Railprowagen op zijn kant in Duitsland
Forum: Algemeen - Algemeen
26-07-2010 18:51:58
fred67nl
fred67nl
Kwam het volgende tegen;
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,4924150

%08%

Laatst bewerkt door admin op 27-07-2010 09:11, reden: Titel aangepast
 

26-07-2010 18:57:37
klaass16
klaass16
aangezien de locs,,betreft het een ontsporing en zijn de ontspoorde rijtuigen van de trein gehaald..zodat de trein toch nog zijn weg kan vervolgen.

verdere informatie kan ik helaas niet geven
 

26-07-2010 19:01:58
HZwoferink
HZwoferink
En weer 2 wagens die je kan afschrijven


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

26-07-2010 19:08:53
nielske90
nielske90
Afschrijven? Volgens mij is op basis van de foto's nog wel af te leiden dat de wagens waarschijnlijk nog wel opgelapt kunnen worden. Schade aan de wagens is beperkt zo te zien...

Laatst bewerkt door nielske90 op 26-07-2010 19:09
 


26-07-2010 19:53:22
broek53
broek53
Het moment waarop ze in Duitsland geweigerd gaan worden, lijkt mij niet zo ver weg meer, gezien het aantal ontsporingen dat ermee gebeurt.  

26-07-2010 21:24:55
sik214
sik214
Ach na "Barendrecht sepr 2009" en "Amsterdam nov 2008" wilde ProRail ook slecht onderhouden materieel weigeren, maar dat kan dus niet zo makkelijk. De controle op naleving van de (onderhouds)regels moet worden opgevoerd en met een bestuurlijke druk moeten die wagens óf veiliger worden, óf van de baan.

Erg frappant dat dit nu met deze 2-assers gebeurde, wéér niet aan het begin van de trein. Ook laatst in de buurt van Hannover begon de ontsporing in het midden van de trein, net als 2x op Asd WE in 2005 (?). Destijds 1x met Fc'tjes voor kolen en 1x met.... Fccpps'en...
 

26-07-2010 21:51:41
thom
thom
Quote
sik214: Ach na "Barendrecht sepr 2009" en "Amsterdam nov 2008" wilde ProRail ook slecht onderhouden materieel weigeren, maar dat kan dus niet zo makkelijk.

Dat kan Prorail wel willen, maar volgens mij gaat IVW over het toelaten en toetsen van materieel(types).
Quote

De controle op naleving van de (onderhouds)regels moet worden opgevoerd en met een bestuurlijke druk moeten die wagens óf veiliger worden, óf van de baan.

Erg frappant dat dit nu met deze 2-assers gebeurde, wéér niet aan het begin van de trein. Ook laatst in de buurt van Hannover begon de ontsporing in het midden van de trein, net als 2x op Asd WE in 2005 (?). Destijds 1x met Fc'tjes voor kolen en 1x met.... Fccpps'en...

Had dat ongeluk in Asd ook niet infrastructurele oorzaken?

Want je kunt wel zeggen dat die wagens zoveel ontsporen (Wat volgens mij in NL wel meevalt, ik ken alleen het Asd'se voorbeeld) maar als de infrastructuur niet oporde is, kun je dat niet aan de wagen ophangen.

Volgens mij waren die Belgsische Falns (type kan wat letters verschillen) wel een voorbeeld van wagens waar duidelijk van was dat het niet helemaal in de haak was...
 

26-07-2010 23:43:09
keesje
keesje
Quote
thom:
Quote
sik214: Ach na "Barendrecht sepr 2009" en "Amsterdam nov 2008" wilde ProRail ook slecht onderhouden materieel weigeren, maar dat kan dus niet zo makkelijk.

Dat kan Prorail wel willen, maar volgens mij gaat IVW over het toelaten en toetsen van materieel(types).

Toch fijn dat ook Prorail zich er druk om maakt, al kunnen ze hun inspanningen beter benutten om de infra ooit eens op orde te krijgen.
 

27-07-2010 00:20:04
thom
thom
Wat je zegt  

03-08-2010 10:39:57
Apda
Apda
Nog een ongeval met Railpro-wagons in Duitsland: http://www.welt.de/vermischtes/weltgeschehen/article8101036/Unglueckszug-von-Peine-hatte-technische-Probleme.html (16 juni bij Peine).