Ritten langs koninklijke wachtkamers
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
22-02-2010 18:42:51
treinfan
treinfan
Van nicospilt.com uit de agenda over de heimwee-express komend weekend: Of deze ritten doorgaan is onduidelijk. Zaterdag wordt misschien met de rode DE3 gereden (als een proefrit op 25 februari slaagt). De ritten op zondag zijn onzeker. De geplande Hondekop wordt dit weekend voor andere ritten gebruikt, zie hieronder.
Let dus op aanstaande donderdag en aanstaand weekend.
--
De 386 zal een rit Utm-Brn-Asd-Gv-Utm maken. Weet iemand toevallig of deze daarbij over het soesterlijntje gaat? In ieder geval heb ik het idee dat een trein stilstaand te Brn een probleem op gaat leveren

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-03-2010 22:59
 

22-02-2010 18:44:32
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
hoezo? Ik neem aan dat de planning wel zo geregeld is dat alles past in de DRGL?  

22-02-2010 19:31:56
martijn
martijn
Als er een excursie door de wachtkamer is, moeten ze wel heel hard lopen. Ben ook heel benieuwd hoe ze dat gaan doen en of de trein idd over het Soesterlijntje gaat komende weekenden.  

22-02-2010 23:34:08
robins
robins
volgens mij past dat niet in de drgl, dus gaat gewoon via Bilthoven.

mvg,
Robin
 


22-02-2010 23:53:07
dh3201
dh3201
In het verleden paste het precies om tussen de drgl door van Dld naar Brn of andersom te rijden. Zo zijn de 1202, de Blokkendoos en Eurailscout's UFM-120 wel eens over het Soesterlijntje gekomen zonder de treindienst te hinderen.

Overigens zijn twee van de drie mogelijke routes tussen Utm en Brn via Bhv, via St of via Amf gaan beide via Bhv De derde mogelijkheid is via Hvs.


Shqiperise-lopers?
 

23-02-2010 00:04:12
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
hoe zit dat nu dan te Brn? Want in het verleden werd er dan gehalteerd op spoor 1 waar het niemand in de weg zat (de 5500 had ruimte zat denk ik om op bezet spoor binnen te komen?) Als je nu op spoor 4 binnenkomt dan kun je niet richting Asd, en spoor 1 is niet bereikbaar (tenminste, die is toch tijdelijk opgebroken?)  

23-02-2010 01:18:47
thom
thom
Dat onder voorbehoud geldt trouwens niet alleen voor de zondag, ook voor de zaterdag...  

23-02-2010 08:31:10
nicospilt
nicospilt
De trein van Utm naar Brn rijdt via Hvs. De trein staat 50 minuten stil in Baarn. Dat doet vermoeden dat spoor 1 weer in gebruik is genomen, zoals de bedoeling was. Alleen het wissel aan de Amersfoortse zijde was opgebroken en ook had men een seinpaaltje midden in het spoor gezet. Dienstregeling zie http://finance.groups.yahoo.com/group/langsderails/message/3465  

23-02-2010 08:41:39
keesje
keesje
De trein staat niet 50 minuten stil in Brn, maar gaat leeg heen en weer naar Amf.  

23-02-2010 09:15:04
nicospilt
nicospilt
Dan heb ik een onvolledige drgl doorgekregen. Vreemd is ook de dubbele slag naar Db, aan het eind van de dag. Dat spoor 1 in Brn weer in dienst komt is overigens wel de bedoeling.  

23-02-2010 09:44:11
keesje
keesje
Trein 28353/28354 komt vanuit Gv en Db te Utm aan op spoor 1. De extra leegmatslag naar Db is nodig (vermoed ik) om het materieel aan de andere kant van het museum te krijgen. In de praktijk wil men wel eens snel kopmaken achter sein 326 te Lak en dan terugsteken richting Utm. Dus het is ook niet gegarandeerd dat die tweede slag ook Db (en Bnk) bereikt.  

23-02-2010 09:50:21
dvdhoven
dvdhoven
Quote
nicospilt: Dat spoor 1 in Brn weer in dienst komt is overigens wel de bedoeling.
Staat in de planning voor 4 april van dit jaar.


Dick van den Hoven
 

23-02-2010 10:49:18
nicospilt
nicospilt
Een deelnemer aan een van deze ritten kreeg bericht dat er met de rode DE3 langs de koninklijke wachtkamers wordt gereden. We zullen het wel zien. Er vinden de komende tijd meer van dit soort ritten plaats: 5, 6, 14 maart. Misschien nog wel vaker, er is nogal wat belangstelling voor.  

23-02-2010 12:21:12
thom
thom
Bedoeling is om de wachtkamerritten met de 386 te gaan rijden en de HWE voor dit weekeind met de 114.  

23-02-2010 16:01:56
Arjen-V
Arjen-V
Quote
nicospilt: Dan heb ik een onvolledige drgl doorgekregen. Vreemd is ook de dubbele slag naar Db, aan het eind van de dag. Dat spoor 1 in Brn weer in dienst komt is overigens wel de bedoeling.
Spoor 1 in Brn kan niet opnieuw in dienst genomen worden want er zijn diverse stukken uit het spoor gehaald om plaats te maken voor seinen en bovenleidingmasten, dus ik weet niet hoe ze spoor 1 willen gaan herstellen maar dan moeten er weer diverse (dure) infra-aanpassingen plaatsvinden, waarvan ik niet zie dat dit zal gebeuren.
Daarbij moeten er 2 of in het ergste geval 4 wissels, diverse seinen en andere infra-elementen terug geplaatst worden, een overweg welke net helemaal gereconstrueerd is moet weer op de schop.
Kortom sp 1 in Baarn zal wel een roestig stukje rails blijven zonder toekomst.
 

23-02-2010 16:58:16
dennistd
dennistd
En toch komt spoor 1 wel teug, als kopspoor uit de richting Hilversum dacht ik (staat niet in het artikel): http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/eemland/article4243436.ece/Eerst_sloop_dan_herstel_koninklijk_spoor_  

23-02-2010 17:07:15
MasterE
MasterE
Spoor 1 wordt idd weer bereikbaar gemaakt vanaf Hvs als kopspoor. Dus met de aanpassingen zal het wel mee vallen. Het is ook een beetje raar als je een koninklijke wachtruimte hebt en deze niet perspoor bereikbaar is.  

23-02-2010 17:50:34
broek53
broek53
Het project kost dan ook maar ruim een miljoen - en dat voor een stuk spoor dat nimmer meer gebruikt zal worden waarvoor het bedoeld is. Het betreft een flater van ProRail, die in het project Baarn spoor 4 bewust spoor 1 eruit gehaald heeft en nu dit kapitaal moet uitgeven om met name het wissel er weer in te leggen en de beveiliging te wijzigen. En dat alleen omdat de verenigingen Mooi Baarn en Vorstelijk Baarn zijn gaan piepen (en daar is geen woord overdreven aan)  

23-02-2010 23:06:27
thom
thom
En nu had het in stijl bruikbaar kunnen zijn, en zul je zien dat eraan begonnen wordt als de excursies van het NSM over zijn... %08%  

24-02-2010 15:48:47
keesje
keesje
En zo historisch wordt dat spoor ook niet meer: de houten dwarsliggers worden vast vervangen door van die betonnen krengen.  

03-03-2010 18:40:00
martijn
martijn
Aanstaande vrijdag en zaterdag en de week daarna op zaterdag en zondag zijn er weer ritten: http://www.artifex.nu/culturele-arrangementen/index.php?p=excursion&i=s&s=wachtkamer  

05-03-2010 08:38:03
nicospilt
nicospilt
De DE3 rijdt op vrijdag 5 maart een gezelschap van het Spoorwegmuseum naar de koninklijke wachtkamer van Den Haag HS. Vertrek uit het museum rond 11:00, kopmaken in Driebergen en dan via Utrecht (door rond 11:45) naar Den Haag. Terug eind van de middag, met rond 18:00 kopmaken in Driebergen. Dit alles onder voorbehoud, wie meer weet moet dat laten weten!  

05-03-2010 08:47:21
broek53
broek53
Quote
keesje: En zo historisch wordt dat spoor ook niet meer: de houten dwarsliggers worden vast vervangen door van die betonnen krengen.
Dat was al jaren geleden het geval & dus nog steeds.
 

05-03-2010 08:58:02
nicospilt
nicospilt
In 1947 werd door NS al geëxperimenteerd met betonnen dwarsliggers. Maar zullen we het nu weer hebben over de ritten die vandaag, morgen en volgende week worden gereden? Informatie over de rit van morgen staat op mijn www maar is nog niet helemaal volledig.  

05-03-2010 19:11:11
train85
train85
Quote
nicospilt: De DE3 rijdt op vrijdag 5 maart een gezelschap van het Spoorwegmuseum naar de koninklijke wachtkamer van Den Haag HS. Vertrek uit het museum rond 11:00, kopmaken in Driebergen en dan via Utrecht (door rond 11:45) naar Den Haag. Terug eind van de middag, met rond 18:00 kopmaken in Driebergen. Dit alles onder voorbehoud, wie meer weet moet dat laten weten!
Om 17.40 uur met een aantal reizigers zien vertrekken uit Ut naar Db nog net voor de vertraagde 17461 uit en te Db zag ik hem keren om om 18.00 uur weer naar Utm te gaan.
 

05-03-2010 20:31:00
dekorte
dekorte
Om 15.52 te Gv. http://www.flickr.com/photos/48121068@N06/4409438232/  

05-03-2010 20:57:26
nicospilt
nicospilt
's Avonds heeft DE3 nog een slag naar Arnhem gemaakt om te tanken. Mijn buren waren heel blij met het getoeter! De dienstregeling van zaterdag 6 maart:

Utm V 11:05
Hvs kopmaken
Brn A 11:30
Amf kopmaken
Brn V 12:20
Asd A 12:57
Asd V 15:00
Gv A 15:49
Gv V 16:50
Shl D
Hvs D
Utm A 18:30
dan naar Aswplz
 

05-03-2010 22:27:45
thom
thom
Ik kan me echt niet voorstellen dat jij nog een goede relatie met je buren hebt hoor %08%

Overigens is het misschien handiger de topic naam wat algemener te maken,er komen nogwel meer ritten aan...
 

05-03-2010 23:00:39
spiketrain
Moderator
spiketrain
Ik heb de topictitel aangepast.


Groet, Spiketrain
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-03-2010 12:04:26
elizabeth
elizabeth
Quote
nicospilt: 's Avonds heeft DE3 nog een slag naar Arnhem gemaakt om te tanken. Mijn buren waren heel blij met het getoeter! De dienstregeling van zaterdag 6 maart:

Utm V 11:05
Hvs kopmaken
Brn A 11:30
Amf kopmaken
Brn V 12:20
Asd A 12:57
Asd V 15:00
Gv A 15:49
Gv V 16:50
Shl D
Hvs D
Utm A 18:30
dan naar Aswplz


Vind het wel bijzonder dat ze via Shl gaan en niet via Hlm. Dit omdat het diesel is. Of is het nu ineens de 386 geworden?
Zie net dat er werkzaamheben zijn tussen Ledn en Hlm. Maar dan nog vind ik een beetje vreemd dat er nu ineens diesel door de Shipholtunnel mag.
Ben benieuwt.

Laatst bewerkt door elizabeth op 06-03-2010 12:08


jaapfan.
 

06-03-2010 12:54:04
idolaat
idolaat
Vandaag een aantal Cameraploegen op de trein. Van RTL-Boulevard en Blauw Bloed. Maandag waarschijnlijk een item in Boulevard.  

06-03-2010 17:11:43
wouderobva
wouderobva
Voor de deelnemers aan deze activiteit kunnen instappen moest de Plan U 114 nog even van Utm naar Dld en Db. Het vertrek op Utm was uiteindelijk rond 10:20. Zie foto http://robvanderwoude654.fotopic.net/p63588999.html

Laatst bewerkt door wouderobva op 06-03-2010 17:16
 

06-03-2010 19:02:02
mhc
mhc
Vertrek van Maliebaan was om 10:28 naar Maarn Goederen om terug te keren naar Maliebaan om de reizigers langs de Koninklijke Wachtkamers Baarn, A'dam en Den Haag HS.

Mooie foto Rob!
 

06-03-2010 19:05:02
mhc
mhc
Schiphol werd idd niet aangedaan ivm de diesel.  

06-03-2010 19:07:48
nicospilt
nicospilt
Zowel op de heenreis als de terugreis reed de trein via Gouda. Niet via Schiphol dus, zoals door de organisatie was meegedeeld. Wij waren erbij, om maar eens de pluralis majestatis te gebruiken. Interessant om die wachtkamers eens te bekijken. Fotograferen was toegestaan (behalve op de wc), publiceren op een website wordt niet op prijs gesteld. Maandagavond besteedt RTL Boulevard aandacht aan deze rit.  

08-03-2010 11:13:18
idolaat
idolaat
De reportage over de wachtkamerrit zit vanavond niet in Boulevard. Staat nu ingepland voor morgen (dinsdag 9-3)

Laatst bewerkt door idolaat op 09-03-2010 10:39
 

08-03-2010 22:35:59
kevinevers
kevinevers
Je zal wel 9-3 bedoelen he  

09-03-2010 10:39:59
idolaat
idolaat
De reportage zit vanavond in het tweede deel van Boulevard, dus ergens na het eerste reclameblok...

Laatst bewerkt door idolaat op 09-03-2010 17:05
 

09-03-2010 20:13:57
dennistd
dennistd
En vanavond is het inderdaad uitgezonden, heb het opgenomen en op youtube gezet: http://www.youtube.com/watch?v=J9jvtd9uxdg  

09-03-2010 23:05:28
idolaat
idolaat
Waarmee je gelijk het auteursrecht van RTL/Bluecircle schendt. Je kunt het trouwens ook gewoon (en in veel betere kwaliteit) terugzien op rtlboulevard.nl....  

10-03-2010 09:51:10
martijn
martijn
Spiketrain: vragen naar dienstregelingen is niet toegestaan.

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-03-2010 10:13
 

10-04-2010 07:37:15
magnus
magnus
Quote
MasterE: Spoor 1 wordt idd weer bereikbaar gemaakt vanaf Hvs als kopspoor. Dus met de aanpassingen zal het wel mee vallen.
Ik zag donderdag dat spoor 1 weer is aangesloten d.m.v. een wissel in de richting van Hilversum.

Spitzke heeft er ook nog wat over te melden:
http://www.spitzke.nl/site/de/aktuelles/news/?news_key_=4109