Niet combineren van de 529, 1731 en 1735 di Utc
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
19-05-2006 12:03:13
wiedijk
wiedijk
Het valt me op dat al maanden lang elke dinsdag de Noord-IC 529 en de Oost-IC's 1731 en 1735 hun Rtd- en Gvc-delen niet combineren in Utc, dat is bijna niet meer incidenteel maar structureel te noemen. Wie kan mij vertellen wat hiervan de reden is?. Waarom juist dinsdag en niet op andere werkdagen?  

19-05-2006 12:10:37
admin
Moderator
admin
Het schijnt iets te maken te hebben met onderhoud...

Trouwens, Utrecht Centraal heeft de verkorting Ut, niet Utc


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

19-05-2006 12:24:23
roadrunner
roadrunner
onderhoud van de wissels dan, schouwen heet dat. Dat moet, naar ik begrepen heb, 1 keer per week gebeuren, en dit is kennelijk de enige manier waarop het in Utrecht op spoor 11 kan.  

19-05-2006 16:37:07
wiedijk
wiedijk
Bedankt Peter, ik had niet de moeite genomen in de verkortingslijst te kijken.%06% Ik meende deze verkorting al 's eerder tegengekomen te zijn, en omdat er nogal wat spoorse oriënteringspunten in de Utrechtse agglomeratie liggen had ik daar voor de duidelijkheid een c achtergezet.  


19-05-2006 16:38:11
admin
Moderator
admin
Graag gedaan
Wellicht lijkt het voor jou duidelijker, maar voor de mensen die veel afkortingen kennen is juist een onbekende afkorting even nadenken


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

19-05-2006 16:44:02
dvdhoven
dvdhoven
Ik heb nog steeds het idee dat het probleem in Amf ligt, op andere dagen passen de 1735 en 1731 ook op 11 in Ut. Maar op dinsdag wordt hij in Amf op 4 behandeld, één van de langste sporen in Amf, maar ik heb al meegemaakt, dat op het oostelijk gedeelte van 4 (4B?) nog een trein behandeld werd. En dan kon het weleens krap worden.
Overigens is de afwijking in Amf ook het gevolg van wekelijks schouwen en klein onderhoud.


Dick van den Hoven
 

19-05-2006 23:35:23
dumpy_dump
dumpy_dump
Ik ga met Dick mee. Volgens mij staat het ene deel in Ut op geheel spoor 9, en het andere deel op geheel spoor 11. Welke wissels je wil schouwen als je treinen in plaats van op een spoor op twee verschillende sporen binnenneemt is me totaal onduidelijk, en als je spoor 11 zelf wil schouwen kun je ook de gehele NoordOost op 9 zetten, dat past ook (en gebeurt ook, als ie niet verkast naar spoor 8 dan).  

23-05-2006 10:58:50
wiedijk
wiedijk
Dat had ik me dus ook al afgevraagd! Tot eind mei 2000 had je - tenminste v.w.b. de Noord-IC's - de om-en-omregeling in de eindbestemmingen, dat gaf om het andere uur de noodzaak dat het laatst binnenlopende deel om het andere deel heen moest lopen, hetzij in Ut (richting noord), hetzij in Zl (richting Randstad), incl. het extra spoorgebruik. Sindsdien is dat niet meer nodig, de doorgaande treindelen zijn (tenminste in de daluren) gefixeerd op Gn - Gvc v.v. resp. Lwd - Rtd v.v., en dan heb je geen omloopspoor nodig. Waar nog bijkomt dat na de ochtendspits er wat meer ruimte in de spoorbezetting komt (typische spitstreinen zijn er niet meer) om trein(delen) op een ander spoor dan de gebruikelijke af te kunnen handelen.

Laatst bewerkt door wiedijk op 23-05-2006 11:00
 

23-05-2006 22:41:39
dumpy_dump
dumpy_dump
Ik zag toevallig vandaag een aanschrijving hangen in Utrecht, omdat dit gebeuren nog steeds voor veel verwarring zorgt: het is inderdaad vanwege de schouw in Amersfoort. Dit gebeuren loopt voor onbepaalde tijd.  

24-05-2006 07:05:54
dvdhoven
dvdhoven
Idd verwarring, hoewel het is ook een komisch gezicht. Het Haagse deel rijdt op de dinsdag meestal helemaal door naar einde perron op sp 11 bij deze treinen, er is immers geen Rotterdams deel en op sp 11A blijven mensen hardnekkig wachten op het tweede deel dat niet komt.
Misschien kan het Haagse deel eerder opgevangen worden (blauwe lamp?) zodat een flink deel van 11A ook bezet is, dan lijkt het voor de gewoonte-reizigers alsof het tweede deel binnen is.


Dick van den Hoven