Werkzaamheden Dordrecht - Rotterdam 9-13 Augustus
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
05-08-2010 00:32:05
TheKnitter
TheKnitter
Werkzaamheden Dordrecht - Rotterdam CS van 9 Augustus tot en met 13 Augustus
Hierbij worden (onder andere) wissels vervangen.

Aanpassingen Dienstregeling

- Serie 9200: Rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal.
- Serie 2200: Opgeheven tussen Rotterdam Centraal en Breda.
- Serie 12100: Volledig opgeheven (Vervanger 6921xx Asd-Vs)
- Serie 5100: Rijdt 1x per uur op aangepaste tijden onder nummers 25xxx tussen Rotterdam en Dordrecht.
Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijdt serie 5100 wel, en tussen Rotterdam en Den Haag CS rijdt deze onder nummer 7051xx.
- Serie 2100: Rijdt Amsterdam - Vlissingen 2x per uur, en stopt tussen Roosendaal en Vlissingen op elk station. Rijdt onder nummer 6921xx.
- Serie 1900: Rijdt niet tussen Rotterdam CS en Dordrecht. Tussen Den Haag CS en Rotterdam CS rijdt de trein onder 7019xx, en tussen Dordrecht en Venlo onder het normale nummer.

Adviezen door werkzaamheden!
- Reizigers naar Belgiƫ
* Vanuit Amsterdam CS en Schiphol reist u met Fyra naar Rotterdam CS, en stapt u over op de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om daar over te stappen naar de Benelux.
Vanuit Amsterdam CS en Schiphol kunt u toeslagvrij gebruik maken van de FYRA indien u beschikt over een internationaal ticket.
* Vanuit Den Haag/Rotterdam en Dordrecht reist u met de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om aldaar over te stappen op de Benelux.

- Binnenlandse reizigers
* Reis tussen Den Haag/Leiden en Tilburg/Eindhoven/Venlo via Utrecht Centraal en Den Bosch.
* reis tussen Utrecht Centraal en Roosendaal via 's-Hertogenbosch

Extra reistijd is een half uur tot een uur !

Ga eerder op stap en plan de reis via http://www.ns.nl of http://m.ns.nl

Laatst bewerkt door TheKnitter op 05-08-2010 09:59
 

05-08-2010 07:10:52
keesje
keesje
Het wordt gezellig tussen Ut en Ht dan. Reizigers Nm-Ut v.v. rijden ook al om via Ht.
Overigens is de tijdelijke dienstregeling tussen Ddr en Rtd ook zodanig onaantrekkelijk gemaakt dat reizigers vanuit de richting Bd/Tb ook zeker niet via die route zullen reizen: de te Ddr eindigende 1900 komt daar aan om .28/.58 op spoor 3A en de 692100 vertrekt 1 minuut later vanaf spoor 2A. Dat is wat je noemt een echte schijnaansluiting...

Laatst bewerkt door keesje op 05-08-2010 10:04
 

05-08-2010 08:35:47
daniel_ddr
daniel_ddr
In Rtd net zoiets trouwens, je vraagt je bijna af waarom ze niet gewoon de 1900 laten rijden i.p.v. de 2100 op 1900-tijden. Het op ns.nl genoemde half uur extra reistijd met de 2100 is namelijk alleen van toepassing op reizigers van stations voor Ddr met bestemmingen verder dan Rtd: op beide stations staat deze trein namelijk 10-20 minuten stil! De extra reistijd op Ddr-Rtd is namelijk slechts 5 minuten.

Overigens zal het wel gaan om de vervanging van de wissels rond Rtst aan de dienstregeling te zien (daarom ook maar 1x/uur een stoptrein, bij een halfuursdienst moet 'ie juist daar kruisen).
Aldaar was men onlangs al bezig met uitgebreide werkzaamheden aan 't perron.

Edit: is de 2200 trouwens echt opgeheven Rtd-Bd zonder alternatief? Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien Bdpb dan niet bediend wordt...

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 05-08-2010 08:37


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

05-08-2010 08:48:04
david_meye
david_meye
Er rijd een vervangende trein tussen Ddr en Bd als sneltrein onder het nummer 702200.  


05-08-2010 09:59:18
TheKnitter
TheKnitter
Op OHIH wordt gemeld dat de wisselstraat aan de blaakzijde van Rotterdam Centraal vervangen wordt, het vervangen van de tunnel installatie in de willemstunnel en nog andere werkzaamheden.  

05-08-2010 10:05:11
keesje
keesje
Alleen de meest westelijke buis van de Willemstunnel is in dienst. De andere drie sporen zijn buiten gebruik deze week.  

05-08-2010 10:37:41
daniel_ddr
daniel_ddr
Ah dat kan ook nog ja... beide levert ongeveer dezelfde beperkingen op.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

05-08-2010 13:42:14
ns1700
ns1700
best onzin een 702200 alleen tussen Ddr en Bd als de 1900 ook maar tot Ddr gaat en als de dienst eenmaal van de 1900 geknipt is is de kans groot op VIRM... en op Bdpb passen ruim 10 bakken dus de 1900 zou in principe wel kunnen stoppen.

voordeel: 1 overstap minder
Nadeel: 1 - 3 stops extra


groeten uit Spoorzone
 

05-08-2010 14:25:16
TheKnitter
TheKnitter
En laat de NS nou plannen hebben gehad om de serie 1900 om te leiden via Utrecht Centraal..
Waarom dit niet gebeurd is, weet ik niet. Het had veel handiger voor de verdere reizigers geweest richting Eindhoven/Venlo enzo..
 

05-08-2010 15:49:03
gvttreinen
gvttreinen
Quote
TheKnitter: Op OHIH wordt gemeld dat de wisselstraat aan de blaakzijde van Rotterdam Centraal vervangen wordt,.
Vernieuwen wissels 349, 355,
357, 359, 361, 363, 365, 367, 369, 377 en 381.....en bezie uw beperkingen!
 

05-08-2010 16:08:04
dennistd
dennistd
Quote
gvttreinen:
Quote
TheKnitter: Op OHIH wordt gemeld dat de wisselstraat aan de blaakzijde van Rotterdam Centraal vervangen wordt,.
Vernieuwen wissels 349, 355,
357, 359, 361, 363, 365, 367, 369, 377 en 381.....en bezie uw beperkingen!
Als dat het enige is kun je vanaf spoor 1 t/m 6 nog naar de twee westelijke sporen (HA en JA) en vanaf spoor LA nog naar naar de sporen 10 t/m 15. Alleen spoor KA is in dat geval onbruikbaar. (als ik de sporen met de betreffende wissels erin even wegstreep van de tekening van sporenplan.nl: http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/wkz_rtd.jpg )

Laatst bewerkt door dennistd op 05-08-2010 16:15
 

05-08-2010 16:51:08
2296
2296
Te Cmb zijn ze druk bezig om alles (wissels) op 6 assige platte wagens te laden.  

05-08-2010 17:03:50
gertjan
gertjan
Quote
keesje: Alleen de meest westelijke buis van de Willemstunnel is in dienst. De andere drie sporen zijn buiten gebruik deze week.
Ik hoop toch echt voor die baanwerkers dat het Buiten Dienst gaat. Anders kan je dus nog niets doen aan de infra.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

05-08-2010 20:58:21
elizabeth
elizabeth
Maar zijn de lage sporen (1 t/m 6) dan gewoon in dienst? Dit omdat ze ook aardig aan het (ver)bouwen daar zijn.

Geloof wel dat het proppen word.


jaapfan.
 

05-08-2010 21:35:49
keesje
keesje
Quote
TheKnitter: En laat de NS nou plannen hebben gehad om de serie 1900 om te leiden via Utrecht Centraal..
Waarom dit niet gebeurd is, weet ik niet. Het had veel handiger voor de verdere reizigers geweest richting Eindhoven/Venlo enzo..
1900 via Ut? Heb jij al een passende dienstregeling bedacht?
Bovendien is vandaag de dag het reizen van Ehv naar Gvc via Ut al sneller dan de 1900 zelf.

Laatst bewerkt door keesje op 05-08-2010 21:36
 

05-08-2010 22:13:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
elizabeth: Maar zijn de lage sporen (1 t/m 6) dan gewoon in dienst? Dit omdat ze ook aardig aan het (ver)bouwen daar zijn.
1 t/m 4 zijn als 't goed is in dienst, deze maand is (dat was de planning althans) de sloop van de kap van 6/7 gestart.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

05-08-2010 22:39:26
TheKnitter
TheKnitter
1 t-m 4 is inderdaad in dienst, alhoewel op 1 en 3 'onder de kap' bijna geen treinen worden behandeld: Thalys nog op 4, richting Msw/Hlds etc op 1a, en zo af en toe op 3a een trein die richting uit.

Spoor 6/7 is nog gewoon volledig in dienst, en heb niks (opvallends) gezien qua werkzaamheden op 6/7..
 

05-08-2010 23:25:59
broek53
broek53
22 augustus gaan 6 en 7 buiten dienst.  

06-08-2010 16:04:51
treinfan
treinfan
Quote
2296: Te Cmb zijn ze druk bezig om alles (wissels) op 6 assige platte wagens te laden.
De wisselstraat wordt inderdaad in delen op Salmmnps'en van Defensie geladen en op een stuk of 10 duitse wagens zullen nog de wissels zelf geplaatst worden, zie ook http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/4865851564/in/contacts/
 

06-08-2010 19:38:23
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
gvttreinen: %Vernieuwen wissels 349, 355, 357, 359, 361, 363, 365, 367, 369, 377 en 381.....en bezie uw beperkingen!
Hee, hier tel ik elf wissels en RTV Dordrecht meldt (vast naar aanleiding van 'n persbericht van ProRail ofzo) dat er 10 vervangen worden...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-08-2010 09:46:38
keesje
keesje
Opmerkelijk is overigens dat de startende trein 1919 leeg worden aangevoerd vanuit, jawel: Gvc! En ook dat 1917 als enige 1900-trein wel in Rtd opstart.

Verder wordt kosten noch moeite bespaard wat betreft de wijze waarop 1984 wordt afgevoerd, namelijk leeg van Ddr naar Mt! Reizigers uit 1982 en 1986 worden er in Ddr uitgeschopt en het materieel gaat leeg door naar resp. Gvc en Gv. Tja...
 

09-08-2010 14:25:52
TheKnitter
TheKnitter
Te Ddr waargenomen aanpassingen:

In de serie 25000 (Stoptrein Dordrecht - Rotterdam) werd er continu met 2x mDDM gereden, namelijk een setje 7875 en 7829 en een setje 7813 en 7842.
In Dordrecht en Rotterdam keert het op elkaar, in Dordrecht is dit ongeveer 50 minuten. Rotterdam is dat 13 minuten.

Serie 692100 (IC Asd-Vs (Rsd-Vs Stoptrein)) rijdt met 2 gekoppelde VIRMs. Een aantal setjes met 2x IRM-IV, maar ook IRM-IV+IRM-VI

SGMm 2951 en 2975, SLT 2406 en 2420 en E-loc 1750 staan GDST te Ddr voor het geval er iets uitvalt, is er direct vervangend materieel beschikbaar aldus NS medewerkers.

Serie 5100(Stoptrein Ddr-Rsd) en 702200 (Sneltrein Ddr-Bd) keren te Ddr op elkaar. dus aankomende 702200 wordt 5100, en aankomende 5100 wordt 702200.
Hierin zijn sowieso DD-AR 7409, SLT 2417, 2624 en 2615 actief.

Serie 1900 (IC Ddr-Vl) keert te Ddr op zichzelf, maar wordt tijdelijk richting het Dok weggerangeerd (komt binnen op spoor 3) en komt even later terug op spoor 5 en gaat dan naar Vl. Hierin is voornamelijk ICRm actief.

DEUVM!

Laatst bewerkt door TheKnitter op 09-08-2010 14:26
 

09-08-2010 15:29:47
treintim
treintim
De DDM-1 omlopen in de 2200-serie zullen hierdoor deze week zeker ook wel helemaal verstoord zijn, niet alleen ten zuiden van Ddr, maar ook ten noorden van Rtd vermoed ik.