Werkzaamheden Utrecht-Den Bosch
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
03-07-2010 21:36:16
diesels
diesels
Hallo,

Bij de werkzaamheden tussen Ut en Ht dit weekeinde, worden er dan weer snelbussen ingezet tussen beide plaatsen? Vroeger werkte dit goed, tot het één keer uit de hand liep door te weinig bussen en ze daarna een paar keer alleen treinen via Ah hebben laten rijden, en geen snelbussen. Ik weet niet of ze dat bij NSR zelf wel eens gedaan hebben, maar dat is een behoorlijke omweg. En zeker niet de half uur extra reistijd die ze op hun site vermelden voor morgen. Het reisadvies op dezelfde site geeft immers al anderhalf uur reistijd aan... beetje raar toch, of niet?

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor de 'grote klap' Geldermalsen twee weken later. Rechtstreekse bussen of elke dag twee uur langer onderweg (dat is drie keer langer onderweg dan gebruikelijk)

Laatst bewerkt door admin op 08-07-2010 19:50, reden: Titel aangepast
 

03-07-2010 21:41:46
train85
train85
Nee alleen stopbussen Gdm-Ht 2x per uur, verder geen bussen. |Wel de 693100 Shl-Ut-Ah-Nm-Ht-Ehv vv.

Laatst bewerkt door train85 op 03-07-2010 22:31
 

03-07-2010 21:59:27
diesels
diesels
Ik was er al bang voor. Ik heb er maar eens een net mailtje aan geweid aan NSR. Gezien het feit dat zij op hun site aangeven dat de extra reistijd 30 minuten is, terwijl dat volgens de reisplanner op dezelfde site minimaal (als je de beste mogelijkheid hebt) 66 minuten is, denk ik dat ze zelf niet weten hoe lang 'Arnhem' werkelijk om is. Ruim drie uur reizen per dag terwijl dat gewoonlijk een uurtje zou moeten zijn... terwijl er een goed alternatief was. Ik zie dat dat straks halverwege deze maand ook moet...

Ik zou mijn baas uit de brand helpen in het weekeinde van de 17/18e, ik denk dat hij maar een ander moet zoeken...
 

03-07-2010 22:13:10
keesje
keesje
Het geldt ook voor de 19e/20e en 21e trouwens.  


09-07-2010 10:25:06
bloemkool
bloemkool
Wat ik heb begrepen uit ns.nl is dat er tijdens de spitsen een sneldienst wordt opgezet tussen Ut en Ht. Bussen vertrekken elke 5 minuten

Via Ah-Nm kost veel extra tijd%09%
 

26-07-2013 08:22:00
icetha
icetha
Komend weekend gaat Ht-Ut weer eens dicht%03%
Ditmaal geen treinen tussen Houten en Den Bosch.
Omdat de ICE ook beperkt zijn toegelaten tussen Emmerich en Düsseldorf, zullen enkele ICE's beginnen / eindigen in Ht of Ehv.
Voorbeeld is trein 153.
Begint zaterdag om 10.42 uit Ht, zondag echter vanuit Ehv om 11.09.
Ledig aanvoerrit via ?
Waarom het verschil in zaterdag en zondag is mij ook vreemd.
Reeds wel bekend: de Euronight trein en de CNL rijden na Ehv door naar / van Rtd.
Daarna vast leeg naar Wgm v.v.
 

26-07-2013 08:45:57
gvttreinen
gvttreinen
Betreft o.m. seinverdichting Culemborg - Meteren aansl.  

26-07-2013 09:10:09
AgentX
AgentX
Wat boel je met "beperkt zijn toegelaten tussen Emmerich en Düsseldorf"? Alle ICE's rijden toch normaal al deze route?  

26-07-2013 09:18:01
icetha
icetha
Nee dus.
Reeds eerder te zien op teletekst pag 752:
Treinen 153, 157, 159 en 257 vanuit Ht.
Overige ICE's naar Duitsland wel via Emmerich
 

26-07-2013 09:26:51
gummbahla
gummbahla
Verder ook wel leuk: CNLs rijden vanaf Rtd (vertrek 17.35 en 19.35) via Ehv en Vl. Vreemd is wel dat CNL 457 al 13 minuten vóór de 1965 vertrekt uit Rtd, maar pas 15 minuten na de 1965 uit Ehv. Ben benieuwd waar ze 'm al die tijd gaan laten...  

26-07-2013 09:29:55
icetha
icetha
In Tilburg voor de ritten naar Rtd
Voor tijden, zie http://forum.rail-andre.nl/viewtopic.php?f=36&t=972

Laatst bewerkt door icetha op 26-07-2013 09:31
 

26-07-2013 09:35:53
AgentX
AgentX
Quote
icetha (vr 26 jul 2013 09:18:01 https://www.somda.nl/forum/8771/p460410/): Nee dus.
Reeds eerder te zien op teletekst pag 752:
Treinen 153, 157, 159 en 257 vanuit Ht.
Overige ICE's naar Duitsland wel via Emmerich


Aah je bedoelt dat ze slechts gedeeltelijk via Emmerich rijden. Ik dacht dat je bedoelde dat er iets aan de toelating was veranderd.
 

26-07-2013 10:31:17
kleine_man
kleine_man
Quote
AgentX (vr 26 jul 2013 09:10:09 https://www.somda.nl/forum/8771/p460407/): Wat boel je met "beperkt zijn toegelaten tussen Emmerich en Düsseldorf"? Alle ICE's rijden toch normaal al deze route?


Klopt helemaal. Echter de komende weken wordt er aan het derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen gewerkt. Hierdoor is er beperkt treinverkeer tussen beide steden.


Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

26-07-2013 10:34:40
broek53
broek53
Derde spoor? Dat zou wel heel snel zijn. Jl eergisteren is pas een principe-overeenkomst over de financiering getekend . Het gaat nu om spoorvernieuwing tussen Dinslaken en Oberhausen Sterkrade, aldus de info van de DB.  

26-07-2013 14:20:20
seinhuis
seinhuis
Als je nu in de internationale reisplanner Amsterdam-Koln voor de komende weekend in tikt, krijg je de meeste raarste reisadviezen. Onder andere via Arnhem, Nijmegen, Venlo maar ook via Brussel.  

26-07-2013 14:21:43
seinhuis
seinhuis
Ook opvallend, Fyra is niettoeslagvrij. Omreizen via Rotterdam met de fyra voor reizigers van/naar Amsterdam kost dus een hoop extra geld.  

26-07-2013 15:11:09
train85
train85
De 226 en 125 gaan op zaterdag en zondag (3+4 aug) via Em de grens over en naar Amf via de Valleilijn v.v., zonder dat er bij CXX treinen worden opgeheven, het kan met wat aanpassingen. De rest van Ut of Asd.
Preciese reden weet ik niet.

Laatst bewerkt door train85 op 26-07-2013 15:17, reden: Tekst aangepast.
 

26-07-2013 16:11:03
treinfan
treinfan
er hoeft niets opgeheven te worden omdat de 31400 vanwege de vakantie niet rijdt. Er zijn dat weekend werkzaamheden op Ut-Db en de rest van de ICE's rijdt via Ht-Vl  

26-07-2013 18:16:41
mdj
mdj
@121: De ICE 226 rijdt achter de 31300 (naar Amf), waarbij in Lunteren gekruist wordt (te zien aan de kruisende 31300, die heeft 4 minuten later vertrek, 1 minuut later aan te Ed)

Quote
seinhuis (vr 26 jul 2013 14:21:43 https://www.somda.nl/forum/8771/p460451/): Ook opvallend, Fyra is niettoeslagvrij. Omreizen via Rotterdam met de fyra voor reizigers van/naar Amsterdam kost dus een hoop extra geld.

€ 2,30 valt wel mee toch?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

26-07-2013 20:08:19
kleine_man
kleine_man
Quote
broek53 (vr 26 jul 2013 10:34:40 https://www.somda.nl/forum/8771/p460430/): Derde spoor? Dat zou wel heel snel zijn. Jl eergisteren is pas een principe-overeenkomst over de financiering getekend . Het gaat nu om spoorvernieuwing tussen Dinslaken en Oberhausen Sterkrade, aldus de info van de DB.


Dan ben ik valselijk voorgelicht toen ik van de week met de CNL via Venlo terugkwam.

Wat mij qua rijtijden opviel is dat de CNL en ICE langer nodig hebben dan de reguliere IC tussen Ehv en Ut.

Heeft dat met deze werkzaamheden te maken?

Laatst bewerkt door kleine_man op 26-07-2013 20:09


Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

26-07-2013 20:24:21
BGM104
BGM104
De rijtijden van deze treinen komen door een gebrek aan capaciteit op dat baanvak of anders gezegd: het past niet lekker.

Laatst bewerkt door BGM104 op 26-07-2013 20:24
 

26-07-2013 20:29:18
train85
train85
Daar hebben ze zeeën van rijtijd, dus is vertraging goed in te halen.

Laatst bewerkt door train85 op 26-07-2013 20:29
 

27-07-2013 23:11:47
charta
charta
Quote
mdj (vr 26 jul 2013 18:16:41 https://www.somda.nl/forum/8771/p460479/): @121: De ICE 226 rijdt achter de 31300 (naar Amf), waarbij in Lunteren gekruist wordt (te zien aan de kruisende 31300, die heeft 4 minuten later vertrek, 1 minuut later aan te Ed)

Quote
seinhuis (vr 26 jul 2013 14:21:43 https://www.somda.nl/forum/8771/p460451/): Ook opvallend, Fyra is niettoeslagvrij. Omreizen via Rotterdam met de fyra voor reizigers van/naar Amsterdam kost dus een hoop extra geld.

€ 2,30 valt wel mee toch?


Dat kan nooit goedgaan. De Kippenlijn (uit nostalgie gebruik ik deze naam liever) heeft geen tussenblokken. Dat betekent dus dat een trein die achter de 31300 richting Amf rijdt, pas uit Edc kan vertrekken op moment dat de 31300 in Ltn is. Aangezien de ICE langer is dan het spoor in Ltn, kan de 31300 ri Ed pas vertrekken wanneer de ICE ri Bnc is vertrokken. De 31300 kan dus niet 4, maar pas 8 minuten later uit Ltn naar Ed vertrekken en kan daar dus de keertijd niet halen. De ICE zal in Bnc ook nog moeten kruisen met de volgende 31300 ri Ed. In de tegenrichting doet zich een soortgelijk probleem voor. Voor de liefhebbers dus een aanrader om even de afwikkeling nauwlettend te volgen.

Laatst bewerkt door charta op 27-07-2013 23:12
 

28-07-2013 10:10:38
treinfan
treinfan
wellicht heeft men dat ook al door: de aankomsttijd van de 226 in Amf is 11.56, laat genoeg om pas uit Ed te vertrekken als de 31323 daar is gearriveerd. Het late vertrek van de 31323 uit Ltn is er wel nog steeds.  

28-07-2013 23:10:00
icetha
icetha
Bovenstaande berichten horen hier niet thuis.
Gaat immers over Ht-Ut, en niet over de omgeleide diensten over kippenlijn.
Wat ik wel wil weten: wie weet hoe de ledig mat van de drie ASE's vandaag zijn gaan rijden vanuit Den Bosch naar Watergraafsmeer?
In ieder geval niet via Rotterdam.

Laatst bewerkt door icetha op 28-07-2013 23:12
 

28-07-2013 23:19:06
AgentX
AgentX
Wellicht kan ik een klein puzzelstukje toevoegen: ik was vandaag in Ht, tussen 15:00 en 16:00 (ongeveer), toen stond de AST uit Livorno nog aan perron 1.

Ongeveer anderhalf uur later zag ik te Tb twee 1700'n uit Bd passeren.
 

29-07-2013 09:05:52
train85
train85
Quote
icetha (zo 28 jul 2013 23:10:00 https://www.somda.nl/forum/8771/p460769/): Bovenstaande berichten horen hier niet thuis.
Gaat immers over Ht-Ut, en niet over de omgeleide diensten over kippenlijn.
Wat ik wel wil weten: wie weet hoe de ledig mat van de drie ASE's vandaag zijn gaan rijden vanuit Den Bosch naar Watergraafsmeer?
In ieder geval niet via Rotterdam.
Die zijn alle 3 gaan rijden van Ht naar Ut en Wgm.