04-10-2010 11:51:17
bloemkool
bloemkool
Met de pendeltrein zou je de extra reistijd kunnen beperken tot 30 of 45 minuten  

04-10-2010 12:58:02
reisthijs
reisthijs
Quote
bloemkool: De pendeltrein Ahp - Zp komt niet in beeld in de reisadviezen.
Die trein zit er wel degelijk in, vraag maar eens een advies van/naar Ahp, dan krijg je gewoon de 703600 te zien.

Het probleem in dit geval is dat de busverbinding Ah-Ahp (nog) niet in de reisplanner zit verwerkt.
 

04-10-2010 13:55:04
bloemkool
bloemkool
Zal een dezer dagen wel verwerkt zijn

Zelf kan ik de regio Ah mijden. Neem in die week de 6000 in combinatie met de 1700 of 500/1600

Laatst bewerkt door bloemkool op 04-10-2010 14:43
 

06-10-2010 20:05:46
TheKnitter
TheKnitter
Inmiddels staan de werkzaamheden van 16 tot 24 oktober in de Bijzondere Ritten.
Er kunnen fouten in staan. Verbeteringen zijn welkom.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 06-10-2010 20:05
 


07-10-2010 12:10:16
raymond16
raymond16
Series 30700 en 30900 ontbreken nog: die rijden niet op Ah-Ahp.  

07-10-2010 13:41:52
TheKnitter
TheKnitter
Inmiddels aangepast. Ik kwam daar vandaag dmv een artikel ook achter. De reisplanner had ze er gister nog in zitten.  

07-10-2010 15:59:58
stefanuzz
stefanuzz
Aanstaande zondag gaan er weer 'spectaculaire' werkzaamheden plaatsvinden als ik mijn contactpersoon bij ProRail mag geloven. Vanaf 10 uur wordt er een kap voor over een tunneldeel geplaatst bij het station (t.b.v. OV-Termial als ik het goed begrijp). De twee delen van die kap worden in de lucht aan elkaar gemaakt...

Oh en wie goed is in spotten van Somda'ers is... ik ben er ook, aanwezig als fotograaf voor ProRail.
 

07-10-2010 18:06:05
dvdhoven
dvdhoven
De werkzaamheden in Arnhem starten as zaterdag 9 oktober. Dan gaan de sporen 8 en 9 buiten dienst tot/met 24 oktober. Daardoor wijzigt de spooropstelling van Arnhem.
Voor een overzicht van de werkzaamheden in de komende periode zie:
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/herfst2010/Pages/Werkzaamheden.aspx


Dick van den Hoven
 

07-10-2010 18:20:08
mdj
mdj
En daardoor:
3000/3100 spoor 4 richting Nm, spoor 7 richting Ed
3600/7600 spoor 3 richting Zp, spoor 6a en respectievelijk 6b richting Nm
7500 spoor 6a (komt iets later aan, .00/.30)
Syntus spoor 6b
ICE richting Duitsland spoor 7, richting Amsterdam spoor 4.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

08-10-2010 16:29:22
bloemkool
bloemkool
Als aanvulling op het overzicht in DRGL Werkzaamheden:

Je overzicht geeft de situatie tot en met dinsdag 19 oktober.

vanaf woensdag 20 oktober geldt het volgende:

Vervallen treinen:
Serie 3600 tussen Zp en Ah.
Serie 7600 tussen Zp en Ah.

Bussen:
Er rijden bussen tussen Ahp en Ah

Extra ingelegde treinen:
Zl - Ahp: ieder half uur: 7036xx als stoptrein met dezelfde volgnummers als originele 3600. Rijdt tot Zp in het pad van de 3600 en tussen Zp en Ahp in het pad van de 7600.

Omreisadviezen:
Zl/Dv naar Ht en verder via Ut

Verdere opmerkingen:
Een aantal treinen komt eerder aan dan gebruikelijk
Bussen rijden rechtstreeks naar Burgers Zoo en het Openluchtmuseum
 

08-10-2010 16:38:21
mdj
mdj
Ik maak vanavond nog wel een overzichtje met per treinserie de maatregelen in elke periode, maar daar heb ik nu de tijd niet voor. Eventjes geduld

Edit: done (ook meteen de werkzaamheden van de hele week erbij gezet)

Laatst bewerkt door mdj op 08-10-2010 22:15


Bij twijfel: gebruik beton.
 

08-10-2010 17:47:15
NDS
NDS
Ik ben benieuwd hoe die bussen gaan rijden want keren rond Ahp zit er niet in. Er zijn div. mogelijkheden, maar je moet of in 1 richting een eind omrijden of vanaf Ahp leeg een heel eind door rijden om een rotonde te vinden waar gekeerd kan worden.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

10-10-2010 08:21:31
superboer
superboer
Vannacht is de kiosk op perron 3/4 weer geplaatst.


Garantie tot aan de voordeur.
 

10-10-2010 10:25:36
kleine_man
kleine_man
Quote
NDS: Ik ben benieuwd hoe die bussen gaan rijden want keren rond Ahp zit er niet in. Er zijn div. mogelijkheden, maar je moet of in 1 richting een eind omrijden of vanaf Ahp leeg een heel eind door rijden om een rotonde te vinden waar gekeerd kan worden.

Groetjes Michiel


Mwah, valt mee. Je kan doorrijden tot aan de raapopseweg en daar keren. Er ligt daar nog een keerlus voor bussen.
 

10-10-2010 23:27:34
stefanuzz
stefanuzz
Dit weekend zijn de oude perronkappen van het 3de perroneiland gesloopt en afgevoerd; de stoeptegels zijn grotendeels verwijderd en ook de perronwanden zijn weggehaald. Daarvoor in de plaats worden nu nieuwe perronwanden geplaatst, komt er voor een deel een nieuw ballastbed en met een tweetal hijskranen zijn vanmiddag de eerste twee perronkappen geplaatst.

Foto's (in opdracht van ProRail) op http://stefanverkerk.nl/weblog/261/sporen_in_arnhem_-_09__10_oktober_2010/
 

11-10-2010 00:00:13
NDS
NDS
Quote
kleine_man:
Quote
NDS: Ik ben benieuwd hoe die bussen gaan rijden want keren rond Ahp zit er niet in. Er zijn div. mogelijkheden, maar je moet of in 1 richting een eind omrijden of vanaf Ahp leeg een heel eind door rijden om een rotonde te vinden waar gekeerd kan worden.

Groetjes Michiel


Mwah, valt mee. Je kan doorrijden tot aan de raapopseweg en daar keren. Er ligt daar nog een keerlus voor bussen.

Die keerlus is er niet meer, een stuk nog wel meet een deel is al een paar jaar weg. Wel kan je de rotonde Rosendaalsestraat/Huijghenslaan nemen, daar keert lijn 7 nog wel eens als het te glas is om verder te rijden naar de Geitenkamp.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

11-10-2010 08:06:02
dvdhoven
dvdhoven
@stefanuzz Mooie foto's Stefan.


Dick van den Hoven
 

11-10-2010 12:12:45
bloemkool
bloemkool
@NDS:
Er worden vast parkeerplaatsen aan de Steenstraat of de van Muijlwijkstraat (?) opgeofferd om bussen te kunnen stallen.
 

12-10-2010 19:46:05
Nylan
Nylan
Volgens de gelderlander komt er een nieuwe onverwachtse buitendienststelling op 8 en 9 januari 2011! Ah is dan niet vanuit het oosten te bereiken. Dit omdat de geplande 2 weken niet genoeg is om al het geplande werk te kunnen doen.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7434330/Arnhem-ook-rond-de-kerst-slecht-bereikbaar.ece
 

18-10-2010 12:20:21
NDS
NDS
Quote
kleine_man:
Quote
NDS: Ik ben benieuwd hoe die bussen gaan rijden want keren rond Ahp zit er niet in. Er zijn div. mogelijkheden, maar je moet of in 1 richting een eind omrijden of vanaf Ahp leeg een heel eind door rijden om een rotonde te vinden waar gekeerd kan worden.

Groetjes Michiel


Mwah, valt mee. Je kan doorrijden tot aan de raapopseweg en daar keren. Er ligt daar nog een keerlus voor bussen.

Zoals al eerder gemeld was deze keerlus half opgebroken maar, er was schijnbaar toch iemand die er achter kwam dat ze die keerlus nu eigenlijk wel goed kunnen gebruiken. Zaterdag kwam ik er met lijn 3 langs en toen bleek dat ze voor en achter de stoeprand van het grasveld een houtenbalk hadden gelegd en het grasveld is afgedekt met rijplaten. Het ziet er dus naar uit dat daar nu gekeerd word. Ik ben er zelf nog niet gezien want ik ben er na zaterdag niet meer geweest.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

18-10-2010 19:52:29
stefanuzz
stefanuzz
Plaatjes van de werkzaamheden van afgelopen zaterdag zijn te vinden op http://stefanverkerk.nl/foto/214  

18-10-2010 21:37:06
maxime
maxime
Mooie foto's weer Stefan, bedankt voor de foto-update!  

19-10-2010 06:12:00
dvdhoven
dvdhoven
Bedankt, Stefan. Inderdaad weer erg mooie foto's.


Dick van den Hoven
 

22-10-2010 23:07:16
Nylan
Nylan
Zag vandaag al 2 roltrappen op hun plek liggen. Die vanuit de tunnel naar perron 1 (spoor 3 en 4).  

22-10-2010 23:24:53
kleine_man
kleine_man
Wat mij trouwens wel opviel (en al iets langer opvalt) waar zijn de bankjes?

Zowel op het eerste perron als nu ook op het derde perron zijn alle bankjes weg op het gedeelte wat onderhanden genomen is. Op perron 1 staat alleen nog iets van een "hangwand". Niet echt uitnodigend.

Komen de bankjes (ooit) nog eens terug?
 

23-10-2010 07:01:20
dvdhoven
dvdhoven
De architect heeft aangegeven, dat de zuilen van de perronkap in zijn beleving ook als zitelementen dienst kunnen doen. En op het eerste perron heb ik al veel mensen daarop zien zitten. Grote kans dat de standaard perronbanken door hem in de ban zijn gedaan als niet passend bij zijn ontwerp.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 23-10-2010 07:01


Dick van den Hoven
 

23-10-2010 07:50:45
kleine_man
kleine_man
Ach ja, ik had het kunnen weten ook.%07% Dan ga ik er maar verder geen woorden vuil aan maken.  

23-10-2010 09:32:09
NDS
NDS
Er is mij door een van de lokale NSers verteld dat er wel weer verwarmde wachtkamers gaan komen maar dat die eerst nog ontworpen moesten worden omdat daar bij het ontwerp van de overkapping geen rekening mee was gehouden. Ik weet niet of dat ook helemaal zo is maar meer heb ik er niet over gehoord en een verwarmde wachtkamer is toch echt wel nodig in Arnhem.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

23-10-2010 19:23:40
stefanuzz
stefanuzz
Quote
dvdhoven: [..] Grote kans dat de standaard perronbanken door hem in de ban zijn gedaan als niet passend bij zijn ontwerp.
Ben benieuwd of 'anti-lig' beveiliging er ook nog op komt te zitten, want je kunt heeeerlijk lang uit liggen op die pilaren (zelf getest..) - En ik meen juist dat ze zwervers willen weren van zo'n station.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-10-2010 20:48:53
thom
thom
Op normale banken kun je tochook liggen  

23-10-2010 20:59:02
bjornl
bjornl
De meeste bankjes hebben tegenwoordig juist een soort armleuningen waardoor je er juist niet languit op kan liggen: http://www.nufoto.nl/fotos/122920/winterweer-in-breukelen.html  

23-10-2010 21:13:47
thom
thom
Aah, is dat het, weer wat geleerd  

05-01-2011 17:43:49
daniel81
daniel81
Even een 'kick' omdat er komend weekend ook weer gewerkt wordt, waarschijnlijk onder het voorbehoud dat het niet te hard gaat sneeuwen en vriezen. Is er komend weekend regulier werk of hoort dat ook bij de verbouwing van Ah?

Laatst bewerkt door daniel81 op 05-01-2011 17:44
 

05-01-2011 18:15:45
john2
john2
Quote
stefanuzz:
Quote
dvdhoven: [..] Grote kans dat de standaard perronbanken door hem in de ban zijn gedaan als niet passend bij zijn ontwerp.
Ben benieuwd of 'anti-lig' beveiliging er ook nog op komt te zitten, want je kunt heeeerlijk lang uit liggen op die pilaren (zelf getest..) - En ik meen juist dat ze zwervers willen weren van zo'n station.

Zie regelmatig dat erop de rugleuningen wordt gezeten en met de voeten op het zitgedeelte. Ik neem aan det er dan geen voeten zijn geveegd, voordat men met de voeten op het zitgedeelte gaat plaatsen.
 

05-01-2011 18:16:08
treinnl
treinnl
@daniel81: Extra buitendienststelling ivm Sporen in Arnhem. Zie ook: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7434330/Arnhem-ook-rond-de-kerst-slecht-bereikbaar.ece

Laatst bewerkt door treinnl op 05-01-2011 18:17
 

30-05-2011 22:02:39
Virm-4
Virm-4
*Kick*

Is er al wat meer bekend over wat er precies gaat gebeuren deze zomer in Arnhem?
Op de site staat: de helft van de treinen, maar dit is erg onduidelijk?
 

30-05-2011 23:34:41
daniel81
daniel81
Er wordt verwezen naar de reisplanner, maar daar staan alle treinen nog gewoon in.  

02-07-2011 11:50:17
bjornl
bjornl
Vandaag is de perrontunnel geopend. Voor een foto-impressie: http://www.flickr.com/photos/bjornlammers/5892969603/in/photostream
Bewegend beeld van De Gelderlander: http://www.youtube.com/watch?v=vTB5YoWCnMI
 

02-07-2011 12:05:54
john2
john2
Sjiek, ruimtelijk. Alleen voor de ijzeren banken moet men wel een goed achterwerk hebben.  

02-07-2011 13:16:25
joostb1
joostb1
Er staat weliswaar 'copyright 2011' maar het bericht is van: 'dinsdag 12 oktober 2010 | 09:14 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 oktober 2010 | 11:04'
Quote
treinnl (wo 05 jan 2011 18:16:08 https://www.somda.nl/forum/7782/p311727/): @daniel81: Extra buitendienststelling ivm Sporen in Arnhem. Zie ook: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7434330/Arnhem-ook-rond-de-kerst-slecht-bereikbaar.ece



Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig!
 

02-07-2011 13:23:28
joostb1
joostb1
Quote
Virm-4 (ma 30 mei 2011 22:02:39 https://www.somda.nl/forum/7782/p337681/): *Kick*

Is er al wat meer bekend over wat er precies gaat gebeuren deze zomer in Arnhem?
Op de site staat: de helft van de treinen, maar dit is erg onduidelijk?

http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Zomer2011/Pages/Reizigersinformatie.aspx

Edit door Spiketrain: onvriendelijke passage verwijderd.

Laatst bewerkt door spiketrain op 02-07-2011 13:29
 

02-07-2011 14:54:35
kleine_man
kleine_man
Quote
daniel81 (ma 30 mei 2011 23:34:41 https://www.somda.nl/forum/7782/p337690/): Er wordt verwezen naar de reisplanner, maar daar staan alle treinen nog gewoon in.


De NS geeft de aangepaste dienstregeling "pas"3 weken van te voren vrij. Errug handig %03%

In het kort komt het erop neer: Alle Internationale treinen gaan via Venlo. De 3600 rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen. Ook de 7600 rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen. De 7500 rijdt niet.

De 3000 blijft als IC rijden, zeker aanpassingen in vertreksporen, tijden weet ik niet. De 3100 rijdt van Ede naar Nijmegen als stoptrein.
 

02-07-2011 19:18:54
stefanuzz
stefanuzz
Een serie met foto's van de perrontunnel, fietsenstalling en van de openingshandeling(en) die ik vanochtend heb gemaakt zijn te vinden via de volgende link: http://stefanverkerk.nl/weblog/350/perrontunnel_station_arnhem_geopend/  

02-07-2011 23:21:42
Pim530
Pim530
Ik mis stempelautomaten...

En wel typisch, zo'n 'oud' scherm in zo'n nieuwe tunnel
 

02-07-2011 23:22:33
daniel_ddr
daniel_ddr
Er hangt ook nog een TB21 in de gang naar het centrum, maar die werkte nog niet


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

03-07-2011 09:51:08
gerard4653
gerard4653
Quote
Pim530 (za 02 jul 2011 23:21:42 https://www.somda.nl/forum/7782/p343534/): Ik mis stempelautomaten...




Vaak staan de stempelautomaten boven aan de trap op het perron.
Op een van de foto's kan je iets geels zien schemeren bovenaan de trap, net iets te ver weg om te zien of het een stempelautomaat is, of wellicht bijvoorbeeld een chipkaartlezer van Syntus.

Laatst bewerkt door gerard4653 op 03-07-2011 09:51
 

03-07-2011 10:21:30
5431
5431
Na de opening van de tunnel, laat men er geen gras over groeien: gisterenavond werden al sloopwerkzaamheden uitgevoerd aan de tijdelijke traverse.

Verder is inmiddels de laatste gesloten wachtruimte (op het tweede perron) ook gesloopt, zodat er alleen nog halfopen abri's zijn. Weet iemand of er uiteindelijk wel weer dergelijke ruimtes terugkomen?

Laatst bewerkt door 5431 op 03-07-2011 10:26
 

03-07-2011 12:21:10
Temlin
Temlin
Die komen niet terug.  

03-07-2011 16:29:02
5431
5431
Enig idee waarom? Op de omgebouwde perrons staat ook nauwelijks meubilair dat beschutting kan bieden, dus dat kon 's winters wel eens een kille bedoening worden.  

03-07-2011 22:16:11
Temlin
Temlin
Past niet in het ontwerp van de perrons. Dit is nog wel een mogelijkheid: http://img834.imageshack.us/img834/2835/bank2arnhemcs.jpg

ipv de huidige half open wachtruimtes.

Laatst bewerkt door Temlin op 03-07-2011 22:19
 

03-07-2011 23:23:52
kleine_man
kleine_man
Quote
5431 (zo 03 jul 2011 16:29:02 https://www.somda.nl/forum/7782/p343638/): Enig idee waarom? Op de omgebouwde perrons staat ook nauwelijks meubilair dat beschutting kan bieden, dus dat kon 's winters wel eens een kille bedoening worden.


Simpel. Ze zijn gewoon niet ontworpen. Het schijnt dat hij wel opdracht heeft gekregen voor het ontwerpen van wachtkamers. Tot die tijd kunnen de stutten als bankje dienen %03%

Laatst bewerkt door kleine_man op 03-07-2011 23:24
 

04-07-2011 10:29:46
5431
5431
Dank voor de reacties. Ik ben benieuwd hoe snel er iets verschijnt.  

06-07-2011 00:46:27
mdj
mdj
Inmiddels is er een dienstregeling bekend:

3000 IC Nm-Hdr stopt tussen Ah-Nm extra op Ahz en Est.
3100 IC Nm-Shl stopt tussen Nm-Ed op alle tussengelegen stations.
3600 IC Zl-Rsd is opgeheven Ah-Nm en rijdt Nm-Rsd. Tussen Zl-Ah rijdt de 12000.
7500 SPR Ed-Ah is opgeheven (vroege/late treinen uitgezonderd)
7600 SPR Zp-Nm is opgeheven Ah-Nm en rijdt Zp-Ah.

aangepast:
3000 IC Nm-Hdr
Nm V.00/30
Est .07/37
Ahz .11/41
Ah A.17/47
Ah V.22/52
Ed A 35/05
Ed V .41/11
Klp .46/16

Klp .12/42
Ed .18/48
Ah A.30/00
Ah V.36/06
Ahz .41/11
Est .45/15
Nm .53/23

3100: Stopt exta te Wf, Otb, Ahz, Est, Nml.
Tussen Nm-Ah in het pad van de 3600,
Ah A .03/33
Ah V .10/40
Otb .14/44
Wf .19/49
Ed .27/57

Ah V .25/55
Ed V.32/02
Wf .39/09
Otb .12/42
Ah A .18/48
Ah V .25/55
verder pad van de 3600 naar Nm.

#Opm: Op de momenten dat de 3100 niet rijdt, rijdt er een 7500 Sprinter Ed-Nm. Deze rijdt echter wel in hetzelfde pad als de aangepaste 3100 tussen Ed-Nm.


Sporen Ah:
3: IC -> Ed
4: IC -> Nm
8: 12000 IC Zl-Ah
9: 7600 Spr Zp-Ah
10 Syntus Dtc/Ww

Sporen Nm:
1a: Kerende 3000, vertrekkende 3100
1b: Kerende 32200
3: aankomende 3100
4a: kerende 3600
4b: kerende 4400


Bij twijfel: gebruik beton.
 

06-07-2011 05:56:45
dvdhoven
dvdhoven
Van de tijdelijke traverse staat alleen het gedeelte nog van perron 1 (spoor 3/4) naar perron 2 (6/7). Zondag werden delen met een kraan van Mammoet uitgetild. As weekend schijnt de rest te gaan.


Dick van den Hoven
 


06-07-2011 09:17:05
Bert13
Bert13
@mdj: Sorry indien ik slecht gelezen heb, maar over welke periode praten we hier?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

06-07-2011 09:31:39
dvdhoven
dvdhoven
De totale periode betreft - schrik niet - 24 juli t/m 25 september. Maar een groot deel van de maatregelen vervalt al op 29 augustus na een treinloos weekend op 27 en 28 augustus.
Zie ook: http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Zomer2011/Pages/Reizigersinformatie.aspx
Volgens deze link rijden vanaf 29 augustus 95% van de treinen weer normaal.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 06-07-2011 09:33


Dick van den Hoven
 

06-07-2011 10:35:13
bloemkool
bloemkool
Levert mij gedurende 5 weken een extra overstap op te Ah en in beide richtingen een toename van de reistijd met een schrikbarende minuut  

06-07-2011 13:50:23
anton_
anton_
ik dacht dat de 3000 ook in Nml stopt (als de 3100 niet rijdt)

Edit - ik zie nu dat de 3100 Ed - Nm ook 's avonds laat rijdt

Laatst bewerkt door anton_ op 06-07-2011 18:25
 

06-07-2011 14:01:50
thijs
thijs
De 3000 stopt in de aangepaste dienstregeling niet in Nml, alleen de 3100 doet dat.  

22-07-2011 09:09:31
gvttreinen
gvttreinen
Tijdens de werkzaamheden te Ah rijdt de ICE rijdt weer via Vl maar volgens Bahn.de stopt ie alleen te Ehv en niet te Ht zoals de vorige keer, is deze stop geschrapt of stopt ie toch wel?
Een kennis die in Ht woont denkt dat ie mooi in z`n hometown in de ICE naar D-land kan stappen maar de vrees bestaat dat ie toch ff naar Ehv moet reizen.
 

22-07-2011 09:15:10
train85
train85
In Ht rijdt die door en Ehv stopt die wel. Is bij alle ICE's zo.  

22-07-2011 09:17:53
gvttreinen
gvttreinen
Wel merkwaardig want de getroffen reizigers uit Ah moeten nu twee keer overstappen i.p.v. één keer omdat er geen rechtstreekse verbinding Ah - Ehv bestaat.
Of moeten die naar Ut reizen?
 

22-07-2011 09:34:01
train85
train85
De reisplanner geeft aan overstap te Nm, Ht en dan in Ehv met ICE.

Laatst bewerkt door train85 op 22-07-2011 09:59, reden: Info weggehaald.
 

22-07-2011 09:54:55
dvdhoven
dvdhoven
Dat gaat lastig als de 3600 niet rijdt tussen Ah en Nm

De 3600 tussen Zl en Ah heeft een ander nummer gekregen: 120xx. Hierbij kun je de eenvoudige vertaalslag maken, 36 vervangen door 120.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-07-2011 09:59


Dick van den Hoven
 

22-07-2011 09:57:34
HansBeeker
HansBeeker
Waarom er niet gekozen is voor de ICE in Ht te laten stoppen, is mij ook onduidelijk. Dit had voor vele reizigers ongemak gescheeld.. Zoals extra overstappen..  

22-07-2011 10:23:29
daniel81
daniel81
Wat mij het meeste verbaast is dat de 3600 niet gewoon is blijven rijden. Dooorgaande reizigers moeten nu 2x overstappen, Ah én Nm. Plus nog allerlei rare constructies omdat de 3100 niet altijd rijdt, terwijl de 3600 wel altijd rijdt.  

22-07-2011 11:05:53
5431
5431
Is er wellicht geen spoor dat doorgaand bereden kan worden? Dat zou ook de verklaring zijn voor het omleiden van het internationale verkeer.

Edit: zie dat er ook in Duitsland gewerkt wordt in de komende periode.

Laatst bewerkt door 5431 op 22-07-2011 18:54
 

22-07-2011 11:14:10
reisthijs
reisthijs
Quote
daniel81 (vr 22 jul 2011 10:23:29 https://www.somda.nl/forum/7782/p346858/): Plus nog allerlei rare constructies omdat de 3100 niet altijd rijdt, terwijl de 3600 wel altijd rijdt.
Op de tijden dat de 3100 niet rijdt (en dat is niet vaak: alleen 's ochtends vroeg en 's avonds laat), rijdt er in hetzelfde pad een 7500 Ed - Nm. Dat vind ik geen rare constructie: de bediening van Ed - Nm is gewoon de hele dag hetzelfde.
 

22-07-2011 13:14:58
meestertje
meestertje
Quote
5431 (vr 22 jul 2011 11:05:53 https://www.somda.nl/forum/7782/p346866/): Is er wellicht geen spoor dat doorgaand bereden kan worden? Dat zou ook de verklaring zijn voor het omleiden van het internationale verkeer.


Dat zou zomaar kunnen. Wat betreft de CNL en de EN: die hebben rond deze tijd van het jaar sowieso een heel perron nodig. 14 tot 15 bakken en een loc is heel normaal en die ruimte is er met de ombouw van Ah gewoonweg niet. Dus die MOETEN wel via Vl naar Duitsland en verder.

meestertje
 

22-07-2011 13:43:50
gvttreinen
gvttreinen
Als het goed is vanaf maandag 25/7 t/m 20/8 zijn alleen de sporen 2a/b, 3a/b, 4, 5a/b in dienst voor treinen van/naar alle richtingen en spoor 8(ged), 9(ged), 10 en 11 in dienst voor treinen van/naar de ri Ahp e.v.
Spoor 11 blijft ook in dienst als enige toegangspoor tot Ahb t.b..v tanken en wassen Syntustreinen.
Als doorgaande sporen kan dus alleen 3 en 4 worden gebruikt!
Op emplacement Ah (tussen Ahwa en Ah) kunnen treinen van/naar Ed alleen gebruik maken van spoor 23, voor de ri Est blijven de sporen 21 en 22 in dienst.
 

22-07-2011 13:50:11
ma60
ma60
Waarom doet de CNL er dan 60 minuten over om van Ut in Ehv te komen? Treinen met stop in Ht doen er hoogstens 50 minuten over. Ik vermoed dat de trein aan de kant wordt gezet in Ht...  

22-07-2011 13:55:39
train85
train85
Dat klopt niet. Hij rijdt tussen Gdm-Ht met een speling van +5. En tussen Ht-Ehv met een speling van +6 minuten.  

22-07-2011 14:07:48
ma60
ma60
Dat is flink wat speling dan. Maar ze kunnen niet veel anders. Bij Ht moet het ding toch al achter de 873 aan, dan waarschijnlijk ook nog achter de 9675 tot Btl. En de 16075 bij Ut zit ook maar een minuut achter de 429.  

22-07-2011 22:01:57
train85
train85
Alle CNL's die nu via Vl gaan omrijden rijden met een ander nummer:
419=429.
418=428.
447=437.
446=436.

Dit t/m eind augustus. Ook de ICE's krijgen vanaf morgen ander nummer.
De nummers te vinden via ns.nl en bahn.de

Laatst bewerkt door train85 op 23-07-2011 20:49
 

23-07-2011 10:12:50
maxime
maxime
Typootje wss: 418=428 neem ik aan?  

23-07-2011 18:55:32
stefanuzz
stefanuzz
Was deze webcam al langs gekomen? Blijft tot minstens september online!

http://www.zomerwerkzaamhedenarnhem.nl/index.html
 

23-07-2011 20:49:23
train85
train85
Quote
maxime (za 23 jul 2011 10:12:50 https://www.somda.nl/forum/7782/p347003/): Typootje wss: 418=428 neem ik aan?
Foutje van mij, heb het aangepast.
 

24-07-2011 19:13:05
bart84
Moderator
bart84
Quote
HansBeeker (vr 22 jul 2011 09:57:34 https://www.somda.nl/forum/7782/p346849/): Waarom er niet gekozen is voor de ICE in Ht te laten stoppen, is mij ook onduidelijk. Dit had voor vele reizigers ongemak gescheeld.. Zoals extra overstappen..

De reizigers die normaal in Ah opstappen, kunnen nu toch ook gewoon naar Ut gaan, dat is makkelijker dan naar Ht met allerlei overstappen.

Laatst bewerkt door bart84 op 24-07-2011 19:17


Mvg. Bart
 

24-07-2011 19:25:39
abbm
abbm
Vanuit Ah kun je ook rechtstreeks in Ht komen, de 3600.  

24-07-2011 19:27:24
bart84
Moderator
bart84
Was alleen voor dit weekend. Maar dan nog. Reizigers die normaal in Ah opstappen kunnen nu naar Ehv, Ut of misschien via Duitsland iets proberen om op de ICE te komen.


Mvg. Bart
 

24-07-2011 19:44:26
dvdhoven
dvdhoven
Quote
abbm (zo 24 jul 2011 19:25:39 https://www.somda.nl/forum/7782/p347204/): Vanuit Ah kun je ook rechtstreeks in Ht komen, de 3600.
4 weken lang dus niet. Dan wordt het 3100 naar Nm en overstappen op de 3600 met een tamelijke krappe aansluiting.


Dick van den Hoven
 

30-07-2011 12:35:00
ZJ37
ZJ37
Ingaande gisteren vervallende de extra stops te Wf voor de IC's omdat blijkbaar te lange treinen het station aandoen. Nu zijn spoor 2 en 3 geschikt voor 8 bakken en spoor 1 (richting Ah) voor 7,5 bak. De stoppende treinen zouden natuurlijk gewoon via spoor 2 kunnen rijden, maar wellicht dat het teveel tijdsverlies oplevert.

In Otb blijven de treinen wel stoppen, dus kennelijk is er geen probleem met treinen die met 10 bakken rijden want Otb is maximaal 9 bakken. Lijkt erop dat dus het iets te korte spoor 1 te Wf als probleem wordt bestempeld en dat men spoor 2 dus niet wil gebruiken.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 30-07-2011 12:36
 

30-07-2011 19:24:11
HansBeeker
HansBeeker
De logica is ver te zoeken. Dit had ik NS gelijk al kunnen zeggen. Ik heb ooit op Wf met 12 bakjes VIRM moeten stoppen (door een verstoring reed ik als ST ipv IC). En toen kon het wel, reizigers waarschuwende dat bepaalde bakken buiten perron stonden (achterste 3).
Waarom er nu op Otb wel gestopt kan worden en Wf niet, is mij een vraag.
 

30-07-2011 19:36:08
ZJ37
ZJ37
Als er met 8 bakken wordt gereden dan past dat altijd op Otb (max 9) en alleen niet op spoor 1 te Wf (max 7,5 bak). Maar als alle stoppende treinen met max 6 bakken gepland zijn is er sowieso geen probleem. Die met 8 bakken laat je richting Ah te Wf op het middenspoor 2 stoppen, dat is ook geschikt voor 8 bakken.

Maar e.e.a. zal misschien wel te ingewikkeld zijn of zo.
 

03-08-2011 19:17:06
Nylan
Nylan
De perrons van Wolfheze worden tijdelijk verlengd, zie http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Nieuws/Pages/Nieuws.aspx

Laatst bewerkt door Nylan op 03-08-2011 19:17
 

03-08-2011 19:38:04
daniel_ddr
daniel_ddr
Ehm het was toch perron 1 wat het probleem was te Wolfheze? Vanwaar verlengt men dan het middenperron... (dat zijn immers sporen 2 en 3)%03%


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

03-08-2011 19:53:54
ZJ37
ZJ37
De opgave van Prorail t.a.v. de perronspoorlengten bleken niet overeen te komen met de werkelijkheid en daar was wel de materieelplanning dus op afgestemd. Overigens ging het maar om nog geen 20 meter, zoals in het artikel staat.  

03-08-2011 21:13:13
kleine_man
kleine_man
Quote
HansBeeker (vr 22 jul 2011 09:57:34 https://www.somda.nl/forum/7782/p346849/): Waarom er niet gekozen is voor de ICE in Ht te laten stoppen, is mij ook onduidelijk. Dit had voor vele reizigers ongemak gescheeld.. Zoals extra overstappen..


De ICE zit er alleen maar tussen voor het "treintje" rijden. De ICE 152 op 25 juli reed als volgt: Vanaf Köln gaat het naar Mönchengladbach. Dan wordt er nog redelijk baanvaksnelheid gereden. Na Mönchengladbach wordt er al snel rustig gereden. In Venlo is er een stopje op het rangeerterrein voor het omschakelen. Daarna gaat het in een sukkeltempo naar Eindhoven. Voordat er daadwerkelijk in Eindhoven gestopt wordt staat hij eerst enkele minuten te wachten. Aankomst was om 19:36 (gepland 19:48). Vertrek was perfect om 19:51. Daarna op baanvaksnelheid naar Den Bosch. Den Bosch werd na 20 minuten gehaald en daarna werd er weer rustig gereden en zelfs enkele minuten gestopt op spoor 2. Dan gaat het redelijk op snelheid naar Utrecht (geplande aankomst 20:50 ==> is 10 minuten langer dan de reguliere IC). Vanaf Lunetten tot aan CS heeft de ICE 10 minuten nodig. Wel geteld doe je er dus een half uur langer over dan strikt noodzakelijk.

Reizigers naar Arnhem kregen inderdaad het reisadvies om in Eindhoven, Den Bosch en Nijmegen over te stappen. Echter omdat de geplande aankomst 19:48 was werd het advies gegeven om met de trein van 20:02 naar Den bosch te gaan. Dan ben je 3 minuten later en 3 overstappen verder dan dat je doorrijdt naar Utrecht en daar in 3 minuten overstapt. (het kan %08%)

Nog een slechte zaak. Nergen op het station stonden de werkzaamheden aangekondigd. Nu nog steeds niet. Er hangen "actuele" vertrekstaten die 3 dagen oud waren. De vertrekstaten geldig voor zondag 24 juli werden pas die woensdag wegggehaald. Deze nooddienstregeling blijft tot ergens in september van kracht. Al wordt er omgeroepen dat 26 augustus de eind datum is. Geen woord dus over 27+28 augustus. Daarna komen alleen de ICE+CNL en de trein naar Tiel er weer bij.

Nog een puntje wat "goed" geregeld is. De 3100 rijdt ook als stoptrein tussen Ede en Arnhem. Echter omdat de treinlengte niet gegarandeerd kan worden is de stop in Wolfheze komen te vervallen. Er rijden speciale pendelbusjes. Het is echter nog niet tot alle machinisten doorgedrongen. Handig voor de reiziger.....

Wat betreft de werkzaamheden. Deze schieten erg op. De treinen Utrecht-Nijmegen worden op spoor 3/4 behandeld. De IC naar Zwolle gaat van spoor 8, de sprinter naar Zutphen van 9. Syntus vertrekt van spoor 10. Spoor 11 is aan de westzijde via een noodaansluiting aangesloten op het emplacement. Wanneer de treinen Utrecht-Nijmegen "omgezet" gaan worden is nog niet bekend. Ik gok echter dat dit na 28 augustus is.

Wie het allemaal live wil volgen kijkt op www.zomerwerkzaamhedenarnhem.nl Niet schrikken. Het station herken je bijna niet meer terug als je de afgelopen 2 weken er niet geweest bent.
 

03-08-2011 21:54:03
jeanpierre
jeanpierre
En als je goed oplet kan je ook nog regelmatig 1 van de 2 RRF lokjes zien rangeren. Vanmiddag (ca 13.00u) kwam RRF 107 een Kls brengen en e.e.a. rangeren. De ander (soms beide) rangeert op Ahg.  

04-08-2011 20:30:57
kleine_man
kleine_man
Quote
kleine_man (wo 03 aug 2011 21:13:13 Nog een slechte zaak. Nergen op het station stonden de werkzaamheden aangekondigd. Nu nog steeds niet. Er hangen "actuele" vertrekstaten die 3 dagen oud waren. De vertrekstaten geldig voor zondag 24 juli werden pas die woensdag wegggehaald. Deze nooddienstregeling blijft tot ergens in september van kracht. Al wordt er omgeroepen dat 26 augustus de eind datum is. Geen woord dus over 27+28 augustus. Daarna komen alleen de ICE+CNL en de trein naar Tiel er weer bij.




Om mijzelf te corrigeren: De reisplanner is gevoerd met de tijdelijke dienstregeling. Rechtlijning als de NS is, geld dit nu voor elke reis die je plant. Ook al is die na de werkzaamheden.
 

04-08-2011 21:40:08
broek53
broek53
Dat is hoogstwaarschijnlijk een bijproduct van het feit dat de werkzaamheden in Arnhem niet in Dagplan zitten, maar in een wijzigingsblad op de dienstregeling - en dus in de jaardienst. De reisplanner (en de hele informatiefabriek) geeft altijd de op dit moment geldende jaardienst aan. Dat eindigt wel ergens, maar daarna komt niets meer. Anders gezegd: men zou de reisplanner kunnen laten sluiten na de werkzaamheden in Arnhem, maar dan kun je helemaal niets meer reisplannen.
Kortom: eigenlijk zou men in de infofabriek iets moeten inbouwen waardoor je na een bepaalde datum een andere dienstregeling kunt tonen, wil je dit oplossen.
 

04-08-2011 21:54:47
mren
mren
Is dit dan wezenlijk anders dan de jaarlijkse nieuwe DRGL in december?  

04-08-2011 22:51:54
broek53
broek53
Ja, althans: zover ik mij kan herinneren draait de nieuwe DRGL eerst een tijd los van de actuele DRGL op de reisplanner.  

10-08-2011 23:37:09
mdj
mdj
Quote
dvdhoven (wo 06 jul 2011 09:31:39 https://www.somda.nl/forum/7782/p344209/): De totale periode betreft - schrik niet - 24 juli t/m 25 september. Maar een groot deel van de maatregelen vervalt al op 29 augustus na een treinloos weekend op 27 en 28 augustus.
Zie ook: http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Zomer2011/Pages/Reizigersinformatie.aspx
Volgens deze link rijden vanaf 29 augustus 95% van de treinen weer normaal.

Vanaf 29 augustus:
7: 3100/3000 naar Nm, Internationaal naar Asd
8: 31100 naar Tl, 3600/7600 naar Nm
9: 7500, 30700
10: 3100/3000 naar Ut, Internationaal naar Duitsland
11: 3600 naar Zp (.08/38 vertrek!),7600 naar Zp, 30900

Spoor 3, 4 en 6 worden niet gebruikt...

Dan zit ik op de 100% rijdende treinen, toch?

Laatst bewerkt door mdj op 10-08-2011 23:37


Bij twijfel: gebruik beton.
 

10-08-2011 23:47:24
tonnie12
tonnie12
weekend van 27-28 aug rijdt de V.S.M. Doetichem-Varsseveld' Hoe rijdt deze trein dan naar Doetinchem? soms via Winterswijk?

Laatst bewerkt door tonnie12 op 11-08-2011 00:27
 

10-08-2011 23:49:42
mdj
mdj
Via Ww is de enige optie... Of heen op 26 augustus en terug op de 29ste.

Laatst bewerkt door mdj op 10-08-2011 23:49


Bij twijfel: gebruik beton.
 

11-08-2011 18:10:44
kleine_man
kleine_man
Quote

Spoor 3, 4 en 6 worden niet gebruikt...

Dan zit ik op de 100% rijdende treinen, toch?


Bedankt voor de Info. De "NS" op Arnhem is nog niet op de hoogte %03%

De 3600 naar Zwolle vertrekt normaal om .10/.40, ik denk dat daar die 95% vandaan komt. Volgens de vertrekstaten in Nijmegen (EINDELIJK hangen daar gewijzigde staten) zijn de vertrekstaten richtin Utrecht geldig t/m 4 september. Dat kan ook die 95% veroorzaken. We zullen het iig zien.

Vandaag was men boven het nieuwe wisselcomplex de rijdraden te spannen. Spoor 8 is nu ook op dat complex aangesloten. Alleen spoor 7. Ook de Sonsbeekzijde schiet op. Alle trappen zitten erin, ook is het dak zo goed als dicht.
 

12-08-2011 12:22:12
NDS
NDS
Eergisteren voor het eerst gebruik kunnen maken van de lift op spoor 10/11 richting de Sonsbeekzijde. Ik moet zeggen een verademing dat ik daar ook eindelijk van de trappen verlost ben( heb problemen met trappen lopen dus vandaar).

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

23-08-2011 09:35:21
dvdhoven
dvdhoven
Quote
mdj (wo 10 aug 2011 23:37:09 https://www.somda.nl/forum/7782/p350000/):
Quote
dvdhoven (wo 06 jul 2011 09:31:39 https://www.somda.nl/forum/7782/p344209/): De totale periode betreft - schrik niet - 24 juli t/m 25 september. Maar een groot deel van de maatregelen vervalt al op 29 augustus na een treinloos weekend op 27 en 28 augustus.
Zie ook: http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Zomer2011/Pages/Reizigersinformatie.aspx
Volgens deze link rijden vanaf 29 augustus 95% van de treinen weer normaal.

Vanaf 29 augustus:
7: 3100/3000 naar Nm, Internationaal naar Asd
8: 31100 naar Tl, 3600/7600 naar Nm
9: 7500, 30700
10: 3100/3000 naar Ut, Internationaal naar Duitsland
11: 3600 naar Zp (.08/38 vertrek!),7600 naar Zp, 30900

Spoor 3, 4 en 6 worden niet gebruikt...

Dan zit ik op de 100% rijdende treinen, toch?
Ik lees op de site van ProRail: Van 7 tot en met 11 september rijden er stopbussen in plaats van stoptreinen tussen Ede-Wageningen en Arnhem. De intercity’s rijden wel gewoon. Misschien is dat de 5%


Dick van den Hoven
 

23-08-2011 13:29:30
fermon
fermon
Ik kijk regelmatig op de webcam en het valt me op dat er naar het perron van spoor 3 en 4 geen trap is vanaf de nieuwe traverse. Komt die nog of moeten de reizigers omlopen via de andere perrons?