29-11-2009 18:18:39
daniel81
daniel81
Uit een ander topic:
Quote
dvdhoven: En dan nog één op de heel lange termijn met nog een geweldig voorbehoud.
Het is de bedoeling dat Arnhem Westkant van 25-07-2010 t/m 23-08-2010 buiten dienst gaat. Er is dan geen treinverkeer mogelijk van Nm/Ut - Ah vv.
Er komt een tijdelijke halte bij de Kema met perrons aan zowel de Utrechtse als de Nijmeegse lijn. Treinen uit Ut en Nm keren hier. Er zullen tijdelijke aanpassingen aan de infra worden gedaan om dit keren mogelijk te maken.
Van/naar station Arnhem gaan pendelbussen rijden.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm (Arnhem Kema) en Ahkma (Arnhem Kema aansluiting)
Syntus zal gaan pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst, hiervoor moet een tankvoorziening worden geregeld.
Wat er exact aan werkzaamheden gaat gebeuren weet ik niet.
En nogmaals eea met groot voorbehoud, het is nog in de planningsfase, al zijn er al veel mensen achter de schermen heel druk mee.


Het voorbehoud inmiddels lijkt weg te kunnen. In het nieuwe spoorboekje staat dat in de bovengenoemde periode, alsmede een week in de herfst(vakantie), de ICE's via Ehv zullen gaan rijden. 1+1=2?!
Ik ben wel benieuwd of er voor Arnhemse ICE-reizigers een alternatief komt. Een pendel naar Emmerich met vanaf Emmerich een enkelspannings ICE naar Köln? Een touringcar naar Oberhausen? Of gewoon omrijden via Ehv?
En wat gaat er precies gebeuren? Ik neem aan dat er iets gemaakt gaat worden waardoor IC's uit Nm richting Ut niet meer het hele emplacement blokkeren.

Laatst bewerkt door mark op 09-06-2010 11:26, reden: TT algemener gemaakt
 

29-11-2009 18:44:24
bloober
bloober
Ik denk dat dvdhoven met het voorbehoud de KEMA-optie bedoelt. Dat er werkzaamheden zijn en dat de ICE om gaat rijden, staat al langer vast. Men is bezig met de KEMA-optie uit te werken, maar het zou ook nog kunnen, dat dit niet gaat lukken, en de treinen zullen moeten gaan keren in Otb en Ahz met busvervoer van daaruit richting Ah.


Groetjes, Bloober
 

29-11-2009 19:11:18
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
doel van het hele mikmak is inderdaad een dive under zodat treinen uit Nm kruisingsvrij Ah kunnen bereiken (en dus niet Ut-Ah doorkruisen wat nu regelmatig tot een leuke file voor Ah leidt..)  

29-11-2009 19:43:28
AlbertP
AlbertP
Dat niet alleen, complete emplacement gaat op de schop. Vrijwel geen enkel wissel aan de westzijde blijft op dezelfde plaats liggen. En spoor 5a wordt opgebroken.  


29-11-2009 20:31:35
gerard4653
gerard4653
Als regelmatige Arnhemse reiziger van de ICE verbaas ik me nergens meer over, dus daar komen we ook wel weer overheen.
Zelfs de touringcar uit Oberhausen heb ik al meegemaakt, met aankomst te Arnhem met +450.
We zien wel.
 

30-11-2009 06:10:45
dvdhoven
dvdhoven
Momenteel is de stand van zaken zo dat de Kema optie 99% zeker is. Binnenskamers wordt er bij ProRail en NSR vanuit gegaan dat die doorgaat.
Er wordt dan een tijdelijke halte bij de Kema ingericht op de splitsing van het het spoor naar Nijmegen en het spoor naar Utrecht. Een 4 sporige halte. Infra wordt aangepast zodat keren mogelijk wordt. Stoptreinen op de buitensporen, intercity's op de binnensporen. Dit ivm de loopafstanden. Buspendel vanaf de Kema naar station Arnhem vv.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm en Ahkma; Arnhem Kema en Arnhem Kema aansluiting.
Syntus verdwijnt voor 4 weken uit het beeld, die pendelt tussen Zetten Andelst en Tiel. Er moet nog een tankvoorziening worden geregeld.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 30-11-2009 09:05


Dick van den Hoven
 

30-11-2009 08:12:15
keesje
keesje
Keren te Za zal wat lastig zijn op de vrije baan denk ik. Zullen die treinen niet doorrijden naar Vrk om bijvoorbeeld op spoor 70 kop te maken?  

30-11-2009 09:05:03
dvdhoven
dvdhoven
In de berichtgeving, die ik gelezen heb, staat: Syntus zal gedurende de 4 weken pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst met een speciale tankvoorziening.
Of dat haalbaar is of niet, kan ik zo niet zeggen. Feit is dat er voor Syntus geen plek meer is tussen de kerende treinen, die pas in Elst kunnen overlopen.


Dick van den Hoven
 

30-11-2009 11:39:57
NDS
NDS
Quote
AlbertPool: Dat niet alleen, complete emplacement gaat op de schop. Vrijwel geen enkel wissel aan de westzijde blijft op dezelfde plaats liggen. En spoor 5a wordt opgebroken.

5a blijft wel maar gaat niet meer bereikbaar zijn vanaf 5b of 6b maar vanaf 4b, 5 is dan niet meer doorgaand bruikbaar maar alleen in de combi's 5b-6a en 4b-5a.

Daarnaast gaan we een snelheids verhogen krijgen in de wisselstraat alle wissels moeten 80m/u wissels gaan worden. Daarvoor moeten ook de perrons van spoor 3/4 en 6/7 ingekort worden. Alleen vraag ik me af of dat laatste wel in 2010 kan omdat ze pas in de zomer 2011 aan de oostzijde verlengt worden.

Is er iemand die daar meer over weet, vooral ivm. de behandeling van de CNL, de 447 zit toch op 15 bakken+loc en dat past niet meer als de perrons ingekort worden.

Wel heel vet trouwens dat Arnhem (een) voorstadskopstation(s)/halte(s) krijgt. Waar komt het/komen ze precies te liggen? Aan de noord/oost kant van het KEMA terrein zit je heel dicht op Ahb en daar kom je met bussen zeer slecht bij. Iets verder ten westen van het KEMA terrein waar de lijnen al wat verder uit elkaar liggen is het wat ruimer rond het spoor maar dan zou je zo'n 300m tussen de beide haltes hebben zitten, zie ook http://i979.photobucket.com/albums/ae276/neudalhausenstadbahn2/overig/ArnhemKEMAopties.png .

Ben benieuwd hoe dit vorm gegeven gaat worden en hoe de bereikbaarheid gaat zijn.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

30-11-2009 11:47:42
luytjes
luytjes
Quote
NDS: dan zou je zo'n 300m tussen de beide haltes hebben zitten

Aan dat soort loopafstanden zijn ze in Arnhem toch wel gewend? %08%
 

30-11-2009 16:24:17
gerard4653
gerard4653
Meer naar het westen richting Oosterbeek zit je meteen in een zeer hellingrijk natuurgebied, met vijvers en beken. Plus een antiek bakstenen viadukt, waar echt geen bus onderdoor kan.
Niet zo geschikt dus.

Laatst bewerkt door gerard4653 op 30-11-2009 16:24
 

30-11-2009 17:14:33
NDS
NDS
Die bus hoeft er niet onder door, dat kunnen de reizigers zelf ook, maar volgens mij is er daar voor dat viaduct wel plek te maken om een keerlus aan te leggen. Het gaat er dus om dat je dan ergens tussen de Utrechtseweg en het spoor die bussen laat keren.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

30-11-2009 18:21:01
julius
julius
Quote
NDS: 5a blijft wel maar gaat niet meer bereikbaar zijn vanaf 5b of 6b maar vanaf 4b, 5 is dan niet meer doorgaand bruikbaar maar alleen in de combi's 5b-6a en 4b-5a.
De tekening in het tracébesluit* geeft geen spoor 5a meer aan. Verder valt me op dat volgens de tekening vrijwel alle wisselverbindingen ter hoogte van de perrons verdwijnen. Alleen spoor 6 behoudt een onderverdeling in een a- en een b-gedeelte. Ook lijken de sporen 2 en 3 niet langer bereikbaar vanuit Utrecht.

*Zie http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/20095162%20bijlage_tcm195-249513.pdf, bladzijde 27
 

30-11-2009 20:04:22
tochjo
tochjo
Pagina 40 en verder zijn wat duidelijker dan de tekeningen op pagina 27, vond ik.  

30-11-2009 20:54:11
bloemkool
bloemkool
Er is eerder dit jaar al eerder gependeld op Za. Keren gebeurde op Vrk
Quote
keesje: Keren te Za zal wat lastig zijn op de vrije baan denk ik. Zullen die treinen niet doorrijden naar Vrk om bijvoorbeeld op spoor 70 kop te maken?
 

30-11-2009 21:04:32
dennistd
dennistd
Lukt het dan om binnen 10 minuten te de 8km naar Vrk af te leggen, trein ombouwen en weer 8km terug te rijden naar Za? Of komt er een lange kering (of worden de tijd verlegd?)  

30-11-2009 23:40:49
NDS
NDS
Wel vaag de tekening op pagina 27 bevat geen spoor 5a, die op pagina 40 bevat wel een spoor 5a in de situatie zoals ik deze aangaf. Ik heb de begeleidende tekst nog niet gelezen, maar vind het redelijk vaag.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

01-12-2009 13:40:15
webguy
webguy
Hoewel het overdag niet zal lukken, kan Syntus niet 's avonds een tankrit maken naar Nm? Kopmaken in Elst en dan door naar Nijmegen... Of zijn er geen keermogelijkheden beveiliginstechnisch tussen Elst en Arnhem Zuid?


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

01-12-2009 14:01:26
bloemkool
bloemkool
Quote
dennistd: Lukt het dan om binnen 10 minuten te de 8km naar Vrk af te leggen, trein ombouwen en weer 8km terug te rijden naar Za? Of komt er een lange kering (of worden de tijd verlegd?)


Dat lukt niet in 10 minuten. Neem aan dat de tijden verlegd worden.
Geloof dat er eerder dit jaar is gewerkt met een ongewijzigde drgl, waarbij er dan tussen Za en Tl met vertraging werd gereden. De keertijd in Tl is lang genoeg (38 minuten) om dat op te vangen. Hoe dat in de spits loopt weet ik niet
 

01-12-2009 15:46:21
mdj
mdj
In de spits rijden er 2 setjes; als een setje op het ene spoor rijdt, de andere over het andere spoor? Kan dat dan met beveiliging (qua overwegen enzo)?

Laatst bewerkt door mdj op 01-12-2009 15:46, reden: vraagteken als herkenning van de vraag toegevoegd


Bij twijfel: gebruik beton.
 

01-12-2009 17:49:44
Dre
Dre
Ktr - Vrk is dubbel enkelspoor, dus beveiligingstechnisch maakt het niets uit of je nu over spoor EO of over spoor ED pendelt. Overigens lijkt het me logisch dat men van Ktr richting Vrk over spoor EO rijdt en van Vrk richting Ktr over spoor ED. Kruisen zal in principe vliegend gebeuren.

Laatst bewerkt door Dre op 01-12-2009 17:56
 

02-12-2009 11:02:01
lint27
lint27
Door te pendelen op beide sporen kan je gewoon in Za keren, en hoef je niet eens door te rijden naar Vrk  

02-12-2009 11:16:06
luytjes
luytjes
Nee, helaas. Za is vrije baan, op het boogje van Vrk kun je kopmaken.  

02-12-2009 11:18:02
gvttreinen
gvttreinen
Helaas heeft Za geen bediende seinen dus dient er netjes te Vrk gekeerd worden.
Gérard
 

02-12-2009 11:21:59
dennistd
dennistd
Quote
lint27: Door te pendelen op beide sporen kan je gewoon in Za keren, en hoef je niet eens door te rijden naar Vrk

Dat gaat volgens mij niet omdat Za een halte aan de vrije baan is.

edit: wat gvttreinen boven mij zegt dus

Laatst bewerkt door dennistd op 02-12-2009 11:22
 

05-12-2009 16:31:01
AlbertP
AlbertP
Drie mensen tegelijk hetzelfde! Dat is zeldzaam.  

05-12-2009 22:43:58
keesje
keesje
Ja, 3x tegelijk overnemen van datgene dat ik op 30/11 al suggereerde!  

23-03-2010 09:34:40
NDS
NDS
Weet iemand wat de huidige ideeën plannen/ontwikkelingen zijn m.b.t. de werkzaamheden van komende zomer en dan met name of het tijdelijk station KEMA er nu wel of niet komt?

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

23-03-2010 09:45:53
broek53
broek53
Halte KEMA gaat niet door (vergunningen komen niet vanwege Nimby en flora en fauna en noem maar op). NS zit nu met de handen in het haar, voornamelijk.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-03-2010 10:35:19
mdeen
mdeen
Misschien een allang bedacht idee, maar toch:

- reisadvies voor Ahz, Est, Nml en Nm naar Utrecht en verder via 's-Hertogenbosch (vanuit Nijmegen niet eens zo gek veel langere reistijd, via Tiel duurt langer en je moet een "concurrent" lastig vallen)
- busverbinding Ahz - Otb voor reizigers die naar een station tussen Otb en Ut willen reizen
- busverbinding Ahz - Ah voor reizigers die naar een station ten noorden of oosten van Ah willen reizen
- busverbinding Ah - Otb voor reizigers van Ah naar Ut

Keren t.b.v. de treinen naar Ut en Nm kan nog wel op het emplacement van Ah?

Treinseries:
- 3000/3100/7500 inkorten tot Otb
- 3600 knippen in Ah
- 4400 verlengen als stoptrein vanaf Ahz
- 7600 inkorten tot Ah
 

23-03-2010 10:48:54
jacokran
jacokran
Waslijn hangen tussen Tiel en Elst gaat waarschijnlijk niet meer lukken voor de zomer.... Ik weet eigenlijk niet of Otb lang enoeg is om 12 bakken te laten halteren? Heeft Otb eigenlijk ook een goede aansluiting op het wegennet voor de aan- en afvoer van bussen?  

23-03-2010 10:53:26
keesje
keesje
Otb = max 9 bakken
Wf = max 8 bakken en spoor 1 max 7,5 bak.
 

23-03-2010 11:13:03
webguy
webguy
Is het niet een beetje laat om hier mee te komen? Er zijn al flink wat bomen gekapt en flink wat ruimte gemaakt. Helemaal aan de zuidkant van het spoor kan je makkelijk een peronnetje kwijt. De Noordkant is nog niet echt aangeraakt, maar daar staat een schakelstation. Perron beetje tegen een schakelstation bouwen en klaar is kees...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

23-03-2010 12:17:17
gerard4653
gerard4653
Zoals ik al zei op 30-11: Meer naar het westen richting Oosterbeek zit je meteen in een zeer hellingrijk natuurgebied, met vijvers en beken.
Niet zo geschikt dus.


Bij voorbaat kansloos. Zeker aan de noordzijde van het spoor.

Laatst bewerkt door gerard4653 op 23-03-2010 12:17
 

23-03-2010 13:29:16
mdeen
mdeen
Quote
jacokran: Heeft Otb eigenlijk ook een goede aansluiting op het wegennet voor de aan- en afvoer van bussen?

Ja. Er wordt met trolley's naar Oosterbeek gereden en er ligt dus ook een keermogelijkheid voor die trolley's bij het station van Oosterbeek.
De weg naar het station ziet er niet al te breed uit, maar ik heb wel erger meegemaakt met vervangend vervoer.

Allemaal zichtbaar op Google Maps.

Quote
keesje: Otb = max 9 bakken
Wf = max 8 bakken en spoor 1 max 7,5 bak.

Als het moet plaats je in Ut een stel bij. Of kan dat ook al in Ed?

Of je doet direkt een testweek 6+6 op Ut-Otb

Laatst bewerkt door mdeen op 23-03-2010 13:40
 

23-03-2010 15:02:08
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
dat gaat niet helemaal lukken op Ut-Har, denk ik zo...  

23-03-2010 17:29:32
WesselE
WesselE
Als men zich een heel nieuw perron kan veroorloven (KEMA), dan moet een perronverlenging in Otb geen probleem zijn lijkt me?

Laatst bewerkt door WesselE op 23-03-2010 17:29


'Okeh'
 

23-03-2010 17:51:21
gerard4653
gerard4653
Wie Oosterbeek (Hoog)kent moet wel meteen zien, dat dit station en de omgeving daarvan helemaal niet geschikt zijn om grote stromen reizigers te verwerken.
Gelegen in een ingraving met relatief smalle perrons. Hoge en smalle trappen en een omgeving midden in een (dure) woonbuurt, die zoiets nooit zullen pikken.
Ook is het gemeente Renkum en dus niet Arnhem, en denk maar niet dat deze buurgemeente er happig op is om de problemen van Arnhem op te lossen.
Bovendien blijf je zitten met de lijn vanuit Nijmegen.
Of wil je Oosterbeek Laag weer reactiveren?

Laatst bewerkt door gerard4653 op 23-03-2010 17:54
 

23-03-2010 18:00:07
taigagaai
Moderator
taigagaai
Paar geluidsschermen daar weghalen, perron aanleggen en Oosterbeek Laag is weer terug van weggeweest  

23-03-2010 18:15:00
mren
mren
Of ´gewoon´ een creatievere aannemer kiezen; de randweg Eindhoven is ook maar zeer beperkt afgesloten geweest tijdens de verbouwing, ik zou niet weten waarom dat met het spoor niet zou kunnen. Goed, je bent wat beperkter in boogstralen en beveiliging, maar waar een wil is, is een weg.  

23-03-2010 20:56:32
htmtram
htmtram
En zijn ze al zo slim geweest om een paar 64xx te huren en daar achter ddm-1 of icrm te hangen. Kan je zo vanuit ahz via tiel naar ut.  

23-03-2010 21:05:03
mren
mren
Dat is op zich niets nieuws, vroeger toen internationale treinen nog statuur hadden (of de klant nog centraal), werden de Berlijntreinen ook met diesels over Goor omgeleid.  

24-03-2010 18:03:42
daniel81
daniel81
Een andere oplossing waar ik aan zat te denken:
kan de 1500 niet tijdelijk naar Ah rijden ipv Amfs?
Drgl dan ongeveer:
Amf .00,
Apd doorkomst .25
Dv doorkomst .35
Zp doorkomst .50
Ah A.10

Reistijd Asd-Ah wordt dan ongeveer 1.45, pakweg slechts een half uur langer dan normaal en je hebt geen gedoe met overstappen en bussen.
Wil je ook aansluiting uit Shl overnemen dan duurt 't wat langer:

Amf .15,
Apd doorkomst .38
Dv doorkomst .48
Zp doorkomst .00
Ah A.25
 

24-03-2010 19:06:42
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
kom je dan niet in de knoop met andere series op Amf-Dv in de spits? Zover ik kan zien past het in Apd verder wel (hoewel ik geen cargopaden heb meegerekend), ook in Amf lijkt het geen probleem te zijn. In Zp zit je een klein beetje krap met Syntus uit Odz/Ww en in Ah zit je met evt. keercapaciteit, eventueel kun je doorrijden naar Nm in het pad van de 3100.

het 2e scenario gaat vanaf Dv erg krap worden i.v.m. de 3600, daar zit je net achter, of je moet de 3600 eraan koppelen (en in Ah/Nm de overkill eraf halen voor Nm-Rsd).
 

24-03-2010 19:09:44
raymond16
raymond16
Quote
SleutelMan: eventueel kun je doorrijden naar Nm in het pad van de 3100.


Die omweg die je schetst is juist nodig omdat het ook richting Nm plat ligt. Keren zal dus op Ah moeten gebeuren, maar daar heb je in principe genoeg ruimte voor, juist omdat de capaciteitvretende series 3000 en 3100 er niet zijn.
 

24-03-2010 19:15:21
daniel81
daniel81
Quote
SleutelMan: kom je dan niet in de knoop met andere series op Amf-Dv in de spits?

Het eerste scenario ligt inderdaad min of meer op het goederenpad, maar ook als er een cargo is, past-ie er nog wel achter omdat ik Dv-Zp royaal gerekend heb.
Dit is dan weer nodig vanwege de brugopeningen bij Zp.
Het tweede scenario is een beetje smokkelen met de 7000, die moet je dan een minuutje extra in Apd laten wachten maar daarvoor zit genoeg speling in de drgl.
Ik heb overigens niet gekeken hoe het uitkomt op Ahp-Ah, en ook niet hoe het op de terugweg zit.
 

25-03-2010 23:29:32
bloober
bloober
Ahp - Ah zal toch wel geen probleem zijn, aangezien er veel CARGO's en ICE's van/naar Duitsland in die periode niet rijden daar?


Groetjes, Bloober
 

26-03-2010 11:53:57
NDS
NDS
Wat betreft vervangend busvervoer werd al door zo'n beetje alle buschauffeurs die ik ken verteld dat het stuk tussen de KEMA en station Arnhem in de spits een ramp is wat door stroming betreft.

Tussen Oosterbeek en Arnhem zou je dan mogelijk beter via de Amsterdamse weg kunnen gaan rijden en dan kom je gelijk bij de ingang Sonsbeekzijde uit. Het eindpunt van lijn 1 in Oosterbeek is trouwens ook niet bruikbaar voor extra pendelvervoer overdag omdat daar bepaalde delen van de dag bussen lang keren en 17min stilstaan. Wagens inhalen is er niet bij, de eindlus is "enkelspoor" zowel wat wegdek als bovenleiding betreft.

Tussen de stations Arnhem Zuid en Arnhem heb je eigenlijk de ideale busroute, mits ze de paralelweg naast de Willemstunnel open gooien zodat je vanaf de Sonsbeekzijde via die weg de busbaan op kunt komen. Dit kan alleen als er geen evenementen in het Gelredome zijn want die paralelweg is het vertrekspoor voor pendelbussen naar het Gelredome en dan staat er vaak een muur van bussen op dat stukje.

Het meest handige was geweest als NSR op dat traject capasiteit bij Breng in zou kopen, dan zou simpelweg de frequentie van lijn 10 Centraal-Schuytgraaf v.v. opgeschroefd kunnen worden. Die lijn heeft een 45min oploop en keert nu al heel veel op zichzelf. Vaak heeft een chauffeur overdag 4 a 5 slagen lijn 10 achter elkaar. Maar aangezien vervangend busvervoer ook aanbesteed is en Breng dat contract niet heeft zal dit niet gebeuren.

Wat betreft treinverkeer via de westzijde van station Arnhem, ik begreep dat daar iedere meter spoor vervangen of verlegd word, zelfs beperkt treinverkeer kan je dan vergeten. De ruimte die nu vrij gemaakt is bij Ahwa is nodig voor de dive-under die daar de grond weer uitkomt. Op de plannen van prorail is ook te zien dat zelfs vanaf de Utrechtseweg de sporen uit de richting Nijmegen al wat verschoven worden. Deze werkzaamheden leken mij ook lastig te combineren met het tijdelijk station zonder daarna nog div. kortere buitendienststellingen te moeten hebben voor het alsnog opschuiven van die sporen.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden komende zomer.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

03-04-2010 14:13:00
bjornl
bjornl
Het artikel waar in een andere draad naar verwezen werd: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/6494494/Arnhem-komende-zomer-per-trein-maand-lang-slecht-te-bereiken.ece Arnhem komende zomer per trein maand lang slecht te bereiken

Een zie ook-artikel: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/6492060/Renkum-boos-op-ProRail.ece Renkum boos op ProRail (Oosterbeek is gemeente Renkum)

Laatst bewerkt door bjornl op 03-04-2010 14:14
 

21-04-2010 20:54:52
achterdoel
achterdoel
Op de site van Omroep Gelderland wordt nu gemeld dat het overstappen op de bus te Ede-Wageningen gaat plaats vinden.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/564861/EdeWageningen-tijdelijk-eindpunt.htm
 

21-04-2010 21:38:20
daniel81
daniel81
Waardoor Ede dus ook z'n plannen moet bijstellen (in Ed zou een belangrijke weg op de route naar Ah in die periode 1 of enkele dagen afgesloten zijn vanwege een evenement, maar dat zal dus nu ook anders moeten). Om dit soort situaties te vermijden, wordt er al lang geprobeerd Prorail te betrekken in planningsoverleggen van wegbeheerders, maar helaas (nog) zonder veel resultaat, althans hier in Gelderland.%09%  

22-04-2010 07:22:37
achterdoel
achterdoel
Dat evenement is enige tijd terug reeds verplaatst naar half september  

22-04-2010 09:15:10
gerard4653
gerard4653
Toch maar rekening mee houden. Uitgelopen werkzaamheden................  

16-05-2010 14:45:32
AlbertP
AlbertP
@achterdoel: Welk evenement is dat?  


17-05-2010 12:26:31
achterdoel
achterdoel
Luchtvaartshow
http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal/Lokaal-nieuws/Airshow-Ede-verplaatst-naar-18.517492.news
 

03-06-2010 20:53:54
taigagaai
Moderator
taigagaai
Een animatie wat er komende zomer allemaal gaat gebeuren rondom het station van Arnhem is hier te vinden: http://www.youtube.com/watch?v=2LyeLMviwV8  

03-06-2010 21:03:55
daniel81
daniel81
Interessant filmpje! De werkzaamheden zien er op zich niet al te ingewikkeld uit.
Ik zie hier trouwens niks over het nieuwe Sonsbeekviaduct, gebeurt er aan die kant niks?
 

09-06-2010 12:52:48
gummbahla
gummbahla
Ik las net in http://www.gelderland.nl//smartsite.dws?id=12947 dat er naast een vrije kruising aan de westzijde van Arnhem, ook een vrije kruising aan de oostzijde (Velperbroek aansluiting) gepland is. Ik kan zo gauw alleen geen zinvolle functie voor zo'n vrije kruising bedenken, als je van de huidige dienstregeling uitgaat. Tenslotte worden straks de treinen vanuit de westkant al ontvlecht door de nieuwe vrije kruising.

Iemand die mij meer over de zin/onzin van dit plan kan vertellen?
 

09-06-2010 13:05:08
daniel_ddr
daniel_ddr
Die vrije kruising heeft volgens mij niks te maken met de ontvlechting aan de westkant. Immers, dan moeten treinen van Ahp naar Ahpr nog altijd het spoor Zv -> Ah kruisen wat juist hetgene is dat een vrije kruising daar wegneemt.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 09-06-2010 13:05


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-06-2010 18:50:37
gummbahla
gummbahla
Maar is dat, met als argument de doorstroming van de ICE's, daar echt zo'n knelpunt? Ik bedoel, het gaat alleen om een kruising van treinen in de richtingen Ah -> Zp en Zv -> Ah. Aangezien er maar 4/5 treinen per uur op Ah -> Zp rijden en hooguit 1 ICE op Zv -> Ah, lijkt het me dat een flyover/diveunder een nogal prijzige oplossing is...  

09-06-2010 19:06:22
kleine_man
kleine_man
Quote
gummbahla:
Iemand die mij meer over de zin/onzin van dit plan kan vertellen?


Dit plan bestaat ook al jaren samen met de 3-sporigheid tussen CS en Ahva.
Je hebt nu 4 treinen per uur tussen Zv en Ah, 2x p/u IC's + 2x p/u Stp's tussen Ah en Zp, 2x p/u ligt er een internationaalpad tbv ICE en CNL/EN, 4x p/u een goederenpad tussen Em en Ah en 2x p/u een cargo tussen Ah en Zp. (dit alles per richting, dus reken maar uit hoeveel treinen er per uur over die kruising moeten gaan).

Als straks de BetuweRoute goed in gebruik komt, dan komt er dacht ik nog 2-4x p/u een cargo erbij tussen Ah en Zp bij. Ook zijn er plannen voor 6x p/u tussen Ah en Zv. Dan wordt het erg krap bij Ahva, dus zou een vrije kruising wat lucht geven.

Ik weet dat niet alle paden benut worden, maar ze liggen er wel.

Laatst bewerkt door kleine_man op 09-06-2010 19:08
 

09-06-2010 22:22:47
mdj
mdj
Als er al 2 CARGO paden per week per richting op Ah-Zp benut worden, dan zou het nog veel zijn, verstoringen daar gelaten.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

10-06-2010 08:25:45
WesselE
WesselE
Quote
kleine_man: Als straks de BetuweRoute goed in gebruik komt.
Sorry? Zowat alles wat naar Em gaat maakt al gebruik van de BR. Er zijn echt heel weinig cargo's die nog gebruik maken van de route via Ah.

Laatst bewerkt door WesselE op 10-06-2010 08:26


'Okeh'
 

10-06-2010 08:31:57
gvttreinen
gvttreinen
Nog..het worden alleen maar meer gezien de plannen voor een 'uitgeklede Noordtak'  

10-06-2010 08:38:50
dvdhoven
dvdhoven
Het is nog steeds de bedoeling dat op enig moment de bogen bij Elst in gebruik genomen worden. Zodra dat gebeurt, kunnen treinen van/naar Bentheim via de BR van/naar de Kijfhoek/Maasvlakte en ook naar het zuiden, via de wissels bij Meteren, die ook op enig moment in gebruik genomen zullen worden. Dat is kortweg het Noordtak verhaal.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 10-06-2010 08:39


Dick van den Hoven
 

10-06-2010 08:40:29
stefanvdw
stefanvdw
Moet je wel het hele stukje quoten als je het goed wilt doen. Kleine_man zegt namelijk dat de drukte wat cargo betreft gaat toenemen op Zp-Ah als de Betuweroute intensiever gebruikt gaat worden. Ja het klopt dat bijna alles naar Em via de BR rijdt, maar volgens het PHS(Programma Hoogfrequent Spoor) wordt de BR de route vanaf Bh naar de Rotterdamse havens in 2020. Daardoor gaat er meer cargo over Dv-Ebtwa en wordt specifiek zowel Ah als de BR drukker belast.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 10-06-2010 10:36
 

10-06-2010 08:46:37
WesselE
WesselE
Ik lees het inderdaad verkeerd, excuus!


'Okeh'
 

10-06-2010 10:30:06
NDS
NDS
Ik kreeg vanmorgen een mailtje naar aanleiding van een vraag die ik tijdens de opendag van de bouw had ingediend over spoor 5. In het tracé besluit staan 2 verschillende tekeningen met en zonder spoor 5A.
Ik kreeg net te horen dat "voorlopig" alleen 5B behouden blijft die dan uitkomt tussen 6A en 6B. Verder word er ruimte word vrij gehouden om als er een 2e kerende stoptreinserie uit de richting Elst bij komt om dan spoor 5A aan te leggen die dan uitkomt tussen 4A en 4B in.

Wat mij in Ah opvalt wat treinverkeer betreft is dat er steeds meer leegmat ritten zijn tussen (Nm, )Ah en Zp.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

11-06-2010 14:11:32
gvttreinen
gvttreinen
Vanaf 13/6 zijn de noordbogen bij Meteren in dienst en men wil tijdens de Arnhemse ombouwperiode goederentreinen laten omleiden via de Betuweroute.
Allemaal mooi & aardig maar dat wil zeggen dat de druk op Ut - Gdm toeneemd en ervaring met voorgaande wkz+omleidingen leert dat men de stoptreindienst Ut - Gdm uitdunt!
Na een week verbussing vanwege Gdm krijgen we aansluitend ook nog een maand uitgedunde drgl. voor de kiezen!
 

12-06-2010 00:16:38
WesselE
WesselE
Quote
gvttreinen: Vanaf 13/6 zijn de noordbogen bij Meteren in dienst en men wil tijdens de Arnhemse ombouwperiode goederentreinen laten omleiden via de Betuweroute.
Moet ik hieruit opmaken dat er alleen tijdens de buitendienststelling goederen via de bogen rijden? Apart, want ik dacht dat Keyrail alleen bereid was de bogen open te stellen als er structureel gebruik van zou worden gemaakt.


'Okeh'
 

12-06-2010 00:21:08
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
en dat wordt er toch ook gedaan toch tijdens die periode? Het ging volgens mij vooral om de roestvorming die er anders zou plaatsvinden op de aansluitbogen, bij niet genoeg reguliere treinen zouden er speciale treinen vsn Prorail moeten komen om roest te rijden (en dat was volgens mij ook het hele bezwaar van Keyrail...)  

12-06-2010 00:23:55
mren
mren
Waren die bogen eigenlijk niet veel te kort (wegens bezuinigingen) waardoor treinen die niet direct de BR op kunnen lekker de hoofdsporen staan te blokkeren?  

12-06-2010 07:50:52
WesselE
WesselE
Quote
Sleutelman: en dat wordt er toch ook gedaan toch tijdens die periode?
Jawel, maar die begint pas op 22 juli. Een beetje vroeg dus om de bogen nu al open te stellen.


'Okeh'
 

12-06-2010 17:31:47
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
het een en ander hangt misschien ook samen met het toegenomen verkeer op de BR, Keyrail biedt nu toch ook kortingen aan? Bovendien moet je ook rekening houden met de opleiding van personeel (en evt. met geschikt materieel) hoewel dat inderdaad niet zo lang hoeft te duren...  

12-06-2010 17:35:04
daniel81
daniel81
Quote
mren: Waren die bogen eigenlijk niet veel te kort (wegens bezuinigingen) waardoor treinen die niet direct de BR op kunnen lekker de hoofdsporen staan te blokkeren?

Yep, maar daar heb je op Nm-Ah dan dus geen last van (bij Meteren natuurlijk wel)
 

12-06-2010 18:31:11
WesselE
WesselE
Volgens mij is het precies andersom. Zie google maps.


'Okeh'
 

12-06-2010 20:15:36
daniel81
daniel81
Ik bedoelde eigenlijk: als het treinverkeer Ah-Nm toch platligt, doet dat probleem zich daar niet voor  

15-06-2010 21:51:55
daniel
daniel
Sowieso zijn die bogen nu niet relevant, want je kunt vanuit Nm en Ah alleen landinwaarts de BR op en niet richting de Duitse grens. Alleen de bogen bij Meteren zijn in die zin dus relevant als Arnhem eruit ligt.

Laatst bewerkt door daniel op 15-06-2010 21:52
 

16-06-2010 20:03:11
jordy13
jordy13
worden de goederentreinen ook omgeleid
zoja waar gaan deze dan langs
groet jordy
 

16-06-2010 20:05:02
dlm4yjp
dlm4yjp
Volgensmij is dat al eerder verteld, maar deze gaan via Bh en Vl


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

16-06-2010 21:39:23
HZwoferink
HZwoferink
Gewoon via Em (Ut - Gdm - BR - Em) Dat stond hier ook al in dit topic. ICE zou dat ook makkelijk kunnen doen trouwens. Hoeven ze niet om te rijden via Vl %08%

Laatst bewerkt door HZwoferink op 16-06-2010 21:40


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

16-06-2010 21:41:55
daniel_ddr
daniel_ddr
Mogen er wel reizigerstreinen over de BR dan, kan me voorstellen dat er te weinig vluchtdeuren zijn.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

16-06-2010 21:41:55
nielske90
nielske90
Nee, want de BR is niet geschikt voor reizigerstreinen (ivm tunnels en al die overdreven geluidsschermen)  

16-06-2010 21:41:56
mren
mren
Ware het niet dat er geen beladen reizigerstreinen over de BR mogen.  

16-06-2010 21:53:41
daniel81
daniel81
Drie posts binnen 2 seconden, wat een service%02%

Maar inderdaad, het was handiger geweest als de ICE wel over de BR had gekund.
Wordt er overigens nog wat geregeld voor ICE-reizigers vanaf Ah? Een pendel naar Em of zo?
 

16-06-2010 22:05:14
kleine_man
kleine_man
Quote
mren: Waren die bogen eigenlijk niet veel te kort (wegens bezuinigingen) waardoor treinen die niet direct de BR op kunnen lekker de hoofdsporen staan te blokkeren?


Nu kom ik er elke dag 2 keer langs, maar eens op gelet %08%

De noordelijke boog (Van/naar Arnhem) is dubbelsporig en lopen vij ver door. Het lijkt mij niet voor de hand dat deze te kort zijn, maar je weet maar nooit.

De Zuidelijke boog is enkelsporig en beduidend korter. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit spoor lang genoeg is. Misschien dat dit stukje bedoeld wordt.

Om het dan weer helemaal op het onderwerp te halen: deze bogen kan je dus niet in noordelijke richting gebruiken als er in Ah geknutseld wordt. De zuidelijke richting zou kunnen, maar dan moet je of diesels gebruiken of loc wisselen in Nm. Daarna moet je nog de Maaslijn over. In de spits is daar ook niet al te veel capaciteit meer. Makkelijker is om cargo's direct via de BR te laten rijden of via Vl.

De nachttreinen en ICE's zou ook tussen Ut en Ah kunnen omleiden via Amf-Apd-Dv, maar ja, dan ben wel ff onderweg %09%
 

16-06-2010 22:16:23
dennistd
dennistd
Als ik de reistijd naar Frankfurt Flughafen vergelijk is het via Ehv-Vl 50 minuten langer, en als ik de IC tijden Ut-Amf-Dv-Ah neem kost je dat zo'n 60 minuten langer, dus veel scheelt het niet (behalve 2x kopmaken dan).  

16-06-2010 22:19:17
daniel81
daniel81
Scheelt maar 1x kopmaken toch? Voor zover het mij bijstaat moet je als je via Vl rijdt, kopmaken in Mönchengladbach

Ga je via Dv, dan is het logischer om Ut over te slaan en reizigers vanaf Ut met de (12)500/1700/2800 naar Amf te laten reizen.

Laatst bewerkt door daniel81 op 16-06-2010 22:21
 

16-06-2010 23:55:01
bloober
bloober
Van Vl via Mönchengladbach naar Köln hoef je niet kop te maken. Dat moet wel als je van Vl naar Düsseldorf gaat, wat bijv. de RE13 doet.


Groetjes, Bloober
 

17-06-2010 09:19:12
gvttreinen
gvttreinen
Quote
kleine_man:
Quote
mren: Waren die bogen eigenlijk niet veel te kort (wegens bezuinigingen) waardoor treinen die niet direct de BR op kunnen lekker de hoofdsporen staan te blokkeren?
Nu kom ik er elke dag 2 keer langs, maar eens op gelet. De noordelijke boog (Van/naar Arnhem) is dubbelsporig en lopen vij ver door. Het lijkt mij niet voor de hand dat deze te kort zijn, maar je weet maar nooit.De Zuidelijke boog is enkelsporig en beduidend korter. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit spoor lang genoeg is. Misschien dat dit stukje bedoeld wordt
Betreft de zuidelijke bogen bij Meteren (dus van/naar Ht op de Betuweroute), de spanningsluis ligt er ongelukkig waardoor stilstaan in de boog niet mogelijk is zonder allerlei electronische storingen.
Maar da`s OT hiero wat wel telt is dat vanaf 13 juni de noordelijke bogen in dienst zijn en er kolentreinen van/naar Awhv hier gebruik van maken en dit heeft geen gevolg voor de bestaande (stop)treindienst.
Indien de ICE`s van/naar Asd via Ht en Vl omgeleid worden zal de stoptreindienst tussen Ut en Gdm uitgedunt kunnen worden (hopelijk niet).
Gérard
 

17-06-2010 09:38:54
mdeen
mdeen
Quote
dennistd: Als ik de reistijd naar Frankfurt Flughafen vergelijk is het via Ehv-Vl 50 minuten langer, en als ik de IC tijden Ut-Amf-Dv-Ah neem kost je dat zo'n 60 minuten langer, dus veel scheelt het niet (behalve 2x kopmaken dan).


Van Utrecht naar Keulen via Venlo is 3:10. Via Deventer is het 4:51, met een overstap van 23 minuten in Rheine. Als ik alleen de tijden tussen de stations neem (dus de rijtijden van de IC's exclusief de stoptijden) dan kom ik nog op 3:55 uit. Je moet dan nog wat tijd aftrekken voor het optrekken en afremmen wat niet meer hoeft, maar het lijkt me niet dat je dan op de rijtijden via Venlo uitkomt.

En via Venlo hoef je niet kop te maken. Mönchengladbach rij je door en Keulen rij je door.
 

17-06-2010 09:45:25
dennistd
dennistd
Jij gaat nu uit van de grensovergang Bentheim. In mijn verhaal ga je gewoon over Emmerich. Asd-Ut-(Amf-Apd-Dv-Zp-Dr)-Ah-Em dus. Maar goed, dit is waarschijnlijk toch een zinloze discussie omdat allang gepland is dat ie via Venlo gaat.

Laatst bewerkt door dennistd op 17-06-2010 09:45
 

17-06-2010 10:28:13
mdeen
mdeen
Ah, op die manier. Is ook wel een interessante optie ja.  

19-06-2010 09:19:17
dvdhoven
dvdhoven
Aardig animatiefilmpje over de komende werkzaamheden:
http://www.youtube.com/watch?v=05faYtLzTDA
Dit filmpje was voor mij een eye opener Ik had laatst al staan kijken bij de Bovenbrugstraat, waar een langere brug komt, maar ik kwam er niet uit hoe de Noordelijke Parallelweg gaat lopen. Die is momenteel ook voor een deel verdwenen. Op het filmpje is te zien dat voor die straat een uitkraging is gedacht.
In de Bovenbrugstraat ligt momenteel al een tijdelijke brug. Eronder is men bezig met het landhoofd voor de nieuwe brug en de nieuwe keermuur.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 19-06-2010 09:26


Dick van den Hoven
 

19-06-2010 10:41:20
achterdoel
achterdoel
Een interressant stukje over de bouw van die keermuur stond een paar weken terug in de gelderlander.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/6753023/Schep-voor-schep-op-weg-naar-de-toekomst.ece
 

19-06-2010 15:11:22
dlm4yjp
dlm4yjp
wel erg grappig om te zien dat er nog met de hand word gegraven Komt er toch nog een stukje nostalgie in de moderne wereld %08%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

20-06-2010 18:22:45
mdewidt
mdewidt
Nog een filmpje ... :
http://www.youtube.com/watch?v=M2hSMvO7ykg&playnext_from=TL&videos=GpvZK3hCRqI


Groeten uit Haspengouw
 

29-06-2010 20:06:48
kleine_man
kleine_man
Het andere draadje is gesloten. Maar daar werden een paar vragen gesteld.

Als rasechte Bennekommer (Ligt op het streepje %08%) ken ik de situatie best wel goed.

Het grootste probleem zijn is het station Ede-Wageningen zelf. Hier is nauwelijks ruimte om nog meer kwijt te kunnen. Veolia en Connexxion hebben ruimte moeten afgeven en ook de taxi's worden verplaatst.

De aanname die in dat andere lijntje genoemde artikel lopen erg scheef. Men heeft het over ongeveer 400 reizigers elk kwartier per trein en vervolgens over 1 bus per 10 minuten. Die 400 man kan je in ongeveer 5-6 bussen wel kwijt. Dat komt neer op elke 3 minuten een bus, niet elke 10 minuten. Of er moeten meerdere bussen tegelijk vertrekken.

Verder komt er in Arnhem ook een probleem. De Sonsbeekzijde kan geen 400 mensen verwerken. Er is niet genoeg ruimte om mensen te laten wachten.

Ik ben benieuwd. Ik zal de komende weken veel bij tussen de brugstraat en de Oranjestraat te vinden zijn.%02%
 

29-06-2010 20:13:41
daniel81
daniel81
Hier nog even het artikel uit het gesloten draadje

EDE - De plannen voor het gebruik van station Ede-Wageningen als kopstation zijn bekend. Van 25 juli tot 23 augustus is geen treinverkeer mogelijk tussen de stations Ede-Wageningen en Arnhem Centraal en gaan meer dan honderd bussen per dag extra rijden tussen de twee stations.
door: Jolyn van der Garde
,,In de spits zitten in een intercity ongeveer 400 mensen", rekent wethouder Breunis van de Weerd. ,,Dat betekent dat er tijdens de spits rond de tweeduizend mensen aankomen die vier weken lang allemaal uit moeten stappen op station Ede-Wageningen. We willen niet voor verrassingen komen te staan en pakken de situatie aan als een evenement."

Iedere tien minuten zullen pendelbussen vertrekken vanaf de gebruikelijke uitstaphalte op het bestaande busstation aan de noordkant van Ede-Wageningen. Connexxion en Veolia maken tijdelijk geen gebruik van de lange strook bij de uitstaphaltes en zullen de passagiers uit laten stappen bij de instaphaltes. Taxi's verhuizen tijdelijk naar de parkeercirkel aan de andere kant van de fietsenrekken. Op de vrijgekomen strook passen ongeveer vijf bussen. Mocht dat niet voldoende zijn, dan heeft de NS binnen drie minuten afstand nog meer bussen geparkeerd die direct ingezet kunnen worden als het nodig is

De NS-bussen rijden richting Arnhem via de N224. Om daar te komen gaan de bussen via de Keetmolenweg de Klinkenbergerweg op om vervolgens af te slaan op de Eikenlaan en daar via de Nieuwe Kazernelaan de N224 op te draaien. Dit zorgt bij de T-splitsing van de Keetmolen- en de Klinkenbergerweg wel voor een ongebruikelijke situatie. Bussen rijden namelijk nooit in noordelijke richting de Klinkenbergerweg op, en om dat tijdelijk mogelijk te maken worden extra stoplichten geplaatst met in de spits zelfs verkeersleiders om de veiligheid te waarborgen
.
De bussen gaan niet naar Oosterbeek en Wolfheze omdat de stoptrein richting die stations wel blijft rijden.

Bij station Ede-Wageningen komen coördinators om bus en passagier zo goed mogelijk te begeleiden. De treinen kunnen tussen de stations Ede-Wageningen en Arnhem niet rijden door werkzaamheden van ProRail. Voor een snellere verbinding wordt op het traject Arnhem/Utrecht een ongelijkvloerse kruising gemaakt. ,,De werkzaamheden zijn noodzakelijk en we hopen hiermee te hebben gekozen voor de beste optie", vertelt wethouder Van de Weerd. ,,Het was dit, óf ongeveer twintig weken lang ieder weekend geen treinverkeer tussen Arnhem en Ede. Omdat er toch minder gebruik wordt gemaakt van treinverkeer in de zomermaanden hopen we dat dit het meest pijnloos is."

De gemeente maakt voor meer werkzaamheden gebruik van de komkommertijd. ,,In de routeopties voor de NS-pendelbussen kwam het rijden via de Jan Tooroplaan niet aan bod omdat die straat eruit ligt voor onderhoud in dezelfde periode. Daar hebben we bewust voor gekozen omdat de vele studenten die gebruik maken van de bussen die via de Tooroplaan rijden, vakantie hebben tot eind augustus."

Dat is wel iets om rekening mee te houden voor mensen die hun auto straks bij station Ede-Wageningen willen parkeren in plaats van Arnhem. ,,Hoeveel meer mensen hun auto gaan parkeren bij station Ede-Wageningen is niet in te schatten", zegt de wethouder daarover. ,,Maar we kunnen gebied vrijmaken aan de noordkant van het station, mocht het nodig zijn." De gemeente adviseert tijdens de operatie niet te parkeren bij station Ede-Wageningen.

Bron: http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal/Lokaal-nieuws/Monsteroperatie-rond-station.557770.news

Edit door Spiketrain: bronvermelding toegevoegd.

Laatst bewerkt door spiketrain op 29-06-2010 20:30
 

29-06-2010 21:16:51
bjornl
bjornl
Er zullen meerdere (3, als ik het me goed herinner) bussen vertrekken elke tien minuten. Bovendien beloofde men extra bussen achter de hand te houden en zouden er ook bussen rechtstreeks naar belangrijke attracties rijden (Openluchtmuseum, dierentuin).

edit: ah ja, het artikel gevonden waar ik dat uithaalde: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/6875062/Topdrukte-station-EdeWageningen.ece

Quote
Per tien minuten staan er drie pendelbussen van Connexxion klaar.


Laatst bewerkt door bjornl op 29-06-2010 21:19