daniel81

| Ik denk dat John vooral getriggerd was door het zinnetje "Inderdaad, trambovenleiding met 750V, wel zodanig uit te voeren dat goederentreinen geen beperkingen opgelegd krijgen."
hw1969 heeft het hier echter waarschijnlijk niet over goederentreinen die de bovenleiding gebruiken, maar om andere mogelijk negatieve effecten van bovenleiding (profiel vrije ruimte, wellicht stoorstromen enz)Quote sjoerd (vr 21 feb 2014 10:53:57 www.somda.nl): Prima plan, Daniel, maar ik denk dat
het Comite tegen Trappen in Woonhuizen daarvan de gevaren te hoog zal inschatten.
Uiteraard. Want omdat men zonder trap Ãn het woonhuis toch de bovenverdieping wil bereiken, kiest men voor een ladder aan de buitenzijde van het huis. Als zo'n ladder met persoon en al dan omvalt tegen de bovenleiding aan, krijgt die persoon 1500 Volt te verwerken, hoewel hij 750 V trouwens ook al niet zou overleven....
Ik vrees dat je al te zeer gelijk hebt, dat er vast wel weer ergens een regeltje zal bestaan waardoor iets niet mag, wat echte innovatie in de weg staat. |