Controle door S&V medewerkers
Forum: Algemeen - Algemeen
11-04-2010 11:33:42
TheKnitter
TheKnitter
Ik heb het al een paar keer meegemaakt, dat ik door S&V medewerkers gecontroleerd werd, maar dit slaat echt alles:

Ik had gister een vreemd gevalletje controle: Zat ik in de stoptrein (51xx) Dordrecht - Den Haag Centraal (v=10.10 te Zwijndrecht), komen er 4 !! S&V medewerkers langs, en ook nog eens de Hoofdconducteur.
Kaartje controleren, was in orde. Maar toen begonnen ze te zeuren: Ik had een camera met statief bij me, en je mag alleen maar foto's maken voor privé doeleinden, en je mag ze niet verkopen etc.
Of ik toestemming had van de NS, want anders kon het een grote prent opleveren..
Hierop heb ik ze verteld dat ik het voor privé doeleinden gebruik, en het niet aan anderen verkoop.
Maar nee hoor, geen woord te makken hadden ze, en ze riepen extra medewerkers te Rotterdam erbij: Ik was moeilijk, wou niet meewerken en wou ook niet luisteren.

Naja, ik ze nogmaals uitgelegd hoe en wat, maar stug volhouden dat het niet mag 'omdat ik professionele foto's maak, en iemand die het voor privé doeleinden doet, doet dat niet.'
Naja, ik kon tig voorbeelden opnoemen die dat óók doen, dus ik heb er een paar voorbeelden opgenomen. Ja, ze begonnen het een beetje te begrijpen, maar in Rotterdam C. moest ik de trein uit, om daar deze kwestie uit te spreken.

Aangekomen in Rotterdam stonden daar 4 !! S&V medewerkers op het perron klaar, en ik werd door die andere 4 eruit begeleidt, waarop hun het voorval uitlegden.. Naja, 2 van die S&V medewerkers op Rotterdam heb ik daar al zovaak gezien, en gesproken, dus die krijgen spontaan een enorme lachbui
Hierop vraagt één van die S&V medewerkers, die met mij uit de trein kwamen, wat er aan de hand was.. En daarop legde iemand, die inmiddels van het lachen bekomen was, het geval uit. En ja hoor, nu geloofden ze me eindelijk, en mocht ik eindelijk verder zonder boetes en dergelijke
Die S&V medewerkers zijn toen weer de trein ingestapt, en ik babbelde nog even met die 2 die ik kende, en vond het zelf wel geinig. En toen scheidden onze wegen weer, en ben ik me ding ook weer zelf gaan doen.

Die 4 medewerkers die mij er eerst op aanspraken, boden niet eens hun excuses aan.

Weet iemand of ze dit zomaar mogen doen, en zijn hier meer ervaringen mee?
Zo heb ik van een vriend gehoord dat hij de trein een keer is uitgezet omdat de palmtop (of hoe heet zo'n ding?) de chipkaarten (van iedereen in de trein) niet kon lezen, en vond dus dat je zwart reed.. Hij is na hem gestopt met controleren, en had dus maar 4 mensen gecontroleerd, waarbij hij alleen met chipkaart reisde..

Laatst bewerkt door TheKnitter op 11-04-2010 12:51
 

11-04-2010 11:47:02
edje
edje
Ik vind het uberhaupt al vaag, dat ze je in een trein, ga vragen wat je gaat doen met die camera en statief. Kaartje controleren en is er niks bijzonders mee, dan gewoon doorlopen.  

11-04-2010 11:48:08
aarclay
aarclay
De twee NS-medewerkers in Rsd bleven overigens vrij laconiek toen je een foto ging maken, toen ze een beetje in de weg stonden.

Maar ik vraag me af of de S&V die je later die dag tegenkwam zich er wel zomaar mee had mogen bemoeien? Je zat toch in de trein met je ingeschoven camera + statief? Je maakte toch geen foto's? Dus hun drukken je op feiten die niet eens gebeurd zijn. Of hadden ze je wel eens eerder zien fotograferen?

Opzich is er niks mis mee om foto's te maken van treinen, zolang er maar geen NS-personeel op staat, en dat het voor prive of hobby doeleinden is.

Als je met een hele belichtingszon aankomt, een zooi accu;s en stroomkabels of expliciet reizigers en/of NS personeel wilt fotograferen, dan kan ik me voorstellen dat je toestemming nodig hebt van de NS

Op de NS site lees ik dit, als ik aan Eva vraag: 'fotograferen':
----
Particuliere opnamen

Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.

Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
----

Laatst bewerkt door aarclay op 11-04-2010 11:53


Choo choo.....
 

11-04-2010 12:44:08
dh3201
dh3201
Quote
aarclay: Maar ik vraag me af of de S&V die je later die dag tegenkwam zich er wel zomaar mee had mogen bemoeien? Je zat toch in de trein met je ingeschoven camera + statief? Je maakte toch geen foto's? Dus hun drukken je op feiten die niet eens gebeurd zijn. Of hadden ze je wel eens eerder zien fotograferen?

Je mag in de trein vast ook niet voetballen of hockeyen, dus iedere reiziger met een voetbal op hockeystick als bagage wordt ook de trein uitgezet?
Je mag in de trein geen muziek maken, dus iedere reiziger met een gitaar als bagage wordt ook de trein uitgezet?
Je mag in de trein geen dingen verkopen, dus iedere reiziger met een volle boodschappentas wordt ook de trein uitgezet?
%03%


Shqiperise-lopers?
 


11-04-2010 12:53:34
TheKnitter
TheKnitter
Quote
aarclay: De twee NS-medewerkers in Rsd bleven overigens vrij laconiek toen je een foto ging maken, toen ze een beetje in de weg stonden.

Klopt, maar hun staan ook niet op de foto's, en gingen toen ook aan de kant. Veel medewerkers doen niet moeilijk..

Quote
aarclay:

Maar ik vraag me af of de S&V die je later die dag tegenkwam zich er wel zomaar mee had mogen bemoeien? Je zat toch in de trein met je ingeschoven camera + statief? Je maakte toch geen foto's? Dus hun drukken je op feiten die niet eens gebeurd zijn. Of hadden ze je wel eens eerder zien fotograferen?

----

Ik had me camera aan, toen genoemde trein in Zwijndrecht binnenliep. En ik was hem aan het inschuiven, en stapte (toevallig) bij die deur in, waar ook de S&V medewerkers stonden.

PS: Dit was al in de ochtend, vóór ik jou trof hé. Had het er alleen niet meer over gehad en schoot me nu zo weer te binnen.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 11-04-2010 12:54
 

11-04-2010 20:12:16
maurits
maurits
Quote
TheKnitter: Maar toen begonnen ze te zeuren: Ik had een camera met statief bij me, en je mag alleen maar foto's maken voor privé doeleinden, en je mag ze niet verkopen etc.
Of ik toestemming had van de NS, want anders kon het een grote prent opleveren..



Het wordt toch met de dag gekker met allerlei "veiligheids"lieden die acties buiten hun bevoegdheid ondernemen en allerlei eigen rare regels en wetten stellen, volgens mij is eigenrichting nog steeds verboden in Nederland.

Concreet had ik het volgende gedaan:
- Ten eerste, blijf altijd rustig, als je niks geks hebt gedaan hoef je ook nergens bang voor te zijn, je weet immers dat je goed zit.
- Vraag netjes waarvan je verdacht wordt en welke regel je hebt overtreden, waarschijnlijk krijg je een eigenverzonnen regel te horen.
- Vraag vervolgens waarom je verdacht wordt en wat het bewijs hiervoor is. Bedenk heel goed dat jij onschuldig bent, totdat het tegendeel bewezen is! Laat ze uitleggen welk FEIT bewijst dat je schuldig bent.

- Probeer de dienstdoende controleur vervolgens uit te leggen waarom zijn verhaal niet klopt, neem daarbij drie dingen in acht:
* Ten eerste, je hebt de veiligheid niet in gevaar gebracht of het vervoersproces gehinderd. Als je gewoon vanaf publiek toegankelijke plaatsen foto's hebt gemaakt, is er niks aan de hand.
* Wijs vervolgens op de in dit topic al geciteerde tekst van de NS waarin staat dat foto's voor hobby gewoon zijn toegestaan.
* Het verhaal van reizigers of personeel herkenbaar in beeld brengen, gaat alleen op als je de foto's publiceert. Dat betekent dus dat je best een foto met 100 gezichten erop in je bezit mag hebben, maar dat je deze niet mag publiceren. Voor de zekerheid kun je natuurlijk afzien van het maken van foto's waar personeel of reizigers opstaan.

Mocht je dan nog gedoe hebben met zo'n controleur, vraag hem dan assistentie van de politie in te schakelen of samen even naar de politiepost in het station te lopen. Mocht de controleur dit weigeren, bel dan 0900-8844 en vraag naar de meldkamer van de Spoorwegpolitie. Leg deze vervolgens het verhaal uit en vraag of er een agent ter plaatse kan komen om het probleem op te lossen. De agenten van de Spoorwegpolitie zijn beter opgeleid en ook goed op de hoogte van de geldende regels.

Bedenk bij dit alles wel dat je netjes en rustig blijft en een dergelijke controleur met respect behandeld, ook al heeft hij/zij het bij het foute eind.

Verder zou de NVBS hierin natuurlijk een goede rol kunnen spelen, wellicht kunnen zij met NS om tafel gaan zitten om de controleurs nogmaals op de geldende regels te wijzen. En misschien is het een idee om een soort standaard-kaartje voor in de fototas uit te brengen waarop staat waaraan de hobbyist en de controleurs zich moeten houden.

Laatst bewerkt door maurits op 11-04-2010 20:18


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

11-04-2010 20:27:40
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik heb sinds een jaar of 2 de foto regels van de NS site uitgeprint en in mijn foto tas gestop. Tot op heden heb ik tweemaal deze nodig gehad om mijn onschuld te bewijzen. Overigens was 1 controleur er niet van overtuigd dat dit op de NS site stond en dat ik het had nagemaakt. Bij navraag aan een collega bleek de controleur toch te vermurwen zijn en kreeg ik een waarschuwing dat ik het overige treinverkeer geen overlast mocht bezorgen...  

11-04-2010 20:42:22
kleine_man
kleine_man
Quote
maurits: Verder zou de NVBS hierin natuurlijk een goede rol kunnen spelen, wellicht kunnen zij met NS om tafel gaan zitten om de controleurs nogmaals op de geldende regels te wijzen. En misschien is het een idee om een soort standaard-kaartje voor in de fototas uit te brengen waarop staat waaraan de hobbyist en de controleurs zich moeten houden.


Wat heeft de NVBS hiermee te doen? Die zijn er voor mensen met een visuele beperking!! %08%

Of bedoelde je die andere? Die heeft hierin geen enkele bevoegdheid. Eerder zou dan ROVER dit kunnen aankaarten.
 

11-04-2010 22:48:32
TheKnitter
TheKnitter
Het lijkt mij ook verstandig om hier verder op in te gaan, via ROVER én de NS klantenservice.

Om nog een gevalletje apart te noemen: Wanneer ik een dagtrip hier door NL doe, reis ik in vele gevallen eerste klas. Nu kwam er een keer een S&V medewerker langs, en vroeg waar me camera voor was.
Deze vouw ik dan wel in, maar laat hem de statief etc staan, en berg het dus niet op. Heb hem namelijk regelmatig bij een stop nodig. Het hele verhaal uitgelegd, en hij begreep het. Maar hij vond dat de eerste klas niet voor deze hobbymensen bestemd was, en vond dat ik 2e klas moest zitten, waar ik weliswaar een 1e klas kaartje had. Daar ging ik dus niet mee akkoord, en na wat gebabbel vond hij dat mijn standpunt ook goed was: 1e klas is voor ieder toegankelijk, als je er voor betaald.

Binnenkort maar eens een melding bij de NS-klantenservice cq ROVER maken over het feit over de regels, van de fotografie binnen de spoorwereld door hobbyisten en verkeerde interpretatie van de medewerkers, zoals ik al eerder velmeldde bij mij is gebeurd.
Het is danwel een ervaring erbij, maar niet iets om trots op te zijn. Het lijkt mij dat er ook beter ingelicht moet worden bij het NS-personeel, cq stewards van Arriva, Veolia et cetera.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 11-04-2010 22:51
 

11-04-2010 22:51:51
mark
mark
De opmerking dat de 1e klasse niet voor hobbymensen is vind ik eigenlijk ook nergens op slaan, waar haalt een conducteur dat vandaan? %03% Over openbaar vervoer gesproken...
Al hang ik met een 1e klasse-kaartje laveloos in een stoel met 20 bier op en stink ik naar bier, zweet en rook, dan nog mag ik er gewoon zitten... (mits de hc me niet verwijdert voor het veroorzaken van overlast natuurlijk )
 

11-04-2010 22:54:17
TheKnitter
TheKnitter
Hij vond dat de eerste klas voor zakenlui was. Daarnaast was het nog een HC in opleiding of dergelijke. Een begeleidend HC (of wat dan ook, of hij anders benaamd was) was op dat moment beneden aan het controleren (was in een VIRM). Hij was er later ook nog even bijgehaald. En die vond de opmerking van zijn collega / leerling ook niet terecht.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 11-04-2010 22:54
 

11-04-2010 23:04:11
mark
mark
Ok tja dat kan, ik heb ook een keer een discussie met een conductrice in opleiding gehad die niet kon begrijpen dat wij met twee personen op één lentetoer aan het reizen waren. Gelukkig kwam de hc het snel oplossen, maar goed, mensen in opleiding weten vanaf dag 1 ook niet meteen alles  

12-04-2010 00:55:12
scooter
scooter
Het probleem met S&V teams(en ook sommige conducteurs)is,dat een aantal van hen van buiten zijn aangenomen de afgelopen 3 jaar en veelal afkomstig zijn van particuliere beveiligingsbedrijven.
En geloof me,daar lopen een aantal cowboys bij die denken dat ze alle regels kennen maar feitelijk niet op de hoogte zijn.
Ik heb soortgelijke verhalen al eerder gehoord uit de regio Rotterdam en ook Utrecht.
Maar zoals hier al aangegeven:Blijf gewoon rustig en beleefd en bel desnoods zelf met de politie.
 

12-04-2010 10:31:33
edje
edje
Quote
mark:
Al hang ik met een 1e klasse-kaartje laveloos in een stoel met 20 bier op en stink ik naar bier, zweet en rook, dan nog mag ik er gewoon zitten... (mits de hc me niet verwijdert voor het veroorzaken van overlast natuurlijk )

Ervaringsdeskundige? %08%

Laatst bewerkt door edje op 12-04-2010 10:32
 

12-04-2010 13:00:59
mark
mark
Uitsluitend in voetbaltreinen... %08%  

12-04-2010 13:12:04
luytjes
luytjes
Ik heb ook wel eens een conducteur gehad die vertelde dat je eigenlijk geen overgang 2-1 mag gebruiken in combinatie met je studentenkaart. Het ging om een overgangsdagkaart die wel eens wordt uitgedeeld bij werkzaamheden. Lijkt me gewoon geldig in combatie met ieder 2e klasse vervoersbewijs.
"Gelukkig" zag hij het door de vingers, maar hij waarschuwde wel dat nieuw opgeleide conducteurs me hier een boete voor zullen voor geven

Problemen met fotografen heb ik jaren geleden één keer gehad. Sindsdien heb ik altijd de internetpagina uitgeprint bij me waarop staat dat er geen toestemming nodig is, maar dit heb ik nooit nodig gehad.
 

12-04-2010 13:16:55
mdeen
mdeen
Je zou toch direkt zijn nummer moeten vragen om een klacht tegen zo iemand in te dienen. Er staat nergens iets in de reisregels dat 2->1 overgangen alleen met "normale" kaartjes gebruikt mogen worden.  

12-04-2010 22:41:04
TheKnitter
TheKnitter
Hierbij heb ik een klachtenbrief uitgewerkt, en deel deze hier, om eventueel wat verbeteringen aan te kunnen brengen:

-- zie volgend bericht --

Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-04-2010 23:13
 

12-04-2010 22:59:43
Noodrem
Noodrem
*Materieelinzet (2xV) is niet relevant
*2e alinea: "Te station Zwijndrecht heb ik foto’s zitten maken, waarbij ik een statief gebruik, van deze trein." --> Te station Zwijndrecht heb ik enkele foto's van treinen gemaakt met een statief, waaronder de betreffende trein. (heb ik foto's zitten maken staat weinig formeel)
*2e alinea: "Hierbij betrof vier Service & Veiligheid medewerkers" --> "Hierbij betrof HET vier Service & Veiligheid medewerkers"

Verder zou ik de brief nog even goed nakijken op hoofdlettergebruik. Ik veel zinnen staan woorden met hoofdletters zonder dat dit een aanleiding heeft.

Succes!
 

12-04-2010 23:13:16
TheKnitter
TheKnitter
Inmiddels is er al een aanpassing geweest, waarbij ik een verbeterde versie vermeld:

http://www.durkhoutsma.nl/treinen/klachtenbrief%20fotografie%20dd%2010%20april%202010%20v2.doc

Heb inmiddels ook grammaticale fouten nagekeken, tot zover het voor mij fout leek.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-04-2010 23:14
 

12-04-2010 23:48:19
bart84
Moderator
bart84
Nog één klein puntje:
Schrijf "Service & Veiligheid medewerkers" wel elke keer op dezelfde manier. Los vs. aan elkaar, & vs en, hoofdlettergebruik.

Ik heb gelukkig niet van dit soort zaken meegemaakt, maar ik maar ook zelden foto's.


Mvg. Bart
 

13-04-2010 01:00:34
virm9520
virm9520
Ik heb nog niet zo lang geleden een probleem gehad met iemand van service en veiligheid en een hc. Ik stond op station Haarlem foto's te maken met een vriend van de vrijheidstrein. Komen die 2 boa's naar me toe en ze beginnen tegen mij en die vriend te zeuren dat ze ons op het spoor zagen lopen%03%. Ik zei dat het een misverstand moest zijn aangezien ik 3 meter van de perronrand afstond. De 2 wouden het niet geloven en zeiden dat ik niet zo brutaal moest zijn en gewoon me spullen moest pakken en weg moest wezen anders kon ik een boete krijgen voor over het spoor lopen en me vriend ook. Nu begon ik boos te worden en zei dat dit helemaal nergens op sloeg en dat ze het vast verkeerd hadden gezien. Me maat ging maar ergens anders staan om zo maar van het gezeik af te zijn. Toen ineens zonder iets te zeggen liepen de 2 weg.  

13-04-2010 01:10:45
Nelis
Nelis
Ik ben een keer in Ledn aangesproken door een peleton S&V medewerkers voor fietsen op het perron terwijl ik met de fiets aan de hand liep. Ze wouden me eerst totaal niet geloven en gaven uit eindelijk een waarschuwing terwijl ik niks had gedaan. Ik een klacht indienen bij de NS voor onheuse bejegening en wat denk je nooit meer wat van gehoord. Het maakt mijn op zich niet uit maar de incidenten met S&V personeel staan niet op zich zelf.

Laatst bewerkt door Nelis op 13-04-2010 01:13
 

13-04-2010 20:46:25
AlbertP
AlbertP
Ik ben een keer aangesproken voor 'de machinist laten schrikken'. Gewoon rustig blijven, zeggen dat het een misverstand is (was bij mij niet nodig) of zeggen dat het je spijt (was bij mij ook niet nodig) is de beste oplossing. Deze persoon had het vermoeden dat ik de mcn had laten schrikken, en wilde me alleen maar waarschuwen.  

13-04-2010 20:59:36
edje
edje
Ik heb eigenlijk nog 1 vraagje buiten het hele gedoe met de S&V medewerkers om.
Waarom maak je overdag foto's met behulp van een statief. Dat is bij normaal daglicht toch helemaal niet nodig.
Sterker nog had je veel ellende bespaard...
 

13-04-2010 21:08:09
keesje
keesje
Dan moet je wel zorgen dat je voor donker thuis bent met je statiefje. Ik begrijp (en geloof soms) er ook weinig van dat S&V zich druk maakt om personen met statieven of andere "levensgevaarlijke" voorwerpen. Zeker niet als ik in de avonduren tussen Gvc-Rtd-Ddr reis met dan wel de nodige duistere figuren aan boord, maar dan is er geen S&V-er te bekennen...

Laatst bewerkt door keesje op 13-04-2010 21:08
 

13-04-2010 21:30:30
edje
edje
eerste bericht
Vertrek om 10:10 dan is het toch echt licht, en had hij een uitgeklapt statief.
 

13-04-2010 22:14:12
luytjes
luytjes
@keesje: Precies hoe ik er over denk. Een gevoel van autoriteit is nou eenmaal iets waar veel mensen behoefte aan hebben, zolang ze maar te maken hebben met personen die geen enkele vorm van gevaar uitstralen ...  

13-04-2010 22:17:26
TheKnitter
TheKnitter
Quote
edje: Ik heb eigenlijk nog 1 vraagje buiten het hele gedoe met de S&V medewerkers om.
Waarom maak je overdag foto's met behulp van een statief. Dat is bij normaal daglicht toch helemaal niet nodig.
Sterker nog had je veel ellende bespaard...

Zonder statief heb ik veel last van een trillende hand, als ik iets in me hand heb. Me foto's worden dan onscherp. Ik vind het ook fijner fotograferen.
En dat het me nu even wat gezeik opgeleverd heeft, is gewoon absurd. Vooral dat ze er zoveel gedoe van maakten.

Quote
keesje: Dan moet je wel zorgen dat je voor donker thuis bent met je statiefje. Ik begrijp (en geloof soms) er ook weinig van dat S&V zich druk maakt om personen met statieven of andere "levensgevaarlijke" voorwerpen. Zeker niet als ik in de avonduren tussen Gvc-Rtd-Ddr reis met dan wel de nodige duistere figuren aan boord, maar dan is er geen S&V-er te bekennen...

Zo heb ik met de wintertreinen naar Zell am See e.d. elke vrijdag te Utrecht Centraal gestaan. Was donker, en zag regelmatig S&V medewerkers, en sprak ze ook. Nooit problemen gehad. Ze hebben me ook een keer verteld dat ik niet tussen de mensen moet gaan staan, maar liever een rustig plekje moet opzoeken. Het is namelijk irritant als hun instappen, en daar sta je dan met je statief.

Quote
edje: eerste bericht
Vertrek om 10:10 dan is het toch echt licht, en had hij een uitgeklapt statief.

Me statief was, in de trein dan, niet volledig uitgeklapt. De poten had ik ingeschoven, zodat hij kleiner is (en minder hoog). De camera stond nog op de statief, en deze stond dan ook (op zijn poten) tussen me voeten in. Geen enkel andere reiziger had er last van, alhoewel ik wel vreemd aangekeken werd door enkele reizigers.
De statief kan ik zelf zo klein invouwen, dat hij naast me op de stoel kan staan/liggen, en er al helemaal niemand last van kan hebben.
Ik houd er altijd rekening mee, want wil zelf ook geen problemen hebben.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-04-2010 22:18:28
Duitje
Duitje
Fotograferen/filmen met een statief oogt professioneel, waarschijnlijk dat ze om die reden altijd even poolshoogte komen nemen

Laatst bewerkt door Duitje op 13-04-2010 22:20


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

13-04-2010 22:28:37
TheKnitter
TheKnitter
Dat ze even langskomen is nog niet eens het ergste, maar de manier waarop ik later door deze 4 medewerkers werd behandeld, slaat echt alles. Niet iets om trots op te zijn lijkt mij.  

17-04-2010 00:09:45
ColinC
ColinC
Opmerkelijk wat jij hebt meegemaakt.

Ik ben ooit eens met een statief en een simpel videocameraatje (Canon MD215)het station ingelopen (in Lelystad) om vervolgens wat treinen op beeld te nemen (voor prive gebruik uiteraard). Direct bij de trappen wordt ik tegengehouden door een mannetje van de NS die achter die mobiele balie zat met de mededeling dat ik een vergunning moest hebben.

Voor een film projectje heb ik gekeken hoeveel zo'n vergunning nou kost, nou geloof me: De NS doet aan afdingen. In eerste instantie was het iets van 240 euro en ik kreeg het voor elkaar om hem voor 70 Euro (alleen verwerking en adminstratie kosten ofzo of aanvraagkosten) te verkrijgen, vooralsnog niet gedaan trouwens want ik ga geen vergunning betalen voor een paar treinen op beeld.
 

17-04-2010 10:35:30
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele off-topic berichten verwijderd.


Groet, Spiketrain
 

09-06-2010 07:18:14
TheKnitter
TheKnitter
Om even een reactie te plaatsen wat er is gebeurd na een brief te schrijven naar de NS:

* Aantal weken geleden kreeg ik een brief van de Nederlandse Spoorwegen, met daarin een excuses en een gratis dagkaart 1e klas.
* Anderhalve week later kreeg ik 4 brieven van de desbetreffende S&V medewerkers van de NS, met daarin een excuses en in elke envelop zat een gratis Overgangsbewijs 2-1 ter compensatie namens de desbetreffende S&V medewerker.

Opzich netjes opgelost, een gratis dagkaart 1e klas, en 4 overgangsbewijzen. %02%
 

09-06-2010 13:18:28
maurits
maurits
Zo, dat is netjes! De eeste excuusbrief is keurig, maar ik vind het meer opvallend dat ze allemaal persoonlijk nog een brief nasturen. Mijn complimenten aan de NS in deze voor de keurige afhaneling. Veel plezier met je 1e klas reisjes %02%

Laatst bewerkt door maurits op 09-06-2010 13:20


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

09-06-2010 13:31:16
edje
edje
De brieven van de medewerkers, zal wel niet erg vrijwillig zijn gebeurd, denk dat er een woeste manager er achter stond met ontslag brieven in zijn handen terwijl ze de brieven schreven.  

09-06-2010 14:19:31
elizabeth
elizabeth
gaan we er nu van uit dat mensen geen mensen met fouten zijn en tot het toegeven van fouten gedwongen worden?
Nee, ik vind dit zeer lovenswaardig, hulde aan NS en de betrokken S&V mensen. Tja en en ieder maakt nou eenmaal fouten en dat is nou juist het mooie van mensen dat ze het toe durven geven.


jaapfan.
 

09-06-2010 14:37:23
edje
edje
Uhmmm ervaring genoeg bij NS dat het zo werkt....  

09-06-2010 14:56:06
gertjan
gertjan
Het zal me zelfs niets verbazen als de S&V'ers er niet vanaf weten


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

09-06-2010 16:33:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik heb zo'n vermoeden dat iemand van de NS zelf dit bericht heeft gelezen en deze actie heeft gedaan om hier over te komen als "goede service"...

Ik weet inmiddels wel beter %08%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

09-06-2010 21:26:37
keesje
keesje
Alternatief is helemaal geen antwoord. Zou dat dan wel netjes zijn geweest? En ook nog een gratis 1e klas dagkaart, dat hebben die S&V medewerkers echt niet samen van hun loon bij elkaar gesprokkeld.  

31-08-2010 21:15:08
spoorhaas
spoorhaas
@Gertjan en Edje...

Om even hierop in te haken, tegenwoordig kennen wij als Stations en Rijdend Personeel het onderdeel RETOURTJE KLANT....

Dat wil zeggen, dat als er een klacht komt, dat de Manager dat via Klantenservice krijgt en samen met de desbetreffende medewerker rond tafel gaat zitten...

Aan het eind van dit gesprek krijgt de Medewerker de mogelijkheid ook zelf excuses aan te bieden en bijv. kaartjes toe te voegen zoals die overgangsbewijzen....

Dat excuses aanbieden kan via Telefoon, persoonlijk maar ook per brief...

Dus wat jullie zeggen, heb ik zo heel erg mijn twijfels bij...

Ik mag wel toegeven dat ik dit zeer service gericht vind dat dit is ingevoerd... en ik denk ook dat het medewerkers en de klant dichter bij elkaar laat komen.
 

01-09-2010 07:58:13
MDDM
MDDM
Quote
spoorhaas: @Gertjan en Edje... Om even hierop in te haken, tegenwoordig kennen wij als Stations en Rijdend Personeel het onderdeel RETOURTJE KLANT....
Deze is nieuw. Zal er morgen eens verder over navragen, maar ik denk dat het regio gebonden is. %08%


Gr Joop mcn Lls
 

01-09-2010 12:09:17
mikos
mikos
Nee hoor, is een landelijk project dat al sinds half september 2009 wordt gehanteerd.  

01-09-2010 13:40:14
edje
edje
Quote
spoorhaas: @Gertjan en Edje...

Om even hierop in te haken, tegenwoordig kennen wij als Stations en Rijdend Personeel het onderdeel RETOURTJE KLANT....

Dat wil zeggen, dat als er een klacht komt, dat de Manager dat via Klantenservice krijgt en samen met de desbetreffende medewerker rond tafel gaat zitten...

Aan het eind van dit gesprek krijgt de Medewerker de mogelijkheid ook zelf excuses aan te bieden en bijv. kaartjes toe te voegen zoals die overgangsbewijzen....

Dat excuses aanbieden kan via Telefoon, persoonlijk maar ook per brief...

Dus wat jullie zeggen, heb ik zo heel erg mijn twijfels bij...

Ik mag wel toegeven dat ik dit zeer service gericht vind dat dit is ingevoerd... en ik denk ook dat het medewerkers en de klant dichter bij elkaar laat komen.


Je verhaal is een uitgebreide versie van die van mij.

Quote
edje: De brieven van de medewerkers, zal wel niet erg vrijwillig zijn gebeurd, denk dat er een woeste manager er achter stond met ontslag brieven in zijn handen terwijl ze de brieven schreven.
 

01-09-2010 15:04:39
spoorhaas
spoorhaas
Dat is geheel vrijwillig qua excuses aanbieden aan de klant en dan nog, een manager mocht willen dat ie zo kon doen.....

Natuurlijk als het echt iets is wat niet door de beugel kan, dat dat dan gebeurt, maar zoals het nu is opgelost zal denk ik zonder een manager gebeurd zijn die met ontslag dreigt te zwaaien....