29-06-2010 23:33:38
NDS
NDS
Die rechtstreekse bussen naar het NOM( en Burgers Zoo) zijn voor div. collega's van mij wel erg praktisch, hele goede zet. Zo krijgen we ons personeel en ook bezoekers met een relatief korte reistijd op de plaats van bestemming.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

30-06-2010 11:44:30
daniel81
daniel81
Komen er ook rechtstreekse bussen Ed-Nm of Ed-Ahz of gaat dat allemaal via Ah?  

24-07-2010 08:59:14
TMPJ
TMPJ
Weet iemand toevallig of er (net zoals bij Geldermalsen de afgelopen week) ergens een webcam in de lucht is waar we het ea. op kunnen volgen?

Laatst bewerkt door TMPJ op 24-07-2010 09:00
 

26-07-2010 00:30:11
stefanuzz
stefanuzz
Even topic omhoog schoppen... mochten er mensen geïnteresseerd zijn in foto's van de verbouwing / nieuwbouw; ik fotograaf in opdracht van ProRail vanaf het bouwterein en plaats als ik ter plaatse ben geweest enkele highlights op mijn eigen website (alle foto's gaan overigens naar ProRail die ze vervolgens weer rechtenvrij doorstuurt naar de pers). De komende weken zal ik nog meerdere keren aanwezig zijn dus zal ik wellicht hier ook nog wel updates plaatsen. Zie http://stefanverkerk.nl/foto/186  


26-07-2010 06:23:47
magnus
magnus
Quote
daniel81: Komen er ook rechtstreekse bussen Ed-Nm of Ed-Ahz of gaat dat allemaal via Ah?
Alles gaat via Arnhem.
 

26-07-2010 08:29:28
stefanvdw
stefanvdw
Ik zag zojuist in Dr een Sprinter naar Ah staan met op de bestemmingsdisplays de tekst 'Dieren Arnhem'. Betekent dit dat het SGM een RIS update heeft gehad met de gewijzigde treinseries i.v.m. de werkzaamheden bij Ah? Wel netjes in dat geval trouwens.  

26-07-2010 09:16:39
gummbahla
gummbahla
Quote
stefanuzz: Even topic omhoog schoppen... mochten er mensen geïnteresseerd zijn in foto's van de verbouwing / nieuwbouw; ik fotograaf in opdracht van ProRail vanaf het bouwterein en plaats als ik ter plaatse ben geweest enkele highlights op mijn eigen website (alle foto's gaan overigens naar ProRail die ze vervolgens weer rechtenvrij doorstuurt naar de pers). De komende weken zal ik nog meerdere keren aanwezig zijn dus zal ik wellicht hier ook nog wel updates plaatsen. Zie http://stefanverkerk.nl/foto/186


Erg interessante en leuke foto's! Er wordt zo te zien hard gewerkt vanaf dag 1.
 

26-07-2010 09:27:01
gvttreinen
gvttreinen
Idd mooie foto`s en best professioneel.
En Stefan, goede contacten met Prorail Regio NoordOost

Bij de weg, tijdens de ombouwperiode rijdt Syntus slechts tussen Tl en Za (kopmaken te Vrk) maar hoe zit het met uitwisselen en tanken, via Ut?
 

26-07-2010 09:39:27
treinfan
treinfan
Ik zie in de buurt van Ut geen tankplaats, dus het lijkt mij dat dat via een tankauto gebeurt, of anders via Est en de maaslijn naar Br of Vl (kan je ook nog direct uitwisselen met de werkplaats)  

26-07-2010 10:32:43
bloemkool
bloemkool
Schitterende foto's, kan niet anders zeggen  

26-07-2010 12:29:56
mikos
mikos
Quote
stefanvdw: Ik zag zojuist in Dr een Sprinter naar Ah staan met op de bestemmingsdisplays de tekst 'Dieren Arnhem'. Betekent dit dat het SGM een RIS update heeft gehad met de gewijzigde treinseries i.v.m. de werkzaamheden bij Ah? Wel netjes in dat geval trouwens.

Nee hoor, is een standaard mogelijkheid in de RIS van SGM, waarbij je een ander knooppuntstation kunt kiezen als eindbestemming.
 

26-07-2010 14:45:33
broek53
broek53
Maar dan krijg je de (gewijzigde) dienstregelinginfo dus niet mee, dat is het verschil.  

26-07-2010 21:21:22
daniel81
daniel81
Internationale reizigers vanaf Ah wordt het niet heel erg gemakkelijk gemaakt.
Volgens NShispeed.nl http://www.nshispeed.nl/nl/actuele-reisinformatie/ice-international-amsterdamkeulenfrankfurt moeten zij met binnenlandse treinen naar Ht reizen, alwaar ze kunnen overstappen op ICE international. Klikken ze op dezelfde pagina op Meer informatie over de aangepaste dienstregeling, dan krijgen ze een drgl te zien waar welgeteld 2 ICE's in Ht stoppen en dan ook nog eens alléén richting Asd
En van Ah naar Oberhausen is per fiets denk ik sneller dan met omrijden enz. Triest dat daar niets fatsoenlijks voor geregeld is, een pendeltrein of desnoods bus Ah-Emmerich was toch een kleine moeite geweest.
 

26-07-2010 22:48:07
maurits
maurits
Natuurlijk hoef je geen ICE's in Arnhem te ontvangen, maar een pendel-V-tje Ah-Em vv 1x per uur of 1x per 2 uur met aansluiting op de RE naar het Ruhrgebied was het minste geweest wat men had kunnen doen. Of een pendelbus met aansluiting op de RE als het inzetten van een trein zo vreselijk lastig of moeilijk is.

Maar terwijl het spoor Ah-Em gewoon berijdbaar is, heeft NS Hispeed niks geregeld en worden reizigers vanuit Arnhem opgezadeld met onnodig overstappen en een reistijd die tot 4 keer zo lang is. Het scheen veel te duur te zijn om wat te organiseren, men smijt het geld liever in de bodemloze Fyra-put, BAH%05%

Laatst bewerkt door maurits op 26-07-2010 23:04


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

26-07-2010 22:55:06
kleine_man
kleine_man
Net zo schandalig is dat er voor doorgaande reizigers ook niets geregeld is. Zeker voor het wat lokalere verkeer. Er rijdt geen rechtstreekse bus van Ede naar Nijmegen.

Doorgaande reizigers moeten nu in Arnhem overstappen. Mensen die daar niet bekend zijn moeten dus uit de bus stappen aan de Sonsbeekzijde (als je pech hebt kan je halverwege de Zypsepoort uitstappen) om dan vervolgens via het perron naar het tijdelijke station te lopen naar het Luxor theater om daar op de bus naar Arnhem Zuid te stappen.

Ook mensen die slecht ter been zijn of met zware koffers op pad zijn kunnen het uitzoeken. Er is geen lift aan de Sonsbeekzijde en er is geen "tilhulp" (die er in het verleden wel geweest is).

Zelfs voor een getrainde treinreiziger en bekende van station Arnhem was het nog zoeken. Tussen alle afzettingen en andere infobordjes hangen kleine bordjes die de vervolgrichtingen aangeven.

Ik kan mij voorstellen (eigenlijk ook niet) dat ervoor gekozen is om het station een maand lang af te sluiten om eea te versnellen. Maar volgens mij is iedereen bezig geweest met het plannen van de werkzaamheden en dacht later aan de reizigers...............

Niets ten nadele van de mensen die het nu allemaal moeten uitvoeren, maar die hebben al wat troep vandaag naar hun hoofd geslingerd gekregen.

Laatst bewerkt door kleine_man op 26-07-2010 22:56
 

26-07-2010 23:42:08
raymond16
raymond16
Quote
daniel81: Internationale reizigers vanaf Ah wordt het niet heel erg gemakkelijk gemaakt.
Volgens NShispeed.nl http://www.nshispeed.nl/nl/actuele-reisinformatie/ice-international-amsterdamkeulenfrankfurt moeten zij met binnenlandse treinen naar Ht reizen, alwaar ze kunnen overstappen op ICE international. Klikken ze op dezelfde pagina op Meer informatie over de aangepaste dienstregeling, dan krijgen ze een drgl te zien waar welgeteld 2 ICE's in Ht stoppen en dan ook nog eens alléén richting Asd


Vreemd genoeg hanteert de DB een andere dienstregeling volgens hun planner, waar alle ICE's op zowel Ht als Ehv hanteren.
 

27-07-2010 00:00:29
Nylan
Nylan
Ik rij dinsdag 3 augustus naar Frankfurt Am Main HBF. Ben woonachtig in Arnhem.
Heb tickets geboekt en rij eerst van ahz naar ht, daar overstappen naar ehv en daar kan ik op de ICE.
Reisduur: 5 uur.

Heb even gekeken wat mijn reisduur zou zijn na de buitendienststelling, dat is: 3 uur en 15 minuten.

Laatst bewerkt door Nylan op 27-07-2010 00:06
 

27-07-2010 07:48:11
WesselE
WesselE
Quote
treinfan: Ik zie in de buurt van Ut geen tankplaats, dus het lijkt mij dat dat via een tankauto gebeurt, of anders via Est en de maaslijn naar Br of Vl (kan je ook nog direct uitwisselen met de werkplaats)
Volgens mij is er geen keervoorziening in Est. Ahz lijkt me geen optie omdat daar al ieder kwartier treinen keren. Voor het tanken zou toch een voorziening in Za geregeld worden?


'Okeh'
 

27-07-2010 10:35:11
stefanvdw
stefanvdw
Werkzaamheden in Ah gaan behoorlijk snel nu, overkapping spoor 3/4 is bijna geheel verwijderd en ook de brug Bovenbrugstraat is weg. Zal vanmiddag nog even wat fotos uploaden.

Overigens, doorgaande reizigers reizen via Ht. Alleen het beperkte aantal reizigers Nm-Ed v.v. moet 2x gebruik maken van vervangend vervoer, maar dat is even niet anders. Maarja, er worden 1500 verwentasjes per dag uitgedeeld(en gratis ijsjes en koffie/thee/limonade) dus dat maakt het toch weer goed?\

Edit: Foto van voortgang werkzaamheden: http://www.flickr.com/photos/stefanvdw/4838417792/

Laatst bewerkt door stefanvdw op 28-07-2010 19:45
 

27-07-2010 10:50:05
qj7141
qj7141
Quote
Nylan: Ik rij dinsdag 3 augustus naar Frankfurt Am Main HBF. Ben woonachtig in Arnhem.
Heb tickets geboekt en rij eerst van ahz naar ht, daar overstappen naar ehv en daar kan ik op de ICE.
Reisduur: 5 uur.

Heb even gekeken wat mijn reisduur zou zijn na de buitendienststelling, dat is: 3 uur en 15 minuten.

Wat vreemd. Je zou toch in Ht al in de ICE kunnen stappen?
 

27-07-2010 10:51:54
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
WesselE:
Quote
treinfan: Ik zie in de buurt van Ut geen tankplaats, dus het lijkt mij dat dat via een tankauto gebeurt, of anders via Est en de maaslijn naar Br of Vl (kan je ook nog direct uitwisselen met de werkplaats)
Volgens mij is er geen keervoorziening in Est. Ahz lijkt me geen optie omdat daar al ieder kwartier treinen keren. Voor het tanken zou toch een voorziening in Za geregeld worden?


in de toekomst misschien wel. Zover ik weet heeft NS de volledige capaciteit al nodig op Nm-Ah en is dus via die weg naar Br niet mogelijk. In het OD van gisteren las ik wel een setje buffels dat door Gdm ri Ut ging, dus klaarblijkelijk nemen ze de lange omweg via Amf-Apd.
 

27-07-2010 10:56:56
nielske90
nielske90
Quote
SleutelMan:dus klaarblijkelijk nemen ze de lange omweg via Amf-Apd.
Wat dacht je anders, dat ze via Duitsland zouden rijden?

Laatst bewerkt door nielske90 op 27-07-2010 10:57
 

27-07-2010 12:54:39
mikos
mikos
Quote
broek53: Maar dan krijg je de (gewijzigde) dienstregelinginfo dus niet mee, dat is het verschil.

Nu weet ik alleen niet hoe ik dit precies op moet vatten; als aanvulling op mijn verhaal of als verbetering?

De lijnfilm in de RIS-schermen loopt namelijk ook dan gewoon mee en er zal overal netjes omgeroepen worden, net als dat Arnhem het eindpunt is. Het woord Nijmegen zal niet vallen.
 

27-07-2010 13:33:28
rob1
rob1
Quote
raymond16:
Quote
daniel81: Internationale reizigers vanaf Ah wordt het niet heel erg gemakkelijk gemaakt.
Volgens NShispeed.nl http://www.nshispeed.nl/nl/actuele-reisinformatie/ice-international-amsterdamkeulenfrankfurt moeten zij met binnenlandse treinen naar Ht reizen, alwaar ze kunnen overstappen op ICE international. Klikken ze op dezelfde pagina op Meer informatie over de aangepaste dienstregeling, dan krijgen ze een drgl te zien waar welgeteld 2 ICE's in Ht stoppen en dan ook nog eens alléén richting Asd


Vreemd genoeg hanteert de DB een andere dienstregeling volgens hun planner, waar alle ICE's op zowel Ht als Ehv hanteren.
Ik ben het spoor nu een beetje bijster. Morgen reis ik per ICE naar Keulen. Tickets gekocht vanaf Eindhoven (dat was toen ik de tickets kocht het enige 'extra' station voor de ICE). Nu had ik het plan opgevat al in 's Hertogenbosch in te stappen en per normaal enkeltje+ICE toeslag ook al 's Hertogenbosch-Eindhoven per ICE te reizen. Prangende vraag: stoppen alle ICE's nu wel of niet extra in 's Hertogenbosch (voor het geval treinnummer van belang is: ik reis heen per ICE 235)? Excuus als ik ergens overheen gelezen heb, maar - wat al eerder vermeld is - van reisinformatie-websites krijg ik tegenstrijdige berichten. Alvast dank voor een reactie!
 

27-07-2010 13:42:19
himym
himym
Dit geeft misschien zekerheid? Niet alle ICE's lijken te halteren in Ht

http://www.nshispeed.nl/web/file?uuid=e2ba3291-9502-4542-94f7-0fb8bd41dbcf&owner=21609c8f-8569-49f1-8893-084532bab3cf
 

27-07-2010 13:59:43
Apda
Apda
"Bij het samenstellen van deze folder was nog niet bekend of ICE International ook extra zal stoppen in 's-Hertogensbosch. Controleer uw reisadvies enkele dagen voor vertrek op www.NSHispeed.nl"
Inmiddels staat op NSHispeed.nl en op bahn.de wél een stop van ICE 235 in 's-Hertogenbosch.
 

27-07-2010 15:35:34
maurits
maurits
Quote
rob1: Nu had ik het plan opgevat al in 's Hertogenbosch in te stappen en per normaal enkeltje+ICE toeslag ook al 's Hertogenbosch-Eindhoven per ICE te reizen.


Als je een internationaal ticket Eindhoven-Köln heb, heb je aan een aansluitend binnenlands kaartje Den Bosch-Eindhoven voldoende. In het ticket Eindhoven-Köln zit de ICE-toeslag al verwerkt, en je hoeft dan geen binnenlandse ICE-toeslag bij te kopen.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

29-07-2010 01:47:58
stefanuzz
stefanuzz
Vandaag (woensdag) ben ik weer wezen fotograferen voor ProRail en het resultaat van die reportage is hier te vinden: http://stefanverkerk.nl/foto/187 - De afgelopen dagen is het hard gegaan; vrijwel al het spoor en bovenleiding tussen de splitsing ri Nijmegen/Utrecht en het station is verwijderd; Een behoorlijke hoeveelheid dwarsliggers (bouwjaar 2000, levensduur 40 jaar) ligt in langs het nog overgebleven spoor opgestapeld. De spoorstaven daarvan worden wel vervangen; ballast komt nu al weer grotendeels terug (gezeefd etc.) - Het intrillen van de damwanden heeft wat vertraging opgelopen en overwogen werd om dat nu ook eventueel 's nachts te gaan doen als de vergunningen daarvoor verkregen zouden kunnen worden maar daarover heb ik verder niks meer gehoord dus (voor de inwoners van Arnhem:) dat zal wel los lopen. Verder is er een hele boel te zien, horen en beleven... maar dat moet je echt in het echt hebben gezien wil je weten wat voor drukte het is.  

29-07-2010 04:05:02
dlm4yjp
dlm4yjp
Erg mooie foto's! Erg fijn dat iemand zoveel tijd en aandacht er aan besteed, ik zie graag de volgende collectie binnen komen! %08%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


29-07-2010 04:19:41
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
dat gaat behoorlijk snel. Mooie foto´s Stefan! Ik wilde er over een paar weekjes nog gaan kijken (als ik weer terug ben van vakantie) maar volgens mij is er dan weinig meer te zien.  

29-07-2010 12:06:25
tochjo
tochjo
Quote
stefanuzz: Het intrillen van de damwanden heeft wat vertraging opgelopen en overwogen werd om dat nu ook eventueel 's nachts te gaan doen als de vergunningen daarvoor verkregen zouden kunnen worden maar daarover heb ik verder niks meer gehoord dus (voor de inwoners van Arnhem:) dat zal wel los lopen.

Men gaat dus wel 's nachts heien: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7048605/ProRail-gaat-s-nachts-heien-bij-spoor-Arnhem.ece
 

29-07-2010 12:56:31
bjornl
bjornl
Quote
kleine_man: Doorgaande reizigers moeten nu in Arnhem overstappen. Mensen die daar niet bekend zijn moeten dus uit de bus stappen aan de Sonsbeekzijde (als je pech hebt kan je halverwege de Zypsepoort uitstappen) om dan vervolgens via het perron naar het tijdelijke station te lopen naar het Luxor theater om daar op de bus naar Arnhem Zuid te stappen.

Ik heb de reis gisteren in omgekeerde richting gedaan. Bij het uitstappen voor Luxor stond er recht voor mijn neus een bord waarmee ik onder de brug bij Zijpse Poort werd doorgewezen. Ook was er een spoor van "voetstappen" gemaakt. Wel een stuk wandelen dus, maar niet over het tijdelijke station en dus geen trappen. Er waren ook een hoop "gele hesjes" om je de goede kant uit te wijzen.
 

29-07-2010 13:05:42
rob1
rob1
Quote
Apda: "Bij het samenstellen van deze folder was nog niet bekend of ICE International ook extra zal stoppen in 's-Hertogensbosch. Controleer uw reisadvies enkele dagen voor vertrek op www.NSHispeed.nl" Inmiddels staat op NSHispeed.nl en op bahn.de wél een stop van ICE 235 in 's-Hertogenbosch.
Bedankt voor de reacties, gisteren inderdaad ingestapt in 's Hertogenbosch. Wel opvallend: mijn reisgenoot en ik waren de enige passagiers die in 's Hertogenbosch instapten. In Eindhoven stapten daarentegen veel meer reizigers in. Lijkt mij een gevolg van de late communicatie over de stops in 's Hertogenbosch.
 

29-07-2010 13:16:29
dvdhoven
dvdhoven
Quote
tochjo: Men gaat dus wel 's nachts heien: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7048605/ProRail-gaat-s-nachts-heien-bij-spoor-Arnhem.ece
Er is een duidelijk verschil tussen heien en intrillen. Als ik bericht van Stefan lees, gaat het om intrillen. Als je een damwand gaat heien, hou je niks meer over


Dick van den Hoven
 

29-07-2010 13:21:21
tochjo
tochjo
Ik heb er verder geen verstand van en baseer me geheel op de kop boven het artikel  

29-07-2010 13:31:24
stefanuzz
stefanuzz
Quote
dvdhoven:
Quote
tochjo: Men gaat dus wel 's nachts heien: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7048605/ProRail-gaat-s-nachts-heien-bij-spoor-Arnhem.ece
Er is een duidelijk verschil tussen heien en intrillen. Als ik bericht van Stefan lees, gaat het om intrillen. Als je een damwand gaat heien, hou je niks meer over
Correct, het gaat hier inderdaad om het intrillen en niet om heien van palen. Daar is ook totaal geen sprake van bij de werkzaamheden. Denk dat dit in Arnhem in ieder geval voor veel geluidsoverlast gaat zorgen... op zo'n 200 meter afstand mét beschutting alleen al versta je elkaar slecht... Ben benieuwd of er nog meer 'rellen' gaan ontstaan. %09%
 

29-07-2010 19:54:02
webguy
webguy
Inmiddels krijgen bewoners een hotel aangeboden van Prorail... Best netjes...

Quote
Ik heb de reis gisteren in omgekeerde richting gedaan. Bij het uitstappen voor Luxor stond er recht voor mijn neus een bord waarmee ik onder de brug bij Zijpse Poort werd doorgewezen. Ook was er een spoor van "voetstappen" gemaakt. Wel een stuk wandelen dus, maar niet over het tijdelijke station en dus geen trappen. Er waren ook een hoop "gele hesjes" om je de goede kant uit te wijzen.

Verder is inderdaad het vertrekpunt van de bussen naar Ede halverwege de Amsterdamseweg/Sonsbeekzijde. Het is vanaf het station een stukje lopen, maar die bussen hebben ook ruimte nodig. Daarom is het inderdaad sneller (en met minder trappen) als je het viaduct gewoon onderdoorloopt Verder is het omreisadvies vanuit Utrecht richting Nijmegen via Den Bosch, vandaar dat er geen rechtstreekse bus rijdt.

Laatst bewerkt door webguy op 29-07-2010 19:56


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

30-07-2010 23:22:25
stefanuzz
stefanuzz
ProRail heeft een video journaal geplaatst op YouTube, elke vrijdag volgt er een nieuwe aflevering. Check http://www.youtube.com/watch?v=34YIihaMZYc&feature=player_embedded  

30-07-2010 23:35:10
kleine_man
kleine_man
Quote
bjornl: Ik heb de reis gisteren in omgekeerde richting gedaan. Bij het uitstappen voor Luxor stond er recht voor mijn neus een bord waarmee ik onder de brug bij Zijpse Poort werd doorgewezen. Ook was er een spoor van "voetstappen" gemaakt. Wel een stuk wandelen dus, maar niet over het tijdelijke station en dus geen trappen. Er waren ook een hoop "gele hesjes" om je de goede kant uit te wijzen.


Ik zag tot mijn grote verbazing vanmorgen ook dat er andere bordjes hingen. Afgelopen zondag werd je nog via de Sonsbeekzijde gestuurd. Maar ten opzichte van zondagmorgen is er wel meer veranderd. Voornamelijk de hoeveelheid gele hesjes is toegenomen, maar alleen op de tijden dat er ook veel mensen reizen.

Gelukkig heb ik er nog weinig last van. Ik fiets naar Arnhem Zuid.
 

31-07-2010 08:11:22
johan77
johan77
Quote
dvdhoven:
Quote
tochjo: Men gaat dus wel 's nachts heien: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7048605/ProRail-gaat-s-nachts-heien-bij-spoor-Arnhem.ece
Er is een duidelijk verschil tussen heien en intrillen. Als ik bericht van Stefan lees, gaat het om intrillen. Als je een damwand gaat heien, hou je niks meer over


Damwand heien gebeurt wel degelijk maar dan alleen als het met een trilblok niet meer wil verder wil zakken en nog wel dieper moet, maar dit is inderdaad niet bevordelijk voor de damwandplanken zelf.

Mvg, Johan.
 

31-07-2010 09:33:02
waalkade
waalkade
Quote
webguy:
Verder is inderdaad het vertrekpunt van de bussen naar Ede halverwege de Amsterdamseweg/Sonsbeekzijde. Het is vanaf het station een stukje lopen, maar die bussen hebben ook ruimte nodig. Daarom is het inderdaad sneller (en met minder trappen) als je het viaduct gewoon onderdoorloopt
Wel sneu voor al de krabbelaars die een winkeltje bij die trappen gehuurd hebben
Daar kom je nu niet meer langs bij een overstap bus-bus.
 

31-07-2010 17:25:46
stefanvdw
stefanvdw
Bij station Velperpoort zijn laatst twee extra seinen geplaatst, die afgekruist blijven totdat de keervoorziening Ahp ingeschakeld wordt op zondag 8 augustus en tijdens de herfstvakantie(16-26 oktober). Deze seinen zijn voorzien van ATB-vv. Foto: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/31/1280579224-460.jpg

Laatst bewerkt door stefanvdw op 31-07-2010 17:31
 

31-07-2010 18:53:25
rob46
rob46
Vandaag even de werken in ogenschouw genomen en het vordert snel, het intrillen van de wanden maakt wel lawaai maar in de straten rondom valt mij dat eerlijk gezegd nogal mee. Voor een indruk van vandaag, zie http://www.flickr.com/photos/rob46/4846256149/  

02-08-2010 12:14:04
Nylan
Nylan
Volgens de site van de Albert Heijn, is de 'AH to Go' gesloten in deze periode. Ik denk i.v.m. buitendienststelling.  

02-08-2010 12:24:00
mark
mark
Dat was ook op de Twitter van NS te lezen, AH to go is gesloten omdat er te weinig volk door de tunnel komt.  

02-08-2010 13:44:51
gvttreinen
gvttreinen
Syntus zet drie stellen in tussen Tl en Za (Vrk), buiten de spits zijn 2 stellen actief en staat het derde stel op spoor 1 te Tiel
Het derde stel gaat omstreeks 15.35 leeg naar Vrk om dan de spitsdienst te rijden, s`morgens in omgekeerde volgorde maar toen ik vanmorgen (1/8) om 10.52 de trein naar Ut nam was het spitststel niet aanwezig, de 39 reed o.m. naar Vrk.
Gérard

Laatst bewerkt door gvttreinen op 02-08-2010 13:45
 

02-08-2010 13:52:28
gvttreinen
gvttreinen
Quote
stefanvdw: Bij station Velperpoort zijn laatst twee extra seinen geplaatst, die afgekruist blijven totdat de keervoorziening Ahp ingeschakeld wordt op zondag 8 augustus en tijdens de herfstvakantie(16-26 oktober). Deze seinen zijn voorzien van ATB-vv.
Dit worden seinen K224 en K226.
 

05-08-2010 10:44:29
gummbahla
gummbahla
Sinds vandaag is er een webcam actief waarbij de werkzaamheden rondom het station op hoge resolutie (maar met een wat lage framerate) te volgen zijn: http://perroncam.breedbandarnhem.nl/view/index.shtml  

05-08-2010 17:57:18
dlm4yjp
dlm4yjp
Logisch: het zijn ook allemaal Quick-capture's, oftewel, zoals linksboven staat: Motion JPEG MPEG-4 kun je ook selecteren (werkt bij overigens niet) en dan heb je gewoon, als het goed is, live beeld met 25FPS.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

05-08-2010 18:38:33
kleine_man
kleine_man
Quote
gvttreinen: Syntus zet drie stellen in tussen Tl en Za (Vrk), buiten de spits zijn 2 stellen actief en staat het derde stel op spoor 1 te Tiel
Het derde stel gaat omstreeks 15.35 leeg naar Vrk om dan de spitsdienst te rijden, s`morgens in omgekeerde volgorde maar toen ik vanmorgen (1/8) om 10.52 de trein naar Ut nam was het spitststel niet aanwezig, de 39 reed o.m. naar Vrk.
Gérard


Ook gaat er een stel richting Nm. Deze was gisteren rond 07:40 in Ahz en ging richting Nm (waar ik hem ietsjes later zag) en door richting Venlo. Ik denk voor onderhoud of wellicht tanken.
 

05-08-2010 20:26:46
gummbahla
gummbahla
Quote
dlm4yjp: Logisch: het zijn ook allemaal Quick-capture's, oftewel, zoals linksboven staat: Motion JPEG MPEG-4 kun je ook selecteren (werkt bij overigens niet) en dan heb je gewoon, als het goed is, live beeld met 25FPS.


Offtopic: de gebruikte hardware heeft een framerate van 30fps voor Motion JPEG en de camera zou (volgens de eigenaren) toch moeten zijn aangesloten op een netwerk met behoorlijke capaciteit... blijkbaar dus niet

Ontopic: die nieuwe perronkap ziet er al aardig uit. Vraag me alleen af wat ze met al die gaten in de perronwand gaan doen...
 

05-08-2010 22:50:02
NDS
NDS
Er staat een voorraad nieuwe perronwanddelen klaar, dus de zaak zal wel vervangen worden, die staan vanuit de webcam gezien ongerveer 50m naar links.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

06-08-2010 00:04:37
stefanuzz
stefanuzz
Voor de liefhebbers; op mijn website heb ik weer foto's geplaatst. Dit keer zijn ze niet direct-spoor gerelateerd dus ik zal er niet al te veel verdere aandacht aan besteden. http://www.stefanverkerk.nl/weblog/239/sporen_in_arnhem_-_04_augustus_2010/

Verder is het zondag een interessante dag; ze gaan dan (vanaf 06.00u!) de brug plaatsen bij de Bovenbrugstraat. Als ik het goed begrijp zijn er een aantal perrons open voor bezichtiging van het spektakel (de twee grootste hijskranen van Nederland zullen aanwezig zijn namelijk). Ook zal er tijdens het weekend een begin worden gemaakt met het grote betonwerk voor de dive-under.
 

08-08-2010 13:59:25
rob46
rob46
Vanmorgen werd de nieuwe brug in de Bovenbrugstraat geplaatst, de uit drie segmenten bestaande brug werd in een vijfuur durende operatie op haar plaats getakeld. Om 11.00 uur werden de takelwerkzaamheden afgerond, zie http://www.flickr.com/photos/rob46/4871063227/

Laatst bewerkt door rob46 op 08-08-2010 14:00
 


08-08-2010 23:19:19
stefanuzz
stefanuzz
Aha, er waren zelfs Somda'ers dus

Het hele inhijsen van de brugdelen is zeer voorspoedig verlopen... zelfs zo voorspoedig dat sommige toeschouwers teleurgesteld waren omdat ze te laat waren. Wat betreft het bouwen zelf: het emplacement krijgt grotendeels haar gezicht weer terug. Vanaf morgen schijnen 'ze' bezig te gaan met de bovenleiding. Verder heb ik nog even een kijkje genomen in een relaishuis. Erg interessant om te zien, had eigenlijk wat meer foto's moeten maken.. %08%

Mijn fotoverslag van vandaag is te zien op http://stefanverkerk.nl/weblog/240/sporen_in_arnhem_-_08_augustus_2010/ - aanstaande dinsdag ben ik weer aanwezig.
 

09-08-2010 07:45:43
ijnte
ijnte
Mooie foto's weer stefan! Ik zie dat je ook een aantal collega's van me op de plaat hebt gezet in het RH %08%

Laatst bewerkt door admin op 09-08-2010 21:41, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten
 

09-08-2010 08:27:14
gvttreinen
gvttreinen
Idd weer hele fraaie foto`s van Stefan, geeft een goede indruk van de werkzaamheden aldaar.  

10-08-2010 23:14:11
stefanuzz
stefanuzz
Zo, vanochtend/vanmiddag ben ik weer ter plaatse geweest. Ik begin nog eens een inwoner van Arnhem te lijken zo onderhand ;P. Uiteraard kom ik er enkel om foto's te maken en in twee dagen tijd is er al weer veel veranderd. Sinds gisterochtend zijn de werklui van de bovenleiding bezig met... de bovenleiding bijna overal hangen nu al de draagkabels. Verder zijn ze hier en daar nog bezig om wat spoorstaven samen te lassen. De dive-under ligt dicht en verderop zijn ze nog bezig met de OTC (Ondergrondse Tril Constructie); beton storten op een metertje of 10 onder de grond en dus met onderwater beton (als ik het goed begrijp... maar correct me if I'm wrong... ;B). Op het station worden de glazen voor de perronkappen ook in rap tempo geplaatst. Kortom; de vaart zit er goed in. Mijn verwachting is dat als ik a.s. zondag of dinsdag-woensdag weer kom fotograferen de eerste sporen al op de dive-under liggen.

Vraagjes of verzoekjes voor foto's die je graag wilt zien de volgende keer zijn altijd welkom

Alle foto's zijn te vinden op http://www.stefanverkerk.nl/weblog/241/sporen_in_arnhem_-_10_augustus_2010/
 

14-08-2010 16:42:31
dedominee
dedominee
Ik vraag me het volgende af: Is er iets gedaan tijdens de werkzaamheden met de wisselstraat direct aan de westzijde van het station? Of wordt dit later gedaan? Want gezien het trajectbesluit moeten daar heel veel wissels vervangen worden door andere types.  

14-08-2010 16:45:30
dennistd
dennistd
Volgens mij wordt de westkant in de herfstvakantie gedaan  

25-08-2010 08:45:50
qj7141
qj7141
Van 16 tot 25 oktober worden de reizigers tussen de stations Arnhem en Arnhem Velperpoort vervoerd met bussen.  

25-08-2010 08:49:56
dvdhoven
dvdhoven
Arnhem - Arnhem Velperpoort is niet de westkant, maar de oostkant


Dick van den Hoven
 

25-08-2010 08:53:33
kniesoor
kniesoor
Ik heb het idee dat er heel veel wissels verdwenen zijn, zo ziet het er wel uit in ieder geval. Verder ging maandagochtend alles volgens plan, geen opstartproblemen ondervonden toen ik om 6.20 in Ah was.

Wel gaat het verkeer naar Nm nog stees over het emplacement en moet dus nog stees kruisen. Wanneer wordt die dive-under nu in gebruik genomen?
 

25-08-2010 08:57:01
qj7141
qj7141
Quote
dvdhoven: Arnhem - Arnhem Velperpoort is niet de westkant, maar de oostkant


Dank voor deze info, maar hier staat toch dat de westkant wordt aangepakt in de genoemde periode. http://www.arnhemcentraal.nu/project/bovengronds/sporen-in-arnhem/sporen-in-arnhem/

Laatst bewerkt door rudolfph op 25-08-2010 13:14, reden: quote gefikst
 

25-08-2010 09:00:04
gerard4653
gerard4653
Quote
kniesoor:Wel gaat het verkeer naar Nm nog stees over het emplacement en moet dus nog stees kruisen. Wanneer wordt die dive-under nu in gebruik genomen?


Als je op de site kijkt http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/zomer2010/Pages/Dagverslag.aspx
kan je lezen dat de onderdoorgang nog moet worden uitgegraven en dat wanden en vloer nog moeten worden gemaakt: geduld dus nog even.
Overigens ook op deze site weer een leuk videojournaal, met o.a. beelden van de DE2 op zijn roestritten.
Ik ben vaak geen fan van ProRail, maar ze hebben zich hier van een goede kant laten zien; goede voorlichting en een heel goede houding ook naar de omwonenden.
 

25-08-2010 09:14:04
dvdhoven
dvdhoven
Ingebruikname van de dive-under staat gepland voor de zomer 2011 tijdens de volgende grote buitendienststelling. Nog heel veel geduld, dus


Dick van den Hoven
 

25-08-2010 11:30:31
bjornl
bjornl
Quote
qj7141: citeren dvdhoven: Arnhem - Arnhem Velperpoort is niet de westkant, maar de oostkant

Dank voor deze info, maar hier staat toch dat de westkant wordt aangepakt in de genoemde periode. http://www.arnhemcentraal.nu/project/bovengronds/sporen-in-arnhem/sporen-in-arnhem/
Als ik op die link klik lees ik:
Quote
Herfst 2010
Tijdens de buitendienststelling van 15 tot 26 oktober 2010 rijden er geen treinen aan de oostzijde van station Arnhem.
 

25-08-2010 12:10:49
qj7141
qj7141
Dank voor de correctie!  

28-08-2010 22:59:30
Nylan
Nylan
Misschien een domme vraag, misschien niet.

Weet iemand waarom er is gekozen voor een enkel sporige dive-under en niet (meteen) een twee sporige?

Als de diver-under in gebruik is, kan de trein uit Nijmegen naar Arnhem er makkelijk gebruik van maken.
Maar gaat de trein uit Arnhem naar Nijmegen door de dive-under komt hij aan op het linker spoor en moet dus alsnog dit spoor kruisen om op het rechterspoor naar nijmegen te kunnen...?

In een spoorboekje zou dit misschien niet nodig zijn, maar we kennen allemaal ''in geval van calamiteiten''.
 

28-08-2010 23:22:37
dennistd
dennistd
Een trein Utrecht -> Nijmegen kun je ergens in het midden van station Ah verwerken: het rechterspoor Ut -> Ah ligt immers direct naast het rechterspoor Ah->Nm  

29-08-2010 00:11:53
NDS
NDS
@Nylan, als je de dive-under onder door bent dan kom je uit op het spoor Nm -> Ah, overlopen naar het spoor Ah -> Nm is nu en in de eind situatie( wat het daar eigenlijk nu al is) pas mogelijk ten zuiden van Elst. Die dive-under wil en kan je in normale situaties niet daarvoor gebruiken.

Een dubbelsporige dive-under is te duur en ook zeker niet nodig. Wat ik persoonlijk wel graag had gezien is dat die dive-under aan de west zijde uit was gekomen tussen het spoor naar en uit Nm. Dan hadden de 3600 en 7600 er richting Nm ook door heen gekunt en hadden die op spoor 11 behandeld kunnen worden tegelijk met de 3000 en 3100 richting Ut op spoor 10, dit met het oog op reizigers Zp -> Ut. Waarom hier niet voor gekozen is begrijp ik eigenlijk niet, misschien dat iemand daar wat meer over kan zeggen.

Daarnaast snap ik ook het verwijderen van het 140km/u wissel in het spoor Ut -> Ah niet echt.

Weet iemand hoe de sporen bezetting er op Ah uit gaat zien nadat alles in gebruik is?

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

30-08-2010 22:06:39
Nylan
Nylan
Bedankt voor de reacties.

Quote
NDS: @Nylan, als je de dive-under onder door bent dan kom je uit op het spoor Nm -> Ah, overlopen naar het spoor Ah -> Nm is nu en in de eind situatie( wat het daar eigenlijk nu al is) pas mogelijk ten zuiden van Elst. Die dive-under wil en kan je in normale situaties niet daarvoor gebruiken.


dat is wat ik ook had bedacht. daarom mijn vraag waarom ze de dive under op deze plek hebben geplaatst.
Dat idee om de dive-under tussen de sporen van en naar nijmegen uit te laten komen vind ik wel een goed idee.
Dan krijg je de mogelijkheden die zou willen zien, maar dan met enkelspoor.


Over het wissel bij Elst gesproken. Ben benieuwd naar hoe het er daar over 10 jaar uitziet. De stadsregio wilt een 3de spoor in Elst, om de boemel van de betuwelijn daar te laten eindigen in plaats van Arnhem. Maar het is aan de westzijde wat krap met de Heinzfabriek tegen het spoor aan.

Laatst bewerkt door rudolfph op 01-09-2010 12:42, reden: Quote gefikst
 

30-08-2010 22:41:05
microshit
microshit
Over Est:

Volgens mij is het te doen om daar een extra perronspoor aan te leggen als men wat weet te rommelen met de parkeerplaatsen. De bocht aldaar is ruim genoeg om iets te verleggen dat deze daar op kan aansluiten. Mocht dit er gaan komen hoop ik toch wel op een cross-platform overstap naar Ah, of anders een loopbrug over de sporen heen dat men niet op de overgang hoeft te wachten.

EDIT: pak nu eens Google Earth erbij. Ik heb mij vergist in de afstand tussen Vrk en Est, daar zit nog best wat tussen, en inderdaad ligt de Heinz fabriek er erg dicht tegenaan. Dan zou je erg moeten klooien met het westelijke spoor en perron om er daar nog 1 westelijk van te leggen. Misschien aan de oostelijke kant een extra perronspoor?

Laatst bewerkt door microshit op 30-08-2010 22:45
 

31-08-2010 08:23:37
gvttreinen
gvttreinen
Quote
microshit: Over Est: Volgens mij is het te doen om daar een extra perronspoor aan te leggen als men wat weet te rommelen met de parkeerplaatsen. De bocht aldaar is ruim genoeg om iets te verleggen dat deze daar op kan aansluiten. Mocht dit er gaan komen hoop ik toch wel op een cross-platform overstap naar Ah, of anders een loopbrug over de sporen heen dat men niet op de overgang hoeft te wachten.
Het extra spoor komt idd aand e Heinz-zijde te liggen waar voor reizigers uit de Betuwe een crossplatform overstap op de treinen VAN Ah NAAR Nm hebben, van Nm naar Ah moet men via de tunnel want de Aamseweg wordt nameijk omgelegd en betunneld!
Een onzalig idee en doordsteek voor de Oostelijke Betuwelijn maar daar hebben de h.h. bestuurders geen notie van....
Maar goed, da`s een andere discussie.
Quote
NDS: Weet iemand hoe de sporen bezetting er op Ah uit gaat zien nadat alles in gebruik is?
Zioe de fraaie tekeningen in `t OTB: http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Publiek/Doc/Projecten/Arnhem/OTB-SIA_compleet_LR.pdf
 

31-08-2010 13:30:38
NDS
NDS
Als het goed is gaat Heinz weg daar, net als dat ze in Nijmegen(Honig) weg gaan productie word verplaatst naar oost europa of verder weg, dus dat is een aflopende zaak en dan komt er grond zat beschikbaar.

Een enkel sporige dive-under zou voor 8 treinbewegingen per uur ook genoeg moeten zijn. Zolang hou je zo'n spoor niet bezet.

Edit: @gvttreinen, bedankt voor de link maar in het TB staat niks over de basis sporen opstelling van het station. Dat kan ook niet, want aan de hand van de sporenplannen in dit TB zullen er dienstregeling modellen gemaakt moeten worden met de bijbehoren spoor bezetting. Waar het mij dus om gaat is welke trein series waar behandeld moeten gaan worden.

Groetjes Michiel

Laatst bewerkt door NDS op 31-08-2010 13:41


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

31-08-2010 17:54:18
kleine_man
kleine_man
Quote
NDS: Weet iemand hoe de sporen bezetting er op Ah uit gaat zien nadat alles in gebruik is?

Groetjes Michiel


Ik verwacht dat we daar enkele jaren geleden al kennis mee hebben kunnen maken.

Grofweg zullen de laagste nummers gebruikt worden voor de afhandeling van de treinen van/naar Nijmegen. (3600/3700/7600/3000/3100)

De hogere nummers zullen voornamelijk gebruikt worden door de treinen van en naar Utrecht en Zevenaar (Syntus/ICE/7500/3000/3100)

Door die Diveunder zijn de 3000/3100 van Nijmegen naar Utrecht het handigst af te handelen op het vierde perron. Spoor 3 is het meest handig voor de treinen voor de treinen van Nijmegen richting Velperpoort.

Spoor 6 zal waarschijnlijk gebruikt worden voor de 3000/3100 van Utrecht naar Nijmegen. Gezien de nieuwe wisselstraat is er een rechte lijn vanuit Utrecht naar spoor 6. Op spoor 7 kan je dan de doorgaande treinen van Velperpoort naar Nijmegen afhandelen. Op Spoor 4 kan de 3600 keren. De ICE's handel je op 8 (richting Duitland) en spoor 9 (vanuit Duitsland) af. Hier kan je ook de treinen richting Doetinchem en Ede afhandelen (uitwijkingen zullen noodzakelijk zijn). Op 10 en 11 handel je treinen naar Utrecht af (evt zou je aan 1 van deze sporen ook de stopper naar Ede af). Kortom je houdt in theorie 1 spoor over. Die ga je hard nodig hebben als er elke 10 minuten een trein van/naar Utrecht moet.
 

31-08-2010 19:08:10
tochjo
tochjo
Quote
kleine_man: Spoor 6 zal waarschijnlijk gebruikt worden voor de 3000/3100 van Utrecht naar Nijmegen. Gezien de nieuwe wisselstraat is er een rechte lijn vanuit Utrecht naar spoor 6. Op spoor 7 kan je dan de doorgaande treinen van Velperpoort naar Nijmegen afhandelen.

Op die manier houd je een kruising aan de westzijde. Treinen van Velperpoort naar Nijmegen zou ik daarom eerder op spoor 4 verwachten als je de treinen uit Utrecht op 6 zet; in ieder geval op een lager spoor dan de treinen uit Utrecht. Waarom overigens een kering van de 3600? Dat blijft toch een doorgaande serie Zwolle-Roosendaal?
 

31-08-2010 20:25:49
thijs
thijs
Inderdaad is de verwachting dat de treinen uit de richting Zutphen naar Nijmegen op een lager spoor dan de IC's Utrecht - Nijmegen behandeld zullen worden, omdat dit inderdaad een kruising aan de westzijde voorkomt. De IC's uit Zutphen naar Nijmegen op spoor 4 behandelen zou ik dan ook weer niet doen: je krijgt dan kruisingen met de treinen Arnhem - Doetinchem. Je wilt de treinen Arnhem - Doetinchem eigenlijk tussen de treinen Nijmegen - Zutphen en Zutphen - Nijmegen hebben, zodat deze onafhankelijk van elkaar kunnen binnenkomen en vertrekken (net zoals nu het geval is). Dit is dan ook prima mogelijk bij het toekomstige sporenlayout van Arnhem.  

31-08-2010 22:24:06
Thtc
Thtc
Om zo min mogelijk kruisende bewegingen te krijgen kom ik op de volgende basis spooropstelling:

Spoor 2: Betuwe-route - Arnhem C - Bad Bentheim [goederen]
Spoor 3: Nijmegen - Arnhem C - Zutphen [IC/Sprinter NS]
Spoor 4b: Arnhem C () - Doetinchem - Winterswijk [Stoptrein Arriva]
Spoor 4a: Arnhem C () - Tiel [Stoptrein Arriva]
Spoor 5: Bad Bentheim - Arnhem C- Betuwe-route [goederen]
Spoor 6: Zutphen - Arnhem C - Nijmegen [IC/Sprinter NS]
Spoor 7: Utrecht - Arnhem C() - Nijmegen [IC NS]
Spoor 8: Amsterdam - Arnhem C - Oberhausen v.v. [ICE NS HIspeed/CNL DB]
Spoor 9: Ede-Wageningen - Arnhem C () [Sprinter NS]
Spoor 10: Nijmegen - Arnhem C () - Utrecht [IC NS]
Spoor 11: Arnhem Berg - Arnhem C - Zutphen/Doetinchem - Winterswijk [IC/Sprinter NS/Stoptrein Arriva]

() = van rijrichting wisselen (kop maken)

De conflicterende treinpaden zijn hier bij aan de oostzijde:

De treinen vertrekkende van spoor 8 en 11 in de richting Zutphen/Zevenaar met de treinen uit de richting Zutphen/Zevenaar in de richting Nijmegen/Ede-Wageningen via de sporen 2 t/m 7. Hiervoor is zonder aan de westzijde conflicterende paden te creeren helaas in deze sporenopstelling niets te doen.

Aan de westzijde zijn er conflicterende paden tussen de ICE/CNL uit Duitsland in de richting Amsterdam met de sprinter uit Ede-Wageningen naar Arnhem. Dit is eventueel op te lossen door de ICE/CNL van spoor 11 te laten vertrekken in de richting Amsterdam (hiermee creeer je wel weer een conflicterend pad met de treinen uit Arnhem Berg in de richting Zutphen/Zevenaar). Deze conflicterende paden komen echter slechts enkele malen per dag voor.

Laatst bewerkt door Thtc op 31-08-2010 22:25
 

31-08-2010 22:47:48
tibbels
tibbels
Quote
thtc: Om zo min mogelijk kruisende bewegingen te krijgen kom ik op de volgende basis spooropstelling:
Spoor 2: Betuwe-route - Arnhem C - Bad Bentheim [goederen]
Spoor 5: Bad Bentheim - Arnhem C- Betuwe-route [goederen]

Ik denk toch dat je hier Emmerich bedoelt en niet Bad Bentheim, of rijden ze met een boggie

Groetjes Robert
 

31-08-2010 22:53:59
tochjo
tochjo
Quote
gvttreinen: OTB: http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Publiek/Doc/Projecten/Arnhem/OTB-SIA_compleet_LR.pdf

Het ontwerp-tracébesluit is opgevolgd door een tracébesluit. Er zijn daarin enkele aanpassingen doorgevoerd, onder meer in de sporenlayout en de geplande afhandeling van goederentreinen. Ik vond een versie van het tracébesluit op http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Documents/TB-SIA_totaal_web.pdf en hoop dat dit de laatste is. In hoofdstuk 2 staan de wijzigingen ten opzichte van het ontwerp-tracébesluit genoemd.

In het bijzonder wordt spoor 5 geen echt doorgaand spoor meer (van 5b kun je alleen nog naar 6a); goederentreinen komende vanuit het oosten zullen nu over spoor 7 gaan. Dit zal dus gevolgen hebben voor de opstelling die thtc hierboven gaf.

Quote
tibbels: Ik denk toch dat je hier Emmerich bedoelt en niet Bad Bentheim, of rijden ze met een boggie

Men heeft plannen om de treinen die bij Elst van de Betuweroute afkomen via Arnhem en Zutphen naar Hengelo/Duitsland te sturen. Daarvoor is inderdaad besloten tot aanleg van een (niet-onomstreden) spoorboog bij Deventer. Erg goed ingevoerd ben ik ook niet, maar http://www.destentor.nl/regio/deventer/6793411/Besluit-over-spoorboog-Deventer.ece geeft wat informatie. Overigens zijn ook de mensen rondom de spoorlijn Arnhem-Zutphen niet blij met het vooruitzicht van meer goederentreinen en daar wordt ook nog met regelmaat over bericht in de media.
 

02-09-2010 20:59:24
kleine_man
kleine_man
Quote
tochjo: Waarom overigens een kering van de 3600? Dat blijft toch een doorgaande serie Zwolle-Roosendaal?


Het doorverbinden van de 3600 is alleen maar gedaan om spoorcapaciteit in Arnhem vrij te maken voor de verbouwing. Het is (of misschien door voortschrijdend inzicht: was) de bedoeling om die trein weer te knippen in een dienst Zl-Nm en Rsd-Ah

Verder veranderd het emplacement aan de westzijde ook nog. Spoor 5 wordt gedeeltelijk opgeheven.
 

03-09-2010 08:26:22
tochjo
tochjo
Het meest recente document dat ik ooit heb gezien over de treindiensten rondom Arnhen en Nijmegen is http://www.destadsregio.nl/images1/stadsregio/bestanden/Memo%20PHS%20Stadsregioraad%2025%20februari.pdf (25 februari 2010), en daarin staat dat de Stadsregio streeft naar (onder andere) twee intercity's Zwolle-Roosendaal per uur per richting, dus waarschijnlijk zijn de plannen inmiddels inderdaad bijgesteld  

03-09-2010 18:54:12
wadloper96
wadloper96
Een reden voor een rechtstreekse verbinding Zl-Rsd is omdat mensen vanaf Zl/Dv/Zp naar rechtstreeks naar Brabant (of verder) kunnen.

Laatst bewerkt door wadloper96 op 03-09-2010 18:56


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

03-09-2010 22:29:23
daniel81
daniel81
Het is al eerder in andere topics besproken dus het lijkt mij niet handig die discussie hier opnieuw te gaan voeren, maar 2 dingen zijn duidelijk:
1) Een doorgaande verbinding heeft de voorkeur, hoewel ook in de oude situatie (tot drgl 2007) het aandeel doorgaande reizigers laag was;
2) Binnen drgl 2007 is een aantrekkelijke doorgaande verbinding niet te realiseren. In de huidige situatie is omreizen via Ut vrijwel altijd veel sneller.
Daarom ben ik nog steeds benieuwd naar het eindplaatje, komt er ooit nog een fatsoenlijke 3600?
 

05-09-2010 15:31:52
NDS
NDS
Vandaag is de trap van de tijdelijke traverse naar spoor 8/9 de nodige meters richting spoor 9 verplaatst en word de traverse verlengt en word er een nieuwe lift in gebruik genomen.

De ruimte is schijnbaar nodig voor het verleggen van spoor 8 in de volgende buitendienststelling.

De sporen 7 t/m 9 zijn vandaag slechts als kopspoor vanaf de westzijde bruikbaar. De 3600 en 7600 richting Nm worden nu op 6a behandeld en de 7600 is richting Nm 30min verschoven om niet in conflict te komen met de ICE's.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

07-09-2010 19:50:31
kleine_man
kleine_man
Vanmorgen is men begonnen met het plaatsen van de perronranden aan de oostzijde. Ik zag het te laat en heb daardoor niet goed kunnen kijken. Het lijkt erop dat het het nieuwe eind van perron 3 wordt.  

07-09-2010 22:40:09
wadloper96
wadloper96
Over 1,5 maand en is Ah-Arnhem Velperpoort eruit. Maar wat is de dienstregeling. Gaat de serie 3600 Zl-Ah Velperpoort aandoen of eindigt die in Zp?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

07-09-2010 23:34:53
NDS
NDS
Een snelle blik op de aankomst en vertrektijden op bahn.de laat zien dat als je ook de doorkomst tijden van de 3600 erbij pakt de 7600 en 3600 prima op elkaar zouden kunnen keren met steeds een 8min keertijd.

Geen idee of dat ook daadwerkelijk gebeurd, maar het is dus goed mogelijk.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

08-09-2010 05:09:20
bjornl
bjornl
De laatste keer dat Ah-Ahp eruit lag (bij het inhijsen van de brug in de Bovenbrugstraat) reed alleen de 7600 Ahp-Zp en de 3600 Zp-Zl. De 7600 stopte toen op het noordelijke spoor, de treinen naar Doetinchem op het zuidelijke spoor.  

08-09-2010 10:01:47
AlbertP
AlbertP
De oostzijde platleggen voor de brug in de Bovenbrugstraat heeft weinig zin lijkt mij. Deze brug ligt aan de westkant van het station. Of kon het hele station vanwege de werkzaamheden even niet gebruikt worden?  

08-09-2010 10:17:58
NDS
NDS
Het hele station was op 8 augustus buitendienst, spanning was overal van de bovenleiding.

Persoonlijk vond ik die buitendienststelling erg irritant omdat daarbij het hele station ook echt afgesloten was en je dus niet via het station vanaf de noordzijde naar het busstation kon lopen. Daardoor werden de mogelijkheden het spoor te kruizen wel heel beperkt en moest je dus nog verder omlopen.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

08-09-2010 10:41:09
gvttreinen
gvttreinen
Tijdens de herfstvakantie wordt er aan de westzijde van het emplacement gewerkt maar ook zijn er wkz. te Dr waarbij sporen 601/602 vernieuwd worden alsmede wissel 141A en ovw. 14.2 echter deze duren van zaterdag t/m woensdagochtendvroeg...als `t door gaat?  

08-09-2010 10:58:20
bjornl
bjornl
Quote
AlbertPool: De oostzijde platleggen voor de brug in de Bovenbrugstraat heeft weinig zin lijkt mij.
Ok, "tijdens het weekend dat ook de brug in de Bovenbrugstraat ingehesen werd". Blij?
 

08-09-2010 17:44:34
kleine_man
kleine_man
Quote
NDS: Een snelle blik op de aankomst en vertrektijden op bahn.de laat zien dat als je ook de doorkomst tijden van de 3600 erbij pakt de 7600 en 3600 prima op elkaar zouden kunnen keren met steeds een 8min keertijd.

Geen idee of dat ook daadwerkelijk gebeurd, maar het is dus goed mogelijk.

Groetjes Michiel


Voor de buitendienststelling van Ahp-Ah is er een noodoverloop aan de westzijde van Ahp gemaakt. Tot op de dag van vandaag ligt deze er nog. Het zou dus kunnen dat deze nog ligt te wachten om in oktober wederom gebruikt te gaan worden.
 

08-09-2010 19:41:21
Nylan
Nylan
De Gelderlander schreef op maandag 6 september 2010 ''Doorbraak bij spoortunnel in Arnhem''. zie link

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7240538/Doorbraak-bij-spoortunnel-in-Arnhem.ece

Laatst bewerkt door Nylan op 08-09-2010 19:59
 

09-09-2010 08:05:05
Nylan
Nylan
Nog meer nieuws uit de krant.

16 Oktober is ook het hele station afgesloten, gelijktijdig met ''Symphonice in Rosso''

Geen trein op dag twee Symphonica in Rosso
ARNHEM - Bezoekers van de tweede Symphonica in Rosso-show met voormalig Police-zanger Sting in GelreDome wordt afgeraden met het openbaar vervoer te komen. Zaterdag 16 oktober rijden er namelijk in de wijde omtrek van Arnhem geen treinen.

Van zaterdag 16 tot en met zondag 24 oktober ligt vooral de oostkant van Station Arnhem stil. De eerste anderhalve dag van de buitendienststelling rijden er helemaal geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen, Arnhem en Ede-Wageningen en Arnhem en Zutphen.

Aldus de Gelderlander. Voor het volledige artikel zie http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7253106/Geen-trein-op-dag-twee-Symphonica-in-Rosso.ece
 

09-09-2010 16:38:42
kleine_man
kleine_man
Dit sluit mooi aan bij de "week van het andere reizen" [NOT]  

04-10-2010 10:24:04
bloemkool
bloemkool
Vandaag is het mogelijk om individuele reisadviezen op te vragen.

Dat is voor maandag en dinsdag nog te overzien:
vanuit de richting Nm komt er dan een half uur bij.

Voor woensdag tot en met vrijdag moeten reizigers rekening houden met een uur extra reistijd. Reizigers richting Dv en Zl worden door middel van de planner gedwongen via Ut of Ed - Amf te reizen%07%

De pendeltrein Ahp - Zp komt niet in beeld in de reisadviezen.

Laatst bewerkt door bloemkool op 04-10-2010 10:25
 

04-10-2010 11:41:59
mark
mark
Een reis opvragen van Dr naar Ah levert dan ook heel boeiende adviezen op: namelijk geen.