Werkzaamheden 18 juni na 18.00 uur en 19 + 20 juni
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
13-06-2010 00:12:40
david_meye
david_meye
Wat gaan ze eigenlijk doen tussen Gdg en Wd op 19 en 20 juni ik weet wel tussen Ut en Wd.  

13-06-2010 00:18:42
dlm4yjp
dlm4yjp
Zucht... De eerste de beste google zoekactie leverde dit:

http://www.woerden.nl/default/home/nieuws2/ProRailbouwtaanspoorviaductWoerdenGouda/id_12586926

Dit had je denk ik zelf ook wel kunnen doen


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

13-06-2010 00:32:18
david_meye
david_meye
Bedankt dlm4yjp voor het antwoordt. Nu weet ik wat ze gaan doen daar.  

15-06-2010 15:06:14
stephan90
stephan90
Nu er toch een topic is over de werkzaamheden op Utrecht - Woerden/Gouda komend weekend, heb ik meteen een vraag. Als ik op vrijdagavond een reis plan van Breukelen naar Woerden wordt het laatst reisadvies voor 20 uur gegeven.

Dat zou natuurlijk kunnen wijzen op een opgeheven 4000, maar het vreemde is dat er wel een omgeleide IC Utrecht - Woerden en verder rijdt. Moet deze op Breukelen stoppen, terwijl het nog niet is verwerkt in de planner?

Ook merkwaardig mag de overgang van trein naar stopbus worden genoemd. De eerste bus vertrekt 34 minuten na de laatste Sprinter vanuit Woerden en uur later aan! Andere kant op is het verschl bij vertrek uit Utrecht 35 minuten en bij aankomst in Woerden 61 minuten..

Er zitten hopelijk fouten in de planner?

Stephan
 


15-06-2010 18:29:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Zo te zien is de 4000 na de 4071 opgeheven tussen Bkl en Wrd, de volgende 4000'den zullen verdergaan als 6940xx richting Ut

Betreft de bussen: Je hebt daarmee 50 min extra reistijd je zult namelijk via Ut moeten reizen en aldaar de bus moeten nemen

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 15-06-2010 18:38


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

19-06-2010 21:33:08
elizabeth
elizabeth
Ben vandaag eens aan het bussen geweest. Was blij dat ik vanaf Bdg in Apn al had uitgechekt, want in Bsk kon je het perron niet op. Ook was er veel onduidelijkheid vooral in Wadn waar de bus ging. En of er nog wel een bus zou komen. In Gd werden de Connexxion passagiers/ buschaufeurs gek van de her en der geparkeerde toeringcars. Het NS personeel schitterde door afwezigheid. Heb in Apn van afstand wat zien staan wat zich totaal niet met de bussen bemoeide en in Gd was er helemaal geen NSer te bekennen. Alleen een busmannetje. Heb op de terugweg maar besloten om met de lijnbus van Gd naar Bdg te gaan. Dat ging een stuk sneller. Ben benieuwt hoe het morgen ochtend gaat als Gd helemaal word afgesloten ivm ruiming van een 500 ponds bom. Want ik kan er op de NS site niets over vinden. En het ding ligt vlak naast het station en een van de grotere aanvoerwegen van Gd. Dus alles moet daar stil/ uitgestorven zijn.

Ga morgen weer eens mijn "geluk" beproeven om weer van Bdg in Bsk te komen.


jaapfan.
 

19-06-2010 21:48:20
train85
train85
In Gd was ook geen personeel gepland dit weekend van standplaats Ut, er zouden alleen wat mensen langs lopen van Gd zelf. In Ut, Wd en Apn stonden mensen van ons. Morgenochtend gaan er effe paar bussen rijden tussen Ztm-Gd v.v. en vanaf Nwk richting Gd v.v. Dan rijdt er ook effe verder geen trein van/naar Gd, tijden had ik gisteren effe kunnen opzoeken nu er niks staat op ns.nl De bom uit de 2e WO schijnt aan de noordkant te liggen, daarom werd spoor 11 in Gd ook tijdlang effe niet gebruikt.  

19-06-2010 22:16:16
david_meye
david_meye
De bussen van Gd naar Nwk staan er nu wel in en ook van Gd naar Ztmo staat er ook in op ns.nl  

20-06-2010 10:30:39
elizabeth
elizabeth
Quote
train85: In Gd was ook geen personeel gepland dit weekend van standplaats Ut, er zouden alleen wat mensen langs lopen van Gd zelf. In Ut, Wd en Apn stonden mensen van ons. Morgenochtend gaan er effe paar bussen rijden tussen Ztm-Gd v.v. en vanaf Nwk richting Gd v.v. Dan rijdt er ook effe verder geen trein van/naar Gd, tijden had ik gisteren effe kunnen opzoeken nu er niks staat op ns.nl De bom uit de 2e WO schijnt aan de noordkant te liggen, daarom werd spoor 11 in Gd ook tijdlang effe niet gebruikt.


Zo ver ik weet werd spoor 11 gewoon door de 9500 serie gebruikt. En die rijd nu niet omdat ze in Apn de overkapping aan het slopen zijn op sp 2/3 en vermoedelijk spoor 3 en 4 spanningsloos zijn. Er hing namelijk een aardedraad aan. Spoor 2 word nog wel (lees gisteren) gewoon gebruikt door de 8800 serie.

De bom lag zeg maar schuin achter de oude fietsenstalling. Waar vroeger het stinkslootje liep.


jaapfan.
 

22-06-2010 12:56:05
abcde
abcde
Nu, na de buitendienststelling Ut - Wd, merk ik geen grote vertragingen op dit traject.
Wordt de vier-sporigheid tussen Utrecht en Woerden nu gebruikt ?
 

22-06-2010 17:59:43
ijnte
ijnte
Ja die is afgelopen maandag om 4:40 vrijgegeven, en om 5:13 vertrok de eerste trein vanuit Utrecht over de nieuwe sporen. Het is dus zeker in dienst  

22-06-2010 18:14:22
TheKnitter
TheKnitter
Zal het dan straks zo zijn dat de Sprinters niet erg lang op Gdg hoeven te wachten, om de IC's te laten passeren, zoals nu het geval is?  

22-06-2010 18:14:51
mdj
mdj
Je zou er bijna verontwaardigd over worden, dat het zo "gladjes" is verlopen%08%


Bij twijfel: gebruik beton.
 

22-06-2010 21:24:18
ijnte
ijnte
Soms gaan indienststellingen wel goed %08% Het was wel even zwoegen hoor om het op tijd af te krijgen (ik zal jullie de details besparen), maar het is gelukt  

22-06-2010 21:32:18
daniel81
daniel81
Quote
TheKnitter: Zal het dan straks zo zijn dat de Sprinters niet erg lang op Gdg hoeven te wachten, om de IC's te laten passeren, zoals nu het geval is?

Dat maakt toch geen verschil? Als ze hadden gewild hadden ze die ook al in de oude situatie in Wd kunnen laten passeren door de IC's
 

22-06-2010 22:18:11
Stefanovic
Stefanovic
Onthou ons de details juist niet!
Ik kom er elke dag langs en volg de voortgang met grote interesse. Ben dus ook wel geïnteresseerd in een 'verslagje' o.i.d.

Weet jij trouwens waarom de tussenwand die tussen de oude en nieuwe sporen stond tussen Vleuten en Terwijde, niet verwijderd is? Je zou toch denken dat ze die zouden weghalen, dan is alles beter bereikbaar in geval van calamiteiten bijv.
 

22-06-2010 22:37:15
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
daniel81:
Quote
TheKnitter: Zal het dan straks zo zijn dat de Sprinters niet erg lang op Gdg hoeven te wachten, om de IC's te laten passeren, zoals nu het geval is?

Dat maakt toch geen verschil? Als ze hadden gewild hadden ze die ook al in de oude situatie in Wd kunnen laten passeren door de IC's
Dat gaat niet want dan staat 'ie in de weg voor de 4000. Die laatste wordt op Wd namelijk al ingehaald door de IC's die nu achter de 9800 aan rijden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-06-2010 11:12:54
jacokran
jacokran
Het handige van 4 sporen is? juist 4 sporen. De 9800 kan achter de 4000 aanrijden. Vanaf Wd kunnen de IC's beide treinen inhalen. Door de 9800 op spoor 6 binnen te nemen hoeft er niet gewacht te worden tot de 4000 weg is. (eigenlijk zou je een overstap moeten creëren, maar dat zal te veel klantvriendelijkheid zijn).  

23-06-2010 12:02:50
daniel_ddr
daniel_ddr
Die overstap 4000 < > 9800 wordt nu al in Gdg geboden toch? Maar de boel wordt zo wel heel gevoelig voor vertragingen verderop hoor: inhaling van de 4000 door de IC's bij Wd vindt al vrij krap plaats (4000 staat al niet meer langs 't perron maar bij 't laatste sein voor 't wissel als het Rtd-deel van de IC's voorbij komt).
Bij 'n vertraagde IC wordt nu al de 4000 er vooruit gestuurd te Wd (waar je dan met de IC tot Rtd achter blijft hangen), datzelfde kan dan dus ook richting Gvc gaan gebeuren. En lopen de stoptreinen vertraging op dan houden ze juist de binnenkomende IC's te Gd op omdat je daar dan altijd spoor 8 en 10 tegelijk bezet hebt.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 23-06-2010 12:03


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-06-2010 19:09:38
Jeffrenzo
Jeffrenzo
die overstap werkt alleen voor 9800 op 4000, niet andersom (wat voor mij goed uit zou komen), want de 4000 vertrekt 3 min na de 9800, en aangezien ik van de 4000 moet overstappen naar de 9800 mis ik hem altijd net, de andere kant op is het precies opgedraaid, daar rijd de 4000 3 min eerder weg dan de 9800 waardoor je hem mist

Laatst bewerkt door Jeffrenzo op 23-06-2010 19:10, reden: Spelfoutjes


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

24-06-2010 10:13:35
AlbertP
AlbertP
Conclusie van het verhaal is dat alleen de overstappen voor de verbinding Utrecht - Rotterdam v.v. er zijn. Den Haag - Breukelen is niet met goede overstap mogelijk met de 4000 en 9800.  

24-06-2010 10:52:49
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
nee, maar Gvc-Bkl is wel goed mogelijk met de combinatie 2000-4000 (overstap in Gd).

ontopic: op het moment is het nut van de 4-sporigheid tussen Utlr en Wd beperkt, enige voordeel is dat je stoppers kunt inhalen als IC i.p.v. er de hle weg achter te hangen. aangezien het antal cargo's op dit traject ook aan het afnemen is heb je op dit moment zat spoorcapaciteit.
 

24-06-2010 11:07:57
gertjan
gertjan
Om heel eerlijk te zijn zie ik het daar nog wel een keer fout gaan. Een stopper die naar het binnenspoor gaat, vanwege een infrabeperking of een foute rijweg ... Heel handig dat je daar dan geen perrons hebt. Mooie vorm van foutief bezuinigen.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

24-06-2010 13:01:08
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
SleutelMan: ontopic: op het moment is het nut van de 4-sporigheid tussen Utlr en Wd beperkt, enige voordeel is dat je stoppers kunt inhalen als IC i.p.v. er de hle weg achter te hangen.
En zelfs daarvan is het nut nog beperkt. De 2800 wil er weleens achter een stoptrein hangen maar da's vaak pas bij Utt het geval. Leuk dat je 'm dan kunt inhalen maar dan heb je vervolgens twee treinen naast elkaar staan bij het einde van de viersporigheid vlak voor het Amsterdam Rijnkanaal. En dan zal je ze toch nogsteeds achter elkaar aan moeten sturen

De andere kant is het wel zinvoller als je 'n vertraagde 9800 al vroeg voorbij kunt, dan hoeven ze niet de 4000 en 9800 achter elkaar te zetten in Woerden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

24-06-2010 16:31:14
martw
martw
Zie ook mijn verhaal in de opvallende dingen van vandaag over het 'nuttig' gebruiken van de nieuwe viersporige situatie!%02%

Verder had ik nog een vraag: het dienstregelingpunt Hmlva (Harmelen-Vleuten Aansluiting) was voorheen het punt tussen Harmelen Aansluiting en Vleuten waar het aantal sporen van 4 naar 2 (of andersom) ging door middel van hogesnelheidswissels. Deze wissels zijn nu in hun geheel verdwenen. Geldt dat nu ook voor het punt Hmlva?

Martijn
 

24-06-2010 23:09:26
train85
train85
Nee bestaat nog steeds.