Omloop ICL laatste 2 dagen
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
07-04-2010 19:21:43
Spoorfotog
Spoorfotog
Lieve medefotografen en hobbyisten,

ben al een aantal keer, (waaronder op 6 april), tevergeefs naar Venlo en Utrecht getogen om nog gauw een glimp van de ICL op te kunnen vangen en ermee naar Den-Haag, danwel Maastricht kan reizen, voordat aankomende maandag voor de ICL-fans het niet al te rooskleurig uitziende wijzigingsblad ingaat. Mijn vrij heldere vraag laat zich daarom niet zo moeilijk raden:

Kan met een zekerheidspercentage van 95% of meer gegarandeerd worden dat een of meerdere ICL-stammen morgen en/of vrijdag nog daadwerkelijk in de 3557 of 3559 en 1956 (of welke 19xx of 35xx-omloop dan ook) ingezet zal worden en welke dagen kennen welke omlopen?

Betrouwbare antwoorden als: deze rijdt donderdag in betreffende omloop, maar vrijdag weer niet, (gevalletjes als plotselinge afgelasting van inzet wegens materieeldefecten etc. natuurlijk buiten beschouweing gelaten!).

Hopelijk weet ik nog of ik erheen kan gaan en zo een dagkaart eraan kan spenderen, zonder achteraf ervan te moeten balen dat ik voor niks ben gegaan en mijn dagkaart ook kwijt ben.

Alvast alle dank voor alle bruikbare antwoorden vanuit het Nijmeegs front,


Spoorfotograafje

Laatst bewerkt door spiketrain op 07-04-2010 19:26, reden: Spatie uit topictitel gehaald
 

07-04-2010 19:28:51
superboer
superboer
Bespaar je de moeite, het rijdt al niet meer.  

07-04-2010 19:33:17
train85
train85
Per dinsdag gaan er in een aantal ritten als 80558 alle ICL rijtuigen terug naar de DB.  

07-04-2010 20:04:27
Spoorfotog
Spoorfotog
Bedankt voor het antwoorden. Ik waardeer jouw antwoord erg. Al vond ik het niet leuk om te moeten constateren dat het ietsjes sneller gegaan is, doch de duidelijkheid erin waardeer ik erg. NS heeft kennelijk nog sneller het allerlaatste restje recht op extra reiscomfort ontnomen, al waren de treinen wel ietsjes vertraginggevoeliger. Rijtuigen waar andere landen met smacht op zitten te wachten.

Voor wie het nog niet mocht weten. De ÖBB heeft een paar van diezelfde rijtuigen van DB overgenomen en in hun huisstijl overgeschilderd. Deze rijden als IC tussen Salzburg en Graz, (heb er zelf ingezeten, vandaar dat ik het wist!). Heb een foto van een wagon in de opzending naar Oostenrijk gevonden.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/379002/kategorie/Deutschland~Wagen~InterRegio.html
 


08-04-2010 01:12:16
treintim
treintim
@Spoorfotograafje; die foto was mij geheel onbekend, ook al wist ik dat enkele ICL-rijtuigen nu bij de Zwitserse spoorwegen dienst doen. Schitterend om te zien, 'onze' ICL nu in Zwitserse huisstijl, het blijft echt grappig in welke kleuren die rijtuigen rond hebben gereden (ook bij DB met Interregio kleurstelling, de mooiste rijtuigenkleurstelling die ik ooit heb gezien op het NS geelblauw na, maar waarvan niks wordt bewaard in een museum of enig rijtuig over is in die kleurstelling..) en dat nu doen. Bedankt voor het plaatsen van de foto!%02%

Laatst bewerkt door treintim op 08-04-2010 01:30
 

08-04-2010 09:04:34
spiketrain
Moderator
spiketrain
De vraag in het eerste bericht is beantwoord. Ontwikkelingen bij ICL kunnen worden gemeld in https://www.somda.nl/forum/6342/6.


Groet, Spiketrain