Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

2005: V-IRM's ontdaan van enkele bakken?

Zaterdag 02 jan 2010 - 12:21:37
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Ik las op www.spoortechniek.nl :

"Eind augustus 2005 werden de treinstellen 8653, 8654, 8655, 8657, 8662, 8663, 8667 en 8676 ontdaan van hun mBv7- en ABv6-bakken om bakkilometers te besparen. De bakken staan gestald in de voormalige Wagenwerkplaats Amersfoort. Ook deze treinstellen rijden nu als 9400, hoewel hun capaciteit eerste klasse te groot is voor een normale AD".

Nu was ik benieuwd. Wat is er nu met die bakken uiteindelijk gebeurd. Staan die nog steeds in de Wagenwerkplaats na 4,5 jaar?
En een klein simpel vraagje, maar waar staat: "AD" voor in dit citaat ?

Choo choo.....

Zaterdag 02 jan 2010 - 12:27:56
salieri
salieri
Volgens mij rijden de 8662, 8663, 8667 en 8676 gewoon weer rond als VIRM-VI.


Zaterdag 02 jan 2010 - 12:41:23
bjornl
bjornl
AD is (was?) de omloopcode voor een VIRM-viertje.

Zaterdag 02 jan 2010 - 12:43:31
kleine_man
kleine_man
Alle toemalig verkorte 4tjes zijn weer in dienst als 6jes. Ik dacht dat er ongeveer 7 maanden zat tussen de laatste verkorte IRM en de eerste verlengde IRM.

AD staat voor de omloop. Omloop AD is voor IRM-4. Aangezien de 6jes in de ABv6 ook op de bovenverdieping eerste klasse hebben, zat er tov van een 4tje teveel eerste klasse.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zaterdag 02 jan 2010 - 13:04:58
keesje
keesje
Quote
bjornl: AD is (was?) de omloopcode voor een VIRM-viertje.
Is nog steeds inderdaad. OA staat voor een zesje en OAD heeft nog even bestaan voor viertjes die met 4 afdelingen 1e klas rondreden (de 8498 + 8499 meen ik).

Zaterdag 02 jan 2010 - 14:30:22
john563
john563
Quote
aarclay: Ik las op www.spoortechniek.nl :

"Eind augustus 2005 werden de treinstellen 8653, 8654, 8655, 8657, 8662, 8663, 8667 en 8676 ontdaan van hun mBv7- en ABv6-bakken om bakkilometers te besparen. De bakken staan gestald in de voormalige Wagenwerkplaats Amersfoort. Ook deze treinstellen rijden nu als 9400, hoewel hun capaciteit eerste klasse te groot is voor een normale AD".

Nu was ik benieuwd. Wat is er nu met die bakken uiteindelijk gebeurd. Staan die nog steeds in de Wagenwerkplaats na 4,5 jaar?
En een klein simpel vraagje, maar waar staat: "AD" voor in dit citaat ?
vind het wel grappig, hoe wil je rijden zonder ABv6

Zaterdag 02 jan 2010 - 15:16:14
MarkJB
MarkJB
Misschien waren ze tijdelijk omgebouwd tot accutreinstellen

Vaarwel Mat'64...

Zaterdag 02 jan 2010 - 15:18:51
daniel81
daniel81
Quote
keesje:
Quote
bjornl: AD is (was?) de omloopcode voor een VIRM-viertje.
Is nog steeds inderdaad. OA staat voor een zesje en OAD heeft nog even bestaan voor viertjes die met 4 afdelingen 1e klas rondreden (de 8498 + 8499 meen ik).
(Klein beetje OT) Ook de 8497 t/m 8489? Of zaten die in een gewone 3tjes danwel 4tjesomloop?

Zaterdag 02 jan 2010 - 18:16:21
ruysdael
ruysdael
Quote
keesje:
Quote
bjornl: AD is (was?) de omloopcode voor een VIRM-viertje.
Is nog steeds inderdaad. OA staat voor een zesje en OAD heeft nog even bestaan voor viertjes die met 4 afdelingen 1e klas rondreden (de 8498 + 8499 meen ik).
En OAD kwam weer terug voor de betreffende ingekorte vieren met extra 1e klas (die waar het in het eerste bericht over gaat), die werden vnl ingezet in de spits om treinen in de 2600 in Den Haag mee te versterken.


Zaterdag 02 jan 2010 - 19:20:16
keesje
keesje
Ja en in de 2000 tussen (Nm?)-Ah-Gvc zaten ze ook in de spitsrichting.

Zaterdag 02 jan 2010 - 20:35:59
dh3201
dh3201
Quote
john563:
Quote
aarclay: Ik las op www.spoortechniek.nl :
"Eind augustus 2005 werden de treinstellen 8653, 8654, 8655, 8657, 8662, 8663, 8667 en 8676 ontdaan van hun mBv7- en ABv6-bakken om bakkilometers te besparen.
vind het wel grappig, hoe wil je rijden zonder ABv6
Ik neem aan dat de genoemde stellen van hun mBv7- en ABv5-bakken zijn ontdaan. Dat rijdt inderdaad wat makkelijker

Laatst bewerkt door dh3201 op Zaterdag 02 jan 2010 om 20:36:20

Shqiperise-lopers?

Zondag 03 jan 2010 - 16:50:35
Joff-10242
Joff-10242
De 8663 is nu weer gewoon een 6-delige stam, zat er gister in als een trein uit de 800-serie

Zondag 03 jan 2010 - 22:47:23
ruysdael
ruysdael
Dat is hij al jaren... dit is een topic ove riets wat een paar maandjes geduurd heeft in 2005.