Mogelijk museum transport 1 december?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
30-11-2009 17:28:43
john2
john2
Op 1 december zou er mogelijk een museumtransport zijn? Het voornemen bestaat om treinstel 273 achter treinstel 386 over te brengen van Blerick naar Zutphen. Gelezen op de website van Nico Spilt.

Laatst bewerkt door admin op 01-12-2009 20:15, reden: Titel aangepast
 

30-11-2009 18:02:32
martijnham
martijnham
Dan nog een museumtransport dat er aan zit te komen. Vanuit Blerick worden binnenkort naar Herik Rail in Amersfoort gebracht:
- motorwagen Jules
- houtwagen voormalige ongevallentrein
- voorverwarmingswagen Hothopper
Data en/of tijden zijn mij niet bekend.
 

30-11-2009 18:12:05
martijn
martijn
Vervolgvraag: wat gaat de 273 in Zutphen doen? Camera gaat morgen in ieder geval mee naar 't werk

Laatst bewerkt door martijn op 30-11-2009 18:12
 

30-11-2009 18:42:16
martw
martw
Aha, nu snap ik waarom ik vanmorgen rond 10.30 uur treinstel 386 buiten zag staan bij het Spoorwegmuseum! Vast ter voorbereiding van dit transport.
Overigens stond het stel wel op een bovenleidingloos spoortje, dus hij zal nog een stukje geholpen moeten worden.

Martijn
 


30-11-2009 19:35:59
elizabeth
elizabeth
386 stond zondag ook al buiten. Vermoed dat die daar staat omdat er a binnen geen plek is ivm winterstation of b er naast het station/ hoofdgebouw geen plek is omdat daar de DE27 staat en ze hem niet op het kopspoor van de opendel neer willen zetten. En tsja het stel moet toch ergens heen.

Maar ik weet niet meer waar ik het las maar (of het waar is, daar wil ik vanaf zijn) dat de 273 al in Ut is. Maar waar dan? Niet in het SpM in iedergeval.


jaapfan.
 

30-11-2009 20:34:26
HZwoferink
HZwoferink
Ut-HTMU Misschien? Ik denk zelf dat de 273 naar Zp gaat voor het inregelen van de ATB

Laatst bewerkt door HZwoferink op 30-11-2009 20:35


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

30-11-2009 21:20:08
thom
thom
De HTMU had het zowieso al niet geworden daar staan nu al 2 blokkendozen, een 41, een 1312, een Pec en een bakkie en daarmee is de ruimte daar wel verdeeld

De ´46 gaat ook niet naar Zupthen voor het inregelen van de ATB, d´r zit namelijk nog helemaal geen ATB in, en dat inbouwen gaat waarschijnlijk juist daar gebeuren.
Overigens staat het stelletje momenteel in Blerick.

Daarnaast staat zoals Elizabeth al zei de 386 buiten en dat is simpelweg omdat ruimte schaars is.
Spoor 410 gebruiken voor het stallen van materieel van het NSM is intern verboden (terecht), en spoor 1 heeft zijn functie daarin ook verloren en daarmee is ook de sik daar verdwenen waardoor het ook onmogelijk is.
Simpelweg blijft dan een plekje op het achterterrein over, welk overigens totaal ongeelectrificeerd is.

Overigens vind ik de openningspost wel weer een verkapt verzoek tot meer informatie over een rit, en volgens mij hoort dat niet zo...

Laatst bewerkt door thom op 30-11-2009 23:45
 

30-11-2009 22:14:26
rick
rick
Welke twee Blokkendozen staan er dan in de HTMU, of is het museumstel gesplitst?
Er wordt trouwens overal gesproken van Zutphen, maar dat moet Zwolle zijn of is dat iets anders?
 

30-11-2009 22:33:30
R-ekz
R-ekz
Quote
thom: De HTMU had het zowieso al niet geworden daar staan nu al 2 blokkendozen, een 41, een 1312, een Pec en een bakkie en daarmee is de ruimte daar wel verdeeld

De ´46 gaat ook niet naar Zwolle voor het inregelen van de ATB, d´r zit namelijk nog helemaal geen ATB in, en dat inbouwen gaat waarschijnlijk juist daar gebeuren.
Overigens staat het stelletje momenteel in Blerick.

Daarnaast staat zoals Elizabeth al zei de 386 buiten en dat is simpelweg omdat ruimte schaars is.
Spoor 410 gebruiken voor het stallen van materieel van het NSM is intern verboden (terecht), en spoor 1 heeft zijn functie daarin ook verloren en daarmee is ook de sik daar verdwenen waardoor het ook onmogelijk is.
Simpelweg blijft dan een plekje op het achterterrein over, welk overigens totaal ongeelectrificeerd is.

Overigens vind ik de openningspost wel weer een verkapt verzoek tot meer informatie over een rit, en volgens mij hoort dat niet zo...


john2 had toch ook niets kunnen zeggen? wees blij dat er nog iemand is die dit nieuws met anderen deelt, zodat meer mensen er plezier van kunnen hebben beetje jammer dat er weer zo op gereageerd moet worden.
 

30-11-2009 23:01:41
nicospilt
nicospilt
Treinstel 273 wordt achter treinstel 386 overgebracht van Blerick naar Zutphen. Vertrek van 386 uit Utm niet voor 11:00 uur. Geen dienstregeling bekend, de ritten worden via de bijsturing geregeld.  

30-11-2009 23:34:06
thom
thom
Quote
rick: Welke twee Blokkendozen staan er dan in de HTMU, of is het museumstel gesplitst?
Er wordt trouwens overal gesproken van Zutphen, maar dat moet Zwolle zijn of is dat iets anders?

De museumstam is inderdaad al een tijdje gebroken en in de HTMU staat de motorwagen samen met de restauratie wagen, en de stuurwagen staat in Tilburg.
En toch is het Zutphen en niet Zwolle, immers is de werkplaats Zwolle met twee weken dicht.
(Overigens zie ik dat ik zelf ook de fout gemaakt heb om het om te draaien... )

@ R-Ekz,
Het ging mij niet zozeerom de melding, maar om het vraagteken achter de eerste zin die me een ander idee achter het plaatsen geeft...
En volgens mij heb ik niks tegen nieuws melden, of ik moet maar stoppen met mijn toelichting...

Laatst bewerkt door thom op 30-11-2009 23:35
 

01-12-2009 11:53:57
train85
train85
De 386 is om 11:40 uur door Ut gekomen achter trein 839 aan.

Laatst bewerkt door train85 op 01-12-2009 14:13
 

01-12-2009 13:39:04
john2
john2
Quote
R-ekz:
Quote
thom: De HTMU had het zowieso al niet geworden daar staan nu al 2 blokkendozen, een 41, een 1312, een Pec en een bakkie en daarmee is de ruimte daar wel verdeeld

De ´46 gaat ook niet naar Zwolle voor het inregelen van de ATB, d´r zit namelijk nog helemaal geen ATB in, en dat inbouwen gaat waarschijnlijk juist daar gebeuren.
Overigens staat het stelletje momenteel in Blerick.

Daarnaast staat zoals Elizabeth al zei de 386 buiten en dat is simpelweg omdat ruimte schaars is.
Spoor 410 gebruiken voor het stallen van materieel van het NSM is intern verboden (terecht), en spoor 1 heeft zijn functie daarin ook verloren en daarmee is ook de sik daar verdwenen waardoor het ook onmogelijk is.
Simpelweg blijft dan een plekje op het achterterrein over, welk overigens totaal ongeelectrificeerd is.

Overigens vind ik de openningspost wel weer een verkapt verzoek tot meer informatie over een rit, en volgens mij hoort dat niet zo...


john2 had toch ook niets kunnen zeggen? wees blij dat er nog iemand is die dit nieuws met anderen deelt, zodat meer mensen er plezier van kunnen hebben beetje jammer dat er weer zo op gereageerd moet worden.

R-ekz Enkhuizen. Bedank voor je positieve reactie. De plaatsing was en is zuiver informatief. Met sommige reactie's gaat de zin wel over om iets te plaatsen.
 

01-12-2009 19:00:00
rick
rick
Quote
thom: De museumstam is inderdaad al een tijdje gebroken en in de HTMU staat de motorwagen samen met de restauratie wagen, en de stuurwagen staat in Tilburg.
En toch is het Zutphen en niet Zwolle, immers is de werkplaats Zwolle met twee weken dicht.
(Overigens zie ik dat ik zelf ook de fout gemaakt heb om het om te draaien... )
Ah kijk, dat verklaart het allemaal.
 

01-12-2009 19:33:06
htmtram
htmtram
Kan de topictitel iets duidelijker met de datum, ik dacht even dat het over het transport van vrijdag ging

Laatst bewerkt door htmtram op 01-12-2009 19:36, reden: -
 

01-12-2009 20:29:12
thom
thom
Quote
john2: R-ekz Enkhuizen. Bedank voor je positieve reactie. De plaatsing was en is zuiver informatief. Met sommige reactie's gaat de zin wel over om iets te plaatsen.

Ja, die gedachte ken ik ook
 

01-12-2009 20:29:57
mark
mark
Mark: Rit voorbij, om te voorkomen dat dit topic helemaal de verkeerde kant op gaat een slotje.