Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Vrijdag 03 sep 2010 - 14:47:59
djm008
djm008
Zijn er hier mensen die foto's hebben van het interieur van DE2 178? En dan met name van de eerste klasse waar de indusi bak bevestigd was.
Waar zat die trouwens? Zowel in de tweede klas als in de eerste klas? Of was die bak waar de indusi zat op slechts 1 plaats aanwezig in de trein?

Overigens zoek ik ook foto's van het slooptransport. Deze zouden hebben plaatsgevonden achter Mp's. Hier hebben ooit foto's van online gestaan. Dit was de site van Martin de Ruiter
home-1.worldonline.nl

Ik heb hem inmiddels proberen te mailen, maar heb geen idee of de link nog werkt...

Laatst bewerkt door djm008 op Vrijdag 03 sep 2010 om 15:44:14

Vrijdag 10 sep 2010 - 17:47:48
djm008
djm008
Dit mag overigens ook een foto zijn van de eerste klasse van DE2 179.

Vrijdag 10 sep 2010 - 22:37:51
Somda
Somda
De ZLSM bezit zusterstel 179 kan je die niet vragen waar de indusi ingebouwd zit

Vrijdag 10 sep 2010 - 22:43:58
djm008
djm008
Nou het gaat puur om een foto van de coupe met eerste klasse en hoe die er uit ziet/zag.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 10 sep 2010 - 23:03:35
sik214
sik214
Ik weet in ieder geval zeker dat er in de 1e klas één bankstel tegen de cabinewand was weggehaald en daar stond een grijze/beige kast van ongeveer een meter hoog, een meter breed en zo'n 30cm diep.
Heb je vast een voorstelling van zaken.

Had trouwens de 171 en/of 177 ook geen indusi?

Laatst bewerkt door sik214 op Vrijdag 10 sep 2010 om 23:04:00

Vrijdag 10 sep 2010 - 23:16:26
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Die kast staat er nog steeds.

Zaterdag 11 sep 2010 - 00:41:04
thom
thom
Ook in de 179 ?

Volgens mij was dat compleet uitgebouwd en overgezet in de DM'90 die die diensten over namen toch ?

Zaterdag 11 sep 2010 - 02:31:46
panlink
panlink
Binnenwerk is er uit maar de kast zelf is nog in de 179 aanwezig

Zaterdag 11 sep 2010 - 09:03:53
Apda
Apda
Quote
sik214: Had trouwens de 171 en/of 177 ook geen indusi?
De 178 en 179 kregen Indusi in 1988; de 171 in november 1992.

Zaterdag 11 sep 2010 - 13:23:42
limburger
limburger
Quote
panlink: Binnenwerk is er uit maar de kast zelf is nog in de 179 aanwezig
Helemaal correct, tegen de cabine wand van de 1e en 2e klas hangt een lege indusiekast

Laatst bewerkt door limburger op Zaterdag 11 sep 2010 om 13:24:24

Zaterdag 11 sep 2010 - 17:28:34
Somda
Somda
Zijn de magneten bij de draaistellen ook nog aaanwezig of zijn die op de DM90 geplaatst?

Zaterdag 11 sep 2010 - 22:09:14
djm008
djm008
Als er dus in de eerste klas twee plaatsen missen, is dat ook op de stikker aangepast die in de coupe hangt? Normaal staat er bij de DE2: 1e klasse, 16 zitplaatsen. Staat er nu dan ook 14 zitplaatsen, of hebben ze dat niet aangepast?

Zaterdag 11 sep 2010 - 22:12:47
greyhound
greyhound
Twitter autobussen
op deze film is rond 2:50 de wand met de kast in de 171 een beetje te zien:

www.youtube.com

Maandag 13 sep 2010 - 20:25:35
djm008
djm008
Dank voor de tip. Helaas is de opname iets te vaag om een en ander goed op te kunnen zien...Hulp blijft dus welkom.

Maandag 13 sep 2010 - 23:56:46
jochem
jochem
www.spoorweghistorie.nl en www.spoorweghistorie.nl laten aardig goed zien hoe het er uit ziet.


Dinsdag 14 sep 2010 - 12:41:03
djm008
djm008
Dank voor de links. Alleen zoek ik de 1e klas. Dus niet de 2e klas.

Toch bedankt voor het meedenken/helpen.

Maandag 18 okt 2010 - 11:06:23
bossie186
bossie186
Flickr Bossie441
probeer deze is

Overdracht DE-2 179 van NS naar ZLSM | NCRV Het Momet Van ( youtube )

in minuut 6:32 is rechts de kast te zien van de 1ste klasse DE-2 179

Maandag 18 okt 2010 - 11:16:17
bjornl
bjornl
www.youtube.com hier dus

Maandag 18 okt 2010 - 11:17:44
bossie186
bossie186
Flickr Bossie441
Dank je wel Bjornl.

Laatst bewerkt door bossie186 op Maandag 18 okt 2010 om 11:18:17

Maandag 18 okt 2010 - 12:07:50
rickarends
rickarends
Hoe staat het trouwens met de voortgang van restauratie van de DE2 178?

Maandag 18 okt 2010 - 12:25:40
john2
john2
Quote
jochem: www.spoorweghistorie.nl en www.spoorweghistorie.nl laten aardig goed zien hoe het er uit ziet.
De dames en heren in de politiek hebben hun mond vol over een Europa, we hebben al in veel Europese landen de Euro. Maar bijvoorbeeld de trein systemen in de Europeselanden verschillen nog. Een voorbeeld. In Duitsland hebben ze voor de beveiliging Indusi en in Nederland ATB. En dan nog de verschillende spanningen op de bovenleidingen in de Europeselanden.

Maandag 18 okt 2010 - 12:29:46
nohab
nohab
Flickr bvisser
Waar dacht je dat ETCS voor is bedoeld? Juist om het probleem om van al die verschillende beveiligingssystemen op te lossen. En dat van die verschillende bovenleidingsspanningen is eigenlijk geen probleem meer. De techniek om treinen voor verschillende spanningen te bouwen is al lang volwassen. Enige nadeel is dat die treinen wel een stuk duurder zijn dan monosysteemmaterieel.

Laatst bewerkt door spiketrain op Maandag 18 okt 2010 om 12:43:18, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Maandag 18 okt 2010 - 13:03:21
luytjes
luytjes
Quote
nohab: Enige nadeel is dat die treinen wel een stuk duurder zijn dan monosysteemmaterieel.
... maar weer een stuk goedkoper dan een heel spoorwegnet voorzien van een uniform beveiligingssysteem en bovenleidingsspanning.

Maandag 18 okt 2010 - 14:54:06
nohab
nohab
Flickr bvisser
Dat eerste gebeurt (in eerste instantie in elk geval) dan ook alleen maar op lijnen waar de investering loont (zoals Rotterdam-Genua) en dat laatste zal nooit gebeuren en is ook helemaal niet nodig zoals ik al betoogde.

Maandag 18 okt 2010 - 16:21:55
tjabbe73
tjabbe73
Quote
rickarends: Hoe staat het trouwens met de voortgang van restauratie van de DE2 178?
Eeuh, die zal wel heel wat voeten in de aarde hebben denk ik. Volgens mij is de 178 een paar jaar terug al verdwenen naar de sloper.

Maandag 18 okt 2010 - 16:44:56
bossie186
bossie186
Flickr Bossie441
Om precies te zijn in oktober 1999.

de DE-2 178 is door de ZLSM helemaal kaalgeplukt ( juli 1999 ) van de cabinedeuren tot aan de andere zijde van het stel. Dit was om de 179 weer bedrijfsvaardig te maken, eigenlijk heeft de 179 bijna alle onderdelen van de 178. Ze zijn dus nu nog steeds bezig om de 179 rijdend te maken.

Laatst bewerkt door bossie186 op Maandag 18 okt 2010 om 16:45:55

Maandag 18 okt 2010 - 16:49:06
sik214
sik214
Als de 179 bijna alle onderdelen heeft van de 178, hadden ze beter de 179 kunnen slopen en de 178 kunnen opknappen... Dat zal dus wel niet.

Over de 179 bestaat trouwens een apart topic.

Maandag 18 okt 2010 - 18:09:15
bossie186
bossie186
Flickr Bossie441
Dan zal Wil Obbens z,n droom wel kapot zijn als ze de 179 hadden gesloopt

Zie: interview van Overdracht 179 ( youtube ) in minuut 7:44

Laatst bewerkt door bossie186 op Maandag 18 okt 2010 om 18:12:06

Maandag 18 okt 2010 - 20:29:32
thom
thom
Quote
sik214: Als de 179 bijna alle onderdelen heeft van de 178, hadden ze beter de 179 kunnen slopen en de 178 kunnen opknappen... Dat zal dus wel niet.

Over de 179 bestaat trouwens een apart topic.
Och, als het casco van de 179 stukken beter is, is dat wel wat waard natuurlijk

Dinsdag 19 okt 2010 - 08:31:46
djm008
djm008
Hierbij ook de link naar het eigen topic van de 179.
Volgens mij staat het project nu stil doordat de laatste kartrekker wegens gezondheidsredenen is moeten stoppen.


www.somda.nl