03-04-2010 21:13:48 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zoals elk jaar wordt de treindienst rondom(of wat te maken heeft met ~) Amsterdam aangepast. Bij het een en ander uitzoeken kwam ik daarbij op het volgende lijstje. Internationale treinen : ICE van/tot Ut 140 van/tot Amf 9200/9300 van/tot Shl NO: 140 uit zijn pad, rijdt na Hgl 10 minuten later, stopt niet op Apd en Aml 700 opgeheven 1500 opgeheven 1600 opgeheven 2800 opgeheven Ingelegd: 690700 Asd-Gn 691600 Asd-Es 692800 Rtd-Amfs Flevoland 3700 opgeheven 3900 opgeheven Asd-Hfd 4300 opgeheven Ingelegd: 694300 Lls-Hfd Richting Sloterdijk 3900 opgeheven Asd-Hfd 4000 opgeheven Asd-Utg 4500 stopt ook op Pmo,Pmr,Pmw (keert op zichzelf op Asd) 6300 opgeheven 14500 opgeheven 14700 opgeheven Asd-Utg Ingelegd 28700 stoptrein Asd-Hfd (keert op Hfd! en Asd op zichzelf) 694700 Asd-Utg 696300 Asd-Hlm-Gvc 704000 Asd-Utg Qua spooropstelling kom ik op de volgende opstelling http://pichost.nl/zie/23s66hq Rare dingetjes gevonden: -de 4000 uit Rtd keert in 4 minuten op Asd, het ene halve uur op 5B, het andere halve uur 7B. -de 690700/691600 komen aan op 13A, vertrekken van 13B. Raar, andersom zou ik nog iets bij kunnen indenken, kan er conflictvrij vertrokken worden, nu is er wel een conflict. -de 4600 keert op de 3900 op 10B, maar 4600 vertrekt van 15B, de 3900 komt aan op 15A. wordt er gerangeerd? ik denk het niet... -de 2600 komt aan op 14A(keert op 2100), vertrekt van 14B, alleen komt er niets op 14B aan. Als er dan aangekomen wordt op 14A, vertrokken van 14B kan er conflictvrij vertrokken worden, mits de 3900 niet aankomt op 15A maar op 15B (en keert op 4600) Laatst bewerkt door mdj op 03-04-2010 21:35 Bij twijfel: gebruik beton. |
03-04-2010 21:22:20 | ||
---|---|---|
j.jager
|
QuoteIk neem aan dat de 691600 naar Es gaat I.p.v. Gn. |
03-04-2010 21:29:34 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Niet te strak naar de A en B fases kijken Dat is een eeuwig planningsprobleem bij kopmakende treinen, dat nog nooit goed onder de knie is gekregen. Niet in Syvap, niet in VPT, niet in Donna. Als de 691600 aankomt op 13A, betekent dat zijn neusje nog net op 13A staat. De rest staat op 13B. De "neus" is bepalend voor het aankomstspoor+fase. En ook weer voor vertrek. Maar dat is dan de andere neus. En daar zit nu net de crux. Dat krijg je geautomatiseerde systemen niet aan het verstand gepeuterd. Die willen dan een rangeerbeweging of iets ander engs hebben. In de praktijk betekent het dat de 691600 gewoon op spoor 13B keert. Dick van den Hoven |
03-04-2010 21:34:21 | ||
---|---|---|
mdj
|
Aaah, oke, dat wist ik niet. Bedankt voor de verhelderde uitleg%02% Nu rest alleen nog de -toch wel extreem- korte kering van de 4000 uit zuidelijke richting, evenals de alternerende vertreksporen. Ik denk zelf dat iemand een lange kering voor ogen had (vandaar alternerende vertreksporen) maar er toch niet doorgedrukt kreeg. @J.jager: Klopt helemaal, ik heb het aangepast, bedankt voor de oplettendheid. Laatst bewerkt door mdj op 03-04-2010 21:35 Bij twijfel: gebruik beton. |
03-04-2010 21:38:10 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Waarom is de 2800 opgeheven? Die heeft toch niks met Asd van doen? |
03-04-2010 21:39:52 | ||
---|---|---|
mdj
|
De 1500 is geheel opgeheven, dus Amfs is vrij. Nu gaat de 2800 naar Amfs en wordt voor de gelegenheid omgenummerd tot 692800 Bij twijfel: gebruik beton. |
03-04-2010 21:45:38 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dat verklaart nog niet het opheffen van de 2800. De reden dat de 2800 normaliter naar Dv gaat is niet dat er in Dv een perron vrij is, maar dat er mensen zijn die van/naar Dv willen reizen. Die mensen zijn er ook op Koninginnedag, en hen uitleggen dat hun trein niet rijdt omdat in Amfs het perron vrij was klinkt wel heel ridicuul |
03-04-2010 21:56:34 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
30 april valt onder de voorjaarsvakantieperiode, dan rijdt de 2800 zowiezo al niet tussen Amf en Dv (zie de vakantieperiodes in het spoorboekje, waar dit dus al keurig in vermeld staat) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 03-04-2010 21:57 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-04-2010 21:57:29 | ||
---|---|---|
train85
|
Kleine aanvulling hierop: -1000 Serie rijdt maar tot en van Shl. - 1000, 9200 en 9300 leeg via de zuidtak naar/van Wgm en CNL, EN en ICE leeg van/ naar Wgm. - 28700 serie keert niet in Hfd de laatste plannen zijn gewijzigd en gaan keren in Hfdo en in Asd blijven ze keren ja. Laatst bewerkt door train85 op 03-04-2010 21:58 |
03-04-2010 22:01:39 | ||
---|---|---|
wietse
|
Grappige is overigens dat als je vanuit Hilversum naar Schiphol wil, die dag, de planner je meerdere mogelijkheiden aanbiedt (o.a. de stopper), maar ook treinen met overstap op Amsterdam Centraal. Bijzonder. |
03-04-2010 23:00:44 | ||
---|---|---|
MasterE
|
-de 4000 uit Rtd keert in 4 minuten op Asd, het ene halve uur op 5B, het andere halve uur 7B. Ik denk eerder dat er 34 minuten keer tijd is voor de 4000, dat verklaard ook de spoor wijziging elk half uur. Mcn Asd. |
03-04-2010 23:25:13 | ||
---|---|---|
mdj
|
Volgens de NS-planner niet, .13-.17 op 5B, .43-.47 op 7B. Bij twijfel: gebruik beton. |
04-04-2010 16:14:12 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dan is het erg kort om te keren en vraag ik me af waarom er elk half uur van spoor gewisseld moet worden. Mcn Asd |
04-04-2010 16:54:15 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Het is wel 34 minuten, als ik de reisplanner bekijk: .11 tot .47 op 7b en .41 tot .17 op 5b. |
06-04-2010 22:11:15 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ook de CNL gaan van/tot Ut Shqiperise-lopers? |
07-04-2010 19:58:22 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
QuoteMeivakantie |
11-04-2010 17:46:08 | ||
---|---|---|
Duitje
|
Is het al bekend met welk mat de Zaanlijn bereden gaat worden? Weet nog wel dat de SGMm's vorig jaar niet zo'n succes waren, bij vertrek uit Utg waren er al staanplaatsen. Zal mij niks verbazen als de NS met 2 of 3x V aan komt kakken... Dan heb je echt een probleem Laatst bewerkt door Duitje op 11-04-2010 17:46 Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
11-04-2010 18:10:21 | ||
---|---|---|
keesje
|
Er rijden 6 composities tussen Utg en Asd die deze dag tot 694700 en 704000 zijn gedoopt. En allen met 2x SGM III. Wordt vast een gezellige dag dan! |
11-04-2010 18:13:31 | ||
---|---|---|
willy84
|
Nou dan maar hopen op regen dan valt het wel mee. |
11-04-2010 18:14:06 | ||
---|---|---|
keesje
|
Wat betreft de IC's, rijden de 3000 en 800 allemaal consequent met IV+VI, dus 10 bakken VIRM. |
11-04-2010 18:36:20 | ||
---|---|---|
Iceman
|
En de 4500? Misschien wat DDM-1? Dat staat in Ekz en is niet nodig voor 14500 omdat die niet rijden. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
11-04-2010 19:23:05 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Dat is zeker nodig ik zat vorig jaar rond 10 uur sóchtends in een DD-AR die al vanaf Hks uitpuilde. Zelfs de balkons waren toen al aardig vol, en na Hnk kon er niemand meer bij en is de trein zonder stop in Hn doorgereden naar Ass. De mensen voor Hn werden in Hnk verteld de volgende trein te pakken. Op Koninginnedag gebeurd in de 4500 toch alles wat god verboden heeft in een trein dus gaat er iets kapot in een DDM-1 is het minder erg dan in een DD-AR die direct een andere dienst rijden moet. Zal er eigenlijk rond koninginnedag schoongemaakt worden in Asd want na koninginnedag is het normaal al een idiote rotzooi en dat kan er eigenlijk niet meer bij. Laatst bewerkt door Nelis op 11-04-2010 19:24 |
11-04-2010 19:47:06 | ||
---|---|---|
timtrein
|
DDM-1 moet ook gewoon de volgende (werk)dag de dienst weer in, dus als er wat gesloopt wordt is dat niet minder erg ofzo. |
11-04-2010 19:48:13 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Enige probleem kan zijn dat DDM-1 wat moeite gaat krijgen met de rijtijden. 4500 stopt extra te pmo,pmr en pmw, maar met dezelfde rijtijd. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
11-04-2010 19:54:32 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Dat is idd een probleem maar ik denk dat die stops er niet eens gaan komen op de tijden dat een DDM-1 qua formaat niet nodig zijn. Zie vorig jaar toen was dat ook de planning en is dat een aantal keren niet gebeurt. en de rijtijden worden nooit gehaald op deze lijn op koninginnedag vorig jaar hadden de treinen steevast een half uur tot een uur vertraging. Het is een farce om te denken dat het dit jaar probleemloos zal gaan. |
11-04-2010 19:58:36 | ||
---|---|---|
superboer
|
QuoteBij mij duurt een ritje Ekz-Asd op 30-4 5 minuten langer... |
11-04-2010 20:01:09 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Asd-Ekz niet, hoor. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
11-04-2010 20:02:52 | ||
---|---|---|
Nelis
|
vanaf Hn is het 33 minuten naar Asd en dat is op een normale dag al vrij krap. Dus de 5 minuten extra zijn echt wel nodig voor de stops. Maar het zou op een normale dag waarschijnlijk wel kunnen als je uitgaat van stops van 1 minuut. |
11-04-2010 20:08:47 | ||
---|---|---|
superboer
|
QuoteDan maakt het dus niet uit of er VIRM of DDM1 rijdt, vertragingen krijg je toch. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-04-2010 20:12:16 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ik kan me in het DDAR tijdperk nog herinneren dat ik ook wel is 3 minuten op Ass stond, uit de richting Hoorn. Maar goed, er is ook een kering op Asd waarin wat speling zit. En als er vertraging in de richting van Ekz is kan je de kruising verleggen naar Hks. @superboer: Ik denk zeker dat het materieel er toe kan doen hoor. Met DDAR zal het bijvoorbeeld wat makkelijk gaan dan met DDM-1. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
11-04-2010 20:13:46 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote En dat ligt puur en alleen aan het materieel? Kan ik mij niet voorstellen. Gr Joop mcn Lls |
11-04-2010 20:15:19 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Een puinhoop wordt het toch wel... Dat is elk jaar. Vori gjaar reed er DDM-1 en VIRM, dus het zal nu ook wel zoiets worden. |
11-04-2010 21:09:22 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteOp pagina 31 van het spoorboekje noemt NS het "Voorjaarsvakantie" Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-04-2010 21:12:25 | ||
---|---|---|
keesje
|
Wat betreft de 4500: dit wordt allemaal met DDM1 gereden. De doorkoppeling met de 1500 is er dan niet. En inderdaad, de speling in de dienstregeling is minimaal door de extra stops in Pmr. En of dat in combinatie met de verwachte drukte nou zo handig idee is valt te betwijfelen... Overigens rijdt er ook een extra trein Asd (v 4.26 uur)-Hn (tr 28872), iets ivm Koninginnenacht of zo? Laatst bewerkt door keesje op 11-04-2010 21:16 |
11-04-2010 21:15:12 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
QuoteQuoteOp pagina 31 van het spoorboekje noemt NS het "Voorjaarsvakantie" Inderdaad noemt NS het zo in het spoorboekje, maar dit klopt niet. Voorjaarsvakantie (krokusvakantie) is in februari. Altijd week 8. En 30 april is in april, en dus 2 maanden later. |
11-04-2010 21:20:56 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Ja die extra trein is er voor de koninginnenacht maar veel mensen blijven in amsterdam die nacht dus over de bittere noodzaak van de trein twijfel ik. Ik denk dat het vooral handig is als extra materieel in Ekz omdat veel treinen Ekz veel te laat zullen bereiken om in de van te voren geplande dienst te kunnen keren. |
11-04-2010 21:56:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteWelke 1500? |
12-04-2010 07:35:20 | ||
---|---|---|
treinfan
|
...die niet rijdt, heel simpel Ik vraag mij wel af wat de materieelinzet aan de oostzijde van Asd wordt (weer DDM-1 in de 5800, dubbel DD-AR in 3900 en 4600, of dit jaar weer iets anders dan vorig jaar?). Hoe dan ook verwacht ik met ICM in de NoordOost van/naar Asd weer krapte en wat extra treinen uit Amf. |
12-04-2010 07:40:01 | ||
---|---|---|
keesje
|
In de 5400/4800: compleet met losse DDAR'en (geen mDDM!). De 5800 net als de 4500 compleet met DDM. In de 3900/4600 alles met gekoppelde DDAR'en (mDDM + DDAR/loc). |
12-04-2010 21:08:50 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Ik zag ook op de NS site dat er extra nacht Sprinters rijden tussen Gvc en Gd donderdag op vrijdag en de 2400 serie maakt een extra stop te Wd. |
12-04-2010 21:44:50 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote Dat klinkt goed, allemaal lekker veel capaciteit. Is de 2200 ook (dubbel) DDAR? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
12-04-2010 21:55:04 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Ben wel benieuwd wat er in de 5700/4900 serie rijdt? |
12-04-2010 21:57:15 | ||
---|---|---|
mren
|
Ga kijken, dat deden we in de pre-internettijd ook. En dat is echt nog maar een jaar of 12 geleden... Maar wat dacht je van 'gewoon' mat'64? |
12-04-2010 22:03:09 | ||
---|---|---|
treinfan
|
als we even verder kijken zien we tot nu toe dat er hetzelfde wordt doorgevoerd als vorig jaar: Dus dan worden de 5700 en 4900 weer gewoon DD-AR en mat '64 |
12-04-2010 22:03:42 | ||
---|---|---|
Duitje
|
Quote Bedankt voor het uitzoeken! Zullen idd gezellige propvolle treintjes worden %08% Maar is in ieder geval beter dan 6 bakken mat %02% Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
12-04-2010 23:55:23 | ||
---|---|---|
C-Tracks
|
Er pendelt ook VSM stoom op 30/4 op de Hoekse lijn! Weer 'ns wat anders dan al die NSR wijzigingen!%08% |
13-04-2010 08:30:00 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote 2200 allemaal 2x DDAR inderdaad. |
13-04-2010 13:00:10 | ||
---|---|---|
WesselE
|
QuoteErvaring leert dat de bijsturing soms best wel wat extra materieel achter de hand heeft. Vorig jaar stond volgens mij ook geen 8 bakken SGM gepland, wat er uiteindelijk wel reed in een aantal treinen. 'Okeh' |
26-04-2010 20:33:18 | ||
---|---|---|
jacokran
|
In het kader van "Nee heb ik, ja kan ik ..." Blijft de 9200 lang keren op de Wgm? Ik ga naar London 30/4 en zou graag met een stam belgische rijtuigen naar Brussel gaan... |
26-04-2010 21:05:48 | ||
---|---|---|
bogger
|
Is het iemand bekend of de 4000 (Rtd-Asd vv.) met het standaard mat blijft rijden. Dus ofwel SGM of Mat'64? Kan me vorig jaar herinneren toen het vanaf Bkl/Ac niet meer ging met een DDAR.. |
26-04-2010 21:39:50 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Als je ziet hoe ont-zet-tend veel materieel er wordt ingepland rond Asd, dan houdt het volgens mij ook een keer op.. Moet maar passen.. |
26-04-2010 21:49:06 | ||
---|---|---|
willy84
|
Je bedoelt dat mensen maar op een volgende trein moeten worden? Beetje vreemd zolang er nog voldoende capaciteit is. Als 6 bakken vol zitten dan moeten er gewoon 8 of 9 ingezet worden als dat past. En dat gebeurt ook alleen duurt het altijd zolang. |
26-04-2010 22:04:02 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Zolang een trein voldoende capaciteit heeft, hoeven mensen niet op een volgende trein te wachten |
27-04-2010 08:03:33 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
De stoptrein serie 7000 (Apd - Es) rijd als op zaterdag. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
27-04-2010 08:08:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Syntus pakt goed uit in de Betuwe, vanaf 11.00 een halfuurdienst Ah - Tl v.v. tot ruim na middennacht. Gérard |
27-04-2010 13:50:47 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteDe hele dienstregeling wordt verder als op zaterdag uitgevoerd, m.u.v. de treinen die i.v.m. Koninginnedag aangepast zijn uiteraard |
27-04-2010 17:04:11 | ||
---|---|---|
superboer
|
QuoteOok in de Achterhoek doen ze het niet onaardig: Kwartiersdienst tussen Doetinchem en Arnhem vanaf half 10, in tegestelling tot Doetinchem-Winterswijk. Daar geldt tot 12.00 een uursdienst. |
27-04-2010 18:09:23 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Eindhoven - Venlo is tussen 7.30 en 1.00 uur een kwartiersdienst: de 9600 rijdt als na Dn door als stoptrein naar Vl. Nooit geweten dat de vraag vanuit Vl zo groot is en de 1900 dat niet aan zou kunnen. Laatst bewerkt door raymond16 op 27-04-2010 18:12 |
27-04-2010 18:25:02 | ||
---|---|---|
john2
|
Ik neem aan dat met 1.00 uur, 13.00 uur mee bedoeld wordt. |
27-04-2010 18:25:31 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Nee, het is echt tot na middernacht |
27-04-2010 21:20:03 | ||
---|---|---|
Chopper
|
Quote Wil dat zeggen dat er hier dan Mat '64 te spotten valt vrijdag? Of wil ik nu teveel? |
29-04-2010 12:09:11 | ||
---|---|---|
walschots
|
Iets heel anders. Volgens (bijna) alle dienstregelingen op internet rijden er op 30 april 's avonds geen treinen tussen Maastricht en Luik. De treinen zijn niet te vinden op BAHN.DE, NS.NL (internationaal) of bij de NMBS.BE. Ik neem aan dat dat een foutje is. Zij staan nog wel vermeld op www.railtime.be bij vertrek uit Luik. Kan iemand bevestigen dat de treinen rijden? |
29-04-2010 12:22:17 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 400 rijdt wel, maar de 5300-en zijn vrijdag inderdaad opgeheven. Heeft dat iets met de 1 mei viering te maken in Belgie? Of misschien een (zoveelste) foutje in 'het systeem'? Op de site van de NMBS rijden de 5300-en wel, zij het vertraagd door werkzaamheden. Laatst bewerkt door keesje op 29-04-2010 12:24 |
29-04-2010 12:38:29 | ||
---|---|---|
walschots
|
Je hebt gelijk. Ik had bij NMBS op de internationale dienstregeling gekeken. Overigens rijdt de serie 400 vertraagd wegens werkzaamheden op een brug, maar de 5300 niet. |