MvdK

| Ik realiseer me langzaamaan dat m'n bijdrage hier een beetje op trollen gaat lijken, gelukkig hou ik me in, en ben ik niet verder gegaan op een ander forum. Ik dank u allen voor de aandacht, ik moest het even kwijt.
Oh, ik ben treinbelangstellende, vroeger een beetje gereisd om stoom en diesel te kijken.
--------------------------------------------
Nog even deze aanvulling, ik hoorde vanochtend van een goede vriend, dat (sommige?) duitse locomotieven een GPS navigatiesysteem aan boord hebben. Dat is ook een oplossing ( en niet een uit de gaslicht tijd )
Waar het mij eigenlijk om ging was de discussie welke bordjes er wel of niet langs de baan gestaan zouden hebben. De geschiedenis van spoorwegongevallen in nederland kent een aantal van dit soort gevallen, dat de mcn echt niet wist waar die was. Ik vind dat zoiets toch welop een dramatische wijze wordt gestraft.
Als wij aan elektrische kabels werken, worden die dingen aan beide zijden kortgesloten en geaard. Je kan dan wel doelbewust zo'n aarder aan een zijde verwijderen en inschakelen, de mensen die aan zo'n installatie bezig zijn, zijn dan nog steeds redelijk veilig, vanwege die andere aarder. Je krijgt straf, ongenadig, maar er is geen ongeluk gebeurt. Dit is een heel rigide samenvatting van zo'n procedure, er moeten nog veel meer maatregelen getroffen worden rondom zo'n werkje.
Maar ik ben benieuwd wat er voor aanbevelingen uitkomen.
Laatst bewerkt door MvdK op Vrijdag 03 sep 2010 om 16:19:13, reden: Nog even deze aanvulling |