Te korte treinen WBL 6 september 2010
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
19-07-2010 23:41:32
TheKnitter
TheKnitter
Om het gezever en gezeur uit het andere topic wat weg te houden, kan er hier over gekletst worden..

Inmiddels is alom bekend dat de 6022 erg kort en druk is, en de 4400/9600 veevervoer.
 

19-07-2010 23:46:54
dlm4yjp
dlm4yjp
Goede zette om dit topic aan te maken %06%
Word het bij het andere topic een stuk opgeruimder!


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

20-07-2010 12:25:24
Somda
Somda
Even over de 4400. Het is druk in de spits, maar ZEKER geen veevervoer. Dat is alleen rond de vierdaagse tijd. dat tussen O en Nm elk perron voor zeker 85% gevuld is en dat allemaal in 3x V gepropt moet worden. terwijl er die nachten als het wat rustiger is ineens met zoveel VIRM's gereden kan worden dat het nog maar net op de perrons kan..... Elk jaar weer... (zoals nu)
Maar op andere dagen houdt het op bij een aantal staanplaatsen en dan vind ik de benaming veevervoer overdreven....

ff tussendoor: Ik reis zelf elke dag in de ochtend-spits van Wc tot Ht met de 4400.
 

20-07-2010 16:16:53
bloemkool
bloemkool
Staanplaatsen zijn toch wel redelijk ingecalculeerd in drukkere stoptreinserie Je kunt ook niet verwachten dat je altijd een zitplaats hebt in de ochtendspits.  


20-07-2010 16:34:42
keesje
keesje
Quote
famflodder: ff tussendoor: Ik reis zelf elke dag in de ochtend-spits van Wc tot Ht met de 4400.
Met 4419/21/23/25/27/29/....? Niet elke trein heeft dezelfde capaciteitstekorten natuurlijk.
 

20-07-2010 17:32:15
Somda
Somda
Quote
bloemkool: Staanplaatsen zijn toch wel redelijk ingecalculeerd in drukkere stoptreinserie Je kunt ook niet verwachten dat je altijd een zitplaats hebt in de ochtendspits.

Dan is het dus nog geen veevervoer De staanplaatsen kun je noemen als gemiddeld 3 personen staand op de balkons, verder zit iedereen. Tijdens de zomerfeesten is de trein 100% benut. van voor tot achter\, van links tot rechts en blijven er mensen achter op de perrons...

En keesje, het varieert van de 4423 tot 4427
 

20-07-2010 20:07:29
Pim530
Pim530
Ik weet overigens dat in de bus geldt dat er maximaal 3 of 4 mensen per m2 mogen staan. Is er ook zoiets dergelijks van toepassing bij de trein? Of is de sardine-berging de norm?  

20-07-2010 20:17:40
ns1700
ns1700
uhm nee, daar zijn japanse toestanden toegestaan. kan het me jaren geleden herinneren in de 2200 toen de 5100 een keer werd opgeheven dus geen m2 beperking maar gewoon proppen.


groeten uit Spoorzone
 

20-07-2010 20:32:18
raymond16
raymond16
Quote
Pim530: Ik weet overigens dat in de bus geldt dat er maximaal 3 of 4 mensen per m2 mogen staan. Is er ook zoiets dergelijks van toepassing bij de trein? Of is de sardine-berging de norm?

Is ook maar net wat de treinfabrikant vermeld. Ik heb bij Stadler zelfs cijfers gezien die uitgingen van 8! mensen per m². Maar ik heb begrepen toen ik deze vraag een tijd geleden elders gesteld heb dat gerekend wordt dat 0,75m² 1 staanplaats is bij NS (Hispeed)

Laatst bewerkt door raymond16 op 20-07-2010 22:28
 

20-07-2010 21:12:41
Somda
Somda
die norm wordt bij Veolia volgens mij dan nog wel eens overschreden, vooral trein 32220 op het stuk Bmr-Nm, en dan vooral in de eerste maanden na de "grote" vakantie.
ook zijn er in de serie 32000 nog een paar avond-spits ritten die wel wat verlenging kunnen gebruiken, maar hier staat tegenover dat er in de extra spitstreinen Vl-Nm ('s ochtends) en Nm-Vl ('s avonds) niet echt veel reizigers zijn te bekennen.
maar helaas heeft veolia niet meer Mat. tot hun beschikking ze zouden hooguit nog wat kunnen schuiven, en dan het liefst voor het eind van het jaar *hoop*

Laatst bewerkt door spiketrain op 20-07-2010 21:33, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

20-07-2010 22:27:49
raymond16
raymond16
Wat bij NS (Hispeed) gehanteerd wordt hoeft niet bij Veolia te gelden he Maar dit heeft weinig met het wijzingsblad van NS meer te maken, dus maar weer terug naar NS

Laatst bewerkt door raymond16 op 20-07-2010 22:29
 

20-07-2010 22:38:26
nielske90
nielske90
Bij mijn beste weten komen de wijzigingsbladen vanuit ProRail en kunnen álle vervoerders aangeven wat er ze aangepast willen zien. Materieelinzet is natuurlijk eigen plannerij, maar ook Veolia kan iets wijzigen per 6 september...

Laatst bewerkt door nielske90 op 20-07-2010 22:39
 

20-07-2010 23:13:56
keesje
keesje
Quote
raymond16: Wat bij NS (Hispeed) gehanteerd wordt hoeft niet bij Veolia te gelden he Maar dit heeft weinig met het wijzingsblad van NS meer te maken, dus maar weer terug naar NS
Waar staat in het topic dat het alleen om NS gaat?
 

20-07-2010 23:26:39
raymond16
raymond16
Nergens Die opmerking mag beschouwd worden als niet geschreven