Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Locwissel Bad Bentheim

Vrijdag 19 mrt 2010 - 01:08:45
treintim
treintim
Hallo,

Is er bij de locwissel voor de internationale treinen in Bad Bentheim ook een mogelijkheid om beide locomotieven (de NS-locomotief naast de DB-locomotief) te fotograferen?
Helaas zie ik daar dus eigenlijk vrijwel nooit een foto van, van een Duitse loc bijv. die afgekoppeld is van de IC die die net uit Duitsland naar Bh heeft gebracht, en daarna naar de rangeersporen gaat, alwaar de NS-loc hem passeert. Dan zouden ze toch naast elkaar moeten komen (zij het niet dat de één stilstaat en de ander rijdt)? Of zie ik nu iets totaal over het hoofd?

Laatst bewerkt door treintim op Vrijdag 19 mrt 2010 om 01:29:14

Vrijdag 19 mrt 2010 - 01:46:04
jmt
jmt
Ik heb ergens het idee dat de passeringstijden mogelijk niet dicht bij elkaar zitten, dus dat de ene loc "allang" klaar staat aan een juiste zijde zodra de tegentrein aankomt, maar oke, ik meld hierbij gelijk ff dat ik hierover niets heb opgezocht erover enz

Vrijdag 19 mrt 2010 - 01:57:31
treintim
treintim
Ja, maar ze zullen elkaar toch moeten passeren lijkt mij (de loc die al lang klaar staat, moet naar de rijtuigen toe, terwijl de loc die daarvan af komt, juist de rangeersporen op moet, daar waar de wachtende loc steeds stond?).

Vrijdag 19 mrt 2010 - 08:45:34
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Nee, (Of je moet een stuk naar het kleine wachtspoortje lopen) tenzij ze vertraagd zijn, dan kan het misschien.

Laatst bewerkt door HZwoferink op Vrijdag 19 mrt 2010 om 08:46:11

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 19 mrt 2010 - 11:47:09
Apda
Apda
Ik weet niet of er de laatste tijd iets is veranderd, maar ik heb door de jaren heen in Bad Bentheim heel wat foto's gemaakt van een NS- en DB-loc naast elkaar. Vooral treinen naar Nederland, waarbij de NS-loc al voor de trein staat en de DB-loc er langs rijdt. Richting Duitsland op spoor 1 is lastiger, want daar gaat de NS-loc naar een kopspoortje, waar hij moet blijven staan totdat de trein weg is. In theorie kun je daar foto's maken, maar in de praktijk is dat lastig vanwege hekken, masten en begroeiing.

Vrijdag 19 mrt 2010 - 14:07:15
frer
frer
In de huidige situatie komt de IC nr NL binnen op spoor 2, de Duitse loc wordt afgekoppeld en rijdt via spoor 3 terug. Het perron zit er dus tussen...Spoor 1 is bezet door de RegionalBahn, een mooi plaatje zit er dus niet in.

Vrijdag 19 mrt 2010 - 14:59:32
edje
edje
Flickr spoorkeerl
En richting Duitsland, IC komt binnen op spoor 1 in het verlengde op het hoofdspoor staat de duitse lok al te wachten.
NS lok gaat er af, en gaat ter hoogte van Bentheim noord op een klein zijspoortje.
Duitse lok komt er langs, wordt aan gekoppeld, en vertrekt.
De NS lok gaat daarna helemaal naar de andere kant van spoor 1 richting de hollandse zijde, tot de rangeergrens, die zich vlak voor de eerste overweg bevind, en gaat dan weer terug richting spoor 2 om de tegen trein op te wachten, of als losse lok terug.
Via spoor 1 rechtstreeks terug kan niet.

Het zijspoortje waar de NS lok altijd staat te wachten is slecht legaal te bereiken. Maar in overleg met de rangeerder kan altijd wel iets geregeld worden.
Overigens kun je ze aanspreken in het Duits en plat Twents.


Vrijdag 19 mrt 2010 - 15:16:30
ruysdael
ruysdael
Nederlands kan ook, hoewel ze af en toe doen alsof ze dat niet spreken , belachelijk natuurlijk.


Vrijdag 19 mrt 2010 - 15:59:58
mdj
mdj
Met plat Twents kun je je ver Duitsland in nog wel redden (Bad Bentheim, Gronau)... Evenals plat Limburgs... (Venlo en omstreken)

Als je plat Goois gaat praten tegen een Duitser zal die je wel niet verstaan (tenzij hij Nederlands verstaat, uiteraard..)

Laatst bewerkt door mdj op Vrijdag 19 mrt 2010 om 16:01:02

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 19 mrt 2010 - 17:11:13
broek53
broek53
Plat Goois is een contradictio in terminis

Vrijdag 19 mrt 2010 - 17:45:17
john2
john2
Quote
mdj: Met plat Twents kun je je ver Duitsland in nog wel redden (Bad Bentheim, Gronau)... Evenals plat Limburgs... (Venlo en omstreken)

Als je plat Goois gaat praten tegen een Duitser zal die je wel niet verstaan (tenzij hij Nederlands verstaat, uiteraard..)
Evenals Limburgs, Kerkraads plat. Dit dialect wordt ook nog in een stuk Duitsland gesproken, wat grenst aan de gemeente Kerkrade.

Laatst bewerkt door john2 op Vrijdag 19 mrt 2010 om 18:20:55, reden: type fout hersteld.

Vrijdag 19 mrt 2010 - 17:53:15
keesje
keesje
Zo begrijp ik niet wat men in Nuth bedoelt met 'gesporken'.

Vrijdag 19 mrt 2010 - 17:54:21
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Spiketrain: ontopic a.u.b..

Groet, Spiketrain

Vrijdag 19 mrt 2010 - 18:24:50
john2
john2
Quote
keesje: Zo begrijp ik niet wat men in Nuth bedoelt met 'gesporken'.
Keesje, het was een typfout. Is inmiddels hersteld! Spiketrain stelt voor dat we ontopic blijven.

Laatst bewerkt door john2 op Vrijdag 19 mrt 2010 om 18:26:50, reden: type fout hersteld.

Vrijdag 19 mrt 2010 - 19:49:09
keesje
keesje
Ja dat begreep ik ook wel. Paste in de conversatie, vandaar.

Ontopic inderdaad!

Vrijdag 19 mrt 2010 - 20:34:23
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Foto: home.solcon.nl
Toegift: home.solcon.nl
In die tijd waren Nederlandse en Duitse locs ook elders al naast elkaar aan te treffen: home.solcon.nl

Laatst bewerkt door timtrein op Vrijdag 19 mrt 2010 om 22:52:56

Vrijdag 19 mrt 2010 - 21:30:02
treintim
treintim
Het is me vandaag helemaal gelukt, hoor. Wilde de loc Br 101 "Für Hass und Gewalt ist der Zug abgefahren" naast de Nederlandse loc fotograferen. Alleen door een foutje (van mijzelf) werd het helaas die stomme Duitse Hertha-loc (voetbal). Beide locs tegelijk platen was gelukt d.m.v. gewoon in het weiland naast de wachtspoortjes te gaan staan (wel even toestemming vragen aan het bedrijf dat daar zit, maar die vinden het wel best). Volkomen legaal dus. Een foto zal ik nog wel even plaatsen hier, dan update ik het topic wel weer. Bedankt voor de reacties hier, mijn situatie was trouwens IC 240 ri. Shl waarbij de NS-loc gewoon een uur op dezelfde plek bleef staan wachten. Makkelijk zat als daar dan de DB-loc los langsheen rijdt.
Hoe het met kopmaken gaat van treinen uit Duitsland naar Nederland toe, daar ben ik nu dus zelf ook achtergekomen (terwijl ik eerst alleen wist hoe dat ging met locs voor treinen van NL-->DU). Liggen inderdaad meer fotomogelijkheden in dan de NL-->DU richting. Tevens was de NS-loc reeds aangekoppeld aan IC 240, toen de DB-loc terugreed van het rangeerterrein naar het station. Daarbij passeerde die voor de tweede keer dus de NS-loc. Had vanaf de openbare weg ook nog een fotomogelijkheid voor gelegen. Okee, snappen jullie het nog?;)

Laatst bewerkt door treintim op Vrijdag 19 mrt 2010 om 21:38:16

Vrijdag 19 mrt 2010 - 21:50:52
ettenrail
ettenrail
Ja hoor, goed te volgen. Fijn om te horen dat het gelukt is, ben nu wel benieuwd naar de foto

Vrijdag 19 mrt 2010 - 22:26:08
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
timtrein: Foto: home.solcon.nl
Toegift: home.solcon.nl
bij eentje de verkeerde link geplakt?

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Vrijdag 19 mrt 2010 - 22:53:38
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Sorry hersteld! home.solcon.nl

Zaterdag 20 mrt 2010 - 10:57:01
john2
john2
Quote
timtrein: Foto: home.solcon.nl
Toegift: home.solcon.nl
In die tijd waren Nederlandse en Duitse locs ook elders al naast elkaar aan te treffen: home.solcon.nl
Op welke Duitse plaatsen zijn de betreffende foto's genomen? Ik neem aan dat het net over de Nederlandse en Duitse grens is.

Zaterdag 20 mrt 2010 - 10:58:29
edje
edje
Flickr spoorkeerl
eerste 2 foto's in Bad Bentheim
foto 3 , Amsterdam Westhaven.


Zaterdag 27 mrt 2010 - 23:37:23
treintim
treintim
Belofte maakt schuld, hierbij mijn foto's van NS 1739 + Hertha loc. Gevreesd wordt (toen ik de foto's in groot formaat zag), dat ik toch enkele mensen teleur moet stellen, er zit namelijk wel heel erg veel natuur in de foto (dus ook qua takjes en struiken bij de locs;)). De eerste twee foto's zonder Hertha, maar wel met natuur.

xs.to
xs.to
xs.to

Maargoed, wie het beter kan doen, moet dat maar eens doen (zal dan aan de andere kant van het spoor moeten, en daar kom je niet zonder het rangeerterrein op te gaan).

Laatst bewerkt door treintim op Zaterdag 27 mrt 2010 om 23:43:44

Zondag 28 mrt 2010 - 09:52:54
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Ik was gisteren ook in Bad-Bentheim, en ik heb het aan het eind van het perron gestaan. (Zo'n zijweggetje naar een onderstation) www.plaatjesupload.nl

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Zondag 28 mrt 2010 - 13:46:56
keesje
keesje
Quote
treintim: Belofte maakt schuld, hierbij mijn foto's van NS 1739 + Hertha loc. Gevreesd wordt (toen ik de foto's in groot formaat zag), dat ik toch enkele mensen teleur moet stellen, er zit namelijk wel heel erg veel natuur in de foto (dus ook qua takjes en struiken bij de locs;)). De eerste twee foto's zonder Hertha, maar wel met natuur.
Zo te zien was je al begonnen met snoeien, maar niet ver genoeg!