Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Tracking_&_Tracing |
04-04-2018 10:58:29 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Inderdaad... Achja, de stappentellers maken overuren binnen NedTrain nu %08% |
04-04-2018 10:59:06 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Inderdaad. Daar ben ik het geheel mee eens. Maar op die beslissing heb ik helaas geen invloed. |
04-04-2018 11:23:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Als ik eerlijk mag zeggen was Geodan al vervuild met onbestaande treinstellen. Vaak er makkelijk uit te pikken a.h.v. een bepaald treinnummer, maar ook enkele bestaande actieve treinen hadden dit treinnummer, waardoor ze moeilijker te traceren waren in hun dienst. Choo choo..... |
04-04-2018 12:25:24 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat heb je nu al vele malen in dit topic op allerlei verschillende manieren gezegd. We weten het. |
04-04-2018 12:43:17 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Is dat een probleem voor de beoogde gebruikers of voor mensen die de gegevens verkregen en totaal andere plannen hadden?Quote Jullie kunnen niet bij Treinviewer? Of bedoel je specifiek de mobiele app? Quote Probleem met al die 1700-combinaties is dat de voertuigpositie die binnenkomt gekoppeld is aan de 1700, terwijl de ritkoppeling gebeurt op basis van het stamnummer. Er moet dus een lijstje worden bijgehouden in de software die de koppeling maakt tussen 1700 en stamnummer, om zo locatiegegevens aan treingegevens te kunnen hangen. Voor DDAR wilde men dat lijstje wel maken, bij de vraag naar onder andere de IC Duitsland en de DDM-stammen was het antwoord dat het teveel tijd zou kosten voor een kleine groep treinen. In de oude, interne feed zaten de 'ruwe' 1700-posities zonder koppeling aan treinstam waardoor je ze inderdaad wel kon zien. Laatst bewerkt door Amazonous op 04-04-2018 13:35 |
04-04-2018 13:30:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Je moet natuurlijk wel gewoon wat te mopperen hebben op iets wat helemaal niet gemaakt is voor jou als doelgroep, sterker nog, die 'vervuilende treinen' zouden voor de officiële doelgroep best wel degelijk van waarde kunnen zijn. Zeker als je bedenkt dat er meer aan Geodan hing dan alleen de app en waar nog meer info uit te verkrijgen was. Quote Ja, voordeel binnen de organisatie, het ging mij juist erom wat het voordeel voor NS is om die info naar buiten aan te bieden Laatst bewerkt door thom op 04-04-2018 13:35 |
04-04-2018 13:36:45 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Quote Ik wilde dat plaatje niet zelf in gaan vullen inderdaad, wordt het er ook niet gezelliger van hier. Haalde de andere omgeving eerder al aan ja, noemde het de Silverlight-tool, omdat het een brakke Silverlight-app was die alleen werkte in Internet Explorer. Ben de echte naam vergeten. %08% Laatst bewerkt door Amazonous op 04-04-2018 13:37 |
04-04-2018 13:48:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja, dat werkte echt fantastisch ja... %09% Geodan Locations was't geloof ik of iets van die strekking. |
04-04-2018 14:01:08 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Beiden zijn ontoegankelijk voor NedTrain personeel. |
04-04-2018 16:14:15 | ||
---|---|---|
Apda
|
Quote Zou een lijstje met de koppeling tussen 1700 en stamnummer wel gaan werken bij IC Berlijn? Zo'n 1700 rijdt toch met de ene stam naar Bh en komt dan met een andere stam terug? En de volgende dag is het weer anders. Aan de andere kant is de koppeling locnummer - ritnummer - voertuigpositie gewoon beschikbaar op de loc. |
04-04-2018 16:32:46 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Een stamtabel met koppelingen zou meer voor DDM1 zijn, bij de IC Duitsland moet je het uit je materieelbalans gaan halen vanwege de wisselingen inderdaad. Men vond het de investering niet waard kreeg ik als antwoord ongeveer een jaar geleden. Op mijn vraag om hoeveel werk het ging, "Is het een kwestie van een configuratiebestand aanpassen?" werd lachend geantwoord dat er wel wat meer tijd in zou gaan zitten. Soms is mijn Heinose boerenverstand wat te eenvoudig schijnbaar %08% Laatst bewerkt door Amazonous op 04-04-2018 16:35 |
04-04-2018 16:58:19 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik denk dat zo'n koppeling in de datastroom tussen DDM-1 en 1700 ook automatisch moet kunnen, door de posities van de 1700 te matchen aan de verwachte locaties van de DDM-1-stam. Hetzelfde zou (waarschijnlijk) gaan gelden voor de E186, waarbij enkel de ICR-stam in de materieelinzet staat vermeld. |
13-02-2019 18:11:28 | ||
---|---|---|
michaben
|
De nieuwe InfoPlus RITinfo stream lijkt nu definitief live te zijn gegaan na al even op proef gedraaid te hebben, deze bevat materieelinzet tot vier dagen vooruit. |
13-02-2019 18:34:27 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Het lijkt niet alleen zo, het is ook nog eens zo %08% Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
13-02-2019 21:37:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zijn dat ook de materieelnummers dan? Of is dat te complex en houden ze het bij het materieelsoort en samenstelling? Choo choo..... |
13-02-2019 21:52:55 | ||
---|---|---|
michaben
|
Materieelnummers verschijnt 3 uur voor vertrek zo te zien. Laatst bewerkt door michaben op 13-02-2019 21:53 |
13-02-2019 23:04:12 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Heb wel CSV'tjes met historie anders mocht iemand er snel wat dingen mee willen testen, maar dan moet u maar even mailen %02% Laatst bewerkt door Amazonous op 13-02-2019 23:04 Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
13-02-2019 23:14:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Graag, let op je mail Choo choo..... |
14-02-2019 13:26:05 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Is dit een openbare site/app/wat dan ook waar ik ook gebruik van zou kunnen maken? En zoja, waar kan ik dat dan vinden? |
14-02-2019 13:29:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
ndovloket.nl heeft een openbare stream |
14-02-2019 16:34:27 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Voor de helderheid, het gaat dan om een "ruwe" datastroom waar XML-berichtjes overheen vliegen. Een interface waar je doorheen kunt klikken zullen ontwikkelaars na verloop van tijd vast ontwikkelen op basis van die datastroom, maar dat zal even tijd kosten. Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Tracking_&_Tracing |