Spoorvernieuwing Kevelaar-Geldern
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
22-07-2010 22:44:54
strukton
strukton
Hallo mensen,

Voor wie benieuwd is naar deze machines..

Strukton voert samen met haar dochter onderneming Reisse een spoorvernieuwing uit tussen Kevelaer en Geldern.
Vooral in de buurt van Arnhem-Nijmegen en Venlonaren..

Zowel de kettinghor 4 als de vernieuwingstrein 2 zullen hier aan het werk zijn.

De precieze tijden en plaatsen kan ik zo niet aangeven. Ik weet alleen dat de voorbereidingen tbv de vernieuwingstrein op 6 augustus plaats vinden. Wellicht vangt de machine dan ook aan met het werk.
A.s. zaterdag zal de kettinghor beginnen te draaien, waar en hoelaat durf ik niet te zeggen..

Wanneer ik meer info heb..

Gr. Ingo
 

08-08-2010 22:18:10
cuijk
cuijk
Die werkzaamheden zijn waarschijnlijk niet doorgegaan door een botsing tussen een werktrein en afgestelde Lintjes van NordWestBahn (64% Veolia) http://maaslijn.net/nijmegenkleve.html  

10-08-2010 15:54:48
gerard4653
gerard4653
Als je de foto's van deze botsing ziet die inmiddels op Drehscheibe zijn verschenen, rijzen de haren je te berge. Loc 294.720 met werktrein die op een LINT is gebotst, volgens de officiele lezing met 40 km/u (waar heb ik die snelheid eerder gehoord): de schade is onvoorstelbaar. Gelukkig dat de LINT leeg was en stilstond.
Helaas kan ik niet rechtstreeks linken, http://www.drehscheibe-online.de/ en dan NEWS kiezen en gaan naar Aktuelles zum schweren Unfall im Bf Geldern.
De discussie laait op of de botsnormen wel in orde zijn.

Laatst bewerkt door gerard4653 op 10-08-2010 15:55
 

10-08-2010 19:06:57
rob46
rob46
In de vroege ochtend van 7 augustus botste RD 294 720 met 19 lege Lbs’n bij het Duitse Geldern frontaal op 10 (!!) afgestelde VT’s type Lint van de Nord West Bahn. I.v.m. werkzaamheden op het baanvak Kleve-Krefeld (KBS 495) stonden de VT’s bij het Bf Geldern afgesteld. NWB VT 551 raakte total-loss, de VT 558 en RD 294 720 liepen aanzienlijke schade op. Op 8 augustus zijn de restanten van de VT 551 naast het spoor geplaatst in afwachting van afvoer.zie http://www.flickr.com/photos/rob46/4879408314/  


10-08-2010 20:09:26
kevinevers
kevinevers
Rob, zie ik dat goed dat één bak van die lint is dubbelgevouwen?  

10-08-2010 20:59:40
kbrandsma
kbrandsma
Er is inderdaad een bak van een Lint dubbelgevouwen.

Zie ook de foto's op http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,4945206
 

11-08-2010 16:05:37
cuijk
cuijk
Woensdag-foto's van de het ongeluk te Geldern. http://maaslijn.net/nijmegenkleve.html  

11-08-2010 19:28:18
rob46
rob46
Quote
kevinevers: Rob, zie ik dat goed dat één bak van die lint is dubbelgevouwen?
Klopt Kevin, zie http://www.flickr.com/photos/rob46/4879815406/
 

11-08-2010 20:59:48
kevinevers
kevinevers
Ik ben vanavond zelf even gaan kijken..woorden schieten te kort als je dit moet omschrijven.  

11-08-2010 21:47:24
wilcot
wilcot
Vanavond is de lok afgevoerd naar Krefeld of hij gelijk doorgaat naar Koln is nog even de vraag. Is afhankelijk hoe het gaat. Mogen niet harder dan 40km en 20km over de wissel. Dit heeft te maken met het feit dat de lok niet op zijn eigen wielen rijd maar via de wegschijf wielen.http://www.maaslijn.net/nijmegenkleve.html098eryop  

11-08-2010 21:51:56
kevinevers
kevinevers
Stond jij dan naast mij? http://kevinevers.nl/actueel.htm

Laatst bewerkt door kevinevers op 11-08-2010 21:53
 

11-08-2010 22:16:45
jeanne
jeanne
Quote
wilcot: Dit heeft te maken met het feit dat de lok niet op zijn eigen wielen rijd maar via de wegschijf wielen.


Ik dacht dat je zo iets een asbreukwagentje of -lorrie noemde.
 

11-08-2010 22:18:35
sik214
sik214
Quote
wilcot: Vanavond is de lok afgevoerd naar Krefeld of hij gelijk doorgaat naar Koln is nog even de vraag. Is afhankelijk hoe het gaat. Mogen niet harder dan 40km en 20km over de wissel. Dit heeft te maken met het feit dat de lok niet op zijn eigen wielen rijd maar via de wegschijf wielen.http://www.maaslijn.net/nijmegenkleve.html098eryop

Wegschijf wielen? Is dat een ander woord voor asbreuklorrie? Of wordt er wat anders bedoeld?

Edit: Ik was niet de enige met dit idee

Laatst bewerkt door sik214 op 11-08-2010 22:19
 

11-08-2010 22:28:40
wilcot
wilcot
Het zou best kunnen zijn dat het zo heet maar ik de afbeeldingen die ik heb gezien van een asbreuk-waggentje zijn echt anders. Maar goed wat ik bedoelde is dat hij niet op zijn eigen wielen reed en er geen bak was maar 4 individuele bakjes met wielen.

Kevin
Ik denk dat ik naast je gestaan heb op de overweg met mijn zoontje
 

11-08-2010 22:33:38
thom
thom
Quote
wilcot:Maar goed wat ik bedoelde is dat hij niet op zijn eigen wielen reed en er geen bak was maar 4 individuele bakjes met wielen.

Dat is inderdaad de omschrijving van een asbreuklorrie
Zo;n ding tilt de as/wiel op, en "vervangt" die door eigen wieltjes.

Wegschijfwielen klinkt alsof die lok zo de snelweg op kan draaien...

En 40 lijkt me erg hard voor een asbreukwagen, laat staan dat er 4 in totaal onder zitten...

Laatst bewerkt door thom op 11-08-2010 22:34
 

11-08-2010 22:35:26
kevinevers
kevinevers
@ Wilcot: Volgens mij heb ik je in een ooghoek gezien toen ik naar de auto liep weer. Ik had een blauwe polo aan en een oranje rugzak bij me.  

12-08-2010 09:40:09
wilcot
wilcot
"De Unfallleiter" heeft dit duidelijk op de plek vermeld. Het transport ging met 40km/h van Geldern naar Koln-Gremberg met een code 99.Bij elke wissel die het tegen zou komen moest de snelheid terug naar 20km/h. De verwachting was dat de trein in de nacht van 11-12-8 in Koln-Gremberg aan zou komen. Na een tussen stop in Krefeld. aangezien het een duitse trein is lijkt het mij dat de duitsers hunnen eigen materiaal gebruiken en op de site van DB-unfallhilfswagen (die ter plaatse was) word door verwezen naar http://www.hegenscheidt-mfd.de/de/maschinen/pdf/aufgleis.pdf. en daar staar duidelijk geen wagen maar een abschleppeinrichting die max 40km/h mag. Pag 22. Voor mensen die ter plaatse zijn geweest komt dit systeem bekend voor. het is naar mijn bescheide mening dus dit systeem en geen lorrie

@kevin. Dan heb ik je gezien. Je liep over de onverharde weg westelijk van het ongeval weg richting wachtendonk.
 

12-08-2010 09:42:10
kevinevers
kevinevers
Klopt dat was ik%02%.  

12-08-2010 11:34:39
john2
john2
Quote
wilcot: Vanavond is de lok afgevoerd naar Krefeld of hij gelijk doorgaat naar Koln is nog even de vraag. Is afhankelijk hoe het gaat. Mogen niet harder dan 40km en 20km over de wissel. Dit heeft te maken met het feit dat de lok niet op zijn eigen wielen rijd maar via de wegschijf wielen.http://www.maaslijn.net/nijmegenkleve.html098eryop

Bij de link aanklikken, krijg ik een scherm te zien van, kan de web pagina niet vinden.
 

12-08-2010 12:55:43
sik214
sik214
Quote
wilcot: "De Unfallleiter" heeft dit duidelijk op de plek vermeld. Het transport ging met 40km/h van Geldern naar Koln-Gremberg met een code 99.Bij elke wissel die het tegen zou komen moest de snelheid terug naar 20km/h. De verwachting was dat de trein in de nacht van 11-12-8 in Koln-Gremberg aan zou komen. Na een tussen stop in Krefeld. aangezien het een duitse trein is lijkt het mij dat de duitsers hunnen eigen materiaal gebruiken en op de site van DB-unfallhilfswagen (die ter plaatse was) word door verwezen naar http://www.hegenscheidt-mfd.de/de/maschinen/pdf/aufgleis.pdf. en daar staar duidelijk geen wagen maar een abschleppeinrichting die max 40km/h mag. Pag 22. Voor mensen die ter plaatse zijn geweest komt dit systeem bekend voor. het is naar mijn bescheide mening dus dit systeem en geen lorrie

@kevin. Dan heb ik je gezien. Je liep over de onverharde weg westelijk van het ongeval weg richting wachtendonk.

Een asbreuklorrie is een _systeem_ (manier) om een niet meer rolvaardige materieelenheid af te slepen....
 

12-08-2010 13:32:14
wilcot
wilcot
Dan zal het een aslorrie zijn. Als je de omschrijving leest lijkt het op iets anders maar ze doen is het zelfde. Dat heb je ervan als je het in het duits een abschleppeinrichtung noemt. Maar deze mag wel 40km/h en ik begrijp van Thom dat de lorrie's dit niet mogen. De link doet het wel gaat naar een pdf file die geladen moet worden en daarin worden verschillende materialen genoemd die de db gebruikt bij ontsporingen en aftransporten  

15-08-2010 14:10:24
thom
thom
Naja, ik verbaasde me erover, 40 lijkt me best hard voor die kleine wieltjes en dat gewicht, maar kennelijk kan dat dus

Volgens mij wordt in NL met asbreukwagens een lagere snelheid gehanteerd, zal ens navragen als ik ze tegen kom.
 

17-08-2010 01:14:36
tonnie12
tonnie12
zijn de lints alweg of liggen ze daar nog steeds?

Laatst bewerkt door tonnie12 op 17-08-2010 01:14
 

20-08-2010 11:03:57
cuijk
cuijk
Hier een impressie van de werkzaamheden: http://maaslijn.net/nijmegenkleve.html