12-02-2010 00:16:42
treintim
treintim
De Brand Beer Venlo Express rijdt a.s. zaterdag 13 februari.

DRGL: http://www.dezoepkoel.nl/boetezitting-2010/reisschema-bb-venlo-express

Weet iemand welk materieel hiervoor is ingelegd?

Edit: volgens het Railcam-forum zal het gewoon VIRM zijn.. Wel een lange VIRM i.v.m. al die vele carnavalvierders. Leuke foto's kun je dan wel maken op de stations neem ik aan.

Echter... dit: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/3300199198/ zou ik nog wel eens willen zien.%08% Zou dat weer op Ht zijn zaterdagochtend?

Laatst bewerkt door treintim op 12-02-2010 00:40
 

12-02-2010 08:25:34
train85
train85
Hij is ingelegd met 12 bakken Virm.  

12-02-2010 10:48:51
jorgo
jorgo
Die trein heeft een lange geschiedenis. Hij is oorspronkelijk bedacht om mensen vanuit het zuiden naar de Boetegeweune Boetezitting te brengen. In de eerste jaren reed het geheel via de zuidelijke maaslijn met (ik meen) twee gekoppelde Plan U's onder de naam Brand Beer cq Lindeboom Zoepkoel Express (afh. van de sponsor; Zoepkoel being de lokatie in Venlo waar de zitting plaatsvindt, boetezitting being een carnavalsrevue in de open lucht). Was toen Kerkrade niet het beginstation?

Omdat met DM'90 ten zuiden van Roermond weinig aangevangen kon worden is de trein na het Plan U tijdperk via Eindhoven gaan rijden.

Omdat de Boetegeweune Boetezitting hét Limburgse carnavalsevent op de zaterdag is geworden en de stad volledig volloopt met carnavalsvierders (wat ieder jaar weer tot een glansrijk ongecontroleerd fiasco met toegangskaarten in de vorm van polsbandjes leidt), ook en vooral buiten de Zoepkoel, zal men de naam hebben gewijzigd in Venlo Expres. De grote VIRM capaciteitsmogelijkheden is nu natuurlijk een bijkomend voordeel.

Als iemand deze geschiedenisles kan corrigeren/aanvullen graag.

Laatst bewerkt door jorgo op 12-02-2010 10:50
 

12-02-2010 13:46:45
maurits
maurits
Die Zoepkoel-express werd in het verleden toch wel eens met DDAR/DDM-1 gereden?


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)