Verbinding Venlo met Duitsland
Forum: Algemeen - Algemeen
05-07-2010 17:18:21
aaron
aaron
Hallo, ik heb een klein vraagje. Hoe zit het tegenwoordig met de verbinding van Venlo naar Duitsland? Volgens de DB site moet ik overstappen in Kaldenkirchen om en Mönchengladbach om in Keulen te belanden, volgens de NS-site alleen in Dusseldorf. En ik lees op internet allemaal tegenstrijdige berichten over deze verbinding. Ik heb afgelopen februari nog via deze verbinding gereisd, toen reed de trein tot Mönchengladbach. Weet iemad hoe het zit? Alvast bedankt!  

05-07-2010 17:20:54
train85
train85
DB rijdt Venlo-Kaldenkirchen en daar overstappen op Eurobahn ri.Hamm Hbf.  

05-07-2010 18:08:39
sander14
sander14
Doordat de treinen van Eurobahn nog niet in Nederland zijn toegelaten, onderhoudt DB een pendeldienst tussen Venlo en Kaldenkirchen. In Kaldenkirchen is de overstap op de trein ri. Mönchengladbach, Düsseldorf en Hamm gegarandeerd. De snelste manier van Venlo naar Keulen is overstappen in Mönchengladbach op de trein aan de overzijde van het perron. Via Düsseldorf ben je een kwartier langer onderweg.  

05-07-2010 18:46:29
vrijgezel
vrijgezel
Quote
aaron: Hallo, ik heb een klein vraagje. Hoe zit het tegenwoordig met de verbinding van Venlo naar Duitsland? Volgens de DB site moet ik overstappen in Kaldenkirchen om en Mönchengladbach om in Keulen te belanden, volgens de NS-site alleen in Dusseldorf. En ik lees op internet allemaal tegenstrijdige berichten over deze verbinding. Ik heb afgelopen februari nog via deze verbinding gereisd, toen reed de trein tot Mönchengladbach. Weet iemad hoe het zit? Alvast bedankt!


NS laat jou graag via Ah reizen per ICE. Volgens NS bestaat de grensovergang bij Vl niet eens...

Overigens; loopt er niet al een "draadje" via https://www.somda.nl/forum/7837/h_Eurobahn/ ?

Laatst bewerkt door vrijgezel op 05-07-2010 18:46
 


05-07-2010 19:00:41
john2
john2
Quote
sander14: Doordat de treinen van Eurobahn nog niet in Nederland zijn toegelaten, onderhoudt DB een pendeldienst tussen Venlo en Kaldenkirchen. In Kaldenkirchen is de overstap op de trein ri. Mönchengladbach, Düsseldorf en Hamm gegarandeerd. De snelste manier van Venlo naar Keulen is overstappen in Mönchengladbach op de trein aan de overzijde van het perron. Via Düsseldorf ben je een kwartier langer onderweg.

Hoe zit het dan met Die EuregioBahn die in Eygelshoven, Landgraaf en Heerlen stop?
 

05-07-2010 19:10:09
Railprutse
Railprutse
Wat heeft eurobahn mit DB Euregiobahn te doen?
Dat is wie zoals vragen wat NS en Arriva gemeenzaam hebben.

Laatst bewerkt door Railprutse op 05-07-2010 19:11
 

05-07-2010 19:10:38
TheKnitter
TheKnitter
Die zijn wel gewoon in Nederland toegelaten.  

05-07-2010 19:25:41
mdj
mdj
De 8900 wordt gereden door Talenten van DB-regio, met NS-personeel. Talent is toegelaten in Nederland, de Flirt'en (of Flirt's, streep door wat niet van toepassing is) nog niet.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

05-07-2010 21:12:49
kleine_man
kleine_man
Quote
aaron: Hallo, ik heb een klein vraagje. Hoe zit het tegenwoordig met de verbinding van Venlo naar Duitsland? Volgens de DB site moet ik overstappen in Kaldenkirchen om en Mönchengladbach om in Keulen te belanden, volgens de NS-site alleen in Dusseldorf. En ik lees op internet allemaal tegenstrijdige berichten over deze verbinding. Ik heb afgelopen februari nog via deze verbinding gereisd, toen reed de trein tot Mönchengladbach. Weet iemad hoe het zit? Alvast bedankt!


De NS Site stuurt je automatisch met de ICE, of weet niet dat je extra moet overstappen. Je geeft al aan dat je via Venlo wilt, dus let daar even op. Je kan trouwens wel tussen eind juli en eind augustus wel direct met de ICE naar Keulen. Misschien dat er nog goedkope kaartjes zijn?

Wat het vreemde aan de hele extra overstap situatie is dat IVW de FLIRT niet toelaat omdat deze niet aan de TSI-II norm zou voldoen. De in Nederland rijdende GTW's hebben een kop van de FLIRT gekregen omdat deze aan de TSI-II norm voldoen...............

Eurobahn weet zelf ook nog niet hoelang dit gaat duren.
 

05-07-2010 21:16:10
kleine_man
kleine_man
Quote
john2: %
Hoe zit het dan met Die EuregioBahn die in Eygelshoven, Landgraaf en Heerlen stop?


EuRegioBahn is een DB-Dochter en heeft een grensovergangverbinding die niet/nauwelijks concurreerd met de ICE. Ook staan de stadsregio Aachen en de regio Zuid Limburg achter deze verbinding. Dus deze moet goed gaan.

(PS: Ja, ik heb iets tegen het dwangmatig duur reizen in de ICE)
 

05-07-2010 21:58:39
aaron
aaron
Quote
kleine_man:
Quote
aaron: Hallo, ik heb een klein vraagje. Hoe zit het tegenwoordig met de verbinding van Venlo naar Duitsland? Volgens de DB site moet ik overstappen in Kaldenkirchen om en Mönchengladbach om in Keulen te belanden, volgens de NS-site alleen in Dusseldorf. En ik lees op internet allemaal tegenstrijdige berichten over deze verbinding. Ik heb afgelopen februari nog via deze verbinding gereisd, toen reed de trein tot Mönchengladbach. Weet iemad hoe het zit? Alvast bedankt!


De NS Site stuurt je automatisch met de ICE, of weet niet dat je extra moet overstappen. Je geeft al aan dat je via Venlo wilt, dus let daar even op. Je kan trouwens wel tussen eind juli en eind augustus wel direct met de ICE naar Keulen. Misschien dat er nog goedkope kaartjes zijn?

Wat het vreemde aan de hele extra overstap situatie is dat IVW de FLIRT niet toelaat omdat deze niet aan de TSI-II norm zou voldoen. De in Nederland rijdende GTW's hebben een kop van de FLIRT gekregen omdat deze aan de TSI-II norm voldoen...............

Eurobahn weet zelf ook nog niet hoelang dit gaat duren.


Nee ik moet komende donderdag al. En ik weet dat NS je met de ICE stuurt, maar het ging om de vele overstappen. Waarom rijdt er niet gewoon een buurlandtrein vanaf Den Haag of Eindhoven meer... Waar is de tijd.
 

05-07-2010 22:04:25
keesje
keesje
De laatste site waar je moet boeken is bij NS HiSpeed. Venlo-Kaldenkirchen kent ie wel al mag je voor een retour €7,20 lappen. Ook kent deze site heel veel bestemmingen niet eens. Zo krijg je een opmerking als je voor Wien West kiest: "bedoelde u soms Winterswijk West" %08% En dat is me toch internationaal!  

05-07-2010 22:15:32
wilcot
wilcot
Om het correct te zeggen. Eurobahn rijdt het gehele traject Venlo-Hamm maar aangezien de flirts niet toegestaan zijn in Nederland rijden deze tot Kaldenkirchen. en vervoert de DB in opdracht van Eurobahn de reizigers van en naar Venlo. Ik denk dat je goedkoper uit bent als je in Venlo waar een DB automaat staat een schone tag ticket koopt dat is geldig in geheel NRW en eventueel kun je een meerpersoons pas kopen. Voor info zie de site van VRR.de dan kost het ritje Venlo-koln 16 euro retour.

Snelst is inderdaad overstappen Monchengladbach en niet dusseldorf.

succes

Ps als je meerdere dagen in NRW blijft kun je ook een ruhr 2010 ticket kopen is 48 uur geldig in geheel NRW of als je wilt een deel. staat allemaal op de site van VRR
 

05-07-2010 22:16:18
aaron
aaron
Ja daar begrijp ik niets van. Ik moest dit weekeinde ook in Duitsland zijn, in Aachen welteverstaan. Ik wilde een retour van Schagen naar Aachen Hbf, kostte met korting op het NL-traject 48 euro. Nu heb ik een weekendretour naar Landgraaf gekocht a 27 euro en een retour van Landgraaf naar Aachen a 8 euro. Ofwel 13 euro prijsverschil. Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is.  

06-07-2010 02:08:47
dlm4yjp
dlm4yjp
Betreft toelating Flirt:

Op zich apart, hij heeft hier al meerdere malen gereden in NL, diverse filmpjes zijn er al op internet te vinden

@ DB kaartautomaat Venlo:
Handig zo'n automaat, die kent enkel venlo - Kaldenkirchen, tenminste, toen ik daar was wel (paar maandjes terug)
Heb toen uiteindelijk een peperduur kaartje gekocht bij de NS automaat naar keulen (38,90 volgensmij).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

06-07-2010 08:07:01
zugführer
zugführer
Die DB automaat viel mij inderdaad ook tegen...
Het beste kun je gewoon van tevoren kaartjes voor in Duitsland kopen, op bahn.de of zo. NRW ticket of normaal kaartje, en dan gewoon vanuit Nederland naar Kaldenkirchen uit de NS automaat. Volgens mij is dat het goedkoopst
 

06-07-2010 13:39:09
maurits
maurits
Quote
aaron: Ja daar begrijp ik niets van. Ik moest dit weekeinde ook in Duitsland zijn, in Aachen welteverstaan. Ik wilde een retour van Schagen naar Aachen Hbf, kostte met korting op het NL-traject 48 euro. Nu heb ik een weekendretour naar Landgraaf gekocht a 27 euro en een retour van Landgraaf naar Aachen a 8 euro. Ofwel 13 euro prijsverschil. Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is.


Dat komt omdat het binnenlandse NS-tarief een maximum kent wat gelijk is aan een dagkaart (in dit geval 27 Euro 2e klas als je een Voordeelurenkaart hebt). Het internationale tarief kent binnen Nederland geen maximum en bovendien betaal je tweemaal een enkele reis, er is dus geen retourkorting.

Bij internationale reizen (zeker als die binnen de geldigheid van het binnenlandse weekendretour vallen), is het vaak gunstiger om een binnenlands kaartje naar het laatste Nederlandse station te kopen en vanaf daar een internationaal ticket. In sommige gevallen is het nog voordeliger om een binnenlands kaartje naar het laatste station te kopen, dan op internationaal tarief de grens over naar het eerste station en vanaf daar op binnenlands tarief verder.

Natuurlijk zou het logischer zijn als je gewoon twee binnenlandse kaartjes kunt kopen die op elkaar aansluiten zonder afgezet te worden, maar tot dusver is dat alleen mogelijk op Enschede-Gronau. Tarieftechnisch vormen de landsgrenzen nog een metershoge barriere, waar je als klant vaak teveel betaalt.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

06-07-2010 15:27:24
wilcot
wilcot
via het internet kun je kaartjes kopen via de VRR-shop en de NRW-shop beide hebben een link op de VRR site.

Uitdrukken en reizen. Let wel op de persoonlijke gegevens moeten kloppen volgens paspoort of id kaart.
Net zoals bij online vliegtickets. Anders heb je geen geldig vervoersbewijs.