Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Werkzaamheden op station Woerden?

Woensdag 23 jun 2010 - 21:04:54
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Ik zag dat er op station Woerden het perron van spoor 5 en 6 in de lengte richting allemaal veiligheidshekken zijn geplaatst, en dat een deel van het perron overhoop ligt.

Kan iemand mij vertellen wat er gaande is, en wat ze gaan aanpassen?
Op de ProRail site vind ik erg weinig erover vermeld.

Choo choo.....

Woensdag 23 jun 2010 - 21:18:56
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Ik zou niet weten of het waar is, maar misschien gaan ze opnieuw de tegels leggen, dit is laatst op Ztm gedaan, en daar is men op Asa ook mee bezig (bij Asa word alles ook iets verhoogd, mogelijk voor gelijkvloers maken met SLT)
maar ik weet niks zeker, maar het lijkt me een mogelijkheid

Laatst bewerkt door Jeffrenzo op Woensdag 23 jun 2010 om 21:19:29

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Woensdag 23 jun 2010 - 21:36:36
Lucchese
Lucchese
Op Gdg zijn/waren ze ook met soort gelijke werkzaamheden bezig aan de perrons.

Volgens mij vriendin was maandag alleen de perronrand betegeld te Wd op perron 5/6 en men was nog bezig met het midden stuk.

Donderdag 24 jun 2010 - 10:25:49
martw
martw
Facebook martijn.vantwoud
Volgens het AD zijn ze de perrons aan het verhogen, om ze 'op de standaardhoogte van 78 cm' te krijgen. Blijkbaar waren ze te laag, maar daar heb ik nooit last van gehad; bij het instappen in een SLT stap je zelfs een stukje naar beneden.
Dus of dit nu echt nodig is, weet ik niet.

Martijn

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 24 jun 2010 - 10:52:56
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Dan waren ze dus te hoog
Zelfde verhaal met de perrons in Hgl, die zijn ook een centimeter of 7 te hoog voor een gelijkvloerse instap in een Lint. Verlagen is daar trouwens wat lastiger lijkt me, met bakstenen perronranden.


Donderdag 24 jun 2010 - 11:04:58
gertjan
gertjan
Heel simpel om te zeggen, maar iets lastiger in uitvoer; Tegels weghalen, stukje afgraven, 1 rij stenen afbikken, tegels plaatsen.
Óf gelijk heel de perronwand vervangen (voordat je weer iets leuks krijgt zoals in Gz)
Geloof me, binnen het spoor zijn ze best creatief hoor

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Donderdag 24 jun 2010 - 11:26:55
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Flickr RSK1992
Lijkt me een kwestie van bij het volgende groot onderhoud het spoor iets verhogen

Donderdag 24 jun 2010 - 11:27:40
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Quote
dennistd: Dan waren ze dus te hoog
Zelfde verhaal met de perrons in Hgl, die zijn ook een centimeter of 7 te hoog voor een gelijkvloerse instap in een Lint. Verlagen is daar trouwens wat lastiger lijkt me, met bakstenen perronranden.
...die is al gedeeltelijk weg

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Donderdag 24 jun 2010 - 12:30:56
mark
mark
Quote
dennistd: Dan waren ze dus te hoog
Zelfde verhaal met de perrons in Hgl, die zijn ook een centimeter of 7 te hoog voor een gelijkvloerse instap in een Lint. Verlagen is daar trouwens wat lastiger lijkt me, met bakstenen perronranden.
Spoor 3? Het perron in Hgl loopt namelijk schuin, spoor 2 is weer een paar centimeter te laag


Donderdag 24 jun 2010 - 16:19:23
elizabeth
elizabeth
Twitter jaap930 Facebook Etm
In Apn (2+3) en Bsk zijn de perrons veels te laag. Athans op de stukken het dichts bij de uitgang. Dat stapt zo leuk in en uit met een (vouw) fiets. En in Bsk loopt het perron ook nog scheef, zelfs het nieuw aangelegde lightrail perron. (maar het kan zijn dat de sporen niet op gelijke hoogte van elkaar daar liggen.)
Bij het instappen neem ik klimijzers mee en bij het uitstappen trek ik mijn paracuut open.

jaapfan.

Donderdag 24 jun 2010 - 18:14:48
mdj
mdj
Quote
mark:
Quote
dennistd: Dan waren ze dus te hoog
Zelfde verhaal met de perrons in Hgl, die zijn ook een centimeter of 7 te hoog voor een gelijkvloerse instap in een Lint. Verlagen is daar trouwens wat lastiger lijkt me, met bakstenen perronranden.
Spoor 3? Het perron in Hgl loopt namelijk schuin, spoor 2 is weer een paar centimeter te laag
Aan de westkant waren trouwens opvallend veel "grote" betonnen perronwanden te zien, ook een paar "kleintjes". Dus die gaan ze vast en zeker er wel inleggen binnenkort.

Bij twijfel: gebruik beton.

Donderdag 24 jun 2010 - 19:47:13
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik ging maandag naar Zlw, maar op Zwd was het perron iets van 30 cm (als het niet meer was) hoger dan de vloer van de SLT

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Donderdag 24 jun 2010 - 20:10:44
broek53
broek53
Dan zou de perronhoogte meer dan een meter BS moeten zijn. Kan wel (dankzij verzakkingen en zettingen), maar het is wel extreem veel.

Donderdag 24 jun 2010 - 22:36:31
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Quote
Jeffrenzo: ik ging maandag naar Zlw, maar op Zwd was het perron iets van 30 cm (als het niet meer was) hoger dan de vloer van de SLT
Dat lijkt mij niet, althans, ik heb het in de afgelopen twee weken niet zo mee gemaakt, en ik kom bijna dagelijks op Zwd. Zit een miniem verschil in van hoogstens 5 centimeter, volgens mij zelf meer..

Brd is een groter verschil, daar heb ik meerdere mensen bijna op hun bek zien gaan omdat ze niet op de afstap voorbereid waren..
Rtb heeft ook een verschil in de hoogte. Rlb en Rtz heb ik er nog niet op gelet.

Laatst bewerkt door TheKnitter op Donderdag 24 jun 2010 om 22:37:32

Vrijdag 25 jun 2010 - 00:46:14
thom
thom
Quote
RSK-Mat92: Lijkt me een kwestie van bij het volgende groot onderhoud het spoor iets verhogen
Euhm, met als effect dat je 200 meter voor een perron al beginnen moet met het geleidelijk ophogen van het spoor, en 200 meter erna weer langzaam af moet bouwen waarbij je een complete dijkbouw van het spoor moet gaan aanpassen? Hebben we het nog nieteens over overwegen voor tussen en na het perron...

Ik denk dat het een stuk simpeler is het perron wat op te hogen, en dat kost ook minder tijd in een buitendienststelling hoor.. :

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 25 jun 2010 om 00:46:48

Vrijdag 25 jun 2010 - 08:46:36
broek53
broek53
Het is niet zo zwart-wit, maar als het gaat om een verhoging van een tiental centimeters of meer, heb je gelijk. Niettemin gaat het zeker (ook) wel gebeuren: in Hilversum bijvoorbeeld gaat het hele stationsemplacement straks omhoog, inclusief de wisselgroepen in de uitloop. Reden: het perron op de nieuwe tunnel is een vast betondek, waar niet zomaar acht centimer afgeschaafd kan worden...

Vrijdag 25 jun 2010 - 12:46:48
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
TheKnitter:
Quote
Jeffrenzo: ik ging maandag naar Zlw, maar op Zwd was het perron iets van 30 cm (als het niet meer was) hoger dan de vloer van de SLT
Dat lijkt mij niet, althans, ik heb het in de afgelopen twee weken niet zo mee gemaakt, en ik kom bijna dagelijks op Zwd. Zit een miniem verschil in van hoogstens 5 centimeter, volgens mij zelf meer..

Brd is een groter verschil, daar heb ik meerdere mensen bijna op hun bek zien gaan omdat ze niet op de afstap voorbereid waren..
Rtb heeft ook een verschil in de hoogte. Rlb en Rtz heb ik er nog niet op gelet.
dan denk ik dat ik Brd bedoel, heb een beetje last van faal geheugen

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Vrijdag 25 jun 2010 - 13:55:16
reisthijs
reisthijs
Youtube reisthijsnl Flickr ReisThijs
Quote
Jeffrenzo: Ik zou niet weten of het waar is, maar misschien gaan ze opnieuw de tegels leggen, dit is laatst op Ztm gedaan, en daar is men op Asa ook mee bezig (bij Asa word alles ook iets verhoogd, mogelijk voor gelijkvloers maken met SLT)
maar ik weet niks zeker, maar het lijkt me een mogelijkheid
De nieuwe tegels bij Asa liggen gewoon even hoog als de oude. Ze volgens zelfs de bestaande hoogteverschillen in de perronwand...
Quote
thom: Ik denk dat het een stuk simpeler is het perron wat op te hogen, en dat kost ook minder tijd in een buitendienststelling hoor.. :
Het perron ophogen is geen oplossing als het perron te hoog is... Het spoor verhogen is juist een alternatief voor perronverlaging.

Vrijdag 25 jun 2010 - 14:19:12
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Te Hm zijn ze nu ook bezig met wat werkzaamheden; daar worden de abri's op spoor 2 opgehoogd ten opzichte van het perron zodat de abri's een stukje hoger staan dan de rest van het perron. Handig dus...

Laatst bewerkt door nielske90 op Vrijdag 25 jun 2010 om 14:19:50

Vrijdag 25 jun 2010 - 15:27:06
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Flickr RSK1992
Quote
reisthijs:
Quote
thom: Ik denk dat het een stuk simpeler is het perron wat op te hogen, en dat kost ook minder tijd in een buitendienststelling hoor.. :
Het perron ophogen is geen oplossing als het perron te hoog is... Het spoor verhogen is juist een alternatief voor perronverlaging.
Daar doelde ik inderdaad op. Ik weet niet of er ergens sprake van is, maar stel dat een bepaalde gemetselde perronwand monumentale waarde heeft, dan is het niet erg subtiel om daar gewoon een rijtje stenen af te bikken. (Hoewel je je de vraag kunt stellen hoe goed een monumentaal station combineert met SLT )

En dan heb je natuurlijk ook het hierboven vermelde verhaal van een perron (Hilversum) dat te hoog is, en simpelweg niet verlaagd kan worden. Dan zal het spoor toch echt omhoog moeten komen.

Het is een beetje hetzelfde verhaal als: "Als het bed niet naar jou toe komt, zul jij naar het bed toe moeten"

Vrijdag 25 jun 2010 - 19:05:34
john2
john2
Of te wel. Als Mozes niet naar de berg gaat. Moet de berg maar naar Mozes komen.

Zaterdag 26 jun 2010 - 01:27:03
thom
thom
Quote
reisthijs:
Quote
thom: Ik denk dat het een stuk simpeler is het perron wat op te hogen, en dat kost ook minder tijd in een buitendienststelling hoor.. :
Het perron ophogen is geen oplossing als het perron te hoog is... Het spoor verhogen is juist een alternatief voor perronverlaging.
Euhm, je begrijpt dat ik ergens een tikfoutje maakte...

@ Michiel:
Aardig projectje in vooruitzicht daar in Hvs dan, voor een paar centimeter.
Maar wat je zegt, het spoor ophogen of verlagen zal alleen gebeuren als dat voor het perron geen optie is.

Zaterdag 26 jun 2010 - 01:36:29
mren
mren
Quote
mark:
Quote
dennistd: Dan waren ze dus te hoog
Zelfde verhaal met de perrons in Hgl, die zijn ook een centimeter of 7 te hoog voor een gelijkvloerse instap in een Lint. Verlagen is daar trouwens wat lastiger lijkt me, met bakstenen perronranden.
Spoor 3? Het perron in Hgl loopt namelijk schuin, spoor 2 is weer een paar centimeter te laag
Dan zijn we in Twente wel gewend. In Enschede lazer je ook een halve meter naar beneden als je vanuit ICM het perron op wil stappen.

Uiteraard is perron 5 wel op de fatsoenlijk NL-hoogte aangelegd zodat je daar weer 15cm verder naar beneden mag stappen van perron in Talent...

Zaterdag 26 jun 2010 - 14:51:06
daniel81
daniel81
Met eerlijk waar alle respect voor onze minder valide medemens, maar zijn we niet ongelooflijk doorgeslagen met z'n allen?
OK een gelijkvloerse instap is iedereen wel bij gebaat maar met alle verschillende materieeltypes komt daar toch niet zoveel van terecht.

Zaterdag 26 jun 2010 - 17:13:22
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Flickr RSK1992
Daarom zou het ook veel beter zijn, als dat gestandaardiseerd wordt. Dit is nou een van de (weinige) dingen waar de Europische Unie zich nuttig kan maken. Stel een standaard richtlijn, en al het nieuwe spoorwegmaterieel moet daar aan voldoen. Pas dan in de loop der jaren de perrons aan, en over een jaar of 40 klopt het allemaal en overal!

Zaterdag 26 jun 2010 - 17:18:30
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
En waar denk je dat men mee bezig is?
jaartje 2030: al het sprintermaterieel moet verplicht een gelijkvloerse aansluiting op het perron hebben.

Heeft een tijdje terug in een ander topic gestaan

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zaterdag 26 jun 2010 - 17:25:45
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Flickr RSK1992
In dat geval mijn excuus, dat topic heb ik even gemist.
Als ik alles moet lezen wat voorbijkomt op Somda, kan ik straks geen trein meer zien

P.S. Betekent dat ook dat de hoogte overal hetzelfde moet zijn, of kan die gelijkvloerse instap per land verschillen?

Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op Zaterdag 26 jun 2010 om 17:27:01, reden: P.S.

Zaterdag 26 jun 2010 - 17:33:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Dat weet ik ook niet, vermoed dat het per vervoerder omdat ze allemaal hun eigen materieel hebben en voor zover ik weer was dit alleen voor de NS bedoeld.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zaterdag 26 jun 2010 - 22:03:23
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Dit is dacht ik EU-breed afgesproken. 76 cm is de standaardhoogte geworden, en het is de bedoeling dat alle materieel en perrons in Nederland daaraan gaan voldoen.

Zondag 27 jun 2010 - 13:20:29
elizabeth
elizabeth
Twitter jaap930 Facebook Etm
Geloof dat ze dan nog wel een aardige bult werk te verzetten hebben.

jaapfan.

Zondag 27 jun 2010 - 16:50:48
microshit
microshit
Vooral bij de kromme stations als Hto, waar je als je in de oostelijke richting gaat bijna door je enkel gaat omdat de trein super schuin hangt en het perron recht (lees: waterpas) is.

Zondag 27 jun 2010 - 18:11:51
john2
john2
Of zoals in Nuth. Perron waterpas. Maar het perron ligt in een bocht. Rails schuin. Vooral met de stopper Heerlen - Sittard, heb je een hoge afstap, c.q. opstap. Men is hierdoor verplicht 2 tredes te gebruiken. En er is tussen treeplank en perron een ruime opening.