ICE Amsterdam-Frankfurt-Basel 20 juni 2010
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
04-06-2010 00:40:56
lucasschui
lucasschui
Op zondag 20 juni rijden er geen Intercity-Express treinen tussen Utrecht en Düsseldorf.

Deze ICE's zullen worden omgeleid via de route:
(Amsterdam) - Utrecht - Geldermalsen - 's-Hertogenbosch - Eindhoven - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Keulen (route vervolgen richting Basel)

De treinen zullen niet stoppen te Arnhem, Oberhausen, Duisburg en Duesseldorf, maar stoppen extra in Eindhoven en Mönchengladbach.

Laatst bewerkt door lucasschui op 04-06-2010 00:41
 

04-06-2010 09:24:42
keesje
keesje
Dat gebeurt wel vaker.  

04-06-2010 17:15:05
kleine_man
kleine_man
Yep, ze zullen wel weer aan de Duitse zijde wel aan het werken zijn.  

04-06-2010 18:04:49
ns1700
ns1700
dat kan wel maar zeg niks te vroeg. voor hetzelfde geld is het dat Arnhem op de schop gaat  


04-06-2010 21:47:46
ettenrail
ettenrail
Nee dus, traject Emmerich-Oberhausen wordt gewerkt.

Laatst bewerkt door ettenrail op 04-06-2010 21:47
 

04-06-2010 23:52:11
kleine_man
kleine_man
Quote
ns1700: dat kan wel maar zeg niks te vroeg. voor hetzelfde geld is het dat Arnhem op de schop gaat


Mwah, als Arnhemmer ben ik redelijk op de hoogte %08%

Maar ook ik wordt wel een (onaangenaam) verrast.
 

05-06-2010 00:19:48
cuijk
cuijk
20 juni is al een tijdje bekend. Zie hier: http://bauarbeiten.bahn.de/docs/2010/fernverkehr/41.pdf  

05-06-2010 14:13:46
bart84
Moderator
bart84
Dan alvast een stukje info uit het spoorboekje:
Van 26 juli t/m 21 augustus 2010 en van 16 t/m 23 oktober 2010 zullen de ICE's niet rijden via Utrecht-Arnhem-Oberhauzsen-Duisburg-Düsseldorf-Köln maar via Utrecht-Eindhoven-Venlo-Köln. Dit heeft uiteraard te maken met de werkzaamheden te Arnhem.
Daarbij zal ook een deel van de ICE's beginnen en eindigen in Ut.

Laatst bewerkt door bart84 op 05-06-2010 14:14


Mvg. Bart
 

05-06-2010 14:37:02
vrijgezel
vrijgezel
En om teleurstellingen te voorkomen; in Venlo is er geen commerciële stop. De ICE stopt er alleen om van pilot te wisselen en stopt niet langs het perron, maar op één van de goederensporen.  

05-06-2010 16:15:00
abbm
abbm
Dat is toch al altijd al zo?
Ook bij omleidingen bij werkzaamheden tussen ut en Ah
 

05-06-2010 16:47:55
kevinevers
kevinevers
Niet altijd. Er zijn keren geweest dat er ook weleens gestopt werd in Venlo of Blerick. In Venlo bijvoorbeeld op 21 november 2006 en in Blerick bijvoorbeeld op 4 september 2007.  

05-06-2010 17:09:08
nielske90
nielske90
En vorig jaar nog in Helmond. %08%  

07-06-2010 09:51:23
mdeen
mdeen
Gelukkig stoppen ze niet langs het perron. Ik heb het eens meegemaakt dat ze de ICE niet wegkregen omdat ze de spanning niet konden wisselen. Misschien iets met de rijweginstelling dat een spanningswisseling geblokkeerd is als er een trein op het spoor staat?
Dan kun je beter over de goederensporen rijden.

Er wordt wel gestopt in Eindhoven en Mönchengladbach. Je kunt bij de DB zelfs een Europa-Spezial voor die verbinding krijgen.
 

07-06-2010 12:12:41
john2
john2
Met een dieselloc zou men de trein wel weg kunnen krijgen. Als is het voor naar een ander spoor te rangeren. Of een stuk over hetzelfde spoor verplaatsen, tot men de juiste spanning heeft. De dames heren van de politiek hebben de mond vol over een Europa. We hebben de euro al. Maar de Spoorbedrijven in Europa werken nog met verschillende bovenleidingspanningen.

Laatst bewerkt door john2 op 07-06-2010 16:05, reden: Meer er bij gezet.
 

07-06-2010 16:17:09
dlm4yjp
dlm4yjp
Ow, ze kunnen hier best 25Kvac op de bovenleiding zetten, maar ik denk dat je dan heel snel een hoop vonken en geknal krijgt omdat zo'n beetje al het materieel nog op 1.5Kvdc werkt. Met andere woorden: dat gaat nog wel gebeuren, maar héél, héél erg geleidelijk.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-06-2010 20:39:06
mren
mren
Quote
john2: De dames heren van de politiek hebben de mond vol over een Europa. We hebben de euro al. Maar de Spoorbedrijven in Europa werken nog met verschillende bovenleidingspanningen.

Dat heeft weinig met Europa te maken, ook landen als Frankrijk en Nederland hebben binnen één land al verschillende spanningen in het spoornet.

Uitrol ERTMS zou gemakkelijker zijn dan diversiteit is spanningen, dat is vrij eenvoudig met moderne locs.
 

07-06-2010 21:32:16
nohab
nohab
Dat heeft toch wel wat met Europa te maken, namelijk met het feit dat Europa in de tijd dat die keuzes op nationaal niveau gemaakt werden op politiek gebied nou niet bepaald een samenwerkend geheel waren. Het werd niet voor niets nog 2 keer oorlog. Pas na de tweede oorlog ging Europa inzien dat het beter kon gaan samenwerken. Zoals bijvoorbeeld op spoorweggebied. Als in Europa nu nog geen bovenleiding bestond zou ongetwijfeld door de EU verordonneerd worden dat dat overal 25kV 50 Hz zou moeten zijn.  

12-06-2010 12:19:06
dennis82
dennis82
Wordt het goederenvervoer dat via Emmerich gaat ook omgeleid via venlo ?  

12-06-2010 14:27:10
WesselE
WesselE
Jep, maar ook via Bh.


'Okeh'