03-09-2010 14:47:59 | ||
---|---|---|
djm008
|
Zijn er hier mensen die foto's hebben van het interieur van DE2 178? En dan met name van de eerste klasse waar de indusi bak bevestigd was. Waar zat die trouwens? Zowel in de tweede klas als in de eerste klas? Of was die bak waar de indusi zat op slechts 1 plaats aanwezig in de trein? Overigens zoek ik ook foto's van het slooptransport. Deze zouden hebben plaatsgevonden achter Mp's. Hier hebben ooit foto's van online gestaan. Dit was de site van Martin de Ruiter http://home-1.worldonline.nl/~mruiter/index.html Ik heb hem inmiddels proberen te mailen, maar heb geen idee of de link nog werkt... Laatst bewerkt door djm008 op 03-09-2010 15:44 |
10-09-2010 17:47:48 | ||
---|---|---|
djm008
|
Dit mag overigens ook een foto zijn van de eerste klasse van DE2 179. |
10-09-2010 22:37:51 | ||
---|---|---|
Somda
|
De ZLSM bezit zusterstel 179 kan je die niet vragen waar de indusi ingebouwd zit |
10-09-2010 22:43:58 | ||
---|---|---|
djm008
|
Nou het gaat puur om een foto van de coupe met eerste klasse en hoe die er uit ziet/zag. |
10-09-2010 23:03:35 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik weet in ieder geval zeker dat er in de 1e klas één bankstel tegen de cabinewand was weggehaald en daar stond een grijze/beige kast van ongeveer een meter hoog, een meter breed en zo'n 30cm diep. Heb je vast een voorstelling van zaken. Had trouwens de 171 en/of 177 ook geen indusi? Laatst bewerkt door sik214 op 10-09-2010 23:04 |
10-09-2010 23:16:26 | ||
---|---|---|
mich
|
Die kast staat er nog steeds. |
11-09-2010 00:41:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Ook in de 179 ? Volgens mij was dat compleet uitgebouwd en overgezet in de DM'90 die die diensten over namen toch ? |
11-09-2010 02:31:46 | ||
---|---|---|
panlink
|
Binnenwerk is er uit maar de kast zelf is nog in de 179 aanwezig |
11-09-2010 09:03:53 | ||
---|---|---|
Apda
|
Quote De 178 en 179 kregen Indusi in 1988; de 171 in november 1992. |
11-09-2010 13:23:42 | ||
---|---|---|
limburger
|
Quote Helemaal correct, tegen de cabine wand van de 1e en 2e klas hangt een lege indusiekast Laatst bewerkt door limburger op 11-09-2010 13:24 |
11-09-2010 17:28:34 | ||
---|---|---|
Somda
|
Zijn de magneten bij de draaistellen ook nog aaanwezig of zijn die op de DM90 geplaatst? |
11-09-2010 22:09:14 | ||
---|---|---|
djm008
|
Als er dus in de eerste klas twee plaatsen missen, is dat ook op de stikker aangepast die in de coupe hangt? Normaal staat er bij de DE2: 1e klasse, 16 zitplaatsen. Staat er nu dan ook 14 zitplaatsen, of hebben ze dat niet aangepast? |
11-09-2010 22:12:47 | ||
---|---|---|
greyhound
|
op deze film is rond 2:50 de wand met de kast in de 171 een beetje te zien: http://www.youtube.com/watch?v=hRoNbG0ROPg |
13-09-2010 20:25:35 | ||
---|---|---|
djm008
|
Dank voor de tip. Helaas is de opname iets te vaag om een en ander goed op te kunnen zien...Hulp blijft dus welkom. |
13-09-2010 23:56:46 | ||
---|---|---|
jochem
|
http://www.spoorweghistorie.nl/miljoenenlijn4jaarlater/aken1350uur1.html en http://www.spoorweghistorie.nl/miljoenenlijn4jaarlater/aken1350uur2.html laten aardig goed zien hoe het er uit ziet. |
14-09-2010 12:41:03 | ||
---|---|---|
djm008
|
Dank voor de links. Alleen zoek ik de 1e klas. Dus niet de 2e klas. Toch bedankt voor het meedenken/helpen. |
18-10-2010 11:06:23 | ||
---|---|---|
bossie186
|
probeer deze is Overdracht DE-2 179 van NS naar ZLSM | NCRV Het Momet Van ( youtube ) in minuut 6:32 is rechts de kast te zien van de 1ste klasse DE-2 179 |
18-10-2010 11:16:17 | ||
---|---|---|
bjornl
|
http://www.youtube.com/watch?v=Ymiqvo_0qus hier dus |
18-10-2010 11:17:44 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Dank je wel Bjornl. Laatst bewerkt door bossie186 op 18-10-2010 11:18 |
18-10-2010 12:07:50 | ||
---|---|---|
rickarends
|
Hoe staat het trouwens met de voortgang van restauratie van de DE2 178? |
18-10-2010 12:25:40 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote De dames en heren in de politiek hebben hun mond vol over een Europa, we hebben al in veel Europese landen de Euro. Maar bijvoorbeeld de trein systemen in de Europeselanden verschillen nog. Een voorbeeld. In Duitsland hebben ze voor de beveiliging Indusi en in Nederland ATB. En dan nog de verschillende spanningen op de bovenleidingen in de Europeselanden. |
18-10-2010 12:29:46 | ||
---|---|---|
nohab
|
Waar dacht je dat ETCS voor is bedoeld? Juist om het probleem om van al die verschillende beveiligingssystemen op te lossen. En dat van die verschillende bovenleidingsspanningen is eigenlijk geen probleem meer. De techniek om treinen voor verschillende spanningen te bouwen is al lang volwassen. Enige nadeel is dat die treinen wel een stuk duurder zijn dan monosysteemmaterieel. Laatst bewerkt door spiketrain op 18-10-2010 12:43, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
18-10-2010 13:03:21 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Quote... maar weer een stuk goedkoper dan een heel spoorwegnet voorzien van een uniform beveiligingssysteem en bovenleidingsspanning. |
18-10-2010 14:54:06 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat eerste gebeurt (in eerste instantie in elk geval) dan ook alleen maar op lijnen waar de investering loont (zoals Rotterdam-Genua) en dat laatste zal nooit gebeuren en is ook helemaal niet nodig zoals ik al betoogde. |
18-10-2010 16:21:55 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Eeuh, die zal wel heel wat voeten in de aarde hebben denk ik. Volgens mij is de 178 een paar jaar terug al verdwenen naar de sloper. |
18-10-2010 16:44:56 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Om precies te zijn in oktober 1999. de DE-2 178 is door de ZLSM helemaal kaalgeplukt ( juli 1999 ) van de cabinedeuren tot aan de andere zijde van het stel. Dit was om de 179 weer bedrijfsvaardig te maken, eigenlijk heeft de 179 bijna alle onderdelen van de 178. Ze zijn dus nu nog steeds bezig om de 179 rijdend te maken. Laatst bewerkt door bossie186 op 18-10-2010 16:45 |
18-10-2010 16:49:06 | ||
---|---|---|
sik214
|
Als de 179 bijna alle onderdelen heeft van de 178, hadden ze beter de 179 kunnen slopen en de 178 kunnen opknappen... Dat zal dus wel niet. Over de 179 bestaat trouwens een apart topic. |
18-10-2010 18:09:15 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Dan zal Wil Obbens z,n droom wel kapot zijn als ze de 179 hadden gesloopt Zie: interview van Overdracht 179 ( youtube ) in minuut 7:44 Laatst bewerkt door bossie186 op 18-10-2010 18:12 |
18-10-2010 20:29:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Och, als het casco van de 179 stukken beter is, is dat wel wat waard natuurlijk %08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-10-2010 08:31:46 | ||
---|---|---|
djm008
|
Hierbij ook de link naar het eigen topic van de 179. Volgens mij staat het project nu stil doordat de laatste kartrekker wegens gezondheidsredenen is moeten stoppen. https://www.somda.nl/forum/7591/DE2+179/ |