Plannen voor een fotoboek over treinen...
Forum: Algemeen - Algemeen
18-08-2010 12:47:08
Benny
Benny
Hoi,

Ik loop als fotograaf (uiteraard ook treinen liefhebber) al een hele tijd met het plan, om een fotoboek te maken over mensen met een extreme trein hobby. Het boek zal puur een fotoboek zijn met ondersteuning van korte (onderschriften) teksten. Het beeldmateriaal (documentaire) moet spreken...

Ik zoek dus mensen met een extreme trein hobby, die mee willen werken aan 't fotoboek. Ik fotografeer u dan gewoon op locatie als u bezig bent met uw hobby, waarvan ik dan in het boek een soort van documentaire beeldverslag van maak.

Wat zoek ik:

- Treinspotters.
- Minatuur verzamelaars cq modelbaanbouwers.
- Verzamelaars van groot materieel.
- Mensen die als hobby treinsimulator hebben.
- Oud NS of Cargo medewerkers met tevens een voorliefde voor de treinenwereld.
- Mensen die iets anders met treinen hebben...

Ik zoek zo ongeveer tussen de 15 a 20 mensen. U wordt dan gefotografeert in uw element > tijdens uw hobby.

Zoals ik al eerder zei, zal het puur een documentaire beeldverslag zijn, met korte onderschriften.

Wanneer het u leuk lijkt om mee te werken, dan kunt u contact opnemen per e-mail. Ik zal hier een selectie uit maken, waarvan ik denk dat die geschikt zijn voor het fotoboek. U krijgt sowieso altijd bericht terug. Voor de rest kunt u hier uiteraard ook vragen stellen in dit topic.

info@bennyvandewerfhorst-fotografie.nl

Let op: Vanaf volgende week 25-08-2010 ga ik eerst zo'n 1 week met vakantie, dus e-mails worden op dat moment niet beantwoordt.

Ik hoor wel.

Benny

Laatst bewerkt door Benny op 18-08-2010 12:48
 

18-08-2010 14:41:35
dwem
dwem
Voor zo'n boek is absoluut geen markt, dus bespaar je de frustraties.
Wel een leuk idee, maar helaas.......

Dirk
 

18-08-2010 15:15:15
salieri
salieri
Ik vrees het ook dat er absoluut geen markt voor is.

Maar wat wil je met het boek bereiken? Dat mensen meer van de hobby zullen leren of wat de redenen zijn van iemand om deze hobby te hebben?
 

18-08-2010 15:20:39
Benny
Benny
Hoi Dirk,

Ik begrijp je punt, maar daar is het mij niet om te doen.

Een boek maken moet je leuk vinden, en geld komt daarbij pas op de laatste plaats, dus de "winst" zeg maar. Trouwens zijn de winst marges minimaal, of je moet het geluk hebben om een bestseller te maken, maar dat zie ik met dit boek niet gebeuren, en dat hoeft voor mij ook niet. Dus dat er geen grote markt voor is, maakt me niet uit. Het gaat me er gewoon om, dat ik met plezier een dergelijk fotoboek maak. De genen die het dan wel interessant vinden, kunnen het fotoboek dan alsnog kopen.

Gefrustreerd zal ik er dus niet van raken.

Benny
 


18-08-2010 15:24:22
Benny
Benny
salieri,

Ik wil met het boek (althands dat probeer ik) bereiken, dat anderen zien hoe mensen met een dergelijke hobby de hobby beleven; wat hen drijft.

Benny