Geen treinen langs Geldermalsen 17-22 juli 2010
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
15-05-2010 18:26:46
lucasschui
lucasschui
GELDERMALSEN – Treinreizigers en omwonenden hebben het al volop meegekregen: ProRail werkt aan de nieuwe spoorbrug over de Linge tussen Tricht en Geldermalsen en de nieuwe traverse op het station. Van 17-22 juli is het station Geldermalsen daarom helemaal gesloten en rijden er geen treinen. Ook voor en na de treinvrije week is er overlast voor reizigers en omwonenden.

Aan de Deilse zijde van het spoor wordt gewerkt aan de nieuwe spoorbrug over de Linge. Bij het station wordt de plaatsing van de nieuwe traverse voorbereid. Vanwege werkzaamheden rijden er van 17 tot en met 22 juli geen treinen. Parkeerplaats, fietsenstalling en de oude traverse zijn niet bereikbaar. Het terrein is volledig afgesloten. Zorg dus dat uw auto of fiets niet gestald of geparkeerd blijft.

Enkele weken voor de treinvrije periode legt ProRail een speciale werkweg langs het parkeerterrein en over het braakliggende terrein richting de Linge. De aanleg duurt enkele dagen. De werkweg is nodig om materiaal voor de bouw van de brug aan te voeren. Tijdens het aanleggen van de weg is er verkeershinder voor reizigers die met fiets of auto naar de Deilse zijde van het station komen.
In de weken voorafgaande aan het werk vinden voorbereidende werkzaamheden plaats, zoals het aanleveren van de nieuwe brugdelen. ProRail informeert omwonenden en bedrijven tijdig over mogelijke overlast voor bedrijf of woning. Reizigers kunnen wel gebruik maken van de parkeerplaats aan de Geldermalsense zijde.

Geldermalsense zijde
Bij het station wordt de plaatsing van de nieuwe traverse voorbereid. De overlast aan de Geldermalsense zijde concentreert zich rond de treinvrije week van 17-22 juli. Omdat de treinen niet rijden, worden bussen ter vervanging ingezet. Voor een goede doorgang van de bussen worden maatregelen getroffen. De parkeerplaats aan deze zijde blijft bereikbaar.

Tricht
Inwoners van Tricht moeten rekening houden met overlast in de treinvrije periode van 17-22 juli. De fietsbrug over de Linge is van 17 tot en met 22 juli gesloten. Fietsers en voetgangers moeten in die periode een andere route nemen. Waarschijnlijk is het fietspad ook daarna enige tijd gesloten.
De treinvrije periode heeft gevolgen voor de toegankelijkheid van de overwegen Nieuwe Steeg en Lingedijk. Wat die gevolgen precies zijn, wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.

Algemeen
Er worden ook afspraken gemaakt met de hulpdiensten zodat zij altijd weten welke route beschikbaar is. Omleidingen en afsluitingen worden op tijd met borden aangegeven. Bij situaties waar dat nodig en zinvol is kunnen verkeersregelaars ingezet worden.

Informatie
ProRail is opdrachtgever voor deze werkzaamheden. Met vragen kan men bellen naar de afdeling Publiekscontacten van Prorail. Deze is tijdens kantooruren te bereiken op telefoonnummer 0900-77 67 245 (€ 0,20 p.m.). Ook kan men een contactformulier invullen op www.prorail.nl/contact. Hierbij dient dan het volgende kenmerk te worden gemeld: M-003427.
De werkzaamheden kunnen, behalve voor omwonenden ook gevolgen hebben voor de treinreizigers. Reizigers kunnen voor meer informatie kijken op www.ns.nl/ en teletekstpagina 754, of bellen naar 0900-9292 (€ 0,70 p.m.).

Achtergrond station en spoorbrug
De omgeving van het station in Geldermalsen heeft te kampen met knelpunten. Het parkeerterrein heeft onvoldoende capaciteit, de omgeving wordt als sociaal onveilig ervaren, het gebied heeft een rommelige aanblik en de gebrekkige bereikbaarheid veroorzaakt verkeersoverlast in de omgeving.
De stationsomgeving biedt ook mogelijkheden. Meerdere overheden, Prorail en de NS willen de kans van Geldermalsen 'als poort naar de regio Utrecht' benutten door in Geldermalsen meer functies aan het station te koppelen, zowel wonen als werken. Dit zal het gebruik van het station intensiveren. Door aanbieden van P&R-voorzieningen van goede kwaliteit kunnen mensen uit de regio hun auto bij het station parkeren en met de trein verder reizen naar de regio Utrecht en verder.

Prorail vervangt de spoorbrug over de Linge omdat de huidige brug verouderd is. De nieuwe brug biedt de mogelijkheid om een geluidarmere oplossing te bieden en om het naastgelegen fietspad later ook als calamiteitenweg in te zetten. Bij de vervanging van de nieuwe brug is nog geen rekening gehouden met de mogelijke verbreding van het spoor in de toekomst. Het onderzoek naar mogelijkheden om tot een verbreding van het spoor bij Tricht te komen, bevindt zich in een eerste verkennende fase. Besluiten hierover zullen voorlopig nog niet worden genomen. Juist daarom staat die ontwikkeling los van de vervanging van een oude brug door een moderne nieuwe brug.

Bron: Nieuwsblad Geldermalsen 14 mei 2010

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-07-2010 16:20, reden: Aanpassing topictitel
 

16-05-2010 12:52:05
NDS
NDS
Dit is wel heel krap voor de werkzaamheden in Arnhem gepland, als dit om de één of andere reden uit zou lopen snijd je zuid/oost Nederland helemaal van Midden en Noord Nederland af.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

16-05-2010 13:33:01
raymond16
raymond16
Twee dagen extra, het valt wel mee (het bericht spreekt steeds over 22 juli, topictitel over 24 juli en de werkzaamheden beginnen 25 juli in Ah)

Laatst bewerkt door raymond16 op 16-05-2010 13:33
 

16-05-2010 13:33:32
WesselE
WesselE
Tsja. Het is nou eenmaal een ideale periode om werkzaamheden uit te voeren (overal vakantie).


'Okeh'
 


18-05-2010 12:53:28
abcde
abcde
Blijft die nieuwe spoorbrug aan de Noordzijde 2-sporig ?
Wordt er geen 3e spoor gereserveerd ri. Leerdam ?

Bij Gouda is begin jaren 90 een 4-sporige brug over de Gouwe gebouwd. Hiervoor was er een 3-sporige, 3e spoor voor de trein van en naar Alphen a/d Rijn.
Al heel snel bleek hoe storing-gevoelig het was, dat de trein uit Alphen naar Gouda het spoor ri. Gvc blokkeerde, waarna er al snel een extra brug gekomen is ri. Alphen v.v.

Laatst bewerkt door abcde op 18-05-2010 14:39
 

18-05-2010 15:09:47
mren
mren
Zolang er toch gekruisd moet worden, heeft een derde spoor weinig toegevoegde waarde lijkt me.  

18-05-2010 16:41:51
abcde
abcde
Het kruisen van een spoor kost minder tijd dan wanneer je het linkerspoor enige tijd berijd.
Maar je hebt gelijk, ook bij kruisen blokkeer je het spoor even.

Bij een 3e spoor over de brug zou het logisch zijn, als er te Gdm ook een eenvoudig perron voor de trein naar Leerdam kwam, zodat er in het geheel niet meer gekruist wordt.
Vergelijk met Gouda : de trein naar Alphen halteert op spoor 11, en kruist hierdoor de andere treinen niet meer.
 

18-05-2010 16:44:42
mren
mren
Maar de vragen die je dan krijgt: hoe wil je die eenvoudige overstappen handhaven met een extra perron. En heb je geen extra perron, zul je moeten kruisen en is de verwachte winst dan wel een (extra) brug van 3-5 miljoen waard.  

18-05-2010 16:51:57
treinfan
treinfan
te Gdm komt een extra perron, men moet dan van/naar Ddr inderdaad van perron gaan wisselen aldaar, maar de dienstregelingen kunnen beter geoptimaliseerd worden

Laatst bewerkt door treinfan op 18-05-2010 17:00
 

18-05-2010 16:57:12
mren
mren
Ja, maar in OV-land zou het om optimalisatie van de netwerkprestatie ten gunste van de klant moeten gaan ipv om optimalisatie van DRGL'en zoals het schrappen van stations of delen van routes om elke rit in 13 of 28 minuten te kunnen rijden omdat dat zo handig is met de materieelplanning...  

18-05-2010 19:52:05
floriss
floriss
Geldermalsen krijgt inderdaad op termijn een extra perron aan de westzijde van het station. Voor een brug over Linge met drie of meer sporen is op dit moment geen geld beschikbaar. Als het in toekomst alsnog gaat gebeuren, zal dat uit de pot voor het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer moeten komen. Het spoor richting Leerdam wordt dan in zijn geheel vrijgelegd van het hoofdtraject Geldermalsen - Utrecht.
Voorlopig komt er dus weer een tweesporige brug voor terug.

Laatst bewerkt door floriss op 18-05-2010 19:52
 

18-05-2010 20:15:51
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
treinfan: te Gdm komt een extra perron, men moet dan van/naar Ddr inderdaad van perron gaan wisselen aldaar, maar de dienstregelingen kunnen beter geoptimaliseerd worden
Wat valt er dan te optimaliseren als je een extra perron hebt maar nogsteeds bij vertrek het spoor GU over moet naar Gdma?!

Ook met een extra perron komt het erop neer dat de stoptrein uit Ut om de Arriva-trein heen rijdt, al staat die laatste dan slechts ergens anders.

Je zou meer opschieten met een zakspoortje waarop je over het spoor GU binnenkomt en over het spoor GJ kunt vertrekken, waardoor je alleen de overkruising nog hebt.
Zelfde effect is te bereiken met een wisselverbinding van 3b naar 2a. Dan kan Arriva ook via het spoor GJ vertrekken en bij Gdma snel oversteken als je 'm van 3a laat vertrekken. De trein uit Tl moet dan op 3b binnenkomen en via 2a vertrekken. Bijkomend voordeel: je kunt de overstap ri. Ht haalbaarder maken doordat die treinen dan tegenover elkaar i.p.v. voor elkaar kunnen stoppen en tegelijk de aansluiting Tl -> Ddr behouden aangezien die toch al ruimer is.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-05-2010 21:21:28
keesje
keesje
Ik moet even uitkijken met wat ik zeg, maar ik meen eens een tekening gezien te hebben waarbij het spoor van/naar Bsd ongelijkvloers kruist met het spoor UIT Ut en dus tussen Gdma en Gdm tussen de hoofdsporen in komt te liggen.

Correct me if I'm wrong...
 

18-05-2010 21:31:15
daniel_ddr
daniel_ddr
En dan uitkomend op een zakspoortje neem ik aan? Dat zou in ieder geval wel een optie zijn die voor de overstappers het meest gunstig is en daarnaast vereist het geen kunst-en-vliegwerk om een apart perron ook nog bereikbaar te maken.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-05-2010 03:17:38
gertjan
gertjan
Quote
daniël_ddr: Je zou meer opschieten met een zakspoortje waarop je over het spoor GU binnenkomt en over het spoor GJ kunt vertrekken, waardoor je alleen de overkruising nog hebt.
Heel leuk, uitrijden over spoor GJ. Nadeel is alleen wel dat de trein naar Ddr op hetzelfde moment als de stopper naar Ut vertrekt Dus in dat geval zou of Arriva moet wachten, of NSR. En daar schiet je dus niets mee op.

Quote
daniël_ddr: Zelfde effect is te bereiken met een wisselverbinding van 3b naar 2a. Dan kan Arriva ook via het spoor GJ vertrekken en bij Gdma snel oversteken als je 'm van 3a laat vertrekken. De trein uit Tl moet dan op 3b binnenkomen en via 2a vertrekken.
Ook dan heb je 2 treinen tegelijkertijd over spoor GJ.
Quote
daniël_ddr: Bijkomend voordeel: je kunt de overstap ri. Ht haalbaarder maken doordat die treinen dan tegenover elkaar i.p.v. voor elkaar kunnen stoppen.
Als Arriva optijd aankomt, wat uit eigen ervaring heel vaak zo is (soms zelfs binnen met -1 en hééél soms met -2), heb je 6 minuten de tijd om van 4a naar 4b te lopen, alle tijd dus Sterker nog, in die 6 minuten heb ik tijd genoeg om rustig naar het diensttoilet (halverwege spoor 4) te lopen, een plas te doen, en op m'n gemak terug te lopen naar de voorkant van m'n trein. De overstap van de stopper uit Ut naar Ht, die is iets 'vervelender' Die 16000 heeft in de praktijk bij aankomst +1 en in de spits +2 of meer (leuk als iedereen altijd bij 1 deur in- en uitstapt) Daardoor is de overstaptijd op de 36700 hooguit 3 minuten. Dat is wel even doorlopen, en als die OV-Chipkaart in gebruik is helemaal leuk, want je moet even uitchecken bij NS, en inchecken bij Arriva.

Om de post toch maar positief af te sluiten; ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, en we zien wel wanneer heel de verbouwing (want na het vervangen van die bruggen gaat het natuurlijk gewoon verder in Gdm en omgeving met verbouwingen aan de spoorinfra) achter de rug is.

En als ze een zakspoortje gaan maken in Gdm (Kan makkelijk op dat perron daar, even een paar bomen uit de grond halen en dat tuintje weghalen) is dat een hele mooie oplossing. Een nadeel is wel dat de trap aan de andere kant van het station zit.
 

05-07-2010 16:15:11
gvttreinen
gvttreinen
Inmiddels is de drgl. bekend en wel heel opmerkelijk:
- Ut - Cl; NS treinen in een halfuurligging (?)
- Ddr - Ldm; Arriva treinen in een halfuurligging
- Gdm - Ldm; busvervoer in een halfuurligging
- Cl - Gdm - Zbm - Ht; busvervoer in een halfuurligging
- Cl - Gdm - Tpsw - Tl; busvervoer in een halfuurligging.

Te Cl; trein a -.13 aansluitend bus naar Ht v -.18 en Tl v -.33!
Te Cl; aankomst bus uit Tiel -.43, uit Ht a -.28, trein v -.48!

Merkwaardig is dat de reizigers uit Tiel naar Ut in Cl 5 minuten aansluiting hebben, uit Ht 20 minuten.
Reizigers naar Tiel moeten in Cl 20 minuten op hun bus wachten, naar Ht 5 minuten!
Gdm - Cl heeft 4 bussen per uur maar onregelmatig over `t uur verdeeld.

In tabelvorm:
Ut -.58
Cl -.13
bus Cl - Ht
Cl -.18
Gdm -.39
Zbm -.59
Ht -.19

bus Cl - Tl
Cl -.33
Gdm -.55
Tpsw -.10
Tl -.19

bus Tl - Cl
Tl -.00
Tpsw -.09
Gdm -.26
Cl -.43

Bus Ht - Cl
Ht -.59
Zbm -.19
Gdm -.41
Cl -.58

Trein vertrekt om -.18 uit Cl naar Ut

Trein van Ddr om -.13 aan te Ldm
Ldm -.22
Bsd -.34
Gdm -.47

Gdm -.50
Bsd -.02
Ldm -.14
Trein naar Ddr vertrekt om -.21 uit Ldm

En zo ieder half uur.

Uit de NS en OV9292 reisplanners gehaald.
 

05-07-2010 16:16:57
gvttreinen
gvttreinen
Stremming is van zaterdag 17 juli t/m woensdag 22 juli 2010!  

05-07-2010 16:21:36
spiketrain
Moderator
spiketrain
De topictitel is aangepast.


Groet, Spiketrain
 

05-07-2010 20:21:43
daniel_ddr
daniel_ddr
Overigens rijden er op 17 en 18 juli zelfs bussen tussen Ddr en Gdm omdat er dan, naast de vervanging van de Lingebruggen, ook gewerkt wordt aan de spoorverdubbeling bij Ddrs en de bouw van station Giessendam-West.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

06-07-2010 08:22:09
gvttreinen
gvttreinen
En in diezelfde periode rijdt Syntus niet tussen Tl en Est resp. Ktr en dit vanwege o.m. een perronverhoging te Tiel (tot 76 cm BS).
Zie http://www.syntus.nl/geplande_werkzaamheden_trein/zaterdag_17_tm_woensdag_21_juli_s_ochtends_bus_ipv_trein_tussen_tiel_en_kesterenelst.aspx

Gérard

Laatst bewerkt door gvttreinen op 06-07-2010 08:23
 

06-07-2010 10:41:19
bloemkool
bloemkool
Valt ook lekker samen met de Nijmeegse Vierdaagse  

06-07-2010 10:51:33
gvttreinen
gvttreinen
Tijdens de belangrijkste vierdaagsedag (vrijdag 23 juli, de inhaaldag) rijdt Syntus de gehele dag geen treinen tussen Tl en Ah, NSR heeft tussen Ah en Nm alle capaciteit 'nodig'.  

06-07-2010 10:54:55
WesselE
WesselE
Wat ik daar vreemd aan vind, is dat er juist minder NSR treinen rijden tijdens de inhaaldag. 't zal hem wel zitten in de perronsporen bij Ah.


'Okeh'
 

09-07-2010 10:56:00
gvttreinen
gvttreinen
Meer info zie; http://www.prorail.nl/Pers/Persberichten/Actueel/Regionaal/Pages/ZeerbeperkttreinverkeerUtrechtsHertogenbosch.aspx en http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/plan-uw-reis/extra-reisinformatie#beperkt-treinverkeer-utrecht---den-bosch-id
Volgens het foldertje (pdf) blijft op werkdagen een kwartierdienst Ut - Cl (kreeg dat eerst niet uit de reisplanner!).
Gérard
 

09-07-2010 11:10:26
bloemkool
bloemkool
^^Heel slim om pendeltreinen in te zetten tussen Ut en Cl. Zo krijg je de massale stroom reizigers richting Htn weggewerkt met treinen. Bijkomend voordeel is dat de bussen niet op de A2 onnodig vertraging oplopen door de hardnekkige file voor de aansluiting Cl.  

09-07-2010 11:16:23
gvttreinen
gvttreinen
File...in deze vakantietijd?
Anders komen de sneldiensten Ut - Ht wel in de file terecht en dan is het sneller om Ut - Ht via Ah te reizen.
 

09-07-2010 11:31:55
bloemkool
bloemkool
Wellicht was mijn redenering tekort door de bocht, maar het scheelt wel in je aantallen bussen die je niet in Ut kwijt moet zien te raken.

En wat betreft die files: die zijn erg onvoorspelbaar. Zelfs op een verklaard rustige dag kan het toch opstropen%08%
 

10-07-2010 01:07:48
daniel
daniel
Tussen Deil en Culemborg is de A2 vanwege de wegwerkzaamheden weer teruggegaan van 3 naar 2 rijstroken, dus 's ochtends weer plenty file daar, kwam ik gisteren onaangenaam verrast achter  

16-07-2010 10:17:17
gvttreinen
gvttreinen
Het wisselen van de Lingebruggen en traverse kan men mooi via een webcam volgen.
zie http://www.spoorwerkgeldermalsen.nl/webcam2.html voor de webcam gericht op de lingebruggen en http://www.spoorwerkgeldermalsen.nl/webcam1.html voor de traverse.
Handig om nu (vrijdag) te spotten
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


16-07-2010 10:24:23
WesselE
WesselE
Netjes, die mogen blijven!%02%


'Okeh'
 

16-07-2010 12:02:55
abbm
abbm
Goede kwaliteit. Laat ze maar lekker staan  

16-07-2010 15:17:38
jorgo
jorgo
Goeiendag zeg! Een ritje Mt - Asd duurt komende zondag 3:37 volgens de reisplanner, maarliefst 1:10 langer dan normaal! Waarom rijdt die snelbus Ht - Ut in hemelsnaam alleen tijdens de spitsuren?  

16-07-2010 16:25:17
bloemkool
bloemkool
Zo'n reistijdverlenging is toch ook opgetreden bij de buitendienststelling Wt - Rm vorig najaar  

16-07-2010 19:28:33
booij1990
booij1990
Wel knap...
Arriva meent dat de verstoring van de treindienst tot woensdag 21 juli duurt... Maar donderdagochtend is het treinverkeer toch ook nog steeds gestremd?

( bron: www.mll.nl )
 

17-07-2010 07:51:38
WesselE
WesselE
Op de webcam is te zien dat men vannacht al de nieuwe voetbrug geplaatst heeft. Briljant hoor: plaatst men een webcam, gebeurd de actie 's nachts!


'Okeh'
 

17-07-2010 13:20:32
train85
train85
Zo de eerste oude brug is nu helemaal weg.  

17-07-2010 13:30:15
icetha
icetha
Ja, een groot gat nu.
Per brugdeel wordt het dus in twee mootjes weggetakeld.
Mooi om dit live te volgen%08%
 

17-07-2010 13:39:32
ijnte
ijnte
Quote
train85: Zo de eerste oude brug is nu helemaal weg.

Ben jij daar nu toevallig ? Ik ga er vanmiddag even heen met de auto.
 

17-07-2010 13:41:28
train85
train85
Nee ik kijk op de site spoorwerkgeldermalsen.nl
Wel moet ik straks vanaf 18.00 uur dienst doen op Ut bij de jaarbeursplein voor de NS bussen.
 

17-07-2010 16:09:15
icetha
icetha
Je kunt het idd niet zelf zien, of je moet langs de Linge wonen...
Op dit moment voorbereidingen voor het hijsen van de andere brugdeel, dus kijk maar nu naar die webcam!
Veel plezier%02%
 

17-07-2010 16:51:44
dlm4yjp
dlm4yjp
Brug gaat er nu uit (1 zijde is al los) %02%

Inmiddels er al uit (16.55), nooit geweten dat daar een "hefbrug" zat %08%

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 17-07-2010 16:56


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-07-2010 17:23:09
gertjan
gertjan
Quote
booij1990: Wel knap...
Arriva meent dat de verstoring van de treindienst tot woensdag 21 juli duurt... Maar donderdagochtend is het treinverkeer toch ook nog steeds gestremd?
Doorgaande treinen kunnen er niet door. De spoorbruggen zijn woensdag al klaar. Donderdag pleegt men nog wat nawerk aan de traverse, dus daar zou je nog niet onderdoor mogen met treintjes. En laat arriva daar nou net niet komen

Quote
dlm4yjp:Inmiddels er al uit (16.55), nooit geweten dat daar een "hefbrug" zat %08%
Hefbrug? Het deel dat er nu nog staat is afgeslepen van de rest aantal weken terug heeft men de brug op die plek al gestut hiervoor. Of het beton dat er nu nog staat ook nog een dragende functie heeft voor de nieuwe brug weet ik niet.

Laatst bewerkt door gertjan op 17-07-2010 17:25


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

17-07-2010 18:47:37
TMPJ
TMPJ
Het oud beton wat er nu nog staat gaat meen ik verdwijnen in de zandlichamen, de laatste maanden zijn om de (nu bijna verdwenen) stalen brug nieuwe betonnen landhoofden heen gebouwd.

Hier komen dus de nieuwe betonnen brugdelen op te liggen die (buiten het zicht van de camera) links klaar liggen om ingehesen te worden.

Laatst bewerkt door TMPJ op 17-07-2010 19:00
 

17-07-2010 19:22:38
booij1990
booij1990
Quote
gertjan: Doorgaande treinen kunnen er niet door. De spoorbruggen zijn woensdag al klaar. Donderdag pleegt men nog wat nawerk aan de traverse, dus daar zou je nog niet onderdoor mogen met treintjes. En laat arriva daar nou net niet komen



Oh oke, maar hoe moet ik Donderdagochtend om 06.30 aan de andere kant van het station komen als de Traverse nog niet af is? Zal dat wel kunnen?
 

17-07-2010 19:29:23
superboer
superboer
Quote
booij1990: Wel knap...
Arriva meent dat de verstoring van de treindienst tot woensdag 21 juli duurt... Maar donderdagochtend is het treinverkeer toch ook nog steeds gestremd?
De werkzaamheden zijn donderdagmorgen afgerond zodat al het treinverkeer donderdag weer normaal zal zijn.
 

17-07-2010 19:51:06
ijnte
ijnte
Quote
TMPJ: Het oud beton wat er nu nog staat gaat meen ik verdwijnen in de zandlichamen, de laatste maanden zijn om de (nu bijna verdwenen) stalen brug nieuwe betonnen landhoofden heen gebouwd.

Hier komen dus de nieuwe betonnen brugdelen op te liggen die (buiten het zicht van de camera) links klaar liggen om ingehesen te worden.

Toen ik er vanmiddag was, lagen de pre-fab betonnen brugdelen niet direct klaar bij de kraan, maar stonden deze opgesteld achter het station van Gdm. Daar stonden een stuk of 3 trailers met daarop de brugdelen. Wat ik nog niet heb gezien overigens zijn de middendelen waarover de trein straks daadwerkelijk moet gaan rijden.
Bij de linge hadden ze overigens weer netjes een tribune neergezet. Dit mogen ze echt vaker doen!
Het eerste deel van de traverse is volgens mij ook al aardig klaar. Ze liepen er vanmiddag al vrolijk overheen en waren bezig met de trapleuningen etc.
 

20-07-2010 09:17:16
gvttreinen
gvttreinen
Gisteren (19/7) met vervangend vervoer enzo gereisd en algemeen indruk is...goed geregeld.
Op stations Tl, Gdm en Cl stonden (NS) personeel en er reden bussen, veel bussen, heel veel bussen.
Culemborg - Tiel wel 3 (!) bussen die in colonne reden, het aantal reizigers rechtvaardigde maar slechts één bus! (bij vertrek 16.03 uit Cl..)

Opmerkelijk is dat er gisteren wel een aantal treinen uitgevallen waren of met vertragingen reden en dat bij een starre kwartierpendeldienst met weinig bemoeinissen van andere treinen.

Vanmorgen ook vlot, 'mijn' bus (6.30 uit Tiel) sloeg zelfs Tiel Passewaaij over, een andere bus deed die halte aan.
Ook wij in colonne (3 stuks!) naar Gdm en Cl, te vroeg in Cl alwaar de aansluiting rtuim was, trein (25018, treinstam 7825) netjes op tijd.

Vreemd is dat de treinen in Cl aankomen en vertrekken van spoor 2 terwijl spoor 1 gunstiger ten opzichte van de bussen is.

Gérard
 

20-07-2010 09:21:21
train85
train85
Dat laatste heeft met werkzaamheden te maken dan spoor 1 buitendienst in deze 3 dagen.  

20-07-2010 10:12:35
bloemkool
bloemkool
Quote
gvttreinen: Mijn bus sloeg Tpsw over

Vreemd is dat de treinen in Cl aankomen en vertrekken van spoor 2 terwijl spoor 1 gunstiger ten opzichte van de bussen is.
Als de bussen toch in colonne rijden kan er eentje gemakkelijk de onhandige omweg naar Tpsw overslaan. Scheelt zo 8 tot 10 minuten

De bussen zouden ook kunnen verkassen naar de kant van de Gamma. Maar het is lood om oud ijzer lijkt me.

Laatst bewerkt door admin op 20-07-2010 12:59, reden: Quote ingekort