4 en 5 september: Terug naar toen bij de VSM
Forum: Algemeen - Algemeen
31-08-2010 17:00:42
seinhuis
seinhuis
Vroegere tijden herleven tussen Apeldoorn en Dieren!

De liefhebber van stoom kan zijn hart ophalen. Op het eerste volle weekeinde van september (4 & 5 september 2010) organiseert de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij traditioneel het grootste stoomtreinenfestival van Nederland onder de naam: "Terug naar Toen".

Een groot aantal gerestaureerde stoomlocomotieven is op beide dagen actief. Met een lengte van bijna 23 meter en een dienstgewicht van 130 ton en meer behoren deze machines tot de grootste die in Europa hebben rondgereden.

In Beekbergen zijn in de locomotievenloods een aantal modelbanen opgesteld. Ook is er een spoormarkt waar van alles op het gebied van spoorwegen en modelbanen verkrijgbaar zal zijn. Het museumstoomdepot is opengesteld, en de bezoeker krijgt een indruk van het werk op een stoomdepot. Er wordt kolen geladen, water genomen, gedraaid op de draaischijf en nog veel meer. Naast diverse oude auto s zijn er prachtige gerestaureerde vrachtauto s te zien.

In Loenen zijn er diverse activiteiten, waaronder een draaimolen voor de kinderen of echte miniatuurtreinen waar kinderen op mee kunnen rijden. Ook zijn er stoomwalsen, stoomtractoren en een zaagmachine operationeel. In Loenen komt u ook stands tegen van collega maatschappijen en diverse stands met modelbaan artikelen en occasions.

Tussen de stations Loenen en Eerbeek pendelen verschillende antieke autobussen. In Eerbeek zijn ook nog diverse andere antieke autobussen te zien.

Kortom, een aanrader voor het hele gezin!

Voor de folder zie http://www.stoomtrein.org/downloads/images/tnt_flyer_2010.pdf (pdf)
Voor de dienstregeling (Alpendoorn-Dieren V.V.) zie http://www.stoomtrein.org/arrangementen/images/drgl_tnt_2010.pdf (pdf)

- Dienstregeling en gegevens onder voorbehoud -

Bron: Veluwsche Stoomtrein Maatschappij
 

31-08-2010 17:26:51
mdj
mdj
De CARGO Apdvam-Bbg rijdt op zaterdag en zondag met platte wagens met daarop "luchtgekoelde VW", wat op zich wel leuk is om te "platen", die op vrijdagochtend in Apd op de trein geladen worden.

Ook de 50.0073 rijdt voor het eerst mee, die als enige een oliestook is en met een sneeuwschuiver rondrijdt.

Laatst bewerkt door mdj op 31-08-2010 17:27


Bij twijfel: gebruik beton.
 

31-08-2010 23:46:01
mren
mren
En voor wie elke dag een trein wil zien (op het toilet ofzo), zal ook de nieuwe NVBS kalender voor 2011 tijdens TnT te koop zijn!

Laatst bewerkt door mren op 31-08-2010 23:46
 

02-09-2010 17:27:13
Timmetje
Timmetje
Even een vraagje, word vanavond nog iets bekend over de ZLSM tijden van morgen, want ik wil hem graag fotograferen morgen ergens bij Sittard. Dus komt er nog iets bekend. Anders moet ik gaan gokken.
De ZLSM zal gaan met de B1289, en dan 5 rijtuigen met de Plan E en pakwagen weet ik niet.

Maar kan mij iemand helpen of er nog iets online word? Anders -> gokken%09%
 


02-09-2010 17:29:51
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat word gokken want vragen naar dienstregelingen doen we op Somda niet (zie de forumregels).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-09-2010 17:31:31
Timmetje
Timmetje
Oke, klopt sorry!!!  

02-09-2010 17:33:55
stefanvdw
stefanvdw
Voor zover ik weet: Trein 32954 om 9.30 uit Krw. Tussenliggende tijden zijn mij onbekend. Zou maximaal 60km/u mogen dus dat gaat verder niet zo snel. Alles onder voorbehoud.  

02-09-2010 18:54:27
waterkolom
waterkolom
Is er al iemand in het bezit van een dienstregeling met locinzet tijdens TNT  

02-09-2010 19:00:19
mdj
mdj
@Waterkolom: Zie http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?t=2776. Ze zijn nog niet klaar en mocht het bekend zijn, zal het daar (!) online gezet worden.

Laatst bewerkt door mdj op 02-09-2010 19:01


Bij twijfel: gebruik beton.
 

02-09-2010 19:24:48
bjornl
bjornl
Hoe druk is het tijdens TnT? Loop je de kans dat je niet meer meekan met de trein vanuit Apeldoorn of Dieren, of valt dat nog wel mee?  

02-09-2010 19:37:01
mdj
mdj
Gezien de perronlengte zal de Oostenrijkersstam (met die balkonnetjes enzo) met de "grote oostenrijker" op Apd-Bbg rijden, op Bbg-Lnn de blokkendoosstam en op Lnn-Dr de ZLSM-stam.

Oostenrijkers hebben wel redelijke capaciteit, vooral omdat iedereen met goed weer op de balkonnetjes staat. Op Lnn-Bbg moet je ook niet op het laatste moment aankomen, of je moet in het voorste (richting Lnn) of achterste (richting Bbg) gaan zitten.

Zaanlijn-praktijken zullen waarschijnlijk niet voorkomen


Bij twijfel: gebruik beton.
 

02-09-2010 20:35:48
neushorn
neushorn
Voor de liefhebber: een doorkomststaat. De tijden van de halte Immenbergweg (waar niet wordt gestopt) en de doorkomsttijden bij de VAM zijn bij benadering.

http://www.schuytgraaf-online.nl/Afbeeldingen/TnT.pdf
 

03-09-2010 12:05:12
Timmetje
Timmetje
Quote
stefanvdw: Voor zover ik weet: Trein 32954 om 9.30 uit Krw. Tussenliggende tijden zijn mij onbekend. Zou maximaal 60km/u mogen dus dat gaat verder niet zo snel. Alles onder voorbehoud.


Dank je wel, ik heb hem gezien in Spekholzerheide en Sittard.

Laatst bewerkt door Timmetje op 03-09-2010 13:56
 

03-09-2010 15:09:51
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: topic opgeschoond. On-topic blijven a.u.b..


Groet, Spiketrain
 

03-09-2010 15:55:25
Somda
Somda
Om 15.48 kwam hij mooi door Wijchen rollen%02%%02%  

03-09-2010 17:10:58
kelderloch
kelderloch
En nu rollen we binnen in Dieren  

03-09-2010 17:45:47
gkw1969
gkw1969
Quote
seinhuis: Vroegere tijden herleven tussen Apeldoorn en Dieren!


Tussen de stations Loenen en Eerbeek pendelen verschillende antieke autobussen. In Eerbeek zijn ook nog diverse andere antieke autobussen te zien.



Voor de folder zie http://www.stoomtrein.org/downloads/images/tnt_flyer_2010.pdf (pdf)
Voor de dienstregeling (Alpendoorn-Dieren V.V.) zie http://www.stoomtrein.org/arrangementen/images/drgl_tnt_2010.pdf (pdf)

- Dienstregeling en gegevens onder voorbehoud -

Bron: Veluwsche Stoomtrein Maatschappij


Even een klein herstel: de antieke autobussen rijden niet tussen Loenen en Eerbeek, maar tussen Loenen en het depot bij station Beekbergen in Lieren.
 

03-09-2010 22:04:57
Harzfan
Harzfan
Ik ga morgen maar eens die kant op. Wel mooi dat de ZLSM met 2 locs aanwezig is.
Ben ook benieuwd naar de Olie 50 en natuurlijk de 44.
 

04-09-2010 12:42:34
wouderobva
wouderobva
De zon liet voor de fotografen na 08:00 enigszins afweten. Hier een tweetal foto's van een vroege vogel. http://robvanderwoude654.fotopic.net/p66932518.html  

04-09-2010 16:47:05
phantom
phantom
na stilzwijgend het e.e.a. te hebben gevolgd moet ik zeggen dat het (op z'n zachtst gezeg)uitermate teleurstellend is dat er al fora gedirigeerd kunnen worden vanuit een zlsm trein.
Wat is t nut van een forum/site voor spoorliefhebbers als men de doelgroep juist tracht weg te moffelen door bv vragen over zlsm treinen en hun goed gemeende spot reacties weg te gummen ?
Als mensen al niks meer mogen vragen om dan gelukkig toch een antwoord krijgen van een spotter.
Die vervolgens beide een persoon tegen komen die blijkbaar vanuit een trein een mod al zover krijgt om dingen op te schonen,wat is dan t nut van een forum ???
T is simpel weg gezegd jammer/ziek enz enz.
Een forum voor en door treinspotter is de tekst bovenaan iedere pagina van dit forum,die tekst kan je dus net zogoed veranderen in bv verziekt voor treinspotters.
(dit alles geschreven in een terechte bui van woede en onbegrip)
Heel de informatie doorgeving van dingen die het verhaal treinenspotten zo leuk en boeiend maken,wordt zo weer structureel de nek omgedraaid.
Als iemand me het volgende kan uitleggen graag (en kom dan niet met een slap excuus)
: Waarom worden mensen die iets vragen over een item(dit geval transport zlsm locs ri vsm) en daarop reactie krijgen,gelijk de mond wordt gesnoerd ???
Wat is als dit de standaard handeling is tegenwoordig hier (en helaas op andere fora),dan nog t nut van dit soort forums ???

Laatst bewerkt door phantom op 04-09-2010 16:57
 

04-09-2010 16:50:38
Somda
Somda
Straks een levensgevaarlijke situatie in Beekbergen met de trein naar Loenen. Het perron stond bomvol (ja het was gezellig druk%02%) en de mensen waren druk aan het in en uitstappen, alle deuren stonden open en de trein zou pas over 5 minuten vertrekken. Maar dan begint de trein ineens te rijden (gewoon redelijke optreksnelheid) mensen wisten niet hoe gauw ze eruit moesten springen of erin klimmen omdat de deuren open stonden en ze anders geraakt zouden worden, na 10 meter kwam de trein weer ruw tot stilstand..... (en 10 meter is ver op dat moment)
Verder ook in Dieren 1x gezien dat de trein stopt, de mensen stappen uit maar je hoort de remmen los komen en de trein rijdt weer 1 meter verder..... Nu kan dit zeikerig klinken, maar dit was toch echt gevaarlijk.


Verder was het super geregeld, en was het een prachtige en vooral geslaagde dag!%02%
 

04-09-2010 17:09:12
luytjes
luytjes
Quote
famflodder: Straks een levensgevaarlijke situatie in Beekbergen met de trein naar Loenen.
Wauw, kan jij in de toekomst kijken? %02%

Er moet even gezegd worden dat het weer dit jaar erg mee zit, in tegenstelling tot de grijze en regenachtige Terug naar Toens die we voorgaande jaren hebben gehad. Vandaag alleen wat wolken, maar vooral veel zon. Morgen wordt het nog zonniger %02%

@Phantom: Pff, wat een verhaal! En dat alleen maar om die regel dat vragen naar dienstregelingen hier niet is toegestaan? Die regel heeft maar één simpele reden: kinderen die vragen worden overgeslagen Als iemand een dienstregeling heeft zal hij uiteindelijk zelf de keuze maken of hij dat op internet plaatst. Hij zal echt niet ineens besluiten om die dienstregeling openbaar te maken als er om gevraagd wordt. In tegendeel, bij sommige mensen in de spoorhobby werkt dat juist averechts.

Laatst bewerkt door luytjes op 04-09-2010 17:18
 

04-09-2010 17:22:57
rut88
rut88
Dat verhaal ging over een spotmelding die vervolgens gebombaardeerd werd als ongewenst, omdat een verrassing nu verpest was (berichten door moderator verwijderd). Min of meer het dwarszitten van informatie voor geinteresseerden.

mvg
 

04-09-2010 17:25:03
Somda
Somda
Ja hier in Wijchen geld het woord "straks" ook in de regel van, STRAKS gebeurde er iets......... Snap je?;)  

04-09-2010 19:27:37
WesselE
WesselE
Quote
phantom: Als iemand me het volgende kan uitleggen graag (en kom dan niet met een slap excuus)
: Waarom worden mensen die iets vragen over een item(dit geval transport zlsm locs ri vsm) en daarop reactie krijgen,gelijk de mond wordt gesnoerd ???
Wat is als dit de standaard handeling is tegenwoordig hier (en helaas op andere fora),dan nog t nut van dit soort forums ???
Omdat dergelijke vragen al zo'n honderd keer beantwoord zijn binnen het forum. Als mensen weigeren zelf een beetje onderzoek te doen, mogen ze wat mij betreft keihard worden aangepakt. De mensen die informatie leveren aan Somda hoeven toch echt niet alles op een gouden blaadje te presenteren?!

Laatst bewerkt door WesselE op 04-09-2010 19:28


'Okeh'
 

04-09-2010 21:19:39
edje
edje
Quote
famflodder: Straks een levensgevaarlijke situatie in Beekbergen met de trein naar Loenen. Het perron stond bomvol (ja het was gezellig druk%02%) en de mensen waren druk aan het in en uitstappen, alle deuren stonden open en de trein zou pas over 5 minuten vertrekken. Maar dan begint de trein ineens te rijden (gewoon redelijke optreksnelheid) mensen wisten niet hoe gauw ze eruit moesten springen of erin klimmen omdat de deuren open stonden en ze anders geraakt zouden worden, na 10 meter kwam de trein weer ruw tot stilstand..... (en 10 meter is ver op dat moment)
Verder ook in Dieren 1x gezien dat de trein stopt, de mensen stappen uit maar je hoort de remmen los komen en de trein rijdt weer 1 meter verder..... Nu kan dit zeikerig klinken, maar dit was toch echt gevaarlijk.


Verder was het super geregeld, en was het een prachtige en vooral geslaagde dag!%02%


Klopt ook gezien, gevalletje vergeten de lok af te koppelen, overigens was het toch extreem druk op dat perron, mede doordat de overweg dicht was.
 

04-09-2010 21:32:15
salieri
salieri
Ik heb een erg leuke dag gehad bij de VSM. Alleen het nadeel was dat de locs bij het depot vol in het tegenlicht te fotograferen waren. Ik weet dat de organisatie daar niet veel aan kan doen, maar het was wel jammer. Waren zeer mooie stoomlocs die er stonden (en dat zeg ik niet snel als niet-stoomfan)

Wil de organisatie dan ook zeker bedanken voor de zeer leuke dag die ik gehad heb!%02%
 

04-09-2010 21:39:24
rolandrail
rolandrail
Quote
mdj: De CARGO Apdvam-Bbg rijdt op zaterdag en zondag met platte wagens met daarop "luchtgekoelde VW", wat op zich wel leuk is om te "platen", die op vrijdagochtend in Apd op de trein geladen worden.
Dat werd smiddags maar bedankt voor de tip! Een impressie van het laden incl. o.a. de korte aanwezigheid van de 2412 vind je hier: http://www.flickr.com/photos/44293295@N02/
 

04-09-2010 21:59:18
edje
edje
mooie serie

http://www.flickr.com/photos/44293295@N02/4957794706/ bakkie op deze foto is trouwens de 636
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-09-2010 22:04:29
kevinevers
kevinevers
Helaas u gaat niet door voor de ijskast..De 636 draagt namelijk wel een nummer, heeft een gele bies en stond in Loenen.

Laatst bewerkt door kevinevers op 04-09-2010 22:05
 

04-09-2010 22:06:37
neushorn
neushorn
Schitterende foto's, Roland. De "nummerloze loc" hier: http://www.flickr.com/photos/44293295@N02/4957794706/in/photostream/ is de 532. De 636 heeft een gele bies en de 661 is (nog) niet in het groen. Op dit moment zelfs in het rood/geel ivm verhuur aan EETC. Meer bedrijfsvaardige 500/600's heeft de VSM niet. De 532 is volledig in het groen geschilderd... kan dus niet missen.

Laatst bewerkt door neushorn op 04-09-2010 22:07
 

04-09-2010 22:22:23
bjornl
bjornl
Ik heb ook een fantastische dag gehad, en niet alleen door de treinen! Fotograferen was inderdaad lastig door het zonlicht en de drukte, maar hier mijn setje: http://www.flickr.com/photos/bjornlammers/sets/72157624754222467/ (waarschuwing: meer dan treinen alleen! )  

05-09-2010 11:44:29
john2
john2
Quote
edje:
Quote
famflodder: Straks een levensgevaarlijke situatie in Beekbergen met de trein naar Loenen. Het perron stond bomvol (ja het was gezellig druk%02%) en de mensen waren druk aan het in en uitstappen, alle deuren stonden open en de trein zou pas over 5 minuten vertrekken. Maar dan begint de trein ineens te rijden (gewoon redelijke optreksnelheid) mensen wisten niet hoe gauw ze eruit moesten springen of erin klimmen omdat de deuren open stonden en ze anders geraakt zouden worden, na 10 meter kwam de trein weer ruw tot stilstand..... (en 10 meter is ver op dat moment)
Verder ook in Dieren 1x gezien dat de trein stopt, de mensen stappen uit maar je hoort de remmen los komen en de trein rijdt weer 1 meter verder..... Nu kan dit zeikerig klinken, maar dit was toch echt gevaarlijk.


Verder was het super geregeld, en was het een prachtige en vooral geslaagde dag!%02%


Klopt ook gezien, gevalletje vergeten de lok af te koppelen, overigens was het toch extreem druk op dat perron, mede doordat de overweg dicht was.

Gevalletje vergeten loc af te koppelen is gewoon grove nalatigheid.
 

05-09-2010 15:23:43
Harzfan
Harzfan
Een bescheidde bijdrage van mijn kant van de Zaterdag http://www.flickr.com/photos/harzfan/  

05-09-2010 18:23:59
Somda
Somda
Quote
john2:
Quote
edje:
Quote
famflodder: Straks een levensgevaarlijke situatie in Beekbergen met de trein naar Loenen. Het perron stond bomvol (ja het was gezellig druk%02%) en de mensen waren druk aan het in en uitstappen, alle deuren stonden open en de trein zou pas over 5 minuten vertrekken. Maar dan begint de trein ineens te rijden (gewoon redelijke optreksnelheid) mensen wisten niet hoe gauw ze eruit moesten springen of erin klimmen omdat de deuren open stonden en ze anders geraakt zouden worden, na 10 meter kwam de trein weer ruw tot stilstand..... (en 10 meter is ver op dat moment)
Verder ook in Dieren 1x gezien dat de trein stopt, de mensen stappen uit maar je hoort de remmen los komen en de trein rijdt weer 1 meter verder..... Nu kan dit zeikerig klinken, maar dit was toch echt gevaarlijk.


Verder was het super geregeld, en was het een prachtige en vooral geslaagde dag!%02%


Klopt ook gezien, gevalletje vergeten de lok af te koppelen, overigens was het toch extreem druk op dat perron, mede doordat de overweg dicht was.

Gevalletje vergeten loc af te koppelen is gewoon grove nalatigheid.

DAT gebeurde wel vaker, eigenlijk zouden ze het direct stil moeten leggen dan en degene die de verantwoordelijke was op die momenten meteen naar huis moeten sturen. levensgevaarlijk dat..... ondanks de rest perfect geregeld is.
 

05-09-2010 19:33:17
gvttreinen
gvttreinen
Te Apd rangeerd op 't ogenblik (19.30) een VSM 52'er met ACTS 7107 en platte wagens met VW's aldus telefonisch vernomen.  

05-09-2010 19:45:19
neushorn
neushorn
Het was een geslaagde dag vandaag. Vanochtend in alle rust in Eerbeek de 50 0073 kunnen bewonderen. Er stond nog een lokale ingezetene die verhalen "over vroeger" vertelde - vroeger, toen de VSM lijn nog een gewone spoorlijn was.

In Loenen en Beekbergen was het natuurlijk erg druk. Wel wat foto's kunnen maken, maar verder was het toch aangenaam om in de bossen een goede spottersplek op te zoeken (net zoals vele, vele anderen).

Mijn foto's http://picasaweb.google.nl/Simondeheus/TerugNaarToen#slideshow/5513453185791293538

Ik werk nog aan het filmpje
 

05-09-2010 19:51:30
fugazi
fugazi
Hoe laat begon het gehele Terug naar Toen eigenlijk? Zaterdag kwam ik langs Dr (rond 12.00) met de 3600 maar er was nergens enkele activiteit te bekennen...  

05-09-2010 19:54:15
martijn
martijn
Geen internet zeker?

Hier het hele programma: http://www.stoomtrein.org/arrangementen/tnt.html En in Dieren zijn sowieso doorgaans weinig VSM-activiteiten, buiten een enkele trein die het gehele traject aflegt.

Laatst bewerkt door martijn op 05-09-2010 19:54
 

05-09-2010 20:00:34
mdj
mdj
Quote
Jurre: Hoe laat begon het gehele Terug naar Toen eigenlijk? Zaterdag kwam ik langs Dr (rond 12.00) met de 3600 maar er was nergens enkele activiteit te bekennen...

Rit 54 vertrok om 11.50(=+5)... dus die heb je net gemist


Bij twijfel: gebruik beton.
 

05-09-2010 20:02:31
neushorn
neushorn
In Dieren was ook niets te beleven ... De eerste trein reed om 6.50. De ritten tot 9.30 zijn in principe "voor de fotograaf". Om 9.30 uur gaat Terug naar Toen officieel van start. Maar de grootste festiviteiten beperken zich tot Beekbergen en Loenen. In Beekbergen en Loenen zijn allerlei activiteiten en daar rangeren ook constant locomotieven.

Eigenlijk is het best zonde dat er tussen Loenen en Dieren bijna niet wordt gereden. Het is een landschappelijk heel mooi traject.
 

05-09-2010 20:34:06
fugazi
fugazi
Bedankt voor de reacties. Ik ging niet voor Terug naar Toen naar Dr, maar het viel me gewoon op.  

05-09-2010 20:34:16
keesje
keesje
Quote
phantom: : Waarom worden mensen die iets vragen over een item(dit geval transport zlsm locs ri vsm) en daarop reactie krijgen,gelijk de mond wordt gesnoerd ???
Wat is als dit de standaard handeling is tegenwoordig hier (en helaas op andere fora),dan nog t nut van dit soort forums ???

Wat je zegt is niet erg respectvol voor diegenen die juist moeite doen om de dienstregelingen bekend te krijgen en hier te (laten) plaatsen. Want als dat mogelijk is dan gebeurt dat namelijk ook.

Jij doet net alsof er van alles verzwegen wordt. Niets is minder waar: alles dat bekend is staat op deze site. Voor degenen die er moeite voor doen is het uitermate irritant dat mensen om nóg meer gaan jammeren. Vandaar dat het niet mag en hopelijk begrijp je dat.
 

05-09-2010 20:55:40
bjornl
bjornl
Ik snap zelf best dat niet alles tevoren bekend gemaakt wordt. Maar ik vind het met phantom wél vreemd dat spots verwijderd worden.  

06-09-2010 09:58:02
gvttreinen
gvttreinen
Omstreeks 10.30 uit Loenen en plm. 11.30 uit Dr zal de ZLSM naar `t zuiden vertrekken.
De 1289 neemt de 'verassing' mee
 

06-09-2010 10:43:58
ehbk2006
ehbk2006
Eens even het verleden geraadpleegd om mogelijk de toekomst te voorspellen: https://www.somda.nl/drgl/411

Garantie tot aan de deurklink. %08%
 

06-09-2010 10:50:39
Somda
Somda
ah NEE%07%
Ik moet straks naar school en neem de trein van 12.02 uit Wc naar Ht, en de stomer rijdt recht ACHTER ons aan%08%
 

06-09-2010 12:46:58
michiel88
michiel88
De trein rijdt op dit moment met +30 op het schema van het vertrek van 11:30.

Foto van de doorkomst in Velp:
http://www.flickr.com/photos/michiel88/4963536966/
 

06-09-2010 14:15:04
elizabeth
elizabeth
Zijn allebij de ZLSM lok's nu voorzien van ATB? Dit omdat ik de 1289 voorop zie rijden. Of is dat toeval?


jaapfan.
 

06-09-2010 14:21:41
ifje
ifje
De B 1289 rijdt inderdaad voorop omdat de E2 1040 nog geen ATB heeft. Het is wel de bedoeling dat de 1040 ATB krijgt, maar daar is men nog mee bezig.  

06-09-2010 14:44:44
ehbk2006
ehbk2006
Om 14:42 kwam de ZLSM-kermis aan in Ehv aldus Rbeijers.  

06-09-2010 17:49:29
roelli
roelli
Om 17:10 door Rm


Roel op het Veld
 

07-09-2010 06:44:42
neushorn
neushorn
Terug naar Toen in 3 delen op YouTube http://www.youtube.com/view_play_list?p=4F5C995720626563  

07-09-2010 08:12:26
landzaad
landzaad
Mijn film (5 delen film en 1 deel foto's) vinden jullie hier :

http://www.youtube.com/watch?v=7D74aEsmO7s
http://www.youtube.com/watch?v=h2XLkGggJXo
http://www.youtube.com/watch?v=Wwo31TjLxJA
http://www.youtube.com/watch?v=f6ySwD2_QI4
http://www.youtube.com/watch?v=57GjEPy1rHE
http://www.youtube.com/watch?v=vMlHaM7yiQY
 


09-09-2010 18:53:46
phantom
phantom
Quote
keesje: Wat je zegt is niet erg respectvol voor diegenen die juist moeite doen om de dienstregelingen bekend te krijgen en hier te (laten) plaatsen. Want als dat mogelijk is dan gebeurt dat namelijk ook.

Jij doet net alsof er van alles verzwegen wordt. Niets is minder waar: alles dat bekend is staat op deze site. Voor degenen die er moeite voor doen is het uitermate irritant dat mensen om nóg meer gaan jammeren. Vandaar dat het niet mag en hopelijk begrijp je dat.


Het gene wat ik zeg is niet respectloos bedoelt,het hele idee om dat wat ik schreef beter te verduidelijken het volgende.
Het gaat niet om de personen die dingen posten,fantastisch dat ze t doen.
Het gaat ook niet om de personen die normaal reageren.
Waar het wel omgaat is(en dat is dus de bedoelde context)dat als mensen zich aanmelden bij somda en vragen over iets wat gespot is,men ze gewoon "afbrand"
Iemand spot iets(dat wordt bijna gelijk gewist) ,en kort daarop wordt een"nieuw"persoon op somda afgebrand om een vraag die hij stelt over die spot,en dat met alleen maar de bedoeling om een foto te kunnen maken.
Wat denk je dat dit zegt naar een nieuw iemand over een forum ?
En dit alles omdat iemand wat spot ,het meld,en een ander die op die bewuste trein zit van de ZLSM naar de VSM er op aandringt blijkbaar dat de spot verwijderd wordt.
(lijkt me een geval van ik heb een pop met touwtjes en als ik trek aan een touwtje dan doet die pop dat voor mij)
Ofwel anderen(en wie t is boeit me niks)die kunnen de dienst uitmaken op somda,en de rest van somda (wie de jas past trekke m aan) kan de nieuwsgierige nieuweling effe lekker afbranden door een simpele nieuwsgierige vraag die gesteld wordt.
Komop zeg he,als dat nu de standaard van handelen wordt dan is t triest gesteld of niet soms ?
En jah ik ben t eens met t feit dat iemand best wel wat mag doen om wat te weten(loop zelf ook al langer mee in de wereld) ,maar dat geeft niemand t recht om iemand die niet weet waar te zoeken,dan maar gelijk af te branden.
Evenmin (zonder de context te kennen) is t in mijn idee aanvaardbaar dat een 3e partij op een trein of waar ook aan moderators van een forum de touwtjes kan trekken om te eisen dat dingen digitaal worden verwijderd.

DE hobbywereld is er naar mijn mening om van elkaar te leren,beter te ervaren hoe groot deze hobby is en om elkaar te helpen beter te worden als iemand dat wil.
Zodra dit (zeker voor nieuwe spoorhobbyisten)onmogelijk wordt gemaakt,door elkaar geen info of tips meer te geven dan is het niet meer de kern waar het omdraait.
Ofwel:
Genieten van fotograferen langs de lijn van leuke,dagelijkse,zeldzame,aparte transporten/treinen,lol in je hobby hebben en mekaar helpen.
Zo denk ik erover,hopelijk is dit nu genoeg verduidelijkt
Waar zijn trouwens de fraaie plaatjes van de oliestook 50er die voor t eerst bij de vsm heeft gedraaid ????
Heb er nog maar weinig van gezien

Laatst bewerkt door phantom op 09-09-2010 18:54
 

09-09-2010 19:03:59
salieri
salieri
Ik ben het eigenlijk wel met je eens phantom. Maar niet alleen dit forum heeft er last van, helaas  

09-09-2010 21:12:50
neushorn
neushorn
Quote
phantom:
Waar zijn trouwens de fraaie plaatjes van de oliestook 50er die voor t eerst bij de vsm heeft gedraaid ????
Heb er nog maar weinig van gezien


Zie mijn foto's http://picasaweb.google.nl/Simondeheus/TerugNaarToen# Ik kwam de loc eerst tegen in Eerbeek, vervolgens ben ik de loc achterna gefietst naar Loenen waar ik 'm dus weer op de plaat kon zetten. In Beekbergen kwam ik 'm vervolgens weer tegen. In Eerbeek http://www.youtube.com/watch?v=QdN5LR8pvXU en Loenen http://www.youtube.com/watch?v=xX0MbxtTceg heb ik de 50 0073 ook nog gefilmd ... plaatjes genoeg. In Beekbergen was ik de loc even uit het oog verloren - ik richtte mijn aandacht even op het aanwezige dieselmaterieel en een VSM medewerker die tijd had er wat over te vertellen en daarna was de loc gevlogen. Waarschijnlijk voor een slagje naar de VAM, want in Loenen kwam de loc weer voorbij gereden

Laatst bewerkt door neushorn op 09-09-2010 22:00
 

09-09-2010 21:40:22
sik214
sik214
Was dat hele gedoe om en met de verdwenen spots niet gewoon goed bedoeld? Men wilde het voor de VSM en de VSM-ers vast een verrassing houden dat de ZLSM met 2 machines kwam, ipv 1! Zouden de spots daarom niet verwijderd zijn?  

09-09-2010 21:44:30
thom
thom
Grote kans van...

Maar als je fotograaf ben, vind je natuurlijk dat goede bedoelingen onmiddelijk gestraft moeten worden...

Verder krijg ik een groot gevoel van "een beter begin, begint bij je zelf..."

Laatst bewerkt door thom op 09-09-2010 21:45
 

11-09-2010 13:28:16
limburger
limburger
vind dat Phantom zich een beetje aansteld, uiteindelijk heeft timmetje zelf maar een regel van zijn bericht verwijderd, de echte spot staat er nog steeds. De rest van de verwijderde berichten was alleen maar offtopic blabla....Dus Phantom doe me een lol en stel je niet zo aan.

Laatst bewerkt door spiketrain op 12-09-2010 18:00, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

11-09-2010 14:18:21
MDDM
MDDM
Phantom mag toch, net als iedereen hier doet, zeggen hoe hij het ziet, of is dat alleen voorbestemd aan de Die Hard bezoekers hier?


Gr Joop mcn Lls
 

11-09-2010 22:20:28
thom
thom
Tuurlijk, maar overdrijven is ookwel een beetje een vak hoor...