Herstelwerkzaamheden Shl a.g.v. breuk bovenleiding
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
28-07-2010 23:40:38
Vloktech
Vloktech
Je zou zeggen dat een ijzer-boer die een paar dagen doorwerkt dit wel moet kunnen fixen...

Ik kan voor mijn werk vrijwel alle soorten staal in alle profielsoorten binnen 24 uur geleverd krijgen, ook in grote hoeveelheden. Laat de verwerking bij een groot staalbedrijf een week kosten (veel verschillende maatvoeringen) en tel er nog een paar dagen bij voor thermisch verzinken en evt. verdere corosie-bescherming. Ben je met drie weken weer "onder de draad", of denk ik nu te simpel?
 

28-07-2010 23:54:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik heb zo het idee dat ze de tekeningen kwijt zijn van de ophangbeugels en dat alles 1 voor 1 moet worden gemeten

(tenminste, wat zou het anders verklaren? )


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-07-2010 00:10:53
salieri
salieri
@Vloktech: Waarschijnlijk wel%08%  

29-07-2010 00:12:58
keesje
keesje
Denk dat Prorail nog op wat onderdeeltjes wacht.  


29-07-2010 00:14:27
waalkade
waalkade
Het lijkt mij een prettig idee dat de volgende keer de bevestingsbeugels niet naar beneden komen.
En zo een gat in de deur van het rijdend materieel slaan.
Ergens moeten er breukpunten in de constructie komen, zodat zo min mogelijk (zwaar) spul naar beneden komt of nog erger als een ongeleid projectiel er vandoor gaat.
 

29-07-2010 00:16:36
broek53
broek53
Het was niet een bevestigingsbeugel, maar de uiteindelijk afgerukte stroomafnemer die door de wand heen sloeg. Maar dat doet aan je betoog niets af.  

29-07-2010 20:29:52
ruysdael
ruysdael
Quote
edje: Waarom voor onderhoud naar Onnen, als ze in Hengelo in onderhoud zijn.
Eigenlijk kun je gewoon de inzet doet op Enschede - Schiphol en een tussenslag Amersfoort - Schiphol, onderhoud en tanken kan dan gewoon in Hengelo gebeuren.
Even buiten het feit dat het een ridicuul idee is: Dieselmaterieel mág toch helemaal niet in de Schipholtunnel komen, met uitzondering van Schouw-/Slijptreinen (die speciale roetfilters hebben o.i.d.)?
 

29-07-2010 20:57:34
AlbertP
AlbertP
De 41 van het NSM is er een keer doorheen geweest. Zou niet weten waarom ander dieselmaterieel dan niet mag. Of misschien mag een diesel niet in Shl stoppen, omdat dan teveel rook in het station blijft hangen, en is doorrijden wel goed?  

29-07-2010 21:02:29
broek53
broek53
Ik citeer mijzelf van eerder uit dit topic, en verder is het dieselgebeuren (eventueel) in de tunnel in dit topic ook uitgekauwd.

Quote
Het "geen diesel"-spook speelt al zolang ik de Schipholtunnel ken en al net zo lang ligt het nergens eenduidig vast, zover ik weet. Het is wel zo dat de werktreinen die langdurig in de tunnel bezig waren bij de aanleg van de tweede tunnel, rookvergassers hadden, maar dat was meer uit praktisch oogpunt. Een verbod op dieselmaterieel in reizigerstreinen kom ik ook niet tegen in de Netverklaringen van ProRail - waar wel de beperkingen voor goederenvervoer in vermeld staan (maar die beperking heeft niets te maken met diesel of elektrisch).
 

29-07-2010 22:54:37
thom
thom
Quote
AlbertPool: De 41 van het NSM is er een keer doorheen geweest. Zou niet weten waarom ander dieselmaterieel dan niet mag. Of misschien mag een diesel niet in Shl stoppen, omdat dan teveel rook in het station blijft hangen, en is doorrijden wel goed?

Je neemt iets als argument terwijl je de details er nieteens van weet

Dat was toen als uitzondering, met speciale maatregelelen daar ook voor getroffen.
 

29-07-2010 23:14:45
ruysdael
ruysdael
Het was een uitzondering, met andere woorden: normaal gesproken mag het dus niet?  

29-07-2010 23:17:43
thom
thom
Volgens Prorail mag het idd niet  

29-07-2010 23:21:26
ruysdael
ruysdael
Kijk aan, mijn vermoeden was dus juist.  

30-07-2010 08:21:34
duffelsm
duffelsm
Quote
thom: Volgens Prorail mag het idd niet
Ik ben dan heel benieuwd waarop Prorail dat dan baseert; als ik de opmerkingen van Broek53 goed begrijp, kent hij de basis voor een dergelijk besluit niet, en ik denk dus die basis er dan ook niet is.
 

30-07-2010 09:39:13
edje
edje
Heb het eens opgezocht, wat voor bijzonderheden er zijn in de schiphol tunnel klwa inzetbaarheid van dieselmat.

10.8 Bijzondere objecten
Tunnels
10.8.1 Schiphol tunnel
De Schiphol tunnel is verdeeld in twee richtingen, gezien vanuit station Schiphol. Twee buizen
richting Amsterdam en twee buizen richting Hoofddorp. ( Zie bijlagen 1, 2 en 3 )
1. Toelating van materieelsoorten/treinsoorten
Het rijden van goederentreinen, al of niet beladen met gevaarlijke stoffen, is in de Schiphol
tunnel niet toegestaan.
Het rijden met diesel tractie is in de Schiphol tunnel niet toegestaan tenzij:
 Het een werktrein betreft ten behoeve van werkzaamheden in en/of aan de Schiphol tunnel
 Het om bijzondere voertuigen gaat ten behoeve van werkzaamheden in en/of aan de
Schiphol tunnel
 Het een video schouwtrein betreft. Dit materieel is vrijgesteld van de geldende restrictie en
mag zonder beperkingen gebruik maken van de Schiphol tunnel
Het door de Schiphol tunnel rijden van losse elektrische locomotieven is toegestaan.

Jammer maar helaas het heerlijke materieel wat we DM'90 noemen mag niet in de schiphol tunnel komen. En kunnen we de conclussie trekken dat de schiphol tunnel eigenlijk maar een grote metrotunnel is met al dat electrische spul. Immers echte treinen hebben als tractie een grote ronkende dieselmotor.
 

30-07-2010 09:59:05
Arjan37
Arjan37
Wat mij nog interesseert aan dit verhaal is of iemand weet welke VIRM daar zo lelijk geblesseerd raakte op 13 juli getuige de foto's....

En staat deze inmiddels in Haarlem?
 

30-07-2010 09:59:42
keesje
keesje
Quote
edje: Heb het eens opgezocht, wat voor bijzonderheden er zijn in de schiphol tunnel kwa inzetbaarheid van dieselmat.
 Het om bijzondere voertuigen gaat ten behoeve van werkzaamheden in en/of aan de Schiphol tunnel

Nou DM90 is bijzonder in de Shl-tunnel en het rijdt (als vervangend mat) tbv werkzaamheden in die tunnel! %08%
 

31-07-2010 01:55:54
dlm4yjp
dlm4yjp
Waarom mochten de NS20 (zelf gezien) en de blauwe Engel er wel doorheen dan, op eigen tractie? %03%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-07-2010 02:11:14
broek53
broek53
Van vele bepalingen in wet- en regelgeving kun je ontheffing krijgen, en dat zal hier niet anders zijn. Dan is het wel te begrijpen dat als een verbod op dieseltractie geen veiligheids-issue is, maar een kwestie van het beschermen van Schiphol tegen blauwe walm, er voor een voertuig eenmalig een ontheffing verleend wordt.
Waarbij mijn hoofdvraag dan nog altijd is: waarvan krijg je dan ontheffing, of beter: waar staat dat het verboden is?
 

31-07-2010 03:14:24
dlm4yjp
dlm4yjp
Aha juist, waarom krijgt dit opeens een hoog Hnko gehalte? (daar was het verhaaltje van dat materieel mag er niet komen ontstaan en vervolgens daadwerkelijk doorgevoerd terwijl het gewoon toegestaan was?)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-07-2010 10:02:42
MDDM
MDDM
Je kan er lang of kort over discussiëren, maar DM'90 gaat niet ingezet worden. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, je wilt niet hebben als zo'n dieseltje 2-3 minuten stil staat en dan lekker vol gas weer weg gaat. Resultaat is denk ik wel te raden.


Gr Joop mcn Lls
 

31-07-2010 10:08:57
broek53
broek53
Quote
Arjan37: Wat mij nog interesseert aan dit verhaal is of iemand weet welke VIRM daar zo lelijk geblesseerd raakte op 13 juli getuige de foto's....
En staat deze inmiddels in Haarlem?
Het waren de stellen 8614 en 9469 en die stonden de volgende dag al in Haarlem. Welk stel de (meeste) schade aan de zijwanden heeft, weet ik niet.
 

31-07-2010 10:16:15
elizabeth
elizabeth
Ooit ivm de indienststelling van de Zuidtak naar ik meen is er een 234 van de DB door de tunnel gereden. Deze reed met de Berlijn trein en ik geloof dat deze op de terugweg toch echt niet via Schiphol terug mocht ivm de mooie blauwe walm die er achter bleef na de stop. Ik geloof zelfs dat de mensen er een beetje raar van werden. Want het blijft zo heerlijk hangen, niet alleen op de perrons, maar ook in de hal er boven.


jaapfan.
 

31-07-2010 11:34:29
sik214
sik214
Zal ongetwijfeld met ontheffing gebeurd zijn, maar in 2008 is er een excursietrein van ACTS met de 5811 voorop door de tunnel gecrost!! Over kwalm gesproken:-)  

31-07-2010 13:03:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
elizabeth: Ooit ivm de indienststelling van de Zuidtak naar ik meen is er een 234 van de DB door de tunnel gereden. Deze reed met de Berlijn trein en ik geloof dat deze op de terugweg toch echt niet via Schiphol terug mocht ivm de mooie blauwe walm die er achter bleef na de stop. Ik geloof zelfs dat de mensen er een beetje raar van werden. Want het blijft zo heerlijk hangen, niet alleen op de perrons, maar ook in de hal er boven.


Dat is logisch dat er mensen onwel raken, ooit gemerkt hoe gigantische overdruk er op schiphol aanwezig is? (opzich uiterst vreemd, je wilt juist onderdruk hebben om te voorkomen dat Schiphol Plaza niet alles naar zich toe krijgt, ik hoef dan ook niet te weten wat er gebeurd als er brand uit breekt...)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-07-2010 13:09:04
mren
mren
En die overdruk wil je om in geval van calamiteit juist niet de (onverzichtelijke, donkere, krappe) tunnel vol rook te krijgen.  

31-07-2010 13:30:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat dachten ze toen bij King's Cross in Londen ook, het resultaat: tientallen doden.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

03-08-2010 19:23:31
train85
train85
Nieuws: http://www.nu.nl/binnenland/2305422/maand-treinvertraging-kabelherstel-schiphol.html  

03-08-2010 20:32:38
nohab
nohab
Quote
elizabeth: Ooit ivm de indienststelling van de Zuidtak naar ik meen is er een 234 van de DB door de tunnel gereden. Deze reed met de Berlijn trein en ik geloof dat deze op de terugweg toch echt niet via Schiphol terug mocht ivm de mooie blauwe walm die er achter bleef na de stop. Ik geloof zelfs dat de mensen er een beetje raar van werden. Want het blijft zo heerlijk hangen, niet alleen op de perrons, maar ook in de hal er boven.
Dat van die rook zal wel kloppen maar hij is daarna ook gewoon door de tunnel gegaan. Het was de 234 440 die door de NVBS naar Nederland was gehaald ter gelegenheid van het opheffen van de nachttrein tussen Hoek van Holland en Moskou. De loc kwam op eigen kracht op 21-5-1993 met trein 2344 naar Schiphol en die trein reed toen leeg door naar Hoofddorp. Vandaar ging de loc los via Rai naar de Watergraafsmeer. Toevallig was er die dag een open dag op de Zuidtak die alleen toegankelijk was voor NS'ers en daar kwam die loc dus langs. Een en ander had niets met elkaar te maken en was dus puur toeval. De dag later, zaterdag 22 mei dus reed de loc een NVBS-excursie met ICR-rijtuigen vanaf Hoek van Holland via Utrecht-Geldermalsen-Tilburg-Waalhaven Zuid-Rotterdam terug naar Hoek van Holland en aansluitend met de laatste internationale trein uit Hoek van Holland naar Utrecht (niet verder i.v.m. kopmaken). De dag erna is de loc gewoon vanaf Hoofddorp naar Bad Bentheim gegaan met trein 2245. Op eigen kracht en dus gewoon door de tunnel.

Laatst bewerkt door nohab op 03-08-2010 20:35
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-08-2010 00:04:21
thom
thom
Quote
dlm4yjp: Waarom mochten de NS20 (zelf gezien) en de blauwe Engel er wel doorheen dan, op eigen tractie? %03%


Quote
thom:
Quote
AlbertPool: De 41 van het NSM is er een keer doorheen geweest. Zou niet weten waarom ander dieselmaterieel dan niet mag. Of misschien mag een diesel niet in Shl stoppen, omdat dan teveel rook in het station blijft hangen, en is doorrijden wel goed?

Je neemt iets als argument terwijl je de details er nieteens van weet

Dat was toen als uitzondering, met speciale maatregelelen daar ook voor getroffen.

Oa de ventilatie van de tunnel is toen voor passage al opgeschroefd naar het maximum, en het stationnement in Shl is zo kort mogelijk gehouden...
 

04-08-2010 00:09:52
dlm4yjp
dlm4yjp
beter gezegt: de NS20 knalde op baanvaksnelheid er doorheen %08%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

04-08-2010 00:41:36
thom
thom
Euh ja, mischien had ik ook moeten zeggen dat ik het circus alleen met de 41 heb meegemaakt..  

26-08-2010 23:06:29
TheKnitter
TheKnitter
En om even met feiten over de brug te komen, er geld een TSB van 40 km/h in de Schipholtunnel, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Joop op OHIH:
Quote
Afgelopen zondag heb ik via de wachtdienst vernomen dat sinds de 18e, 24/7 40 km/h gereden moet worden.En gistermorgen werd daar over bericht in de RP.
 

26-08-2010 23:11:42
broek53
broek53
Nou, gelukkig niet in de hele Schipholtunnel (dan zou het niet best zijn met de treindienst): het gaat om het binnenspoor Riekerpolder Asl - Schiphol, het spoor dus naast het spoor waar de bovenleiding opnieuw aangebracht wordt.  

26-08-2010 23:12:56
TheKnitter
TheKnitter
Zo'n vermoeden had ik al, maar bedankt voor de aanvulling  

27-08-2010 05:14:04
MDDM
MDDM
Als je het topic op OHIH goed had doorgelezen had je dat vermoeden niet hoeven te hebben.


Gr Joop mcn Lls
 

27-08-2010 08:30:59
gvttreinen
gvttreinen
De TSB van 40 km/h tussen km 11.7 en 14.1 is ook voor volgende week geldig voor de sporen 104.105, 113 en R3

Laatst bewerkt door gvttreinen op 27-08-2010 08:31
 

27-08-2010 08:57:57
keesje
keesje
Wordt er dan ook 24/7 gewerkt in die tunnel of bestaat de kans dat treinen ook zo langzaam moeten rijden als niemand in de tunnel is?  

27-08-2010 09:01:49
broek53
broek53
De planning was dat de TSB alleen 's avonds en 's nachts zou gelden, dus er wordt vast niet 24/7 gewerkt. Zoveel bovenleidingploegen zijn er ook niet in het land te vinden.
de TSB is er in het begin ook steeds op en af geweest, maar de complicatie daarbij is dat voor een TSB van 40 de ATB over een aantal secties platgelegd moet worden. Dat in- en uitschakelen is dan weer een ingreep waarvoor men in relaiskasten moet zijn en op dat moment moet de treindienst eventjes helemaal plat liggen. En dat pakte een aantal malen niet goed uit, waarop besloten is (met goedvinden van NSR) de TSB er permanent op te laten zitten.
 

27-08-2010 18:54:32
MDDM
MDDM
Opname in de ATB is pas sinds de 18e van toepassing. Daarvoor was het gewoon opvolgen van L/A en E-borden. Die zouden zichtbaar zijn alser gewerkt werd, en afgedekt als er niet gewerkt werd. Dat was te veel moeite.


Gr Joop mcn Lls
 

30-08-2010 20:59:43
Somda
Somda
Gister was ik op Schiphol. A en E borden staan er nog. De trein reed op naastliggende spoor langzaam door de tunnel. Werk duurt nog tot 23 september.  

31-08-2010 15:54:57
mdj
mdj
http://nos.nl/artikel/181837-schade-schipholtunnel-veroorzaakt-door-eend.html
Weer eens iets anders...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

31-08-2010 20:40:35
broek53
broek53
Nu vliegen zich wel vaker eenden te pletter tegen een trein, maar inderdaad: als hij ver in de tunnel is gevonden, dan lijkt het er wel op. De schade ontstaat dan doordat de stroomafnemer niet kon invouwen, en dat is bij nadering van een tunnel wel nodig omdat de bovenleiding daar lager hangt dan in het vrije veld.  

31-08-2010 23:43:59
daniel81
daniel81
Zoiets is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen, maar misschien dat de kans erop wel verkleind kan worden door goed te kijken welke stroomafnemer je opzet, met het scharnier naar voren of naar achteren. Welke stand heeft de minste risico's? (zijn er verder eigenlijk nog voorschriften voor welke stra je gebruikt, even afgezien van loks voor CARGO's die geen vonken op gevaarlijke stoffen of dure autolak mogen laten neerstrijken?)  

31-08-2010 23:58:24
keesje
keesje
Er wordt zelfs een heel DNA onderzoek gehouden om vast te stellen of de eend schuld heeft aan dit gebeuren! Je gaat zo'n woordvoerder nog bijna serieus nemen ook. %08%  

01-09-2010 00:11:11
broek53
broek53
Gezien de omvang van de schade is het erg belangrijk dat vastgesteld wordt of de stroomafnemer de draad heeft vernield omdat de stroomafnemer van zichzelf stuk was, of dat de stromafnemer eerst door de bovenleidingconstructie is beschadigd. Dat laatste gebeurt nog wel eens met een defecte uithouder, bijvoorbeeld. Als er nu een schuldige derde partij wordt gevonden, zijn Prorail en NSR blij. Alleen de WA-verzekering van de eend in kwestie niet, natuurlijk.  

01-09-2010 07:50:01
MDDM
MDDM
Quote
daniel81: Zoiets is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen, maar misschien dat de kans erop wel verkleind kan worden door goed te kijken welke stroomafnemer je opzet, met het scharnier naar voren of naar achteren. Welke stand heeft de minste risico's? (zijn er verder eigenlijk nog voorschriften voor welke stra je gebruikt, even afgezien van loks voor CARGO's die geen vonken op gevaarlijke stoffen of dure autolak mogen laten neerstrijken?)

Bij VIRM,SGM,SLT en ICM staat continu een stroomafnemer op. Keuze maken zoals bij een loc is er niet bij. Er zijn wel wat voorschriften voor stroomafnemer keuze, maar dat betreft alleen bij een 17/1800 en dan ook nog in welke positie deze rijd.


Gr Joop mcn Lls
 

01-09-2010 10:43:46
mdeen
mdeen
Quote
daniel81: Zoiets is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen, maar misschien dat de kans erop wel verkleind kan worden door goed te kijken welke stroomafnemer je opzet, met het scharnier naar voren of naar achteren. Welke stand heeft de minste risico's? (zijn er verder eigenlijk nog voorschriften voor welke stra je gebruikt, even afgezien van loks voor CARGO's die geen vonken op gevaarlijke stoffen of dure autolak mogen laten neerstrijken?)


De meeste loks en treinstellen hebben de stroomafnemer met het scharnier aan de voorkant ook aan de voorzijde, en die met het scharnier aan de achterkant aan de achterzijde (zodat als ze plat liggen de schuitjes naast elkaar liggen). Ik heb altijd gehoord dat de instructie is om de achterste stroomafnemer te gebruiken, omdat er dan minder risico is dat de andere stroomafnemer wordt beschadigd bij calamiteiten en vanwege het aerodynamische profiel van de kop van de trein.

Is bekend welke stra deze VIRM op had? Het lijkt me voor een stra met het scharnier voor lastiger om een eend te vangen dan die met het scharnier achter.
 

01-09-2010 12:21:28
thom
thom
Zoals voor je al gezegd is, bij treintellen staat een vaste stra op, ongeacht welke richting je op rijdt. Die het verhaal knik naar voren of naar achteren gaat niet op.  

01-09-2010 13:37:32
Somda
Somda
Het verhaal gaat dat eend klem is komen te zitten in de pantograaf. Daarom om kon de pantograaf niet meer vrij bewegen. Bij inrijden van de Schipholtunnel waar bovenleiding lager hangt dan op de gewone baan de panto niet meer een stukje naar beneden kon en zo doende door draad is gegaan en met de bekende gevolgen. Dat heeft niks te maken met de voorste of achterste panto op het kan bij beide gebeuren.  

01-09-2010 13:55:45
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Arme eend... Ik wacht op kamervragen door de PvdD m.b.t. de dieronvriendelijkheid van stroomafnemers  

01-09-2010 14:17:29
bjornl
bjornl
Quote
kaaikspoor: Dat heeft niks te maken met de voorste of achterste panto op het kan bij beide gebeuren.
Hoeveel rollende ogen je er ook achter zet, ik kan me goed voorstellen dat bij het scharnier naar achteren de eend veel makkelijker vast komt te zitten in de knik van het scharnier, en dus ook veel makkelijker het inveren van de stroomafnemer belemmert.
 

01-09-2010 14:28:20
Somda
Somda
Je weet niet wanneer die eend in de panto is komen te zitten. Kan ook bij een rit voor de rit naar Schiphol gebeurt zijn. Toen voorste panto toevallig toen achterste panto was. Feit is dat eend vaszat in de panto en zo het bewegen van de panto heeft belemmerd.  

01-09-2010 15:23:27
bjornl
bjornl
Dat verandert niets aan wat ik zei. Ik kan me voorstellen dat het zo is zoals ik beschreef, en dat als je standaard met de voorste panto op rijdt je een kleinere kans hebt om gevogelte in je stroomafnemer te vangen. Of die dan direct een probleem veroorzaken of tig ritten later maakt daarvoor helemaal niets uit.  


01-09-2010 15:43:24
MDDM
MDDM
Voor zover bekend is dit de 1e keer dat (aannemelijk, nog niet 100% bevestigd) dat de oorzaak een eend dit op zijn/ haar geweten heeft. Dus ga er nu niet zo op door, want er gaat toch niks aan de stand van de stroomafnemers veranderen. Dit is gewoon iets unieks met helaas grote gevolgen (mocht het waar zijn)


Gr Joop mcn Lls
 

01-09-2010 18:44:58
R-ekz
R-ekz
De stelling ''Kamikaze-eend'' was bij Schiphol al een moeilijk onderwerp, vliegen ze niet in de vliegtuigmotors, vliegen ze wel in een stroomafnemer.. Misschien moet Prorail dan maar een bordje voor de tunnel hangen : ''Verboden voor onbevoegden & Eenden''

Laatst bewerkt door R-ekz op 01-09-2010 18:45
 

01-09-2010 19:09:36
dlm4yjp
dlm4yjp
Inmiddels heb ook nog een filmpje gevonden op de website van de telegraaf, daarbij kun je goed de werkzaamheden zien en wat er precies kapot is gegaan.
Het filmpje is hier: http://www.telegraaf.nl/video/binnenland/7524846/Oorzaak_miljoenenschade_Schipholtunnel.html te bekijken.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

01-09-2010 19:27:28
279
279
Quote
R-ekz: De stelling ''Kamikaze-eend'' was bij Schiphol al een moeilijk onderwerp, vliegen ze niet in de vliegtuigmotors, vliegen ze wel in een stroomafnemer.. Misschien moet Prorail dan maar een bordje voor de tunnel hangen : ''Verboden voor onbevoegden & Eenden''


over het algemeen worden op Schiphol zelden eenden opgeslokt.
het zijn vaker grote vogels als ganzen, zwanen etc.
 

02-09-2010 10:54:54
Somda
Somda
Meestal worden vogels op Schiphol verjaagt met rookbommen die een luideknal geven, zoiets lijkt mij bij treinen niet erg efectief. Want bij trein wordt volgens mij zelden grote schade aangericht door vogels.  

05-09-2010 11:23:17
dlm4yjp
dlm4yjp
Het is me nu pas opgevallen: de oneven reeks van de 3300 (ri. Shl dus) wacht te Ass maarliefst 7 minuten (A: xx.03 xx.33, V: xx.10 xx.40), en rijdt daarmee dus in het pad van de 3900.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

08-09-2010 19:48:35
Somda
Somda
Laatst was ik van Zd naar Shl onderweg stond de trein 10 minuten in Ass stil. Werd keurig omgeroepen  

23-09-2010 14:03:40
fff604
fff604
Vandaag eindigt de aangepaste dienstregeling i.v.m. de werkzaamheden in de Schipholtunnel. Betekent dat dat alles weer is herstelt? Of gaat het toch nog langer duren?  

23-09-2010 16:01:40
daniel_ddr
daniel_ddr
Volgens een bericht op OVNL zijn de herstelwerkzaamheden klaar.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-09-2010 16:49:45
train85
train85
Alles is klaar en rijdt vanaf morgen alles weer volgens spoorboekje.  

23-09-2010 17:23:42
dlm4yjp
dlm4yjp
Is spoor 6 dan ook weer in gebruik? Tot op heden is deze niet gebruikt...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-09-2010 17:25:15
MDDM
MDDM
Ja, vanaf morgen weer in gebruik.


Gr Joop mcn Lls