Wijzigingsblad 4 oktober 2010
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
12-08-2010 11:32:14
wadloper96
wadloper96
Ik weet het is een beetje vroeg.. de andere wijzigingsblad is nog niet ingegaan maar...%08%.
Klopt dat de serie 2000/8800 weer voledig met VIRM rijd en de omlopen van ICM(m) vervangd?

Laatst bewerkt door rudolfph op 24-08-2010 10:46, reden: datum titel gewijzigd
 

12-08-2010 11:54:06
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
zover ik weet wel, dat geintje in het wijzigingsblad van september heeft te maken met ETMET waarvoor VIRM moet worden vrijgespeeld.  

13-08-2010 02:16:40
ruysdael
ruysdael
Het wijzigingsblad gaat 4 oktober in.  

24-08-2010 10:46:50
rudolfph
rudolfph
Dan passen we het aan.  


26-08-2010 22:44:16
TheKnitter
TheKnitter
En om met de deur in huis te vallen:

OHIH gebruiker Smarkie meldt op OHIH:
Quote
uit de interne mailingen:
Per 4 oktober gaat Fyra twee keer per uur Asd-Rtd rijden. De vertrektijden in Amsterdam worden dan.56 en .26 en de vertrektijden in Rotterdam .23 en .53. Het keringsproces zal te Rotterdam Stadion plaatsvinden door de machinist en de rangeerder. Ook zal de machinist daar de deurentest doen. De vernieuwde inhoud van de diensten zal geen invloed hebben op het rooster. Wel zal er extra werk bijkomen voor ons allen. De frequentieverdubbeling is essentieel voor ons bedrijf


Misschien niet helemaal on-topic:
Quote
uit de zelfde mailing een stukje over het inkorten van de benelux stammen:
De 20-217 is uitgenomen om in de nieuwe Fyra-stam 4934 te worden toegevoegd. Tussen medio september en begin oktober verdwijnen de 20-241 (nu in 4978), 20-421 (4976), 20-243 (4979) en 20-209 (4981) uit de stammen. Vanaf eind oktober worden de Beneluxstammen alle weer verlengd met nieuw van NSR overgenomen (geel/blauwe) rijtuigen.
 

07-09-2010 13:09:25
superboer
superboer
Treinfan kan weer aan het werk! Wat ik zo zie gaat er weer mat'64 rijden in de 7500 en ik zie ook nog meer ICM in de 3600(o.a 3661,3663 en 3667!). Ook nogsteeds mat'64 in de 5800.


Garantie tot aan de voordeur.
 

07-09-2010 13:16:55
wadloper96
wadloper96
Bron?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

07-09-2010 13:17:59
keesje
keesje
Op de IJssellijn staat gepland ma-vr met ICM:

ma-vr
3618/3661: 2x ICM IV.
3620/3637*/3646*/3663/3672*/3689*: ICM III+IV (* alleen IV).
3615*/3624/3641*/3650/3667/3676*: ICM III+IV (* alleen IV).
3610*/3627/3636*/3653/3662/3679*: ICM III+IV (* alleen IV).

De weekenden zijn nog niet zinvol om te noemen omdat er in dit wijzigingsblad erg vaak buitendienststellingen zijn tussen Zl en Rsd. Maar er rijdt ICM in ieder geval.
 

07-09-2010 13:41:44
Duitje
Duitje
Quote
superboer: Treinfan kan weer aan het werk! Wat ik zo zie gaat er weer mat'64 rijden in de 7500 en ik zie ook nog meer ICM in de 3600(o.a 3661,3663 en 3667!). Ook nogsteeds mat'64 in de 5800.

Klopt!
Het lijkt er ook op dat de hele 3400, behalve het weekend, gereden zal worden met DDAR


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

07-09-2010 14:16:32
bart
bart
Dat is sinds het wijzigingsblad van gisteren toch al zo... ?  

07-09-2010 14:49:51
robbertc
robbertc
3x V in de 5600. Omloop van 5618 t/m 5663.  

07-09-2010 17:54:53
WesselE
WesselE
Wow, dat laatste is wel erg gewaagd.


'Okeh'
 

07-09-2010 19:52:03
daniel_ddr
daniel_ddr
Zeker de 5618 is een doorgaans best wel goed gevulde DDAR inderdaad...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-09-2010 19:57:44
fr
fr
Quote
keesje: Op de IJssellijn staat gepland ma-vr met ICM:

ma-vr
3618/3661: 2x ICM IV.
3620/3637*/3646*/3663/3672*/3689*: ICM III+IV (* alleen IV).
3615*/3624/3641*/3650/3667/3676*: ICM III+IV (* alleen IV).
3610*/3627/3636*/3653/3662/3679*: ICM III+IV (* alleen IV).

De weekenden zijn nog niet zinvol om te noemen omdat er in dit wijzigingsblad erg vaak buitendienststellingen zijn tussen Zl en Rsd. Maar er rijdt ICM in ieder geval.


Verrassend . Ben benieuwd of het de bedoeling is dat dit op de langere termijn ook zo blijft...
 

07-09-2010 21:08:55
kniesoor
kniesoor
Quote
keesje: Op de IJssellijn staat gepland ma-vr met ICM:

ma-vr
3618/3661: 2x ICM IV.
3620/3637*/3646*/3663/3672*/3689*: ICM III+IV (* alleen IV).
3615*/3624/3641*/3650/3667/3676*: ICM III+IV (* alleen IV).
3610*/3627/3636*/3653/3662/3679*: ICM III+IV (* alleen IV).

De weekenden zijn nog niet zinvol om te noemen omdat er in dit wijzigingsblad erg vaak buitendienststellingen zijn tussen Zl en Rsd. Maar er rijdt ICM in ieder geval.

Ik begrijp hier dus uit dat er een ICM gaat overnachten in Rsd t.b.v. 3624? Da's volgens mij de eerste keer dat er dan planmatig ICM gaat overnachten in Rsd.
 

07-09-2010 21:44:23
daniel
daniel
En voor de 3618 en 3620 dan ook lijkt me?

Anyway, misschien nog wel interessanter: gaat dit ten koste van het ICR in de 3600, of vervangt het ICM hier VIRM mee?
 

07-09-2010 22:39:33
ns1700
ns1700
Quote
kniesoor:
Quote
keesje: Op de IJssellijn staat gepland ma-vr met ICM:

ma-vr
3618/3661: 2x ICM IV.
3620/3637*/3646*/3663/3672*/3689*: ICM III+IV (* alleen IV).
3615*/3624/3641*/3650/3667/3676*: ICM III+IV (* alleen IV).
3610*/3627/3636*/3653/3662/3679*: ICM III+IV (* alleen IV).

De weekenden zijn nog niet zinvol om te noemen omdat er in dit wijzigingsblad erg vaak buitendienststellingen zijn tussen Zl en Rsd. Maar er rijdt ICM in ieder geval.

Ik begrijp hier dus uit dat er een ICM gaat overnachten in Rsd t.b.v. 3624? Da's volgens mij de eerste keer dat er dan planmatig ICM gaat overnachten in Rsd.
voor nu wel... maar we kunnen ook het verleden verweg in gaan dat het nog in de 2100 reed. maar dat is te lang geleden voor me%08%


groeten uit Spoorzone
 

07-09-2010 22:51:04
broek53
broek53
Quote
daniel: Anyway, misschien nog wel interessanter: gaat dit ten koste van het ICR in de 3600, of vervangt het ICM hier VIRM mee?
Het zegt niet alles, maar ze vervangen in ieder geval diensten van een zesje VIRM. Kan zijn dat die weer doorschuiven naar ICR-diensten, maar dat zou wel een wat omslchtige manier zijn. Anderzijds moet er nog steeds meer ICR naar Hispeed, dus... (en eigenlijk heb je aan dit antwoord dus nog niks)
 

07-09-2010 23:16:06
Pim530
Pim530
12100 zal ( helaas ) wel weer met IRM gereden worden? Ook i.v.m. ETMET?

Daarnaast misschien wat meer IRM in de NO, als je naar de 3600 omlopen kijkt?
 

07-09-2010 23:29:28
mark
mark
Nee, de 12100 blijft een mix van IRM en mat'64.  

07-09-2010 23:29:31
superboer
superboer
12100 blijft mat'64 en in de NO blijft het bij 2 omlopen VIRM(522 en 526 e.v).


Garantie tot aan de voordeur.
 

07-09-2010 23:30:19
Pim530
Pim530
Wow, dat is echt leuk nieuws. Bedankt!  

11-09-2010 09:26:20
broek53
broek53
Quote
broek53:
Quote
daniel: Anyway, misschien nog wel interessanter: gaat dit ten koste van het ICR in de 3600, of vervangt het ICM hier VIRM mee?
Het zegt niet alles, maar ze vervangen in ieder geval diensten van een zesje VIRM. Kan zijn dat die weer doorschuiven naar ICR-diensten, maar dat zou wel een wat omslchtige manier zijn. Anderzijds moet er nog steeds meer ICR naar Hispeed, dus... (en eigenlijk heb je aan dit antwoord dus nog niks)
Volgens de planning blijven er vijf stammen ICR in de 3600 in dienst.
 

11-09-2010 09:32:30
broek53
broek53
Quote
mark: Nee, de 12100 blijft een mix van IRM en mat'64.
De mix is nog groter: de jaarlijkse terugkeer van de DDAR vindt ook plaats - het Sandite-stel, namelijk (in de dienst beginnend met 12119).
 

12-09-2010 20:21:16
Iceman
Iceman
Gaat die Sandite DDAR, net als vorig jaar, ook weer de Hoekse lijn op?%02%.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

12-09-2010 20:52:32
superboer
superboer
In het weekend in ieder geval 1 slagje naar Hld.


Garantie tot aan de voordeur.
 

12-09-2010 20:58:34
treinfan
treinfan
Treinen 4110/4125 op zaterdag, treinen 4114/4129 op zondag
Als mensen al zin hebben om meer uit te zoeken: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2010.htm %02%
edit: we is iets niet goed gegaan, alle ICRm- en Thalys-treintjes missen (wordt nog wel eertijds aangepast).

Laatst bewerkt door treinfan op 12-09-2010 21:55
 

12-09-2010 21:44:54
noof
noof
Opvallend, planmatig ICM in 3835/3848 ma-za...  

12-09-2010 21:45:05
mdj
mdj
-Slag ICM over de Emmerlijn: 3835/3848 Ma t/m Za
-omloop MAT op za/zo en een omloop VIRM Ma t/m Vr in de 3700
-Trein 3613 met DDAR doordeweeks.
-5800: 2 omlopen MAT, 3 omlopen SGMm
-7500: geheel MAT
-7600: 1 omloop MAT op zondag
-12100: 2 omlopen MAT, 1 omloop Ma t/me vr: DDAR, za: VIRM, zo: MAT
-13685 met MAT (rest is SGMm)


Bij twijfel: gebruik beton.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-09-2010 21:46:51
broek53
broek53
Quote
noof: Opvallend, planmatig ICM in 3835/3848 ma-za...
Conform vorig jaar in de herfst: een sandite-stel.
 

12-09-2010 21:49:01
noof
noof
Maar natuurlijk.. dank voor de snelle opheldering.  

12-09-2010 21:55:57
TheKnitter
TheKnitter
Wat gebeurt er eigenlijk met al het ICRm?
Ik zie er niks meer met ICRm omlopen in bijvoorbeeld de 1900 en 3600..
1900 Volledig VIRM, 3600 VIRM en ICMm

Tevens: Zaterdag één omloop MAT in de 5100

Trein 6366 alleen op Ma t/m Do met IRM, en 6380 Ma t/m Vr en Zo. Verder is 6300 volledig DDAR

De 8800 ook beperkt met SGMM:
MDWDV-- 8810 SGMM
MDWD--- 8886 SGMM
MDWD--- 8889 SGMM

De 9689 ook met een SGMM op Ma/di en Do/Vr, rest MAT
MD-DV-- 9689 SGMM

Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-09-2010 22:02
 

12-09-2010 21:57:22
Iceman
Iceman
Zoals je ziet missen er wat treinen. Bijvoorbeeld:
-----ZZ 3557 IRM. Deze is doordeweeks natuurlijk ICR%02%!


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

12-09-2010 22:03:06
mdj
mdj
ICRm mist nog, zoals in de post van Treinfan staat...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

12-09-2010 22:03:18
TheKnitter
TheKnitter
Quote
mdj:-13685 met MAT (rest is SGMm)

13690 ook MAT
MDWDVZZ 13690 MAT

Quote
mdj: ICRm mist nog, zoals in de post van Treinfan staat...

Oeps. Overheen gelezen.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-09-2010 22:03
 

12-09-2010 22:04:43
martijnmet
Moderator
martijnmet
Het enige wat mij opvalt is dat er geen sandite-stel voor de 7400 is. En het lijkt me sterk dat ze een SLT ombouwen voor het sandite.  

12-09-2010 22:07:28
bart84
Moderator
bart84
Het kan natuurlijk ook een apart ingelegd rit worden. Gebeurt wel vaker. Dan is een Sanditestel in de 7400 niet nodig.


Mvg. Bart
 

12-09-2010 22:07:29
raymond16
raymond16
Quote
TheKnitter: De 9689 ook met een SGMM op Ma/di en Do/Vr, rest MAT
MD-DV-- 9689 SGMM
Gebeurt al een paar wijzigingsbladen lang ondertussen, dus is niet nieuw meer

Laatst bewerkt door admin op 17-09-2010 19:33, reden: Quote ingekort
 

12-09-2010 22:30:23
mb90
mb90
Quote
TheKnitter: Tevens: Zaterdag één omloop MAT in de 5100
Dit is met ingang van het huidige wijzigingsblad al zo. Gisteren reed die omloop met 3x Plan V.

Laatst bewerkt door admin op 17-09-2010 19:33, reden: Quote ingekort
 

12-09-2010 23:08:12
robbertc
robbertc
Er wordt ook leeg met Sandite-stellen gereden, bijvoorbeeld Ah-Dv-Wdn, Ah-Ut en Rtd-Hld.  

13-09-2010 06:09:25
TheKnitter
TheKnitter
Quote
mb90:
Quote
TheKnitter:

Tevens: Zaterdag één omloop MAT in de 5100

Dit is met ingang van het huidige wijzigingsblad al zo. Gisteren reed die omloop met 3x Plan V.

Ik weet. Die omloop MAT vervangt een omloop DDAR.
 

13-09-2010 08:22:15
keesje
keesje
De DDAR op de Hoekse Lijn rijdt op zaterdag overigens 2 slagen: eerst 88417/88418 en doet daarna de slag 4110/4125. Vervolgens leeg naar Rsd om dan de slag 12125/12134 te doen, waarna het pas om 14.11 vertrekt voor de retourrit naar Rtd.
Op zondag alleen de slag 4114/4129, leeg Rsd, slag 12129/12138 en om 15.18 uur leeg naar Rtd terug.

Door de week begint deze DDAR wederom met een slag naar Hld en vertrekt dan leeg naar Bd voor 3613 naar Rsd. In de ochtend 2 slagen in Zeeland: 12119/26/29/38 en later nogmaals in 12153/62/65/74 en dan om 21.40 uur vertrek uit Rsd naar Rtd.

De omlopen van de Sandite ICM-en is bijna geen dag hetzelfde en dus een flinke uitdaging voor de bijsturing:

ma 1: 10711v, 10534v, 534v Zl-Ut, 20534a, 20569v, 569a Ut-Zl.
ma 2: 9122a, 3835, 3848.
di 1: 10711, 72917, 2917, 10542, 542 v Zl-Ut, 20542, 12767v/a Rtd-Zl.
di 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 3835, 3848.
wo 1: 10711, 72917, 2917, 10534v, 534 v Zl-Ut, 20534a, 20569v, 569a Ut-Zl.
wo 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 3835, 3848.
do 1: 10711, 12724v/a, 12767v/a Rtd-Zl.
do 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 3835, 3848.
vr 1: 88450 Zl-Lw, 12720 v/a, 21731v, 1731a Ut-Dv, 1736v Dv-Ut, 21736a, 12767v/a Rtd-Zl.
vr 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 8035, 8046.
za 1: 10715, 88490 Lw-Zlge.
za 2: 88441 Zl-Gn, 9122.
zo 1: 10719, 10554v, 554v Zl-Ut, 20554a, 20565v, 565a Ut-Zl, 9177v.
zo 2: 719, 9162, 9161, 9174.
 

13-09-2010 08:49:04
smarkie
smarkie
in alle documenten mis ik treinserie 900. dat is de extra fyra Amsterdam-Rotterdam. maar goed ook in het dienstenboek vanaf 4-10 komt die niet voor. en rijden gaan ze wel


Mcn NS International Rtd
 

13-09-2010 09:42:50
gvttreinen
gvttreinen
Opmerkelijk is dat de series 6000/16000/13600 allemaal SGMM zijn, misschien iets te enthousiast gekopiëerd uit de ETMET periode?
Hopelijk toch nog DDAR`s want die zijn echt wel nodig!
 

13-09-2010 09:43:39
montrose
montrose
Quote
keesje: De DDAR op de Hoekse Lijn rijdt op zaterdag overigens 2 slagen: eerst 88417/88418 en doet daarna de slag 4110/4125. Vervolgens leeg naar Rsd om dan de slag 12125/12134 te doen, waarna het pas om 14.11 vertrekt voor de retourrit naar Rtd.
Op zondag alleen de slag 4114/4129, leeg Rsd, slag 12129/12138 en om 15.18 uur leeg naar Rtd terug.

Door de week begint deze DDAR wederom met een slag naar Hld en vertrekt dan leeg naar Bd voor 3613 naar Rsd. In de ochtend 2 slagen in Zeeland: 12119/26/29/38 en later nogmaals in 12153/62/65/74 en dan om 21.40 uur vertrek uit Rsd naar Rtd.

De omlopen van de Sandite ICM-en is bijna geen dag hetzelfde en dus een flinke uitdaging voor de bijsturing:

ma 1: 10711v, 10534v, 534v Zl-Ut, 20534a, 20569v, 569a Ut-Zl.
ma 2: 9122a, 3835, 3848.
di 1: 10711, 72917, 2917, 10542, 542 v Zl-Ut, 20542, 12767v/a Rtd-Zl.
di 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 3835, 3848.
wo 1: 10711, 72917, 2917, 10534v, 534 v Zl-Ut, 20534a, 20569v, 569a Ut-Zl.
wo 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 3835, 3848.
do 1: 10711, 12724v/a, 12767v/a Rtd-Zl.
do 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 3835, 3848.
vr 1: 88450 Zl-Lw, 12720 v/a, 21731v, 1731a Ut-Dv, 1736v Dv-Ut, 21736a, 12767v/a Rtd-Zl.
vr 2: 88441 Zl-Gn, 9122, 8035, 8046.
za 1: 10715, 88490 Lw-Zlge.
za 2: 88441 Zl-Gn, 9122.
zo 1: 10719, 10554v, 554v Zl-Ut, 20554a, 20565v, 565a Ut-Zl, 9177v.
zo 2: 719, 9162, 9161, 9174.


Voor sandite activiteiten is een apart topic, wellicht is het handig daar alles te bespreken ?

https://www.somda.nl/forum/5841/h_sandite/
 

14-09-2010 21:48:12
Damian
Damian
Quote
kniesoor:Ik begrijp hier dus uit dat er een ICM gaat overnachten in Rsd t.b.v. 3624? Da's volgens mij de eerste keer dat er dan planmatig ICM gaat overnachten in Rsd.


In de eerste helft van de jaren 90 bestond de 2100 serie uit ICM. Rsd stond er in de late uurtjes vol mee.
 

14-09-2010 23:19:01
WesselE
WesselE
Quote
gvttreinen: Opmerkelijk is dat de series 6000/16000/13600 allemaal SGMM zijn, misschien iets te enthousiast gekopiëerd uit de ETMET periode?
Hopelijk toch nog DDAR`s want die zijn echt wel nodig!
8/9 bakken SGM moet ook wel lukken denk ik hoor. Echt bomvol zitten die DDAR-stellen nou ook weer niet.

Laatst bewerkt door WesselE op 14-09-2010 23:22


'Okeh'
 

15-09-2010 00:25:38
broek53
broek53
We moeten ook niet vergeten dat deze treinen niet zo lang geleden met mat '64 reden.  

15-09-2010 11:58:30
Damian
Damian
Quote
broek53: We moeten ook niet vergeten dat deze treinen niet zo lang geleden met mat '64 reden.


Maar je moet ook niet vergeten dat de regio ten zuiden van Utrecht groeigemeente's zijn.
Ga voor de gein eens kijken om 8.00 en 8.30 te Ut hoeveel mensen eruit de trein uit Tl komen. Tegen de stroom inlopen is vrijwel onmogelijk

Ik ben bang voor capaciteitsproblemen in de ochtendspits.
 

15-09-2010 12:06:27
microshit
microshit
En dan vooral zonder roltrap4

8 of 9 bakken SGMm zou wel beter zijn, eerder met 6 bakken Mat'64 of een stammetje DDAR ging het ook goed (in de spits soms 2xDDAR)
Inderdaad vooral in de ochtendspits heb je lange treinen nodig. Elders werd vermeld dat in december SLT komt te rijden in (1)6000, kijken wat dat zal gaan opleveren.
 

15-09-2010 12:17:32
robbertc
robbertc
En dan verdelen mensen zich in de (1)6000 van/naar Ut ook nog heel slecht. Collega's constateerden vanmorgen lege zitplaatsen in Htn in de achterste stellen van de (1)6000 richting Ut middenin de ochtendspits, terwijl het voorin heel druk is.
Je kunt er wel stelletje bij aan blijven plakken, maar het voorste stel blijft verreweg het populairst, en de achterste(n) steeds minder..

Laatst bewerkt door robbertc op 15-09-2010 12:18
 

15-09-2010 12:36:42
raymond16
raymond16
En dan is SLT natuurlijk gigantisch in het voordeel, omdat je daarmee als passagier veel sneller ziet dat het achterin veel rustiger is.  

15-09-2010 12:41:35
MDDM
MDDM
Quote
microshit: En dan vooral zonder roltrap4
Mja, als je 30 meter verder loopt heb je wel een roltrap.

Laatst bewerkt door MDDM op 15-09-2010 12:43


Gr Joop mcn Lls
 

15-09-2010 13:24:08
qj7141
qj7141
Quote
robbertc: .....
Je kunt er wel stelletje bij aan blijven plakken, maar het voorste stel blijft verreweg het populairst, en de achterste(n) steeds minder..


Niet zo verwonderlijk:
Culemborg perronopgang voorzijde trein
Houten (nieuwe)trap voorzijde trein (er is nu eenmaal maar één trap)
Utrecht C uitgang voorzijde trein
 


15-09-2010 13:31:57
keesje
keesje
Misschien voorop een stel versterken dan? %08%  

15-09-2010 14:01:41
plant
plant
Ja, en dan dat extra stel voorop afsluiten.

Dat zal ze leren niet te spreiden.


Youri
 

15-09-2010 18:36:58
rut88
rut88
Quote
qj7141:
Quote
robbertc: .....
Je kunt er wel stelletje bij aan blijven plakken, maar het voorste stel blijft verreweg het populairst, en de achterste(n) steeds minder..


Niet zo verwonderlijk:
Culemborg perronopgang voorzijde trein
Houten (nieuwe)trap voorzijde trein (er is nu eenmaal maar één trap)
Utrecht C uitgang voorzijde trein


Lijkt mij dan een bijzonder geval voor de ochtendspits.

In Tiel, Tiel Passewaaij en Geldermalsen stapt het overgrote deel achterin in. Lijkt dus een uitstekende spreiding (naar Utrecht CS)
 

15-09-2010 19:32:45
microshit
microshit
Overstappers vanuit Tl/Tpsw die vanaf Gdm naar Ht moeten (en dat zijn er ook nog best wat) verkiezen een plek in de laatste bakken in verband met de loopafstand. Vooral op dat kleine stukje is men nog best bereid om sardientjes-stijl in de laatste twee bakken plaats te nemen, terwijl ik verderop, meestal in de tweede of derde bak, met één ander een vis-a-vis delen meg.  

20-09-2010 23:27:26
wadloper96
wadloper96
Quote
mdj: -Slag ICM over de Emmerlijn: 3835/3848 Ma t/m Za
-omloop MAT op za/zo en een omloop VIRM Ma t/m Vr in de 3700
-Trein 3613 met DDAR doordeweeks.
-5800: 2 omlopen MAT, 3 omlopen SGMm
-7500: geheel MAT
-7600: 1 omloop MAT op zondag
-12100: 2 omlopen MAT, 1 omloop Ma t/me vr: DDAR, za: VIRM, zo: MAT
-13685 met MAT (rest is SGMm)

Wat me opvalt, waarom rijdt de stopper Ed-Ah weer met MAT? Weer SGMm te-kort? En als ik het goed heb, rijden er 5 setjes ICRm, 4 setjes ICMm en de rest VIRM?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

21-09-2010 00:37:38
broek53
broek53
Hoezo, WEER SGM-tekort? Kleine les: de omloop bemoeit zich niet met eventuele afwijkingen in de dagelijkse praktijk, zelfs niet als die wat groter en/of wat langduriger zijn. Dat komt primair omdat zo'n omloop al twee maanden vantevoren wordt afgerond.
De inzet van SGM is in diensten gemeten dezelfde als het al een hele tijd is.

Laatst bewerkt door broek53 op 21-09-2010 12:45
 

21-09-2010 11:04:11
daniel
daniel
Op een bossig traject als Ed-Ah lijkt me Mat'64 in de herfst sowieso een betere keuze dan SGM voor de serie 7500...  

21-09-2010 14:06:46
mdj
mdj
Vorig jaar reed er met dat wijzigingsblad ook Vtjes in de 7500, iig een sandite-V (die dan 's nachts ook elders gaat sanditen


Bij twijfel: gebruik beton.
 

21-09-2010 16:33:47
stephan90
stephan90
Quote
broek53: Kleine les: de omloop bemoeit zich niet met eventuele afwijkingen in de dagelijkse praktijk, zelfs niet als die wat groter en/of wat langduriger zijn.


Misschien zijn de ideeën daarover aangepast inmiddels. Ik kan me namelijk herinneren dat ergens in 2002/2003 SGM-diensten zijn vervangen door plan V's, omdat de SGM-stellen met tientallen aan de kant stonden door scheuren in de motorbakken (corrigeer me als ik het fout heb).
 

21-09-2010 18:15:52
broek53
broek53
Zeker, als er iets aan de hand is dat zo lang gaat duren voor het hersteld/opgelost is, gebeurt dat. Zie de instroming van SLT, om maar eens wat te noemen. Maar het frappante daarbij is dat er in al die tijd maar één wijzigingsblad is geweest dat met het juiste aantal diensten kon werken, namelijk dat van 13 juni jl (en het huidige). Voor alle voorgaande haalde de werkelijkheid het wijzigingsblad in in de 2 maanden voordat het inging. Dat heeft heeeel veel werk in dagplan opgeleverd (want zo stuur je middelliange structurele tekorten en overs bij. Maar daar ging het hier niet over).  

30-09-2010 22:34:51
martw
martw
Weet iemand wanneer in Ut spoor 11 weer in dienst komt?
Want als ik het overzicht hier: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2010-6/mat.txt bekijk, zie ik dat de 2000 en 8800 weer volledig met VIRM gereden gaan worden.
Maar ook de 12525, 12727 (Rtd-Ut) en de 227xx-treinen Ut-Rtd zullen met VIRM gaan rijden.
Kan ik hieruit concluderen dat deze IC's Ut-Rtd v.v. verweven blijven met de 2000/8800?

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de samenstellingen, hopelijk worden ze (met name in de spits-8800'en in beide richtingen) weer als voorheen, want die zijn altijd goed druk.

Martijn
 

01-10-2010 11:22:22
reisthijs
reisthijs
Quote
martw: Weet iemand wanneer in Ut spoor 11 weer in dienst komt?
Er is gezegd dat dit begin 2011 zou zijn, zodra spoor 11 weer in dienst komt gaat meteen spoor 12 eruit voor een paar maanden. Als dat klaar is, komt perron 8/9 aan de beurt, dat zal vast ook gevolgen hebben voor deze series.
 

03-10-2010 22:01:41
TheKnitter
TheKnitter
3835/3848 met ICM. 4100 heeft 4 slagen mDDM op zaterdag erin, namelijk 4110/14/25/29, rest SLT.  

03-10-2010 22:12:42
superboer
superboer
Lees dit topic nog eens goed door.


Garantie tot aan de voordeur.