Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Reizen op Saldo - OV Chipkaart

Donderdag 22 jan 2015 - 10:53:22
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Ik zou in Asd zeker even omchecken (is ook na 18.30). In principe is er niks mis met Bn-Asd met 1 overstap - die lange pauze oogt enkel een beetje vreemd als je tussen Zl en Asd gecontroleerd wordt. Maar geen conducteur zal daar een probleem van maken.

Donderdag 22 jan 2015 - 11:54:38
nohab
nohab
Flickr bvisser
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Normaal gesproken verloopt die reis via Dv en Amf, ook met een Hanzelijn. Reisplanners zullen die reis nooit via Zl laten verlopen.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Donderdag 22 jan 2015 - 11:57:47
john2
john2
Quote
ricohallo (wo 21 jan 2015 19:31:07 www.somda.nl): Dat is al minstens een halfjaar zo, dat is (in dit topic?) al eens gemeld. Er is ook een mobiele paal op station Eygelshoven Markt. Alleen in Hrl staat nergens aangegeven dat je voor de Euregiobahn moet inchecken bij NS, in Es staat tenminste wel DB op die paal.
Dacht dat op station Heerlen Kissel en station Landgraaf ook een NS checkpaal staat.

Donderdag 22 jan 2015 - 12:49:56
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
@nohab: Je mag de route met de minste overstappen altijd nemen toch? Rond die tijd als de Berlijner net weg is, is de kortste route twee keer overstappen (Aml; Amf) en is 1x het minimum. Dus via Zl naar Asd is in principe geen probleem.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 22 jan 2015 - 12:54:44
reisthijs
reisthijs
Youtube reisthijsnl Flickr ReisThijs
Quote
nohab (do 22 jan 2015 11:54:38 www.somda.nl): Reisplanners zullen die reis nooit via Zl laten verlopen.
Asd - Bn stuurt de reisplanner vrolijk over Zl, gewoon omdat het de snelste route is.

Donderdag 22 jan 2015 - 13:06:22
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Check dan in Alm uit en in. Je moet toch nog de overstap 762>2662 maken en Bn - Alm mag namelijk wel via Zl. Je bent dan om 18:25 in Alm, als het goed is betaal je vanaf vijf minuten voor het einde van de spits alweer daltarief.

Donderdag 22 jan 2015 - 13:33:03
ricohallo
ricohallo
Om het simpel te houden: als je een route reist die de reisplanner zonder via-station ook aangeeft kun je die route zonder tussentijds uitchecken doen. Krijg je het niet voor elkaar de reisplanner die route te laten tonen, dan zul je onderweg moeten uitchecken.

@john2 Inderdaad, op die stations staat nu ook een NS paal, was ik ff vergeten.

Donderdag 22 jan 2015 - 14:01:52
reisthijs
reisthijs
Youtube reisthijsnl Flickr ReisThijs
Die vuistregel is inderdaad simpel maar zoals alle vuistregels niet volledig betrouwbaar. Zoals dit voorbeeld laat zien. Als je reisroute voldoet aan de regels in de AVR-NS hoef je niet onderweg uit te checken.

De reisplanner geeft, zonder dat je een via-station invult, netjes adviezen Bn - Asd via Zl als je vraagt om de route met de minste overstappen.

Laatst bewerkt door reisthijs op Donderdag 22 jan 2015 om 14:04:07

Donderdag 22 jan 2015 - 14:55:48
mren
mren
Ik doe vaak alsof ik van niets weet, bijvoorbeeld als ik Ehv-Es via Gvc reis. Vele hc's zeggen dat je moet uitchecken als bv Gvc je eindbestemming is. Nou, dat is het niet dus niet uitchecken.

De incheckmarge is overigens in het voordeel van de klant; tot 16.05 dus ipv vóór 15.55.

Donderdag 22 jan 2015 - 15:02:42
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Niemand weet het precies, maar ik zou zeggen als je expliciet van route verandert, moet je "omchecken" (uit- en weer inchecken).

Praktijkvoorbeeld:
Bij een ritje Ehv-Es via Gvc verander je de route vanaf Gvc als je in de IC Gvc-Ut-Es stapt. Ik zou zeggen dat je dan dus vanaf Gvc wel moet omchecken.

Mja, wat je zegt: je kunt je voordeel wel halen uit het feit dat volgens mij niet één HC hierover de exacte regels kent.


Donderdag 22 jan 2015 - 15:39:44
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Ach, ik had laatst keurig uit- en ingecheckt op een reisje met veel omwegen en richtingveranderingen. Maar toen ik contact opnam met @NS_Online vanwege een onterecht niet berekende lange-afstandskorting kreeg ik eerst de vraag waarom ik toch zo vaak uit- en ingecheckt had

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Donderdag 22 jan 2015 - 17:00:05
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Precies! Er is geen mens die precies weet hoe het werkt. En daar krijg je dit soort gedoe van.

Donderdag 22 jan 2015 - 17:20:48
kleine_man
kleine_man
Er geld ook nog steeds dat je je reis op een logische plaats mag onderbreken. Dus als Zl een logische plek op de route is, mag je daar een onderbreking houden zonder dat dit extra kost.

Of hopen dat ut er weer uit poft. Dan is de reis die je wilt maken sowieso toegestaan.

Donderdag 22 jan 2015 - 17:32:55
mren
mren
Moet maar net gaan. Vorige week lag Ut-Amf er ongeveer helemaal uit en daar kwam ik pas te Ut achter. Op een reisje Ehv-Es is het dan erg handig om via Asdz te gaan. Maar daar staat poortjes en dus wordt je reis duurder (wegens nieuwe incheck buiten je vrij reizen periode). Wat dan?? (nee, niet via Shl reizen want dat kost nóg een halfuur extra)

Donderdag 22 jan 2015 - 21:28:41
mvschoon
mvschoon
Eigenlijk wil ik geen handje helpen bij grijsrijden (eufemisme voor stelen) maar op Asdz zijn nog niet alle poortjes dicht.

Donderdag 22 jan 2015 - 21:51:16
mren
mren
Klopt, die heb ik ook gebruikt

En grijsrijden was het zeker niet: als NS vrijwel geen treinen laat rijden op 'mijn' route, dan zoek ik zelf mn weg wel. En ik vind het onterecht daarvoor te moeten betalen.

Donderdag 22 jan 2015 - 22:48:35
thom
thom
Quote
AgentX (do 22 jan 2015 15:02:42 somda.nl): Niemand weet het precies, maar ik zou zeggen als je expliciet van route verandert, moet je "omchecken" (uit- en weer inchecken).

Praktijkvoorbeeld:
Bij een ritje Ehv-Es via Gvc verander je de route vanaf Gvc als je in de IC Gvc-Ut-Es stapt. Ik zou zeggen dat je dan dus vanaf Gvc wel moet omchecken.

Mja, wat je zegt: je kunt je voordeel wel halen uit het feit dat volgens mij niet één HC hierover de exacte regels kent.
Totdat je een Hc treft die zich af gaat vragen waarom je in een IC zit die uit Gvc vertrokken is richting Ut, en jij in Ehv ingecheckt bent en gaat schrijven omdat dat niet echt een logische route is...

Donderdag 22 jan 2015 - 22:51:06
MasterE
MasterE
Dan kan je toch gebruik maken van Geld Terug Bij Vertraging.
Je krijgt dan al naar gelang de vertraging een x-bedrag teruggestort.
Dus gewoon uit- en inchecken op Asdz.

Mcn Asd

Donderdag 22 jan 2015 - 23:19:28
mren
mren
GTBV werkt niet als er een uit/incheck tussen zit.

En al helemaal niet als ik hiervoor van 100% naar 0% korting ga door een tijdsgrens waar ik normaal geen last van zou hebben.

Vrijdag 23 jan 2015 - 00:14:47
MasterE
MasterE
Dan is er altijd nog de klantenservice, maak je reis gewoon zoals het hoort en vervolgens ga je je teveel betaalde geld terugvragen.

Mcn Asd

Vrijdag 23 jan 2015 - 00:21:13
mren
mren
Dat is de omgekeerde wereld.

Bovendien kon ik mijn reis niet 'normaal' maken, omdat NS een berg treinen niet liet rijden.

Laatst bewerkt door mren op Vrijdag 23 jan 2015 om 00:22:10

Vrijdag 23 jan 2015 - 01:17:42
ricohallo
ricohallo
Als je onderweg uitgecheckt hebt kun je nog steeds GTBV aanvragen. Dit doe je alleen niet via Mijn NS, maar via een klassiek ouderwetsch GTBV-formulier. Kost ook niets, duurt alleen wat langer.

Vrijdag 23 jan 2015 - 07:12:03
kleine_man
kleine_man
Alleen wordt alsnog naar je in en uitcheck gekeken. Ik zit regelmatig met de klantenservice aan de lijn omdat de NS zijn eigen te strak hanteert.

Mijn arm geneest sneller dan ik geld terugkrijg. :-!

Vrijdag 23 jan 2015 - 16:54:50
ricohallo
ricohallo
Heb zelf geen problemen gehad. Heb het zelf namelijk een keer zo gedaan en heb netjes goedkeuring gekregen.

Vrijdag 23 jan 2015 - 19:43:57
kleine_man
kleine_man
Ik heb vandaag weer een afwijzing gehad. Heb in Arnhem uitgecheckt ipv Velperpoort omdat de NS mij te laat in Arnhem afleverde. Dan kan ik kiezen tussen 29 blauwbekken of de bus..............

Claim is afgewezen omdat ik de bus nam. Dat wordt volgende week dus weer een leuk telefoontje

Je kan beter crimineel zijn dan arts................ Voorkomen is beter dan genezen

Vrijdag 23 jan 2015 - 20:36:50
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Wat was er precies gebeurd dan?

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Vrijdag 23 jan 2015 - 21:09:56
bloemkool
bloemkool
Quote
mren (do 22 jan 2015 23:19:28 www.somda.nl): GTBV werkt niet als er een uit/incheck tussen zit.

En al helemaal niet als ik hiervoor van 100% naar 0% korting ga door een tijdsgrens waar ik normaal geen last van zou hebben.
Jawel, beide onderdelen van de reis claimen als vertraagd en dan bij opmerkingen aangeven dat je over de gehele reis >=30 minuten vertraging hebt opgelopen. Liefst met treinnummers erbij. Zo is het me gelukt om een vertraging Amf - Tl gedeclareerd te krijgen, met omreizen via Hvs.

Laatst bewerkt door bloemkool op Vrijdag 23 jan 2015 om 21:11:27, reden: stuk tekst voor de quote is dubbelop

Vrijdag 23 jan 2015 - 21:42:19
ricohallo
ricohallo
Quote
kleine_man (vr 23 jan 2015 19:43:57 somda.nl): Ik heb vandaag weer een afwijzing gehad. Heb in Arnhem uitgecheckt ipv Velperpoort omdat de NS mij te laat in Arnhem afleverde. Dan kan ik kiezen tussen 29 blauwbekken of de bus..............

Claim is afgewezen omdat ik de bus nam. Dat wordt volgende week dus weer een leuk telefoontje
Inderdaad mogen ze in die situatie jouw claim ongeldig verklaren. Ik bedoelde dat je tijdens het overstappen uitcheckt om door de poortjes te kunnen voor de een of andere reden en dan later weer incheckt, en dan dus gewoon jouw aansluitende trein neemt.

Vrijdag 23 jan 2015 - 22:18:03
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
kleine_man (vr 23 jan 2015 19:43:57 www.somda.nl): Ik heb vandaag weer een afwijzing gehad. Heb in Arnhem uitgecheckt ipv Velperpoort omdat de NS mij te laat in Arnhem afleverde. Dan kan ik kiezen tussen 29 blauwbekken of de bus..............

Claim is afgewezen omdat ik de bus nam. Dat wordt volgende week dus weer een leuk telefoontje
Wat was precies de situatie?

Je hebt de bus vanaf Arnhem naar Arnhem Velperpoort genomen omdat je je overstap niet haalde ofzo? En vanuit welke richting kwam je?


Zaterdag 24 jan 2015 - 15:20:28
kleine_man
kleine_man
De trein uit Utrecht die om 22:28 in Arnhem aan hoort te komen kwam om 22:34 aan. Dan is de trein naar Ahp vertrek 22:33 al weg. De volgende trein naar Ahp is die van 23:03 naar Winterswijk.

In plaats van omchecken naar Arriva heb ik dus mijn reis op een alternatieve manier afgerond.

Je kan beter crimineel zijn dan arts................ Voorkomen is beter dan genezen

Zaterdag 24 jan 2015 - 15:29:42
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Dan vraag ik me sowieso af of je iets terug had gekregen, in het verleden was het met gecombineerde NS+Arriva reisjes in bv de richting Emmen ook nooit mogelijk geld terug te krijgen bij een gemiste overstap.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Zaterdag 24 jan 2015 - 15:37:45
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Voor zon stukje krijg je niks terug, de kosten zijn daar te laag voor.

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Zaterdag 24 jan 2015 - 15:40:35
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Dat is het niet eens meen ik, het maakt niet uit of het Ede-Velperpoort, Ut-Ahp, Hdr-Ww of Asd-Emn is (in die laatste twee gevallen zou het namelijk zeker de moeite waard zijn).

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Zaterdag 24 jan 2015 - 16:31:44
treinfan
treinfan
Je had toch minder dan een half uur vertraging door je reis per bus voort te zetten? Dan is het niet meer dan logisch dat je geen geld terugkrijgt

[Bezig met laden...]

Zaterdag 24 jan 2015 - 17:29:32
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Je zou de GTBV aanvraag bij NS moeten doen, aangezien die de oorzaak is van de gemiste overstap, maar dit geval voldoet niet aan de voorwaarden zoals die op www.ns.nl te lezen zijn:
Quote
Wanneer kan ik géén Geld terug bij vertraging aanvragen?

- Als u met minder dan 30 minuten vertraging op uw NS-bestemmingsstation aankomt.

- Als de vergoeding minder bedraagt dan € 2,30.


Laatst bewerkt door albertjan9 op Zaterdag 24 jan 2015 om 17:29:59

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Zaterdag 24 jan 2015 - 18:05:49
mren
mren
Helemaal niet arriveren lijkt me anders ook wel een vertraging

Zaterdag 24 jan 2015 - 19:20:41
kleine_man
kleine_man
Quote
albertjan9 (za 24 jan 2015 17:29:32 www.somda.nl): Je zou de GTBV aanvraag bij NS moeten doen, aangezien die de oorzaak is van de gemiste overstap, maar dit geval voldoet niet aan de voorwaarden zoals die op www.ns.nl te lezen zijn:
Quote
Wanneer kan ik géén Geld terug bij vertraging aanvragen?

- Als u met minder dan 30 minuten vertraging op uw NS-bestemmingsstation aankomt.

- Als de vergoeding minder bedraagt dan € 2,30.

Daar zit dus ook de crux. NS-Bestemmingsstation. Ik zou met Arriva hebben gereisd of tot 23:24 moeten wachten op de 7600. Sinds de doorvoering van de OVC kijkt de NS bij GTBV alleen naar het NS gedeelte van de reis. Voorheen ging het om de integrale reis, zolang de NS de bron van de vertraging was.

De OVC is hiermee een slinkse manier om onder de EC1371/2007 uit te komen. Hierin staat namelijk dat de reiziger in het bezit dient te zijn van een vervoersbewijs waarin A en B gedefinieerd zijn. (toegestande uitzonderingen zijn ook beschreven) Reis je met de OVC dan wordt B pas gedefinieerd wanneer je uitcheckt. Ongeacht het feit of dit gewenst of gedwongen je eindbestemming was.

Je kan beter crimineel zijn dan arts................ Voorkomen is beter dan genezen

Zaterdag 24 jan 2015 - 19:24:16
kleine_man
kleine_man
Quote
treinfan (za 24 jan 2015 16:31:44 www.somda.nl): Je had toch minder dan een half uur vertraging door je reis per bus voort te zetten? Dan is het niet meer dan logisch dat je geen geld terugkrijgt
Ik zie een geweldige carriere voor je weggelegt bij de NS klantenservice

Je kan beter crimineel zijn dan arts................ Voorkomen is beter dan genezen

Maandag 26 jan 2015 - 07:04:55
mdeen
mdeen
Wat was je eindbestemming, Ahp? Wat was je uiteindelijke vertraging en hoeveel heb je extra betaald?

Maandag 26 jan 2015 - 17:34:20
ricohallo
ricohallo
In het geval van kleine_man kan geen GTBV worden aangevraagd, omdat hij in Ah zijn treinreis beëindigd heeft. Als hij er wel voor had gekozen om 19 minuten te wachten, had hij (tenzij het restitutiebedrag lager was dan 2,30 euro) wel geld terug gekregen. In artikel 5 van de Voorwaarden Geld Terug Bij Vertraging staat namelijk het volgende:
"Indien u in het bezit bent van een NS-vervoerbewijs dat geldig is op een verbinding waarbij het vervoer deels door NS en deels door een andere (spoor)
vervoerder wordt verricht, krijgt u uitsluitend het aan NS toe te rekenen deel van de ritprijs of evenredige deel van de abonnementsprijs voor de helft of geheel
gerestitueerd, indien de vertraging optreedt op het NS-traject."
Kleine_man heeft vertraging opgelopen op het NS-traject, waardoor hij zijn aansluiting heeft gemist, en dus 30 minuten later op Ahp aangekomen zou zijn.

Conclusie: Als kleine_man niet de bus had genomen, had hij recht gehad op GTBV. Door het nemen van de bus maakte hij officieel alleen een treinreis tot Ah, en omdat de vertraging naar Ah minder dan 30 minuten was, heeft hij geen recht op GTBV.

Zondag 22 mrt 2015 - 16:38:26
martijnham
martijnham
Kwam vandaag voor een verrassing te staan. Het lukte mij namelijk niet om bij het poortje in te checken. Kreeg een rood scherm en een foutmelding, iets in de geest van "inchecken niet mogelijk". Ook bij andere poortjes hetzelfde resultaat. Noodgedwongen maar een papieren kaartje gekocht om m'n trein niet te missen.

Wat bleek uiteindelijk de oorzaak? Het product "Reizen op saldo bij NS 2e klas" op mijn chipkaart bleek verlopen. Nooit een bericht over gehad of op geattendeerd. Ook als ik nu inlog op Mijn OV-chipkaart is er nergens iets over te vinden.

Mijn 'oude' product was geldig van 14-03-2010 t/m 04-03-2015 (ongeveer 5 jaar dus). Het nieuwe product dat ik op mijn kaart heb geladen is geldig van 22-03-2015 t/m 21-03-2035 (twintig jaar).

Op de OV-chipkaart website kan ik niets vinden over het verlopen van een reisproduct. Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Maandag 23 mrt 2015 - 09:03:06
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Klopt, ook mijn kaart was 'plots' verlopen terwijl er wel tegoed op stond.
Via een procedure het geld wel teruggekregen maar idd geen waarschuwing ofzo gehad.

Maandag 23 mrt 2015 - 13:15:26
john2
john2
Op station Weesp wilt men van een passagepas gebruik gaan maken voor bewoners van 2 wijken dat zij met de passagepas door de stationstunnel kunnen zonder al te ver te hoeven omlopen. www.dichtbij.nl
Een oplossing voor meerdere stationstunnels?

Maandag 23 mrt 2015 - 16:07:01
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Tja, pasjes betekend; registreren, vergeten, verloren, frauderen, defecten,.. etc...problemen genoeg te verzinnen.

Maandag 23 mrt 2015 - 16:38:07
martijnham
martijnham
Quote
gvttreinen (ma 23 mrt 2015 09:03:06 www.somda.nl): Klopt, ook mijn kaart was 'plots' verlopen terwijl er wel tegoed op stond.
Via een procedure het geld wel teruggekregen maar idd geen waarschuwing ofzo gehad.
De geldigheiddatum van een OV-chipkaart staat op de kaart zelf vermeld. De vervaldatum van een product is alleen via de website of een automaat te achterhalen.

Maandag 23 mrt 2015 - 18:30:57
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Dus het "Reizen op Saldo"-product van NS kan verlopen, terwijl deOV-Chipkaart zelf nog wel geldig is?

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Maandag 23 mrt 2015 - 18:43:53
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Juist.

Maandag 23 mrt 2015 - 18:49:05
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Niet echt reizen op saldo, maar eerder op rekening....
Gisteravond was er op SBS6 een reportage van Alberto Stegeman, die met een illegaal gekocht OV-chipkaart kon reizen. Deze kaart bevatte het NS Business abonnement, die op naam van een inmiddels failliet bedrijf stond. Nu vraag ik me af, moet de rechtspersoon van dat ter ziele gegane bedrijf wettelijk dan niet de factuur met de gemaakt reiskosten betalen?

Hoe zit dit?

Laatst bewerkt door aarclay op Maandag 23 mrt 2015 om 18:49:31

Choo choo.....

Maandag 23 mrt 2015 - 19:14:45
thom
thom
Als dat bedrijf failliet verklaard is en het faillissement afgerond is door de curator bestaat het bedrijf niet meer, en is er ook geen rechtspersoon meer.

Daarnaast pleegt die reiziger fraude, en daar kan dat bedrijf wat daar niets mee te maken hebt niks aan doen.

Maandag 23 mrt 2015 - 19:21:35
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Maar dan vraag ik me af wat er dan precies met de factuur gebeurt die dan verstuurd wordt door de NS? Dan wordt zeker nooit verstuurd?

Laatst bewerkt door aarclay op Maandag 23 mrt 2015 om 19:21:53

Choo choo.....

Maandag 23 mrt 2015 - 19:35:56
thom
thom
Ja, geen idee, wat een vraag zeg...

Maandag 23 mrt 2015 - 19:36:48
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
En dat werd in dat programma niet vermeld?

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Maandag 23 mrt 2015 - 19:48:56
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Niet echt duidelijk geworden. Zal nog even terugkijken.

Choo choo.....

Dinsdag 24 mrt 2015 - 07:04:18
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Die factuur moet toch betaald worden, maar de eigenaar, zijnde het bedrijf als (rechts)persoon, bestaat niet meer. De reiziger wist hiervan, dus wat mij betreft mag de reiziger aangemaand worden. Dit geldt uiteraard zoals thom zegt alleen na afloop van het curatele proces.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 24 mrt 2015 - 10:02:33
john2
john2
Heb altijd gedacht dat een curator alles moest afhandelen. Dus ook een OV vervoer abonnement. Dat dit abonnement ook wordt opgezegd op naam van de rechtspersoon die failliet is gegaan.

Dinsdag 24 mrt 2015 - 11:01:23
daniel81
daniel81
Ik heb weliswaar weinig waardering voor de OV-chipkaart in de huidige vorm, maar hier moet ik toch even een goed woordje doen: dit voorval heeft niets met de OV-chipkaart an sich te maken, met de oude NS-jaarabonnementen had dit net zo goed kunnen gebeuren.

Dinsdag 24 mrt 2015 - 16:59:00
SunKeeper
SunKeeper
Voor zover ik eruit kan opmaken gaat het alleen om het NS-abonnement, dus niet (zoals door de illegale verkoper werd beweerd) om metro, tram en bus.

Door de illegale verkoop heeft de NS volgens mij geen mogelijkheid meer om de gemaakte kosten te verhalen. De eigenaar is immers niet traceerbaar.

Hoe precies de kaarten verkregen zijn vanuit de failliete organisatie blijft vooralsnog een raadsel, maar mogelijk zitten er meer personen in het complot die ook betaald zijn om de kaarten vlak voor faillissement aan te vragen.

Dinsdag 24 mrt 2015 - 22:18:09
bart84
Moderator
bart84
Dan een klein stukje gratis insolventierecht voor beginners:

Tot het moment van faillissement kan NS (of in het algemeen de schuldeiser) de factuur sturen naar het failliet bedrijf voor producten en diensten geleverd aan het bedrijf voor het faillissement (en zal na het faillissement de curator het afhandelen). Op het moment van faillissement is het bedrijf niet meer handelingsbevoegd en mag dus niets meer doen (de curator is bevoegd om te handelen namens het bedrijf).
De de diensten (vervoersdienst) geleverd door NS na het faillissement zijn geleverd aan een onbevoegd (rechts)persoon. Het is aan NS om te controleren of de klant bevoegd is.
De factuur van voor het faillissement kan naar curator, van erna is pech voor NS.
Als de curator beslist dat 1 of meerdere personen toch gebruik mogen maken van de OV-card, dan valt dit niet binnen het faillissement, maar zelf daarboven (eerste rechthebbende op betaling).

Mvg. Bart

Dinsdag 31 mrt 2015 - 11:10:58
kleine_man
kleine_man
Goed nieuws voor abo-houders:

www.telegraaf.nl

Je kan beter crimineel zijn dan arts................ Voorkomen is beter dan genezen

Dinsdag 31 mrt 2015 - 20:42:25
train85
train85
Laat NS het eerst maar regelen, want moet ik dan geld uitgeven voor een rechtzaak.

www.mat64.nl

Woensdag 01 apr 2015 - 23:54:13
Amazonous
Amazonous
Quote
aarclay (ma 23 mrt 2015 19:48:56 somda.nl): Niet echt duidelijk geworden. Zal nog even terugkijken.
Sowieso is het wonderlijk, want NS legt alle aanvragen tegen opencompanies. Daar heb ik ook nog een hele strijd mee moeten voeren om de businesscard aan te kunnen vragen. Uit die check zou het dus eigenlijk al moeten blijken...

Donderdag 27 aug 2015 - 09:31:12
jorgo
jorgo
Wie kan mij het volgende verhelderen?

Ik wil van Sittard naar Arnhem. De kortste en snelste route is via de Maaslijn, dat kost dan 20,83 vol tarief. Twee keer overstappen.
Een kwartiertje later geeft de reisplanner van NS de mogelijkheid via Den Bosch te reizen. Dat duurt tien minuutjes langer maar je hoeft maar één keer over te stappen. Prijs 22,60.

In het verleden was het zo dat een treinkaartje via de kortste route werd berekend maar dat een alternatieve route, indien deze sneller was en/of minder overstaps bevatte, ook gebruikt mocht worden. Het aangeven/kopen van een via-reis was dan niet nodig. In bovenstaand voorbeeld was reizen via Den Bosch geen probleem ondanks het tarief via Venlo.

Kennelijk moet je het comfort van minder overstaps nu wel betalen. Dat prijsverschil is sec het aantal extra kilometers en geen via-berekening, want geef ik Den Bosch als via-station aan, dan weet ns.nl met de prijs geen raad (!) en meent 9292.nl dat de reis 28,70 kost. Oftewel twee samengevoegde enkele reizen Std-Ht en Ht-Ah. Ik ga er van uit dat dit laatste correct is.

Met andere woorden: check ik te Den Bosch uit/in om aan te geven dat ik die route kies, dan maak ik er een via-reis van en kost het 28,70. Check ik niet in Den Bosch uit, omdat ik mezelf dan tekort doe cq geen tijd heb om bij dezelfde vervoerder uit/in te checken, dan weet het systeem te Arnhem onmogelijk dat ik via Ht heb gereisd en betaal ik 20,83.

Koop ik een los kaartje uit de automaat, dan betaal ik ook 20,83 (+toeslag) en kan men mij m.i. niet verbieden via Den Bosch te reizen, want de oude spelregel "minder overstaps mag ook" is bij mijn weten nooit opgeheven. En bovendien: als ik een via-station zou invoeren op de automaat betaal ik 28,70...

Dus:
- op welke manier kan ik 22,60 betalen?
- waarom rekent men mij in de reis via Ht überhaupt méér in de reisplanner? Omreizen met minder overstaps mag toch nog altijd? Of wanneer is dat officieel afgeschaft?

Donderdag 27 aug 2015 - 09:38:06
dh3201
dh3201
Roermond-Nijmegen is Veolia. Ik weet niet of een Veolia-kaartje wel geldig is bij NS en omgekeerd.

Shqiperise-lopers?

Donderdag 27 aug 2015 - 09:55:30
mtlx
mtlx
De prijs van 20 euro wordt denk ik bereikt met in- en uitchecken bij Veolia. Veolia hanteert een andere kilometerprijs dan de NS. Reis je dus alleen maar met NS, dan zal NS automatisch de prijs via Den Bosch berekenen omdat dat op dat moment de enige mogelijkheid is.

Donderdag 27 aug 2015 - 10:00:10
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Quote
jorgo (do 27 aug 2015 09:31:12 www.somda.nl): Check ik niet in Den Bosch uit, omdat ik mezelf dan tekort doe cq geen tijd heb om bij dezelfde vervoerder uit/in te checken, dan weet het systeem te Arnhem onmogelijk dat ik via Ht heb gereisd en betaal ik 20,83.
Even theoretisch, ervan uitgaande dat het NS systeem de checkin/out bij Veolia niet kan zien. Dan ziet het NS systeem wel of je in Rm uitgecheckt hebt of niet en ook of je in Nm ingecheckt hebt. Als dat niet het geval is, kan het systeem aannemen dat je niet bent overgestapt en dus kennelijk via Ht gereisd hebt. In theorie kan het systeem dus zien of je via Rm-Nm (Veolia) hebt gereisd of via een andere route.

Dick van den Hoven

Donderdag 27 aug 2015 - 10:51:34
daniel81
daniel81
@jorgo Een paar jaar geleden zijn de regels op dit punt wat aangepast. Dat heeft niets te maken met de OV-chipkaart maar doordat NS ontdekte dat men zich op sommige trajecten ernstig tekort deed en wellicht ook vanwege de opkomst van de regionale vervoerders.

Het klassieke voorbeeld (en vermoedelijk de aanleiding voor het hele verhaal) is Apd - Hgl. Het overgrote deel van de reizigers naar Twente reist met de IC via Dv-Aml. Dit is enkele kilometers langer dan de kortste route via Zp. Op grond van de door jou genoemde 'oude' omreisregel betaalden reizigers van/naar Twente dus via Zp, terwijl ze reisden via Dv.
Om de reizigers gewoon de reis via Dv in rekening te kunnen brengen is de regel alsvolgt aangepast: het tarief van de reis wordt berekend via de NS-lijn. In de papieren-kaartjestijd betekende dat dat als je wél via de kortste route wilde reizen, je juist een via-station moest invoeren. Nu gaat dat dus dmv omchecken.

Kortom hoe werkt het nu: als je incheckt in Std en uitcheckt in Ah gaat NS ervan uit dat je via Ht bent gereisd, tenzij je het tegendeel bewezen hebt (dmv omchecken onderweg)

Donderdag 27 aug 2015 - 17:29:33
tochjo
tochjo
Quote
jorgo (do 27 aug 2015 09:31:12 www.somda.nl): geef ik Den Bosch als via-station aan, dan weet ns.nl met de prijs geen raad (!) en meent 9292.nl dat de reis 28,70 kost. Oftewel twee samengevoegde enkele reizen Std-Ht en Ht-Ah. Ik ga er van uit dat dit laatste correct is.
De omcheckactie in Ht heeft geen gevolg voor de prijs als
- binnen 35 minuten na uitchecken weer wordt ingecheckt;
- er bij de nieuwe incheck niet al zes uur is verstreken sinds de eerste incheck;
- er niet van kortingstarief wordt gewisseld (met Dal Voordeel eerste incheck in spits en tweede in dal, bijvoorbeeld).
Quote
jorgo: Met andere woorden: check ik te Den Bosch uit/in om aan te geven dat ik die route kies, dan maak ik er een via-reis van en kost het 28,70.
Niet als aan bovenstaande voorwaarden voldaan is. Bij inchecken te Std en uitchecken te Ah wordt de prijs berekend aan de hand van het aantal tariefeenheden voor het NS-traject. Je checkt immers in en uit bij NS. Omchecken in Ht heeft geen effect mits aan eerder genoemde voorwaarden voldaan is.
Quote
jorgo: Check ik niet in Den Bosch uit, omdat ik mezelf dan tekort doe cq geen tijd heb om bij dezelfde vervoerder uit/in te checken, dan weet het systeem te Arnhem onmogelijk dat ik via Ht heb gereisd en betaal ik 20,83.
Je geeft impliciet aan dat je met NS hebt gereisd doordat je bij NS hebt in- en uitgecheckt.
Quote
jorgo: Koop ik een los kaartje uit de automaat, dan betaal ik ook 20,83 (+toeslag) en kan men mij m.i. niet verbieden via Den Bosch te reizen, want de oude spelregel "minder overstaps mag ook" is bij mijn weten nooit opgeheven.
Bij aanschaf van een los kaartje bij de automaat wordt je een routekeuze voorgelegd. Je moet dus kiezen: de keuze wordt op het kaartje afgedrukt en heeft natuurlijk gevolgen voor de prijs.
Quote
jorgo: En bovendien: als ik een via-station zou invoeren op de automaat betaal ik 28,70...
Losse kaartjes met via-station zijn al een hele tijd niet meer te koop.
Quote
jorgo: op welke manier kan ik 22,60 betalen?
Inchecken bij NS in Sittard en uitchecken bij NS in Arnhem. Omchecken onderweg kan zonder gevolgen voor de ritprijs mits aan de drie genoemde voorwaarden voldaan is.
Quote
jorgo: waarom rekent men mij in de reis via Ht überhaupt méér in de reisplanner?
Voor een reis met NS wordt gekeken naar het aantal tariefeenheden voor het kortst mogelijke NS-traject. Dat zal meer zijn dan het aantal tariefeenheden voor de Maaslijn.
Quote
jorgo: Omreizen met minder overstaps mag toch nog altijd? Of wanneer is dat officieel afgeschaft?
In de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS), versie 4 augustus 2014, wordt Reisroute als volgt gedefinieerd: "Het NS-traject dat de NS Reisplanner u heeft geadviseerd voor een reis, (uitgezonderd reizen met een via station). Over het algemeen is dit de route waarlangs de bestemming (naar uw keuze) 1) het eerst wordt bereikt of 2) met de kortste reistijd wordt bereikt 3) met de minste overstappen wordt bereikt of 4) met de minste tariefeenheden wordt bereikt dan wel (indien van toepassing) het traject waarop conform uw Vervoerbewijs gereisd mag worden. De bovengenoemde keuzemogelijkheid geldt uitsluitend voor de door NS geëxploiteerde trajecten en treinen. Met betrekking tot trajecten waar andere vervoerders rijden geldt deze keuzemogelijkheid dus niet altijd."

Wanneer dit voor het eerst zo is geformuleerd, weet ik niet.

Donderdag 27 aug 2015 - 17:34:42
trainz2009
trainz2009
Twitter trainz2010 Youtube spoorvideo
Die mensen kunnen bij de automaat gewoon een treinkaartje kopen. Of eventueel via NS.nl een e-ticket.

Vrijdag 28 aug 2015 - 09:00:02
jorgo
jorgo
Dank aan allen voor de gegeven antwoorden.

Zondag 14 feb 2016 - 11:05:03
anton_
anton_
vraagje:
ik heb meerdere keren van Utrecht naar Hoevelaken gereisd - en nu vroeg ik mij af of de juiste prijzen in rekening gebracht werden (prijzen dec 2014)?
- alle reizen maandag t/m donderdag met weekend vrij
Het lijkt erop dat in reis 2 twee keer start tarief is betaald- is dat zo en is dat toegestaan ?

reis 1:
06:13 Utrecht Centraal
06:34 Amersfoort
€ 2.60
06:34 Amersfoort, Amersfoort Station
06:47 Hoevelaken, Station Hoevelaken
€ 0.56

reis 2:
06:33 Utrecht Centraal
06:52 Amersfoort
€ 2.60
06:52 Amersfoort, Amersfoort Station
07:07 Hoevelaken, Station Hoevelaken
€ 2.30

reis 3:
15:37 Hoevelaken, Station Hoevelaken
15:50 Amersfoort, Amersfoort Station
€ 1.38

reis 4:
17:08 Hoevelaken, Station Hoevelaken
17:22 Amersfoort, Amersfoort Station
€ 2.30

Zondag 14 feb 2016 - 11:10:04
anton_
anton_
Quote
mren (do 22 jan 2015 17:32:55 www.somda.nl): Moet maar net gaan. Vorige week lag Ut-Amf er ongeveer helemaal uit en daar kwam ik pas te Ut achter. Op een reisje Ehv-Es is het dan erg handig om via Asdz te gaan. Maar daar staat poortjes en dus wordt je reis duurder (wegens nieuwe incheck buiten je vrij reizen periode). Wat dan?? (nee, niet via Shl reizen want dat kost nóg een halfuur extra)
Op Asdz is het nu wel mogelijk om over te stappen zonder door de poortjes te gaan (wel de trap aan de westzijde van de tunnel nemen) - [geen idee of dit in jan 2015 ook mogelijk was]

Zondag 14 feb 2016 - 11:22:03
tochjo
tochjo
Quote
anton_ (zo 14 feb 2016 11:05:03 www.somda.nl): vraagje:
Het lijkt erop dat in reis 2 twee keer start tarief is betaald- is dat zo en is dat toegestaan ?
Ja. Dit komt doordat voor het eerste deel van de reis is ingecheckt tijdens de daluren en voor het tweede deel van de reis is ingecheckt tijdens de spitsuren. Bij opnieuw inchecken in een andere tariefperiode vervalt de lange-afstandskorting en wordt het tweede deel gezien als een aparte reis.

Zondag 14 feb 2016 - 11:37:47
anton_
anton_
bedankt voor de uitleg

Zondag 14 feb 2016 - 11:39:46
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Dus als Hvl een NS station is had ie zijn daltarief behouden en als straks zonder uit /inchecken bij overgang naar andere vervoerder ook.

Zondag 14 feb 2016 - 11:49:11
nohab
nohab
Flickr bvisser
Quote
tochjo (zo 14 feb 2016 11:22:03 www.somda.nl):
Quote
anton_ (zo 14 feb 2016 11:05:03 www.somda.nl): vraagje:
Het lijkt erop dat in reis 2 twee keer start tarief is betaald- is dat zo en is dat toegestaan ?
Ja. Dit komt doordat voor het eerste deel van de reis is ingecheckt tijdens de daluren en voor het tweede deel van de reis is ingecheckt tijdens de spitsuren. Bij opnieuw inchecken in een andere tariefperiode vervalt de lange-afstandskorting en wordt het tweede deel gezien als een aparte reis.
Waarom betaalt hij dan voor beide reizen Utrecht-Amersfoort hetzelfde als die in verschillende tariefperioden vallen?

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Zondag 14 feb 2016 - 11:50:30
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Je trapt in hetzelfde als ik (wilde er ook al een reactie over schrijven): de inchecktijden zijn altijd in je voordeel 5 minuten ruimer, dus 6.33 uur op Ut inchecken geeft je nog recht op korting.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zondag 14 feb 2016 - 11:55:15
tochjo
tochjo
Quote
gvttreinen (zo 14 feb 2016 11:39:46 www.somda.nl): Dus als Hvl een NS station is had ie zijn daltarief behouden en als straks zonder uit /inchecken bij overgang naar andere vervoerder ook.
Als uitchecken en opnieuw inchecken in Amersfoort niet nodig was geweest, had hij inderdaad de hele reis tegen daltarief gemaakt. Dit is een nadeel waar reizigers in gebieden met regionale vervoerders al tijden tegenaan lopen.

Donderdag 03 mrt 2016 - 20:47:41
mren
mren
Leuk hoor TLS...

"Jaaroverzicht maken
Het is niet mogelijk om een periode van een jaar te selecteren. Wij raden u aan een overzicht per maand te maken. De twaalf overzichten samen zijn dan uw jaaroverzicht."

Waar is dat nou weer goed voor? Sorteren op ritprijzen (om de niet zo belangrijke gratis ritten te filteren) kan ook al niet meer. Zal wel te handig zijn geweest voor de gebruiker...

Laatst bewerkt door mren op Donderdag 03 mrt 2016 om 21:27:12

Maandag 10 okt 2016 - 21:39:48
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
NS heeft de reisregels wat aangepast voor het wisselen tussen spits en dal.
nieuws.ns.nl
Voortaan is het moment van instappen bepalend of je in de spits reist of in het dal.
Als je tussentijds moet uit en inchecken, bijv bij overstap door de poortjes, dan blijft het dal of spitstarief gelden, net waar je mee ingecheckt bent.
En dit geldt ook als je bij een overstap even door de poortjes moet voor de WC, een tijdschrift, etc.
In het NS stuk staat het niet expliciet, maar RTV-NH www.rtvnh.nl stelt dat je 35 minuten uitgecheckt moet zijn voor je van tarief kunt wisselen door een uit- en incheck.

Dick van den Hoven

Maandag 10 okt 2016 - 21:46:31
mren
mren
Wat wel helpt: inchecken en weer uitchecken bij een andere vervoerder en dan weer inchecken bij NS.

Maandag 10 okt 2016 - 22:58:56
dh3201
dh3201
Dat kan alleen als er ook incheckmogelijkheden voor andere vervoerders in de buurt zijn....

Shqiperise-lopers?

Dinsdag 11 okt 2016 - 07:47:34
Daniel1
Daniel1
Flickr 55301942@N08
Het had veel klantvriendelijke geweest als NS ervoor had gekozen deze maatregel alleen toe te passen op de stations waar het in- en uitchecken écht noodzakelijk is. Maar dat "kan zeker weer niet"...

Favo materieel: ICM

Dinsdag 11 okt 2016 - 18:01:30
bultena
bultena
Leuke Dingeman cartoon in Trouw van vandaag over dit onderwerp.

Dinsdag 11 okt 2016 - 19:10:07
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Of het voordeel aan de reiziger laten: wel de mogelijkheid bieden tot omchecken bij een lager tarief, maar bij een omcheck naar een hoger tarief het lage tarief door laten lopen. Nu gaan we van het ene probleem naar het andere...

Dinsdag 11 okt 2016 - 19:13:49
dh3201
dh3201
Anders gaan ze naar het volgende probleem: minder inkomsten voor de vervoerder...

Shqiperise-lopers?

Woensdag 12 okt 2016 - 08:43:46
ChrisGBNL
ChrisGBNL
Facebook ChrisGBNL Flickr ChrisGBNL
Geldt het lagere tarief dan ook als je moet overstappen van vervoerder, of is het alleen bij de NS?

Woensdag 12 okt 2016 - 11:37:20
bert
bert
Zie mren ~ 10-10-2016 21:46:31

Dinsdag 14 feb 2017 - 19:05:51
kleine_man
kleine_man
Translink heeft vorig jaar €55 miljoen winst gemaakt en de Stas is "not amused" dat dit ten goede is gekomen van de aandeelhouders.

Iemand nog een paar ton boter over? Dit is waar haar voorgangers "ja" tegen gezegd hebben......

Je kan beter crimineel zijn dan arts................ Voorkomen is beter dan genezen

Vrijdag 14 apr 2017 - 12:52:26
umbusko
umbusko
Vraagje: is het daadwerkelijk de bedoeling dat iedere vervoerder zelf maar wat aanrommelt met zijn tarieven? Normaal reis ik gratis, maar omdat ik vandaag (Goede Vrijdag) moet betalen was ik eens aan het kijken naar de prijzen voor Nm-Mt.

Nm-Ht-Mt (geheel NS): €23,30; met korting €14,00.
Nm-Rm-Mt (Arriva/NS): €20,30; met korting €12,20.
Nm-Rm-Mt (geheel Arriva): €21,70; met korting €13,00.

Nm-Ht-Rm-Mt (NS/Arriva) is niet heel plausibel, maar zou andersom natuurlijk best kunnen (als je in Mt alvast met Arriva meegaat en dan in Rm besluit toch maar over Ht te reizen om wat voor reden dan ook). Die optie krijg ik niet uit de planner gerold, maar zal wel weer iets anders kosten.

Vooral het laatste is natuurlijk opvallend: met de stoptrein van Rm naar Mt is duurder dan met de Intercity. Terwijl je niet eens van vervoerder wisselt. Dat het over Ht iets duurder is kan ik in principe nog begrijpen (al zou je eigenlijk gewoon één prijs willen hebben voor Nm-Mt waarmee je kunt reizen zoals je wilt (of moet, als er onderweg weer eens een storing is)).

Laatst bewerkt door umbusko op Vrijdag 14 apr 2017 om 12:52:38

Vrijdag 14 apr 2017 - 13:10:52
thom
thom
Ik denk dat het niets met aanrommelen te maken heeft, maar gewoon welk tarief er vastgelegd is in het AVR van de vervoerder.

Vrijdag 14 apr 2017 - 13:32:22
treinfan
treinfan
De andere kant op zullen de tarieven ook weer anders zijn. Niet heel gek met verschillende tarieven.

[Bezig met laden...]

Vrijdag 14 apr 2017 - 15:55:37
umbusko
umbusko
Nou ja, dat is dus precies wat ik bedoel met aanrommelen. Dat de tarieven niet gelijkgetrokken zijn en dat iedere vervoerder ze zelf kan bepalen (en in het AVR kan vastleggen). Maar dat schijnt dus de bedoeling te zijn. Ik vind het vreemd, maar dat ligt misschien aan mij.

Overigens zeggen al mijn paaltjes tot nu toe gewoon "Student Week Vrij", dus het lijkt erop dat ik toch niks aan het betalen ben.

Vrijdag 14 apr 2017 - 15:58:27
dh3201
dh3201
Goede vrijdag geldt bij de Studenten OV als feestdag volgens www.ov-chipkaartgeldig.nl

Laatst bewerkt door dh3201 op Vrijdag 14 apr 2017 om 15:59:00

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 14 apr 2017 - 15:59:04
umbusko
umbusko
Ja, dat dacht ik ook, maar mijn paaltjes onderweg gedragen zich niet zo.

Vrijdag 14 apr 2017 - 16:00:54
dh3201
dh3201
Goede vrijdag is zo te zien een bijzondere feestdag voor SOV:

Op Goede Vrijdag je is je week OV studentenkaart gewoon geldig. Je kunt dus gratis reizen met je studentenreisproduct en je dus geen saldo op je OV-chipkaart te laden om te kunnen reizen.

Goede Vrijdag is ook een feestdag waarop je met je weekend studenten OV-chipkaart gratis kan reizen. Met een weekend studenten OV hoef je je dus op Goede Vrijdag ook geen zorgen te maken over of je wel voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt staan. Bijzonder is dat je op de donderdag voor goede vrijdag vanaf 12 uur ook gratis kunt reizen met je weekend OV.

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 14 apr 2017 - 19:41:15
treinfan
treinfan
Ja, dat is al een paar jaar zo, omdat sommigen wel en sommigen niet vrij zijn op goede vrijdag. De diverse sites die geldigheid aamgeven, hebben het foutief van elkaar gekopieerd.

Zaterdag 15 apr 2017 - 00:53:15
ZJ37
ZJ37
Quote
treinfan (vr 14 apr 2017 13:32:22 www.somda.nl): De andere kant op zullen de tarieven ook weer anders zijn. Niet heel gek met verschillende tarieven.
Kan ook zijn dat je dan de buitenbocht hebt en meer meters maakt. Met de bustarieven is het niet anders: ook hier verschillen de tarieven tussen twee halte's op de heen- en terugweg.

Woensdag 14 feb 2018 - 19:01:10
SunKeeper
SunKeeper
Hoe kun je de naam van je kaart aanpassen die wordt getoond in de OV-Chipkaart-app?

Ik heb in de app en op de site gekeken, maar ik vindt zowel geen uitleg alsook het antwoord niet.

Ik wil dat doen omdat ik meerdere kaarten heb en ze een aparte naam wil geven.

Woensdag 14 feb 2018 - 20:15:52
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Als ik op de OV Chipkaart site op Mijn OV Chipkaarten kijk, zie ik een lijstje met mijn kaarten en daar zit bovenaan een kopje met Wijzig kaartnaam. Eronder staat dan bij elke kaart een blauw symbooltje, waar je op kunt klikken en de naam wijzigen.
Mogelijk hebben we het over twee verschillende dingen.
Of staan jouw rechten anders ingesteld, bij mij is het Volledig beheer voor oudere kaarten en Kaarthouder bij nieuwe kaarten.

Laatst bewerkt door dvdhoven op Woensdag 14 feb 2018 om 20:17:14

Dick van den Hoven

Woensdag 14 feb 2018 - 20:20:31
SunKeeper
SunKeeper
Natuurlijk, wat stom dat ik eroverheen heb gekeken!

Dank voor het uitzoeken. Alle lezers die het niet wisten; weer wat bijgeleerd.