Spots internationale treinen dienstregeling 2010
Forum: Algemeen - Algemeen
13-12-2009 12:14:37
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende gezien (deels gekopieëerd uit https://www.somda.nl/forum/6052/Spots+internationale+treinen+dienstregeling+2009/; daar deze bij vertrek nog reden volgens de oude dienstregeling):

CNL 418+50
1604"Dordrecht"
Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 175
BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 039-1 NachtZug Hamburg 177
Bpm 875.1 61 85 09-90 504-7 C N L München 183
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 184
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 002-6 NachtZug München 185
BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 186
WLABmz 173.1 61 80 72-90 009-4 NachtZug München 187
WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug Dortmund niet genummerd (leeg + afgesloten?)
6450"Hanja" haalde de trein op en bracht het naar de Wgm

EN 446
1614"Schiedam"
WLABmz 61 54 72-91 008-7 CD Praha 171
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 033-1 NachtZug München 172
Bomdz 236.9 51 80 84-90 205-6 NachtZug München 174
Bmnopnvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 010-9 NachtZug München 179
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 001-8 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLABmee 62 21 71-90 236-5 BC 182
WLABmee 62 20 71-90 247-3 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 053-9 NachtZug München 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 204
6450"Hanja" haalde de trein op en bracht het naar de Wgm

CNL 400
reed niet verder dan Frankfurt(M) Hbf en dus niet kunnen spotten in Asd...

ICE 123
406 011/511 in omgekeerde volgorde (dus 1e klas vooraan i.p.v. achterop; ook omgeroepen) en reed met één installatie, dus ook één stroomafnemer op (alleen de voorste, voor de gelijkspannig).

Laatst bewerkt door vrijgezel op 13-12-2009 21:12
 

14-12-2009 19:59:14
lint27
lint27
Quote
vrijgezel: 6450"Hanja" haalde de trein op en bracht het naar de Wgm
Wordt dit de norm met DRGL 2010, aangezien het nu met beide treinen gebeurd is?
 

15-12-2009 21:39:41
vrijgezel
vrijgezel
Het wordt voorals nog erg speculerend; er zijn meerdere verklaringen:

- Het lok laten omlopen in AsdWpl kost te veel tijd en om die tijd te winnen wordt de trein opgehaald door een andere lok ('s-middags/ 's-avonds weer onder de kap gebracht) en de treinlok blijft dan achterop hangen. Die extra lok kan volgens het "kijk-grijp"-pricipe zijn [men pakt wat er ter beschikking is].
- De 6400 kan ook toeval zijn; wordt ook voor rangeerdoeleinde gebruikt door DB Schenker [voorheen Railion NL] in de Wgm om de CNL en EN in de gewenste samenstelling te rangeren en de 6400 kan ook als lijn-(diesel-)lok worden gebruikt en daarom "voor het gemak" ook gebruikt worden om de trein(-en) onder de kap vandaan te halen, resp. te brengen.
- Het was toeval (ook nog eens dat de 6450 beide treinen ging ophalen). Daarom ga ik t.z.t. weer eens kijken.
 

19-12-2009 20:30:00
vrijgezel
vrijgezel
Vanavond het volgende gezien in Amsterdam CS:

EN 447
1614"Schiedam"
Bomz 236.9 51 80 84-90 220-5 NachtZug München 204
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 NachtZug München 203
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug Dortmund 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201
WLABmee 62 20 71-91 275-3 RZD 183
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 001-8 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 180
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 002-6 NachtZug München 179
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 178
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 018-2 C N L Hamburg 174
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 031-5 AutoZug München 172
WLABmz 61 54 72-91 008-7 CD Praha 171
6450"Hanja" bracht dit onder de kap
Bij rijtuig 51 80 84-90 220-5 staat de benaming verkeerd op het rijtuig; het is niet een Bomz maar een Bomdz.
Het (koers-)rijtuig [182] van de BC naar Minsk ontbrak!
 


27-01-2010 21:45:58
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende gezien in Amsterdam CS:

IC 9237+5
91 88 7 186 235-8 {2843}
I 10 A 51 88 11-70 004-7 {11704} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 A 51 88 11-70 013-8 {11713} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 053-0 {12753} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 10 B 51 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 10 B 51 88 21-70 050-6 {12750} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 10 B 51 88 21-70 062-7 {12762} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen

ICE 227
406 085/585 reed dus "achterstevoren"

EN 447
1612"Goes"
Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 204
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 001-1 NachtZug Berlin 201
WLABmee 62 20 71-90 289-5 RZD 183
WLABmee 62 21 71-90 236-5 BC 182
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 005-9 PKP Jan Kipura Grochów 180
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 052-9 NachtZug München 178
Bmnopuz 1251 61 51 20-90 013-4 PKP IC Grochów 176
Bomdz 236.9 51 80 84-90 201-5 C N L Berlin 174
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 022-4 NachtZug München 172
WLABmz 61 54 72-91 006-1 CD Prahn 171
6419 bracht het onder de kap
 

06-02-2010 09:55:57
Apda
Apda
IC 141
loc 1747
Bimdz 268.7 51 80 84-90 021-7
Bimz 264.3 51 80 22-91 320-7
Bimz 264.5 51 80 22-91 334-8
Bimz 264.3 51 80 22-91 328 0
Bimz 264.3 51 80 22-91 261-3
 

07-02-2010 00:30:53
NDS
NDS
Even een vraagje, heeft iemand de spots van internationale treinen van 2008 nog als back-up op z'n pc staan. Het topic dat daar over bestond is namelijk bij een opruim actie per ongeluk verloren gegaan en de spots in dat topic daarmee dus ook.

Ik heb er contact met Peter over gehad en die ontdekte dat hij dat dus per ongeluk ook had verwijderd maanden terug. Daar kwamen we vorige week pas achter toen ik daarin wilde zoeken naar aanleiding van een vraag van iemand op BNLS over een CNL samenstelling.

Alles van 2007 en 2006 is ook weg, maar dat heb ik zowel in excel als als afbeeldingen nog zelf bewaard, ook de spots die andere in die tijd hier op het forum gepost hebben.

Ps; gaat dus uitsluitend om spots in de betreffende topics dit staat en stond geheel los van de binnenlandse spots in de database, die is namelijk gewoon compleet.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

07-02-2010 12:29:33
keesje
keesje
Zonde, ik kan je alleen helpen aan een flinke database van al het nachtspul tussen 1988 en 1995...  

16-02-2010 22:46:11
Apda
Apda
IC 145 vandaag in nogal afwijkende samenstelling:
loc 1759
Avmz 109.5 61 80 19-91 513-0
Bimz 264.3 51 80 22-91 216-7
Bpmz 294.5 61 80 20-91 548-3
Bpmz 294.5 61 80 20-91 546-7
Bpmdz 295.9 61 80 84-91 900-9
Bvmsz 186.9 61 80 21-90 923-8
ARkimbz 266.5 61 80 85-91 504-8
Avmz 109.5 61 80 19-91 531-2
 

16-02-2010 22:47:41
mark
mark
De samenstellingen in de 140/240 zijn al dagen rommelig. Ik zie weinig stammen die ook daadwerkelijk met negen bakken rijden.  

16-02-2010 23:00:42
Apda
Apda
Ja, dat is waar. Veel treinen rijden met een Bpmz te weinig. En een ontbrekende ARkimbz is ook geen uitzondering, al is het de laatste dagen iets beter geworden. Maar stammen in omgekeerde volgorde komen lang zo vaak niet meer voor als een paar weken geleden.  

17-02-2010 12:13:18
vrijgezel
vrijgezel
Volgens Eisenbahn Kurier (in iedergeval de gedrukte versie maart 2010) zijn er sinds zomer 2009 een aantal Avmz109 rijtuigen gedeclasseerd tot Bvmz109 en moeten nu de volgende treinen rijden:
- IC 1806vr/1817zo Köln-Hamburg-Köln [5 rijtuigen]
- IC 1848zo/1875zo Leipzig-Frankfurt(M)-Karlsruhe [4 rijtuigen]
- IC 1853vr/1854zo Karlsruhe-Leipzig-Frankfurt(M) [4 rijtuigen]
- IC 1859vr Frankfurt(M)-Leipzig [4 rijtuigen]
- IC 2020/2021 Frankfurt(M)-Hamburg Altona-Frankfurt(M) [4 rijtuigen, behalve vr/za/zo, bij IC 2020 tussen Köln en Hamburg za en zo 6 rijtuigen]
- IC 2128/2309 Dortmund-Hamburg Altona-Dortmund [2 rijtuigen, slechts di - do]
- IC 2177/2278 Frankfurt(M)-Karlsruhe-Frankfurt(M) [4 rijtuigen, slechts ma - do]

Maar net als bij ons in Nl kunnen er wel eens afwijkingen voorkomen en hierdoor dus ook in de Berliner IC terecht komen!
 

17-02-2010 12:20:28
NDS
NDS
Klopt die Bvmz109's heb ik al diverse keren zien rijden, ik zal dan o.a. die IC Köln-Hamburg gezien hebben op Köln hbf.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

27-02-2010 20:41:48
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag weer eens de "Oost-Europa-Express" gespot en hij zag er zo uit:

EN 447
1616"Oldenzaal"
Bomdz 236.9 51 80 84-90 213-0 NachtZug Dortmund 204
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 018-2 C N L Hamburg 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 021-9 NachtZug München 201
WLABmee 62 20 71-90 285-3 RZD 183
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180
Bvcmz 248.5 61 85 05-91-019-9 C N L Berlin 178
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176
Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug Dortmund 174
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 032-3 NachtZug Dortmund 172
WLABmz 61 54 72-91 006-1 CD Praha 171
6419"Willem" bracht de trein ruim op tijd onder de kap

Het WLABmee rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak (alweer!).
 

28-02-2010 06:04:33
NDS
NDS
Vrijdag ontbrak die ook, de 447 had toen maar 11 bakken, groetjes Michiel

Edit; oohja gister avond nog een WLABm171 voorop in de 40419, de andere 3 waren wel 173ers.

Laatst bewerkt door NDS op 28-02-2010 06:06


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

13-03-2010 23:13:09
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende gezien:

IC 9237
91 88 7 186 124-4 {2802}
I 6 B 61 88 21-70 656-0 {12656} geklimatiseerd; klapramen
I 6 B 61 88 21-70 697-3 {12607} geklimatiseerd; klapramen
I 10 B 61 88 21-70 047-2 {12747} geklimatiseerd; enkele klapramen
I 10 B 61 88 21-70 052-2 {12752} geklimatiseerd; enkele klapramen
I 10 B 61 88 21-70 022-7 {12722} niet geklimatiseerd; schuiframen
I 10 B 61 88 21-70 069-6 {12769} geklimatiseerd; enkele klapramen
I 10 A 61 88 11-70 007-8 {11707} niet geklimatiseerd; schuiframen
 

13-04-2010 12:34:19
vrijgezel
vrijgezel
Vanochtend de "OostEuropaExpress" bekeken:

EN 446+5

1613 "Roermond"
WLABmz 61 54 72-91 004-6 CD Praha 171
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 033-1 NachtZug München 172
Bvcmz 248.5 61 80 50-90 050-3 AutoZug München 173
Bomdz 236.9 51 80 84-90 214-8 C N L Berlin 174
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 001-7 C N L Hamburg 178
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München 179
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 001-8 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLABmee 61 20 71-90 278-8 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug München 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 203
Bomdz 236.9 51 80 84-90 203-1 C N L München 204
6418 "John" haalde de trein op...
... al duurde het even voor deze er was en doordat de remkraan van de treinlok niet in de afsluitstand was gezet, duurde het ook even voordat de rangeer-mcn de remproef kon nemen en vervolgens de trein naar de Wgm brengen.
Het rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak weer eens...
 

13-04-2010 19:48:22
gerard4653
gerard4653
Quote
mark: De samenstellingen in de 140/240 zijn al dagen rommelig. Ik zie weinig stammen die ook daadwerkelijk met negen bakken rijden.

Weet iemand of dit nog steeds zo is, te korte treinen in de verbinding van/naar Duitsland via Bad Bentheim?
Ik, en met mij vele anderen, heb nu al een paar keer tr.241 in Amf voorbij moeten laten gaan, omdat deze trein volkomen overvol was. Dit materieel is absoluut ongeschikt om in de spits in het binnenlands vervoer te rijden.
Echt veevervoer, niet te geloven.
Kwestie van te korte treinen, of werkt het met treinen op lengte ook niet, ik denk eigenlijk het laatste.
Wanneer komt aan de onzalige inzet van internationale treinen in het binnenlands verkeer nu eindelijk eens een einde??
 

13-04-2010 19:53:09
mren
mren
Ik reis regelmatig met de internationale trein (Amf-Hgl vv.), maar te vol om niet meer te kunnen zitten heb ik nog nooit meegemaakt.  

13-04-2010 20:56:32
gerard4653
gerard4653
Ik heb het ook specifiek over de genoemde trein midden in de avondspits.  

25-04-2010 19:35:31
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag weer eens een tijdje "onder de kap" geweest en het volgende waargenomen:

CNL 418+30 indien via Ehv of +70 via Ah
1614"Schiedam"
Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München 173
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 NachtZug München 174
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 175
BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 177
WLABm 171 61 85 06-90 305-2 CNL (blauw) Zürich 178
Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL (blauw) Zürich HB 183
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 184
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 020-7 C N L Hamburg 185
BDcm 874.1 61 85 09-90 408-1 C N L Zürich HB 186
WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 NachtZug München 187
WLABmz 173.1 61 80 72-90 005-2 NachtZug München 188
6497 haalde de trein op
in de Münchener tak is de Bvcmbz vervangen door een Bvcmz [reserveringsnummer 185]

EN 446
1602"Schiphol"
WLABmz 61 54 72-91 004-6 CD Praha 171
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 005-9 C N L München 172
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 038-8 NachtZug München 173
Bomdz 236.9 51 80 84-90 220-5 NachtZug München 174
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176
Bvcmz 028 61 85 05-91 019-9 C N L Berlin 178
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München 179
WLAB10mnouz 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180
WLAB10mnouz 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLABmee 62 20 71-90 278-8 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 006-0 NachtZug Dortmund 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 033-1 NachtZug München 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 051-1 NachtZug München 203
Bomdz 236.9 51 80 84-90 214-8 C N L Berlin 204
6497 haalde de trein op
Het WLABmee rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak weer (lijkt wel standaard)

ICE 123 reed in het pad van ICE 133 en werd gereden door 406 011/511 (dus volgens het treinsamenstellingenbord "achterstevoren"; dus met de 1e klas voorop, werd wel keurig meerdere malen omgeroepen en in 3 talen).

De BeNeLux werd als gevolg van geplande werkzaamheden ten zuiden van Roosendaal gereden met "ordinair" binnenlands materieel (dus IRM, zesdelig).
In de Wgm stond inderdaad "verdacht" veel materieel voor de BeNeLux-dienst waarvan één compositie met I6/I10 en een andere compositie (ICR) met de 1181.
 

04-05-2010 15:41:31
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag "onder de kap" het volgende gezien:

CNL 418+74
1612"Goes"
Bomz 236.3 51 80 21-90 512-2 NachtZug Dortmund 173
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 046-1 NachtZug München 174
Bvcmdz 249.1 61 80 59-90 012-5 NachtZug München 175
BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug 177
WLABm 171.1 61 85 06-90 306-0 C N L Zürich HB 178
Bpm 875.1 61 85 09-90 504-7 C N L München 183
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug Dortmund 185
BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L Zürich HB 186
WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug Dortmund 187
WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L München 188
6497 haalde de trein op en bracht deze naar de Wgm

EN 446+25
1613"Roermond"
WLABmz 61 54 72-91 012-9 CD Praha 171
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 172
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 AutoZug München 173
Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug München 174
Bmnopuvz 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 178
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 011-7 NachtZug München 179
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 005-9 PKP Jan Kipura Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 009-1 PKP Grochów 181
WLABmee 62 20 71-90 270-5 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 017-7 NachtZug Hamburg 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 052-9 NachtZug München 203
Bomdz 236.9 51 80 84-90 203-1 C N L München 204
6497 haalde de trein op en bracht deze naar de Wgm
 

02-07-2010 23:15:56
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag weer eens onder de kap vertoeft en het volgende gezien:

EN 447+50
1612"Goes"
Bomdz 236.9 51 80 84-90 213-0 NachtZug Dortmund 204
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 203
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 201
WLABmee 62 20 71-91 270-4 RZD 183
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 181
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 179
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 046-1 NachtZug München 178
Bcmnopuvz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176
Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug Dortmund 174
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 172
WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171
1615"Zandvoort" bracht het onder de kap

CNL 419+55
1615"Zandvoort"
WLABmz 171.1 61 85 06-90 301-1 C N L Zürich HB 178
WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug Dortmund 177
BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 054-7 NachtZug München 175
BDcm 874.1 61 85 09-90 407-3 C N L Zürich HB 174
Bpm 875.1 61 85 09-90 505-4 C N L Zürich HB 173
WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 188
WLABmz 173.1 61 80 72-90 017-7 NachtZug Hamburg 187
BCcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 186
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 005-9 C N L München 185
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 NachtZug München 184
Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München 183
1252 bracht de trein onder de kap
 

14-07-2010 09:59:51
taigagaai
Moderator
taigagaai
Trein 148 van 12-7 had de volgende samenstelling:
1738
Avmz 61 89 19-91 521-3
ARkimbz 61 80 85-91 509-7
Bvmsz 61 80 21-90 915-4
Bpmbz 61 80 29-91 300-0
Bpmdz 61 80 84-91 900-9
Bpmz 61 80 20-91 516-0
Bpmz 61 80 20-91 539-2
Bpmz 61 80 20-91 529-3
Bpmz 61 80 20-91 524-4
De trein heeft ruim 24 uur tussen Hgl en Hglo gestaan, alvorens leeg te vertrekken richting Amf.
 

14-07-2010 19:51:50
vrijgezel
vrijgezel
Gisteren hebben de EN 447 en CNL 419 blijkbaar niet gereden. Vanochtend reed ik om ongeveer 600 uur langs Knp Watergraafsmeer en zag beide composities "over de bult" staan!  

14-07-2010 20:21:37
dlm4yjp
dlm4yjp
Zie het OD van die dag, was vanwege de problemen in duitsland, welke vandaag weer (deels) terug zijn


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-07-2010 16:34:59
Apda
Apda
IC 142 op dinsdag 13 juli en IC 143 op woensdag reden met een 'Ersatz'-compositie.

IC 143
loc 1752
Apmz 127.1 73 80 18-90 197-0
Apmz 125.3 61 80 18-90 361-6
Bimdz 268.7 51 80 84-90 017-5
Bpmbz 294.7 61 80 29-91 712-6
Bimz 264.3 51 80 22-91 261-3
Bimz 264.5 51 80 22-91 334-8
Bimz 264.3 51 80 22-91 233-2
 

22-07-2010 09:15:42
5431
5431
Gisteren (21 juli): CNL 418+25
1615
Bpm 875.1 61 85 09-90 503-9 C N L
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 rood/wit oud DB NachtZug
BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L
WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 rood/wit oud
WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L
Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6(?) C N L
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 012-3 C N L
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 rood/wit oud
BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L
WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 rood/wit oud
WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 rood/wit oud
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 031-5 rood/wit oud DB AutoZug

Laatst bewerkt door 5431 op 27-01-2011 11:34, reden: rijtuignummers uitgeschreven
 

28-07-2010 20:59:41
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag weer onder de kap geweest en het volgende gezien:

EN 437
1614"Schiedam"
Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 204
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 203
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 201
WLABmee 62 20 71-90 250-7 RZD 183
WLABmee 62 21 71-90 239-9 BC 182
WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176
Bomdz 236.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug München 174
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013 NachtZug München 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 172
WLABmz 61 54 70-90 010-3 CD Praha 171
1252 bracht dit onder de kap

IC 9237
91 88 7186 125-1 {2803}
I 10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 045-8 {12745} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 021-9 {12721} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 051-4 {12751} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 6 B 61 88 21-70 604-0 {12604} geklimatiseerd, klapramen
I 6 A 61 88 19-70 602-4 {11602} geklimatiseerd, klapramen
I 10 A 51 88 11-70 009-6 {11709} niet geklimatiseerd, schuiframen

IC 9264+10
91 88 7186 125-1 {2803}
I 10 A 51 88 11-70 009-6 {11709} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 6 A 61 88 19-70 602-4 {11602} geklimatiseerd, klapramen
I 6 B 61 88 21-70 604-0 {12604} geklimatiseerd, klapramen
I 10 B 51 88 21-70 051-4 {12751} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 10 B 51 88 21-70 021-9 {12721} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 045-8 {12745} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen

CNL 429
1615"Zandvoort"
WLABm 171 61 85 06-90 301-1 C N L Zürich HB 178
WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 177
BDcm 874.1 61 85 09-90 407-3 C N L Zürich HB 176
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 021-6 C N L München 175
Bvcmz 248.5 61 80 50-90 033-9 NachtZug München 174
Bpm 875.1 61 85 09-90 505-4 C N L Zürich 173
WLABmz 173.1 61 80 72-90 029-2 NachtZug 188
WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug 187
BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 186
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug 185
Bcm 61 85 50-90 101-0 SBB 184
Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich 183
1252 bracht dit onder de kap
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-08-2010 20:57:39
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende:

IC 9233+5
91 88 7186 227-5 {2835}
I 10 B 51 88 21-70 034-2 {12734} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 035-9 {12735} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 10 B 51 88 21-70 005-2 {12705} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 6 B 61 88 21-70 630-5 {12630} geklimatiseerd, klapramen
I 10 A 51 88 11-70 014-6 {11714} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 A 51 88 11-70 010-4 {11710} niet geklimatiseerd, schuiframen

EN 437+16
1615"Zandvoort"
Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 204
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 203
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 201
WLABmee 62 20 71-90 217-6 RZD 183
WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura Grochów 181
WLAB10mnuoz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 180
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176
Bomdz 246.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug München 174
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 NachtZug München 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 003-4 NachtZug Hamburg-Langefelde 172
WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171
1251 bracht het te laat onder de kap en op spoor 5 i.p.v. 11
het rijtuig van de BC [182] ontbrak weer eens...

IC 9260
91 88 7186 227-5 {2835}
I 10 A 51 88 11-70 010-4 {11710} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 A 51 88 11-70 014-6 {11714} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 6 B 61 88 21-70 630-5 {12630} geklimatiseerd, klapramen
I 10 B 51 88 21-70 005-2 {12705} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen
I 10 B 51 88 21-70 035-9 {12735} niet geklimatiseerd, schuiframen
I 10 B 51 88 21-70 034-2 {12734} niet geklimatiseerd, schuiframen

CNL 429
1614"Schiedam"
Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug München 174
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 NachtZug München 175
BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 C N L Zürich HB 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 038-3 NachtZug München 177
WLABm 171.1 61 85 06-90 301-1 C N L Zürich HB 178
WLABmz 173.1 61 80 72-90 042-5 NachtZug Dortmund 188
WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 187
BDcm 874.1 61 85 09-90 408-1 C N L Zürich HB 186
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 021-6 C N L München 185
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 013-1 NachtZug München 184
Bpm 875.1 61 85 09-90 505-4 C N L Zürich HB 183

Laatst bewerkt door vrijgezel op 03-08-2010 21:23
 

03-08-2010 21:09:09
keesje
keesje
Je maakt een foutje bij trein 9233± 2x hetzelfde 1e klas rijtuig.  

03-08-2010 21:13:04
gertjan
gertjan
En dat is ook zo bij de 9260


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

03-08-2010 21:24:35
vrijgezel
vrijgezel
Bedankt voor het wijzen op de foutjes, verkeerd overgenomen van mijn spiekbriefje...  

16-08-2010 04:39:27
fred67nl
fred67nl
Afgelopen vrijdag 13-08-10 de ASE treinen genoteerd en gefotografeerd.

tr 13209 Auto Slaap Trein
s Hertogenbosch-Livorno
Lok NSR 1756

991 6184- 0670- 615- 9
990 6184- 0670- 617- 5
893 6184- 0590- 104- 1
892 6184- 0570- 127- 6
891 6184- 0570- 123- 5
--- 6184- 0870- 017- 6
890 6184- 0570- 117- 7
791 6185- 5090- 118- 4
790 6185- 5090- 113- 5
--- 6584- 0970- 046- 0
--- 6584- 0970- 018- 9
--- 6584- 0970- 037- 9
--- 6584- 0970- 004- 9
--- 6584- 0970- 031- 2
--- 6584- 0970- 036- 1
--- 6584- 0970- 029- 6
--- 6584- 0970- 039- 5

Foto,s van de rijtuigen;
http://www.flickr.com/photos/27301741@N08/sets/72157624733699638/


tr 13201 Auto Slaap Trein
s Hertgogenbosch-Alessandria
Lok NS 1769

961 6184- 0670- 618- 3
960 6184- 0670- 616- 7
862 6184- 0590- 107- 4
861 6184- 0570- 120- 1
--- 6184- 0870- 016- 8
860 6184- 0570- 121- 9
761 6185- 5090- 116- 8
760 6185- 5090- 103- 6
--- 6584- 0970- 020- 5
--- 6584- 0970- 047- 8
--- 6584- 0970- 043- 7
--- 6584- 0970- 022- 1
--- 6584- 0970- 001- 5
--- 6584- 0970- 007- 2
--- 6584- 0970- 017- 1

Foto,s van de rijtuigen;
http://www.flickr.com/photos/27301741@N08/sets/72157624609375703/


tr 11401 Auto Slaap Trein
s Hertogenbosch-Fréjus-St Raphael
Lok NS 1763

730 6185- 5090- 109- 3
830 6184- 0570- 124- 3
831 6184- 0570- 126- 8
--- 6184- 0870- 018- 4
832 6184- 0570- 125- 0
833 6184- 0590- 108- 2
930 6184- 0670- 416- 2
931 6184- 0670- 417- 0
932 6184- 0670- 418- 8
--- 6584- 0970- 025- 4
--- 6584- 0970- 024- 7
--- 6584- 0970- 014- 8
--- 6584- 0970- 003- 1
--- 6584- 0970- 019- 7
--- 6584- 0970- 023- 9
--- 6584- 0970- 008- 0

Foto,s van de rijtuigen;
http://www.flickr.com/photos/27301741@N08/sets/72157624609462085/

Laatst bewerkt door fred67nl op 16-08-2010 04:42
 

24-08-2010 14:29:44
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag:

CNL 418+112
1616"Oldenzaal"
Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München 173
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 030-5 NachtZug München 174
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug München 175
BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L Zürich HB 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 177
WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L München 178
Bpm 875.1 61 85 09-90 503-9 C N L Zürich HB 183
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 012-3 C N L München 184
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 185
BDcm 874.1 61 85 09-90 406- 5 C N L Zürich HB 186
WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 NachtZug Hamburg 187
WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 188
1252 haalde de trein op

IC 9228
91 88 7186 232-5 {fictive nummer niet genoteerd...}
B 50 84 20-70 403-5
B 50 84 20-70 584-2
BD 50 84 82-70 972-4
A 50 84 10-70 482-1
A 50 84 10-70 376-5
B 50 84 20-70 402-7
(een B te kort dus...)

EN 446+3
1614"Schiedam"
WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 012-5 NachtZug München 172
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 047-9 NachtZug München 173
Bomdz 236.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug München 174
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug München 178
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 009-1 PKP Grochów 181
WLABmee 62 20 71-90 283-8 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 039-1 NachtZug Hamburg 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 051-3 NachtZug Basel 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 203
Bomdz 236.9 51 80 84-90 211-4 NachtZug München 204
1252 haalde de trein op
Het WLABmee rijtuig van de BC [182] ontbrak weer eens...

IC 9232
91 88 7186 124-4 {fictive nummer niet genoteerd...}
I6 Ad 61 88 19-70 615-0 {11615} geklimatiseerd, klapramen
I6 A 61 88 19-70 617-6 {11617} geklimatiseerd, klapramen
I10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen
I6 B 61 88 21-70 654-5 {12654} geklimatiseerd, klapramen
I6 B 61 88 21-70 639-6 {12639} geklimatiseerd, klapramen
I6 B 61 88 21-70 621-3 {12621} geklimatiseerd, klapramen
I10 B 51 88 21-70 065-3 {12765} geklimatiseerd, enkele klapramen
 

24-08-2010 16:50:16
sander14
sander14
IC 9228: 2840
IC 9233: 2802
 

13-09-2010 22:14:57
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende genoteerd:

EN 447
1602"Schiphol"
Bomdz 236.9 51 80 84-90 211-4 NachtZug München 204
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 203
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 037-5 NachtZug München 201
WLABmee 62 20 71-90 283-8 RZD 183
WLABmee 62 20 71-90 265-5 RZD 182
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP "Jan Kipura" Grochów 181
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 180
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 030-5 NachtZug München 178
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 003-7 PKP Grochów 176
Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 174
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 047-9 NachtZug München 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 C N L München 172
WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171
1251 bracht het onder de kap
Opvallend: het rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak, maar in diens plaats [met reserveringsnummer 182] een 2e WLABmee van de RZD, ook met bestemming Moskwa.

CNL 419
1611"Venlo"
WLABmz 173.1 61 80 72-90 007-8 C N L München 178
WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 NachtZug Hamburg 177
BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L Zürich HB 176
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 175
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 012-3 C N L München 174
Bomz 236.3 51 80 90-502-2 NachtZug Dortmund 173
WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 188
WLABmz 173.1 61 80 72-90 002-9 NachtZug München 187
BDcm 874.1 61 85 09-90 411-5 C N L München 186
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug 185
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 028-9 NachtZug 184
Bpm 61 85 09-90 501-3 CNL Zürich HB 183
1251 bracht het onder de kap
Opvallend: in het Münchener deel is de Bpm (875.1) vervangen door een Bomz (236.3)
 

17-10-2010 19:02:50
treintim
treintim
Even een vraag; er zijn tijden geweest dat er elke dag een dubbeldekkersrijtuig in de CNL meereed (meestal direct achter de loc zelfs of aan het einde van de trein). Maar nu, deze- en afgelopen maand zie ik eigenlijk nooit meer dubbeldekkersrijtuigen mee naar Nederland komen. Wie weet hoe dit zit? Zijn ze uit CNL's gehaald die naar NL/Asd rijden?  

17-10-2010 19:25:14
vrijgezel
vrijgezel
De dubbeldek-slaaprijtuigen (WLABm 171, WLBm 172 bestaat ook; maar tot dusver nog niet in Nederland geweest) komen nog incidenteel in Nederland. Deze zijn terug getrokken omdat ze in andere diensten nodig zijn. Dit komt omdat op de nachtlijnen München - Hamburg/ Berlin tot vorige dienstregeling Talgo-eenheden reden. Deze zijn nu toe aan een revisie en DB(Fernverkehr)-dochter DBAutoZug (waar DBNachtZug/ C N L ook onder valt) wil niet meer hierin investeren. De Talgo-eenheden staan nu geconserveerd in Berlin Lichtenberg (vanuit Warchauerstrasse beter te zien) terzijde voor eventuele verkoop. Ter vervanging rijden nu conventionele getrokken rijtuigen die diensten. Die rijtuigen zijn vrij gekomen omdat andere nachttreinen in z'n geheel zijn opgeheven; wat het gevolg is van de verloren strijd tegen de prijsvechters uit de luchtvaart. Na wat schuifwerk zijn de WLABm 171 en WLBm 172 terecht gekomen op de nachtlijnen München - Hamburg/ Berlin waar de vraag naar slaaprijtuigen groter is, zodat de WLABm 171 en WLBm 172 daar nu rijden. Op de nachtlijnen van en naar Nederland kunnen enkeldeks slaaprijtuigen de vraag ook wel aan.

Laatst bewerkt door vrijgezel op 17-10-2010 19:26
 

17-10-2010 20:38:28
treintim
treintim
Aha, bedankt voor het antwoord! Toch waren er dit jaar ook weken achter elkaar dat er dubbeldekker-slaaprijtuigen meereden in CNL-treinen naar Asd. Afgelopen maanden steeds niet meer en heel consequent alles met enkeldeksrijtuigen, dus ik dacht al dat ze teruggetrokken waren.
Wat mij betreft mag het wel gemeld worden in de OD-topics als er weer eens zo'n dubbeldekkerrijtuig meerijdt in de CNL naar Asd.

Laatst bewerkt door treintim op 17-10-2010 20:38
 

17-10-2010 23:02:56
maurits
maurits
In het treindeel naar Zürich reed een aantal maanden geleden vrijwel regulier één dubbeldekker mee, tegenwoordig rijdt men netjes weer met 2x WLABmz 173.1.

Overigens is de inzet van een dubbeldekker niet verwerkt in de boekingssystemen, dit geeft problemen omdat:
- Een dubbeldekker geen 3-persoonscoupé's heeft en de WLABmz wel. Overigens zijn er wel twee 4-persoonscoupé's in de dubbeldekkers.
- De Economy-coupé's (beneden) in de dubbeldekker zijn behoorlijk krap, het is meer te vergelijken met een konijnenhok %08%
- De De Luxe-coupé's (boven) boven in de dubbeldekker zijn juist ruimer dan in de WLABmz, erg fraai met een aparte zitje en twee losse bedden. Dat is dus wat minder een probleem.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

18-10-2010 09:25:42
ZJ37
ZJ37
En minimaal twee jaar geleden reden er ook dubbeldekker slaapwagens mee toen er nog treindelen naar Wenen bestonden. Hoe modern die dingen ook zijn: je kunt je kont niet keren in zo'n hok en het was een verademing om van Wenen naar Boekarest een oud MU-rijtuig te krijgen: veel ruimte en lekker doorgezakte kussenzzzzzzzz....  

30-10-2010 23:32:13
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende gezien, in Amsterdam CS:

Als tegenligger (van 3924, waar ik mee kwam) vlak voor binnenkomst het LM van de CNL 418 en van beide delen waren de Bpm-rijtuigen vervangen door Bom(d)z-rijtuigen.

EN 446
1602 (naam "Schiphol" niet meer aanwezig, althans niet de zijde die ik gezien had)
WLABmz 61 54 72-91 012-9 CD Praha 171
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 172
Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin 174
Bmnopuvz 1251 61 51 70-90 000-3 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 AutoZug München 178
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 002-6 PKP Jan Kipura Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 181
WLABmee 62 20 71-90 252-3 RZD [niet genummerd; zou 183 moeten zijn]
WLABmz 173.1 61 80 72-90 022-7 NachtZug Dortmund 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 007-5 NachtZug München 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 035-4 NachtZug München 203
Bomdz 236.9 51 80 84-90 208-0 NachtZug München 204
1251 haalde de trein op

IC 9232
91 88 7186 225-9 {2833}
I10 B 51 88 21-70 069-6 {12769} geklimatiseerd, enkele klapramen
I6 B 61 88 21-70 605-7 {12605} geklimatiseerd, klapramen
I10 B 51 88 21-70 035-9 {12735) niet geklimatiseerd, schuiframen
I10 B 51 88 21-70 034-2 {12734} niet geklimatiseerd, schuiframen
I10 B 51 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen
I10 B 51 88 21-70 038-3 {12738} niet geklimatiseerd, schuiframen
I6 Ad 61 88 19-70 616-8 {11616} geklimatiseerd, klapramen
 

31-10-2010 12:35:45
fred67nl
fred67nl
Hallo

Gisteren heb ik tr 419 in ASD genoteerd. Ik ben nu bezig de info te verwerken, maar kom een rijtuig tegen dat mij niet bekend is, namelijk 6180-8290-413-1 als wagen 176 naar Zurich.

Heb ik dit UIC nummer verkeerd opgeschreven of klopt deze werkelijk?
Alvast bedankt,

Fred
 

31-10-2010 12:44:40
dennistd
dennistd
Lijkt me niet te kloppen, volgens https://www.somda.nl/uic/ zou het controlecijfer een 6 moeten zijn ipv een 1 met dit nummer.  

31-10-2010 12:51:48
fred67nl
fred67nl
Als je 6185-8290-413 neemt klopt de 1 wel. Iemand deze wagen al een keer gezien?  

31-10-2010 22:41:28
vrijgezel
vrijgezel
Ik denk dat je BDcm 874.1 61 85 09-90 413-1 hebt gezien. Deze kwam ik op 13 december ook al tegen in CNL 418 en zat toen in het Münchener deel [rijtuig 186], zie ook het eerste bericht van dit topic.  

06-11-2010 20:54:01
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag weer in Amsterdam CS geweest en de CNL en EN gezien; deze zagen er zo uit:

CNL 418+24
1614"Schiedam"
Bpm 875.1 61 85 09-90 509-6 C N L München Hbf 173
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 042-2 C N L München 175
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 017-4 NachtZug München 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 016-9 NachtZug Hamburg 177
WLABmz 173.1 61 80 72-90 015-1 NachtZug München 178
Bcm 61 85 50-90 102-8 SBB 183
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 015-8 NachtZug München 185
BDcm 874.1 61 85 09-90 406-5 C N L Zürich HB 186
WLABmz 173.1 61 80 72-90 008-6 NachtZug 187
1251 haalde de trein op
opvallend: in het Züricher deel is de BDcm vervangen door een Bvcmbz en in het Münchener deel is de Bpm vervangen door een Bcm van de SBB.

EN 446
1602
WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 030-5 NachtZug München 172
Bomdz 236.9 51 80 84-90 213-0 NachtZug Dortmund 174
Bcmnopuz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura 181
WLABmee 62 20 71-90 258-0 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 C N L München 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 044-6 NachtZug Hamburg 203
Bomdz 236.9 51 80 84-90 215-5 C N L München 204
1251 haalde de trein op
het WLABmee rijtuig van de BC [reserveringsnummer 182] ontbrak weer eens (ik denk dat het niet om een technische reden is dat deze steeds ontbreekt, maar eerder dat het een politieke reden is...).
 

06-11-2010 22:47:08
maurits
maurits
Op direct bevel van president Loekasjenko (de dictator van Wit Rusland) rijdt het koersrijtuig op sommige dagen niet Gekkigheid, het BC-koersrijtuig rijdt planmatig alleen naar Nederland op de aankomstdagen maandag, woensdag en donderdag. Logischerwijs zijn de vertrekdagen vanuit Nederland dezelfde.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

07-11-2010 20:36:13
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende gezien.

CNL 418+22
1614"Schiedam"
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 026-5 C N L München 175
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 033-9 München NachtZug 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 037-5 Dortmund Hbf NachtZug 177
WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 178
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 NachtZug München 183
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 005-9 C N L München 185
BDcm 874.1 61 85 09-90 407-3 C N L Zürich 186
WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 187
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 025-7 NachtZug München leeg+afgesloten
1251 haalde de trein op

EN 446+25
1602
WLABmz 61 54 72-91 012-5 CD Praha 171
Bvcmz 249.1 61 80 59-90 053-9 NachtZug München 172
Bomdz 236.9 51 80 84-90 209-8 C N L 174
Bmnopuvz 1251 61 51 70-90 000-3 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 035-4 NachtZug München 178
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 003-4 PKP Jan Kipura Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 007-5 PKP Grochów 181
WLABmee 62 20 71-90 252-3 RZD [183]
WLABmz 173.1 61 80 72-90 022-7 NachtZug Dortmund 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-5 NachtZug München 202
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L München 203
Bomdz 236.9 51 80 84-90 281-9 NachtZug 204
1251 haalde de trein op
 

15-11-2010 00:14:39
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag (14 11 '10) het volgende:

CNL 418
1614"Schiedam"
Bpm 61 85 29-90 501-9 CNL[blauw] München 173
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 027-1 NachtZug München 175
BDcm 874.1 61 85 82-90 408-1 C N L München 176
WLABmz 173.1 61 80 72-90 033-4 NachtZug München 177
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 NachtZug München 183
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 185
BDcm 874.1 61 80 82-90 407-3 C N L München/Zürich 186
WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 187
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L München leeg+afgesloten
1251 haalde de trein op
opvallend: bij beide treindelen waren de Bvcmbz rijtuigen vervangen door Bvcmz, bij het Münchener deel was de Bpm (875.1) eveneens vervangen door een Bvcmz.
Van zowel de Bpm als de BDcm zijn de UIC codes veranderd: bij de Bpm is de code op positie 5 en 6 van 09 veranderd in 29; van de BDcm is de code van eveneens positie 5 en 6 veranderd van 09 naar 82. In beide gevallen is ook het controle-cijfer meeveranderd.

EN 446
1611"Venlo"
WLABmz 61 54 72-91 011-1 CD Praha 171
Bvcmbz 61 80 59-90 027-3 C N L München 172
Bomdz 236.9 51 80 84-90 215-5 C N L München 174
Bcmnopuz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 042-0 C N L München 178
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 006-7 PKP Jan Kipura 181
WLABmee 62 20 71-90 258-0 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 035-6 C N L München 202
Bomdz 236.9 51 80 84-90 206-4 NachtZug 204
1251 haalde de trein op

Laatst bewerkt door vrijgezel op 15-11-2010 12:07
 

17-11-2010 22:07:12
waalkade
waalkade
De WLABmee 62 20 71-90 258-0 RZD stond vanmiddag in Em solo op het opstelterrein ter hoogte van spoor 1, aan beide uiteinden met brandende sluitlichten.
De 1614"Schiedam" stond op een opstelspoor aan de NL zijde van het emplacement.

Laatst bewerkt door waalkade op 17-11-2010 22:11
 

18-11-2010 17:22:05
5431
5431
Quote
waalkade: De WLABmee 62 20 71-90 258-0 RZD stond vanmiddag in Em solo op het opstelterrein ter hoogte van spoor 1, aan beide uiteinden met brandende sluitlichten.
Rijtuig is zondag uit trein 447 gezet.
 

21-11-2010 19:35:43
BjarneK
BjarneK
Een half genummerde samenstelling van de IC 149 van vandaag!

1777
Bpmz 61 80 20-91 532-7
Bpmz 618020-91506-1
Bpmz 61 80 20-91 530-1
Bpmz 61 80 20-91 510-3
Bpmdz 61 80 84-91 906-6
Bpmz
Bpmz
ARkimbz 85.507
Avmz

Laatst bewerkt door BjarneK op 21-11-2010 19:36
 


21-11-2010 21:08:01
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag het volgende gezien:

In Utrecht CS:
EN 446
1614"Schiedam"
WLABmz 61 54 72-91 006-1 CD Praha 171
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 050-8 NachgtZug München 172
Bomdz 236.9 51 80 84-90 209-8 C N L München 174
Bmnopuvz 1251 61 51 28-90 001-1 PKP Grochów 176
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 050-3 AutoZug München 178
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 005-9 PKP Jan Kipura Grochów 180
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 009-1 PKP Grochów 181
WLABmee 62 20 71-90 278-8 RZD 183
WLABmz 173.1 61 80 72-90 017-7 NachtZug Hamburg 201
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 010-9 NachtZug München 202
Bomdz 236.9 51 80 84-90 210-6 NachtZug München 204
Ging leeg vanaf Utrecht CS naar de Wgm

In Amsterdam CS gezien:
IC 9225
91 88 7186 230-9 {fictive nummer niet genoteerd}
I6 B 61 88 21-70 610-7 {12610} geklimatiseerd, klapramen
I10 B 61 88 21-70 066-2 {12766} geklimatiseerd, enkele klapramen
I6 B 61 88 21-70 645-3 {12645} geklimatiseerd, klapramen
I10 B 61 88 21-70 068-8 {12768} geklimatiseerd, enkele klapramen
I6 A 61 88 19-70 618-4 {11618} geklimatiseerd, klapramen
I6 Ad 61 88 19-70 610-1 {11610} geklimatiseerd, klapramen
I10 B 61 88 21-70 071-2 {12771} geklimatiseerd, enkele klapramen
 

21-11-2010 23:01:35
mat64
mat64
heeft iemand misschien samenstelling van hoe de CNL 418 / 419 EN 446 / 447 eruit moeten zien dezer dagen ?  

22-11-2010 10:37:42
vrijgezel
vrijgezel
EN 447 moet er op papier er zo uitzien:
lok
Bomdz 236.9 (DB) 204
Bvcmz 248.5 (DB) 203*
Bvcmbz 249.1 (DB) 202
WLABmz 173.1 (DB) 201
WLABmee (RZD) 183
WLABmee (BC) 182#
WLAB10mnouz 1251 (PKP) 181
WLAB10mnouz 1251 (PKP) 180
Bvcmbz 249.1 (DB) 179*
Bvcmz 248.5 (DB) 178
Bmnopuvz 1251 (PKP) 176
Bomdz 236.9 (DB) 174
Bvcmz 248.5 (DB) 173*
Bvcmbz 249.1 (DB) 172
WLABmz (CD) 171
bij EN 446 volgorde andersom

CNL 419
lok
WLABmz 173.1 (DB) 188*
WLABmz 173.1 (DB) 187
BDcm 874.1 (DB/C N L) 186
Bvcmbz 249.1 (DB) 185
Bvcmz 248.5 (DB) 184*
Bpm 875.1 (DB/C N L) 183
WLABmz 173.1 (DB) 178*
WLABmz 173.1 (DB) 177
BDcm 874.1 (DB/C N L) 176
Bvcmbz 249.1 (DB) 175
Bvcmz 248.5 (DB) 174*
Bpm 875.1 (DB/C N L) 173
bij CNL 418 volgorde andersom

Rijtuigen met * rijden alleen bij drukte/ in het hoogseizoen waarbij in CNL 418/419 de WLABmz ook door een Bvcmbz of Bvcmz op positie 188 vervangen kan zijn. Soms kan het voorkomen dat in CNL 418/419 de WLABmz 173.1 is vervangen door een WLABm 171.1 [dubbeldekker].
Rijtuig met # rijdt om politieke reden niet dagelijks mee (zie eerdere berichten); alleen op maandag, woensdag en donderdag
 

26-11-2010 22:21:29
vrijgezel
vrijgezel
Vanavond weer een tijdje "onder de kap" geweest en het volgende waargenomen:

EN 447
1613
Bomdz 236.9 51 80 84-90 217-4 NachtZug München 204
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 037-2 CNL [blauw] München 202
WLABmz 173.1 61 80 72-90 019-3 NachtZug Dortmund 201
WLABmee 62 20 71-90 260-6 RZD 183
WLABmee 62 21 70-90 244-0 BC 182
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 004-2 PKP Grochów 181
WLAB10mnouz 1251 61 51 70-90 008-3 PKP Grochów 180
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 027-1 NachtZug München 178
Bcmnopuz 1251 61 51 28-90 002-9 PKP Grochów 176
Bomdz 236.9 51 80 84-90 205-6 NachtZug München 174
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 035-6 C N L München 172
WLABmz 61 54 72-91 002-0 CD Praha 171
1251 bracht het naar spoor 8 (en niet zoals op de vertrekstaten spoor 11 en het elektronische bord gaf aan dat het geen afwijking was!)
Opvallend: het koersrijtuig WLABmee van de BC [182] reed vandaag (vrijdag) ook mee!!!

IC 9264+17
91 88 7186 230-9 {2838}
I10 B 61 88 21-70 069-6 {12769} geklimatiseerd, enkele klapramen
I10 B 61 88 21-70 035-9 {12735} niet geklimatiseerd, schuiframen
I10 B 61 88 21-70 034-2 {12734) niet geklimatiseerd, schuiframen
I10 B 61 88 21-70 026-8 {12726} niet geklimatiseerd, schuiframen
I6 Ad 51 88 19-70 616-0 (11616} geklimatiseerd, klapramen
I6 A 51 88 19-70 602-0 {11602} geklimatiseerd, klapramen
I10 B 61 88 21-70 005-0 {12705} niet geklimatiseerd, schuiframen

IC 9268+17
91 88 7186 125-1 {2803}
B 50 84 20-70 257-5
B 50 84 20-70 574-3
BD 50 84 82-70 437-8
A 50 84 10-70 368-2
A 50 84 10-70 364-1
B 50 84 20-70 412-6

CNL 419
1611"Venlo"
WLABmz 173.1 61 80 72-90 013-6 NachtZug Dortmund 177
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 031-3 NachtZug München 176
Bpm 61 85 29-90 501-9 CNL München 173
WLABmz 173.1 61 80 72-90 028-4 NachtZug München 187
BDcm 874.1 61 85 82-90 407-3 C N L München/Zürich HB 186
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 027-3 C N L München 185
Bvcmz 248.5 61 80 50-91 040-4 C N L München 183
Bomdz 236.9 51 80 84-90 218-9 NachtZug Berlin leeg + afgesloten (+afgesloten remmen)
Bvcmbz 249.1 61 80 59-90 049-7 NachtZug München leeg + afgesloten
1251 bracht het ook naar spoor 8 (en niet spoor 11 en het elektronische bord gaf weer niet aan dat het geen afwijking was!)
Opvallend: het deel naar Zürich liep voorop i.p.v. achteraan en het BDcm en het Bvcmbz rijtuig waren vervangen door een Bvcmz; in het Münchener deel was de Bpm vervangen door ook een Bvcmz.
 

02-12-2010 18:01:03
BjarneK
BjarneK
De IC 149 van vandaag

1752
Bpmz 61 80 20-91 509-5
Bpmz 61 80 20-91 522-8
Bpmz 618020-91502-0
Bpmz 61 80 20-91 539-2
Bpmdz 6180 84-91 911-6
Bpmbz 61 80 29-91 313-3
Bvmsz 61 80 21-90 915-4
Avmz 61 80 19-91 525-4

De cursieve ben ik niet zeker, zeer wazige foto!!

Laatst bewerkt door BjarneK op 02-12-2010 18:03
 

02-12-2010 20:51:33
fred67nl
fred67nl
Dit zou kunnen. de 525 bestaat en het controlecijfer klopt ook. Kwestie van de dagen erna de int,s in de gaten houden.

Laatst bewerkt door spiketrain op 02-12-2010 20:54, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.


http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/
 

02-12-2010 20:57:02
BjarneK
BjarneK
De 4 heb ik er zelf bij berekend, want dat was het enige echt niet leesbare cijfer op de foto alhoewel er wel een veeg is die misschien een 4 kan zijn  

02-12-2010 20:58:54
Apda
Apda
Morgen in IC 146/243 als de omloop wordt aangehouden.  

04-12-2010 18:13:32
BGM104
BGM104
Quote
BjarneK: De IC 149 van vandaag



De ARkimbz schitterde weer eens door afwezigheid?
 

05-12-2010 11:21:06
kleine_man
kleine_man
Quote
BjarneK: De IC 149 van vandaag

Avmz 61 80 19-91 525-4

De cursieve ben ik niet zeker, zeer wazige foto!!


volgens http://www.revisionsdaten.de/ op het Datenbank wagen:

61 80 D-DB (DB Fernverkehr AG) 19-91 525-4 Avmz 109.5 anzeigen
 

07-12-2010 15:22:09
AlbertP
AlbertP
Dit betekent dat het een bestaande wagen is, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat die werkelijk daar reed. Een 6 (bijv.) kan op een wazige foto zo voor een 5 of 8 worden aangezien.  

12-12-2010 19:03:12
BjarneK
BjarneK
IC144 van vandaag

Werbelok 101 102-2 bracht de trein naar Bh
1768 bracht de trein richting Nederland
Avmz 61 80 19-91 512-2
ARkimbz 61 80 85-91 502-2
Bvmsz 61 80 21-90 934-5
Bpmbz 61 80 29-91 305-9
Bpmz 617020-91526-9
Bpmz 61 80 20-91 521-0
Bpmz 61 80 20-91 505-3
Bpmz 61 80 20-91 515-2
Bpmdz 61 80 84-91 908-2
 

12-12-2010 20:39:43
ZJ37
ZJ37
Even geen spots, maar wel een vraag: Weet iemand welk type rijtuigen er meerijden in CNL 1319 op vrijdags, dus het deel naar Innsbruck?  

12-12-2010 20:57:31
sander14
sander14
Naar Innsbruck gaan de laatste 5 rijtuigen: 2 WLABmz, 1 DBcm, 1 Bvcmbz en 1 Bvcmz. Ik zie er ook nog een Bpmz aanhangen, maar ik geloof niet dat die in Nederland al aan de trein hangt.  

12-12-2010 22:33:20
treintim
treintim
Is CNL 1319 gewoon een ander treinnummer dan in dienstregeling 2010 of een extra trein?  

13-12-2010 17:04:33
sander14
sander14
CNL 1318/1319 is het verlengde van CNL 418/419. Het gedeelte naar München rijdt door naar Innsbruck.  

13-12-2010 23:50:49
dlm4yjp
dlm4yjp
Nou, ik heb ook maar is eens een poging gewaagd, alleen lukte het niet helemaal.

446 met de 1742 voorop:
- gemist
- gemist
- gemist (gaat goed hè)
- Bimz 51 80 22-91 329-8 (onduidelijk)
- ARkimbz 61 51 19-90 028-5
- WLAB??? 61 51 70-90 010-9
- WLAB??? 61 51 70-90 006-7
- WLABmee 62 21 70-90 244-0
- WLABmee 62 20 71-90 244-0
- WLABmz 61 80 72-90 013-6
- Bvcm 61 80 59-90 021-6
- Bomdz 51 80 84-90 206-4
En de EETC 1252 kwam deze vanaf Asd ophalen.

1e keer dat ik deze spot dus verbetering zijn van harte welkom


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

14-12-2010 11:36:01
maurits
maurits
Quote
sander14: Naar Innsbruck gaan de laatste 5 rijtuigen: 2 WLABmz, 1 DBcm, 1 Bvcmbz en 1 Bvcmz. Ik zie er ook nog een Bpmz aanhangen, maar ik geloof niet dat die in Nederland al aan de trein hangt.


Het Bpmz-rijtuig (met slaapstoelen) hangt ook al in Nederland aan de trein en rijdt ook mee door naar Innsbruck.

Op de dagen dat CNL1319 doorrijdt van München naar Innsbruck, rijdt CNL40419 van Zürich door naar Brig (wel onder hetzelfde treinnummer). Samenstelling is gelijk: 2 WLABmz, 1x DBcm, 1x Bvcmbz, 1x Bvcmz en 1x Bpmz.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)