27-08-2010 16:12:11 | ||
---|---|---|
mdj
|
Hallo! Ik heb een paar vraagjes naar aanleiding van de (vele) werkzaameheden in het weekend van 11+12 september. -Op de zaterdagavond rijdt er een 704000 (Zd-Amr), echter, deze treinen rijden niet Amr-Utg. Een foutje of gaan ze echt LM Amr-Utg? -Op de site waar de werkzaamheden staan, wordt uitgelegd dat op zondag de hemtunnel dicht zit en er geen treinverkeer mogelijk is tussen Ass-Zd. Echter, in de reisplanner is dit tot plusminus 10:00 uur aangepast. Is het dan ook echt tot 10:00u, of is de "rest" nog niet aangepast? -Mede daardoor: Doordat er ook werkzaamheden ten westen van Hoofddorp rijden enkele treinen van de 140 naar Asd ipv Shl-Hfd. Daardoor rijden enkele treinen van de 1500 niet en rijdt er een 691600 Amfs-Shl. Echter, klopt dat en kunnen we in de 700 ((4500Asd->)1500Amfs->691600Shl->700Gn) enkele treinen VIRM verwachten, of de 4500/1500 ICM? -Op de zondagochtend rijdt de serie 703000 (Zd-Hdr) alleen in die richting, in de andere richting rijden er pas na 9:04 (vertrek Hdr) pas treinen richting Zd. Oftewel, reizigers Hdr-Hdrz -ookal kun je je afvragen wie om die tijd die reis wilt maken...- kunnen pas anderhalf uur later (9.04 ipv 7.34) de trein pakken. Ook in het kader van "vergeten"? Vriendelijk bedankt:) Bij twijfel: gebruik beton. |
27-08-2010 16:57:03 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het bericht in de railpocket is alsvolgt: geen treinverkeer mogelijk tussen Asd-Zd vanaf zaterdagavond 19.00 uur en zondag de gehele dag. Gevolg: 800(zaterdag) rijdt niet Asd-Amr. 3000 rijdt niet Zd-Asd 3300 rijdt niet Zd-Hfd 4000 rijdt niet Zd-Asd 4500 rijdt niet Zd-Asd Op zondag rijden de 149 ipv 1553, 241 ipv 1561 en 243 ipv 1569 vanaf Asd. de 240 ipv 1538, 248 ipv 1546, 146 ipv 1554 en 144 ipv 1562 eindigen in Asd deze vertekken 5 min eerder dan gebruikelijk is voor de 1500 vanaf Amf. Als de 1500 niet rijdt, rijdt er een 691600 Amfs-Shl om de 1500 te vervangen tussen Amfs-Amf vv (helaas zonder aansluiting naar Asd, je mag dan verder met de 5800 wordt je reistijd ineens 1.01 ipv 39 min.) en de IC's tussen Amf-Shl vv. De 4500 zal gewoon met VIRM rijden tussen Ekz-Zd vv. De 1500 ook gewoon met VIRM tussen Asd-Amfs vv. Laatst bewerkt door MasterE op 27-08-2010 16:58 |
27-08-2010 17:00:41 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Dus: vanaf Amfs zal er waarschijnlijk een VIRM rijden als 691600 naar Shl...? En waarom wordt er deze keer eigenlijk niet voor gekozen de 3000 om te leiden via Hlm? |
27-08-2010 17:07:31 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het zal gewoon het kerende mat zijn uit de 1500. De 3000 wordt volgens mij alleen omgeleid bij verstoringen (maar misschien heb ik het mis). |
27-08-2010 17:09:06 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
In het verleden gebeurde het met werkzaamheden ook . Scheelt ook wel een slok op een borrel, want nu moeten de Intercity-reizigers (zowel 3000 als 4500) ook allemaal met de bus mee te Zd Laatst bewerkt door ruysdael op 27-08-2010 17:09 |
27-08-2010 17:13:15 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat zou zeker schelen, volgens de reisplanner gaat er wel elke 5 min een bus naar Ass. |
27-08-2010 17:25:32 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Ach ja, en het scheelt ook dat het zondag is natuurlijk. Ben benieuwd hoe dat zaterdagavond verloopt (wat mij betreft rijden er enkele bussen van GVB lijn 15 vanaf 19.00 door naar Zd, die normaal naar binnen zouden gaan aangezien de frequentie rond 19.00 van eens in de 5 naar eens in de 10 minuten gaat. Maar afijn, dat is off-topic en waarschijnlijk ook niet aan de hand omdat Connexxion meestal die bussen regelt). |
27-08-2010 17:50:20 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Dit is i.v.m. het leggen van de liggers van het viaduct voor de 2e coentunnel. De reden dat het zo lang duurt is dat er een grote machine over het viaduct heen moet en dat deze als het ware over het viaduct "kruipt". Om dit veilig te laten verlopen word het treinverkeer plat gelegd Voor mensen die ook geïnteresseerd zijn in dit soort projecten is het kijken zeker waard! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-08-2010 20:32:34 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteWaarom rijden die 14x'en en 24x'en van/naar Asd eigenlijk, lijkt me niet iets wat nu te maken heeft met werkzaamheden Asd-Zd (immers, dat heeft toch geen invloed op Hvs-Shl?!) De logica ontgaat me hier een beetje... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-08-2010 20:51:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Er zijn meerdere werkzaamheden dat weekend he... (zie www.ns.nl) |
27-08-2010 21:13:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEr is een standaard-(dienst)regeling voor de 3000 via Haarlem, die bij werkzaamheden op de Zaanlijn gebruikt wordt (en bij omleidingen ook). Als ik de waslijst werkzaamheden doorploeg, zie ik wel de oorzaak waarom de 3000 niet omgeleid wordt: de 2100/2400 (en misschien nog meer) rijden via Haarlem vanwege werk op de Schiphollijn. |
27-08-2010 21:15:18 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ik ben bezig met het overzicht, dus vandaar;) Blijkbaar ligt er zondagmiddag Hfdo eruit; Loc omlopen op Shl wil je niet (en al helemaal niet naar Gn sturen). er is een apparte Sprintercity Hfd-Asd ingelegd en de NO komt niet naar Hfd. Verder zit er ook een fout in; trein 147 rijdt wel vanaf Shl, maar tegelijkertijd ook een 691653 naar Amfs (en ook een 1545). In plaats van trein 243 is er niets vervangends...Men mag via Ut gaan reizen. Binnenkort -als ik alles van zondag bij elkaar heb gezet- worden alle werkzaamheden van dat weekend online gegooid. In een appart topic voor de zaterdag en eentje voor de zondag; de reden daarvan zal dan ook bekend zijn Op zondag rijden de 2100, 9200 en de 9300 via Hlm -blijkbaar-, vandaar geen plek meer voor de 3000. @Broek53: Zowel Hfd-Ledn ligt eruit, alsmede Hfd-Rtd(HSL) Laatst bewerkt door mdj op 27-08-2010 21:17 Bij twijfel: gebruik beton. |
27-08-2010 21:44:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteDan is het wel heel erg raak dat weekend zeg... wat een waslijst. Met de 2400 bedoel je overigens de 2100-en die anno 2010 tot Ddr (net als in het pre-2007-tijdperk) gaan? |
27-08-2010 21:48:03 | ||
---|---|---|
mdj
|
Werkzaamheden staan online, zie voro de zaterdag https://www.somda.nl/drgls/747/ en de zondag https://www.somda.nl/drgls/748/ Bij twijfel: gebruik beton. |
27-08-2010 23:39:11 | ||
---|---|---|
roeter
|
Dat van de 242 - 147 zal inderdaad wel fout zijn, als de rest niet op Hfdo kan keren dan deze ook niet. Overigens meldt de AV van de DB voor 11 sept. ook de 31200 als opgeheven Go-Hgl en dus alleen als Zp-Go v.v. (als 31200) en Hgl-Odz v.v. (als 39700). Gezien dat ze rest ook al allemaal goed vermelden (hulde ), kan dit dan ook kloppen? Laatst bewerkt door roeter op 27-08-2010 23:58, reden: Treinserie-no. gecorrigeerd |
27-08-2010 23:45:18 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Ik mis in het overzicht de extra ingelegde tr. 694588 (v. Zd 1.22) en 694592 (v. Zd 2.29) Laatst bewerkt door ruysdael op 27-08-2010 23:47 |
28-08-2010 10:05:48 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Of dit een handig weekend is voor zo veel gedoe op het spoor, gelet op de Open Monumentendagen, is maar de vraag. Toch een weekeinde dat er veel mensen per trein reizen naar de opengestelde monumenten in den lande. Niet over nagedacht wellicht? Laatst bewerkt door gerard4653 op 28-08-2010 10:07 |
28-08-2010 11:01:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, natuurlijk niet, iedereen doet altijd maar wat%03%. Overigens overweegt NS inmiddels de gang naar de vervoerskamer van het NMA. Claims van NS in algemene zin worden in afnemende mate gehonoreerd, dus claims om het spoorwegnet vrij te houden vanwege landelijke evenementen. Voor een groot lokaal evenement als Sail lukt dat nog wel, maar voor een combinatie van manifestaties en van een Open Monumentendag niet. Overigens is de positie van ProRail ook niet makkelijk. Iedereen manifesteert zich in mei en september een hoedje, in de zomer is er toch zoiets als een bouwvak, resp. worden tegenwoordig de allergrootste klussen uitgevoerd, in de winter is er de vorst en zo blijft er wel weinig ruimte over voor het grote onderhoud en kleinere stappen in projecten. |
28-08-2010 13:12:49 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Wat ik me afvraag, zonder meteen in de "vroeger was alles beter" modus te vervallen: hoe ging dat nu vroeger? Natuurlijk was het treinverkeer veel minder intensief, maar van buitendienststellingen enzo was toch waarschijnlijk geen sprake. Ik kan me uit oude publicaties een beeld vormen van: wat er ook gebeurt, het treinverkeer moet doorgaan. Of word ik inderdaad oud?? |
28-08-2010 13:24:19 | ||
---|---|---|
john2
|
Vroeger, voor het computer tijdperk, dat de NS ook met computers werkte en veel, zoniet alles nog handmatig gebeurde. Ging ook niet zoveel kapot, dat hierdoor verstoringen waren. Nu komt er zoveel computer en elektro techniek bij kijken, dat hierin ook veel kapot in kan gaan. Nu is er alles van het oude systeem verwijderd, wat als dit was blijven staan, nog gebruik had kunnen worden bij verstoringen. Bijvoorbeeld handmatig spoorbomen sluiten. Of nog seinarmen gebruiken. |
28-08-2010 13:27:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een weekendbuitendienststelling was een uitzondering, geen regel. En inderdaad het ging er toen om dat er treinverkeer moest plaatsvinden en ook nog gewerkt moet worden in de restruimte. Nu is er in feite een sprake van omkering: er moet gewerkt worden en de vervoerder moet bewijzen waarom niet alles een jaartje buiten dienst kan. Het werk is grootschaliger, de spoorwegveiligheid aangescherpt, de ARBO-veiligheid oneindig vergroot, de beveiligingssystemen gaan over veel grotere gebieden en moeten vaker helemaal plat - het werkt allemaal niet mee om treinverkeer overeind te houden. |
28-08-2010 13:37:31 | ||
---|---|---|
roeter
|
Het klopt dat buitendienststelling voor onderhoud 'vroeger' zelden of nooit voorkwam. Dat gebeurde alleen bij grote werkzaamheden als vervanging van bruggen of inschuiven van viaducten. Er zijn een aantal oorzaken dat het nu veel vaker gebeurt. Er was vroeger onderhoud in de nacht (mag vaak niet meer wegens geluidsoverlast e.d., tevens onaantrekkelijk voor personeel), klein onderhoud tijdens normaal bedrijf (mag niet meer i.v.m. veiligheid), tijdelijk enkelspoor-bedrijf (mag niet meer i.v.m. veiligheid, gaat ook moeilijker i.v.m. toegenomen frequentie). Bij werkzaamheden op stations kon de beveiliging worden uitgeschakeld, wissels werden geklemd en treinen 'handmatig' geseind (o.a. met 'pilot'). Ook dat kan en mag allemaal niet meer. Het ongemak is de prijs die we betalen voor de veiligheid. En nu niet gaan zeuren dat voor 'andere verkeesmiddelen'%08% blijkbaar andere regels gelden. |
29-08-2010 16:52:33 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Algemeen: met beroep op veiligheid lijkt alles wel mogelijk te zijn tegenwoordig... |
29-08-2010 19:08:17 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Ik heb overigens een vermoeden dat het er in Zd als volgt uit gaat zien Spoor 1: Keren 704000, 3 minuten. Spoor 2: Keren 703000 op 4500 en v.v., 15 minuten. Spoor 4: Keren 4500 op 703000 en v.v, 14 minuten. 3300 is me een raadsel... Ding komt aan op spoor 5 en vertrekt 7 minuten later van spoor 1... Laatst bewerkt door ruysdael op 29-08-2010 19:52 |
29-08-2010 19:59:01 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Waarschijnlijk word dat nog aangepast, de 800 heeft het namelijk net zo: spoortje 2 en 4 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-08-2010 20:03:29 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
De 800 rijdt toch helemaal niet? |
29-08-2010 20:10:04 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Volgens de reisplanner wel %03% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-08-2010 20:37:05 | ||
---|---|---|
mdj
|
Op zaterdag rijdt de 800 wel, werkzaameden Ass-Zd zijn vanaf plus minus 20:00u Bij twijfel: gebruik beton. |
29-08-2010 21:34:23 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Het gaat toch ook om de tijd van de werkzaamheden... buiten de werkzaamheden zou de 800 immers niet hoeven keren op Zd. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-08-2010 22:58:10 | ||
---|---|---|
JdJ
|
Quote Volgens mij keren de 4000 en de 3300 bij werkzaamheden op elkaar in Zaandam. Dit is meestal wel het geval, dacht ik. |
29-08-2010 23:08:35 | ||
---|---|---|
himym
|
3 minuten keertijd is ook wel erg krap, 3300 op 704000 is dan ook logisch... Edit: 3300 rijdt die dag als 693300 en volgens reisplanner nu rijdt de 4000 die dag onder eigen nummer, wordt dit nog aangepast naar 704000? Laatst bewerkt door himym op 29-08-2010 23:15 |
29-08-2010 23:16:33 | ||
---|---|---|
mdj
|
Op zaterdag tot 20:00 (of 19:00) rijdt de 693300 Hnk-Asd, daarna de 3300 (Hnk-Zd). De 4000 rijdt tto 20:00 gewoon Utg-Rtd, 'savonds rijdt die Ass-Rtd, en een 704000 Zd->Amr (en slechts Utg->Zd!!!) Bij twijfel: gebruik beton. |
29-08-2010 23:16:43 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Ups, foutje moet kunnen maargoed, 4500 en de 693000 rijden grootswaarschijnlijk met 6 of 8 bakken V-IRM. Hoe word het met de 4000 en de 693300? X-aantal bakken SGM? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-08-2010 23:22:04 | ||
---|---|---|
himym
|
4000 rijdt dan net een week integraal met SLT, dus ook Hnk bediend door SLT? |
29-08-2010 23:32:13 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat zou opzich wel een leuke zijn, ben benieuwd! -offtopic- mag ik voor de reizigers niet hopen, Hn en Utg zijn volgensmij de enige stations met een wc Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-08-2010 08:00:04 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Onaantrekkelijk wil ik het op financieel gebied niet noemen hoor. QuoteKlein onderhoud op de dag gaat gewoon door hoor. Wissels die worden gesmeerd, schouwen en papier prikken gaat gewoon door. Dit alles gaat gepaard met wat spoorwijzigingen. Gr Joop mcn Lls |
30-08-2010 08:36:52 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Op zaterdagavond is 693362 (Asd v 18.20) is de laatste uit Asd, 3364 en verder start in Zd. In omgekeerde richting lopen de 693369 en 693371 uit te Asd (resp. a 18.39 en 19.09) en gaan dan leeg naar Hfdo. Trein 3373 is dus de eerste die tot Zd gaat. De 704000 rijdt overigens gewoon tussen Amr en Zd, dus niet ingekort tot Utg-Zd. Deze 704000 keert te Zd op de 3300 en v.v. |
30-08-2010 13:06:56 | ||
---|---|---|
mdj
|
Over die laatste 3300 staat https://www.somda.nl/drgls/747/, de 704000 staat in de reisplanner er nog niet in Amr->Zd. Zd->Amr wel overigens. Vandaar de opmerking Bij twijfel: gebruik beton. |
30-08-2010 14:40:55 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteWat is je bron hiervan? Ik denk zelf meer aan losse stellen (zoals altijd op zaterdagavond en zondag ). |
30-08-2010 15:33:31 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 3000 rijdt op zondag 12/9 gewoon zoals altijd Nm-Hdr, dus daar is weinig aan de hand. Op zaterdagavond rijdt er een 3000 Asd-Nm v.v. en 703000 Hdr-Zd v.v., welke te Zd keert op de 4500 Zd-Ekz v.v. Inderdaad met losse stellen VIRM. Overigens één uitzondering: 703080 heet 693080. Geen idee waarom men hier afwijkt op de andere treinen van datzelfde patroon op dezelfde zaterdagavond/ |
30-08-2010 15:36:50 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Vreemd. Als ik op zondag 12/9 een reisadvies opvraag naar Amr met om 7.10 vertrek te Asd krijg ik het volgende reisadvies: 694014 Asd - Ass Bus Ass - Zd 703016 Zd - Amr Rijdt de 3000 die zondag dan wel of niet van Nm naar Hdr. |
30-08-2010 15:44:03 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Tot 10.00 nog stremming Ass-Zd, daarna rijdt de 3000 volledig Nm-Hdr v.v. |
30-08-2010 15:44:58 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Er rijden op zondag de hele dag geen treinen tussen Ass-Zd. Dus ook de 3000 niet. |
30-08-2010 15:56:10 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Vreemd, ns.nl communiceert inderdaad zondag de gehele dag. De plannen zeggen zondag tot 10.00. Reisplanner geeft vanaf 10.00 ook weer (gewoon) doorgaande treinen.. |
30-08-2010 15:59:57 | ||
---|---|---|
mdj
|
Daar was ik aan het begin van het topic ook achter Blijft raar dat er geen 703000 Hdr-Zd rijdt zondagochtend en dat mensen anderhalf uur later pas in de richting Zd kunnen tussen Hdr-Hwd%04% Ik mag hopen dat dat in ieder geval nog aangepast wordt:) Bij twijfel: gebruik beton. |
30-08-2010 16:03:43 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De eerste vanuit Hdr op zondag is trein 703029, v. 7.34. Keert in Zd op trein 4522. Vanaf trein 3035 (Hdr v 9.04) gaan ze weer door naar Nm. Inderdaad niet te zien in de reisplanner.. communicatie? Laatst bewerkt door robbertc op 30-08-2010 16:05 |
30-08-2010 16:05:22 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 3000 keert toch echt de hele dag op Zd op de 4500. Er moet nog wel meer aangepast worden in de reisplanner.op 12-9 kan je volgens de reisplanner ook met de 4300 naar Shl.(Dat gaat toch echt niet lukken) Laatst bewerkt door MasterE op 30-08-2010 16:07 |
30-08-2010 18:10:50 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote 3300 loopt over in de 704000? In 3 minuten keren is namelijk wel heel erg kort. |
30-08-2010 18:17:23 | ||
---|---|---|
keesje
|
Die kering is 5 of 6 minuten (afhankelijk per richting). |
06-09-2010 22:25:59 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Raar dat Hafas (neem ik aan) het eerder wist dan de NS zelf; hij staat nu (pas?) bij de werkzaamheden Bij twijfel: gebruik beton. |
11-09-2010 12:37:22 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Nog even een vraagje: Rijden Thalys en Beneluxtrein via Haarlem komende zondag? |
11-09-2010 13:31:17 | ||
---|---|---|
mikos
|
Zowel Thalys als de Benelux rijden via Haarlem. |
11-09-2010 17:36:05 | ||
---|---|---|
bogger
|
Vandaag een graafmachine en iets wat leek op een schouwtrein (uit de verte;)) bij station Bsk.. Liggen ook al geruime tijd nieuwe dwarsliggers te wachten naast het spoor Apn-Bsk., misschien dat ze daar is wat mee gaan doen. |
11-09-2010 19:27:11 | ||
---|---|---|
train85
|
Waren vandaag erg druk bezig tussen Apn-Bsk en Apn zelf met het perron. |