13-12-2009 12:14:37 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende gezien (deels gekopieëerd uit https://www.somda.nl/forum/6052/Spots+internationale+treinen+dienstregeling+2009/; daar deze bij vertrek nog reden volgens de oude dienstregeling): CNL 418+50 1604"Dordrecht" Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 175 BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 039-1 NachtZug Hamburg 177 Bpm 875.1 61 85 09-90 504-7 C N L München 183 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 184 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 002-6 NachtZug München 185 BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 186 WLABmz 173.1 61 80 72-90 009-4 NachtZug München 187 WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug Dortmund niet genummerd (leeg + afgesloten?) 6450"Hanja" haalde de trein op en bracht het naar de Wgm EN 446 1614"Schiedam" WLABmz 61 54 72-91 008-7 CD Praha 171 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 033-1 NachtZug München 172 Bomdz 236.9 51 80 84-90 205-6 NachtZug München 174 Bmnopnvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 010-9 NachtZug München 179 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 001-8 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLABmee 62 21 71-90 236-5 BC 182 WLABmee 62 20 71-90 247-3 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 053-9 NachtZug München 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 204 6450"Hanja" haalde de trein op en bracht het naar de Wgm CNL 400 reed niet verder dan Frankfurt(M) Hbf en dus niet kunnen spotten in Asd... ICE 123 406 011/511 in omgekeerde volgorde (dus 1e klas vooraan i.p.v. achterop; ook omgeroepen) en reed met één installatie, dus ook één stroomafnemer op (alleen de voorste, voor de gelijkspannig). Laatst bewerkt door vrijgezel op 13-12-2009 21:12 |
14-12-2009 19:59:14 | ||
---|---|---|
lint27
|
QuoteWordt dit de norm met DRGL 2010, aangezien het nu met beide treinen gebeurd is? |
15-12-2009 21:39:41 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Het wordt voorals nog erg speculerend; er zijn meerdere verklaringen: - Het lok laten omlopen in AsdWpl kost te veel tijd en om die tijd te winnen wordt de trein opgehaald door een andere lok ('s-middags/ 's-avonds weer onder de kap gebracht) en de treinlok blijft dan achterop hangen. Die extra lok kan volgens het "kijk-grijp"-pricipe zijn [men pakt wat er ter beschikking is]. - De 6400 kan ook toeval zijn; wordt ook voor rangeerdoeleinde gebruikt door DB Schenker [voorheen Railion NL] in de Wgm om de CNL en EN in de gewenste samenstelling te rangeren en de 6400 kan ook als lijn-(diesel-)lok worden gebruikt en daarom "voor het gemak" ook gebruikt worden om de trein(-en) onder de kap vandaan te halen, resp. te brengen. - Het was toeval (ook nog eens dat de 6450 beide treinen ging ophalen). Daarom ga ik t.z.t. weer eens kijken. |
19-12-2009 20:30:00 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vanavond het volgende gezien in Amsterdam CS: EN 447 1614"Schiedam" Bomz 236.9 51 80 84-90 220-5 NachtZug München 204 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 NachtZug München 203 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug Dortmund 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201 WLABmee 62 20 71-91 275-3 RZD 183 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 001-8 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 180 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 002-6 NachtZug München 179 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 178 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 018-2 C N L Hamburg 174 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 031-5 AutoZug München 172 WLABmz 61 54 72-91 008-7 CD Praha 171 6450"Hanja" bracht dit onder de kap Bij rijtuig 51 80 84-90 220-5 staat de benaming verkeerd op het rijtuig; het is niet een Bomz maar een Bomdz. Het (koers-)rijtuig [182] van de BC naar Minsk ontbrak! |
27-01-2010 21:45:58 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende gezien in Amsterdam CS: IC 9237+5 91 88 7 186 235-8 {2843} I 10 A 51 88 11-70 004-7 {11704} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 A 51 88 11-70 013-8 {11713} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 053-0 {12753} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 050-6 {12750} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 062-7 {12762} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen ICE 227 406 085/585 reed dus "achterstevoren" EN 447 1612"Goes" Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 204 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 001-1 NachtZug Berlin 201 WLABmee 62 20 71-90 289-5 RZD 183 WLABmee 62 21 71-90 236-5 BC 182 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 005-9 PKP Jan Kipura Grochów 180 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 052-9 NachtZug München 178 Bmnopuz 1251 61 51 20-90 013-4 PKP IC Grochów 176 Bomdz 236.9 51 80 84-90 201-5 C N L Berlin 174 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 022-4 NachtZug München 172 WLABmz 61 54 72-91 006-1 CD Prahn 171 6419 bracht het onder de kap |
06-02-2010 09:55:57 | ||
---|---|---|
Apda
|
IC 141 loc 1747 Bimdz 268.7 51 80 84-90 021-7 Bimz 264.3 51 80 22-91 320-7 Bimz 264.5 51 80 22-91 334-8 Bimz 264.3 51 80 22-91 328 0 Bimz 264.3 51 80 22-91 261-3 |
07-02-2010 00:30:53 | ||
---|---|---|
NDS
|
Even een vraagje, heeft iemand de spots van internationale treinen van 2008 nog als back-up op z'n pc staan. Het topic dat daar over bestond is namelijk bij een opruim actie per ongeluk verloren gegaan en de spots in dat topic daarmee dus ook. Ik heb er contact met Peter over gehad en die ontdekte dat hij dat dus per ongeluk ook had verwijderd maanden terug. Daar kwamen we vorige week pas achter toen ik daarin wilde zoeken naar aanleiding van een vraag van iemand op BNLS over een CNL samenstelling. Alles van 2007 en 2006 is ook weg, maar dat heb ik zowel in excel als als afbeeldingen nog zelf bewaard, ook de spots die andere in die tijd hier op het forum gepost hebben. Ps; gaat dus uitsluitend om spots in de betreffende topics dit staat en stond geheel los van de binnenlandse spots in de database, die is namelijk gewoon compleet. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
07-02-2010 12:29:33 | ||
---|---|---|
keesje
|
Zonde, ik kan je alleen helpen aan een flinke database van al het nachtspul tussen 1988 en 1995... |
16-02-2010 22:46:11 | ||
---|---|---|
Apda
|
IC 145 vandaag in nogal afwijkende samenstelling: loc 1759 Avmz 109.5 61 80 19-91 513-0 Bimz 264.3 51 80 22-91 216-7 Bpmz 294.5 61 80 20-91 548-3 Bpmz 294.5 61 80 20-91 546-7 Bpmdz 295.9 61 80 84-91 900-9 Bvmsz 186.9 61 80 21-90 923-8 ARkimbz 266.5 61 80 85-91 504-8 Avmz 109.5 61 80 19-91 531-2 |
16-02-2010 22:47:41 | ||
---|---|---|
mark
|
De samenstellingen in de 140/240 zijn al dagen rommelig. Ik zie weinig stammen die ook daadwerkelijk met negen bakken rijden. |
16-02-2010 23:00:42 | ||
---|---|---|
Apda
|
Ja, dat is waar. Veel treinen rijden met een Bpmz te weinig. En een ontbrekende ARkimbz is ook geen uitzondering, al is het de laatste dagen iets beter geworden. Maar stammen in omgekeerde volgorde komen lang zo vaak niet meer voor als een paar weken geleden. |
17-02-2010 12:13:18 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Volgens Eisenbahn Kurier (in iedergeval de gedrukte versie maart 2010) zijn er sinds zomer 2009 een aantal Avmz109 rijtuigen gedeclasseerd tot Bvmz109 en moeten nu de volgende treinen rijden: - IC 1806vr/1817zo Köln-Hamburg-Köln [5 rijtuigen] - IC 1848zo/1875zo Leipzig-Frankfurt(M)-Karlsruhe [4 rijtuigen] - IC 1853vr/1854zo Karlsruhe-Leipzig-Frankfurt(M) [4 rijtuigen] - IC 1859vr Frankfurt(M)-Leipzig [4 rijtuigen] - IC 2020/2021 Frankfurt(M)-Hamburg Altona-Frankfurt(M) [4 rijtuigen, behalve vr/za/zo, bij IC 2020 tussen Köln en Hamburg za en zo 6 rijtuigen] - IC 2128/2309 Dortmund-Hamburg Altona-Dortmund [2 rijtuigen, slechts di - do] - IC 2177/2278 Frankfurt(M)-Karlsruhe-Frankfurt(M) [4 rijtuigen, slechts ma - do] Maar net als bij ons in Nl kunnen er wel eens afwijkingen voorkomen en hierdoor dus ook in de Berliner IC terecht komen! |
17-02-2010 12:20:28 | ||
---|---|---|
NDS
|
Klopt die Bvmz109's heb ik al diverse keren zien rijden, ik zal dan o.a. die IC Köln-Hamburg gezien hebben op Köln hbf. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
27-02-2010 20:41:48 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag weer eens de "Oost-Europa-Express" gespot en hij zag er zo uit: EN 447 1616"Oldenzaal" Bomdz 236.9 51 80 84-90 213-0 NachtZug Dortmund 204 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 018-2 C N L Hamburg 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 021-9 NachtZug München 201 WLABmee 62 20 71-90 285-3 RZD 183 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180 Bvcmz 248.5 61 85 05-91-019-9 C N L Berlin 178 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176 Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug Dortmund 174 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 032-3 NachtZug Dortmund 172 WLABmz 61 54 72-91 006-1 CD Praha 171 6419"Willem" bracht de trein ruim op tijd onder de kap Het WLABmee rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak (alweer!). |
28-02-2010 06:04:33 | ||
---|---|---|
NDS
|
Vrijdag ontbrak die ook, de 447 had toen maar 11 bakken, groetjes Michiel Edit; oohja gister avond nog een WLABm171 voorop in de 40419, de andere 3 waren wel 173ers. Laatst bewerkt door NDS op 28-02-2010 06:06 NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
13-03-2010 23:13:09 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende gezien: IC 9237 91 88 7 186 124-4 {2802} I 6 B 61 88 21-70 656-0 {12656} geklimatiseerd; klapramen I 6 B 61 88 21-70 697-3 {12607} geklimatiseerd; klapramen I 10 B 61 88 21-70 047-2 {12747} geklimatiseerd; enkele klapramen I 10 B 61 88 21-70 052-2 {12752} geklimatiseerd; enkele klapramen I 10 B 61 88 21-70 022-7 {12722} niet geklimatiseerd; schuiframen I 10 B 61 88 21-70 069-6 {12769} geklimatiseerd; enkele klapramen I 10 A 61 88 11-70 007-8 {11707} niet geklimatiseerd; schuiframen |
13-04-2010 12:34:19 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vanochtend de "OostEuropaExpress" bekeken: EN 446+5 1613 "Roermond" WLABmz 61 54 72-91 004-6 CD Praha 171 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 033-1 NachtZug München 172 Bvcmz 248.5 61 80 50-90 050-3 AutoZug München 173 Bomdz 236.9 51 80 84-90 214-8 C N L Berlin 174 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 001-7 C N L Hamburg 178 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München 179 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 001-8 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLABmee 61 20 71-90 278-8 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug München 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 203 Bomdz 236.9 51 80 84-90 203-1 C N L München 204 6418 "John" haalde de trein op... ... al duurde het even voor deze er was en doordat de remkraan van de treinlok niet in de afsluitstand was gezet, duurde het ook even voordat de rangeer-mcn de remproef kon nemen en vervolgens de trein naar de Wgm brengen. Het rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak weer eens... |
13-04-2010 19:48:22 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Quote Weet iemand of dit nog steeds zo is, te korte treinen in de verbinding van/naar Duitsland via Bad Bentheim? Ik, en met mij vele anderen, heb nu al een paar keer tr.241 in Amf voorbij moeten laten gaan, omdat deze trein volkomen overvol was. Dit materieel is absoluut ongeschikt om in de spits in het binnenlands vervoer te rijden. Echt veevervoer, niet te geloven. Kwestie van te korte treinen, of werkt het met treinen op lengte ook niet, ik denk eigenlijk het laatste. Wanneer komt aan de onzalige inzet van internationale treinen in het binnenlands verkeer nu eindelijk eens een einde?? |
13-04-2010 19:53:09 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik reis regelmatig met de internationale trein (Amf-Hgl vv.), maar te vol om niet meer te kunnen zitten heb ik nog nooit meegemaakt. |
13-04-2010 20:56:32 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Ik heb het ook specifiek over de genoemde trein midden in de avondspits. |
25-04-2010 19:35:31 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag weer eens een tijdje "onder de kap" geweest en het volgende waargenomen: CNL 418+30 indien via Ehv of +70 via Ah 1614"Schiedam" Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München 173 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 NachtZug München 174 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 175 BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 177 WLABm 171 61 85 06-90 305-2 CNL (blauw) Zürich 178 Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL (blauw) Zürich HB 183 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 184 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 020-7 C N L Hamburg 185 BDcm 874.1 61 85 09-90 408-1 C N L Zürich HB 186 WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 NachtZug München 187 WLABmz 173.1 61 80 72-90 005-2 NachtZug München 188 6497 haalde de trein op in de Münchener tak is de Bvcmbz vervangen door een Bvcmz [reserveringsnummer 185] EN 446 1602"Schiphol" WLABmz 61 54 72-91 004-6 CD Praha 171 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 005-9 C N L München 172 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 038-8 NachtZug München 173 Bomdz 236.9 51 80 84-90 220-5 NachtZug München 174 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176 Bvcmz 028 61 85 05-91 019-9 C N L Berlin 178 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München 179 WLAB10mnouz 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180 WLAB10mnouz 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLABmee 62 20 71-90 278-8 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 006-0 NachtZug Dortmund 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 033-1 NachtZug München 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 051-1 NachtZug München 203 Bomdz 236.9 51 80 84-90 214-8 C N L Berlin 204 6497 haalde de trein op Het WLABmee rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak weer (lijkt wel standaard) ICE 123 reed in het pad van ICE 133 en werd gereden door 406 011/511 (dus volgens het treinsamenstellingenbord "achterstevoren"; dus met de 1e klas voorop, werd wel keurig meerdere malen omgeroepen en in 3 talen). De BeNeLux werd als gevolg van geplande werkzaamheden ten zuiden van Roosendaal gereden met "ordinair" binnenlands materieel (dus IRM, zesdelig). In de Wgm stond inderdaad "verdacht" veel materieel voor de BeNeLux-dienst waarvan één compositie met I6/I10 en een andere compositie (ICR) met de 1181. |
04-05-2010 15:41:31 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag "onder de kap" het volgende gezien: CNL 418+74 1612"Goes" Bomz 236.3 51 80 21-90 512-2 NachtZug Dortmund 173 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 046-1 NachtZug München 174 Bvcmdz 249.1 61 80 59-90 012-5 NachtZug München 175 BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug 177 WLABm 171.1 61 85 06-90 306-0 C N L Zürich HB 178 Bpm 875.1 61 85 09-90 504-7 C N L München 183 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug Dortmund 185 BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L Zürich HB 186 WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug Dortmund 187 WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L München 188 6497 haalde de trein op en bracht deze naar de Wgm EN 446+25 1613"Roermond" WLABmz 61 54 72-91 012-9 CD Praha 171 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 172 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 AutoZug München 173 Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug München 174 Bmnopuvz 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 178 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 011-7 NachtZug München 179 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 005-9 PKP Jan Kipura Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 009-1 PKP Grochów 181 WLABmee 62 20 71-90 270-5 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 017-7 NachtZug Hamburg 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 052-9 NachtZug München 203 Bomdz 236.9 51 80 84-90 203-1 C N L München 204 6497 haalde de trein op en bracht deze naar de Wgm |
02-07-2010 23:15:56 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag weer eens onder de kap vertoeft en het volgende gezien: EN 447+50 1612"Goes" Bomdz 236.9 51 80 84-90 213-0 NachtZug Dortmund 204 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 203 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 201 WLABmee 62 20 71-91 270-4 RZD 183 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 181 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 179 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 046-1 NachtZug München 178 Bcmnopuvz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176 Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug Dortmund 174 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 172 WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171 1615"Zandvoort" bracht het onder de kap CNL 419+55 1615"Zandvoort" WLABmz 171.1 61 85 06-90 301-1 C N L Zürich HB 178 WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug Dortmund 177 BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 054-7 NachtZug München 175 BDcm 874.1 61 85 09-90 407-3 C N L Zürich HB 174 Bpm 875.1 61 85 09-90 505-4 C N L Zürich HB 173 WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 188 WLABmz 173.1 61 80 72-90 017-7 NachtZug Hamburg 187 BCcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 186 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 005-9 C N L München 185 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 NachtZug München 184 Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München 183 1252 bracht de trein onder de kap |
14-07-2010 09:59:51 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Trein 148 van 12-7 had de volgende samenstelling: 1738 Avmz 61 89 19-91 521-3 ARkimbz 61 80 85-91 509-7 Bvmsz 61 80 21-90 915-4 Bpmbz 61 80 29-91 300-0 Bpmdz 61 80 84-91 900-9 Bpmz 61 80 20-91 516-0 Bpmz 61 80 20-91 539-2 Bpmz 61 80 20-91 529-3 Bpmz 61 80 20-91 524-4 De trein heeft ruim 24 uur tussen Hgl en Hglo gestaan, alvorens leeg te vertrekken richting Amf. |
14-07-2010 19:51:50 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Gisteren hebben de EN 447 en CNL 419 blijkbaar niet gereden. Vanochtend reed ik om ongeveer 600 uur langs Knp Watergraafsmeer en zag beide composities "over de bult" staan! |
14-07-2010 20:21:37 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zie het OD van die dag, was vanwege de problemen in duitsland, welke vandaag weer (deels) terug zijn Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-07-2010 16:34:59 | ||
---|---|---|
Apda
|
IC 142 op dinsdag 13 juli en IC 143 op woensdag reden met een 'Ersatz'-compositie. IC 143 loc 1752 Apmz 127.1 73 80 18-90 197-0 Apmz 125.3 61 80 18-90 361-6 Bimdz 268.7 51 80 84-90 017-5 Bpmbz 294.7 61 80 29-91 712-6 Bimz 264.3 51 80 22-91 261-3 Bimz 264.5 51 80 22-91 334-8 Bimz 264.3 51 80 22-91 233-2 |
22-07-2010 09:15:42 | ||
---|---|---|
5431
|
Gisteren (21 juli): CNL 418+25 1615 Bpm 875.1 61 85 09-90 503-9 C N L Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 rood/wit oud DB NachtZug BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 rood/wit oud WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6(?) C N L Bvcmz 248.5 61 80 50-91 012-3 C N L Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 rood/wit oud BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 rood/wit oud WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 rood/wit oud Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 031-5 rood/wit oud DB AutoZug Laatst bewerkt door 5431 op 27-01-2011 11:34, reden: rijtuignummers uitgeschreven |
28-07-2010 20:59:41 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag weer onder de kap geweest en het volgende gezien: EN 437 1614"Schiedam" Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 204 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 203 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 201 WLABmee 62 20 71-90 250-7 RZD 183 WLABmee 62 21 71-90 239-9 BC 182 WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176 Bomdz 236.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug München 174 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013 NachtZug München 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 172 WLABmz 61 54 70-90 010-3 CD Praha 171 1252 bracht dit onder de kap IC 9237 91 88 7186 125-1 {2803} I 10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 045-8 {12745} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 021-9 {12721} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 051-4 {12751} geklimatiseerd, enkele klapramen I 6 B 61 88 21-70 604-0 {12604} geklimatiseerd, klapramen I 6 A 61 88 19-70 602-4 {11602} geklimatiseerd, klapramen I 10 A 51 88 11-70 009-6 {11709} niet geklimatiseerd, schuiframen IC 9264+10 91 88 7186 125-1 {2803} I 10 A 51 88 11-70 009-6 {11709} niet geklimatiseerd, schuiframen I 6 A 61 88 19-70 602-4 {11602} geklimatiseerd, klapramen I 6 B 61 88 21-70 604-0 {12604} geklimatiseerd, klapramen I 10 B 51 88 21-70 051-4 {12751} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 021-9 {12721} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 045-8 {12745} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen CNL 429 1615"Zandvoort" WLABm 171 61 85 06-90 301-1 C N L Zürich HB 178 WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 177 BDcm 874.1 61 85 09-90 407-3 C N L Zürich HB 176 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 021-6 C N L München 175 Bvcmz 248.5 61 80 50-90 033-9 NachtZug München 174 Bpm 875.1 61 85 09-90 505-4 C N L Zürich 173 WLABmz 173.1 61 80 72-90 029-2 NachtZug 188 WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug 187 BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 186 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug 185 Bcm 61 85 50-90 101-0 SBB 184 Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich 183 1252 bracht dit onder de kap |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-08-2010 20:57:39 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende: IC 9233+5 91 88 7186 227-5 {2835} I 10 B 51 88 21-70 034-2 {12734} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 035-9 {12735} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 005-2 {12705} niet geklimatiseerd, schuiframen I 6 B 61 88 21-70 630-5 {12630} geklimatiseerd, klapramen I 10 A 51 88 11-70 014-6 {11714} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 A 51 88 11-70 010-4 {11710} niet geklimatiseerd, schuiframen EN 437+16 1615"Zandvoort" Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 204 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 203 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 201 WLABmee 62 20 71-90 217-6 RZD 183 WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 181 WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176 Bomdz 246.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug München 174 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 NachtZug München 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 003-4 NachtZug Hamburg-Langefelde 172 WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171 1251 bracht het te laat onder de kap en op spoor 5 i.p.v. 11 het rijtuig van de BC [182] ontbrak weer eens... IC 9260 91 88 7186 227-5 {2835} I 10 A 51 88 11-70 010-4 {11710} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 A 51 88 11-70 014-6 {11714} niet geklimatiseerd, schuiframen I 6 B 61 88 21-70 630-5 {12630} geklimatiseerd, klapramen I 10 B 51 88 21-70 005-2 {12705} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen I 10 B 51 88 21-70 035-9 {12735} niet geklimatiseerd, schuiframen I 10 B 51 88 21-70 034-2 {12734} niet geklimatiseerd, schuiframen CNL 429 1614"Schiedam" Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug München 174 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 NachtZug München 175 BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 038-3 NachtZug München 177 WLABm 171.1 61 85 06-90 301-1 C N L Zürich HB 178 WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug Dortmund 188 WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 187 BDcm 874.1 61 85 09-90 408-1 C N L Zürich HB 186 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 021-6 C N L München 185 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 184 Bpm 875.1 61 85 09-90 505-4 C N L Zürich HB 183 Laatst bewerkt door vrijgezel op 03-08-2010 21:23 |
03-08-2010 21:09:09 | ||
---|---|---|
keesje
|
Je maakt een foutje bij trein 9233± 2x hetzelfde 1e klas rijtuig. |
03-08-2010 21:13:04 | ||
---|---|---|
gertjan
|
En dat is ook zo bij de 9260 - - - Hierlangs afscheuren - - - |
03-08-2010 21:24:35 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Bedankt voor het wijzen op de foutjes, verkeerd overgenomen van mijn spiekbriefje... |
16-08-2010 04:39:27 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Afgelopen vrijdag 13-08-10 de ASE treinen genoteerd en gefotografeerd. tr 13209 Auto Slaap Trein s Hertogenbosch-Livorno Lok NSR 1756 991 6184- 0670- 615- 9 990 6184- 0670- 617- 5 893 6184- 0590- 104- 1 892 6184- 0570- 127- 6 891 6184- 0570- 123- 5 --- 6184- 0870- 017- 6 890 6184- 0570- 117- 7 791 6185- 5090- 118- 4 790 6185- 5090- 113- 5 --- 6584- 0970- 046- 0 --- 6584- 0970- 018- 9 --- 6584- 0970- 037- 9 --- 6584- 0970- 004- 9 --- 6584- 0970- 031- 2 --- 6584- 0970- 036- 1 --- 6584- 0970- 029- 6 --- 6584- 0970- 039- 5 Foto,s van de rijtuigen; http://www.flickr.com/photos/27301741@N08/sets/72157624733699638/ tr 13201 Auto Slaap Trein s Hertgogenbosch-Alessandria Lok NS 1769 961 6184- 0670- 618- 3 960 6184- 0670- 616- 7 862 6184- 0590- 107- 4 861 6184- 0570- 120- 1 --- 6184- 0870- 016- 8 860 6184- 0570- 121- 9 761 6185- 5090- 116- 8 760 6185- 5090- 103- 6 --- 6584- 0970- 020- 5 --- 6584- 0970- 047- 8 --- 6584- 0970- 043- 7 --- 6584- 0970- 022- 1 --- 6584- 0970- 001- 5 --- 6584- 0970- 007- 2 --- 6584- 0970- 017- 1 Foto,s van de rijtuigen; http://www.flickr.com/photos/27301741@N08/sets/72157624609375703/ tr 11401 Auto Slaap Trein s Hertogenbosch-Fréjus-St Raphael Lok NS 1763 730 6185- 5090- 109- 3 830 6184- 0570- 124- 3 831 6184- 0570- 126- 8 --- 6184- 0870- 018- 4 832 6184- 0570- 125- 0 833 6184- 0590- 108- 2 930 6184- 0670- 416- 2 931 6184- 0670- 417- 0 932 6184- 0670- 418- 8 --- 6584- 0970- 025- 4 --- 6584- 0970- 024- 7 --- 6584- 0970- 014- 8 --- 6584- 0970- 003- 1 --- 6584- 0970- 019- 7 --- 6584- 0970- 023- 9 --- 6584- 0970- 008- 0 Foto,s van de rijtuigen; http://www.flickr.com/photos/27301741@N08/sets/72157624609462085/ Laatst bewerkt door fred67nl op 16-08-2010 04:42 |
24-08-2010 14:29:44 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag: CNL 418+112 1616"Oldenzaal" Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München 173 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 030-5 NachtZug München 174 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug München 175 BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 177 WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L München 178 Bpm 875.1 61 85 09-90 503-9 C N L Zürich HB 183 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 012-3 C N L München 184 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 185 BDcm 874.1 61 85 09-90 406- 5 C N L Zürich HB 186 WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 NachtZug Hamburg 187 WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 188 1252 haalde de trein op IC 9228 91 88 7186 232-5 {fictive nummer niet genoteerd...} B 50 84 20-70 403-5 B 50 84 20-70 584-2 BD 50 84 82-70 972-4 A 50 84 10-70 482-1 A 50 84 10-70 376-5 B 50 84 20-70 402-7 (een B te kort dus...) EN 446+3 1614"Schiedam" WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 012-5 NachtZug München 172 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 047-9 NachtZug München 173 Bomdz 236.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug München 174 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 178 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 009-1 PKP Grochów 181 WLABmee 62 20 71-90 283-8 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 039-1 NachtZug Hamburg 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 203 Bomdz 236.9 51 80 84-90 211-4 NachtZug München 204 1252 haalde de trein op Het WLABmee rijtuig van de BC [182] ontbrak weer eens... IC 9232 91 88 7186 124-4 {fictive nummer niet genoteerd...} I6 Ad 61 88 19-70 615-0 {11615} geklimatiseerd, klapramen I6 A 61 88 19-70 617-6 {11617} geklimatiseerd, klapramen I10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen I6 B 61 88 21-70 654-5 {12654} geklimatiseerd, klapramen I6 B 61 88 21-70 639-6 {12639} geklimatiseerd, klapramen I6 B 61 88 21-70 621-3 {12621} geklimatiseerd, klapramen I10 B 51 88 21-70 065-3 {12765} geklimatiseerd, enkele klapramen |
24-08-2010 16:50:16 | ||
---|---|---|
sander14
|
IC 9228: 2840 IC 9233: 2802 |
13-09-2010 22:14:57 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende genoteerd: EN 447 1602"Schiphol" Bomdz 236.9 51 80 84-90 211-4 NachtZug München 204 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 203 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 037-5 NachtZug München 201 WLABmee 62 20 71-90 283-8 RZD 183 WLABmee 62 20 71-90 265-5 RZD 182 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP "Jan Kipura" Grochów 181 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 180 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 030-5 NachtZug München 178 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176 Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 174 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 047-9 NachtZug München 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 C N L München 172 WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171 1251 bracht het onder de kap Opvallend: het rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak, maar in diens plaats [met reserveringsnummer 182] een 2e WLABmee van de RZD, ook met bestemming Moskwa. CNL 419 1611"Venlo" WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L München 178 WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 NachtZug Hamburg 177 BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L Zürich HB 176 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 175 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 012-3 C N L München 174 Bomz 236.3 51 80 90-502-2 NachtZug Dortmund 173 WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 188 WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 187 BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L München 186 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug 185 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug 184 Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich HB 183 1251 bracht het onder de kap Opvallend: in het Münchener deel is de Bpm (875.1) vervangen door een Bomz (236.3) |
17-10-2010 19:02:50 | ||
---|---|---|
treintim
|
Even een vraag; er zijn tijden geweest dat er elke dag een dubbeldekkersrijtuig in de CNL meereed (meestal direct achter de loc zelfs of aan het einde van de trein). Maar nu, deze- en afgelopen maand zie ik eigenlijk nooit meer dubbeldekkersrijtuigen mee naar Nederland komen. Wie weet hoe dit zit? Zijn ze uit CNL's gehaald die naar NL/Asd rijden? |
17-10-2010 19:25:14 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
De dubbeldek-slaaprijtuigen (WLABm 171, WLBm 172 bestaat ook; maar tot dusver nog niet in Nederland geweest) komen nog incidenteel in Nederland. Deze zijn terug getrokken omdat ze in andere diensten nodig zijn. Dit komt omdat op de nachtlijnen München - Hamburg/ Berlin tot vorige dienstregeling Talgo-eenheden reden. Deze zijn nu toe aan een revisie en DB(Fernverkehr)-dochter DBAutoZug (waar DBNachtZug/ C N L ook onder valt) wil niet meer hierin investeren. De Talgo-eenheden staan nu geconserveerd in Berlin Lichtenberg (vanuit Warchauerstrasse beter te zien) terzijde voor eventuele verkoop. Ter vervanging rijden nu conventionele getrokken rijtuigen die diensten. Die rijtuigen zijn vrij gekomen omdat andere nachttreinen in z'n geheel zijn opgeheven; wat het gevolg is van de verloren strijd tegen de prijsvechters uit de luchtvaart. Na wat schuifwerk zijn de WLABm 171 en WLBm 172 terecht gekomen op de nachtlijnen München - Hamburg/ Berlin waar de vraag naar slaaprijtuigen groter is, zodat de WLABm 171 en WLBm 172 daar nu rijden. Op de nachtlijnen van en naar Nederland kunnen enkeldeks slaaprijtuigen de vraag ook wel aan. Laatst bewerkt door vrijgezel op 17-10-2010 19:26 |
17-10-2010 20:38:28 | ||
---|---|---|
treintim
|
Aha, bedankt voor het antwoord! Toch waren er dit jaar ook weken achter elkaar dat er dubbeldekker-slaaprijtuigen meereden in CNL-treinen naar Asd. Afgelopen maanden steeds niet meer en heel consequent alles met enkeldeksrijtuigen, dus ik dacht al dat ze teruggetrokken waren. Wat mij betreft mag het wel gemeld worden in de OD-topics als er weer eens zo'n dubbeldekkerrijtuig meerijdt in de CNL naar Asd. Laatst bewerkt door treintim op 17-10-2010 20:38 |
17-10-2010 23:02:56 | ||
---|---|---|
maurits
|
In het treindeel naar Zürich reed een aantal maanden geleden vrijwel regulier één dubbeldekker mee, tegenwoordig rijdt men netjes weer met 2x WLABmz 173.1. Overigens is de inzet van een dubbeldekker niet verwerkt in de boekingssystemen, dit geeft problemen omdat: - Een dubbeldekker geen 3-persoonscoupé's heeft en de WLABmz wel. Overigens zijn er wel twee 4-persoonscoupé's in de dubbeldekkers. - De Economy-coupé's (beneden) in de dubbeldekker zijn behoorlijk krap, het is meer te vergelijken met een konijnenhok %08% - De De Luxe-coupé's (boven) boven in de dubbeldekker zijn juist ruimer dan in de WLABmz, erg fraai met een aparte zitje en twee losse bedden. Dat is dus wat minder een probleem. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
18-10-2010 09:25:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En minimaal twee jaar geleden reden er ook dubbeldekker slaapwagens mee toen er nog treindelen naar Wenen bestonden. Hoe modern die dingen ook zijn: je kunt je kont niet keren in zo'n hok en het was een verademing om van Wenen naar Boekarest een oud MU-rijtuig te krijgen: veel ruimte en lekker doorgezakte kussenzzzzzzzz.... |
30-10-2010 23:32:13 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende gezien, in Amsterdam CS: Als tegenligger (van 3924, waar ik mee kwam) vlak voor binnenkomst het LM van de CNL 418 en van beide delen waren de Bpm-rijtuigen vervangen door Bom(d)z-rijtuigen. EN 446 1602 (naam "Schiphol" niet meer aanwezig, althans niet de zijde die ik gezien had) WLABmz 61 54 72-91 012-9 CD Praha 171 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 172 Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 174 Bmnopuvz 1251 61 51 70-90 000-3 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 AutoZug München 178 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 002-6 PKP Jan Kipura Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 181 WLABmee 62 20 71-90 252-3 RZD [niet genummerd; zou 183 moeten zijn] WLABmz 173.1 61 80 72-90 022-7 NachtZug Dortmund 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 007-5 NachtZug München 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 035-4 NachtZug München 203 Bomdz 236.9 51 80 84-90 208-0 NachtZug München 204 1251 haalde de trein op IC 9232 91 88 7186 225-9 {2833} I10 B 51 88 21-70 069-6 {12769} geklimatiseerd, enkele klapramen I6 B 61 88 21-70 605-7 {12605} geklimatiseerd, klapramen I10 B 51 88 21-70 035-9 {12735) niet geklimatiseerd, schuiframen I10 B 51 88 21-70 034-2 {12734} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 B 51 88 21-70 038-3 {12738} niet geklimatiseerd, schuiframen I6 Ad 61 88 19-70 616-8 {11616} geklimatiseerd, klapramen |
31-10-2010 12:35:45 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Hallo Gisteren heb ik tr 419 in ASD genoteerd. Ik ben nu bezig de info te verwerken, maar kom een rijtuig tegen dat mij niet bekend is, namelijk 6180-8290-413-1 als wagen 176 naar Zurich. Heb ik dit UIC nummer verkeerd opgeschreven of klopt deze werkelijk? Alvast bedankt, Fred |
31-10-2010 12:44:40 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Lijkt me niet te kloppen, volgens https://www.somda.nl/uic/ zou het controlecijfer een 6 moeten zijn ipv een 1 met dit nummer. |
31-10-2010 12:51:48 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Als je 6185-8290-413 neemt klopt de 1 wel. Iemand deze wagen al een keer gezien? |
31-10-2010 22:41:28 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Ik denk dat je BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 hebt gezien. Deze kwam ik op 13 december ook al tegen in CNL 418 en zat toen in het Münchener deel [rijtuig 186], zie ook het eerste bericht van dit topic. |
06-11-2010 20:54:01 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag weer in Amsterdam CS geweest en de CNL en EN gezien; deze zagen er zo uit: CNL 418+24 1614"Schiedam" Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München Hbf 173 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 175 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 017-4 NachtZug München 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 NachtZug Hamburg 177 WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 178 Bcm 61 85 50-90 102-8 SBB 183 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug München 185 BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L Zürich HB 186 WLABmz 173.1 61 80 72-90 008-6 NachtZug 187 1251 haalde de trein op opvallend: in het Züricher deel is de BDcm vervangen door een Bvcmbz en in het Münchener deel is de Bpm vervangen door een Bcm van de SBB. EN 446 1602 WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 030-5 NachtZug München 172 Bomdz 236.9 51 80 84-90 213-0 NachtZug Dortmund 174 Bcmnopuz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura 181 WLABmee 62 20 71-90 258-0 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 C N L München 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 203 Bomdz 236.9 51 80 84-90 215-5 C N L München 204 1251 haalde de trein op het WLABmee rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak weer eens (ik denk dat het niet om een technische reden is dat deze steeds ontbreekt, maar eerder dat het een politieke reden is...). |
06-11-2010 22:47:08 | ||
---|---|---|
maurits
|
Op direct bevel van president Loekasjenko (de dictator van Wit Rusland) rijdt het koersrijtuig op sommige dagen niet Gekkigheid, het BC-koersrijtuig rijdt planmatig alleen naar Nederland op de aankomstdagen maandag, woensdag en donderdag. Logischerwijs zijn de vertrekdagen vanuit Nederland dezelfde. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-11-2010 20:36:13 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende gezien. CNL 418+22 1614"Schiedam" Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 175 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 München NachtZug 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 037-5 Dortmund Hbf NachtZug 177 WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 178 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 NachtZug München 183 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 005-9 C N L München 185 BDcm 874.1 61 85 09-90 407-3 C N L Zürich 186 WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 187 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug München leeg+afgesloten 1251 haalde de trein op EN 446+25 1602 WLABmz 61 54 72-91 012-5 CD Praha 171 Bvcmz 249.1 61 80 59-90 053-9 NachtZug München 172 Bomdz 236.9 51 80 84-90 209-8 C N L 174 Bmnopuvz 1251 61 51 70-90 000-3 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 035-4 NachtZug München 178 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 181 WLABmee 62 20 71-90 252-3 RZD [183] WLABmz 173.1 61 80 72-90 022-7 NachtZug Dortmund 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 202 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L München 203 Bomdz 236.9 51 80 84-90 281-9 NachtZug 204 1251 haalde de trein op |
15-11-2010 00:14:39 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag (14 11 '10) het volgende: CNL 418 1614"Schiedam" Bpm 61 85 29-90 501-9 CNL[blauw] München 173 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 027-1 NachtZug München 175 BDcm 874.1 61 85 82-90 408-1 C N L München 176 WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 177 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 NachtZug München 183 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 185 BDcm 874.1 61 80 82-90 407-3 C N L München/Zürich 186 WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 187 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L München leeg+afgesloten 1251 haalde de trein op opvallend: bij beide treindelen waren de Bvcmbz rijtuigen vervangen door Bvcmz, bij het Münchener deel was de Bpm (875.1) eveneens vervangen door een Bvcmz. Van zowel de Bpm als de BDcm zijn de UIC codes veranderd: bij de Bpm is de code op positie 5 en 6 van 09 veranderd in 29; van de BDcm is de code van eveneens positie 5 en 6 veranderd van 09 naar 82. In beide gevallen is ook het controle-cijfer meeveranderd. EN 446 1611"Venlo" WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171 Bvcmbz 61 80 59-90 027-3 C N L München 172 Bomdz 236.9 51 80 84-90 215-5 C N L München 174 Bcmnopuz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura 181 WLABmee 62 20 71-90 258-0 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 035-6 C N L München 202 Bomdz 236.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug 204 1251 haalde de trein op Laatst bewerkt door vrijgezel op 15-11-2010 12:07 |
17-11-2010 22:07:12 | ||
---|---|---|
waalkade
|
De WLABmee 62 20 71-90 258-0 RZD stond vanmiddag in Em solo op het opstelterrein ter hoogte van spoor 1, aan beide uiteinden met brandende sluitlichten. De 1614"Schiedam" stond op een opstelspoor aan de NL zijde van het emplacement. Laatst bewerkt door waalkade op 17-11-2010 22:11 |
18-11-2010 17:22:05 | ||
---|---|---|
5431
|
QuoteRijtuig is zondag uit trein 447 gezet. |
21-11-2010 19:35:43 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Een half genummerde samenstelling van de IC 149 van vandaag! 1777 Bpmz 61 80 20-91 532-7 Bpmz 618020-91506-1 Bpmz 61 80 20-91 530-1 Bpmz 61 80 20-91 510-3 Bpmdz 61 80 84-91 906-6 Bpmz Bpmz ARkimbz 85.507 Avmz Laatst bewerkt door BjarneK op 21-11-2010 19:36 |
21-11-2010 21:08:01 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag het volgende gezien: In Utrecht CS: EN 446 1614"Schiedam" WLABmz 61 54 72-91 006-1 CD Praha 171 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-8 NachgtZug München 172 Bomdz 236.9 51 80 84-90 209-8 C N L München 174 Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 AutoZug München 178 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 005-9 PKP Jan Kipura Grochów 180 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 009-1 PKP Grochów 181 WLABmee 62 20 71-90 278-8 RZD 183 WLABmz 173.1 61 80 72-90 017-7 NachtZug Hamburg 201 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 010-9 NachtZug München 202 Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug München 204 Ging leeg vanaf Utrecht CS naar de Wgm In Amsterdam CS gezien: IC 9225 91 88 7186 230-9 {fictive nummer niet genoteerd} I6 B 61 88 21-70 610-7 {12610} geklimatiseerd, klapramen I10 B 61 88 21-70 066-2 {12766} geklimatiseerd, enkele klapramen I6 B 61 88 21-70 645-3 {12645} geklimatiseerd, klapramen I10 B 61 88 21-70 068-8 {12768} geklimatiseerd, enkele klapramen I6 A 61 88 19-70 618-4 {11618} geklimatiseerd, klapramen I6 Ad 61 88 19-70 610-1 {11610} geklimatiseerd, klapramen I10 B 61 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen |
21-11-2010 23:01:35 | ||
---|---|---|
mat64
|
heeft iemand misschien samenstelling van hoe de CNL 418 / 419 EN 446 / 447 eruit moeten zien dezer dagen ? |
22-11-2010 10:37:42 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
EN 447 moet er op papier er zo uitzien: lok Bomdz 236.9 (DB) 204 Bvcmz 248.5 (DB) 203* Bvcmbz 249.1 (DB) 202 WLABmz 173.1 (DB) 201 WLABmee (RZD) 183 WLABmee (BC) 182# WLAB10mnouz 1251 (PKP) 181 WLAB10mnouz 1251 (PKP) 180 Bvcmbz 249.1 (DB) 179* Bvcmz 248.5 (DB) 178 Bmnopuvz 1251 (PKP) 176 Bomdz 236.9 (DB) 174 Bvcmz 248.5 (DB) 173* Bvcmbz 249.1 (DB) 172 WLABmz (CD) 171 bij EN 446 volgorde andersom CNL 419 lok WLABmz 173.1 (DB) 188* WLABmz 173.1 (DB) 187 BDcm 874.1 (DB/C N L) 186 Bvcmbz 249.1 (DB) 185 Bvcmz 248.5 (DB) 184* Bpm 875.1 (DB/C N L) 183 WLABmz 173.1 (DB) 178* WLABmz 173.1 (DB) 177 BDcm 874.1 (DB/C N L) 176 Bvcmbz 249.1 (DB) 175 Bvcmz 248.5 (DB) 174* Bpm 875.1 (DB/C N L) 173 bij CNL 418 volgorde andersom Rijtuigen met * rijden alleen bij drukte/ in het hoogseizoen waarbij in CNL 418/419 de WLABmz ook door een Bvcmbz of Bvcmz op positie 188 vervangen kan zijn. Soms kan het voorkomen dat in CNL 418/419 de WLABmz 173.1 is vervangen door een WLABm 171.1 [dubbeldekker]. Rijtuig met # rijdt om politieke reden niet dagelijks mee (zie eerdere berichten); alleen op maandag, woensdag en donderdag |
26-11-2010 22:21:29 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vanavond weer een tijdje "onder de kap" geweest en het volgende waargenomen: EN 447 1613 Bomdz 236.9 51 80 84-90 217-4 NachtZug München 204 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 037-2 CNL [blauw] München 202 WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201 WLABmee 62 20 71-90 260-6 RZD 183 WLABmee 62 21 70-90 244-0 BC 182 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 181 WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 027-1 NachtZug München 178 Bcmnopuz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176 Bomdz 236.9 51 80 84-90 205-6 NachtZug München 174 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 035-6 C N L München 172 WLABmz 61 54 72-91 002-0 CD Praha 171 1251 bracht het naar spoor 8 (en niet zoals op de vertrekstaten spoor 11 en het elektronische bord gaf aan dat het geen afwijking was!) Opvallend: het koersrijtuig WLABmee van de BC [182] reed vandaag (vrijdag) ook mee!!! IC 9264+17 91 88 7186 230-9 {2838} I10 B 61 88 21-70 069-6 {12769} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 B 61 88 21-70 035-9 {12735} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 B 61 88 21-70 034-2 {12734) niet geklimatiseerd, schuiframen I10 B 61 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen I6 Ad 51 88 19-70 616-0 (11616} geklimatiseerd, klapramen I6 A 51 88 19-70 602-0 {11602} geklimatiseerd, klapramen I10 B 61 88 21-70 005-0 {12705} niet geklimatiseerd, schuiframen IC 9268+17 91 88 7186 125-1 {2803} B 50 84 20-70 257-5 B 50 84 20-70 574-3 BD 50 84 82-70 437-8 A 50 84 10-70 368-2 A 50 84 10-70 364-1 B 50 84 20-70 412-6 CNL 419 1611"Venlo" WLABmz 173.1 61 80 72-90 013-6 NachtZug Dortmund 177 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 176 Bpm 61 85 29-90 501-9 CNL München 173 WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 187 BDcm 874.1 61 85 82-90 407-3 C N L München/Zürich HB 186 Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 C N L München 185 Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L München 183 Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin leeg + afgesloten (+afgesloten remmen) Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München leeg + afgesloten 1251 bracht het ook naar spoor 8 (en niet spoor 11 en het elektronische bord gaf weer niet aan dat het geen afwijking was!) Opvallend: het deel naar Zürich liep voorop i.p.v. achteraan en het BDcm en het Bvcmbz rijtuig waren vervangen door een Bvcmz; in het Münchener deel was de Bpm vervangen door ook een Bvcmz. |
02-12-2010 18:01:03 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
De IC 149 van vandaag 1752 Bpmz 61 80 20-91 509-5 Bpmz 61 80 20-91 522-8 Bpmz 618020-91502-0 Bpmz 61 80 20-91 539-2 Bpmdz 6180 84-91 911-6 Bpmbz 61 80 29-91 313-3 Bvmsz 61 80 21-90 915-4 Avmz 61 80 19-91 525-4 De cursieve ben ik niet zeker, zeer wazige foto!! Laatst bewerkt door BjarneK op 02-12-2010 18:03 |
02-12-2010 20:51:33 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Dit zou kunnen. de 525 bestaat en het controlecijfer klopt ook. Kwestie van de dagen erna de int,s in de gaten houden. Laatst bewerkt door spiketrain op 02-12-2010 20:54, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
02-12-2010 20:57:02 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
De 4 heb ik er zelf bij berekend, want dat was het enige echt niet leesbare cijfer op de foto alhoewel er wel een veeg is die misschien een 4 kan zijn |
02-12-2010 20:58:54 | ||
---|---|---|
Apda
|
Morgen in IC 146/243 als de omloop wordt aangehouden. |
04-12-2010 18:13:32 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote De ARkimbz schitterde weer eens door afwezigheid? |
05-12-2010 11:21:06 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote volgens http://www.revisionsdaten.de/ op het Datenbank wagen: 61 80 D-DB (DB Fernverkehr AG) 19-91 525-4 Avmz 109.5 anzeigen |
07-12-2010 15:22:09 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Dit betekent dat het een bestaande wagen is, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat die werkelijk daar reed. Een 6 (bijv.) kan op een wazige foto zo voor een 5 of 8 worden aangezien. |
12-12-2010 19:03:12 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
IC144 van vandaag Werbelok 101 102-2 bracht de trein naar Bh 1768 bracht de trein richting Nederland Avmz 61 80 19-91 512-2 ARkimbz 61 80 85-91 502-2 Bvmsz 61 80 21-90 934-5 Bpmbz 61 80 29-91 305-9 Bpmz 617020-91526-9 Bpmz 61 80 20-91 521-0 Bpmz 61 80 20-91 505-3 Bpmz 61 80 20-91 515-2 Bpmdz 61 80 84-91 908-2 |
12-12-2010 20:39:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Even geen spots, maar wel een vraag: Weet iemand welk type rijtuigen er meerijden in CNL 1319 op vrijdags, dus het deel naar Innsbruck? |
12-12-2010 20:57:31 | ||
---|---|---|
sander14
|
Naar Innsbruck gaan de laatste 5 rijtuigen: 2 WLABmz, 1 DBcm, 1 Bvcmbz en 1 Bvcmz. Ik zie er ook nog een Bpmz aanhangen, maar ik geloof niet dat die in Nederland al aan de trein hangt. |
12-12-2010 22:33:20 | ||
---|---|---|
treintim
|
Is CNL 1319 gewoon een ander treinnummer dan in dienstregeling 2010 of een extra trein? |
13-12-2010 17:04:33 | ||
---|---|---|
sander14
|
CNL 1318/1319 is het verlengde van CNL 418/419. Het gedeelte naar München rijdt door naar Innsbruck. |
13-12-2010 23:50:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Nou, ik heb ook maar is eens een poging gewaagd, alleen lukte het niet helemaal. 446 met de 1742 voorop: - gemist - gemist - gemist (gaat goed hè) - Bimz 51 80 22-91 329-8 (onduidelijk) - ARkimbz 61 51 19-90 028-5 - WLAB??? 61 51 70-90 010-9 - WLAB??? 61 51 70-90 006-7 - WLABmee 62 21 70-90 244-0 - WLABmee 62 20 71-90 244-0 - WLABmz 61 80 72-90 013-6 - Bvcm 61 80 59-90 021-6 - Bomdz 51 80 84-90 206-4 En de EETC 1252 kwam deze vanaf Asd ophalen. 1e keer dat ik deze spot dus verbetering zijn van harte welkom Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-12-2010 11:36:01 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Het Bpmz-rijtuig (met slaapstoelen) hangt ook al in Nederland aan de trein en rijdt ook mee door naar Innsbruck. Op de dagen dat CNL1319 doorrijdt van München naar Innsbruck, rijdt CNL40419 van Zürich door naar Brig (wel onder hetzelfde treinnummer). Samenstelling is gelijk: 2 WLABmz, 1x DBcm, 1x Bvcmbz, 1x Bvcmz en 1x Bpmz. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |