3, 4 en 5 september: Wereldhavendagen 2010
Forum: Algemeen - Algemeen
24-08-2010 19:39:31
seinhuis
seinhuis
Wereldhavendagen informatie 2010

Op 3, 4 en 5 september vinden voor de 33e keer de Wereldhavendagen plaats in het centrum van Rotterdam. Alle facetten van de haven worden aan de bezoeker getoond. Haven en stad zijn in Rotterdam nauw met elkaar verbonden. Bezoekers worden op een informatieve en ludieke manier geïnformeerd over wat er in de haven gebeurt. De havenbedrijven op de kades presenteren zich met zo veel mogelijk bijzonder havenmaterieel, grote kranen, innovatieve projecten en schepen die van binnen bezocht kunnen worden. Op de Maas staat u veel havenspektakel te wachten. Natuurlijk mag u de excursies niet overslaan. Deze minireisjes brengen u per boot, bus of trein bij de meest uiteenlopende bedrijven. Zoals u van ons gewend bent, zijn de opening op vrijdagmiddag en het zaterdagavondprogramma bijzondere momenten om bij aanwezig te zijn.

De Rotterdamse haven is een knooppunt van internationale goederenstromen én een industriecomplex van wereldformaat: Rotterdam World Port World City. Er wordt hard aan gewerkt om het huidige hoogwaardige niveau van Rotterdam als internationale duurzame kwaliteitshaven te waarborgen en tevens voor de toekomst verder te versterken. De Rotterdamse haven moet altijd goed en veilig bereikbaar zijn en de haven van morgen moet afdoende capaciteit bieden om zijn mondiale concurrentiepositie te behouden en te verstevigen. Groei is noodzakelijk, maar alleen wanneer er tevens geïnvesteerd wordt in de directe omgeving! Want een kwaliteitshaven is vanzelfsprekend schoon en veilig.

Ook op innovatief gebied is Rotterdam een koploper en heeft het de ambitie het meest duurzame en efficiënte energie- en industriecluster ter wereld te worden en zich tot CO2-hub van Noordwest-Europa te ontwikkelen. Vele bedrijven in het haven- en industriecomplex hebben dan ook het duurzaam en efficiënt werken ingebed in hun bedrijfsprocessen en bedrijfscultuur. Daarnaast moeten jongeren, de werknemers en beslissers van morgen, zoveel mogelijk worden betrokken bij de haven. Groei en vergrijzing maken de noodzaak van verversing van huidige arbeidskrachten de komende jaren steeds groter.

In de programmaonderdelen van dit jaar komen al deze aspecten van ‘Een bereikbare toekomst!’ aan bod. Specifiek op de vrijdag, staan de jongeren bij de Wereldhavendagen centraal.

Word HAVENFAN!
Via Hyves, Twitter, YouTube en onze website kunnen bezoekers van de Wereldhavendagen met elkaar en met de Wereldhavendagen in contact komen.

Word Havenfan via Hyves, bekijk en plaats filmpjes op YouTube en blijf op de hoogte van nieuws en (t)weetjes via Twitter.

Bron en meer informatie: http://www.wereldhavendagen.nl/?page=home&mid=11
 

24-08-2010 20:55:31
admin
Moderator
admin
Na 3 mails van collega gebruikers, waarvoor dank, heb ik begrepen dat dit toch enigszins is gerelateerd aan het spoor.

Quote
De wereldhavendagen is inclusief stoomtrein Rtd-Mvt v.v. , het is een één keer per jar gelegenheid de havenlijn te bereizen.

Quote
De SSN verzorgt altijd pendelritten tijdens de Wereldhavendagen.


Mijn excuses voor het vroegtijdige slotje, de discussie is nu weer open

Laatst bewerkt door admin op 25-08-2010 08:38


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

25-08-2010 11:35:46
mdeen
mdeen
Ik kan op de site van de wereldhavendagen noch op de site van SSN vinden wanneer ze rijden. Is daar iets van bekend?  

25-08-2010 11:41:08
train85
train85
http://whd2.kijkmaarmee.nl/downloads/WHD_gids2010.pdf pagina 15.  


25-08-2010 12:54:50
WesselE
WesselE
Een stoomrit Rtd-Mvt? Ik neem aan dat er dan nog een ETCS loccie voorop moet rijden?


'Okeh'
 

25-08-2010 12:59:21
train85
train85
Er gaat een D-lok voorkomen welke is bij mij niet bekend.  

25-08-2010 17:01:42
seinhuis
seinhuis
Quote
admin: Na 3 mails van collega gebruikers, waarvoor dank, heb ik begrepen dat dit toch enigszins is gerelateerd aan het spoor.

Quote
De wereldhavendagen is inclusief stoomtrein Rtd-Mvt v.v. , het is een één keer per jar gelegenheid de havenlijn te bereizen.

Quote
De SSN verzorgt altijd pendelritten tijdens de Wereldhavendagen.


Mijn excuses voor het vroegtijdige slotje, de discussie is nu weer open
Tevens staat het ook in het bericht zelf:
Quote
seinhuis: Deze minireisjes brengen u per boot, bus of trein bij de meest uiteenlopende bedrijven.


Ik ben blij dat deze topic weer open is. Ben niet boos of zo; we zijn allemaal mensen
 

26-08-2010 00:42:36
thom
thom
Mja, maja, vergeet niet dat je uiteindelijk alles per trein en OV wel kunt bereiken. Dat dat dan een stoomtrein is kan Peter ook niet ruiken... (naja, nog niet)  

26-08-2010 07:09:13
ns1700
ns1700
Quote
WesselE: Een stoomrit Rtd-Mvt? Ik neem aan dat er dan nog een ETCS loccie voorop moet rijden?
Er gaat een D-lok voorkomen welke is bij mij niet bekend.


hmmm... wat jammer zeg...was toch wel leuk met de 65018 naar de maasvlakte. ach ja beveiliging boven alles.


groeten uit Spoorzone
 

26-08-2010 07:26:44
sik214
sik214
Ok, zal wel leuk zijn met DBSRN 6518 + 65 018.  

26-08-2010 07:28:39
TheKnitter
TheKnitter
Tenzij ik er overheen heb gelezen, verwacht ik dat de 01 1075 ook gaat rijden, 1 voorop en 1 achterop zat ze niet hoeven om te lopen, of zie ik dat fout?  

26-08-2010 08:50:03
WesselE
WesselE
Quote
sik214: Ok, zal wel leuk zijn met DBSRN 6518 + 65 018.
Helaas, de 6518 heeft geen ETCS.


'Okeh'
 

28-08-2010 12:59:46
john2
john2
De Wereldhavendagen 2010 zijn wel in hetzelfde weekend als Terug naar Toen van de VSM. De afstand Rotterdam - Apeldoorn zal wel te groot zijn voor elkaar bezoekers af te snoepen.

Laatst bewerkt door john2 op 29-08-2010 13:18, reden: type fout hersteld.
 

28-08-2010 19:53:42
dh3201
dh3201
Beide evenementen zijn meerdaags, dus je kunt de ene dag naar de ene en de andere dag naar de andere. Behalve een paar hobbyistjes komt het gros van het bezoek maar op een dag.


Shqiperise-lopers?