14-02-2018 20:52:20 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Fijn dat ik kon helpen.![]() Dick van den Hoven |
04-02-2022 13:34:09 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Gps-proef moet eind maken aan meervoudig in- en uitchecken in ov.
Vraag me af hoe dit gaat werken met spoorlijnen waar meerdere vervoerders rijden.
Zelf ben ik voor een minder privacy gevoelige systeem, want kan translink je ook volgen naar huis? |
04-02-2022 14:03:48 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Er was van de week een uitnodiging voor deelname aan die proef [ik was te laat]. Als ik het goed begrijp, start je een reis via een app op je telefoon als je vlakbij een station bent. De app genereert dan een QR code waarmee je eventuele poortjes door kan en aan een ditto conducteur kan laten zien. GPS + dienstregeling worden gebruikt om te bepalen in welke trein je zou kunnen zitten, en die vervoerder krijgt betaalgegevens over die reis, als ik het goed begrijp inclusief wat nodig is om toeslagen te verwerken. Aan het eind van de reis kan je die afsluiten; als je dat niet doet, gebeurt het automatisch aan het einde van de dienstregelingsdag. Of dat jouw privacy vraag oplost, hangt natuurlijk op de exacte wijze van programmeren |
04-02-2022 15:04:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het enige waar dat dan problemen oplevert is als je op trajecten reist waar je met twee vervoerders kunt reizen, zoals bijvoorbeeld Elst-Arnhem. Daar kun je niet toe met plaatsbepaling op basis van locatie alleen. Maar dat hoeft ook helemaal niet: er is genoeg technologie voorhanden om op andere manieren, en meer nauwkeurig, te kunnen bepalen met welke vervoerder je reist. Elke vervoerder heeft tegenwoordig wifi in de trein, en dat kun je ook gebruiken. Als je gedurende de hele rit een netwerk in de buurt hebt genaamd "WiFi in de trein" is het aannemelijk dat je met een NS-trein reist. Daarnaast is er ook nog technologie als 'Bluetooth Low Energy' waarmee wat informatie uitgewisseld kan worden ("deze trein is van Arriva"). Wat privacy betreft: de app zal je alleen hoeven te volgen wanneer je aan het reizen bent. Wanneer de reis klaar is, en je je netjes hebt afgemeld, is er geen noodzaak meer. Als je vergeet om je af te melden zal de app je waarschijnlijk wel blijven volgen, maar kan die informatie worden vergeten omdat het niet relevant is voor het doel. Helemaal nieuw is dit systeem ook niet, in Zwitserland bestaat het al een paar jaar onder de naam "EasyRide". |
04-02-2022 18:22:08 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Hoewel dit idee leuk is, is dit een techocratische oplossing geboren uit klanthaat. Als de overheid zelf of een onafhankelijke organisatie verantwoordelijk maakt voor de kaartverkoop en verdeling van de gelden is het probleem ook opgelost voor de klant. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
04-02-2022 18:24:22 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Goed idee. Laten we er meteen een passende naam met pakkend acroniem voor verzinnen. Ik doe een voorzet: "Werkgroep Reizigers Omvang en Omvang Verkopen" |
04-02-2022 18:36:24 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Quote Ik ben een van de gelukkige die mag testen en wat ik er van begrepen heb is dat er geen aparte handelingen meer nodig zijn en je je reis van A naar B maakt. Dus niet meer dat je bij een andere vervoerder moet aanmelden ofzo... Dus met een dubbele vervoerder is dus niet relevant. De HC op de trein ziet waar jij bent en dus niet relevant met wie je reist. Het gaat immers om GPS. |
05-02-2022 02:04:45 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Bijvoorbeeld ProRail.
Aan de hand van in en uitcheck tijd (natuurlijk ook stations) kan een inschatting worden gemaakt met welke vervoerder is gereist en dus waar het geld heen moet.
|
05-02-2022 06:13:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat kan dus niet, want als jij incheckt en eerst een frietje gaat eten is niet meer te herleiden welke trein je genomen hebt ;) |
05-02-2022 09:40:35 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Tijd en plaats moet je kunnen localiseren in een bepaalde trein. Met vertraginsinfo van Prorail moet dat goed gaan. Het wordt pas lastig als je op 4-sporige trajecten twee treinen naast elkaar hebt rijden.
Met geofencing is dat te verhinderen. Alleen locaties in de buurt van spoor worden doorgegeven. Moet je wel vertrouwen hebben dat dat goed geïmplementeerd wordt. |
05-02-2022 09:45:15 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
En dan is halverwege de reis de batterij van je mobilie leeg. En dat gebeurt bij veel reizigers, de hele eerste klasse zit er soms vol om (zgn ?) op te laden. |
05-02-2022 11:48:24 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Inderdaad: laten we er nog een paar miljoen tegenaan gooien zodat niet ergens een vervoerder een kwartje te weinig krijgt. |
05-02-2022 12:52:03 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Dat klopt wel, ik meen dat tussen Breng en Arriva een bedrag verdeeld mag worden wanneer men afziet van een nauwkeurige verdeling van de opbrengsten. Is een keuze die de provincie Gelderland bij de aanbesteding gegeven heeft. |
06-02-2022 11:15:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Het is een reisrecht om je reis op een logische plaats te onderbreken. Maar ja, de NS gaat ervan uit dat de gemiddelde reiziger een een potentiele zwartrijder is en alles in het werk zet om de NS te flessen. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
06-02-2022 11:21:22 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Dat geldt dan ook voor jou! |
06-02-2022 16:15:15 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
O, dus je vind mij een gemiddelde reiziger? Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
06-02-2022 16:39:39 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Betrof meer de opmerking: Zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten. Volgens mij gaat NS helemaal niet uit van dat de gemiddelde reiziger de boel probeert te flessen. |
06-02-2022 17:53:48 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Quote dit gaat helemaaal niet over een reisonderbrekening en ook niet om iets waar je als reiziger iets van merkt omdat het achter de schermen gebeurt. En graag een t en geen d Laatst bewerkt door robert5591 op 06-02-2022 17:55 |
07-02-2022 17:48:10 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Helaas doen ze dat wel Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
07-02-2022 19:29:38 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
![]() |
Maar reizen registreren via GPS doet de tijdslijn van Google Maps al. Hij ziet perfect dat ik de bus, trein of op de fiets zat. |
07-02-2022 20:00:35 2 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Is er ondertiteling beschikbaar voor deze wartaal? Je bent niet ingecheckt en hebt niet gereisd. Wat is dan het probleem waarover moet worden geklaagd? Stond er ineens een conducteur bij je thuis op de stoep om je OV-chipkaart te controleren??? |
07-02-2022 20:48:43 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ik vermoed iets als afzien van een reis -bijvoorbeeld wegens uitval of grote vertraging- waarbij je recht hebt op vergoeding van je kosten. Maar geen check-in = geen bewijs van afzien van je reis. |
08-02-2022 18:44:00 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Inderdaad, in november toen er op dagen geen verkeersleider was is de lijn Utrecht Arnhem volledig treinloos geweest. Voor mijn dagelijkse reis ben ik hiervan wel afhankelijk. Maar omdat er gemeld werd dat er geen treinen reden heb ik vanuit huis gewerkt. Die klachten worden nu allemaal afgewezen omdat ik niet aan de NS kan aan tonen dat ik van plan was om te reizen. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
09-02-2022 12:19:14 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ben ik nou gek? Je hebt niet gereist. Welke kosten wil je dan vergoed krijgen? |
09-02-2022 12:29:55 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dat er nu thuis onkosten worden gemaakt, vanwege het thuis werken. Ik weet dit zijn geen reiskosten, maar kosten die indirect te maken hebben dat er niet gereisd kan worden. |
09-02-2022 12:33:39 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Die kosten zou je dan moten specificeren en indienen bij de veroorzaker van het probleem en niet bij een mede 'slachtoffer'. Overigens geef ik je weinig kans, iets met overmacht. En een melding maken bij IL&T heeft al helemaal geen zin, je zou dan bij een klachtencommissie o.i.d. aan moeten kloppen. Mcn Asd |
09-02-2022 12:41:42 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Onder andere terugbetaling van je abonnement. |
09-02-2022 15:33:45 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Je hebt een vervoersovereenkomst met een vervoerder. Als het probleem wordt veroorzaakt door de toeleveranciers van de vervoerder dan is dat nog steeds het probleem van de vervoerder. Aangezien het voor NSR en anderen gedwongen zaken doen is met Prorail zouden ze het wel op overmacht kunnen gooien. Melden bij IL&T heeft nut in de zin dat als er duizenden klachten binnen komen er wel wordt gekeken of er gehandhaafd moet worden. Maar om een individuele klacht opgelost te krijgen kun je je beter (ook) melden bij een ander loket. |
09-02-2022 15:41:40 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Maar op wat zou IL&T dan moeten handhaven? Wat zou er hier niet kloppen volgens de regels en richtlijnen van IL&T? Eens, dat je wel bij NS moet zijn in eerste instantie. Maar die hebben de klacht al afgewezen. Je kunt dan altijd hoger in de boom je beklag doen, maar je zal overal worden afgewezen als gevolg van overmacht. Mcn Asd |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-02-2022 15:44:08 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als ik het goed begrijp ontkent NSR het bestaan van een vervoersovereenkomst, bij een abonnement zou het gemakkelijk aan te tonen zijn dat die er wel is. Als de argumentatie is dat iemand een kaartje had willen kopen maar dat niet heeft gedaan omdat er geen treinen zouden gaan rijden dan zou ik daar als vervoerder denk ik ook maar niet intrappen. |
09-02-2022 15:55:35 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote IL&T is wettelijk aangewezen als handhavingsinstantie op het spoor, oa voor reisrechten. Maar IL&T weigert vrijwel altijd om ook daadwerkelijk handhavend op te treden in welke situatie dan ook. |
09-02-2022 15:58:12 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Ik ben even kwijt in welk topic we dat recent uitgebreid hadden besproken maar er zijn wettelijke regels voor als een vervoerder de vervoersovereenkomst niet kan nakomen volgens het oorspronkelijke plan. Platgeslagen moet de vervoerder je de keuze geven tussen je terug brengen naar het startpunt (dat heeft NSR in dit geval gedaan, want daar was de reiziger al Als daaraan op een of andere manier niet aan is voldaan dan zou IL&T kunnen handhaven. Maar of er een reden is om te handhaven weten we niet want daarvoor ontbreken te veel details. |
09-02-2022 18:07:40 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Een Abonnement is een contract tussen u en NS Reizigers B.V. (NS). Op basis van dat contract zal NS er voor zorg dragen dat u met korting vervoerbewijzen kunt aanschaffen voor bepaalde reizen in het openbaar vervoer. Het Abonnement geeft u dus geen recht op vervoer maar het recht om vervoer bewijzen met korting aan te schaffen. Afhankelijk van uw Abonnement kan die korting oplopen tot 100%, zodat u feitelijk zonder extra kosten kunt reizen. De 100% korting kan ook beperkt zijn tot een bepaald traject. Bovenstaande uit de algemene voorwaarden. Dus je hebt met een abonnement recht om een vervoersbewijs aan te schaffen (door in te checken). Dat recht heb je niet genomen, dus er is ook geen vervoersovereenkomst, dus ook geen recht op geld teruggave. |
09-02-2022 18:08:12 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Door het inchecken én uitchecken per rit en per vervoerder heeft u een vervoerbewijs en dus een reisrecht zodat u niet zwart rijdt. Uiteraard dient Laatst bewerkt door treinhobby op 09-02-2022 18:10 |
09-02-2022 20:02:40 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
EU verordening 1371/2007 artikel 3, lid 13: (13) „reispasje” of „abonnement”: een vervoersbewijs voor een onbeperkt aantal reizen, dat de rechtmatige houder toestaat met de trein te reizen op een bepaald traject of net gedurende een bepaalde periode; De algemene voorwaarden van de NS zijn in conflict met bovenstaande. Overigens verwacht ik weinig concreets van ILenT, maar als er genoeg mensen klagen kan het probleem wel opgepakt worden. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
09-02-2022 20:59:28 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Volstrekt kansloos. In die EU verordening staat slechts aangegeven wat daarin onder de term abonnement wordt verstaan. Wat NSR onder het merk abonnement verkoopt is geen vervoersbewijs dus dat is voor die verordening geen abonnement. Daar kan IL&T ook niks mee want niet in strijd met wetgeving waarover ze iets te zeggen hebben. Als je echt iets wilt bereiken dan kun je beter eens bij de ACM aankloppen. Iets aanprijzen als Onbeperkt reizen en altijd vrij reizen en vervolgens in de voorwaarden roepen: dit is alleen maar een kortingskaart waarmee je 100% korting krijgt op een nog aan te schaffen vervoersbewijs grenst aan misleiding. |
10-02-2022 10:46:49 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote En dan nog, je schaft een vervoersbewijs "met 100% korting aan", dus als je gereisd had dan kreeg je die prijs terug en dat is € 0. Maar goed, je koopt voor veel geld een abonnement en NS rijdt niet. Dat zie je ofwel thuis waardoor je niet de moeite neemt naar het station te gaan, of je ziet het op het station voordat je incheckt. Met die redenatie zou NS nooit geld hoeven teruggeven bij een abonnement. Want je hebt toch nooit gereisd. Dat dat komt omdat NS niet gereden heeft doet er toch niet toe? En als NS de volgende dag de trein weer laat uitvallen, en stel dat die elke dag uitvalt, dan kun je nooit naar je werk met je abonnement, of je bent altijd te laat en daar kun je ook niks op claimen want bewijs maar eens dat je een trein eerder had willen nemen. Ergens moet dat toch geregeld zijn dat je met een abonnement wel geld terugkrijgt? Want ook vroeger met een papieren abonnement kon je niet aantonen dat je niet gereisd had omdat de trein uitviel. |
10-02-2022 11:00:43 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Het riekt vooral naar een juridische slimmigheid om het zo te formuleren/definiëren. Het zou me niets verbazen wanneer een rechter van deze juridische slimmigheid gehakt maakt. Om te beginnen gebruikt NS blijkbaar in de AV zelf het woord 'abonnement' al. En de algemeen aanvraarde definitie die bij abonnement hoort, is nou juist niet 'recht op korting' maar eerder een 'recht om periodiek iets te ontvangen (krant) of te gebruiken (Netflix)'. Een 'recht op korting' zou ik in ieder geval niet als abonnement kunnen zien. Het puur verwijzen naar de AV waarin de definitie is opgenomen, zou twijfelachtig zijn. Waarom in de AV kijken naar een afwijkende definitie, wanneer iets met een algemeen aanvaarde term verkocht wordt? Wie start de juriidische procedure? |
10-02-2022 11:30:00 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Jij, samen met Kleine_man? |
10-02-2022 11:58:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Omdat je met het afsluiten van het abonement ongetwijfeld accoord gegaan zal zijn met de Algemene Voorwaarden ;) |
10-02-2022 12:03:14 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Wat NS met hun abonnementen eigenlijk heeft gedaan is de rit van de prijs losgetrokken. Je betaalt een bedrag, en daarmee mag je "reizen", maar er wordt niet bepaald hoeveel. Daarmee is het niet makkelijk om te bepalen wat je precies voor je rit hebt betaald. Immers kun je bijvoorbeeld met een Dal Vrij abonnement 30 keer per maand "voordelig" van Venlo naar Utrecht en terug reizen, maar ook in die ene maand alleen een keer een enkeltje van Woerden naar Gouda. Er is dan geen sprake van een consistente ritprijs. Als het zo zou zijn dat je geld terugkrijgt als er zich een situatie voordoet waarbij je een reis niet hebt kunnen maken, waar je feitelijk wél voor betaald hebt, dan is het een hele uitdaging om te bepalen welke kosten je precies hebt gemaakt. |
10-02-2022 12:44:35 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Quote Als in een verordening of andere wet iets gedefinieerd wordt, kan je er van uit gaan dat dat begrip elders in die tekst terugkomt. Dat is ook hier het geval, in artikel 17: Het spannende hierin is natuurlijk wat is herhaaldelijk. Overigens: als NS iets als abonnement verkoopt [of NMBS als reispasje] dan valt het hier onder, er staat hier niet dat dit een [volledig] vervoerbewijs zou moeten zijn. |
10-02-2022 13:02:19 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Algemene voorwaarden die onevenredig bezwarend zijn voor de klant of die strijdig zijn met de wet, zijn nietig, zelfs als de klant daarmee (en zeker impliciet) accoord is gegaan. Je kunt wel in je algemene voorwaarden zetten dat je geen geld teruggeeft bij vertraging, maar dat houdt voor de rechter of de ACM geen stand. |
10-02-2022 13:34:33 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Mijn voordeelurenabonnement is omgezet naar dalvoordeel. Als ik met een van beide, vorig jaar, of dit jaar met de nieuwe benoeming 12 maanden dat het kortingabonement geldig is geen enkele moment met een trein rijdt, ongeacht van welke treinvervoerder, dan krijg ik ook geen resitutie van het belaalde abonement. Dan ben ik dit geld gewoon kwijt. |
12-02-2022 08:08:57 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ja goed, maar een abonnement waar je geen gebruik van maakt zeg je toch gewoon op, dan? |
12-02-2022 10:25:51 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Een abonnement waar ik geen gebruik van maak of geen gebruik meer van wil maken, ongeacht welk abonnement dit is, zeg ik gewoon op. Mijn reactie was een reactie op de discussie in dit topic over geld terug gaven. |
13-02-2022 15:46:58 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik begrijp het niet helemaal, denk ik. Wat is je punt dan precies? Laatst bewerkt door AgentX op 13-02-2022 15:47 |
13-02-2022 16:11:18 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dat je voor een niet gebruik abonnement, kortings abonnement, geen geld terug kunt krijgen. Wel voor een gekocht kaartje of een incheck, de reis door een calemiteit niet kunt uitreizen of vertraging oploopt. Hoe het bijvoorbeeld met een traject abonnement zit, weet ik niet. Laatst bewerkt door john2 op 13-02-2022 16:56, reden: Typfout hersteld |
13-02-2022 16:30:52 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat is toch ook logisch? Je krijgt toch ook niet een deel van je wegenbelasting en je autoverzekering terug als er ergens een weg is afgesloten en je besluit thuis te blijven? Volgens mij is het nog steeds zo dat NS ervoor zal (moeten) zorgen dat je je eindbestemming redelijkerwijs kunt bereiken. Zo zetten ze bij calamiteiten en werkzaamheden bussen of taxi's in, en als het toch niet gelukt is of als je meer dan 30 minuten vertraging hebt krijg je (een deel) van je geld terug. Ook voor abonnementen is daar gewoon iets voor geregeld. Logischerwijs moet je natuurlijk wel gereist hebben, anders kan iedereen wel zeggen dat hij de intentie had om een reis te maken. Als het ooit zal voorkomen dat je langer dan een week of twee vindt dat je beter niet met de trein op pad kunt gaan, kun je je (Flex-)abonnement beter stop zetten. Lijkt me een prima oplossing, zo. |
13-02-2022 17:05:46 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
En daar zit de crux. Laatst niet terug kunnen reizen vanuit Geldermalsen vanwege een fantastische en langdurige storing. Tot drie uur na aanvang geen vervangend vervoer en de kinderen moesten toch van school worden gehaald. Dan is het of alles op de vouwfiets (zo veel van te voren begon de storing dus) of lijn 85 vanuit Leerdam. Denk maar niet dat NS op enig verzoek van restitutie ingaat, want geen check-in (sic). Dezelfde afdeling NS Zakelijk rekent wel de rit met lijn 85 met me af. Zeg dan tenminste 'geen voor ons relevante check-in'. Ze weten alles van mijn reisgedrag, maar een standaard dagelijkse terugreis wil NS dan ineens niet zien. Laatst bewerkt door evangoor op 13-02-2022 17:07 |
14-02-2022 07:14:56 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik vind het een nogal een vrijheid van definitie om dit logisch te vinden. Vergelijk het met een abonnement op een tijdschrift. In plaats van het elke week in je brievenbus te krijgen wordt het abonnement omgezet naar een waardebon waarmee je elke week naar de boekenwinkel kunt gaan om het tijdschrift gratis op te halen. Haal je het niet op, tja, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Is de boekenwinkel dicht? Geen probleem want het is een waardebon voor een gratis tijdschrijft, het vertegenwoordigd geen monetaire waarde dus je hoeft er ook niet voor gecompenseerd te worden. Sluit de boekenwinkel permanent en moet je 10 km naar de volgende dichtstbijzijnde boekenwinkel? Geen probleem want zie boven. Dat is dezelfde redenatie als NS met hun "je hebt koopt een gratis vervoersbewijs". Dat houdt geen stand. |
14-02-2022 12:32:20 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat is een beetje een vaag gebied. Een soort gelijk voorbeeld: Je voorbeeld met wegenbelasting is ook een leuke om op voor te borduren. Ook hier is de keuze simpel,toch ? Bij beide heb je een keuze,maar bij de 2e betaal je voor je transportmiddel ongeacht of je het kan gebruiken voor datgene waar je heen wil,en waar je dus niet kan komen. Laatst bewerkt door phantom op 14-02-2022 12:34 |
14-02-2022 18:01:05 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Waarbij je recht hebt op de vergoeding van het alternatieve transport. In jouw verhaal lees ik ook dat je 3 hebt moeten wachten, de NS MOET conform de censessie binnen 90 minuten na de eerste melding vervangend vervoer geregeld hebben. Mijn grootste "probleem" is dat de NS keer op keer weer een manier vind om de reizigers te schofferen door zich niet aan de regels te houden. Maar als ik als reiziger ook maar 1 fout maak wordt je tot op de grond afgebrand of uitgemaakt voor fraudeur. Als ik mijn klanten zou behandelen als de NS, dan was ik binnen een week failliet. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
14-02-2022 18:58:20 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Of: je geeft je geld niet langer uit aan dat bedrijf. Dat bedrijf, dat ook nog 5 miljoen tevreden klanten heeft. |
15-02-2022 07:32:51 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Wat een ongelofelijke dooddoener. Ja, zo kun je elke discussie wel kapotmaken. |
15-02-2022 09:14:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De suggestie werd gewekt dat klanten door NS slecht worden behandeld. Dat lijkt me de dooddoener. Elk bedrijf heeft wel klanten die reden hebben tot ontevredenheid, maar of je dan als bedrijf het risico loopt om failliet te gaan? |
15-02-2022 13:28:15 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
En om daarop te antwoorden met een dood doener. Nee daar hoeft NS niet bang voor te zijn want het is de enigste en grootste speler op het nederlandse spoornet. |
15-02-2022 13:58:44 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat een onzinnig idee dat dat de instelling zou zijn van een bedrijf met duizenden medewerkers zeg...
Er zijn genoeg zaken vast gelegd in de HRN concessie dat dat ook nooit zou kunnen. Laatst bewerkt door thom op 15-02-2022 13:59 |
15-02-2022 16:23:27 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik reis al bijna 70 jaar met NS en alle andere monopolisten (?) en heb altijd alleen maar medewerking gekregen, als er iets niet helemaal goed was gegaan. Zo blijven al mijn vrije reisdagen (door corona opgespaard) allemaal keurig staan tot hun einddatum. Ik die houd ik wel in de gaten. |
15-02-2022 17:20:02 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Ik reis als bijna 40 jaar met de trein en ook flinke stukken door Europa als het kan. Helaas moet ik constateren dat de NS heel langzaam aan het afglijden is. Op dit moment verwacht de NS van mij als reiziger een performance van 99.9%. Ik verwacht van de NS niets minder. Helaas laat de NS keer op keer blijken dat 50% nog te veel is. Als ik niet tevreden over de service van een bedrijf dan ga ik naar de concurrent. Dat overweeg ik nu ook, helaas werkt de benzineprijs niet mee. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
15-02-2022 18:29:29 | ||
---|---|---|
TimH8
![]() |
Quote Ik deel jouw beeld totaal niet. Voor de pandemie reisde ik dagelijks met de trein naar de universiteit en had ik amper te maken met vertraging en misschien een aantal keren per jaar dat een trein uitviel. Nu reis ik niet meer dagelijks, maar die keren dat ik reis heb ik bijna nooit te maken met vertraging of uitval. Al helemaal sinds de SNG op dit traject rijdt (Rijssen - Enschede Kennispark v.v.), is de punctualiteit naar mijn mening juist verder toegenomen. |
15-02-2022 18:42:33 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Van mij werd die performance van 99,9 % niet gevraagd. Hoewel ik (afkloppen) nauwelijks één dag heb verzuimd in mijn werkzame leven (dan heb ik ook geluk!) heb ik waarschijnlijk altijd voldoende gepresteerd, te oordelen naar waar ik uitkwam. Doorgaans was dat kennelijk voldoende om een voor de omgeving en voor mij bevredigend resultaat op te leveren. Ik heb gelukkig weinig mensen ontmoet die 99.9 % leverden. Die wordt ook van niemand verwacht, en NS verwacht die ook niet van reizigers. Wat een kletskoek. En van een bedrijf 99,9% verwachten is ook al onzinnig. Perfectie bestaat niet. Laatst bewerkt door sjoerd op 15-02-2022 18:43 |
15-02-2022 19:20:23 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Quote Nooit van Six SIgma gehoord? Daar gaan ze tot 99.99966%. |
15-02-2022 19:32:50 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En terug on topic. |
23-06-2022 00:01:14 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Vanaf nu is (als het goed is) de OV chipkaart ook geldig naar Emmerich Elten en Emmerich. Na Leer, Gronau en Aachen is dit het 4de grensovergang waar de OV chipkaart geldig is. Ook zijn Nederlandse abonnementen op OV chipkaart geldig naar Emmerich door in en uit te checken.
In en uitchecken moet je bij Arriva doen.
Bron: Gelderlander en OV magazine |
23-06-2022 03:21:20 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Denk wel om een mondkapje vanaf de grens! |