Aankomst en vertrek bij Arriva
Forum: Algemeen - Algemeen
18-07-2010 21:11:39
christrein
christrein
Wat vinden jullie van de aankomst- en vertrekprocedures en alles wat er mee samenhangt (dus ook gunnen mensen bij in- en uitstappen de ruimte)?

Laatst bewerkt door admin op 20-07-2010 12:40, reden: Titel aangepast
 

18-07-2010 21:15:59
broek53
broek53
Is dat bij Arriva anders dan bij NS?  

18-07-2010 21:24:16
christrein
christrein
Op hoofdlijnen hetzelfde, maar ze wachten daar waar het kan wel wat langer op aansluitingen. En ze hebben nieuwe treinstellen (Spurts), die als ze goed gebruikt worden meer ruimte bieden dat Wadlopers. Met name voor fietsers. Helaas was er tussen Dordrecht en Geldermalsen meer vraag naar conducteur of dergelijken op iedere trein dan naar een WC. Dat vind ik best wel jammer. Verder is er weinig verschil met NSR. De WC's van Arriva in Groningen en Friesland kun je gelijk op station gebruiken. Da's bij hoge nood erg handig!!
Daarnaast zou ik met name voor vertrekbegeleiding met name in Friesland en vooral in de zomers graag meer conducteurs op de trein zien. Doordat Arriva regionale concessies rijdt, kunnen ze meer maatwerk bieden.
 

18-07-2010 21:32:02
dlm4yjp
dlm4yjp
Tis maar waar je naar kijkt, in de VIRM-4 en de ICMm viertjes kun je gewoon naar de wc op het perron (dat iemand nou die sticker er op heeft geplakt "verboden tijdens haltering" is ten grootste onzin).

Dat van fietsen valt ook reuze mee, eigenlijk nooit problemen mee gehad, behalve op het feit dat je ze op bepaalde tijden niet mee mag nemen, tenzij de conducteur toestemming geeft en/of je een internationaal fietsticket hebt.

Dat ze langer op aansluitingen wachten kan ik ook wel met zo'n DRGL


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


18-07-2010 21:36:39
broek53
broek53
Blijft even de vraag wat dat allemaal met de aankomst- en vertrekprocedrues te maken heeft.  

18-07-2010 21:41:45
christrein
christrein
niet direct, maar het hangt er wel mee samen als het je het in de ruimste zin van het woord beschouwd.  

18-07-2010 21:50:01
broek53
broek53
Als je het maar ruim genoieg bekijkt, heeft ook de maanstand ermee te maken . Enfin: ik verklaar mijzelf in dezen onbevoegd, want ik heb geen enkele ervaring met Arriva en met GTW-stellen.