook bij streng winterweer uiteindelijk zal brengen waar gewenst. Met een kopje erwtensoep in de warme oktoberzon was het allemaal toch eigenlijk wel grappig.

In gedachte zie ik deze winter op een besneeuwd Utrecht Centraal een NOS verslaggever aan de heer Krijgsman vragen: 'ja, maar er is in oktober een uitgebreide test gedaan', hoe kan het dan nu toch weer zo zijn misgelopen?' Het antwoord op die vraag ligt ongetwijfeld ook al op de plank.

Misschien een leuk idee om over een paar maanden een stormdienstregeling te gaan oefenen. De baanvakken in de meest bosrijke omgeving buiten dienst stellen en gaan oefenen hoe dan om te gaan met mens en materieel.

Vergeef me mijn cynisme, maar de enige dienstregeling die straks bij (extreem) winterweer van toepassing is (met een hoog defectenstand, materieel en personeel op verkeerde plaatsen etc.), is toch die van het kijk-grijp principe?

Maandag 11 okt 2010 - 13:17:16
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Quote
2296: Wat betreft de serie 5800 is die een stuk beter geworden met de stop in Amsterdam Science Park . Kan later weg en ben eerder op het werk
Laat die winter maar komen. Het leek wel bijna ETMET tussen Rm en Wt. De sinds 1974 in een deel Mt/Hrl - Rm en Wt - Ehv gebroken stoptrein reed weer doorgaand, dus vier treinen per uur per richting tussen Rm en Wt Leuk voor Roermond en leuk de reizigers uit Echt en Susteren die naar (Maar)Heeze en Geldrop moeten. Scheelde twee keer overstappen. "Ieder nadeel heb zijn voordeel"

Maandag 11 okt 2010 - 13:28:52
Rinse
Rinse
Hetzelfde gold voor reizigers die vanaf Bunnik naar Arnhem wilden (voor het eerst sinds december 2006 weer een rechtstreekse verbinding, normaal is 20 minuten wachten in Driebergen-Zeist). Nog mooier was het voor mensen tussen Bunnik en Oosterbeek, normaal is 2 keer overstappen, nu was er een rechtstreekse verbinding. Bovendien konden we nu 4 keer per uur met de trein richting Utrecht Centraal, terwijl dit normaal 2 keer per uur is (uitgezonderd spitsuren).

Wat te denken voor reizigers van Maarn naar Oosterbeek, gisteren een rechtstreekse verbinding, terwijl je normaliter 2 keer over moet stappen in Driebergen en Ede-Wageningen.

Laatst bewerkt door Rinse op Maandag 11 okt 2010 om 13:30:20

Maandag 11 okt 2010 - 13:39:24
jorgo
jorgo
Een serieuze simulatie op de computer met random verstoringen was volgens mij veel zinvoller, zij het minder spectaculair, geweest bij wijze van test.

Bijvoorbeeld: het wordt niet alleen koud, maar er bevriezen ook wissels en treinen op zo'n onvoorspelbare wijze dat er echt verrassingen ontstaan.

Dus: treinen die helemaal niet in voldoende mate op een plek staan om een adequate lijnpendeldienst te rijden, alle wissels rondom Geldermalsen bevriezen na een nacht -20 celsius...

Als het antwoord van NS daarop is: ja, maar ProRail heeft maatregelen genomen dat wissels niet meer zo massaal gaan bevriezen, en met NedTrain zijn maatregelen genomen dat niet meer hele materieelparken uitvallen, dan zou eigenlijk een nooddienstregeling sowieso geen toegevoegde waarde meer hebben! Want als materieel en spoor niet kapot gaan, gaat precies alles goed.

Stel je voor: Den Helder - Heerhugowaard vriest in juist op het moment dat daar behalve een kapotte VIRM-IV geen enkele trein aanwezig is om een eilandbedrijf te rijden, en in Alkmaar is geen plek meer om het overschot aan materieel te stallen dat eigenlijk naar Den Helder had moeten rijden (ik noem maar wat)... dan vraag ik me af hoe positief pers, publiek en partijen reageren op de situatie.

Dus: een computersimulatie met willekeurige defecten zou een veel betere test zijn geweest.

Laatst bewerkt door jorgo op Maandag 11 okt 2010 om 13:40:36

Maandag 11 okt 2010 - 15:35:06
thom
thom
Alleraardigst was het ook dat de pendeltrein naar het NSM maar gewoon helemaal geschrapt was...

Maandag 11 okt 2010 - 15:50:10
Rinse
Rinse
Ja, ik was gisteren in het spoorwegmuseum en ik vond het al verdacht rustig. 1+1=2?