18-03-2010 19:06:57 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Hare Majesteit de Koningin opent op 14 april in Het Spoorwegmuseum de tentoonstelling Royal Class, vorstelijk reizen. Ze arriveert per koninklijke trein, waarna deze aan de tentoonstelling wordt toegevoegd. Tijdens de tentoonstelling zijn de rijtuigen van het Nederlandse koningshuis voor het publiek toegankelijk. Er komen ook diverse buitenlandse koninklijke rijtuigen naar Nederland. Royal Class, vorstelijk reizen opent op 15 april voor publiek en eindigt op 5 september. Voor meer informatie zie http://www.royalclass.info/ |
18-03-2010 19:57:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik lees dus dat het huidige rijtuig van de koningin ook daar tentoongesteld wordt. Netjes geregeld. Kunnen we eindelijk kijken of er inmiddels een Flatscreen TV aan de wand hangt, in plaats van dat verouderde bakbeest. Zie ook: http://www.koninklijkhuis.nl/dsc75af.jpg?s=obj&c=getobject&objectid=8871 voor de foto. Voor de dienstregeling-geintereseerden. http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/actueel/evenement.php?id=691 Laatst bewerkt door aarclay op 18-03-2010 20:50 Choo choo..... |
18-03-2010 22:13:11 | ||
---|---|---|
maurits
|
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat de SR10 toegankelijk is, in de HTMU-loods zat het deurtje naar het gedeelte waar het ding staat altijd netjes op slot. Maar het Zweedse en het Tsjechische rijtuig komen per spoor, leuke ritjes %02% Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
18-03-2010 23:32:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Tijdens de tentoonstelling zijn de rijtuigen van het Nederlandse koningshuis voor het publiek toegankelijk. Ik denk dat hij wel (deels) toegankelijk zal zijn. Vast in elke ruimte wel een bewaker, en een mooie route door het rijtuig met afzettingslint. Ik denk niet dat iedereen de mooie zetels even mag gaan uittesten. Maar in de HTMU loods, staat hij daar dan in een afgeschermde ruimte? Vast omdat er geen bewaking zal zijn dan.. Bij een bezichtiging vast wel. (Laat ik maar niks zeggen over Alberto Stegeman en het regeringsvliegtuig) Laatst bewerkt door aarclay op 18-03-2010 23:37 Choo choo..... |
19-03-2010 00:13:44 | ||
---|---|---|
thom
|
In de HTMU staat de SR10 idd compleet afgesloten, iets wat de HTMU zelf overigens ook is en dus neit publiekelijk toegankelijk mocht je dat idee hebben. Daarnaast zal de SR10 in het NSM inderdaad voglens niet toegankelijk zijn, de SR 8 en 9 zullen dat wel zijn want die zijn daar nu ook voor ingericht. Laatst bewerkt door thom op 19-03-2010 00:18 |
19-03-2010 08:29:43 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Persoonlijk zou ik dat matig vinden als de SR10 helemaal afgesloten zou zijn op een expositie over koninklijke rijtuigen. Ik hoop dan wel dat ze het goed maken met een flink wat aantal foto's van de inrichting die ze er zullen ophangen dan. Het gaat er natuurlijk ook om de inrichting. Laatst bewerkt door aarclay op 19-03-2010 08:30 Choo choo..... |
19-03-2010 11:42:49 | ||
---|---|---|
MDDM
|
De inrichting is sober te noemen. Niets geen overdreven luxe of zo. Gr Joop mcn Lls |
19-03-2010 11:50:18 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Ja maar dat wisten we dus al van een melding een paar centimeter hierboven. Zie ook de volledige http://www.koninklijkhuis.nl/Organisatie/Koninklijk_Staldepartement/Koninklijke_trein.html |
19-03-2010 14:05:01 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Dan vrees ik dat die bedden in de twee slaapkamers niets anders zijn dan een brits... Choo choo..... |
19-03-2010 14:06:31 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Zijn hele vernuftig uitgekiende stapelbedden. Gr Joop mcn Lls |
19-03-2010 16:14:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Niet iets extreem luxe dus? Wist je dit gewoon? Want het hadden net zo goed ook twee losse bedden kunnen zijn. Laatst bewerkt door aarclay op 19-03-2010 16:16 Choo choo..... |
19-03-2010 16:35:41 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Samen met een collega hebben we er even in mogen kijken. Wel moesten de schoenen uit. %08% Gr Joop mcn Lls |
19-03-2010 16:55:44 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En het keukentje dan? Te vergelijken met die dingen die in de ICM's zaten? En nog steeds die grote TV in de salon (zie foto), of inmiddels een flatscreen achtig iets? Laatst bewerkt door aarclay op 19-03-2010 16:56 Choo choo..... |
19-03-2010 17:01:14 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Keuken is gewoon een standaard dingetje. Of er nu een flatscreen in zit weet ik niet. Toen wij er mochten kijken was het 2005. Gr Joop mcn Lls |
19-03-2010 19:24:41 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote dat moesten wij toen ook (NS MW tijd) tijdens onderhoud aan de HTMU 600 (eind jaren 90). schoenen uit om over werktapijt te lopen (daaronder lag plastic en het echte tapijt. Laatst bewerkt door smarkie op 19-03-2010 19:25 Mcn NS International Rtd |
19-03-2010 20:00:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Foto's maken mocht natuurlijk weer zeker niet? Laatst bewerkt door aarclay op 19-03-2010 20:00 Choo choo..... |
19-03-2010 20:34:27 | ||
---|---|---|
2296
|
Nee. Maar ziet er wel netjes uit van binnen. |
19-03-2010 20:41:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja dat lijkt me vanzelfsprekend voor een Koninklijk rijtuig, het zou me hogelijk verbaasd hebben als daar ook van dat afgetrapte lichtgele ICRm-zeil had gelegen |
19-03-2010 21:25:43 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote in een keer goed, maar was ook pre mobiel met camera tijd of pre digitale camera tijd (iig de betaalbare versies %08%) Mcn NS International Rtd |
19-03-2010 21:51:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote t'Is maar wat je matig noemt, met huidige paniek omtrend veiligheid is het al heel wat dat een nog steeds in bedrijf zijnd (!) konklijk rijtuig zo openlijk opgesteld staat.. |
20-03-2010 09:25:37 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
De koningin zit er niet in hoor, dus je hoeft je geen zorgen te maken over de veiligheid. |
20-03-2010 10:00:03 | ||
---|---|---|
edje
|
aaaaaaaah is ze d'r helemaal niet bij.... wat jammer nou dan kom ik ook niet. Tenzij Maxima er wel is. Laatst bewerkt door spiketrain op 20-03-2010 12:09, reden: Passage verwijderd. |
20-03-2010 19:08:52 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote "Hare Majesteit arriveert in het museum per koninklijke trein, waarna deze aan de tentoonstelling wordt toegevoegd." Voor verdere info: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=277155#p277155 Gr Joop mcn Lls |
20-03-2010 19:22:40 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Goed lezen voordat je wat schrijft. Moeilijk, maar je kunt het best. Het ging over het rijtuig wanneer dat in het museum staat. Dan zit de majesteit allang weer veilig in haar paleis. Laatst bewerkt door nicospilt op 21-03-2010 07:59 |
20-03-2010 22:29:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Lijkt me wel logisch dat die niet de hele tentoonstelling in d´r rijtuig blijft zitten wuiven En ook als konklijke hoogheid niet aanwezig is in haar rijtuig wordt er met zorg mee omgesprongen, dat lijkt me wel duidelijk. Laatst bewerkt door thom op 20-03-2010 22:30 |
21-03-2010 02:03:59 | ||
---|---|---|
edje
|
we betalen immers genoeg aan haar (belasting), kan ze rustig een tijdje in het museum zitten wuiven. |
21-03-2010 08:46:28 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
Nog sterker: Wij hebben dat hele rijtuig van haar betaald. Zou wel enigzins logisch zijn als we daar een "kijkje" in konden nemen, of tenminste iets van een huidige fotoserie te zien krijgen. |
21-03-2010 09:46:16 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Wordt Hare Majesteit aan de tentoonstelling toegevoegd? %08% Shqiperise-lopers? |
22-03-2010 10:39:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Je weet wel, in samenwerking met Madame Tussauds Choo choo..... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
25-03-2010 10:00:42 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Zojuist kwam de nieuwsbrief van het Spoorwegmuseum binnen. Twee quote's:Quote Quote |
25-03-2010 11:03:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dan is de dringende vraag ook weer opgehelderd. %02% Ik vermoed wel dat er een glazen plaat of een hekje aangebracht zal zijn bij de deur naar de salonruimte. Die 'dure' stoelen moeten vast nog langer mee dan het komende half jaar. En ik vermoed dat er niet een half jaar lang een bewaker/suppoost daar zal staan. Laatst bewerkt door aarclay op 25-03-2010 11:05 Choo choo..... |
25-03-2010 12:04:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Een blik werpen in het rijtuig zou ook kunnen betekenen dat je van buitenaf erin kunt kijken dmv een trap, maar als ie echt toegankelijk zou zijn zou me dat zeker niet tegenvallen. Overigens zijn de SR 8 en 9 speciaal aangepast hiervoor, en zal alleen de zijgang toegankelijk zijn en zijn de coupe's met half glas afgezet zodat je erin kunt kijken. |
25-03-2010 12:23:24 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het naar binnen kijken bij de SR10 wordt nog leuk als de ramen redelijk getint zijn. Choo choo..... |
25-03-2010 12:53:46 | ||
---|---|---|
dwem
|
Waar gaat dit nog over ?? Dirk |
25-03-2010 12:58:40 | ||
---|---|---|
edje
|
over de koninklijke rijtuigen... |
25-03-2010 23:52:05 | ||
---|---|---|
thom
|
QuoteVolgens mij echt over koninklijke rijtuigen in het spoorwegmuseum, en verwachting van de manier waarop ze te bezichtigen zijn Laatst bewerkt door admin op 29-03-2010 09:44, reden: Quote ingekort |
29-03-2010 19:52:07 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Of dr is weer (zoals eerder gebeurde) een bericht in het verkeerde topic beland. |
01-04-2010 19:35:34 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Vandaag en afgelopen nacht zijn de eerste expositie stukken, het Belgische koninklijke rijtuig en de Portugese loc, in het Spoorwegmuseum gearriveerd. Het inrijden en plaatsen van het Belgische rijtuig was een uitdaging. Millimeterwerk. Het kostte ruim tweeënhalf uur voor het rijtuig binnen was. Enkele foto's op: http://robvanderwoude654.fotopic.net/ (met de welwillende medewerking van museum) |
01-04-2010 22:17:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Leuk verslagje Rob ! |
06-04-2010 19:50:05 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Jeetje, wat is wereld 4 leeg. Dus er moet aardig wat komen te staan. Maar waar is het mat heen gegaan wat er "normaal" gesproken staat? jaapfan. |
06-04-2010 20:14:16 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
dat staat bij voormalig OB Amsterdam Zaanstraat denk ik, dat is nu de tijdelijke opslag van het NSM Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-04-2010 20:14 |
06-04-2010 23:05:07 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Welk materieel stond er allemaal in Wereld 4, en welke heeft nu plaats gemaakt voor de Koninklijke rijtuigen? Ikzelf ga overigens begin mei een kijkje nemen Choo choo..... |
07-04-2010 08:33:56 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Quote Het museummaterieel staat allemaal op de sporen achter wereld 4 (aangevuld: de grote expositiehal). Laatst bewerkt door wouderobva op 07-04-2010 13:12 |
07-04-2010 10:54:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik neem aan dat je het sporenemplacementje bedoeld voor de loods van wereld 4. Erachter ligt alleen de draaischijf... Onderandere de HSM755 en een 3 assige kolenwagentje zijn al naar de HTMU verhuisd en daar zullen ook nog wat stoomlokken heen gaan dacht ik. Zo even snel uit het hoofd staan op de Zaanstraat dan de 1122 1202 1312 3031 114 273 386 1902 en de rijtuigen plan K E W D en RD. Verder staat de Hbbkkss er ook en dat was het zowel voglens mij. Laatst bewerkt door thom op 07-04-2010 10:55 |
07-04-2010 22:39:55 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Salonrijtuig van Franz Ferdinand is door ERS 6612 om 21:07 het Spoorwegmuseum ingebracht. Foto op http://robvanderwoude654.fotopic.net/c1242581.html |
07-04-2010 23:43:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Welke loc als trekkracht? Zie ik daar een 17-/1800 ? Choo choo..... |
07-04-2010 23:46:07 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zie bericht van Wouderobva... Bij twijfel: gebruik beton. |
08-04-2010 00:05:28 | ||
---|---|---|
thom
|
Daarnaast twijfel ik aan de kwaliteit van je monitor, dat lijkt in de verste verte toch niet op een 17 of 1800... |
08-04-2010 09:12:56 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Mooie foto wouter ik kwam net te laat aan fietsen om een mooie foto te maken. Maar dit rijtuig alleen is het al waard om naar de tentoonstelling te gaan want hij is echt prachtig beschildert. Alleen reed hij niet zo makkelijk het was het enige wat achter de loc stond even stil voor de overweg van de maliebaan en zette daarna aan als of er een volle kolentrein achter hing. |
08-04-2010 11:25:11 | ||
---|---|---|
kmark
|
QuoteKan wel kloppen, ding is twee weken geleden afgeleverd na een uitgebreide revisie. |
08-04-2010 12:20:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Nou, je hoort daar gewoon niet zohard te rijden als je het NSM in gaat... Als dat ding zo zwaar liep zoals je zegt, dan was ie wsl brandend de grens over gekomen, dus dat zal wel meevallen |
08-04-2010 15:31:50 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
De Zweedse trein Carl Gustav is vannacht rond 24:00 uur aangekomen. En het salonrijtuig voor Christiaan IX vanmorgen rond 09:00. Zo vertelde men mij. Het salonrijtuig voor Edward VII kwam om 12:00 aan in de Oosterstraat te Utrecht om vandaar met de dieplader achteruit het museumrevier op te gaan. Foto's van dit laatste op http://robvanderwoude654.fotopic.net/c1242581.html |
14-04-2010 16:15:45 | ||
---|---|---|
aarclay
|
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/235521 En bij deze is de tentoonstelling door Koningin Beatrix als geopend verklaard. Laatst bewerkt door aarclay op 14-04-2010 16:17 Choo choo..... |
15-04-2010 19:06:04 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Hoor net op het nieuws dat de koningin met Alexander met de trein naar Denenmarken gaan. Dit omdat er niet gevlogen mag worden ivm een aswolk. Betekend dit dat het koninklijk rijtuig nou al na één dag het spoorwegmuseum zal verlaten? Ben hier wel benieuwt naar en zo nee, waar gaan ze dan mee? jaapfan. |
15-04-2010 19:07:21 | ||
---|---|---|
mren
|
Zie discussie op https://www.somda.nl/forum/8428/Opvallende+dingen+15+april/ |
15-04-2010 20:11:17 | ||
---|---|---|
aarclay
|
http://www.youtube.com/watch?v=35b9I78wEUk Het filmpje van Nico Spilt. Had eigenlijk gehoopt dat je er ook in kon kijken, vanachter een hekje. Maar dat lijkt dus niet te zijn, als ik zo zie... Wel jammer, maar wat camerabeelden zijn ook leuk. Iemand enig idee wat het andere TV-scherm daar laat zien? Of zijn dat dezelfde beelden? Choo choo..... |
16-04-2010 00:56:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat de SR10 niet toegankelijk is, is natuurlijk logisch en daar had ik aleens voor gewaarschuwd hier. Dat rijtuig moet elk moment in gebruik genomen kunnen worden, en dan kun je geen hekjes oid gebruiken, naast het feit dat je niks kunt schroeven oid. Daarnaast is dat rijtuig ook niet gebouwd om een half jaar lang over het tapijt heen sleterende bezoekers van het NSM te kunnen hebben. En met alle respect, maar er zou niks van over blijven... En om te weten wat erop die TV beelden getoont word, is er maar 1 goeie oplossing nauturlijk %08% Laatst bewerkt door thom op 16-04-2010 00:56 |
16-04-2010 01:03:27 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Met als levend voorbeeld de actie van vandaag natuurlijk %08% Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-04-2010 01:07:12 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Gelukkig staat de wagon aan het perron in de hal, dus naar binnen kijken kan gelukkig wel vrij makkelijk. Laatst bewerkt door aarclay op 16-04-2010 01:07 Choo choo..... |
16-04-2010 01:38:24 | ||
---|---|---|
mdj
|
En dat perron staat niet heel toevallig in Denemarken?%08% (Tip: zie OD van vandaag..) Bij twijfel: gebruik beton. |
16-04-2010 09:31:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat was die van het NSM uiteraard. Ik denk niet dat de tentoonstelling naar het DSM verhuisd is (Deens Spoorweg Museum) Er staan dus normaal twee schermen met camerabeelden bij dat rijtuig. Maar zijn die van twee verschillende camera's? Choo choo..... |
16-04-2010 09:49:23 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote beetje respect hoor voor de klanten van het NSM (spelling) |
16-04-2010 13:12:10 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Voor het geval je het niet gelezen had: het rijtuig is gisteravond naar Denenmarken gegaan tbv vervoer waar het rijtuig voor bedoeld is. Bij twijfel: gebruik beton. |
16-04-2010 16:30:32 | ||
---|---|---|
john2
|
Het koninklijk rijtuig Sr10 wordt na het weekend weer in het spoorwegmuseum terug verwacht. |
16-04-2010 18:49:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
@mdj, dat was me meteen al bekend hoor Waarschijnlijk gaat kroonprins W-A zelf ook nog naar Polen met de trein, vergezeld met Balkenende. Is de sr10 daar ook toegelaten? Op internet trof ik deze foto aan. Is deze uit de SR 8/9 ? http://media.rtvutrecht.nl/cache/8346810f_450.jpg Ik dacht dat dat interieur wat ouder eruit zag? En de ondertitel bij deze foto op: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/235760 luidde: Het interieur van de koninklijke trein in 1992. Koningin Beatrix met groothertog Jan en groothertogin Josephine-Charlotte van Luxemburg. Archieffoto: ANP (Arthur Bastiaanse) De SR10 is pas in 1993 gebouwd. Hoe zit dit? Laatst bewerkt door aarclay op 16-04-2010 18:50 Choo choo..... |
16-04-2010 18:59:30 | ||
---|---|---|
robins
|
Lees je eigen bericht nog eens door en je weet het %08% Oftewel: de foto is SR8 of SR9 (weet ff niet uit mijn hoofd welke) mvg, Robin Laatst bewerkt door robins op 16-04-2010 19:01 |
16-04-2010 19:01:23 | ||
---|---|---|
timtrein
|
In het Opvallende Dingen-draadje is deze foto al voorbij gekomen: http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/toelating_sr10.jpg Dus ja, ook toegelaten in Polen. Eigenlijk in zowat elk land in Europa met 1435 mm spoorbreedte... |
16-04-2010 20:18:31 | ||
---|---|---|
keesje
|
Waar is dat SR10 rijtuig eigenlijk in zijn 17-jarig bestaan al geweest? Dat zal geen mega-waslijst zijn denk ik? En zeker het buitenland niet? |
16-04-2010 21:31:55 | ||
---|---|---|
2296
|
Met enige regelmaat in de werkplaatsen van Zwolle, Onnen, Amsterdam Zaanstraat en Maastricht voor onderhoud. |
16-04-2010 21:56:12 | ||
---|---|---|
lb
|
QuoteHet rijtuig is minimaal 1x in Hlds(datum zou ik op moeten zoeken) geweest en ook 1x met Hld(1997) als eindbestemming. In 2004 met behulp van dieseltractie naar Warffum. Voor het buitenland kom ik niet verder als Innsbruck in 1994.Ik ben benieuwd naar verder aanvullingen van de diverse uithoeken van SR 10. Groet |
16-04-2010 22:05:27 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik heb de Sr10 gezien in: -Utrecht op weg naar Houten (30-04-1999) -Apeldoorn voor 60ste verjaardag van de benutster (30-01-1998) -Weesp op 17-10-2001 opweg naar Alm/Lls vanwege inburgering Maxima -Amsterdam Arena 17-11-2007 (Opening station) -Rotterdam Zuid 16-06-2007 opweg naar Barendrecht(Opening Betuweroute) Volgens mij is het rijtuig ook een keer achterop een AlpenExpres gehangen in Emmerich... of was dat die Insbruck keer? |
16-04-2010 22:12:22 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
QuoteDat was op 9 mei 1997, daags voor de opening van de Maeslantkering. Groet, Spiketrain |
17-04-2010 10:58:41 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Bedankt voor de lijstjes. Maar als Maxima écht had willen inburgeren had ze daar wellicht een ander beeld van gekregen als ze niet met haar eigen trein naar Flevoland was gekomen, maar met een 4300 of 4600! |
17-04-2010 11:36:10 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Dit is de ontvangstruimte van de Sr9, herkenbaar aan bet brede raam in de zijwand (achter de bank). Dit rijtuig is samen met de Sr8 in 1983 gerenoveerd, waarbij o.a. het interieur is aangepakt. Als je recente foto vergelijkt met oude foto's van de Sr9 zijn de verschillen eenvoudig zichtbaar. Het huidige koninklijk rijtuig (Sr10) is inderdaad uit 1993. |
18-04-2010 16:05:19 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Jij bent toch ook NVBS-lid? Dan moet je de Op de Rails van april 2010 er maar eens bijpakken, daar worden alle 10 de salonrijtuigen besproken, met de meeste nadruk op de 6 t/m 10. Auteur loopt ook in dit topic mee |
19-04-2010 07:37:29 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote GEbouwd in 1988. VERbouwd tot SR10 in 1993. Beide door Talbot in Aachen. Shqiperise-lopers? |
22-04-2010 20:11:33 | ||
---|---|---|
rob1
|
Vandaag een kijkje wezen nemen bij Royal Class. Een selectie van m'n foto's staat op http://www.flickr.com/photos/49108834@N02/. De replica van de SR1 ziet er echt schitterend uit, hele tentoonstelling is zeker de moeite waard. Wel opvallend dat de 1200 (die onder andere de SR8 en SR9 achter zich heeft staan), geen nummers heeft. Weet iemand welke 1200 dit is en waarom hij 'nummerloos' is (zie http://www.flickr.com/photos/49108834@N02/4543251947/)? Alvast dank voor de reacties! |
22-04-2010 20:33:17 | ||
---|---|---|
amtrak
|
1211 |
22-04-2010 20:34:07 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Dat zal ongetwijfeld de 1211 zijn. |
22-04-2010 20:56:41 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Hij is nummerloos omdat hij recent een nieuwe verflaag heeft gekregen. Hij was eerst zo: http://www.kevinevers.nl/P4190031.JPG |
22-04-2010 22:04:52 | ||
---|---|---|
rob1
|
Dank! De nieuwe verflaag ziet er iig goed uit! |
23-04-2010 00:11:45 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Zijn de SR8 en SR9 inmiddels al van opschriften voorzien? Tijdens het museumweekeinde waren deze rijtuigen nog zonder opschriften, kaal blauw dus. Shqiperise-lopers? |
23-04-2010 09:04:20 | ||
---|---|---|
rickarends
|
Is er een reden waarom de 1211 zijn nummers niet heeft teruggekregen? |
23-04-2010 09:08:22 | ||
---|---|---|
Frederik
|
Zie het bericht van Kevinevers. |
23-04-2010 09:25:08 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die nummers zullen er ongetwijfeld nog op worden aangebracht. Choo choo..... |
23-04-2010 13:04:27 | ||
---|---|---|
thom
|
Vergeet ook niet dat dit soort stickers niet zo kant en klaar opvoorraad zijn en dat soms wel wat moeite kost... Maar ze zullen er zeer nog opkomen. Laatst bewerkt door thom op 23-04-2010 13:04 |
23-04-2010 18:38:53 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Is dat zo pijnlijk? %08%%08%%08% Shqiperise-lopers? |
24-04-2010 03:13:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik heb nog een K in de aanbieding, anyone %08% |
25-04-2010 22:06:48 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: terug naar koninklijke treinen. Groet, Spiketrain |
28-04-2010 13:02:13 | ||
---|---|---|
lb
|
QuoteHet rijtuig is in januari 1996 ook nog 4 dagen voor onderhoud en aanpassingen naar Oostende geweest |
28-04-2010 13:41:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Voor een artikel die ik erover schrijf was ik benieuwd of er ook bekend was wat voor aanpassingen het waren. Als iemand dit kan vertellen, graag Laatst bewerkt door aarclay op 28-04-2010 13:42 Choo choo..... |
28-04-2010 15:30:28 | ||
---|---|---|
daniel10
|
Het SR 10 rijtuig is in februari 1994 en 1995 ook nog in Innsbruck geweest toen de familie naar Lech ging Laatst bewerkt door daniel10 op 28-04-2010 15:30 |
28-04-2010 16:11:11 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat was zijn eerste echte officiële inzet toen Laatst bewerkt door aarclay op 28-04-2010 16:11 Choo choo..... |
14-05-2010 19:18:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik weet er wat meer over de inzet inmiddels tot aan begin 2006. ------------------------------------------------------------------------- 22/12/1993 In Den Haag gepresenteerd aan Koningin Beatrix 14/05/1997 Tussen twee ICR-A's en de 1623 en 1648 met premier Kok van Den Haag naar Assen 30/01/1998 Tussen IC+-rijtuigen van Amsterdam naar Apeldoorn, met aan boord genodigden van de Koningin ter gelegenheid van haar zestigste verjaardag 30/04/1999 Met Koningin ter gelegenheid van Koninginnedag naar Houten 06/04/2000 Tussen twee ICR, een WR en eloks 1751 en 1757 van Amsterdam naar 's-Hertogenbosch 27/02/2002 Rondrit Utrecht HTMU - Den Haag, achter 1847 16/04/2003 Conditierit 30/04/2004 Met ICR-A 10-70 356 en 372 en drie 6400-locs met H.M. Koningin Beatrix van Warffum naar Groningen 16/09/2004 Conditierit 31/10/2004 Met twee ICR-A-rijtuigen en elocs 1839 en 1831 met H.M. Koningin Beatrix van Den Haag naar Breda voor herdenking van Poolse oorlogsslachtoffers. Op 28/10/2004 waren de locs en ICR-A's al in Utrecht HTMU, waarbij in plaats van dit rijtuig, het Eurailscout-meetrijtuig 978 1 005 (vml. CTO-meetrijtuig (Plan P)) tussen de A-rijtuigen geplaatst was 26/10/2005 Conditierit Utrecht - Tilburg - Den Haag HS - Utrecht 02/02/2006 Rit met personeel van OB Zwolle en OB Onnen. Het rijtuig wordt voortaan te Onnen onderhouden 27/03/2006 Overbrengingsrit Utrecht Daalse Dijk (HTMU) - OB Onnen 30/03/2006 Terug van OB Onnen naar Utrecht Daalse Dijk (HTMU) ------------------------------------------------------------------------------- Nu vraag ik me af, ikzelf ben ook in bezit van deze SR10 als H0-model voor op mijn Marklin-baan. Echter als ik erin kijk zie ik een heel interieur zitten, welke sprekend lijkt op de bekende foto van de RVD. Is er soms een plattegrond beschikbaar van dit rijtuig? De salon lijkt me beschikbaar vanuit een smalle gang van ongeveer 5 meter? Laatst bewerkt door aarclay op 14-05-2010 19:22 Choo choo..... |
14-05-2010 20:22:33 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Hij werd al genoemd, de wintersport-uitstapjes. In de winter van 1994 is de koningin met de SR10 op wintersport geweest. Op 27 januari 1994 is het rijtuig van Ut naar Vl gebracht om te kijken hoe-ie reageerde op Duitse loks, de 110 144 diende als testlok Vervolgens is HM op 5 februari 1994 per trein naar Oostenrijk gereisd: van Den Haag tot Em als aparte trein (getrokken door de 1650), daar zijn de SR-10 en een begeleidingsrijtuig door een Köf achter de reguliere Donauwälzer gehangen Verder heb ik'm in de zomer van 1994 een keer in Amf zien staan. Laatst bewerkt door daniel81 op 14-05-2010 20:23 |
15-05-2010 18:17:40 | ||
---|---|---|
keesje
|
@aarclay/daniel81: Interessante overzichtjes, bedankt! |
19-06-2010 22:01:39 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Aanvulling: op 10 mei 1997 ging Koningin Beatrix naar een opening van de Maeslantkering. Hiervoor is toen een tijdelijk station tussen Maassluis en Hoek van Holland aangelegd. Trekkracht (zo te zien aan de TV-beelden van toen) de 1629 vervolgens ICR-A, Sr10, ICR-A en weer een 1600. |
20-06-2010 14:29:53 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hm, die opening van de Maeslandt had ik al inmiddels gevonden. Voor diegenen die meer willen weten over de SR10 en alle uitstapjes die H.M Koningin Beatrix ermee gemaakt heeft: http://www.treinenweb.nl/index.php?page=review&id=13 Nu is het afwachten of Prins Willem-Alexander het rijtuig na de abducatie van Beatrix vaker gaat gebruiken. Dan hebben we wat meer te spotten.... Kans lijkt mij klein, gezien het spoor in NL erg druk is. Laatst bewerkt door aarclay op 20-06-2010 22:11 Choo choo..... |
20-06-2010 16:01:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat laatste is nou net het enige waar de Koninklijke Trein geen last van heeft. In principe wijkt daar alles voor. |
20-06-2010 20:49:32 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Je bedoelt denk ik abdicatie Laatst bewerkt door mren op 20-06-2010 21:12 |