Syntus: Arnhem - Tiel
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
03-05-2010 15:26:53
robinzes
robinzes
Ik heb vandaag nu al een paar keer een Lint van syntus voorbij zien komen in Elst. Terwijl er eerst over het algemeen alleen maar DM90 reed. Sterker nog, ik heb vandaag nog geen DM90 gezien. ( vind ik niet zo erg ). Weet iemand waarom dat nu eeneens gewisseld is ? ( mischien dacht syntus: 'laten we nog even wat modern materieel inzetten voordat arriva hier komt')  

03-05-2010 15:54:03
maxim
maxim
Op zich niet eens zo heel gek, een paar jaar geleden was het ook LINT of gemixt... Dus zo bijzonder is het toch niet?  

03-05-2010 15:55:42
train85
train85
Er is daar nog steeds gewoon DM'90 gepland. Misschien dat syntus DM'90 ergens anders voor gebruikt en dan maar een lint inzet te Tl-Ah.  

03-05-2010 15:58:04
gerard4653
gerard4653
Misschien gebruikt Syntus de DM90-en vandaag richting Twente?  


03-05-2010 16:09:34
gvttreinen
gvttreinen
Idd wat meer Linten gezien te Tl maar zal wel meer incidenteel zijn.

Gérard
 

03-05-2010 16:25:45
superboer
superboer
Er staat maar 1 DM'90 in Wintersijk, dat is het probleem niet. Wellicht een hoge defectenstand bij het DM'90?  

03-05-2010 17:25:54
jzwoferink
jzwoferink
Heeft het soms te maken met de meivakantie , de scholen zitten dicht en dus minder reizigers.  

03-05-2010 20:02:38
sander14
sander14
Er staat sowieso 1 DM'90 in Br, bij Voith. Hiervan moeten de draaistellen afgedraaid worden.  

03-05-2010 20:36:20
microshit
microshit
Quote
jzwoferink: Heeft het soms te maken met de meivakantie , de scholen zitten dicht en dus minder reizigers.


Dan zou je andersom kunnen verwachten: een LINT biedt meer zitplekken dan een DM'90
 

03-05-2010 22:16:45
NS-APD
NS-APD
Quote
superboer: Er staat maar 1 DM'90 in Wintersijk, dat is het probleem niet. Wellicht een hoge defectenstand bij het DM'90?


Na 30 april zijn er 2 DM'90, stellen weet ik niet zo,
totaal vernield, mede daarom misschien wat meer lint inzet daar,
al is er in de afgelopen maand wel meer inzet van lint geweest!


Werkzaam bij Arriva
 

03-05-2010 22:24:59
broek53
broek53
Heeft Syntus het niet voor het kiezen op dit moment dan? Zevenaar - Winterswijk ligt er deze dagn toch uit?  

03-05-2010 22:27:00
superboer
superboer
Uiteraard, maar zoals de spots laten zien rijdt er al ruim een maand vrijwel dagelijks een lint naar Tiel. Dat heeft dus niet zoveel met deze werkzaamheden te maken.  

03-05-2010 22:54:12
NS-APD
NS-APD
tevens is het zo dat stel 59 niet solo mag rijden, en rijdt stel 60 al 18 dagen met 1 motor en defecte verwarming


Werkzaam bij Arriva
 

03-05-2010 23:05:09
superboer
superboer
Waarom zou de 59 niet solo mogen rijden. En tja, de 60. Daar zat ik vorige week in en toen deed er bij vertrek uit Tbg geen enkel motor, gelukkig zat er nog een stel achter die het zaakje naar Gdr duwde waarna er toch weer 1 motor deed.  

03-05-2010 23:47:01
NDS
NDS
Ik heb al dagen Lintjes zien rijden op Arnhem-Tiel onder andere gister en vorige week een aantal keren.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

04-05-2010 07:32:38
NS-APD
NS-APD
Quote
superboer: Waarom zou de 59 niet solo mogen rijden. En tja, de 60. Daar zat ik vorige week in en toen deed er bij vertrek uit Tbg geen enkel motor, gelukkig zat er nog een stel achter die het zaakje naar Gdr duwde waarna er toch weer 1 motor deed.


De 59 heeft een defecte GSM-R, hierdoor mag die niet solo rijden.


Werkzaam bij Arriva
 

04-05-2010 08:01:29
gvttreinen
gvttreinen
Vanmorgen heeft de 28 zijn dienst in Tl gestart als 31113 naar Ah.
Idd meer Linten in de 31100 serie gespot.
Gérard
 

04-05-2010 20:51:40
NS-APD
NS-APD
En rijdt de gehele dag al de 39 zijn rondjes tussen Ah en Tl


Werkzaam bij Arriva
 

09-05-2010 21:43:59
thom
thom
Quote
NS-APD:
Quote
superboer: Waarom zou de 59 niet solo mogen rijden. En tja, de 60. Daar zat ik vorige week in en toen deed er bij vertrek uit Tbg geen enkel motor, gelukkig zat er nog een stel achter die het zaakje naar Gdr duwde waarna er toch weer 1 motor deed.


De 59 heeft een defecte GSM-R, hierdoor mag die niet solo rijden.

GSM-R set eruit trekken, vervangingsset erin, en het stel rijdt weer.

Daar hoeft zo'n stel geen dagen voor uit dienst te zijn hoor.
 

09-05-2010 21:50:12
NS-APD
NS-APD
Toch is dat zo, stel heeft zeker anderhalve week samen moeten rijden hierdoor.
En Stel 60 heeft nu nog steeds maar 1 motor! (Ook al 22 dagen)!


Werkzaam bij Arriva
 

09-05-2010 21:54:31
edje
edje
Fijn he zo'n goedkopere onderhouds firma, die houden ook alles zo netjes bij...  

09-05-2010 22:25:41
mren
mren
Een onderhoudsbedrijf zal over het algemeen doen wat de klant vraagt...  

09-05-2010 22:42:11
edje
edje
hmmm niet helemaal, bij NedTrain werd er elke dag met Syntus overlegt welk materieel er naar binnen kon, en wat de urgente storingen waren.
Dingen zoals GSM-r werden altijd door NedTrain snel opgepikt.
Het is toch veiligheid waar je het over hebt.
 

09-05-2010 22:47:28
keesje
keesje
En dat allemaal speciaal voor de stellen op Ah-Tl?  

11-05-2010 20:15:51
floriss
floriss
Quote
mren: Een onderhoudsbedrijf zal over het algemeen doen wat de klant vraagt...


Een onderhoudsbedrijf zal over het algemeen doen waar de klant voor wil betalen....

Als een vervoerder minder geld over heeft voor zaken als onderhoud aan materieel, heeft een onderhoudsbedrijf weinig keus. Althans zolang de veiligheid niet in het geding is.
 

11-05-2010 20:21:26
mren
mren
Juist, dat spreek ik toch ook niet tegen? Het primaat ligt bij de klant.

Ik regeer dan ook op de opmerking van Edje die het rijden op een enkele motor wijt aan Voith ipv aan Syntus.