NS Lentetoer 2010
Forum: Algemeen - Algemeen
23-03-2010 12:54:25
john2
john2
Afgelopen weekend 20 en 21 maart zat bij mij tussen de reclamefolders een folder over de NS lentetoer 2010. De lentetoer is weer voor 2 personen geldig in de eerste klas. De NS lentetoer is geldig tot en met 13 juni 2010 en kost 45 euro. Als ik me niet vergis is dit 6 euro duurder dan de laatste lentetoer en herfsttoer. En is geldig op werkdagen na 09.00 uur en het hele weekend en op feestdagen, behalve op Koninginnedag, door heel Nederland op de NS lijnen, maar niet op de lijnen van Arriva, Connexion, Veolia en Syntus. Dit is bij mij niet door heel Nederland geldig. De Kruidvatkaartjes zijn wel weer geldig op de lokale lijnen, maar de NS lentetoer niet. Als de lentetoer besteld wordt via www.ns.nl, dan is het met 5 euro korting.

Laatst bewerkt door john2 op 23-03-2010 13:16, reden: Info er bij gezet
 

23-03-2010 21:01:47
R-ekz
R-ekz
Hoge inflatie.. en dat terwijl er op de lijnen waar ns niet rijdt, niet eens geldig is.. 1 woord.. belachelijk!  

23-03-2010 21:03:36
mren
mren
Je bent niet verplicht het kaartje te kopen hoor...  

23-03-2010 21:45:01
willy84
willy84
Nee je bent tot vanalles niet verplicht. Dat neemt niet weg dat het een giga prijsstijging is en je er minder voor krijgt. Dat mag je belachelijk vinden en dat vind ik ook.  


23-03-2010 21:59:38
mdj
mdj
Quote
www.ns.nl :
Op NS Lentetoer zijn de voorwaarden van Enkele Reizen en Retour van toepassing.


Waarom de voorwaarden van Enkele Reizen en Retour, en niet van een dagkaart? Met de voorwaarden van een dagkaart zouden ze wel geldig zijn in de treintjes van de overige vervoerders...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-03-2010 22:22:25
broek53
broek53
Quote
willy84: Nee je bent tot vanalles niet verplicht. Dat neemt niet weg dat het een giga prijsstijging is en je er minder voor krijgt. Dat mag je belachelijk vinden en dat vind ik ook.
Ik meen mij iets te herinneren over een uitdrukking met gegeven paarden en zo.
 

23-03-2010 22:47:32
Duitje
Duitje
Quote
willy84: Nee je bent tot vanalles niet verplicht. Dat neemt niet weg dat het een giga prijsstijging is en je er minder voor krijgt. Dat mag je belachelijk vinden en dat vind ik ook.


Voor 23 euro p/p een dagkaart 1e klas vind ik niet duur hoor %03% 1e klas dagkaart is met korting zo'n 40 euro. Je ben dus zowat de helft goedkoper uit!!!!

Enn...wat zou jij doen als je een eigen bedrijfje heb en het met 1 product erg goed loopt? Prijs verhogen natuurlijk


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

23-03-2010 23:17:16
mdj
mdj
45/2 = 22,50.

Daarnaast: je product wordt minder waard (alleen NS-treinen ipv alle_clubjes-treinen), dus is het onlogisch dat je daarvoor meer voor vraagt..


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-03-2010 23:24:41
Duitje
Duitje
Zeker nooit van afronden gehoord? Dacht dat ze alleen in het noorden achter liepen...... %03%

Hoeveel mensen zullen nou naar Geerdijk of welk klein %%% plaatsje dan ook moeten? Meeste mensen gebruiken dit voor een dagje A'dam, Maastricht, Groningen. Dat tante Bep dan het kaartje moet kopen van Geerdijk tot Almelo/Marienberg is dan maar pech gehad.
Mensen kopen evengoed wel een lentetoer


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

23-03-2010 23:31:17
mdj
mdj
Afronden op hele euro's? Heeft men in Noord-Nederland de 5-cent, 10-cent, 20-cent en 50-cent afgeschaft?

Als het alleen voor Geerdijk geldde, ja. Maar het geldt niet voor Geerdijk, maar ook voor Vriezeveen, Vroomshoop, maar ook Daarlerveen mag niet vergeten worden.

Evenals de hele Noordelijke Nevenlijnen, Amersfoort-Ede=Wageningen, Nijmegen-Roermond, Kerkrade-Maastricht, Oldenzaal-Zutphen-Winterswijk-Arnhem-Tiel. En ja, dat je een extra kaartje moet kopen, zullen veel mensen doen afhaken van een dagje uit in Amsterdam.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-03-2010 23:35:09
broek53
broek53
Ja, er is een hoop leed op de wereld.  

23-03-2010 23:45:51
Duitje
Duitje
@Mdj Wij kijken niet op een cent meer of minder Trouwens, die mensen hebben gewoon pech. Moeten ze maar niet in zo'n uithoek wonen.

PUNT

Laatst bewerkt door Duitje op 23-03-2010 23:47


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

23-03-2010 23:54:25
kevinevers
kevinevers
KOMMA dus het is slecht als je langs een lijntje woont waar geen NS komt? Of is het slecht als je in een uithoek woont in een gedeelte van het land wat Den Haag als het buitenland ziet?  

23-03-2010 23:56:32
mdj
mdj
Waarbij aangetekend dat ik Dordrecht-Geldermalsen ben vergeten, wat je ook niet echt "uithoek" kunt noemen.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-03-2010 23:59:05
R-ekz
R-ekz
Quote
Duitje: Zeker nooit van afronden gehoord? Dacht dat ze alleen in het noorden achter liepen...... %03%

Hoeveel mensen zullen nou naar Geerdijk of welk klein %%% plaatsje dan ook moeten? Meeste mensen gebruiken dit voor een dagje A'dam, Maastricht, Groningen. Dat tante Bep dan het kaartje moet kopen van Geerdijk tot Almelo/Marienberg is dan maar pech gehad.
Mensen kopen evengoed wel een lentetoer


En diezelfde tante Beb kon vorig jaar nog gewoon op 1 kaartje reizen voor een goedkoper bedrag. Nu zal tante Beb er misschien over nadenken om dan toch maar de auto te pakken het is gewoon een grote stap minder service.
 

24-03-2010 00:04:09
broek53
broek53
Waar gaat dit allemaal in vredesnaam nog over?  

24-03-2010 00:06:46
mark
mark
Mark: Nergens meer over, graag deze non-discussie over in welk dorp je het beste kun wonen staken.

Laatst bewerkt door mark op 24-03-2010 00:07
 

24-03-2010 02:34:17
ruysdael
ruysdael
Ach wat, het is uiteindelijk nog goedkoper dan een dagkaart 2e klas en dan zit je nog 1e klas ook.

Edit door Spiketrain: lees s.v.p. de ingreep van Mark.

Laatst bewerkt door spiketrain op 24-03-2010 06:23
 

24-03-2010 11:14:22
jorgo
jorgo
Er wordt hier kennelijk bij velen uitgegaan van een soort gewoonterecht. Maar uiteindelijk is het natuurlijk een aanbieding. Een bijproduct dat mag worden aangeboden door de vervoerder. Er is mij geen minister of wetgeving bekend die zegt dat het gamma aan toerkaarten de Nederlander ter beschikking moet worden gesteld. Veel kennissen (geen treinfanaten) reageren overigens ook negatief, alsof het een sociale voorziening van een staatsbedrijf betreft. Die tijd is voorbij wat je daar ook van vindt.

Het enige dat je zou kunnen verwijten is dat het hier en daar gepresenteerd wordt als een geweldige aanbieding voor 'slechts 45 euro' terwijl iedereen wel weet dat het vorige jaren goedkoper was. Dat is een beetje contraproductieve marketing in mijn ogen. Er zou wat voorlichting omtrent de vrijheid van een bedrijf als NS moet bestaan, voor de begripsvorming.

Moet de NS volgend jaar ook kritiek verwachten als er geen overeenkomst met die boekenweekstichting meer is? "Ik mag ieder jaar gratis reizen en nu opeens niet meer!"

Wie goedkoper wil reizen kan kruidvatkaartjes halen voor het weekend. Die kostten vroeger ook een eurootje of drie minder trouwens. Onrecht?
 

24-03-2010 17:51:37
mren
mren
Vroeger kon je voor 45 cent van Arnhem naar Nijmegen...  

24-03-2010 18:23:50
nielske90
nielske90
Heel vroeger kon je gewoon te voet, was nog gratis ook.  

24-03-2010 18:31:00
mren
mren
Nu nog steeds hoor  

24-03-2010 18:33:14
R-ekz
R-ekz
Quote
mren: Vroeger kon je voor 45 cent van Arnhem naar Nijmegen...


En vroeger kon je met diezelfde 45 cent boodschappen doen voor de hele week.
 

24-03-2010 18:35:41
mren
mren
Juist en daarom moeten we maar stoppen met het gemekker over de prijs. Vroeger was alles goedkoper, dat heet inflatie. Dat was ook de insteek van mijn post hier.

Verder blijft het een economische wetmatigheid dat als iets te duur is, mensen het niet meer kopen.
 

24-03-2010 19:53:07
raymond16
raymond16
En je kan de Lentetour op de NS-site met 5 euro korting kopen, waardoor de prijs nog maar 40 euro is.

Laatst bewerkt door raymond16 op 24-03-2010 19:53
 

24-03-2010 19:55:13
maurits
maurits
En bij NS zal dat betekenen dat minder keuzereizigers voor de trein kiezen maar wellicht sneller in de auto stappen. NS zal dat op een gegeven moment door hebben en vervolgens weer met nieuwe acties komen om het treingebruik in de daluren te bevorden, zo gaat het al jaren.

Maar mijn mening is wel dat NS meer moeite moet doen om de trein in de daluren vol te krijgen, niet voor mezelf (ik reis tegenwoordig vrijwel uitsluitend op OV-chipkaart met saldo tegen 40% korting en laat Kruidvatkaartjes e.d. links liggen). Maar ik denk dat er nog meer uit de daluren te halen valt met wat creatieve aanbiedingen voor de weinig frequente reiziger.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

24-03-2010 21:30:03
icm
icm
Krijgen we nu alle verhalen over vroeger?
en die "goede oude tijd"?
Ik vind het opzich wel raar dat je niet meer met de overige vervoerders mag reizen, terwijl je wel extra moet betalen....
Want vaak hebben de overige vervoerders de leukere lijntjes, vind ik persoonlijk...
 

25-03-2010 00:13:22
gertjan
gertjan
Ja, dat de overige vervoerders niet meer mee doen heeft de reiziger aan die fijne NS te danken. (Een besluit waar ik, ondanks dat ik bij een andere vervoerder werk, 100% achter sta.)
Dat vroeger alles beter was, dat weten we wel. Punt is dat we nu in het heden zitten, en de kaartjes van voorgaande jaren niet meer geldig zijn. Wees blij dat NS dit jaar die actie weer heeft. Ze zijn niet verplicht om elk seizioen weer een andere actie aan te bieden.
Dat het ook dit jaar weer duurder is, dat is weer te danken aan de inflatie en aan een bedrijf dat ineens meer infraheffing gaat lopen vragen.

Het is leuk dat er een aantal jaar al een actie gehouden is, maar dat wil niet zeggen dat de reiziger elk jaar recht heeft op die actie. Iets wat reizigers lastig vinden. Net als de uitspraak 'ik koop een kaartje, dus ik het recht op een zitplaats.' Mja, met een 1e klas kaartje wel, maar het blijft nog altijd een vervoerbewijs.
 

25-03-2010 23:51:15
dh3201
dh3201
Waarom winden mensen zich zo op als zo'n Lentetour niet geldig is naar Geerdijk, maar vinden we het heel normaal dat die Lentetoer niet geldig is naar Keulen?
Er staat tenslotte een NS-teken op die trein (ja okee, niet op allemaal...)
Men heeft het altijd over 1 Europa, maar alles houdt bij de landsgrenzen op.
Wat maakt een landsgrens nu anders dan een binnenlandse consessiegrens?


Shqiperise-lopers?
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-03-2010 09:55:30
luytjes
luytjes
Een concessiegrens is totaal iets anders dan een landsgrens. Namelijk dat het NS-gebied na iedere aanbesteding weer een stukje kleiner wordt. Enkele jaren geleden was het alleen de Achterhoek en het Noorden, nu ook Zuid-Limburg, Valleilijn, Merwede-Lingelijn en dat worden er in de toekomst alleen maar meer. Als je dat wil vergelijken met de landsgrens, dan zou het betekenen dat de Duitsers iedere zoveel jaar weer een stukje van Nederland inpikken. Dat is gelukkig al 65 jaar lang niet meer gebeurd en gaat hopelijk ook nooit meer gebeuren

Overigens maakt het mij verder niets uit dat de Lentetour niet bij andere vervoerders geldig is. De meeste andere vervoerders hebben toch geen fatsoenlijke eerste klas in hun treinen.
 

26-03-2010 10:29:38
jorgo
jorgo
Zou er een marketingtechnische reden zijn dat er geen Wintertoer bestaat?

Zie je altijd, wil ik ergens naar toe is lentetoer nog net niet geldig. Januari, februari met name, het saaie seizoen.
 

26-03-2010 18:06:52
ruysdael
ruysdael
's Winters gaan er waarschijnlijk sowieso al meer mensen met de trein vanwege het slechte weer.