Werkzaamheden Apn-Gd en Apn-Wd
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
01-12-2009 20:56:23
elizabeth
elizabeth
Twee weken geleden waren er ook al werkzaamheden op deze twee baanvakken. Nou is mij in Apn opgevallen dat ze op het station zelf bezig geweest zijn met nieuwe keerwanden bij het perron plaatsen/ vervangen. En tussen het kruiswissel van sp 2,3,4 en de brug over de Gouwe is het spoor vervangen. Maar nou snap ik niet waarom de lightrail toen niet kon rijden. En waarom de 8800 niet op Bdg keerde. Nu is het komend weekend weer zo, alleen dan van za op zo en de hele zondag. Wat gaan ze nu doen? En waarom (als het weer wat tussen Apn en Bdg bereft) rijd de lightrail weer niet en waarom ook niet Bdg Wd? Want bij Apn moet de N207 ooit omgelegt worden, maar het lijkt mij een beetje snel dat ze daar zondag al gaan beginnen met een viaduct maken.
Ik ben benieuwt.

Laatst bewerkt door spiketrain op 01-12-2009 21:08


jaapfan.
 

01-12-2009 21:25:34
treinfan
treinfan
Heel simpel, lijkt mij: Als ze werkzaamheden gaan uitvoeren, moet de bovenleidingsspanning eraf. En als er geen spanning op de bovenleiding staat, kan je er geen elektrisch voertuig laten rijden  

01-12-2009 21:38:41
bogger
bogger
Ze gaan een overslagterminal bouwen voor schepen langs de Gouwe (Bij de N207/N11).

Hierdoor moet in ieder geval Apn-Bdg eruit.
Ik weet niet hoe het met de keervoorzieningen te Bdg is.
Apn-Gd zal wel met werkzaamheden aan de tunnel te maken hebben. 5 december rijden er gewone treinen ipv A32 en zondag zullen dan wel werkzaamheden worden verricht waarvoor (zoals treinfan al zegt) de spanning eraf moet..

Meer kan ik er ook niet van maken..
 

01-12-2009 21:46:39
david_meye
david_meye
Volgens de Mobiele website van de NS rijd de trein van Ut naar Bdg wel en terug ook voor Zondag 6 December.

Laatst bewerkt door david_meye op 01-12-2009 21:47
 


02-12-2009 09:03:24
jacokran
jacokran
Ach ja reisinformatie bij NS.....  

02-12-2009 09:29:12
keesje
keesje
Op zaterdag rijden er wel treinen Ut-Ledn v.v. Op zondag keert de 8800 te Bdg in 30 minuten (tussen .15 en .45 op spoor 2 en tussen .45 en .15 op spoor 1).  

02-12-2009 10:11:25
train85
train85
De werkzaamheden zijn onder andere:

-Vervangen perronkap Alphen a/d Rijn.
-Inbouwen liften.
-Perron werkzaamheden.
-Vernieuwen dwarsliggers en ballast.
 

02-12-2009 21:12:37
elizabeth
elizabeth
Leuk, ga er dan maar eens bij kijken.

Enne, de andere bedankt voor de uitleg.


jaapfan.
 

06-12-2009 14:49:46
elizabeth
elizabeth
Helaas, net in Apn was er niet veel aan. Er stond wat werkmeuk en er kwam een werktrein met FCCPPSSen door het station schuiven. En ze waren tussen de brug en het station steenslag aan het lossen. Het leek alsof alle balast er weer was weggehaald. Dit terwijl er een paar weken geleden nieuw spoor in is gelegd. Maar het was te slecht weer om lang te kijken/ er heen te lopen.%09%


jaapfan.
 

06-12-2009 17:15:08
AlbertP
AlbertP
Quote
bogger: Ik weet niet hoe het met de keervoorzieningen te Bdg is.

Er staan seinen aan beide zijden van beide sporen, dus het lijkt me mogelijk om op beide sporen te keren.
 

06-12-2009 20:24:38
taigagaai
Moderator
taigagaai
In Bn heb je dat ook hoor, maar je kan er niet keren, omdat het een halte is aan de vrije baan. En mogelijk geldt dat ook voor Bdg. En dan kan je dus niet keren in Bdg.  

06-12-2009 20:27:06
jacokran
jacokran
Bdg is een dubbelsporig station op een enkelsporig baanvak. Er wordt vaker gekeerd in Bdg.  

09-12-2009 15:28:08
AlbertP
AlbertP
Ik bedoelde, aan beide zijden bediende seinen. P-seinen zoals in Bn bieden geen keermogelijkheid, de trdl heeft geen controle over hen. En een halte aan de vrije baan betekent ook nog niet zoveel voor het wel/niet keren, in Hvsp heb je op spoor 2 aan beide zijden een bediend sein, A701 is immers ook bediend hoewel de positie aan de vrije baan dit niet doet vermoeden. Het sein was echter geplaatst om te kunnen keren tijdens de grote ombouw van Hilversum.  

09-12-2009 16:18:42
treinfan
treinfan
En daardoor is Hvsp dus geen halte, een halte is immers een station waar geen bediende seinen zijn en/of een keerinstallatie is gebouwd en die zijn er juist wel bij Hvsp...  

09-12-2009 20:04:19
broek53
broek53
Ja, nou, nee, eigenlijk niet. Het sein waarop je in Hvsp kunt keren, is geen centraal bediend sein, maar eentje dat "gesleuteld" kan worden door de mcn in opdracht van de treindienstleider. Daarbij wordt, technisch gesproken, niet dat sein bediend, maar de rijrichting gekeerd op het spoor Blauwkapel - Hilversum. Daardoor wordt de aankondiging van de overweg Soestdijkerstraatweg geactiveerd, gaat hij dicht en komt het sein uit de stand stop.
Kortom: het sein A701 is een automatisch sein-zonder-P-bordje en daarmee ligt Hvsp nog steeds als halte aan de vrije baan. (Aan het eind van de vrije baan dan wel, want de seinen aan de noordkant zijn wel bediende seinen).
Maar dit alles terzijde
 

13-12-2009 13:55:03
AlbertP
AlbertP
@treinfan: Een halte is een halte zolang er geen wissels zijn. En die heb je niet op Hvsp. Seinen als maatstaf nemen, gebeurde vroeger in Oost-Duitsland maar hier in NL zijn het de wissels die uitmaken of iets een halte/station is.  

13-12-2009 14:08:31
broek53
broek53
Dat is niet juist. Het onderscheid zit wel degelijk in de aanwezigheid van (centraal) bediende seinen. Dat er dan in de praktijk ook wel sprake zal zijn van wissels (anders heb je geen bediendeseinen nodig) is een tweede.