Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

RE13 Venlo - Hamm nog niet gereed voor 13/12

Woensdag 06 jan 2010 - 20:00:42
ettenrail
ettenrail
Gaan al die 6 omlopen naar Vl? Of maar op delen van de lijn richting Hamm?


Woensdag 06 jan 2010 - 20:03:13
mat64
mat64
alle 6 venlo-hamm

Laatst bewerkt door mat64 op Woensdag 06 jan 2010 om 20:03:29

Woensdag 06 jan 2010 - 20:27:40
ettenrail
ettenrail
Dát is nog eens interessant! Dat worden erg leuke combinaties die bijvoorbeeld heerlijk in de bossen van Venlo te fotograferen zijn


Woensdag 06 jan 2010 - 20:34:39
Railprutse
Railprutse
De Meldung klopt niet!
Eurobahn rijdt met 1 februari Hamm Mönchengladbach met Desiro en Lok + Rijtuigen + Stuur rijtuig
DB Regio NRW rijdt verder met 111 + rijtuigen Mönchengladbach Venlo
Er gaan GEEN NS rijtuigen gebruikt worden!

Laatst bewerkt door Railprutse op Woensdag 06 jan 2010 om 20:35:09

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 06 jan 2010 - 20:49:35
NDS
NDS
linkje/bron?, groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Woensdag 06 jan 2010 - 21:22:39
Dre
Dre
Als je het topic dat ik gequote hebt wat verder doorleest wordt het wel aardig duidelijk. Gevalletje slecht gevoel voor humor:

www.moebahn.de

Woensdag 06 jan 2010 - 22:01:35
Roland55
Roland55
De ICK rijtuigen zijn uit besparingsdwang bij hun toenmalige verbouwing in Weiden totaal ontdaan van alles wat internationaal was. Ze kunnen technisch gezien dus alleen in Nederland onder 1500 Volt gelijkstroom rijden.
Onder andere spanningen functioneert de statische omvormer niet!! En daarmee is verkoop resp. gebruik in een ander land dan NL dus niet zo aannemelijk.
Het enige internationale wat is overgebleven is de 1435 mm..........

Vrijdag 08 jan 2010 - 09:36:32
daniel81
daniel81
Volgens de Opvallende Dingen van vandaag worden er vandaag 14 ICL-rijtuigen naar Dortmund overgebracht. Zou 1+1 dan toch 2 zijn?

Vrijdag 08 jan 2010 - 10:03:21
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Ik denk dat dat meer te maken heeft met de hoge defectenstand op dit moment.

----
Kijk ook eens hier: www.raymondkies.nl

Vrijdag 08 jan 2010 - 15:12:30
broek53
broek53
100 % zeker. M.a.w.: ICL dat in onderhoud gaat voor hernieuwd gebruik in NL.

Vrijdag 08 jan 2010 - 15:33:47
keesje
keesje
Maar is vast niet bestemd voor RE13.

Vrijdag 08 jan 2010 - 15:59:10
mat64
mat64
www.moebahn.de

hierboven word nou weer gemeld dat de desiro's en 185'ers niet naar venlo gaan rijden

enkel Hamm (westf) Hbf - Mönchengladbach Hbf
vanaf daar blijft nogsteeds de DB rijden tot venlo

Vrijdag 08 jan 2010 - 16:29:58
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Ik kende dat forum niet, maar na even wat topics te hebben doorgespit zou ik maar niet alles klakkeloos als waar aannemen... Een hoog speculatie en wishful-thinking gehalte.

----
Kijk ook eens hier: www.raymondkies.nl

Vrijdag 08 jan 2010 - 19:52:24
mat64
mat64
ja zoiets had ik ook al op dat forum waar genomen

lijkt me ook raar dat eurobahn dingen gaat huren enzo maar dan nogsteeds de lijn in 2en gaat rijden

maarja we zien het in februari wel

Vrijdag 08 jan 2010 - 23:06:16
dh3201
dh3201
Quote
103 220-0: Ik kende dat forum niet, maar na even wat topics te hebben doorgespit zou ik maar niet alles klakkeloos als waar aannemen... Een hoog speculatie en wishful-thinking gehalte.
Net als Somda dus

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 08 jan 2010 - 23:06:56
Railprutse
Railprutse
Quote
mat64: ja zoiets had ik ook al op dat forum waar genomen

lijkt me ook raar dat eurobahn dingen gaat huren enzo maar dan nogsteeds de lijn in 2en gaat rijden

maarja we zien het in februari wel
Wat zei ik dan eerder?
Quote
Railprutse: De Meldung klopt niet!
Eurobahn rijdt met 1 februari Hamm Mönchengladbach met Desiro en Lok + Rijtuigen + Stuur rijtuig
DB Regio NRW rijdt verder met 111 + rijtuigen Mönchengladbach Venlo
Er gaan GEEN NS rijtuigen gebruikt worden!

Maandag 11 jan 2010 - 10:20:53
Annemarie
Annemarie
Dus als ik het goed begrijp gaan er of ICL's of Flirts rijden tussen of ICK's Monchen Gladbach-Venlo?

Maandag 11 jan 2010 - 10:29:19
keesje
keesje
Ehh, ik begrijp je bericht eigenlijk niet eens...

Maandag 11 jan 2010 - 12:59:20
Joff-10242
Joff-10242
Ze vraagt zich af of er ICK's, Firts of ICL's gaan rijden tussen venlo en mönchengladbach
Maar voor de duidelijkheid: Geen ICK's of ICL, totdat alle Flirts van de Eurobahn beschikbaar zijn rijden er DB n-wagens met een Loc serie 111 tussen Venlo en Mönchengladbach

Laatst bewerkt door Joff-10242 op Dinsdag 12 jan 2010 om 17:53:27

Maandag 11 jan 2010 - 14:40:00
maxime
maxime
Kleine correctie nog: Hij is een zij!

Trouwens, ICK was zowiezo een No Go, dus hoe dat sprookje toch zo hardnekkig volgehouden blijft door sommige mensen is me een raadsel

Dinsdag 12 jan 2010 - 14:36:03
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Stadler verwacht op korte termijn de toelating van de Flirt's van eurobahn en BLB rond te hebben. Men verwacht ze half februari te kunnen inzetten.

Kunnen we meteen stoppen met alle speculaties over vervangend materieel en weer over tot de orde van de dag

----
Kijk ook eens hier: www.raymondkies.nl

Dinsdag 12 jan 2010 - 17:01:41
kleine_man
kleine_man
Quote
SleutelMan: ik ben niet zo heel bekend met Duits materieel, maar "Wittenberger Kopf" is dus een soort stuurstand? (en dat kan dus samenwerken met een BR185?). Omlopen in Vl lijkt me zo omslachtig.
In Duitsland werkt men met zogenaamde pakketten. Zo is er een Fernverkehrpakket, alle loks die van dat pakket voorzien kunnen met alle fernverkehrstuurstanden (en met elkaar) overweg. Hetzelfde geldt ook voor een regiopakket. Alle loks hiermee uitgevoerd kunnen met alle stuurstanden overweg die hiermee uitgevoerd zijn. Door deze pakketten is het de bedoeling dat loks relatief snel om te bouwen zijn.

Dus antwoord op de vraag is: Ja, als die 185'er van een regiopakket is voorzien, is dat geen probleem.

Woensdag 13 jan 2010 - 00:29:06
giuseppe
giuseppe
Quote
103 220-0: Stadler verwacht op korte termijn de toelating van de Flirt's van eurobahn en BLB rond te hebben. Men verwacht ze half februari te kunnen inzetten.

Kunnen we meteen stoppen met alle speculaties over vervangend materieel en weer over tot de orde van de dag
Blijft nog over de vraag of de crashnorm nog een probleem gaat geven, of dat dat gewoon een broodje aap verhaal was.

Vrijdag 15 jan 2010 - 11:42:01
NDS
NDS
Toelating van Flirt duurt nog wel even als ik het goed begrijp, www.lok-report.de meld:
Quote
lokreport:
RechteckEBA: Fehlende Nachweise verhindern weiter den Einsatz der „Flirt“-Züge
Aufgrund fehlender Unterlagen des Herstellers kann das Eisenbahn-Bundesamt die Fahrzeuge des Typs Flirt weiterhin nicht für den Schienenverkehr zulassen. Die Fahrzeuge sollen unter anderem im Maas – Rhein – Lippe – Netz und im Raum Berchtesgaden verkehren.
Die vom Hersteller Ende Dezember 2009 vorgelegten Gutachten belegen, dass die Fahrzeuge zu hohe elektromagnetische Strahlungen aussenden. Dadurch besteht die Gefahr, dass elektronische Schalter, die in den Gleisen liegen, nicht korrekt funktionieren. Dies kann zu Fehlfunktionen an automatisch gesteuerten Bahnübergängen führen. Weiterhin wäre nicht auszuschließen, dass zwei Züge ungewollt in denselben Gleisabschnitt einfahren und dort zusammenstoßen.
Auch ist bremstechnisch noch nicht abschließend geklärt, ob die Fahrzeuge Steilstrecken wie zum Beispiel im Berchtesgadener Land sicher befahren können.
Sprecher Ralph Fischer: „Das Eisenbahn-Bundesamt (EBA) hat die Verzögerung bei der Zulassung der Fahrzeuge nicht zu verantworten. Die Herstellerfirma STADLER ist bereits im März 2009 über neue Sicherheitsvorschriften für Radsätze und Bremsanlagen unterrichtet worden. Sie hatte ausreichend Zeit, die dafür erforderlichen Unterlagen vorzulegen.“
Die Vorlage der notwendigen Sicherheitsnachweise ist Voraussetzung für eine Prüfung und Genehmigung durch das EBA. Fischer: „Für uns hat die Sicherheit oberste Priorität. Wir werden die Unterlagen, wenn sie uns vorliegen, unverzüglich im Sinne der Fahrgastsicherheit und des Bahnpersonals prüfen.“ (Pressemeldung EBA, 15.01.10).
Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Vrijdag 15 jan 2010 - 11:48:54
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Iedereen zit zich elkaar dus tegen te spreken. Op eurailpress verscheen op 12 januari deze melding:

Stadler/Eisenbahn-Bundesamt: Flirt-Triebwagen kurz vor der Zulassung
Die Flirt-Triebzüge von Stadler der Betreiber Berchtesgadener Land Bahn (BLB) und Eurobahn (Keolis) stehen nach Herstellerangaben kurz vor der Zulassung. Ab Mitte Februar sei mit einem Einsatz fest zu rechnen.

Nach Aussage von Michael Daum, Geschäftsführer der Stadler Pankow GmbH, hat das Eisenbahn-Bundesamt den Knorr-Verschleißnachsteller der Bremse abgenommen. Ebenso sei die Prüfung der Radsätze nach der Norm EN 13104 positiv verlaufen. Noch nicht abgeschlossen sei die Abnahme bezüglich der elektromagnetische Verträglichkeit (EMV). Nach konstruktiven Veränderungen (Abschirmbleche an den Fahrmotoren) und einer Softwareänderung bei den Stromrichtern steht hier nach erfolgreichen Messungen nun noch das unabhängige Software-Gutachten für das EBA aus, das bereits in Auftrag gegeben wurde. Die speziell für die BLB-Flirt notwendige Steilstreckenzulassung der DB Netz AG liegt bereits vor. (cm)

In ieder geval zijn oude NOB-wagens achter een Veolia 185 overgebracht naar het eurobahn-gebied.

Niets is dus zo zeker als het lijkt en we laten ons gewoon lekker verrassen

----
Kijk ook eens hier: www.raymondkies.nl

Vrijdag 15 jan 2010 - 11:59:23
AlbertP
AlbertP
Er zal vast iets komen te rijden, we hebben het hier niet over TTC .


Zaterdag 16 jan 2010 - 12:41:44
Joff-10242
Joff-10242
Ik heb gister met de RE13 gereisd tussen Hagen en Ennepetal, het viel mij op dat er ineens x-wagens voor m'n neus stonden en de trein keerde in Hagen (Reed tot Mönchengladbach), op het spoor verderop kwam ook een setje x-wagens binnen uit de richting Hamm.
's avonds kwam ik in Hamm 2 desiro's tegen, waren volgens mij ook van de RE13

Laatst bewerkt door Joff-10242 op Zaterdag 16 jan 2010 om 12:42:02

Zaterdag 16 jan 2010 - 15:45:57
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Klopt, er rijdt een stam x-wagen met 143 in het Ersatzverkehr en een setje Desiro's.

----
Kijk ook eens hier: www.raymondkies.nl

Zaterdag 16 jan 2010 - 16:46:26
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Ik zie net hier (www.br146.de) dat de Eurobahn 3 ex-Connex 185ers heeft geleased, nummers 501 t/m 503.

Zou het verhaal van een paar weken geleden dan toch enigszins kloppen?

Woensdag 20 jan 2010 - 20:25:06
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Inmiddels ook al met rijtuigen gespot: www.drehscheibe-foren.de
Ik ben benieuwd.

Dinsdag 02 feb 2010 - 09:12:29
mdeen
mdeen
Er is al een stam met 5xAm van de Centralbahn gespot en er zou ook een panoramawagen ingezet zijn.

Ik denk dat ik van het weekend eens ga kijken.

Dinsdag 02 feb 2010 - 14:58:24
jorgo
jorgo
Hier wat materieel van het innerdeutsche gedeelte. Een bonte verzameling (de IC garnituren in de fotoserie zijn overigens geen Eurobahn huurlingen maar... IC's).

www.drehscheibe-foren.de

Dinsdag 02 feb 2010 - 15:04:29
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Quote
mdeen: Er is al een stam met 5xAm van de Centralbahn gespot en er zou ook een panoramawagen ingezet zijn.
De Dom Wagen (panorama wagon) is inmiddels al weer ingeleverd volgens DSO.

Let wel op, de 185ers met de bonte rijtuigen komen niet tot Vl. Ze rijden enkel tot Mönchengladbach. Tussen Vl en Mönchengladbach rijdt nog altijd DB-Regio in opdracht van Keolis.

Donderdag 04 feb 2010 - 01:04:50
treintim
treintim
Quote
ehbk2006:
Quote
mdeen: Er is al een stam met 5xAm van de Centralbahn gespot en er zou ook een panoramawagen ingezet zijn.
De Dom Wagen (panorama wagon) is inmiddels al weer ingeleverd volgens DSO.
Afgelopen maandagavond was het panoramarijtuig nog wel in de stam, zie voor panoramarijtuig te Mönchengladbach op: www.drehscheibe-foren.de

Laatst bewerkt door treintim op Donderdag 04 feb 2010 om 01:05:25

Donderdag 04 feb 2010 - 09:07:15
Railprutse
Railprutse
Quote
ehbk2006: De Dom Wagen (panorama wagon) is inmiddels al weer ingeleverd volgens DSO.
"Abgestellt wegen Personalmangel" dus niet aan de Eigenaar ingeleverd.

Donderdag 04 feb 2010 - 12:48:28
eix
eix
Volgens www.drehscheibe-foren.de is het rijtuig uitgezet wegens het niet functioneren van TB-0. Dit is een systeem dat enigszins vergelijkbaar is met het groene-lamp systeem van ICRm...

Donderdag 04 feb 2010 - 13:07:22
mdj
mdj
"Dat rijtuig" is een "steuerwagen", stuurwagen, of in Nederlandsjargon: stuurstandrijtuig.

Het panorama-rijtuig is daarmee niet te vergelijken, behalve dat het reizigers vervoert, 4 assen heeft, evenals draaistellen, deuren en andere noodzakelijke voorzieningen.

Bij twijfel: gebruik beton.

Donderdag 04 feb 2010 - 13:11:28
jorgo
jorgo
Toch staat in het bericht gelinked door eix dat dat ook de reden is dat de domecar uit de compositie is gehaald. (aussetzen met uitzetten vertalen is dan weer minder). Ergo hij denkt niet dat Steuerwagen een ander woord voor panoramawagen is en er is daarmee minder reden voor sarcasme.

Laatst bewerkt door jorgo op Donderdag 04 feb 2010 om 13:13:42

Donderdag 04 feb 2010 - 14:14:07
eix
eix
"Ist auch der grund wieso das Domecar ausgesetzt wurde."

-> Vrij vertaald: Dit is ook de reden dat de Domecar 'ausgesetzt' is.

Waarbij ausgesetzt -> uitzetten moet worden gelezen als 'uit de compositie gehaald / uit de stam verwijderd'. En niet uitzetten in de betekenis van verlichting/elektronica uit. Het ding rijdt immers voor zover ik van DSO begreep niet meer mee in de RE13...

Laatst bewerkt door eix op Donderdag 04 feb 2010 om 14:15:21

Donderdag 04 feb 2010 - 14:22:08
mdj
mdj
Oke, dat ene zinnetje had ik gemist. Vast in de war met die /grote/ handtekeningen

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 05 feb 2010 - 00:18:45
NDS
NDS
Tja jammer dat dat panorama rijtuig er maandag avond uitgehaald is maar het maandag de hele dag dienst doen is voor mij genoeg om die hele stam in model te bouwen

Die RE13 daar word je tenminste echt vrolijk van zo, doet aan de goeie oude Abellio tijd denken. Lekkere stoffe rode Bm banken en dan als een metro optrekken door de duwende taurus. Goed hier dan geen Taurus maar een Traxx vind ik toch veel mooier

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Vrijdag 05 feb 2010 - 11:10:41
jorgo
jorgo
Jij wordt vrolijk (en ik zou dat ook worden) van de banken in de Am en ABm maar de VRR is ongetwijfeld al met juridische ogen naar deze gang van zaken aan het kijken.

Afgelopen zondag zat ik overigens in de RE3 tussen Oberhausen en Düsseldorf die wel al met Eurobahn Flirts rijdt, die ook voor Venlo op de RE13 voorzien zijn. Moet zeggen dat het interieur door het gebruik van beige wanden en oranje deuren beetje jaren '80 aandoet en dat de stoelen, ondanks de ruime opstelling, wat comfortabeler hadden kunnen zijn. Uiteraard was het viertje dat kwam opdagen te klein in verhouding tot de vervoersvraag, maar dat schijnt tegenwoordig erbij te horen. Goed gedaan: de eerste klasse is afgescheiden met een glazen wand en deur.

Vrijdag 05 feb 2010 - 13:46:06
NDS
NDS
De keren dat ik de RE3 gezien 2 weken terug heb reed deze met 2 4tjes.

Het zal misschien voor de concessie voorwaarden niet wenselijk zijn wat er nu in de RE13 rijd. Echter wat comfort betreft ga je het echt niet beter vinden hier in de regio. Alleen ALEX kan zich hier mee meten.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Zondag 28 feb 2010 - 14:58:16
icetha
icetha
Flickr Peter_Boere
Op 27 feb reden er 2 Flirtdiensten van Eurobahn voor RE13.
Er was een dienst losse stel, de andere gekoppeld.
De 3e dienst was de Desiro, 4e en 5e getrokken treinen.
Op de display staat wel Venlo erop, echter Viersen was eindpunt, ipv Mönchengladbach.
Foto in Wuppertal: www.flickr.com

Maandag 01 mrt 2010 - 00:49:23
NDS
NDS
Ja klopt, het Ersatzverkehr is inmiddels een aflopende zaak, de Flirt's zijn inmiddels toegelaten en nemen langzaam aan de diensten over. De treindienst gaat wijziggen in Hamm(westf.)-Kaldenkirchen las ik van de week op drehscheibe, want om de één of andere vage reden die ik nog steeds niet snap mogen ze de grens niet over.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Maandag 01 mrt 2010 - 01:04:56
treintim
treintim
Maar het zou toch van de zotte zijn als Venlo dan haar internationale verbinding verliest? Of worden de Flirt's gewoon ingezet in de spitsdiensten die nu ook al tot Kaldenkirchen gaan (Kaldenkirchen heeft meer treinen dan Venlo), en nog wel wat vervangend mat. naar Vl?

Laatst bewerkt door treintim op Maandag 01 mrt 2010 om 01:08:51

Maandag 01 mrt 2010 - 10:18:50
Railprutse
Railprutse
De enige versterker trein heen en terug is van DB (RE 8), niet van eurobahn. De FLIRT rijden ook niet van Hamm naar Kaldenkirchen, maar naar Mönchengladbach. DB regio rijdt naar Venlo.

Laatst bewerkt door Railprutse op Maandag 01 mrt 2010 om 10:19:59

Maandag 01 mrt 2010 - 16:04:14
NDS
NDS
Jep, maar op drehscheibe werd gemeld dat dat dus zou gaan wijziggen in Hamm(westf.)-Kaldenkirchen met een shuttle naar/van Venlo, maar op de site van eurobahn staat daar over nog niks heb ik net gezien.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Maandag 01 mrt 2010 - 22:23:57
keesje
keesje
Kunnen we na 4 maanden concluderen dat de overname van Eurobahn nog steeds niet rijdt zoals het hoort?

Dinsdag 02 mrt 2010 - 00:06:59
NDS
NDS
Zeker dat kunnen we, maar denk dat we ook kunnen stellen dat de oorzaken buiten de vervoerder liggen alleen zijn die oorzaken me wat Nederland betreft nog totaal niet duidelijk. En kunnen we vast stellen dat de vervoerder goed z'n best heeft gedaan reizigers van zo goed mogelijk vervoer te voorzien en daar ook zeker de afgelopen maand zeer goed in is geslaagd.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Dinsdag 02 mrt 2010 - 09:27:52
kleine_man
kleine_man
Quote
NDS: Ja klopt, het Ersatzverkehr is inmiddels een aflopende zaak, de Flirt's zijn inmiddels toegelaten en nemen langzaam aan de diensten over. De treindienst gaat wijziggen in Hamm(westf.)-Kaldenkirchen las ik van de week op drehscheibe, want om de één of andere vage reden die ik nog steeds niet snap mogen ze de grens niet over.

Groetjes Michiel
Een gevalletje IVW.

Dinsdag 02 mrt 2010 - 10:30:28
Chopper
Chopper
Met andere woorden; het oude materieel is nog wel even veilig?


Dinsdag 02 mrt 2010 - 15:18:01
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
Ik had een vraag van welk spoor vertrek de trein richting Hamm

Dinsdag 02 mrt 2010 - 15:22:14
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Spoor 1

Laatst bewerkt door nielske90 op Dinsdag 02 mrt 2010 om 15:22:20

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 02 mrt 2010 - 15:23:20
mvd
mvd
Twitter MarcvD84 Facebook marcvandijk84
Om precies te zijn 1a .

Iech kom gelökkig oet Mestreech!

Dinsdag 02 mrt 2010 - 15:28:06
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
Dank je voor het antwoord mvd en nielske90.

Zaterdag 06 mrt 2010 - 14:07:08
treintim
treintim
Drehscheibe-Online meldt bij de nieuwsberichten van gisteravond:

"ab 15.3.2010 werden alle Leistungen auf der NRW RE13 ausschließlich mit den Flirts gefahren. Am 14.3.2010 wird mit einem Wagenzug gefahren. Der Zug besteht u.a. aus dem Halbspeisewagen (Kakadu) sowie dem 'Domecar'.
Abfahrt: Hamm 10.22 und 15.22
Abfahrt Mönchengladbach: 12.45 und 17.45"
Bron: www.drehscheibe-foren.de

Vertaald:

Vanaf 15 maart zullen alle dienstregelingen op de NRW RE13 uitsluitend met de Flirt verreden worden. Op 14.3.2010 zal met een rijtuigentrein gereden worden. De trein bestaat uit o.a. de "Halbspeisewagen" (een rijtuig dat voor de helft uit een restauratie-afdeling bestaat, de andere helft niet) en het panoramarijtuig.
Vertrek: Hamm 10:22 en 15:22
Vertrek Mönchengladbach: 12:45 en 17:45.
------------

De treinen met genoemde tijden uit Hamm en Mönchengladbach staan verder gewoon in de reisplanner en rijden in passagiersdienst. Voor wie graag eens in een panoramarijtuig vlak over de grens wil zitten, grijp je kans! Gewoon toegankelijk met een normaal kaartje!

En verder weet men nu dus de datum waarop het einde inzet is voor de vervangende rijtuigen (vanaf vandaag nog maar 8 dagen).

Laatst bewerkt door treintim op Zaterdag 06 mrt 2010 om 20:12:51

Zaterdag 06 mrt 2010 - 19:53:44
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
treintim:Vanaf 15 maart zullen alle dienstregelingen op de NRW RE13 uitsluitend met de Flirt verreden worden. Op 13.3.2010 zal met een rijtuigentrein gereden worden.
14.3 dus!

Zaterdag 06 mrt 2010 - 20:13:17
treintim
treintim
Oeps, ja, overschrijffoutje.

Zaterdag 06 mrt 2010 - 22:07:40
train85
train85
Is die Domecar 1e of 2e klas?

www.mat64.nl

Zaterdag 06 mrt 2010 - 22:30:37
treintim
treintim
Oja, dat lijkt me inderdaad wel een goeie vraag. Lijkt mij wel eerste klas... zou gek zijn als je daar met een tweede klas kaartje kunt inkomen, dan heb je de domecar ook zo 1 2 3 meer dan zitvol zitten.

Maandag 08 mrt 2010 - 23:31:18
jorgo
jorgo
Een deel van het andere getrokken materieel, de Am's en ABm's inkluis, is gedeclasseerd... uit een fotodraadje op Drehscheibe van een paar weken geleden meende ik te kunnen op maken dat van de hele bonte verzameling alleen de restauratieafdeling nog eerste klas was. Allerminst de beste stoelen en uiteraard was de keuken gesloten.

Weet even niet meer of de domecar toen al uit de compositie was gehaald.

Edit: hier is-tie. www.drehscheibe-foren.de
De domecar reed al niet meer mee.

Laatst bewerkt door jorgo op Maandag 08 mrt 2010 om 23:35:38

Zondag 14 mrt 2010 - 10:34:01
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Vanaf komende maandag zullen alle treinen op het traject Mönchengladbach - Hamm met FLIRT-stellen gaan rijden. Op het traject Mönchengladbach - Venlo zullen nog de vervangende DB treinen blijven rijden, omdat de toelating voor het Nederlandse deel nog altijd ontbreekt.

Vrije vertaling van dit artikel: www.maas-rhein-lippe.de

Voor het geval er personen zouden zijn die morgen de Flirts willen gaan platen in Venlo.

Laatst bewerkt door ehbk2006 op Zondag 14 mrt 2010 om 10:46:48

Zondag 14 mrt 2010 - 13:21:32
Chopper
Chopper
Dus het oude DB-materieel mag nog even blijven?


Zondag 14 mrt 2010 - 22:41:15
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Daar lijkt het wel op ja.

Dinsdag 16 mrt 2010 - 07:57:31
keesje
keesje
Nu a.g.v. beperkingen in het buitenland geen treinen Vl-Kn v.v. Wat zijn die beperkingen? Het materieel soms?

Dinsdag 16 mrt 2010 - 11:26:44
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Er werd omgeroepen in Vl vanwege een defecte trein, en dat de reizigers met de taxi naar Duitsland werden gebracht. Om half 11 reed hij echter weer.

Dinsdag 30 mrt 2010 - 18:58:24
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
En er is weer nieuws: www.maas-rhein-lippe.de

Laatst bewerkt door ehbk2006 op Dinsdag 30 mrt 2010 om 18:58:36

Dinsdag 30 mrt 2010 - 19:09:48
sander14
sander14
Flickr 30449936@N02
Hmmm...waarom zouden ze het in der Niederlanden onderstreept hebben? Toch ben ik benieuwd in hoeverre dit goed gaat.

Dinsdag 30 mrt 2010 - 19:16:35
mdj
mdj
Dus nogsteeds hetzelfde als nu, vanaf Kn wordt er met de Flirt's (of Flirten?) gereden, tussen Vl en Kn met een Erratzzuge van de DB.

Ik neem aan dat " in der Niederlanden" onderstreept is, dat ze willen aangeven dat ze nu zelf geen schuld eraan hebben dat er niet niet doorgereden wordt, maar dat ze " in der Niederlanden" problemen maken...

Bij twijfel: gebruik beton.

Dinsdag 30 mrt 2010 - 19:18:53
raymond16
raymond16
Op dit moment rijden de Flirts pas vanaf Mönchengladbach, vanaf 1 april dus blijkbaar op het gehele Duitse traject dus wel degelijk een verschil.

Laatst bewerkt door raymond16 op Dinsdag 30 mrt 2010 om 19:19:15

Dinsdag 30 mrt 2010 - 19:53:41
AlbertP
AlbertP
Overigens staat er (en dat is grammaticaal correct) 'den Niederländen' en geen 'der'.


Vrijdag 02 apr 2010 - 09:19:51
mdeen
mdeen
Volgens de berichten van de ERB is in Kaldenkirchen de overstap aan het zelfde perron (spoor 1 -> spoor 2) en zou de toelating van de FLIRTS volgens Stadler einde april geregeld zijn.

[edit]
En ja: zondag even getest, de FLIRT komt netjes op spoor 1, op spoor 2 staat het stammetje met rotlingen. Het viel me twee weken geleden al op dat het "vreemde" bakken waren (ze hadden een tafeltje), nu zat er zelfs een bak met blauwe stoelen in. Die komen niet van hier.

En de rijtijden van de RE13 zijn nog ruimer geworden met de FLIRT. Ik hoop dat daar eens wat mee gedaan wordt. 2 minuten te laat uit Kaldenkirchen weg, te vroeg in Mönchengladbach, Neuss - Mönchengladbach zit ook erg ruim in de rijtijd (langzaam rijden en nog te vroeg aankomen).
Qua rijtijd zou je zo een kwartier kunnen versnellen.

Maar het comfort is er niet op verbeterd. De FLIRTen willen nogal veteren en van de stoelen krijg je binnen een half uur een houten kont.

Laatst bewerkt door mdeen op Dinsdag 06 apr 2010 om 12:24:03

Vrijdag 23 jul 2010 - 14:48:27
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Even dit topic nieuw leven inblazen

eurobahn heeft toelating binnen voor vier vierdelige Flirt-treinstellen om door te rijden tot Venlo. Vanaf zondag gaat dit gebeuren. Omdat vier treinstellen wat magertjes is voor de treindienst tot Hamm wordt een nieuwe 'tijdelijke' dienstregeling van kracht met knip in Mönchengladbach.

----
Kijk vooral ook eens hier: www.raymondkies.nl

Vrijdag 23 jul 2010 - 16:45:56
zugführer
zugführer
Pfft, kunnen ze eindelijk door rijden tot Vl, is er weer niet genoeg materieel. Weer een mooi voorbeeld van een perfect gelukte overname

Vrijdag 23 jul 2010 - 16:56:45
broek53
broek53
Het gaat er nu om dat de viertjes zijn toegelaten en de vijfjes nog niet.

Vrijdag 23 jul 2010 - 20:02:28
NDS
NDS
Weet iemand de precieze reden dat die 4tjes wel toegelaten zijn en die 5jes nog niet?

Ps; mooi dat nu eindelijk die dingen naar Venlo mogen, dat heeft wel heel( /lijkt wel onnodig(, maar er zal vast een reden voor zijn)) lang geduurd.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Vrijdag 23 jul 2010 - 20:03:58
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Op zich vreemd vind ik: volgens mij ging het om de botsveiligheid, en daarbij lijken me alleen de kopbakken van belang te zijn. Zijn deze afwijkend bij viertjes en vijfjes?


Vrijdag 23 jul 2010 - 22:38:35
wilcot
wilcot
zover ik het kan beoordelen (heb ze beide gezien in kaldenkirchen)
zit er optisch geen verschil tussen de 4 en 5 flirt uitvoeering. Beiden hebben geen buffers. Dat was volgens mij altijd het probleem. Dit terwijl stadler ze wel leverd met buffers.

Vrijdag 23 jul 2010 - 23:55:53
kevinevers
kevinevers
De koppen zijn van buiten gelijk op de kleur na: kevinevers.nl
Links is de 4 delige en rechts de 5 delige.


Zaterdag 24 jul 2010 - 00:30:12
broek53
broek53
Iemand die zeker weet dat het om de botsveiligheid gaat, of gaan we allemaal weer door op een speculatie?

Zaterdag 24 jul 2010 - 09:02:33
wilcot
wilcot
als je wat terug leest en zelf wat onderzoekt kom je er vanzelf achter dat het probleem te maken heeft met de europeesche botsnorm voor treinen. Dit ligt in duitsland nog bij de advokaat waardoor er niet openlijk over gesproken word. Heeft er mee te maken dat stadler pankow niet geinformeerd heeft bij stadler bussnang. op de site van eurobahn was dit voorkort ook gewoon te lezen. Dit heb ik er nog over gevonden.
"Im März 2007 gewann die eurobahn die Ausschreibung des Maas-Rhein-Lippe-Netzes. Damit hat sie ab Dezember 2009 für 16 Jahre die Linien RE 3 und RE 13 übernommen. Allerdings konnte die Übernahme der beiden Linien nicht wie geplant stattfinden, da das zuständige Eisenbahnbundesamt die Zulassung der für den Einsatz im Maas-Rhein-Lippe-Netz vorgesehenen 14 fünfteiligen FLIRT-Triebwagen vorerst verweigert hat. Grund hierfür waren fehlende Nachweise von Seiten des Herstellers Stadler Rail"

De foto's zijn van kevinevers zijn van een flirt zolas hij behoord te rijden op de RE 13 en 1 van de rhein ruhr Xpress uitvoering. Deze waren/zijn bedoeld voor een project wat gestart had moeten worden. wat echter uitgelopen is voor geintresseerde de.wikipedia.org

Zaterdag 24 jul 2010 - 12:15:29
Railprutse
Railprutse
Quote
wilcot: De foto's zijn van kevinevers zijn van een flirt zolas hij behoord te rijden op de RE 13 en 1 van de rhein ruhr Xpress uitvoering. Deze waren/zijn bedoeld voor een project wat gestart had moeten worden. wat echter uitgelopen is voor geintresseerde de.wikipedia.org
RRX is eerst vanaf 2015 gepland! Het is niet uitgelopen?
Quote
broek53: Iemand die zeker weet dat het om de botsveiligheid gaat, of gaan we allemaal weer door op een speculatie?
Is helaas Quatsch.

Zondag 25 jul 2010 - 11:48:54
wilcot
wilcot
Het RXX is wel degelijk uitgelopen want de bouw heeft al vertraging opgelopen zoals je in de link kunt lezen.

Maar nu het goede nieuws de eerste FLIRT is in Venlo geariveerd en vertrokken. Maar de omroeper van station Venlo heeft het nog niet gezien. Blijft trouw in drie talen melden dat de mensen overmoeten stappen in Kaldenkirchen.
www.flickr.com

Laatst bewerkt door wilcot op Zondag 25 jul 2010 om 11:50:14

Zondag 25 jul 2010 - 14:50:33
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Dat moet ook.

'Okeh'

Zondag 25 jul 2010 - 15:00:21
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Quote
Railprutse:
Quote
wilcot: De foto's zijn van kevinevers zijn van een flirt zolas hij behoord te rijden op de RE 13 en 1 van de rhein ruhr Xpress uitvoering. Deze waren/zijn bedoeld voor een project wat gestart had moeten worden. wat echter uitgelopen is voor geintresseerde de.wikipedia.org
RRX is eerst vanaf 2015 gepland! Het is niet uitgelopen?
RRX heeft niks te maken met eurobahn of Flirt. Voor een presentatie over RRX zijn destijds twee Flirts bestickerd, maar dat hadden voor mijn part net zo goed BR 423-treinstellen kunnen zijn of een Lint van NWB, om maar iets te noemen. RRX is het project snelle S-Bahnen te laten rijden tussen Köln en Dortmund. Het aantal aanpassingen aan de infrastructuur is gigantisch dus dat is niet zo 1-2-3 geklaard.

----
Kijk ook eens hier: www.raymondkies.nl

Laatst bewerkt door taigagaai op Zondag 25 jul 2010 om 16:04:56, reden: Quote hersteld

Zondag 25 jul 2010 - 15:04:27
BGM104
BGM104
Zoals eerder in de draad gemeld moet je nu overstappen in Mönchengladbach, daarmee is de reisinfo in Venlo niet correct.

Zondag 25 jul 2010 - 15:41:15
Railprutse
Railprutse
Quote
WesselE: Dat moet ook.
???

103 220-0 dat is waar! Bedankt!

Zondag 25 jul 2010 - 17:02:14
treinfan
treinfan
WesselE zegt dat de CTA niets fout doet, omdat men ook moet overstappen.

[Bezig met laden...]

Zondag 25 jul 2010 - 21:16:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Alleen dus, zoals BGM104 herhaald, niet in Kaldenkirchen maar in Mönchengladbach

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zondag 25 jul 2010 - 21:32:16
wilcot
wilcot
De CTA heeft zijn text inmiddels aangepast. Ook op de trein word nu aangegeven dat ze maar tot Monchengladbach gaan. Vanmorgen was het nog Hamm.

Donderdag 04 nov 2010 - 12:02:05
mdeen
mdeen
Zijn er eigenlijk nog updates over de toelating van de 5-delige FLIRTs in Nederland? Het is al een tijdje stil. De 5-delige stellen zijn in Duitsland wel toegelaten, het probleem is blijkbaar de toelating in Nederland.
Je zou denken dat in 4 maanden tijd toch wel spijkers met koppen geslagen kunnen worden. Weet iemand wat het probleem voor Nederland is?

Donderdag 04 nov 2010 - 21:34:51
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Heb nog geen 5 delige gezien in ieder geval.

Donderdag 04 nov 2010 - 22:57:10
daniel81
daniel81
Ik wel, zelfs al ingezeten (maar dan tussen Wuppertal en Hagen)
Ze rijden fijn en die dingen hebben zelfs twee rolstoeltoegankelijke toiletten aan boord. Waarom die toelating voor die paarhonderd meter in Nederland nou zo lang moet duren?

Vrijdag 10 dec 2010 - 18:59:15
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
De vijfdelige Flirts hebben hun toelating tot het Nederlandse net te pakken. Vanaf zondag vervalt de knip in Mönchengladbach.


Vrijdag 10 dec 2010 - 19:36:57
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
net op tijd voor de DRGL 2011

(oftewel, 1 jaar vertraging. Het is toch wel van de gekke dat het zo lang moet duren... )


Zaterdag 11 dec 2010 - 00:05:18
AlexNL
AlexNL
1 jaar vertraging voor de vijfdelige stellen door wat procedurefouten van Stadler/Eurobahn. Ik vind het meevallen... de soap met de V250 speelt immers al veel langer en is voorlopig nog niet afgelopen ook.

Zaterdag 11 dec 2010 - 09:45:22
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Wie zegt dat eurobahn procedurefouten heeft gemaakt?

En ik denk dat de je procedures rond Flirts en V250 in de verste verte niet met elkaar kunt vergelijken. De V250 is helemaal nieuw en van de Flirts reden er al heel wat rond in Duitsland, ook vijfdelige treinstellen.

Ik vraag me wel af wat er nu is gebeurd, nu de vijfdelige Flirts opeens helemaal naar Venlo mogen.


Zaterdag 11 dec 2010 - 10:26:16
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Geen overstap meer in Mochengladbach En langere treinen.

Laatst bewerkt door HZwoferink op Zaterdag 11 dec 2010 om 10:26:39

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Zaterdag 11 dec 2010 - 10:46:34
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
@HZwoferink: Dat is een gevolg, niet de oorzaak van de plotselinge toelating waar 103 220-0 naar vroeg...

Maar heeft Eurobahn niet toch ergens een fout gemaakt door Flirt-stellen te willen inzetten? IVW heeft nou eenmaal zo zijn regels voor het Nederlandse spoorwegnet. Dat Eurobahn treinen heeft die daar niet aan voldoen kan toch nooit de fout zijn van het IVW?