HSL Zuid en ERTMS
Forum: Algemeen - Algemeen
26-11-2009 12:35:11
Onno
Onno
In de adviesaanvraag van NS Hispeed aan Locov d.d. 16 november jl. (http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/adviesaanvragen/2009/index0000021.aspx) staat in bijlage 3 een Thalys-dienstregeling van september tot december volgend jaar. Het traject Amsterdam - Rotterdam valt daarin onder ERTMS niveau 1 en dus 160 km/u.
Moet ik daaruit opmaken dat de problemen met de Traxx'en en hun communicatie met ERTMS nog steeds niet zijn opgelost? Ik meende namelijk te hebben begrepen dat ERTMS niveau 2 rond maart 2010 op het noordelijk deel van de HSL Zuid zou worden ingevoerd.
 

26-11-2009 14:28:48
MasterE
MasterE
Volgens mij kan er maar op 1 niveau gereden per traject dus zolang de Albatrosjes niet rijden en worden vervangen door de huidige stammen met Traxx-locs, waarvan de rijtuigen maximaal 160km/u mogen zal het dus zo blijven.

Groet,
Mcn Asd

Laatst bewerkt door spiketrain op 26-11-2009 14:31, reden: Onnodige quoot verwijderd.
 

26-11-2009 14:43:52
Onno
Onno
Jawel, maar de truc was nou juist dat als (per maart?) niveau 2 zou zijn ingeschakeld en de Traxx'en ermee overweg zouden kunnen, de Thalys er al met 300 km/u zou mogen rijden (en de Traxx'en met 160). Op niveau 1 mogen ze namelijk allebei niet harder dan 160.  

26-11-2009 14:59:25
103 220-0
103 220-0
Quote
MasterE: Volgens mij kan er maar op 1 niveau gereden per traject dus zolang de Albatrosjes niet rijden en worden vervangen door de huidige stammen met Traxx-locs, waarvan de rijtuigen maximaal 160km/u mogen zal het dus zo blijven.
En de Traxx'en niet harder kunnen dan 160

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl

Laatst bewerkt door admin op 30-11-2009 10:41, reden: Quote ingekort
 


26-11-2009 15:48:07
broek53
broek53
Aan de adviesaanvraag zou ik in deze zin maar niet teveel conclusies trekken. Het gaat daar om de reeds lang ontworpen Thalys-dienstregelingen en die periodes dienen voornamelijk om de verkeersdagen en -perioden aan te geven dat sommige Thalys wel en niet rijden. Het bestaat niet dat er al definitieve conclusies zijn getrokken uit de jongste toelatingsritten (die met de bagagerijtuigen), laat staan besluiten over andere dienstregelingen.  

26-11-2009 19:44:59
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik denk zelf dat die ritten nogmaals verreden moeten worden, want er schijnt niets grensoverschrijdends getest te zijn! Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Het was of op OVL of op HGBTF. Daar werd gemeld dat er 8 ritten verreden zouden worden, maar er zijn er maar 2 uitgevoerd, waarbij bij 1 rit de meetresultaten niet bruikbaar zijn vanwege een storing oid.